Uitspanning de Nachtegaal in Meerssen

di lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

1293812001 49
1418681923 70
1501928538 59

1. Al vaker hier gaan eten, maar de laatste tijd is het restaurant erg achteruit gegaan. Het eten is erg weinig, vooral de salade die je bij een gerecht ontvangt. Je krijgt welgeteld 1 stuk komkommer, 1 tomaatje, en 2 blaadjes sla. Verder is de bediening slecht. We hadden een kindermenu besteld waarbij als dessert een ijsje stond. Helaas lust de dochter geen ijs en we vroegen of het mogelijk was om hier iets anders voor te ontvangen, bijv een wafel. De betreffende medewerker gaf aan dat dit geen probleem was. Hij zou dit voor ons in orde maken. Na het hoofdgerecht vroeg een andere medewerker of we nog een dessert wilden. Mijn man en ik gaven aan van niet. Na 20 minuten wachten en de dochter nog steeds geen wafel had ontvangen vroeg ik een andere medewerker of het nog lang ging duren. Haar reactie:' jullie hebben toch gezegd dat jullie geen dessert willen'!
    Ik uitgelegd dat dit voor mij en mijn man idd zo was maar niet voor de dochter. Oh zei ze toen, het ijsje komt er zo aan. Waarop ik zei nee de wafel graag. Waarop zei weer antwoordde daar moet je wel extra voor betalen!
    Ik vroeg daarop om uitleg omdat de jongeman hierover niets had verteld. Maar die beweerde nu dat hij dit wel had gezegd. Nu gaat het me niet om die paar euro die ik extra moet betalen maar wel de manier waarop. En al helemaal de toon.
    Zo ga je niet met klanten om. Jammer maar ons zie je een volgende keer niet meer terug.

2. henk en mia

Had vissoep besteld voor € 6.95. Was volgens mij een mengsel van een of andere open getrokken zeer gezouten blik van wat iets met tomaten te maken zou moeten hebben waar ze vervolgens wat voorgekookte mosselen (geen smaak meer), een stukje kabeljauw en nog iets wat in het water rond heeft gehangen hebben toegevoegd. Het had in ieder geval met vissoep helemaal niks te maken het smaakte ook nog niet eens naar vis. Die vissoepkok van jullie moet eens op internet kijken hoe je vissoep maakt. Wij fietsen er de volgende keer voorbij.

3. Relaxed gezeten, kinderen 3 uur gelachen, gespeeld. Prijs kwaliteit prima, wel erg druk.

4. frederik

Gisteren bij de nachtegaal geweest.
    Megadruk geweldige locatie eten prima geen lange wacht tijden.
    Knap hoe ze het geregeld krijgen.

5. Jos van Hooff

Mijn vader bestelde diamanthaas, die in de menukaart werd omschreven als malse biefstuk. Dit bleek tegen te vallen, was gewoonweg taai. Hij reclameerde en er werd een technische uitleg gegeven, over draden in het toelopend einde van het stuk vlees. Hij kreeg een nieuw stuk, eveneens met het steakmes niet door te komen, wederom taai. Ik proefde ook en kwam tot dezelfde conclusie, taai! Nogmaals hierover een opmerking gemaakt. Wederom uitleg, het zou geen biefstuk zijn. Vreemd want dat staat wel op de menukaart? Mijn vader liet de biefstuk terug gaan. Toen hij ging betalen werd hem medegedeeld dat de kok en de bediening het bewuste stuk vlees ook geproefd hadden en dat zij tot de conclusie waren gekomen dat het wel mals vlees was.
    Jammer, gemiste kans, zo handel je dit niet af. Niet erg klantvriendelijk, de klant gewoonweg voor schut zetten.

6. Dit restaurant uitgekozen omdat het kindvriendelijk zou zijn en speeltuin erbij. Eerst ruim 15 min gezeten voordat er iemand bij ons kwam.
    Eten was redelijk snel geserveerd ondanks drukte. Bediening was matig, niet persoonlijk maar meer massa werk. Eten was niet echt lekker, super vette hap snel snel in elkaar geflanst. Sla was grotendeels kant en klaar. En ook nog niet t goedkoopste.
    Wij zouden er enkel nog teruggaan voor iets te drinken, maar eten zeer zeker nooit meer. Jammer, verder 'n prima locatie.

