Gasterij De Kruidentuin in Mariënheem

1320039435 61
1345531906 71
1351905024 72
1422009320 78

1. Was erg gezellig en heerlijke gerechten.
    Wij hebben genoten zaterdag avond.
    Gr hannie.

2. Fantastische ervaring gehad met dit super restaurant. De bediening is oplettend en zeer vakbekwaam. Ze voelen de gasten goed aan. De keuken is subliem. De rib eye is super. Ik ga hier zeker vaker heen

3. Frits en leonie

Geweldig lekker, vooral de broodsaus is mijn favoriet, nergens zo lekker, neem daarom aan het eind ook wat bakjes mee naar huis, slechts €2,50 per bakje en heerlijk thuis genieten met vers brood erbij, de bediening is goed en vakkundig en gastvrij, de prijs van de maaltijden en de drankjes mag van mij wat minder want ik vind het best prijzig.
    Maar zeker een aanrader voor mij het beste restaurant in de verre omtrek.

4. Zoals altijd goed eten. En ook genoeg. Als het glas bijna leeg is vragen ze al of je een nieuwe wil dat vind ik goede service.
    Verder kan je er lekker zitten en het is er altijd druk.

Super restaurant een echte aanrader.

5. Wij vonden het eten matig. Mijn zus heeft een notenallergie en de bediening was nogal vaag over het wel of geen toevoeging van noten in het eten. Wij vonden de bediening ook weinig geïnformeerd en geen vriendelijke uitstraling hebben. Mijn zus is erg ziek geweest jammer. Wij komen iig niet weer terug omdat er betere restaurants in de buurt liggen.

6. Zeer vriendelijk personeel heerlijk eten
    En een gezellige sfeer zeker een aanrader

7. Arno

8. Angelique

Wij zijn vegetarisch / vegan hebben heerlijk gegeten, rode wijn is ook een aanrader

9. Ik had aspergesoep/ slecht, veel te zout en teveel gekookte ham( leek mij boterhambeleg)
    De smaak leek gelijk op instantsoep- waterig.
    Er zat welgeteld 2 stukjes á 0,5 cm harde draderige asperge uiteinden in.
    Géén enkele drup room. Mijn buurvrouw had tomatensoep in een oudhollands grote maaltijdsoep kom , dus al aardig vol. Heeft de rest van menu niet veel gegeten.
    Mijn buurman had lauwe bouillon zonder veel smaak
    De knoflooksaus-boter iwas beneden alle peil, daarentegen was het warme stokbrood/mais smakelijk.
    De kalfsribeye was goed.
    Er werden 2 asperges op het bord geserveerd?? 2!!
    De aardappeltjes waren niet warm en rimpelig en te donker, niet lekker. Er was een piepklein rauwkostje erbij met teveeeel dressing. Het dessert was goed, op de belachelijke onhandige en oudbollig coupe na.
    De borden waren niet warm, maar de rest zoó heet dat de groente er uitgedroogd uitzag.
    Nee ik zal uw restaurant niet aanbevelen bij anderen.
    Ik kreeg dit etentje aangeboden en kon daaarom niet ter plekke er iets over zeggen. Zelf had ik zeker meer dan de helft terug gestuurd en-of niet betaald.
    Ja ik kom wel bij u terug, om te zien of u de recensie serieus neemt.
    P/S de bediening was correct en aardig.
    Véél SUCCES!!

10. Friedje

Dank voor jullie fantastische medewerking aan een wensdag van MakeAWish.
    Jullie hebben een geweldig diner voor her gezin verzorgd.
    Het was zo mooi opgediend, smaakte verrukkelijk en het gezin heeft genoten van de gastvrijheid.
    Dank voor alles wat jullie gedaan hebben!
    Het was super!

11. Bert Berkemeijer

Vanavond gevraagd bij dit restaurant of er nog een tafel beschikbaar is. Heeft u gereserveerd is de vraag van de kelner. Antwoord gast: nee. Helaas, geen tafel beschikbaar want men wil de kwaliteit hoog houden.

Impressie van de gast: kennelijk zijn we hier niet welkom en voldoen niet aan de kwaliteitseisen van dit restaurant!

