Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Mechelen verdeeld zijn.

1. Italiaans Mechelen

Nino Di Taranto

2. Afgelopen zomer op het terras gezeten en geprobeerd een broodje te eten. De mevrouw van de bediening leek er weinig zin in te hebben. Zonder ook maar een woord te zeggen nam zij onze drank bestelling op. Nadat deze werd gebracht bestelde mijn vader kroket met brood. 'Dat hebben we niet' was de respons. De mevrouw draaide zich om en liep weg.

Enigzins verbouwereerd hebben we, met de menukaarten in onze handen, nog even gewacht tot de mevrouw onze bestelling alsnog zou komen opnemen. Dit gebeurde niet. Wel ging zij alvast de parasols inklappen en kussentje op de stoeltjes opruimen waarbij er iets gemompeld werd van 'het gaat regenen'. Omdat er niets anders opzat hebben we het drinken maar betaald en zijn onverrichter zake huiswaarts gekeerd.

Mocht er zoiets bestaan als een award voor 'meest waardeloze bediening', wil ik deze mevrouw graag met stip nomineren. Als inwoner van Mechelen hoopte ik dat het vroegere café de Mechel een mooie bestemming zou krijgen, maar met deze mevrouw in de bediening zal het geen lang leven beschoren zijn.

3. R.de Bolster

Zeer slechte ervaring met dit restaurant, het enige Italiaanse aan dit restaurant was dat de kok in de keuken af en toe een Italiaanse kreet uitte.
    Vroegen van te voren om antipasta misto, men keek ons hierop aan alsof men het in Keulen hoorde donderen. Dus maar een gemengde salade genomen: een lauw zakje salade op een bord gekiept en daar wat slingertjes balsamico azijn op gedaan.
    Daarna voor mijn vrouw gamba's besteld en ik osso buco met pasta, de gamba's waren bleke, ontdooide mini garnaaltjes, de osso budo een drooggekookt schenkeltje dat naar soepvlees smaakte. Om de Italiaanse eer te redden had men op de, niet al dente gekookte pasta, een overdosis knoflook gegooid, zodat we een dag later nog steeds enorm naar knoflook roken. Hier gaan wij dus nooit meer naar toe.

2,6
  4. Femke Hanzen

Soep was zout en hoofdgerecht te zout. Kinderen vonden pizza's lekker.

5. Lekkere pizza gegeten, krokante bodem, goed belegd.

6. Super lekker eten met een autentieke Italiaanse smaak. Prijs kwaliteit is heel goed. Je kunt er vertoeven in een huiselijke sfeer en genieten van het prachtige oude gebouw. Wij zijn er meerdere keren geweest zowel in de zomer als in de winter. Maar welk jaargetij het ook is, het is er altijd genieten.

7. Zeer matige ervaring gehad twee weken geleden in dit restaurant.

Het eten was erg prijzig ten opzichte van hetgeen we kregen (kleine hoeveelheden, weinig vulling). Wat erg jammer was, was dat we met z'n vieren het hoofdgerecht niet samen geserveerd kregen. Bediening kon ook beter, weinig attent.

Al met al rij ik dit restaurant wanneer we weer in Mechelen zijn voorbij.

3,1
  8. Anny Weerts Gosink

De high tea 10 juli is zeer goed in de smaak gevallen. Smaakvolle hapjes en goede bediening!

9. We hebben er heerlijk gegeten, alles vers gemaakt. Fantastisch!

10. Een Thais gerecht afgehaald, Gaeng Phed Gai, kipfilet met cocos en groenten in een rode kerrie. Ook nog Thaise gebakken rijst beetseld. Heerlijk! De rode curry is pittig maar zeker niet te pittig. Een echte aanrader voor wie eens wat anders wil als de standaard Chinese gerechten.

11. Heerlijk met vieren gegeten op gezellig terras!! Super vriendelijke bediening. Een echte aanrader!!

12. Prachtig eetrestaurant! Vlotte bediening, de waardin is superenthousiast. Ideaal om met kinderen even te relaxen en een hapje te eten. De eigenaars haalden zelfs de Xbox uit.

