Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Marken verdeeld zijn.

Afgelopen weekend een leuk uitstapje gemaakt naar Marken en daarbij gegeten bij De Visscher. Ik nam de Fish and Chips, de vis was erg lekker. Ook de gegrilde zalm van mijn tafelgenoot was erg goed, maar oogde rommelig door de salade en friet die apart van het bord worden geserveerd. Al met al een leuke zaak om te eten wanneer je in Marken bent!

2. Nederlands Marken

Janneke Dijkstra

Geweldig: Erwin, de nieuwe eigenaar, heeft er een prachtplek van gemaakt, met een verfrissende, fijne sfeer. Hou 'm in de gaten: hij heeft nog allerlei mooie plannen voor de toekomst!

3. Nederlands Marken

Gezellig restaurant op het mooiste plekje van Marken. In de zomer een heerlijk terras buiten met prachtig uitzicht. Wij hebben hier wederom ontzettend lekker gegeten! Mooie gerechten met veel aandacht voor groenten, goede service en prima prijs/kwaliteit verhouding. Ons zien ze er zeker regelmatig terug.

4. Nederlands Marken

Zaterdag 10 sept. waren wij met 21 mensen via WSV Volendam. In De Taanderij voor een etentje, de recensies gelezen en de mensen hadden wat twijfel die echter als sneeuw verdween.

Ikzelf had biefstuk met frites en pepersaus, het was een groot feest, lekker gegeten en tot slot een overdekop dame blanche. De bediening was wat matig maar het eten maakte alles goed.

Kortom, fabelachtig goed. Voor herhaling vatbaar. 8+++. GRT. Cees Tuip uit Volendam.

Marieke

Heerlijk puur eten

Slechte ervaring met zowel de bediening en het eten. Drie keer vragen of we konden bestellen, vieze tafel, niet erg vriendelijke serveerster. Met vier personen gegeten, werd een voor een geserveerd, hadden waarschijnlijk geen ervaring om alles gelijktijdig te serveren, leek wel een kindermenu en dat voor dat geld, ronduit slecht. Absoluut géén aanrader.

Jeanne van Doorn

Duurde lang voordat, na drie keer zelf het personeel gevraagd te hebben of wij iets konden nuttigen, reactie kwam. Na bestelling te hebben gedaan, werd de tafel geruimd van de vorige gebruiker. Eten werd niet gelijktijdig uitgeserveerd en zonder bestek, vermoed dat de serveerster haar dag niet had en wij een tafel van vier dikke pech. Afrekenen ging door andere collega zeer snel en correct.

8. Nederlands Marken

Loes Hollegien

Vandaag een bezoek gebracht aan dit op het eerste gezicht gezellige restaurant. Achterin de kaart staat een bericht over allergieën. Welke allergieën onder de wetgeving vallen (?) en "vraag ons naar de mogelijkheden". Nou; doe dat laatste maar niet, want die zijn er niet. Toen ik aangaf bij mijn bestelling guiche lorraine dat ik een pinda-allergie heb en of men daar rekening mee wilde houden moest de bediening dat eerst vragen. Oke. Hij kwam terug en zei dat ik dan alleen maar sla zou mogen. Oh? Ze wilden het risico niet nemen dat er misschien sporen van pinda's in zaten. Ik zeg dat ik dat risico wel wil nemen. Overal staat tegenwoordig op dat er sporen van pinda's in kúnnen zitten. Hij ging terug naar de keuken om te overleggen en kwam terug met de mededeling dat ik nou niets meer kon bestellen!!! Ik zei nog dat het vreemd was dat er op de kaart staat dat ze rekening houden met allergieën, maar dat er niets mee gedaan werd. De reactie was dat het ging om "gluten enzo". Hij had trouwens ook gelijk de bon voor de cola bij zich. Met andere woorden: en nou wegwezen moeilijke gasten! Ik zet nooit meer een stap in dit allergie-onvriendelijke restaurant!

De mosselen waren niet te eten.

jack molenaar

Ja jongens, als dit niet lekker is, wat is dan wel lekker. In het avond zonnetje staat de eigenaar te bakken voor je, met super malse biefstuk en nog wel 8 soorten vlees, nasi, salades, stoofvlees, kip, je kan het niet opnoemen of het was aanwezig. Mijn complimenten aan hen zijn op z'n plaats, top, dank voor deze mooie dag. En ook de groep van Woninginrichtingaanhuis bedankt. Geweldig.
    Groet, Jack Molenaar

Dirk

12. Nederlands Marken

We hadden een goede ervaring in dit restaurant. Het eten was lekker, het personeel was vriendelijk en aardig. We hadden gebakken mosselen en die waren erg lekker. Met friet en salade voor minder dan 10 euro. Ze hebben hier ook lekker bier van de tap.