Niet vaak op deze wijze afgeserveerd - gemiste kans!

12. J. 227 punten

Afgelopen weekend hier gegeten. Goede sfeer en lekker eten. Alleen weet er naar onze mening iets te vaak gevraagd of wij nog iets wilden drinken. Werd bijna irritant, glas nog niet leeg of er stond al weer iemand bij de tafel. Daarnaast wordt het ijs wat wij hebben besteld opgediend in enorme cognac glazen. Uiterlijk ziet het er prachtig uit. Om het te eten is een stuk lastiger. Vind ik persoonlijk niet prettig.

13. Gezellig restaurant met heerlijk eten. Ook aan te raden om met een grote groep te gaan eten.

14. Fam Vloedgraven

Prettige ontvangst en een goede service. Er werd met ons overlegd over het tempo van bediening. Toen we aangaven dat de ronde tafel erg groot was voor 6 personen, werd er onmiddellijk een andere tafel voor ons klaargemaakt. Zeer tevreden.

15. Louisa en Hendrick van Doorn

Door een verhuizing was het voor ons voorlopig de laatste keer in de Kruidentuin.
    Kunst van het gastheerschap. Onze tafel indeling staat altijd precies zoals we het hebben willen... met zijn tweetjes naast elkaar. Michel weet welke wijn we lekker vinden... De Anguilla is onze favoriet, was donderdag 5 januari weer heerlijk. Bedankt voor alles en het mooie afscheidskadootje.
    Groetjes Louisa en Hendrick

16. Tiny Voskuil

Het eten was allemaal fantastisch en van goede kwaliteit. Wat we alleen misten was een heerlijk groene salade en extra verse groente. Verder een dikke pluim voor eten, entourage en bediening.

17. Prima restaurant. Heerlijk eten. Gezellige sfeer en goede bediening. Maar dat wisten we al. Wij komen hier regelmatig en het is altijd goed.

18. Vorige week super gegeten. Wat een fantastische tent vanaf begin tot het eind goed. Prijs/kwaliteit klopt als een bus.

19. B 97 punten

Super lekker gegeten! Het begint al met de kruidenboter! Nergens anders zo lekker! Van voorgerecht, hoofdgerecht tot nagerecht genoten!
    Wij komen zeker terug.

20. Annemarie

Het was zeer lekker eten, alleen het was allemaal net iets teveel, behalve het dessert. De service was top, net zoals de sfeer.

21. Jennie Wildeboer

Heelijk gegeten in een leuke, gezellige sfeer.

22. Jesper Sloots

Goed eten en rustige omgeving. Daarnaast zeer vriendelijk personeel!

23. Vlees niet smakelijk bereid, leek gekookt en daarna gebakken. Ik weet niet wat ze er mee doen. De kipfilet was goed. Groente (bloemkool) overgoten met een dikke wazige saus. Je hebt geen keus. Of met dikke gele saus of niks. Ze kunnen dit beter apart erbij doen. Klein schaaltje (mini schaaltje) sla. Grote bak patat. Paar maanden geleden spareribs. Zaten geen kruiden op.

Nee, ik ga niet nog eens. Andere kok denk ik. Want jaren terug was het mijn favoriete restaurant. Wat prijs betreft. Mag er ook wel een tafelkleed op tafel of in ieder geval een placemat. Want zo op de tafel vond ik niet erg gezellig.

24. Lugtenberg

Echt super lekker gegeten, mmm...
    Wij komen zeker terug!

25. We hebben afgelopen vrijdag gegeten bij jullie,en na een mislukte reservering in April waardoor het eten toen niet door ging, maar dat is toen super opgepakt door ons een gratis diner aan te bieden voor ons vieren,dat hebben we nu gedaan en wij zijn geweldig ontvangen,heerlijk gegeten het was echt super geregeld.
    Met name bedankt Michael voor je gastvrijheid en Martin die gelijk contact opnam met ons.
    En we hebben alvast een reservering gemaakt voor de volgende keer want alleen gratis schiet je ook niets mee op haha. tot de volgende keer. met vriendelijke groet Jaap,albertjan, greta en jennie

26. Jennie Brinkman

Geen goede ervaring. We hadden een tafel besproken gisteravond om 20.30, dat vonden wij al erg laat maar verder zat het vol, prima. Maar toen wij er waren hadden ze geen tafel voor ons gereserveerd. We konden een drankje krijgen van de zaak en dan moesten we wachten tot er iemand weg ging, maar ze konden natuurlijk niet inschatten hoe lang het ging duren. Dat werd voor ons allemaal te laat om dan nog te gaan eten, dus geen gezellige avond met lekker eten helaas. Erg jammer.