7. Ondanks enorme drukte snelle bediening
    eten (uiensoep)heerlijk en binnen 10 min,
    geweldige locatie en de kids lekker spelen in de speeltuin.
    helemaal top.

8. Op de kaart stond als je een vraag had over allergieën, dan kon je terecht bij het personeel. We wilden graag een tosti zonder kaas en een normale tosti en broodje tonijn. Gevraagd of het of het brood van de tosti koemelkvrij was. Meisje van bediening zei dat ze geen idee had. Ik vroeg of ze het kon navragen. Daarop zei ze dat de keuken het ook niet wist waarschijnlijk. Verder bleef ze ongeïnteresseerd wat kijken en deed verder niks.
    Bij aandringen, ging ze uiteindelijk weg en komt ze even later terug met de melding dat er 12% koemelk in het brood zit. Nou, dat had ik nog nooit meegemaakt, dat ik een percentage kreeg. Beetje wazig. Dat staat toch nooit op de verpakking, maar goed. Omdat er in brood meestal heel weinig of geen koemelk zit (meestal alleen gebruikt als broodverbeteraar), dachten we, dit klopt van geen meter. We wagen het erop, het valt toch meestal mee. Zolang er maar geen kaas op zit.
    Even later kregen we 2 tosti's. De mijne dreef in de overbakken kaas, en de tosti was koud en niet te eten. Ik heb een kwart geprobeerd, de rest laten staan. De kaasvrije tosti zat gewoon kaas op. Toen ik er wat van zei, namen ze de tosti mee, en binnen 1 minuut had ik "een nieuwe". Deze kwam een andere vrouw brengen. Ze kwakte het op de tafel. Toen ik vroeg of dit wel een nieuwe was, reageerde ze met "geen idee", en liep ze ongeïnteresseerd weg. Ze keek verder nogal onvriendelijk. Het was gewoon dezelfde plak ham (er zaten nog resten kaas op, op dezelfde plek), en twee koude, droge en taaie boterhammen erop gegooid. Die was werkelijk niet te eten. Het broodje tonijn was wat aan de matige kant, maar sommige mensen zouden het "ok" vinden.

Conclusie:
    - Speeltuin is wel aardig.
    - De service is slecht.
    - Personeel is niet behulpzaam en ongeïnteresseerd, en onvriendelijk.
    - Eten ronduit slecht.

Ik kom hier nooit meer terug. Ik raad al mijn vrienden aan hier absoluut niet heen te gaan. Wat een aanfluiting deze tent!

9. 11-2-2017, vandaag met 7 volwassen 2 peuters en 1 baby De Nachtegaal bezocht voor drankjes, diner en dessert. Bij binnenkomst krijg je meteen een warm huiskamer gevoel. Het is er gezellig knus gecombineerd met een Bourgondisch Limburgse sfeer. Het personeel is vrij in de omgang en bezorgd om de klanten die ze mogen ontvangen. Hier is de Limburgse mentaliteit bij de meesten te herkennen. Ik zelf vind dat super. Mensen die zeuren om een vispotje zullen hier moeite mee hebben. ;)
    Ik zelf had mijn keuze laten vallen op een gegrilde diamanthaas (malse biefstuk van een heuvelland rund) met peperroom saus. 1 woord, voortreffelijk! Ook het diner van mijn gezelschap zag er uitstekend uit en heb alleen maar positiviteit vernomen. Ik ga absoluut nog een keer terug en zal het ook aanraden om eens een hapje te wagen. De kids vermaakte zich en het personeel en eigenaar gaf de kids het gevoel dat ze meer dan welkom waren. Voor de baby die lekker in de reiswieg lag werd een lampje uit getrokken zodat ze geen last had van het licht. Ook de keuze in wijn en bier is goed. Op de tab is een (H)eerlijke gulpener, maar ook speciaal bier is een optie.

