Lime in Malden

Parkeerplaatsen in de directie nabijheid (overdag met parkeerschijf) of in de parkeergarage tegenover het restaurant.

Vanaf station Nijmegen-centraal: buslijn 83 (richting Gennep Busstation).

Lime is Limoen, de citrusvrucht die zowel in de mediterrane keuken als in de Aziatische keuken gebruikt wordt om gerechten te verfrissen en op smaak te brengen.

Deze eeuwenoude cultuurkeukens brengen wij samen met respect voor de traditie en in onze eigen stijl van werken.
Wij serveren tien specialiteiten en twee menu’s. Het “chefsmenu” en “no meat today”: een vegetarisch menu. Regelmatig stellen wij deze menu’s samen op basis van de mooie producten die voorhanden zijn. Wij laten ons inspireren door de natuur en alles wat het seizoen ons te bieden heeft. Uiteraard zijn deze menu’s ‘Lime-proof’. Een combinatie van regionale producten met oosterse en mediterrane invloeden. We bieden een interessante wijnkaart met een vriendelijke prijsstelling en een mooie selectie in verschillende smaken wijn per glas. Restaurant Lime is toegankelijk voor iedereen die van lekker eten en gezelligheid houdt.

Van donderdag tot en met zondag zijn we vanaf 12.00u doorlopend geopend. Op woensdagen vanaf 17.00u! Ook voor een paar oesters of enkel een hoofdgerecht bent u van harte welkom. Maandag en dinsdag zijn we gesloten.

We werken in een open keuken waardoor alles te volgen is vanuit het restaurant. Mooi dry-aged Meat, superverse vis en biologische producten zijn ons handelsmerk. Passie en liefde voor eten en drinken staan bij ons centraal, eigenlijk kun je het beste gewoon langs komen om alles te zien en te proeven.

5. Betalen Master Card Visa

1420722934 98
1512008404 91
1519615527 90

1. Geert Tullemans

Gewoon goed! Lekker eten, er wordt goed gekookt en de prijs is redelijk! Wat wil je nog meer…

2. Tom Dicke

Gisteren erg lekker gegeten bij Lime.
    Een chefs menu en een maal een waanzinnig vegetarisch menu.
    Vier gangen genieten. We komen gauw terug!

3. Rita Doumen

Ontzettend bijzondere gerechten, heerlijke smaken en prachtig om te zien.
    Geweldige avond gehad.

4. Voortreffelijk gegeten en een fijne avond gehad.

5. Mayka Wijnhoven

Heerlijk gegeten! We hebben ons laten verrassen met een vier gangen lunch. Verrassende smaken, prachtige opmaak -kunstwerkjes- en heel mooie combinaties. De kleuren van de diverse gerechten kwamen wel overeen maar de smaken daarentegen waren heel verschillend. De wijn was prima, niet heel bijzonder wel aan de prijs. De vriendelijke en enthousiaste bediening maakte het extra gezellig. Wij komen zeker terug en bevelen Lime voor degene die eens anders willen lunchen zeker aan.

6. De gerechten zijn zeer origineel, mooi opgediend en heerlijk!

7. Het eten was er goed.
    Ze hebben geen grote kaart, maar wat ze hebben is goed.
    Een klein gezellig restaurant, waar je zicht hebt op de keuken.

8. Theo Geudeke

Het eten was zeer goed. Mooi gepresenteerd en bijzonder smakelijk en verrassend. De hoeveelheden waren gebalanceerd. Maar het was ook behoorlijk prijzig en de wachttijd (hoofdgerecht) aan de lange kant. De bediening was prettig, vrij informeel. Het restaurant is gevestigd in een weinig enerverend pand maar desaniettemin is de ambiance sfeervol.

9. Heel bijzonder, met veel liefde klaargemaakt. En fijn dat ook vegetariërs iets echt bijzonders krijgen, met heel subtiele en diverse smaken. Heerlijke wijnen. Wel een beetje jammer dat er voor bieren veel minder keuzemogelijkheden zijn.