27. eta Eshuis

Er heerst een gezellige sfeer en de bediening was erg goed. Een heerlijk voorgerecht gegeten. Het hoofdrerecht bestond uit vis (kapiteins maal?). De vis was veel te gaar, droog en smakeloos. Helaas.

28. Fons Glasmeier

Diverse malen in de Kruidentuin gegeten. Iedere keer een groot genoegen en een streling voor de tong voor de Bourgondiërs onder ons. De goede en verzorgde ambiance en een zorgvuldige bediening maken ier bezoek tot een hoogtepunt.

29. In restaurant de Kruidentuin was een heel gezellige en leuke sfeer. Wij hebben ons laten verrassen door de kok, een lekker gevarieerd 3-gangen diner. Het ontvangst en de bediening waren goed, vriendelijk en alles werd op tijd geserveerd. Zeker een aanrader!

30. Van Rijssen

Wij hebben een super en gezellige avond gehad. Dit mede dankzij de goede bediening, leuke sfeer & het heerlijke eten! Wij raden dit restaurant zeker aan om eens lekker wat te gaan eten!

31. Zojuist thuisgekomen na een heerlijk diner bij de Kruidentuin. Aangezien ik regelmatig uit eten ga neem ik normaal niet de moeite om een recensie te schrijven, maar dit restaurant verdient complimenten.

De bediening was erg goed, het eten was ontzettend lekker en origineel, de opmaak van de borden zeer creatief en de sfeer uitstekend.

Het restaurant zat op deze doodnormale woensdagavond zo goed als vol en dat is te begrijpen. Zeldzaam goed!

32. Gisteravond een geweldig diner genoten! Goede en gastvrije service en erg oplettende bediening. Heerlijk gegeten en nadien een super warme latte (dat zie je jammer genoeg ook wel eens anders...) geserveerd gekregen. In één woord top!

33. Heerlijk gegeten, in een knusse hoek met de sfeer van een leuk wijnkeldertafereel met een warme uitstraling door een haard imitatie. Erg gezellig. Met succes voor onze relatie, dus bij uitstek ook geschikt voor een (ook al eerder genoten) bruiloft. Tot zaterdag.

Groeten Anneke en Hans

34. Loïs Buter

Heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. Goede service en betaalbaar heerlijk eten. Zeker de moeite waard.

35. D. Machiels

Vanmorgen heerlijke paasbrunch gehad het eten en drinken was erg goed. De bediening was erg goed, kwamen gelijk met de koffie aan. Een aanrader om hier te gaan eten. Wij komen zeer zeker weer een keertje terug.

36. Mooi restaurant, geweldig lekker eten en vriendelijk personeel. Een aanrader voor iedereen. Wij komen er in ieder geval terug.

37. Vorige week gegeten. Niet echt vriendelijk personeel, geen goed ontvangst. We kregen een broodje vooraf en dat was koud. Het restaurant was koud en naarmate we langer zaten leek het wel of de kachel werd terug gedraaid. Het eten was goed, maar wij komen hier helaas niet meer terug.

38. Laura en Gerard Roosendaal

Verleden maand hebben wij mijn echtgenoot z'n 60ste verjaardag hier met meer dan 70 mensen gevierd. Het was in één woord grandioos! Wij en onze gasten hebben genoten van de supervriendelijke bediening door het personeel die dag, van de mooie ambiance en van het overheerlijke koud/warm/dessertbuffet. Het werd allemaal heel erg mooi opgediend met een hele leuke opening (zal niet verklappen op welke manier). Zelf heb ik een glutenvrij dieet en ik heb genoten van het lekkere eten, dat speciaal voor mij werd klaargemaakt.

Kortom, als je iets te vieren hebt, kun je dat hier met een gerust hart doen. Gewoon even overleggen met Michael en dan komt het helemaal goed.

