Eetcafé Chriske in Margraten

Vrij parkeren voor de deur.

Veolia lijnbus 50 4x per uur vanaf station Maastricht.

Bushalte Rijksweg Margraten op 4 min. Loopafstand.

di lunch 10:30 - 16:30 diner 16:30 - 20:30

1271995294 76
1288311939 84
1320945230 80

1. Fietsclub suist

Vele jaren zijn wij als fietsclub suist uit Echt na een lange zware tocht door België voor een welverdiende rust pauze op het terras bij Chriske neer gestreken. Dus ook dit jaar van zelfspreken weer bij Chriske Helaas kwam men ons al tegemoed met de de mededeling als wij wat wilde eten dit wel heel lang zou gaan duren want mijnheer was maar allen.Toch liepen er nog twee jongen meiden te serveren op het terras. Ook voor een bord soep was echt geen tijd.Of er dan misschien en kop kop koffie met een stukje vlaai mogelijk was. Dat weet ik niet kregen wij te verstaan, dat moet ik na kijken. Dan doe dit zijden wij. Er waren zowaar nog een paar stukjes van verschillende soorten. Dus colatjes met vlaaj besteld en of wij apart konden betalen, ook nee veel te druk kregen wij te verstaan. Ons gevoel kort door de bocht wij zijn jullie liever kwijt dan rijk. Conglusie nooit meer Chriske.

2. rottiers guido

We werden uitstekend ontvangen en het eten was lekker. Bedankt voor de vlotte reservatie.

3. Martin Kats

Na onze 4 D wandeling rondom Margraten was het een verademing om de lunch en bovenal het bier te gebruiken. Vooral de Luikse bal loog er niet om, om nog maar te zwijgen van de Kasteel Cuvee, exclusief verkrijgbaar bij slijterij Topido in Amsterdam. Vooral de warme ontvangst de dame beginnend met de letter B maakte op ons een onuitwisbare indruk.

4. Nelia Buijs

We hebben een nare ervaring gehad. In een plaatselijk krantje adverteerde "Kristy's" met een weekmenu, 2e gratis. Nu zijn we niet persé van de tweede gratis, maar er werden plaatselijke mooie gerechten geadverteerd wat ons aantrok. Reserveren is een voorwaarde, dat doen we dan ook. Eenmaal op locatie blijkt dat reserveren alleen niet genoeg is, bij de reservering hadden we al moeten aangeven dat we gebruik wilden maken van de aanbieding, dit blijkt niet uit de tekst en wordt ook niet gevraagd bij het boeken. Vooral bijzonder dat wij het weekmenu niet meer konden bestellen, terwijl op verkoopborden dit menu werd aangeprezen. De serveerster kwam enkel met excuses dat de keuken de baas was en het niet mogelijk was om het menu te serveren. Erg jammer, we begonnen met een flesje wijn, lekker zitten met het gezin. Ben niet echt van de centen, maar wel van eerlijkheid, bij dit restaurant voelde ik me genept, zelfs na het confronteren met hun verkoop "leugens" bleef de serveerster stoïcijns. We hebben zelf een restaurant, dit is schandalig. Het begrip gastvrijheid is deze mensen onbekend, heel erg jammer.

5. Vriendelijke bediening, presentatie uiensoep was oke, zag er lekker uit, maar daar was ook alles mee gezegd. Een echte tegenvaller, geen smaak en de kaas leek wel kauwgom. Sorry maar deze soep verdient niet het predicaat uiensoep.

6. Vandaag uitstekend gegeten bij Chriske. Konijn en spareribs, goed gemarineerd, heerlijke saus, zeer mals vlees. Lekkere fruitige witte huiswijn. En alles voor een zeer acceptabele prijs. Niet vergeten tot slot koffie met apfelstrudel, mmm. Bediening zeer vriendelijk en voorkomend. Voor herhaling vatbaar.

7. Wezen eten met een deal. Het eten was eenvoudig doch lekker. De juffrouw die ons hielp (ik meen Yvonne) was zo ontzettend vrolijk dat het aanstekelijk werkte. Zij was zo zienderogen blij dat ze deze job had en mensen kon helpen dat je vanzelf plezier kreeg. Zij maakte het verschil tussen een leuk restaurantje en een heel leuk restaurant. Menigeen zou willen zo iemand in de bediening te hebben.

8. Tessa Stukstette

Om 15.30 komen wij na een lange tocht aan bij chriske's. We vragen de kaart en bestellen wat te drinken. Nadat we het drinken hebben gekregen, hebben we nog geen kaart. Nogmaals vragen we naar de kaart waarna het antwoord is: nee sorry jullie kunnen niks bestellen, ze hebben tot 16.30 pause in de keuken. We konden wel bitterballen bestellen. Andere gasten die wat wilden komen eten werden ook afgewezen.