10. We hebben genoten! Samen met vrienden heerlijk gegeten, alles klopt. Heerlijke wijnen en bijzondere en verrassende gerechten. Bediening super en altijd vrolijk

11. We hebben weer heerlijk en verfijnd gegeten. Het blijft een genot bij Lime. Een minpuntje is dat de (huis)wijn niet op de juiste temperatuur werd geschonken (was echt te warm). Een koeler met ijsklontjes was een oplossing, maar zo hoort t niet in Lime.

12. Heerlijke vissoep en eendenbout met Aziatische twist gegeten.
    Buitengewoon goede smaakervaring.
    Daarnaast een hele relaxte bediening.
    Echt een leuk avondje uit!

13. Familie Roelofs

Wat hebben wij lekker gegeten. Echt een aanrader!

14. Zeer goede ervaring met dit restaurant. Geweldige service en het eten is voortreffelijk, uitdagend een werkelijk smaakexplosie.

15. Heerlijk gegeten voor een zeer scherpe prijs! Gevarieerde menukaart met spannende en wat meer klassieke gerechten. Lekkere wijn. Vriendelijke en goede bediening, het enige minpunt was dat er een tikje veel tijd tussen de gerechten zat. Verder heel tevreden!

16. Piet Hein Verhulst

Heerlijk met mijn goede vriend Rolf uitgebreid gelunched op het terras. Helemaal niets op aan te merken en zeker niet de laatste keer!

17. Heerlijk eten en goede bediening. Een zeldzaam goed restaurant

18. Weer heerlijk geluncht. Pareltje!

19. Alle vier de gangen van zowel het chef menu als het no-meat menu waren origineel en erg lekker

20. Noud dirks

Leuk en gezellig aan de bar zitten en eten met een hele geschikte 2de kok die lekker doorwerkt en ondertussen oor en oog heeft voor de mensen en gasten dichtbij

21. Ed Westmaas

Geweldig genoten, tip van onze b&b eigenaren, absoluut een aanrader

22. Heerlijk gegeten. Creatief en uniek. Perfecte smaakcombinaties en prachtige presentie: kunst op een bordje!

23. Het was echt prima. Mooi eten. Aardige bediening. Zalige rode wijn.

24. Marieke & Jurjen

Weer heerlijk gegeten bij Lime! Het avocadogerecht en de gnocchi met saffraan, wauw… heerlijke steak en lam en na het toetje nog iets heerlijks met chocolade en asperge… fantastische afsluiter!

25. Rob van der Spank

Toen mijn vrouw als tip voor moederdag dit restaurant aangaf, heb ik gelijk via deze website gereserveerd, het was voor ons de eerste keer dat we bij de nieuwe eigenaar gingen eten. De ontvangst was uiterst vriendelijk en we kregen een mooi tafeltje op hun gezellige terras. De ober gaf ons een goeie wijn suggestie (Grauburgunder), en daarna hebben wij onze keuze op het chef menu 3 gangen laten vallen. Het uitserveren was perfect op tijd en het bord zag er fantastisch uit, een tartaar van garnalen met asperges en een fijne garnering, mooie smaken die geweldig op elkaar afgestemd waren en die ons erg blij maakte en nieuwsgierig naar het volgende gerecht! Na een heerlijk HJ biertje was het tijd voor de stoof van lamsnek, in een woord, geweldig, lekker knapperig en een heerlijke saus, en dat allemaal in de juiste proporties. Als nagerecht kregen we heerlijk verse aardbeien met ijs en waren we blij dat we geen 4 gangen besteld hadden, alhoewel ik die zalm toch ook graag geprobeerd had, vaderdag misschien?! Kortom, heerlijk gegeten voor een heel normale prijs en mede dankzij de bediening mijn vrouw een mooie dag bezorgd. Lime, bedankt en tot snel weer, in ieder geval voor vaderdag.

26. J. Verhoef

Extra verrassing toen we buiten op het terras konden zitten. Heerlijke gerechten en fantastiche bediening.

27. 4 gangen menu was zeer goed! De vlees vis optie een 10, de Vega optie 7,5 (de gnocci uitzonderlijk, de andere gerechten goed maar ruimte voor verbetering. Wijnen waren perfect!

28. Gerrie Abels

Was heeerlijk!

29. (1) teksten reservering eet.nu onder de maat en niet passend bij de sfeer van het restaurant.:
    (2) te lange wachttijd bij serveren. Hiervoor werden overigens terecht excuses aangeboden.
    (3) eten uitstekend, geraffineerd. Prijs wijn per glas disproportioneel hoog.

