Nieuwste foto's in Mechelen

Laatste updates in Mechelen

1. Erika's profielfoto
    Erika heeft een recensie geschreven voor Vino e Cucina

Vanavond gegeten zoals ik eet in Italië (Sicilie). Goed en snel geholpen. Leuk en goed wijnadvies. De pasta subliem, echt waar! Een 10+

2. René en Ria Elsten's profielfoto
    René en Ria Elsten heeft een recensie geschreven voor Eetcafe Concorde

Op zaterdag 16 december 2023. Gezellig café. De varkens wangetjes waren heel mals. De kip-zoetzuur-friet was ook goed. Lekker warm tegen de verwarming aan.

3. René en Ria Elsten's profielfoto
    René en Ria Elsten heeft een recensie geschreven voor De Schoenmet

Een lekker stoofpotje met frietjes en een bakje groenten. Goede bediening. Prijs vrij hoog voor het gebodene.

4. M.'s profielfoto
    M. heeft een recensie geschreven voor Vino e Cucina

Bij binnenkomst redelijk snel wijn, voorgerecht en hoofdgerecht besteld. Voorgerecht kwam snel, maar daarna langer dan 1 uur moeten wachten. Uiteindelijk zelf gevraagd waar hoofdgerecht bleef en toen na zeker vijf minuten werd er gezegd dat het nog 2 minuten zou duren en dit klopte. Jammer dat er totaal geen excuses zijn gemaakt voor het lange wachten. We hebben ook nog nagerecht besteld (dit duurde ook nog wel even) waarbij mijn man nog een glaasje kraanwater erbij vroeg. Nee dat kon niet, alleen maar fles water. Wat een service! Gemiste kans om het lange wachten te compenseren. Al met al best leuk restaurant, maar totaal geen service voor de klant. Het eten was trouwens erg zout. Dit hebben we ook gemeld. Of er iets mee gedaan wordt, geen idee.

5. Abyssinia heeft een nieuwe foto
  12. Abyssinia heeft een nieuwe foto
  13. Abyssinia heeft een nieuwe foto
  14. Dirk Gosselin's profielfoto
    Dirk Gosselin heeft een recensie geschreven voor Otomat

Sinds de opening al een paar keer langsgeweest. De pizza's zijn van uitstekende kwaliteit, het deeg wordt speciaal op voorhand gemaakt, zodat het voldoende kan gisten en extra licht en knapperig is. Originele toppings, met ook veel keuzemogelijkheid uit mediterraanse ingrediënten zoals munt, fetakaas en dergelijke. Enorm uitgebreide keuze, iedereen vindt er wel iets wat hij graag lust. Heel attente, vlotte bediening en dat op misschien wel de mooiste locatie van Mechelen. Absolute aanrader, ook al omdat de prijzen in verhouding staan tot de kwaliteit, zeker niet duur te noemen. Alles heel netjes, stipte bediening, leuke sfeer, dus absoluut een aanrader.

15. Cornelis's profielfoto
    Cornelis heeft een recensie geschreven voor Lunch Garden

Deze is van een tijdje terug. 8 Mei moederdag. Wij zijn met de ganse familie verwenontbijt gaan doen (10 man en 2 kinderen). Komen daar aan rond 9u10. Geen zalm meer op het buffet is ook niet meer aangevuld. Geen eieren, geen broodjes, deze werden mondjesmaat aangevuld en dus steeds veel te warm. Als er eieren waren was het spek op of de broodjes. Koeken waren er ook steeds tekort. Te weinig personeel zeiden ze maar als er om 10 uur nog mensen aankwamen lieten ze deze ook toch nog betalen, terwijl ze de klanten die aanwezig waren absoluut niet correct konden bedienen.

Waarom ik deze review zo laat schrijf is eigenlijk nog veel erger dan hoe we daar toen behandeld werden na meer 150 euro betaald te hebben. Ik heb reeds 3 maal op hun site een formulier ingevuld aangaande deze belevenis en tot op vandaag geen enkel antwoord gekregen. Hoe arrogant kan je als bedrijf zijn?? Weet dat ze miljoenen schulden hebben, niet moeilijk als je zo met je klanten om gaat. Een zeer ontevreden ex klant!!

16. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Jjem's

Mechelen is een hele mooie stad en er zijn ook een heleboel restaurants waar je uit kunt kiezen. Behalve op 31 december als je niet gereserveerd hebt. De ene helft (en eigenlijk ook de leukste) is gesloten op die dag. En de andere helft is al volgereserveerd. Dus dan blijft er maar heel weinig keuze over, terwijl we toch al rond een uur of vier op zoek waren naar iets voor die avond. Na heel veel "nee" kregen we dus eindelijk bij Jjem's gelukkig wel een "ja". En toen hadden we nog niet eens op de kaart gekeken.

We waren eigenlijk al gewoon blij dat we tenminste 's avonds nog ergens konden eten. En toch zag die kaart er eigenlijk nog niet eens zo slecht uit. Er is heel veel keuze, en het is nog redelijk geprijsd ook. Heel veel restaurants in Mechelen zijn aanzienlijk duurder. Maar goed, onze eerste keuze was het dus niet toen we om acht uur 's avonds binnenstapten. En dat gold kennelijk ook voor meer mensen in Mechelen en omgeving, hoewel we ook zeker niet de enigen waren.

De inrichting was wel leuk met een verhoogd "podium" waar je kon zitten en mooie foto's van de kathedraal en andere oude gebouwen in Mechelen. Mijn vrouw bestelde kippenfilet van Mechelse koekoek en witloof, en ik ging voor het konijn op Vlaamse wijze. Streekgerechten dus en heel leuk dat dit op de kaart stond. Het konijn was goed van structuur en ook ruim voldoende, maar de saus was helaas extreem zout. Echt zo zout dat ik het heel jammer vond. Halverwege heb ik geruild met mijn vrouw. Mijn vrouw was echter enthousiaster over mijn gerecht dan dat van haar. Het mijne smaakte nog best bijzonder vond ze. En inderdaad haar kippenfilet was weliswaar zeker niet zout en in die zin een stuk beter van smaak. Maar het was ook een erg groot en erg droog stuk vlees. En ook dat was dus niet uitnodigend. Na afloop bestelde ik een espresso en kreeg een gewone koffie. Die was ok, maar ik vind echte espresso toch lekkerder. Het glaasje calvados was wel erg lekker gelukkig. En zo hebben we toch nog in stijl het oude jaar afgesloten.

Tenslotte de bediening. Die was ook niet al te best en vooral erg ongeïnteresseerd. Zo liet de serveerster die onze bestelling op nam per ongeluk een papiertje vallen, en dat zag ze ook, maar ze liet het wel gewoon op de grond liggen. En de eigenaar van het restaurant was zelf ook al niet veel beter. Ik had al diverse keren gezien dat hij zelf ging afrekenen bij andere tafeltjes. Maar toen ik hem gebaarde toen wij ook wilden afrekenen, kon er alleen een gebaar van af dat we het maar aan het personeel moesten vragen. Ook goed hoor, als je zelf geen zin hebt.

De volgende dag hebben we overigens ook nog bij Jjem's op het terras gezeten. Het was die dag opvallend mooi weer voor 1 januari en we hebben er dus ook van genoten dat we hier wel zonder jas in de zon die dag op het terras een drankje konden drinken. Dus om toch positief af te sluiten; ze zijn dus wel altijd open waar veel van de collega's gesloten zijn.

17. Tsing's profielfoto
    Tsing heeft een recensie geschreven voor Tung Sing House

Hmmm rauwe dimsums. Daar ga ik nooit meer eten.

18. D's profielfoto
    D heeft een recensie geschreven voor Brasserie Het Anker

Eten was lauw, frieten van rubber (?), dessert niet genoteerd, koffie evenmin...
    Vraag je iets bijkomend of toch naar je bestelde dessert: friteuse staat af, oven staat af,... enfin mij zien ze er niet meer.
    Enige pluspunt is de spontane korting van 10% op rekening.
    Helaas was daar de rekening van Mc Donalds niet helemaal mee gecompenseerd.
    Volgende keer elders.

2,3