Prima locatie, leuke bediening en lekker geluncht voor een acceptabele prijs. Het is top om hier buiten te kunnen zitten. Dan is de sfeer een absolute 10. Binnen vind ik het zelf iets minder, maar dat is ook een kwestie van smaak.

De bediening is attent en vriendelijk en ook behoorlijk vlot. Wij hadden vier verschillende lunchgerechten en op geen een was iets aan te merken; hooguit dat de Zweedse sandwich misschien een beetje weinig is voor de grote eter (maar wel weer erg lekker).

Wij komen hier zeker nog terug.

14. Nederlands Marken

Barbara Caccia

Vertaal van English naar Nederlands

Very unkind personel. After we sat in the restaurant (2:15 in the afternoon) they said to us that they had nothing to eat for us!! We asked for a simple bread and cheese: it seems impossible that a restaurant has no bread and cheese. I recommend you to avoid this hotel!

15. Nederlands Marken

Een prachtige locatie, dat is waarschijnlijk de redding van deze ondernemer. Bij binnenkomst zijn wij rechts aan het raam gaan zitten. Er waren twee tafeltjes vrij: 1 was nog vies en op het andere tafeltje stond een bordje "gereserveerd". We moesten aan de vieze tafel plaatsnemen. Geen probleem, maar wel vreemd dat in het uur dat wij er gezeten hebben niemand aan het gereserveerde tafeltje heeft gezeten.
    Op de plek waar wij zaten, konden we de communicatie tussen de baas en bediening letterlijk volgen. Wat een hork van een baas (ik hou het netjes hier). De twee jonge mensen in de bediening konden niets goed doen. Ze werden aldoor afgesnauwd en gecommandeerd.
    Ook stak de eigenaar zijn mening over bepaalde gasten niet onder stoelen of banken. Hij liet de bediening twee gasten wegsturen die volgens hem te lang zaten met slechts twee kopjes koffie, en dat terwijl de zaak nog lang niet vol zat. Dat wij alles konden horen leek hem niet te deren.
    Wij bestelden twee broodjes haring en iets te drinken. Het zag er prima uit, maar ik vind haring op een keihard en nog heet uit de oven afgebakken Ciabatta geen geslaagde combinatie.
    De sfeer was zo naar, dat we zo snel mogelijk vertrokken zijn. Wij komen hier ook nooit meer terug en zullen dit adres nooit bij anderen aanbevelen.

Heerlijk gegeten, sliptong perfect gebakken heerlijk knapperige groente erbij. Bediening vlot en correct. Prachtige locatie.

17. Nederlands Marken

Harry de Winter

We hebben hier gegeten met onze zeilclub! Was echt heerlijk. Met 25 man een 4 gangen menu! Alle gerechten waren top! Team Hof van Marken bedankt en tot volgend jaar!

18. Nederlands Marken

Jaap de Jong

Super lekker gegeten. Wel een kleine kaart, maar dat betekent ook lekker vers. We komen zeker terug!

19. Nederlands Marken

Lieke van der Heijden

Zondag 2 februari 2014 waren we in Marken en besloten we te gaan eten bij restaurant De Taanderij. We namen plaats aan een tafeltje en de eigenaar kwam informeren wat we wilden drinken. We waren de enige gasten in het restaurant. We gaven aan ook iets te willen eten. Op tafel stond alleen een kaart met veredelde lunchgerechten. Zowel buiten als binnen hing een notitiebord met gerechten voor een diner. We gaven aan daar een keuze uit te willen maken. De eigenaar haastte zich te zeggen dat hij niet alles wat op bord geschreven stond verkrijgbaar was, het was overdag razend-druk geweest volgens hem. Alsof de hele dag dergelijke gerechten worden gegeten.. En dat op 2 februari?

Afijn, we kregen ons drankje, de eigenaar haastte zich van ons weg en kwam nooit meer terug. Na enige tijd wist ik toch zijn blik te vangen, wenkte hem en kwam hij naar ons toe. Ik vroeg wat hij dan WEL had van het notitiebord. Zijn antwoord was dat hij niets meer op voorraad had. We konden dus alleen kiezen van de veredelde lunchkaart. We twijfelden om af te rekenen en ergens anders naar toe te gaan. We zijn toch gebleven en hebben 2x kipsaté met patat en sla besteld. De eigenaar liep richting de bar en gaf de dame aan de bar onze bestelling door. Het was even stil en toen klonk luid en duidelijk door het restaurant: "Doe het lekker zelf". We wisten niet wat we hoorden, dit geloof je toch niet?