30. Elk gerecht is heerlijk en zeer creatief qua smaak en opmaak. Fijn informeel en knus. Ysbrandt kookt nog steeds op sterren niveau, nu alleen zonder het gedoe en de stress. Wij komen er graag en komen zeker terug.

31. Henk Thuis

Asperge menu! Niet te versmaden. Uiteraard heel anders dan de klassieke asperge gerechten! Mooie wijntjes erbij. Top top.

32. Daan Zijlstra

Zowel het Chef's menu als het No Meat Today menu waren heerlijk. Redelijk veel asperges in het NMT menu, waar het hoofdgerecht iets afstak tegen dat van het Chef's menu.

33. Nic Windt

De chef, IJsbrand, geeft een vriendelijke ontvangst! Verteld trots over het nieuwe lichtplan in de zaak en gaat vervolgens naar zijn "hoekje" in de keuken. Zet dan weer de mooiste smaken voor met zijn verassingsmenu. Keurig begeleid door de wijnen!
    Het was weer een smaakfeest!

34. Niveau ontstijgt regio Nijmegen.

Weinig woorden voor,! WOW!

35. Mila Snoek

Altijd verzekerd van een zeer bijzonder en heerlijk gerecht met heerlijke wijn!
    Bediening altijd vriendelijk, weten heel goed wat ze serveren en kunnen goed adviseren wat wijn betreft.
    Sfeer is warm, gezellig en leuk dat je de top kok druk bezig ziet in de keuken.

36. Het was geweldig lekker en gezellig!

37. Frank Harmsen

Wij hadden het 'No meat today' menu: 4 gangen voor 42 euro pp, met bijpassend wijnarrangement (halve glazen, want we moesten nog terugfietsen naar huis...). Uitstekend bevallen: mooie, verrassende combinaties, fantastisch! Echt hele goede prijs-/kwaliteitverhouding, we waren aangenaam verrast over de rekening (120 euro voor 2 personen, all-in), want je krijgt sterreneten tegen een vriendelijke prijs. Service ook prima, heel persoonlijk, met Ysbrandt (eigenaar / chefkok) prominent in de zaak als goede gastheer. Voor ons de eerste keer bij Lime, maar zeker niet de laatste. Een aanrader!

38. Marjan van de laar

Wat was het lekker zeg. Ongelofelijk een vegetarisch hoofdgerecht van zuurkool en spitskool en dan echt zo lekker. Ook andere gerechten waren super. Ook goede wijnadviezen, erg sympathieke en correcte, blije bediening.
    Heerlijke plek om te eten.
    Ietsje minder is dat het wel wat rumoerig is door de open keuken en de. Vrij kleine ruimte. Maar de sfeer is dan juist weer erg fijn, met direct contact tussen de chef en de gasten,

39. M.STOVERINK

Heerlijk No meat today 4 gangen menu gegeten. Prima bediening alleen de koffie liet iets te lang op zich wachten. Aardige bediening en een goede sommelier.
    Afsluitend kwam kok/eigenaar een prettig praatje maken. Kortom aan te bevelen wanneer je heel lekker wil eten in een kleine sfeervolle ambiance.

40. Leuk aangekleed en kleinschalig restaurant met een goede sfeer, zeer correcte bediening en een fantastische en vriendelijke keuken.

41. Heerlijk gegeten. Leuke bediening en we konden de kok in de gaten houden😉

42. Top! Alles supervers en aandacht voor details. Feestje!

43. We gingen weer voor het 6 gangen verrassingsmenu. Dat bevalt ons steeds uitstekend. Wat kan ik hier anders zeggen dan dat IIsbrandt er met zijn team weer een onwaarschijnlijk goede prestatie heeft geleverd. Van de amuse tot en met het dessert was het weer genieten. Dit restaurant staat kwalitatief op eenzame hoogte in de ruime regio. We eten regelmatig in goede gelegenheden, maar Lime is veruit het beste restaurant. Fantastisch!

44. Jeu de la Haye

Erg lekker en verrassend gegeten.