1,7
  9. D.M 11 punten

Erg lang moeten wachten voordat iemand de bestelling op kwam nemen. Toen zelfs andere mensen op het terras een medewerkster erop wezen dat we iets wilden bestellen, gaf deze aan dat er nog 10 kopjes koffie geserveerd moesten worden. Medewerkster keek ons niet eens aan terwijl ze bovenstaande als antwoord gaf aan de andere mensen.
    Hierop zijn we weggegaan, tijdens het verlaten van het terras wenste dezelfde medewerkster ons nog wel een "fijne dag" daar had ze dan weer wel tijd voor :-)

10. Zondag om 17.00 de zaak binnengestapt met ons gezin, 5 personen. Heel gezellige huiskamer met toog. Er was 1 tafeltje bezet, we wilden gaan zitten waarop we werden gevraagd om in het kamertje ernaast plaats te nemen. Daar zat verder niemand en was het ongezellig en donker. Toen we vervolgens weer in het gezellige gedeelte wilden gaan zitten werd dat niet op prijs gesteld. Er konden nog gasten komen die daar wilden zitten?? Echt waar. We zijn vervolgens met een vriendelijke groet wederzijds vertrokken en kunnen dus niet aangeven hoe het eten was en zullen dat ook nooit weten want dit was voor ons de laatste keer.

11. Familie Beijers

Wij hebben gisteren heel lekker gegeten bij eetcafé Chriske in Margraten. De bediening was zeer vriendelijk en attent. Het ontbrak ons aan niets. De eigenaar zorgt voor een fijne sfeer in het eetcafé wat is verdeeld in enkele huiskamers. Heel knus en gezellig. Het eten was heerlijk en de aanbevolen biertjes pasten prima bij de maaltijd. En dat alles voor een eerlijke prijs. Wij komen beslist nog eens terug.

12. Op ons vakantie adres werd gezegd dat we hier moesten eten, zo gezegd zo gedaan en dat is ons niet tegen gestaan, bediening erg vriendelijk, eten was echt heerlijk.
    mooie plek om te gaan eten voor een mooie prijs, tot volgend jaar

13. Jammer dat de heer Louwers onderstaand op deze manier reageert.
    Tijdens zijn bezoek is duidelijk uitgelegd door de chef dat de natuurlijke sappen los laten, indien men in dit kwaliteitsproduct snijd.
    Het een en ander heeft te maken dat de chef zijn vleesproducten op de ambachtelijke manier bereid.
    Indien consumenten het bereide vlees doorbakken willen hebben, doet men geen recht aan deze kwaliteitsproducten, is onze mening.
    Indien de gast van te voren aangeeft, de bakwijze aan te passen, zal onze keuken bijbenadering hier rekening mee houden.
    Betreffende onze Limburgse forel, op het moment van consumptie was daar niets mis mee, aldus de heer Louwers.
    Achteraf in onderstaande recensie blijkt dit anders??
    De ervaring van de heer Louwers met onze keuken is persoonlijk besproken. Daar wij helaas overvraagd werden door de wensen van de heer Louwers, is de stelling
    “er is niets mee gedaan” niet gepast.
    Kortom, dat het bezoek een teleurstelling is geweest betreur ik ten zeerste, wij doen dagelijks onze best om onze gasten te verwennen, echter smaken en bereidingsmethodieken kunnen verschillen.
    Ger Quaden, eetcafé Chriske.

14. richard louwes

Zeer slechte ervaring, als dit bourgondisch eten is, dan is dit dé manier om af te vallen. Mijn vrouw bestelde sate, vlees was aan het uiteinde van de spies mooi bruin terwijl het midden wit was en kristal vorming en er liep water uit,volgens ons dus ingevroren vlees, volgens de kok door de sappig- en versheid van het vlees...? Zelf een stukje geproefd, over deze smaak viel niet te twisten.

Mijn verse forel, gebakken met amandelen en spek in knoflook was ook zo lekker. Stukje vis en dan gauw wat spek erbij voor de smaak, de knoflook was op denk ik..

Onze slechte ervaring uiteraard gedeeld met de bediening, werd niks mee gedaan..

1,3
  15. Enige tijd geleden hier gegeten. Er was geen souplesse. Vanaf 17.00 uur de dinerkaart. Met een kind - die een pannenkoek wilt - lukt dat niet.
    Verder vond ik de bediening niet echt vriendelijk. Zeker een slechte dag? Het eten ging wel, maar voor ons hoeft het geen tweede keer meer.

