It Posthus in Makkum

eerlijk en puur

Parkeren bij de Jumbo of bij de haven, beide op maximaal 5 minuten loopafstand. Ook is er een mogelijkheid om achter It Posthûs te parkeren (achterdijk, beperkt aantal plaatsen beschikbaar)

Uitzonderingen

Open

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec

Gesloten

• Nieuwjaarsdag – 1 jan

It Posthûs is voor 2015 verkozen tot Leukste Restaurant van de provincie Friesland.

5. Betalen Visa Master Card pin

1405641985 81
1419960930 79
1427120403 83

1. Willy Vanwesemael

Zéér lekker gegeten. Vriendelijke bediening. Bovendien, voortreffelijke prijs/kwaliteitverhouding.
    En echte aanrader.

2. Héérlijk gegeten! Vooral het vlees van de Wagyu rund, erg mals bereid door het geweldige team! Komen zeker weer terug!

3. Odile smits

Geweldig restaurant. Hebben heerlijke tong en briljanthaas gegeten en verrukkelijke koffie toe. Gaan zaterdag terug.

4. Loek en Gerda Demmenie

Een fijne eerste ervaring bij een gezellig en uitstekend restaurant, leuk terras (prachtig weer), vriendelijke en behulpzame bediening, heerlijk eten en drinken. We komen zeker terug.

5. Wat een heerlijke avond uit, genieten bij It Posthus! Goede service en vriendelijke bediening. Het eten was uitstekend! Een absolute aanrader in het mooie Makkum. Wij hebben zeker genoten!

6. Fam privé

Warme ontvangst, echt heerlijk eten, met aandacht gemaakt en opgediend in gezellige sfeer! Aanrader!

7. We hebben 2e paasdag heerlijk gegeten in dit smaakvolle restaurant. Dit is tweeledig, smaakvol ingericht restaurant, smaakvol ingericht terras, maar bovenal een super smaakvolle keuken. We hebben een 3 gangen menu gehad met een met een 3 gangen wijnkaart. Mensen zéker een aanrader als je in Makkum uit eten wilt gaan.

8. A. Moors

Enkele weken een weekendje naar Makkum geweest. Ideaal gelegen om West Friesland te verkennen.Twee avonden op rij dit unieke restaurant bezocht. Vriendelijke, gastvrije eigenaars, vlot , personeel en heerlijk gegeten. We zijn de tweede avondnteruggegaan omdat de eerste zo goed was bevallen. Gekozen voor 3-gangen menu. Was perfecf. Alleen spijt van broodplankje vooraf. Dit was gewoon te veel en lekker. Dus dat hebben we de tweede avond maar weggelaten. In plaats daarvan een heerlijk Fries kaasplankje verorberd. Complimenten voor gastheer/-vrouw en personeel

9. Mieke Visser

Het was in één woord "GEWELDIG". Punt!
    Maar dat is te weinig dus wil ik er aan toevoegen: Gastvrij, vriendelijk, aandacht voor de gasten, een prachtige ambiance en locatie, eten was verrukkelijk, zeker omdat ik een intolerantie heb voor voedsel maar dat was geen probleem. We hebben heerlijk gegeten en vanaf het begin tot het eind "genoten" we komen zeker terug naar Makkum, maar in het bijzonder naar It Posthûs.
    Hartelijk dank voor uw goede zorgen.
    Mieke Visser, Gorredijk.

10. Een erg mooi restaurant, veel sfeer, een lieve bediening en heel erg lekker eten.
    Als we nog een keer in Makkum komen, dan komen we zeker bij jullie eten.

11. Heerlijk gegeten. We werden uitgenodigd door vrienden. Komen zeker nog eens terug. Top Restaurant. Echt een aanrader.

12. Leuk en gezellig restaurant. Leuk en goede bediening. De prijs is net als het eten (h)eerlijk.

13. We hebben zalig gegeten vanavond. Alle gerechten waren kunstwerkjes. Bij een vriendin was het vlees minder goed dan verwacht en er is direct een nieuwe portie gemaakt, die prima was. Uiteindelijk is het niet berekend. De service was ontzettend vriendelijk. Zeker een aanrader. Wij gaan zeker terug.

14. Riek Ellenberger

Heel fijn restaurant, heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en zeer service gericht. It Posthus is een aanrader. Een advies, reserveer als je er wilt gaan eten, het is volgens mij snel vol.

15. Met onze kinderen en kleinkinderen heerlijk gegeten op 20 augustus 2016. Service prima, eten uitstekend. Een erg gezellige avond gehad. Complimenten voor de kok. Dank je wel!

16. van Wincoop

Gegeten 3 juli 2016. Respect voor de kok, het voortreffelijke eten, de attente/charmante bediening en de ambiance.