39. Wij hebben met kinderen en kleinkinderen op 1e kerstdag weer eens genoten van een heerlijk kerstbuffet. Lekker verwend door een supercrew.
    Bedankt daarvoor en allemaal een fijne jaarwisseling toegewenst en een gelukkig en gezond 2015.

40. Afgelopen zondag 23 november te gast geweest in dit etablissement. Van begin tot eind zeer vriendelijk en correct bediend door de gastvrouw van de avond. De gerechten die we zorgvuldig hadden uitgekozen zagen er uit als echte Picasso's, bijna zonde om aan te raken. Echter kregen we hier geen spijt van, mooie smaken die elkaar goed aanvullen maken de gerechten echt een feestje voor je smaakpupillen!
    Kortom, het restaurant biedt een ruime keuze aan gerechten en dranken aan. Tevens is de ambiance warm, zacht en huiselijk. We komen hier zeker weer. Aanrader!

41. Paul Grefte

Vrijdag 26 november ong 17.30 uur. We werden op een plek vlak onder een geluidsbox geplaatst. Ze hadden een soort soft housemuziek op staan: eentonige deunen met een beat er onder. We hebben eerst gevraagd om andere muziek. Daar zou naar gekeken worden. Op ons verzoek werd door één van de dames de muziek zachter gezet. Het was nl bepaald geen achtergrond muziek. Degene die blijkbaar de leiding had zette het later weer harder. We hebben toen aan dezelfde dame een andere plek gevraagd die we ook gekregen hebben, een stuk van de box af. Degene die volgens ons de leiding had reageerde op geen enkele manier op onze opmerkingen over de muziek, geen verklaring of uitleg of wat dan ook. Niet echt klantvriendelijk. Daaromheen was de bediening goed en het eten was prima. Je krijgt in een restaurant veel verschillende mensen van jong tot oud. Daar heb je rekening mee te houden, ook in de keuze van je muziek. Eigen smaak telt op dat moment in wezen niet.

42. Gezellige sfeer, super goede keuken! Goede bediening. Je hebt als gast het gevoel dat je welkom bent en dat je de tijd krijgt rustig te dineren. We komen zeker weer!

43. Gezellig restaurant en leuke sfeer. We hadden gekozen voor het wild menu. Herten biefstuk, eendenborst filet en fazant. Helaas brak ik bijna mijn kies omdat er hagel in de fazant zat. Zeer slechte zaak! Reactie van de ober was, ik zal het doorgeven aan de kok. Een excuus kon er niet vanaf. Wel een veel te hoge rekening qua prijs/kwaliteit. Buiten dit voorval was de bediening verder prima.

44. Piet Polstra

Vrijdagavond 8-8-2014 m'n 65ste verjaardag gevierd met o.a. een diner bij De Kruidentuin. Prima gegeten in een sfeervolle ambiance met heel vriendelijk gastvrij personeel. Zelfs het "vuurwerk" voor mijn verjaardag ontbrak niet!
    Kortom een aanrader.

45. Emiel Koolhof

46. jos van kampen

Ik kom hier regelmatig met mijn vrouw of met vrienden of zakenrelaties en iedere keer is het weer een feest om hier te eten. Zowel de bediening als wel de keuken iedereen is hier bezig met het welzijn van de gasten... dit restaurant is een aanrader voor iedereen.

47. 4 personen gegeten/ gedronken zaterdag 25-01-2014

Soep veel te zout! Is dit om de dorst op te wekken? De kachel werd vroegtijdig uitgedraaid! We kregen het gewoon koud! Zeer klant onvriendelijk! Rekening van 170 euro mag wel iets minder! Enorme ijskommen! Verder prima!

48. Mik en Wil Hillebrink en familie

Hallo allemaal,
    Met een heel voldaan gevoel na het kerstdiner huiswaarts gegaan.
    Lof over inzet van al het personeel en ook voor een prachtig en compleet buffet.

Vooraf alle wensen kenbaar gamaakt en dat was dus was prima geregeld.

Het was een waar feest !!