Aan het team Nachtegaal bedankt voor het goede eten en zorgen.

Groetjes Vincent en Fam.

10. Wij zijn er 26 november voor het eerst gaan eten. We hadden gekozen voor het zuurvlees en het vispotje. De ober kwam de bestelling opnemen maar had ons niet gevraagd of we er frietjes, pasta of krieltjes bij wilden. We hebben dit dan zelf gevraagd en kregen als antwoord: "Als de klant niets zegt, worden er frietjes geserveerd." Als eerste keer kan je dit toch niet weten!

Dan het vispotje, was het slechtste vispotje dat ik ooit gegeten heb. Met nadruk op "potje". Slechts een paar gamba's, een paar stukjes zalm en witte vis. Saus? Misschien een soeplepel. Dus veel te droog. De krieltjes zwommen ook nog in het water.

Wij hadden gereserveerd om 18h. En om 19h. stonden we weer buiten met wijn, koffie en afrekening inbegrepen.
    Wij hadden een gevoel van eten, betalen en wegwezen.
    Dus voor ons nooit meer.

11. wandelaar

Super leuke locatie, goede bediening die alles goed in de gaten houden.
    Het eten was helaas een teleurstelling, ik had saté, maar vond dit geen aanrader. In een mum van tijd stond het op tafel. Vond het wat de fabrieksmatig bereid, nee niet voor herhaling vatbaar, dan betaal ik liever iets meer.

12. Wijnants

Eten was bij Nachtegaal was ook heerlijk.

13. Heel gezellig en sfeervol bij de open haard. Heerlijke biefstuk en zuurvlees gegeten. En gewoon elke dag open zelfs in de winter. Kortom een aanrader. Nadeel: roken moet je buiten.

14. Recensie niet positief, het eten heeft mij naar alle waarschijnlijkheid een gevoel van onbehagen bezorgd. Voor het nuttigen van een drankje is de Nachtegaal geschikt.

15. Het eten is helaas niet meer wat het was. Ben het met de voorganger eens, dat de kostprijs zo laag mogelijk gehouden moet worden. Helaas, ten koste van de kwaliteit. Schnitzel zit een rare laag omheen en komt zeer waarschijnlijk uit een frituurpan, groente bestaat uit een een kleine salade (die zeker) niet vers oogde.
    Het eten staat ook in een mum van tijd op tafel. Voor een kleinigheid of iets te drinken best aardig, wat uitgebreider eten doen we liever ergens anders.

16. Heerlijk op het terras gezeten. Mooie omgeving en ontzettend druk. Vlotte en vriendelijke bediening. Wat me opviel waren de dode heide plantjes op tafel en de vieze menukaarten, dat oogde niet verzorgd. Voor het eten zou ik hier niet weer heen gaan. We hadden de salade, want we wilden iets gezonds. Wat we kregen was een bord verse gemengde sla met een bult aangemaakte kip salade uit emmer erop. Dit was niet was ik in gedachten had van een salade, maar dat kan dus ook aan mij liggen. Het broodje (Nachtegaal) was lekker, maar ik vroeg mij af of de champignons vers waren of uit een potje kwamen. Het oogde voor mij alsof de kostprijs zo laag mogelijk gehouden moest worden om een zo'n hoog mogelijke winst te halen. Natuurlijk probeert iedereen dat, maar prijs-kwaliteit was hier niet in evenwicht vond ik.

17. Willemsen

Plus: Zit je met een hond, dan mag die mee. Met mooi weer: lekker terras omgeven door de natuur. Bediening vriendelijk.

Min: Erg slechte keuken. Drie verschillende gerechten en één nagerecht. Alles was zwaar onder de maat tot vies. Nagerecht en ook koffie (smaakt als opgewarmd) laten staan.

Aangegeven dat het dessert echt niet lekker was. Reactie keuken: dit is nu eenmaal de smaak van het recept dus ligt aan je smaak. Aangeraden het dan zelf eens te proeven. Moest gewoon alles afrekenen

Prima plek voor een drankje en een Tosti maar een sterke afrader voor een diner

18. Ton Witteveen

Dé "uitspanning" van Nederland. Met kinderen, paard, hond of gewoon alleen of met vrienden: Er is/wordt rekening met je gehouden. Vriendelijke sfeer en een perfecte entourage.