45. Helaas iets fout gegaan bij de reservering. Op de afgesproken tijd was er geen tafeltje beschikbaar. Was een tegenvaller, het werd opgelost door ons in het naast gelegen restaurant aan de bar te zetten waar we werden voorzien van een drankje en brood totdat er wel een tafeltje vrij was. Gekke start van de avond. Het eten en de service was geweldig en we hebben verder een uitstekende avond gehad. Wel jammer dat het dessert dat we hadden uitgekozen uitverkocht was. Kortom een prima avond met een twist.

46. Kouwenberg

Wederom heerlijk gegeten. Een heerlijk menu met bijpassende wijn die het gerecht naar een hoger niveau tilde. Heerlijk!!

47. Menno Smits

Creatieve kok. Fijne sfeer. Aanrader.

48. Vol verwachting gingen we eten bij Lime. Helaas blijft het bij deze ene keer.
    Jammer dat deze zaak vol staat met tafels en de harde muziek een gesprek bemoeilijkt. De gedimde verlichting lijkt leuk maar de menukaart moeten lezen met de zaklamp van de mobile is jammer. De gerechten zijn wisselend van smaak. De bediening is vooral druk met zichzelf. Als je 3 keer moet vragen om je drankje. Sorry Lime maar er is werk aan de winkel. Ik voelde mij geen gast bij jullie.

49. Harm Jansen

Was een topavond, leuke ontspannen ambiance en mooi vakmensen.

50. Joris Peijs

We hebben werkelijk heerlijk gegeten! Originele gerechten met verrassende smaakcombinaties, echt geweldig.
    De serveerster was heel vriendelijk, maar had allerlei bijzondere maniertjes wat we allebei nogal storend vonden. De muziek stond erg hard, maar werd op ons verzoek meteen zachter gezet.
    We hebben een heerlijke avond gehad en ik denk dat als de serveerster wat meer ervaring heeft alles helemaal top is!

51. Wat is het hier toch altijd fantastisch eten! De gerechtjes zijn zo verfijnd en lekker. De wijnen passen altijd perfect om de smaaksensatie compleet te maken. Dit is echt mijn lievelingsrestaurant!

52. Heerlijke avond in alle opzichten bij een chef met mooie, eerlijke en pure ideeën en gerechten.

53. Leo Janssen

Op eerste kerstdag heerlijk gegeten bij Lime. Prima kerstmenu met dito wijn. Gezien de dag van het jaar hielden wij er rekening mee dat het druk zou zijn. Helaas werden onze verwachtingen ruimschoots overtroffen. 45 Klanten in een restaurant waar normaal gesproken ruimte is voor 30 personen is wel erg veel. Daar staat dan tegenover dat ik niet zelf hoefde koken. De diverse gangen waren origineel, mooi op het bord en warm. Het smaakte allemaal prima. We zaten aan de bar bij de keuken en konden goed zien hoe de maaltijd bereid werd. Het enthousiasme van de mannen (sorry dames, echt alleen mannen) deed ons erg goed. Al met al hebben we een heel fijne avond gehad. We gaan beslist terug, maar dan niet op een nationale feestdag.

54. Hans van den Rijk

Goede sfeer en mooie gerechten!
    Een heerlijke aanrader!

55. Olav Boenders

Wat een fantastisch eten. In lange tijd niet zo genoten. Mijn vrouw had het vegetarisch verassingsmenu. Geweldig!

56. Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten. Mooie gerechtjes, veel smaak. Ook het vegetarische menu was top. Bediening oogde soms onzeker, maar ze waren wel attent. Erg druk en daarom wat lawaaiig. Maar toch genoten. De tijd tussen voor en tussengerecht mag zeker langer.

57. Zeer gezellige sfeer, om half acht op twee na alle tafels en stoelen op deze donderdag bezet. Lekker een en ander glaasje uit het aanbod van wijnen per glas. Keuze deels uit Menu, deels uit à la carte. Alles apart en heel smakelijk.

58. Nog nooit zo lekker vegetarisch gegeten! Fantastisch!

59. Gustav Diegelmann

Heerlijk gegeten in een gezellige gastvrije ambiance. De bediening was vlot, vriendelijk, professioneel. Persoonlijke belangstelling van de chef zelf. Menukaart was helder informatief, schappelijke prijzen.
    Achteraf kunnen constateren ook een goede prijs kwaliteit verhouding.
    Gekozen menu heeft ons overrompeld in presentatie, smaken. Kortom een culinair avontuur.
    Zeker een herhaling waard.