49. Gerard meiberg

Een heel gezellig kerst diner gehad met de familie. De bediening was uitstekend. Alleen wij zijn vegetarisch en dan valt het tegen. De vlees en vis gerechten zijn royaal en gevarieerd.
    Een vegetariër kan kiezen uit een dingetje en het vlees wordt gewoon weggelaten. Fantasieloos en echt niet meer van deze tijd. Wij zijn hier een paar jaar terug ook geweest en toen was het heel anders.
    Er was overleg en we hadden een toppie maaltijd met uitleg over de gerechten. Daar is nu niets meer van over. Als je dit afzet tegen de prijs, even niet aan denken. Jammer en voor ons niet weer!

50. Super leuke middag/avond gehad. Complimenten aan kok en bediening, niet alleen van ons, maar ook van onze gasten. Overal was aan gedacht. Opening buffet heel mooi gedaan. Sfeervolle zaal en uitstekend buffet. Bedankt allemaal en zeker tot ziens.

51. Fantastische leuke en lekkere avond gehad met alleen maar meiden waaronder 4 zwangeren. De kok en de bediening had superleuk ingespeeld op de situatie. Het was een vrijgezellenfeestje en de bruid is helemaal gek op het eten daar. Na een uitgebreid 4 gangen keuzemenu was iedereen overtuigd, (maar dat was eigenlijk toen de broodjes met de broodsaus op tafel kwamen al het geval). Bedankt voor een topavond:)

52. We hebben met ons tienen een proeverij gehad van eten en wijn. Ik kan dit een ieder aanbevelen. Wat een variatie die de kok op tafel serveerde, chapeau. Hij wist dit perfect te brengen met een sfeervolle en humor volle uitleg. Ook de ober wist ons van voortreffelijke wijnen te voorzien met hierbij ook een goede en plezierige uitleg. Het was super van begin tot eind.

53. Mijn vlees was niet lekker en supertaai. Dit hebben we gezegd. Ze hebben mijn bord met vlees meegenomen (waarvan ik 2 hapjes had gegeten) en vroegen of ik een nieuwe wilde. Ik was er misselijk van geworden, dus zei dat ik geen nieuwe hoefde. Uiteindelijk moesten we gewoon t volle pond betalen voor mijn 2 hapjes vlees en kregen zelfs geen korting! En het is al niet goedkoop.. Voor ons was t dus 1 keer, nooit weer!!

54. m&m

55. hennie jonkers

Gisteren gegeten bij jullie. Het was lekker, soep en toetje heerlijk. Ik ben vegetarisch en ik miste bij de asperges iets, alleen het weglaten van de ham en er niets voor in de plaats vond ik erg tegenvallen. Ik wil dit toch even melden.

vr gr hennie jonkers

56. Het eten is van normaal/goede kwaliteit en leuk opgemaakt, maar de Biefstuk die men daar "Een goeie draai" noemt is te klein voor de prijs die je er voor betaald. De bediening is vlot en netjes echter die ene ober die gewoon in spijkerbroek en blouse loopt doet afbreuk aan de algehele presentatie en uitstraling.

57. De uitstraling van de gerechten én de smaak zijn gewoon in één woord fantastisch!
    Een prachtig restaurant, mooi en sfeervol.
    Lekker relaxt eten en een ontspannen sfeer!
    En de gastheer heeft alles prima op orde!

58. Goededag allemaal,

Vanavond heerlijk gegeten! 2e kerstdag.
    Het menu was aangepast, maar voor elk wat wils!
    Lekkere porties voor een betaalbare prijs en goed gekruid, zoals ze ook heten: kruidentuin!
    Zijn hier al meerdere malen geweest en het bevalt ons erg goed! Kortom: hou je van lekker gekruid eten en ruime porties, dan ga je voor de kruidentuin! En het personeel is een 10 waard!
    Groetjes van de fam. Raamsman

59. De 1e keer dat we hier gingen eten. Presentatie was super! Alles zag er erg mooi uit. Alleen bij het hoofdgerecht weining keus. 1 soort groente en er werd niet gevraagd of we friet of aardappeltjes wouden. Aardappeltjes vond ik wat gewoontjes en saai. Het nagerecht was erg weinig. Kortom ik vind dat je teveel betaald voor wat je krijgt......