Na enige tijd kwam onze bestelling door. Het smaakte redelijk. De saté was wat lauw, maar de smaak was goed. We waren echter nog niet klaar met eten of we hoorden van de eigenaresse (?) een brul uit de keuken "is er nog vaat?". De eigenaar was in het restaurant en riep terug dat er zo nog vaat kwam van die 2 mensen die nog zaten te eten... De situatie werd gewoon lachwekkend. Zoiets hebben we werkelijk nog nooit meegemaakt. Wat ons verder opviel was dat verschillende tafeltjes gereserveerd waren. We hebben echter geen enkele andere gast gezien en later waren er ook wat bordjes met gereserveerd weer weg gehaald. Op de één of ander manier geloofden we er niets van dat er werkelijk reserveringen waren.

We kregen de indruk dat die eigenaren helemaal niet op gasten zitten te wachten. Verder wordt er gewoon gelogen tegen de gasten. Het klopt gewoon van geen kant. We voelden ons in ieder geval niet echt welkom en zullen er ook nooit meer één voet binnen zetten. Wel jammer van de prachtige locatie. Advies aan de eigenaren: verkoop de tent en ga iets doen wat je leuk vind. Geef een ander de kans om op deze plek een restaurant te openen wat de locatie waard is.

Leuk terras maar wel last van vliegjes (zaten op het hele eiland). Lekker wijntje gedronken en heerlijke hamburger gegeten. Snack van warme en koude kaas leuk geserveerd. Bediening goed maar beetje rommelig.

21. Snackbar Marken

De verkeerd wereld: Zeer goede snackbar. Uitgebreide kaart om ook ala carte te eten. Voldoende te eten, zeer smakelijk en betaalbaar. Echte aanrader.

22. Nederlands Marken

Keuzemenu uit 3 voorgerechten waarvan 1 gerecht, haring met rode bietensalade niet voorradig was. Carpatio erg minimaal aangekleed, paar plakjes vlees met pesto afgemaakt met een paar blaadjes rucola en geschaafde oude kaas. Hoofdgerecht zeewolf met slappe knolselderij puree. Entrecote met een beetje in fijne blokjes gesneden groenten met een klein schaaltje donker gebakken frietjes met schil. Al met al, voor deze kwalitet is deze prijs veel te duur!! Jammer, we waren uitgegaan van de 9,4 uit de recensie, helaas voor ons geen Hof van Marken meer!

Mark

Zeer slecht gegeten!

Merker Salade, paling was oud. Erg sumier voor 13,50. Geen dressing over de salade, salade was alleen nat van het water.
    Dagsoep was een pommedori soep. Daar zat geen kraak of smaak aan. Mijn vriendin had er een panini chorizo bij. De Chorizo was taai en oud. Gelukkig kon je hem bijna niet proeven door de enorme hoeveelheid sambal.

Aan het eind van het diner aangegeven dat het slecht was, hier werd niks mee gedaan.

Advies: loop voorbij!

Fantastische service, zeer vriendelijke bediening en lekker eten.

A.Veerman

Jan verhoort

Heerlijk gegeten, leuke bediening, aanrader.

J.Springer

Top,goede en zeer snelle bediening door nette en vrolijke ober,top eten,een aanrader

28. Nederlands Marken

Na een waarschuwing vanuit ons bed&breakfast over de soms chagrijnige eigenaar, zijn we hier toch gaan eten. We werden geholpen door een ontzettend aardige Turkse man die er in de bediening werkt.
    Voor €35,50 gegeten; Gebakken mosselen, Schol, 2x wijn, 1x fris, cappuccino en een dessert. Uitstekend gegeten en goedkoop. Toplocatie. De keuken gaat er wel vroeg dicht. Op zaterdag om 20:00, doordeweeks soms zelfs om 18:00.

Th. Simons

Had catch of the day besteld. Kreeg schol. Er zat kuit in. Schol heeft alleen kuit in maart. 1e bedienster vond het niet goed en nam de schol mee terug naar de keuken. Het was inderdaad niet goed volgens de kok. 2e dame kwam en zei dat het normaal was, het was gewoon kuit! Nu geven alle koks op internet aan dat kuit zorgvuldig verwijderd moetworden want die is heel bitter. Jammer dat ze dan toch nog eerst hun gelijk willen halen. Als 2e keus namen we sliptong. Twee hele kleine sliptongetjes, onder de maat. Daarbij werd een koffieschoteltje aardappeltjes geserveerd. We gingen met honger weg.

Corrine

Erg droge doorgefrituurde kibbeling en harde patat, sla leek van eergisteren.