16. Hebben met de kerstdagen bij Chriske gegeten en zijn gisteren weer terug gegaan want het was ons zeer goed bevallen. De gastvrouw heeft altijd even tijd voor een praatje ook als is het druk en het mooie is dat ze je herkend.
    Een heerlijk 3-gangen vismenu gegeten was weer voortreffelijk.
    Complimenten voor de keuken en bediening tot snel want jullie staan op ons lijstje van een goed prijs/kwaliteit eetcafe.

Joyce en Henry

17. L. van den Oever

Teleurgesteld in de gastvrijheid van de bediening! Zondag 10/7 hadden wij om 13.30 uur een reservering voor 6 personen voor een lunch. Helaas liep ons programma wat uit en moesten wij bellen of we wat later ook nog terecht konden. Dat was geen probleem. Rond 14.00 uur arriveerden we. Echter, we moesten om 15.00 uur weer weg dus mijn zus vraagt de ober of hij hier rekening mee kan houden c.q. dit kan regelen. We kregen een zeer botte reactie van meneer. Ze deden daar niet aan haast; alleen aan onthaasten. M.a.w.: pech voor ons? O ja, als we allemaal hetzelfde bestelden zou het misschien wel kunnen maar garanties kregen we niet. Nou ja! Wij waren eigenlijk helemaal beduusd ervan. Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde besteld en 1 drankje genuttigd. We waren om 15.00 klaar om weg te gaan. Bij bovenstaande goed om te weten dat het niet druk was op dat moment. Binnen was het leeg, buiten de helft van de tafeltjes bezet met vooral koffiedrinkers. Wij gingen er in ieder geval met een katterig gevoel weg, ondanks dat het eten prima was. Dit kan beter Chriske!

18. George Pieterse

Beste mensen van Chriske,

Ben hedenmorgen bij jullie wezen koffie drinken met mijn vrouw Jannie en het was gezellig bijna nog brand gesticht door de krant welke vlam vatte maar gelukkig niets gebeurd, hebben een leuk gesprek gehad met de mevrouw en bij afrekenen een kaart voor het tweede menu gratis gekregen.

Wij komen snel het streekmenu proeven.

19. simone willems

Hebben vanavond (moerderdagkadootje) bij Chriske gegeten en het was voortreffelijk. Een heerlijke carpaccio en het hoofdgerecht, het Limburgse rundvlees met Tongerlo bier, is zeer zeker een aanrader.

Wat de bediening betreft kunnen wij alleen maar zeggen dat mevrouw Helene de gasten goed bezig weet te houden en zeer correct en vriendelijk is.
    De complimenten en tot vaderdag, dan zijn we er weer.

Simone en vrienden.

20. Zeer verschillende (ook goede) ervaringen gehad. De laatste keer was het echt bar en boos. Matig eten en een zeeeeeer slechte bediening.

21. Wim&Carla Harzing

Afgelopen zondag maakten wij een rit door Zuid-Limburg en genoten van het mooie weer en de prachtige vergezichten. Op de terugweg wilden we ergens een hapje gaan eten, maar ja als je niet bekend bent in de omgeving moet je een gokje wagen. In Margraten zagen we Eetcafé Chriske "Bourgondisch genieten". Dat hebben we geweten! Het was genieten. De bloedworst (jeugdherinnering) en het zuurvlees waren uit de kunst. De rode huiswijn verdiende een compliment, wat een kwaliteit voor een redelijke prijs. Eetcafé Chriske komt op onze favorietenlijst.

13 januari 2011

22. Vandaag na lange tijd eens bij Chriske gegeten.

Geholpen door jongeman met aparte vorm van humor.

Wij hebben ons laten verrassen door voor een seizoensmenu te kiezen.

En we moeten zeggen, het was toppie!

Grote kwaliteit voor een lage prijs.

Chriske, ga zo door!

23. Helaas hadden wij er afgelopen zaterdag niet zo'n fijne avond.

We hebben ontzettend lang op ons gerecht moeten wachten, meer dan een 1.15 minuten. Mijn man kreeg niet wat hij besteld had en ik vond de mevr die er rond liep helemaal niet vriendelijk.

Sorry, maar ik ben er gaan eten op de positieve reactie's die hier vermeld stonden en daarom wil ik ook eerlijk mijn bevindingen doorgeven.

24. Jan en Lies Houtakkers

Daar waren we weer voor de 11 de keer in Margraten bij Chriske en we kunnen maar een ding zeggen: Helene is nog altijd even vriendelijk als 4 jaar geleden. Ze blijft het gezicht van het bedrijf. Personeel mag hier voorbeeld aan nemen. Ga zo door en wij blijven komen.

Eten perfect, hele goede keuken en vriendelijke kok maakt ook even praatje. Misschien is de kaart wat uitgebreid, want keuze maken is altijd moeilijk. Staat zoveel op de kaart en alles is lekker en goed verzorgd. Tot september, dan zijn we er weer.