60. Twee dagen lang bijna ieder uur gebeld voor een reservering en niet een maal wordt er opgenomen, ook op mijn e-mail wordt niet gereageerd. Terwijl op de website staat dat ze ons na 16.00 h graag te woord staan. Erg klantonvriendelijk!

61. Op onze huwelijks dag vorig jaar echt top gegeten!

Echt alles was perfect.

Vorige week er weer gegeten, nu met zijn 2tjes.

Was gezellig vol in restaurant, na 10 min gewacht een biertje gekregen. En later pas de kaart. Duurde ons iets te lang.

Voorgerecht prima, maar prijs echt iets te duur!

Hoofd gerecht, had tournedos besteld maaar biefstuk gekregen.

Medium besteld maar bijna well done gekregen. Jammer.

En ze waren de gebakken champ. en zwoerd vergeten.

Wij gaan het nog 1 keer poberen, en hopen dat het dan net zo top was als vorig jaar!

62. Gezellig restaurant, heerlijk eten, sfeervol, vriendelijk personeel!

Kortom: helemaal oké!

63. Ivonne

64. Heerlijk gegeten....

We hadden gekozen voor het avond vullende menu, alleen waren het geen kleine gerechten maar bijna allemaal hoofd- gerechten. Wel super van smaak en mooi opgemaakt, maar gewoon echt helemaal teveel.
    Misschien een tip, ff iets minder is ook prima.

65. Gisterenavond voor de eerste keer hier gegeten, maar zeker niet voor de laatste keer.

We hadden jammer genoeg geen tijd om echt een driegangen diner te nemen en hadden ons beperkt tot alleen een hoofdgerecht. Maar vonden het jammer, want het was heerlijk eten.

We komen dus zeker terug!

66. Wij gaan erg vaak uit eten, maar we gaan alles vergelijken met de Kruidentuin. Er zijn maar weinig restaurants waar ze het eten zo zorgvuldig bereiden. Van mij en mijn vrouw krijgen ze een dikke 10!

67. Eindelijk weer eens een restaurant waar je goed kunt eten tegen een acceptabele prijs.

In tegenstelling tot de randstad(waar wij vandaan komen)ben je hier als klant nog welkom. De bediening was heel goed en erg vriendelijk.

De gerechten waar zeer goed en ruim voldoende.

Bij een volgend bezoek in deze streek, zullen we zeker terugkomen.

68. Wij hebben laatst bij de kruidentuin in Marienheem gegeten en wij waren onder de indruk van het sausje dat geserveerd werd bij het brood dat je krijgt voordat je wat bestelt.

69. Het bedrijf heeft een prachtige kaart en het eten en de gastvrijheid zijn er perfect, ook geeft het pand een prachtige uitstraling sinds kort heeft de eigenaar ook een bedrijf in holten overgenomen en hier zullen wij binnenkort heengaan om een lekker hapje te eten hopelijk is dit net zo goed als dit bedrijf.

70. De vegetarische maaltijd was, in vergelijking met de overige bestellingen ver beneden de maat.

Een wrap: veel deeg, weinig vulling, een paar peultjes, tomaat en een verdwaalde champignon, niet gegarneerd, geen vleesvervanger. Op mijn verzoek gegratineerd met een priegeltje kaas.

We komen al jaren in jullie restaurant. De vegetarische maaltijd staat tegenwoordig niet meer standaard vermeld. In overleg lijkt er veel mogelijk, maar in de praktijk blijkt dat de laatste jaren toch echt tegen te vallen.

Jammer en onnodig, want ook op vegetarisch gebied zijn er zoveel mogelijkheden!

71. Na meerdere goede ervaringen, na lange afwezigheid weer eens hier gaan eten. Het was lekker maar niet zo goed als voorheen. Portie's kariger, al die jaren dezelfde menukaart. Teleurstellend, ze moeten de gasten wel blijven verwennen.

72. Ben hier al zeer vaak geweest en het eten is hier heerlijk, moet wel zeggen dat het voor 1.5 jaar geleden beter waar was voor je geld. Het word allemaal iets minder. Verder perfect eten

73. het eten is hier heerlijk! zou de kok graag dagelijk in mijn keuken hebben staan!