60. Marion Borghuis en Jaap Schreuder

We hebben gisteren heerlijk gegeten met zus en zwager bij Lime. Culinair top. Het viergangen menu van de chef was heerlijk en de wijnen bij de gerechten waren goed afgestemd. De gerechten waren van uitstekend kwaliteit en ook nog heel mooi opgemaakt. We hadden een mooie tafel in een sfeervol restaurant. Een restaurant waar we graag terugkomen en waar Malden trots op kan zijn.

61. Zeer goede kwaliteit voor een prima prijs! Wijn is erg goed, bediening is erg gastvrij en dat ondanks een tjokvol restaurant deze vrijdagvond, dus ook strak georganiseerd. Superlatieven tekort, eigenlijk. Die Bib Gourmand is weer zeer verdiend!

62. Marion Sengers

Het eten is uitmuntend. Alles ziet er smakelijk uit en je kunt zien dat er veel zorg aan is besteed. Minpunt vonden wij het bijbestellen van wat frietjes bij hoofdgerechten van 31,50 pp. Hiervoor werd 4,50 extra gerekend. Ook het toestaan van roken op het buitenterras vonden wij vreemd en niet van deze tijd.

63. Anja en Henny

Prettige ontvangst, efficiënte bediening: niet te lang hoeven wachten, er wordt goed op je gelet. De manager informeerde of we na het voorgerecht even een pauze wilden, voordat het hoofdgerecht doorkwam, dat vind ik echt te waarderen. De gerechten waren prima van smaak, goed van temperatuur smullen van de heerlijke frietjes, goed gevuld glas heerlijke wijn en de koffie en het gratis glaasje Limoncello super (tip: de mayo serveren in een ander bakje dan een plastic weggooi kupje is net wat eleganter). Lime: een aanrader.

64. Gezien de review in de Telegraaf waren de verwachtingen hooggespannen, iets wat helaas niet waargemaakt is. De kwaliteit van het eten was niet direct het probleem, wel de weinig alerte bediening. Dit begon al bij aankomst. Geen welkom, namen net nog de jassen aan, laag energie niveau. Weinig inspirerend. Eten was ok, zoals aangegeven, meer verwacht gezien de recensies. Na het diner €320 (4 pers) mochten we zelf de jassen gaan zoeken. Men wist niet meer waar men ze had weggehangen in de garderobe. Conclusie: keuken ok. Bediening onvoldoende.

65. Antoinette

Heerlijk Valentijns menu met pure smaken. Zeer attent het boeketje bloemen na afloop van het diner.
    Een échte aanrader en wij komen hier zeker terug!

66. Heerlijk, een eerlijk eten voor een nette prijs. De laatste keer zijn we er wezen lunchen en ook dat is zeker een aanrader! We komen hier zeker terug!

67. Wezen eten op een zondagavond met een gezin met kinderen in de leeftijd van 10 tot 18 jaar. Om 18 uur gereserveerd en kregen het voorgerecht om 19.15 uur en de soepen om 19.30 uur, kwaliteit eten was top, echter tussentijds geen een keer gevraagd of we een broodje wilde of iets dergelijks. Wijnkaart werd niet aangeboden, kregen de standaard huiswijn geserveerd. Rond 20.00 uur het hoofdgerecht, eten ook weer erg goed. Geen aandacht van de bediening of het smaakte en we wilden er nog frietjes bij bestellen, maar kregen het niet voor elkaar om de aandacht van de bediening te krijgen. Om 20.20 uur om de rekening gevraagd en om 20.35 uur opgestaan en zelf de jassen gehaald en bij de uitgang kwamen ze toch nog met de rekening aan. Mijn klacht wederom laten horen, maar geen reactie. Uiteraard heb ik de fooi achterwegen gelaten!

Conclusie top kok, bediening een zware onvoldoende.

68. Mooie kaart, leuk concept met east meets west, heerlijk gegeten met erg goede wijnen. Leuk en bevlogen personeel. Dit was het half uur rijden zeker waard.

69. Heerlijk eten, top kwaliteit en niet te duur! Erg mooie en fijne sfeer!