19. Op advies met de kids naar de nachtegaal geweest. Heerlijk weer, lekker gegeten en relaxted op het terras. Ondanks drukte snelle bediening.

20. Lekker gegeten hier na 150 km te hebben gefietst. Bediening kon wel iets beter, ik probeerde 15 minuten lang te wenken dat ik wilde bestellen.

Wel een super locatie om lekker buiten te zitten.

21. Aangezien we in de buurt wonen en vaak in de streek wandelen, zijn we hier al meerdere keren lekker gaan eten. Eten is goed voor een leuke prijs. Vorige week ging het helaas mis. In de vakantie op donderdagavond gebeld of ze binnen nog plek hadden voor 4 personen. Dat was geen probleem en konden meteen gaan. Toen we daar aankwamen bleek het terras helemaal vol te zitten en waren binnen slechts twee tafeltjes bezet. We zijn gaan zitten, maar de bediening bleek geen oog voor ons te hebben. Een meisje van de bediening bleef ons tot twee maal toe gewoon negeren. Een andere man van de bediening reageerde op ons wenken door brutaal 'hoi' te zeggen en een derde beloofde ons tot twee maal toe om zo te komen. Alhoewel andere mensen die ruim na ons waren gekomen wel van drinken werden voorzien, zijn wij na 20 minuten wachten zonder een druppel drinken ( en dat is best vervelend bij 30 graden) toch maar weer vertrokken. Het schijnt wel vaker voor te komen. Jammer.

22. Twee jaar geleden een slechte ervaring gehad met pezen in het vlees, gemeld maar moest de volle bak betalen, dus de Nachtegaal van onze bezoeklijst geschrapt. Vorige week, we waren in de buurt, toch maar weer eens geprobeerd. Wederom ontzettend teleur gesteld. v
    Vragen om een kleinigheid te eten omdat het zo warm is en wat krijgen we, 2 salades en 2 consumpties voor, schrik niet, € 28,00. In de salades zaten nog de middenstukken van de krop. Achteraf bleek ook nog dat we, ongevraagd, de grote slades kregen terwijl er ook kleine porties verkrijgbaar waren. Conclusie: voor ons geen Nachtegaal meer, wij zijn genezen en vertellen dit aan iedereen die we kennen in Meerssen.

23. Bepetkte kaart .Prima gerechten voor een redelijke prijs.
    Lekkere belgische bieren ( Val Dieu!) van het vat.
    Vriendelijke bediening
    Zelfs prins Willem Alexander, Maxima en kinderen, Bert van Marwijk en Marc van Bommel komen hier eten!
    Voor de kinderen een heel grote speeltuin.
    Wat wil een mens nog meer....

24. Ben hier met het werk gaan eten. Eerst wandeling door de groeve dan eten. Had de lasagne besteld en heb niet eerder zo'n goede lasagne gegeten in een restaurant. Veel gehakt en kaas een niet overdreven veel bladerdeeg wat ik wel eens eerder heb meegemaakt. De groente die er bij geserveerd werd heb ik er zelf doorheen gedaan waardoor het geheel een goede balans kreeg. Café ziet er gezellig uit en past zich goed aan aan de omgeving. Personeel doet gewoon haar werk en heb hier dan ook niets op aan te merken. De prijs was misschien iets te hoog maar heb er wel goed van genoten

25. Leuk adresje om even een hapje te eten of een drankje te nemen. De omgeving is prachtig. Terras is prima. Bediening is vlot en prettig. Informele sfeer.
    Geen sterrenrestaurant, maar daar is de prijs ook naar.

26. J.J. Zevenhuizen de Vries

Wij hebben met onze familie een geweldige middag gehad in de Nachtegaal. Aan ons verzoek om op tijd aan tafel te kunnen gaan i.v.m. de verre terugreizen is goed gehoor gegeven. De 8 volwassenen en 6 kinderen hebben genoten van de maaltijd en alles erom heen.
    Wij kunnen dit zeker aan andere mensen aanbevelen voor de komende maanden!!!