17. Heerlijk gegeten! Smaakvol en prachtig opgemaakt, zie foto. Vriendelijke bediening, voor herhaling vatbaar!

18. Afgelopen weekend ontzettend lekker gegeten bij It Posthus. Van iedere gang wordt iets bijzonders gemaakt waardoor je steeds weer wordt verrast. Jammer genoeg wonen wij niet in de buurt om het nog eens te herhalen!! Zelden zo lekker en betaalbaar gegeten!

19. Regina Zonneveld

Super gezellig restaurant met een leuke gastvrouw die bij elk tafeltje een gesprek heeft met haar/hun gasten.
    Wij waren hier op een rustige vrijdagavond en hebben heel relaxed heerlijk gegeten. De biefstuk, die buiten de kaart om werd aanbevolen, was de lekkerste die ik ooit gegeten heb. Heb spijt dat ik niet gevraagd heb om misschien in de keuken een kijkje te nemen om te zien hoe deze gebakken werd. Maar dat zal misschien ook het geheim van de kok zijn.
    Het enige jammere vind ik dat de geserveerde frietjes apart werden berekend. Niet duur, zeker niet, maar ik vind dat frietjes of iets dergelijks gewoon bij het menu hoort zonder bijbetaling.

20. Marijke uit de achterhoek

Zaterdagavond voor de derde keer gegeten in dit restaurant. Het eten is echt super lekker. Er is echt sprake van een geweldige smaaksensatie. Een prettige bediening in een prachtig pand. Echt een aanrader voor een lekker etentje.

21. Heerlijk gegeten! Gerechten zagen er prachtig uit en waren zeer smaakvol. Bediening was zoals je het zou willen.

22. Mark Jansen

Inmiddels voor de 2e keer hier gegeten en we gaan zeker vaker terugkomen! Gemoedelijke sfeer, zeer gastvrij, warme ontvangst en het eten is zeer smakelijk! Leuk dat ze veel met lokale producten werken, je proeft dat er met liefde wordt gekookt.

23. Kom je rond 19.00 met z'n vieren aan in Makkum zonder te reserveren en dan wordt direct gekeken hoe er in de volle zaal toch een plekje voor ons gemaakt kan worden. Keurig! Met onze 2 dochters van 9 en 11 samen heerlijk genoten van een paar goede hoofdgerechten en voor mezelf de keuze uit een goed glas bier en een goed bijpassende wijn. Hier kom ik met plezier nog eens terug als we in de buurt zijn!

24. Heerlijk gegeten in een relaxte sfeer. Mooie gerechten voor een betaalbare prijs. Zeker voor herhaling vatbaar!!!!

25. Al een aantal keren heerlijk gegeten in It Posthus in een gezellige sfeer! Luxe eten voor een goede prijs, elke keer weer top!

26. Heerlijk eten, mooie smaken en opmaak!

27. Remko Peters

Heerlijk gegeten in een prachtige ambiance en zeer betaalbaar. Wij zijn fans!

28. Wilma 13 punten

Vanavond heerlijk bij jullie gegeten. Het begon met een heerlijk aperitiefje, gevolgd door een heerlijke carpaccio. Als hoofdgerecht had ik de heekfilet, nou nou nou, wat was die lekker zeg. En zo mooi als dat het bord was opgemaakt, was helemaal super. De kleur combinatie op het bord en de smaak in je mond, moet je gewoon zelf ervaren.

Ik kan het posthûs aan iedereen aanraden. Prijs kwaliteit verhouding... De prijs mag van mij in dit geval wel omhoog.
    Lekker gegeten voor een spotprijs!!

Ik kom hier zeker weer!!

30. Hartelijk dank voor uw bezoek. Wij hebben It Posthûs Makkum op 1 januari 2015 overgenomen. Na een kleine verbouwing gingen de deuren van It Posthûs 27 Februari 2015 weer open en u bent natuurlijk van harte welkom.

Een culinaire groet,
    Alwin Kalt en Maartje van der Velde

31. Elly van den Elsen

We hebben afgelopen weekend genoten van het kennismakingsmenu met het daarbij passend wijnarrangement. Wat een feestje. Heerlijk!! Mooi geserveerd en gezellig bediend. Prachtig pand. Een echte aanrader. Deze avond was voor ons een feestje. Dank jullie wel.

32. Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving!

33. Dit is een mooi pand. Het eten is prima bereid. Er zitten mooie gerechten tussen. We komen hier vaak, en het valt ons op dat de kaart nooit wijzigt. Verander af en toe iets om het spannend te houden voor de gasten! Bediening door de eigenaar is prima, maar soms loopt er helaas ook bedienend personeel tussen die niet altijd snapt hoe het goed moet.

