Hennie Fan Richt in Makkum

• 2de Kerstdag – 26 dec
Gesloten
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Gasterij "Hennie fan Richt". De naam zegt het al: wij zijn er voor onze gasten. Wij zullen er alles aan doen om uw etentje geslaagd te laten verlopen in een ongedwongen sfeer waar kwaliteit en gezelligheid de boventoon voeren.

Wat eet u als u de hele dag op of rond het IJsselmeer vertoefd heeft? Juist: VIS. Wij hebben diverse visgerechten op het menu staan. En als de paling het wil, valt de dikke ijsselmeerpaling 's zomers bij ons te bestellen. Ook de Noordzeetong (500-600 gr.) valt te bestellen, maar we vragen u één dag van te voren de vis reserveren, want ook voor ons geldt: weggooien is zonde. Oesters, kreeft etc. hetzelfde verhaal.

Catering behoort ook tot de mogelijkheden! Vanaf 10 en tot 1500 personen is mogelijk.

Mocht u bij ons gaan eten, dan zult u waarschijnlijk denken 'wat lijken die mensen toch op elkaar'. Dat kan kloppen: Heit (vader) staat in de keuken, Mem (moeder) huppelt achter de schermen en 1 dochter en 2 zonen lopen in de bediening. Fan Richt is niet onze achternaam; in een dorpje ben je altijd van iemand, dus Hennie (Heit) is de zoon van Richt. Richt is zijn moeder waar hij het koken van heeft geleerd.

De Heit (chef/eigenaar) staat in Friesland bekend als één van de betere koks, maar waarschijnlijk nog meer om zijn hobbies. Om koude buffetten een beetje aan te kleden maakte hij vroeger wel eens een beeldje van frituurvet. Frituurvet werd later ijs en zand.

Diëten Vegetarisch, glutenvrij, suikervrij en lactosevrij
Bekijk onze menukaarten
Foto van Hennie Fan Richt in MakkumFoto van Hennie Fan Richt in MakkumFoto van Hennie Fan Richt in MakkumFoto van Hennie Fan Richt in MakkumFoto van Hennie Fan Richt in Makkum

Overnachten
Hotels in de buurt »
Omgeving
In het centrum
Ambiance
Kindvriendelijk, huiselijk, gezellig en nostalgisch
Voorzieningen
Catering, terras en honden toegestaan
Kinderen
Vermaak, kinderstoel aanwezig en magnetron (voor kindervoeding)
50 zitplaatsen
Personeel
  • Chef: Hennie de Vries
  • Gastheer/vrouw: Hennie de Vries (junior)
  • Sommelier: Hennie de Vries (junior)
  • Eigenaar: Hennie de Vries
Betalen