13. José Lentink

In geen tijden meer zo'n lekkere pizza gegeten! Helemaal top. Ook de bediening was heel vriendelijk. Enige puntje voor verbetering: je ziet aan de buitenkant niet dat het hier om een Italiaans restaurant gaat. Maar wij komen in ieder geval wel terug.

14. Marjolijn en Thijmen

Vandaag heerlijke pizza's en tiramisu gegeten. Personeel was zeer vriendelijk. Een echte aanrader dus! Wij komen gauw weer!

15. Prima gegeten, Limburgs stoofpotje! Een aanrader! En gezellig op het terras van een overheerlijk Belgisch bier genoten. Je merkt dat de uitbaters hart voor hun zaak hebben.
    Chapeau!

16. Rick

Gisteren met een groep van 8 personen wezen eten bij de Rentmeester in Mechelen. Locatie zelf is erg mooi met een binnenplaats waar je met lekker weer heerlijk kan zitten. Restaurant zelf noemt zich italiaans, maar het interieur past hier eigenlijk niet echt bij.
    Qua eten was het gisteren toch wel teleurstellend. Wanneer je met een groep van 8 personen gaat eten dan verwacht je ook dat men de hoofdgerechten gelijktijdig serveert. Helaas hebben we in twee groepen van 4 moeten eten omdat men het niet voor elkaar kreeg om pasta en pizza's gelijktijdig klaar te maken, dit terwijl het helemaal niet druk was. Daarnaast waren de porties van de pastagerechten ontzettend klein (kinderporties?), waren de Calzone pizza's minimaal gevuld (voor 13,50- mag je toch wel wat meer verwachten) en had men het eten voorzien van een overdaad aan knoflook (echt veel te veel).
    Pluspunt was wel dat toen er iets werd gezegd van de kleine porties men aanbood om een nieuw bord met pasta te maken. Men stond dus wel open voor de kritiek.

17. Lekker gegeten met mijn grootouders en moeder, soep heerlijk en asperges zalig..

18. patrick heijnen

Vandaag waren we van plan geweest om de wowdeal bij deze gelegenheid te gaan verzilveren. Bij aankomst bleek dat we vooraf hadden moeten reserveren, werd mij op een onvriendelijke manier meegedeeld. Reserveren was absoluut noodzakelijk, werd mij verteld in verband met de drukte. (Op het moment dat dit gesprek gaande was, was er geen enkele klant aanwezig! Hoezo drukte?)

Op mijn vraag of er wellicht iets anders klaar gemaakt kon worden, en dit dan te verrekenen met de waarde van de Wow-Deal werd ook ontkennend geantwoord. Niet mogelijk, werd weer geantwoord door de eigenaar die zich inmiddels ook bij het gesprek had gevoegd.

Zo'n slechte service en klantonvriendelijkheid heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt! Concreet betekent dit dus dat we de wowdeal (die reeds was betaald, totaalbedrag 25 euro) niet meer kunnen verzilveren, aangezien de vervaldatum 10 juni is en wij geen kans meer zien om voor deze datum nog een datum te prikken. Na deze ervaring was mij de zin trouwens toch al helemaal over!

19. Jean

20. Mooie zaak, vriendelijke eigenaren, echt een aanrader na een mooie wandeling in de buurt.

21. Hele fijne prettige en smakelijke avond gehad. Prima eten, goede kwaliteit!

22. Harry Snakkers

Prima restaurant. Wij hebben heerlijk gegeten in een goede sfeer met een uitstekende bediening. De chef-kok had ons een heerlijk meer-gangen diner voorgeschoteld met als verrassing de amuses op kosten van het huis. Zeer ruimhartig in het invullen van verzoeken, zoals het proeven van wijnen, toch een frietje/croquet bij het diner, hoewel dat niet de bedoeling was. Wellicht is een goede wijnkaart een welkome aanvulling. Wij waren met drie personen en hebben een heerlijke avond gehad.
    Wij wensen het restaurant een goede toekomst!!!