34. Janfransbergen

Vriendelijke bediening, deed zijn best. Sfeer was er totaal niet. Eten was goed. Alleen vlees en bakje aardappels, geen groente dus.

Eenden borst en schnitzel, bakje aardappels, 2 bier, 1 koffie en dame blanche kosten samen 80 euro.

Ik ga er nooit meer heen.

35. Zeer sfeervol Italiaans restaurant. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Uitstekende wijnkaart!
    Valt zeker niet onder de categorie veredelde pizzeria, gezien de uitgebreide professionele Italiaanse kaart. Ook de moeite waard om even af te meren wanneer je met de boot in de buurt bent!
    Vriendelijk en gastvrij personeel. Chefkok en eigenaar Jan Willem Mulder verrast je met gastronomisch en zonnig Italië in Makkum..op het plein!

36. GB van Essen

Verrassend lekker gegeten!! Uitstekende persoonlijke bediening.

37. Wat een geluk dat dit heerlijke restaurant op zo een markante plaats aan het plein in Makkum ligt. De kaart is echt prima samen gesteld en de bereiding ervan is uitstekend. Je proeft in de gerechten de passie van de chef. Het is van binnen heel gezellig en huiselijk ingericht en het terras buiten is grandioos. De gastheer en zijn "dames" kennen echt het vak van gastheer- en vrouwschap. De bijpassende wijnen zijn echt van een uitstekende kwaliteit.

38. Mijn zus en ik hebben hier heerlijk gegeten en de bediening was zeer prettig.
    Gezellig en goed.

39. Wij hebben hier voor het eerst en zeker niet voor het laatst gegeten.

Alles klopt aan dit restaurant. De eigenaar, de bediening, de strakke en gezellige inrichting, het leuke terras en vooral het heerlijke eten voor die prijs.

We hebben, zo zeilend over het IJsselmeer al in heel wat stadjes gegeten en dit restaurant was top.

Heel vriendelijke bediening en eigenaren die houden van Italië, wat terug te vinden is in het Italiaans georiënteerde menu. Heel verfijnd voor hele gewone prijzen.

Met liefde ingekochte wijnen waarvan wij (zelfs nog de goedkoopste) witte huiswijn (voor maar 19,95 per fles) hebben geprobeerd. Heerlijk.

Gevraagd om gewoon koud leidingwater; dit werd geserveerd in een leuke fles en ijskoud. Top.

Mijn man koos voor het menu van maar 29,95 en kreeg hiervoor een superzachte en fijntjes aangemaakte carpaccio van zeer mals vlees. Een hoofdgerecht van (superzachte) kalfsoester in rode wijnsaus en een verrukkelijk meloensorbet met ijs toetje na. Je proefde dat dit zelf was gemaakt.

Ik koos van de kaart een hele aparte vegetarische carpaccio waarin het vlees was vervangen door zeer smakelijke dunne plakjes rode biet. Zeer verrassend. Mijn hoofgerecht parelhoen in wijnsaus was ook verrukkelijk en mooi klaargemaakt en geserveerd. Hierbij een heerlijke salade op verrassende wijze (ik proefde een honingdressing) klaargemaakt en gebakken aardappeltjes. Een verademing dat er geen friet op tafel verscheen.

Ze kopen veel in in Italië en we proefden bij het heerlijke stokbrood vooraf de goede kwaliteit olijfolie. Wederom top.

Dit restaurant is voortaan 1 van onze toppers en niet in de laatste plaats voor de aardige eigenaar die een leuk praatje met ons maakte en vertelde over Italië, de wijn, de olijfolie enz.

En natuurlijk dikke complimenten aan de kok.

40. Lekkere lunch genoten op het terras in de zon.

Goede bediening, rose was erg lekker.

Zondag 10-07-2011

41. Jan Roeder

Gisteren gegeten in het Posthus, hoge verwachtingen maar een dikke tegenvaller.

De entourage is prima, bediening ook redelijk maar het eten was gewoon niet lekker. Vooraf een carpaccio, kant en klaar de randjes waren zelfs al een beetje bruin (!) komt niet lekker over.

Vissoep smaakte meer naar tomaat dan vis, het hoofdgerecht, kabeljauw en ijsselmeerbot. Ik weet niet wat er met die ijsselmeerbot gebeurd is maar hij was gestoofd en had totaal geen smaak. De kabeljauw kapot gebakken en daardoor smaakloos.

Dessert aarbeien met slagroom, prima. Pittige prijzen en weinig prijs kwaliteit. Jammer.

42. Douwe en Wytske

Lekkere lamsbout gegeten. De messen konden wel wat scherper om te accentueren dat hij heerlijk mals was. Aantrekkelijk opgemaakt, niet alledaagse groentes.