27. rik bartelink

Lekker gegeten, een mooie tapas schotel vooraf en een griekse schotel als hoofdgerecht. Mooie porties, meer dan genoeg. Over de bediening ben ik minder te spreken. 20 minuten gewacht voordat er iemand kwam om een drankje op te nemen, verder erg chaotisch. Je kon gewoon zien dat het eten zeker 10 min. op de uitgifte stond voordat er eens iemand naar ging kijken. Er werd niet veel aandacht besteed aan de gasten. Het leek wel of ze ons zo snel mogelijk weg wilde hebben.

28. Via een Groupon-voordeelactie-coupon hier gaan eten.

Uitstekende bediening, correct, vriendelijk, met een lach.

Heerlijk gegeten, voldoende hoeveelheid, lekker op temperatuur en met veel gevoel voor kleur en presentatie geserveerd.

Locatie is heerlijk rustig, prima ambiance, voormalige uitspanning en is in de details en finesse daar ook aan te herkennen.

29. Pierre Jansen

Afgelopen week hier komen eten:

Prima!

We hebben er gelunchd, het eten was zeer goed.

Ook de bediening was erg vriendelijk en snel!

Het ligt op een prachtige locatie in een geweldige wandelomgeving.

Echt een aanrader.

Gr. Pierre.

30. Grote blokhut op een prachtige locatie.

Eten gewoon goed passend bij de locatie.

Bediening vriendelijk en niet overdreven aanwezig.

Prijs kwaliteit prima.

31. Met eerste Kerstdag daar gegeten....Nooit meer.

Het begon al op parkeerterrein, niks sneeuwvrij gemaakt.

Kerst menu was karig, keuze uit 3 voorgerechten, 3 soepen, 3 hoofdgerechten en 3 nagerechten.

Voorgerecht:

Kalfsvlees dungesneden met komijnmayonaise. Redelijk te doen, maar sober, had meer smaak aan mogen zitten.

Soep:

Feestelijke groentebouillon. Het feestelijke kon ik er niet aan zien, flauwe soep met veel prei, te veel ui en in mijn soep zwom een garnaal?!?!?

Hoofdgerecht:

Bief van het Hert met veenbessen en cranberry saus. Ben ik gek of zijn veenbessen niet gewoon cranberries?
    Geserveerd met spruitjes en zuurkool/aardappelpuree, overal één eetlepel van.

De saus was smaakloos, eerder een runderjus, en het hert was te droog.

Dessert:

Chocolade mousse: Teveel, te machtig en te pudding. Niks mousse, maar opgeklopte pudding.

Verder liet men teveel tijd tussen de gangen, het menu had duidelijker mogen zijn over de garnituur. Ik ga er niet meer heen.
    Afknapper pur sang en zeer zeker geen aanrader.

32. jacqueline

Het eten en drinken was goed, maar we hebben er wel een uur op moeten wachten!

33. Lekker gegeten voor een redelijke prijs.

Open draadloos internet werkte helaas niet meer.

34. L. van Ballegooijen

Erg teleurstellend. Het eten op zich was wel goed maar de bediening absoluut niet. Met een groep ruim van te voren gereserveerd en gevraagd om a la carte te mogen eten. Was geen probleem. Bij aankomst kregen we een paar A4't je op tafel met twee menu's. Ja, " anders worden ze in de keuken helemaal gek" ook mocht niet iedereen hetzelfde vlees bestellen, want ook dat zou chaos in de keuken opleveren..... Bij het opnemen van de bestelling schreeuwde een leuke ober voor de grap " allemaal ff koppen dicht!

Aantal verkeerde menu's uitgeserveerd maar de serveerster wist zeker dat we het dan verkeerd besteld hadden of dat ze gezegd had dat we dat niet mochten bestellen dus.... Ach " ik zet het maar neer dan gaat het vast wel op he"