23. Berna Felder

24. Subliem verblijf met goed restaurant. Aanbevolen verblijf met vriendelijke bediening.

25. Ria

Afgelopen vrijdag hier voor het eerst gegeten. De medewerkster legde uit dat het wokbuffet vandaag niet was, maar dat er onbeperkt van de kaart besteld kon worden, per gerecht krijg je dan een kleine portie. Nou, klein; de koe lou kai daar kreeg je 5 balletjes van, dat noem ik niet klein!

Veel gerechten uitgeprobeerd maar niet alles konden we echt waarderen:
    #babi pangang spek 1ste keer besteld: perfect, heerlijk afgefrituurd, lekker krokant
    #peking eend met chinese champignons; lekker
    #visfilet met pittige knoflooksaus; aardig, vis was alleen nogal papperig
    #gebakken ossenhaas met peper en knoflook; niet lekker, zat kokosmelk in, maar stond niet vermeld op de kaart
    #babi pangang: redelijk
    #daging roedjak; lekker
    #peking eend: errrug goed
    #babi pangang spek 2de keer besteld: papperig, te vlug klaargemaakt? teruggestuurd naar de keuken
    #nasi met gesneden kip: goed
    #sate babi: wordt speciaal voor je gemaakt: super lekker!! en de pindasaus is ook erg goed
    #koe lou kai: super goed
    #kantonese loempia: je moet geluk hebben dat er genoeg vleesvulling in zit, anders is die maar zo zo. Met genoeg vlees erin: errug lekker.

IJs na hoort nog bij het menu, maar dat paste bij mij er niet in.

Een tip: geen koffie bestellen, dat smaakte naar slootwater. Verpest je smaak. Voor de rest heerlijk gegeten en bediening doet goed haar best om het eten naar je wensen klaar te laten maken!

26. We zijn hier vorige week geweest met de Parkstad deal.
    Ik moet zeggen, de bediening was echt heel goed.
    De jonge serveerster was heel erg vriendelijk en correct. Verfrissend om dat ook weer eens mee te maken.
    Moet ook nog zeggen dat de erwtensoep voortreffelijk was.
    Ook het broodje vis heeft ons goed gesmaakt.
    Met andere woorden: als ze weer een deal hebben zijn wij weer van de partij.

27. Fam Gelissen

Super service en geweldig gegeten, vriendelijke bediening, eten was prima, voldoende en zeker voor herhaling vatbaar.

28. Een ontzettend gastvrije en vriendelijke gastheer. Het eten is er erg lekker! We hebben hier gegeten met z'n 10en, waarvan 7 jongeren tussen 15 en 18 jaar. Iedereen was tevreden. We hebben een aantal verschillende gerechten van de kaart gegeten en dit beviel goed! Voor een mooie prijs! De inktvisringen zijn een aanrader! Als we nog een keer op vakantie zijn in Mechelen zullen we zeker weer hier gaan eten.

29. Vandaag met mijn vrouw heerlijk gegeten in "de Mechel". We namen het menu en mochten uit alle gerechten een voorgerecht, hoofdgerecht en een dessert kiezen. En dat allemaal voor een uitsekende kwaliteit/prijs verhouding die je vrijwel nergens tegenkomt. Alles was even smakelijk en werd leuk opgediend. Het personeel doet er alles aan om het jou naar de zin te maken. Na afloop nog een heerlijke cappuccino waar je iets heel lekkers bij krijgt (verrassing!). Wanneer je dan de rekening krijgt, geloof je je ogen niet. Alles bij elkaar genomen is deze Brasserie een geweldige aanwinst voor Mechelen.

30. Afgelopen zondag heerlijk gegeten, leuke jazzie live muziek en dat gratis! Goed verzorgd biertje en een over heerlijke cappuccino. Echt een aanrader.