Onze welgemeende complimenten voor de kok.

43. Erin Bleeksma

Het was allemaal ok, maar zeker niet top. De Bediening was goed, de gerechten misten balans, met name de soep, deze smaakte naar unox...

Jammer, een gemiste kans!

44. Eten was ok - wijn was ok - bediening was meer dan goed.

Gaan we vaker heen.

Robert Teske.

45. Geweldig gegeten.

Prima bediening in een zeer gezellig restaurant.

Voor herhaling vatbaar.

46. Afgelopen zondag gegeten. Prima maaltijd voor een prima prijs.

Lekker Italiaanse chardonnay!

Sfeer is goed, aardige eigenaar en buiten de kaart om, ondanks de drukte een kaasplankje kunnen bestellen met goede Italiaanse kazen.

Zeker een aanrader.

47. Jan Hofman

Eerste indruk van het pand was goed, dus wij ( mijn vrouw en ik ) naar binnen om te dineren. De eerste indruk werd al snel weggenomen toen ons enigzins banaal gevraagd werd of we kwamen dineren.

Na een tafel bij het raam toegewezen te hebben gekregen door een meneer, waarschijnlijk de eigenaar, dachten wij te gaan genieten..maar helaas dit was deze avond niet de bedoeling....

Met alle respect voor de jonge kok in de keuken, maar volgens mij is hij nog niet klaar om een keuken te leiden. Ons vlees was erg taai. Het dessert was prima in orde en de bediening was redelijk goed.

Wij waren een beetje teleurgesteld in de hele avond, het mooie pand maakt het niet waar.

48. Mmmm, tja wat zal ik eens zeggen.

De dame die ons bediende was erg vriendelijk, maar we waren dan ook de enigen die die avond in het restaurant zaten.

Jammer dat er zo weinig keus was.

En dan de prijzen, waren erg hoog vond ik....

49. We zaten naast een tochtend raam en dat is in december, als het buiten sneeuwt niet fijn. We hadden gereserveerd, maar er moest nog een tafel voor ons neergezet worden, ze zaten helemaal vol. Het eten was matig. We hadden een verrassingsmenu, maar we kregen het idee dat we de restjes uit de keuken kregen. Over de bloemkool (die trouwens smakeloos was, ik maak hem beter) en het vlees zat dezelfde bessensaus. Bah.

50. Geweldig gegeten.

Prima sfeer, evenals de bediening.

Dit restaurant is 'n aanrader.

51. Prachtig pand!

Goede bediening.

Alleen jammer van het eten, dat smaakt doorgaans niet.

Mijn mening : van dit restaurant valt zeker iets te maken, maar dan wel met een andere kok.(jongen heeft niet genoeg ervaring)

Ronduit jammer!

52. Wat een top restaurant, ik heb in geen jaren zo'n top restaurant gezien.
    De sfeer is oke, goede muziek, het hele keukenpersoneel loopt in nette werkkleding.
    Het eten was voortreffelijk.
    Ik bestelde een 3-gangen verrassing menu.
    Bij het Posthus krijg je dan heerlijk eten, van goede kwaliteit. Een echte aanrader dus.
    De bediening verloopt vlot en speelt goed in op de wensen van de klant.
    Zeer aardige/goede chef-kok.
    Wel jammer dat de koffie vrij duur is, maar ze hebben daar wel Buscaglione. In Makkum verder nergens te vinden.

53. Caroline van Asch

Het is een hele gezellige restaurant waar we een hele avond hebben doorgebracht met heerlijk eten en drinken.

Alles klopte muziek, gezelligheid, eten, wijn en de persoonlijke benadering van de kok, eigenaar, en de bediening.

Een aanrader!

54. Phillis Dubbeldam

Een aanrader om hier te eten. Het eten is heerlijk en ziet er fantastisch uit. De ambiance om van te genieten. En de persoonlijke benadering van de bediening, eigenaar en de kok is hellemaal geweldig. Jammer dat Makum zo ver weg is, anders zeker mijn favoriet geweest.

55. Jenne en Hilde

Een voortreffelijk verrassingsmenu gegeten in een zeer smaakvol ingerichte ambiance. Rustige Jazzy achtergrondmuziek, accurate en vriendelijke bediening. Kortom alles klopte! EEN AANRADER!

56. Iedereen die in de omgeving van Makkum verblijft, moet zeker in It posthus gaan eten. Erg fijne bediening, lekker eten, mooie ambiance. Een aanrader!!!!!

57. joep en angelique

fijne avond in ongedwongen sfeer
    goed verwent door de gastheer

58. Fam. Kleinhout

Heerlijk gedineerd,leuke entourage, lekker warm, knus,prima bediening ,zeer correct en vriendlijk,een aanrader!!!