Hennie Fan Richt in Makkum

Gasterij "Hennie fan Richt". De naam zegt het al: wij zijn er voor onze gasten. Wij zullen er alles aan doen om uw etentje geslaagd te laten verlopen in een ongedwongen sfeer waar kwaliteit en gezelligheid de boventoon voeren.

Wat eet u als u de hele dag op of rond het IJsselmeer vertoefd heeft? Juist: VIS. Wij hebben diverse visgerechten op het menu staan. En als de paling het wil, valt de dikke ijsselmeerpaling 's zomers bij ons te bestellen. Ook de Noordzeetong (500-600 gr.) valt te bestellen, maar we vragen u één dag van te voren de vis reserveren, want ook voor ons geldt: weggooien is zonde. Oesters, kreeft etc. hetzelfde verhaal.

Catering behoort ook tot de mogelijkheden! Vanaf 10 en tot 1500 personen is mogelijk.

Mocht u bij ons gaan eten, dan zult u waarschijnlijk denken 'wat lijken die mensen toch op elkaar'. Dat kan kloppen: Heit (vader) staat in de keuken, Mem (moeder) huppelt achter de schermen en 1 dochter en 2 zonen lopen in de bediening. Fan Richt is niet onze achternaam; in een dorpje ben je altijd van iemand, dus Hennie (Heit) is de zoon van Richt. Richt is zijn moeder waar hij het koken van heeft geleerd.

De Heit (chef/eigenaar) staat in Friesland bekend als één van de betere koks, maar waarschijnlijk nog meer om zijn hobbies. Om koude buffetten een beetje aan te kleden maakte hij vroeger wel eens een beeldje van frituurvet. Frituurvet werd later ijs en zand.

4. Betalen pin Master Card

1295020037 73
1334207198 84
1362198027 85

1. Jelle Vellinga

Super heerlijk gegeten, we komen zeker nog een keer!

2. Jospehine

Gisteravond hebben wij hier heerlijk gegeten. Top bediening, mooie gerechten en een leuke sfeer. Wij komen zeker terug!

3. fam. Claassen

19 okt hier gegeten. Sliptongetjes waren erg lekker, echter de mixgril van mijn partner was niet te pruimen, erg jammer.

4. Lekker gegeten, prima bediening en een gezellige sfeer
    Wij komen zeker weer een keer terug

5. Nico de Vrij

Het eten was heerlijk. De heekfilet is een aanrader. Vriendelijke bediening.

6. Heerlijk gegeten met goede bediening :)

7. Bibiana

Zo lekker gegeten daar en superleuke sfeer. De bediening was ook erg vriendelijk!

8. Prima service, lekker gegeten. Een echte aanrader!

9. Peter en Marian Cuperus

Heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar. Vriendelijke bediening. Lekkere wijn.

10. gisteravond heerlijk gegeten super

we komen zeker terug

11. Sita de vries

Eet altijd de lekkere sliptongen! Heerlijk!

12. Ook dit jaar waren we weer op vakantie in Makkum en hebben we hier weer héérlijk gegeten en genoten van de geweldige gastvrijheid! 😋.
    De gerechten zijn niet alleen verrukkelijk, maar zien er ook fantastisch uit!
    Ook is er weer perfekt rekening gehouden met mijn voedselallergie! 👍.
    Dank jullie wel voor al jullie goede zorgen en heel graag tot volgend jaar! 👋👋

Hier nogmaals mijn TIP van vorig jaar:
    * Neem in geval van voedselallergie van te voren contact op met het restaurant en stuur eventueel een mail hierover, dan kan de keuken zich hierop voorbereiden.

13. Heerlijk gegeten en gedronken, aandacht tot in de puntjes...

14. Heerlijk gegeten. Buiten op terras. Was super. Tafel kon wel iets groter.

15. Fam. Krause (Haarlem)

Wat een ervaring! De combinatie en opmaak van de gerechten. Heerlijk gegeten wat een genot. Zeer vriendelijk personeel en de entourage laat je niet vervelen. De lage rekening hadden wij niet verwacht voor wat wij genuttigd hadden.

16. de Vries van Tuyl

Op Valentijnsdag (tevens mijn verjaardag) heerlijk gegeten bij Hennie fan Richt. Het was erg gezellig, heerlijk druk, heel goed Valentijns menu (voor een hele mooie prijs), en ik werd verrast met sterretjes op mijn nagerecht! Kortom: heel goed! Chapeau!

17. Marjan Vink

18. Tineke heerink-lenters

Wat een gezellig restaurant, alles wat daar hangt heeft een verhaal.

19. m .quarre-siedsma

We hebben heerlijk gegeten, en mijn Canadese gasten vonden het een erg mooie sfeer.

20. Al eerder hier goed gegeten en teruggekomen voor de warme sfeer en bijzondere inrichting: je kijkt je ogen uit! Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Enige verbeterpunt dat ik kan bedenken: ondanks onze grote trek was het hoofdgerecht met alles wat we erbij kregen erg veel voor ons. We komen zeker terug, een sterke aanrader!

21. Ria Sieperda

Heerlijk gegeten....een dikke 10.
    Super bediening en een gezellig restaurant.

22. Super lekker gegeten, verrassend ingericht en een fijne en vlotte bediening! 👌

23. Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer en wat een super vriendelijke bediening. Wij waren voor een weekend in Makkum en zijn puur op de recensies afgegaan en echt geen woord gelogen. Wij kunnen iedereen dit restaurant aanbevelen.

24. Sergej Becker

Especially the spareribs are very delicious.
    Also the style and taste of creme brûlée are wonderful.
    Every single time I was there.
    I liked it very much.

25. Gezellig restaurant. Lekker gegeten. Jammer van de carpaccio. Deze vonden wij tegenvallen, volgens ons was het rosbief i.p.v. ossenhaas!! Vandaar de 7.
    De bediening was uitstekend.
    We komen zeker terug.

26. Wij eten hier regelmatig, met heel veel plezier. Wij hebben een zoon van 5 en ook hij komt er graag.

Het personeel is altijd even vriendelijk en we hebben nooit het gevoel dat onze zoon voor overlast zorgt (en hij is echt niet rustig).

Het eten is altijd goed en nooit te weinig!

Hennie heeft al een aantal keren catering voor ons geregeld en alle keren niets dan lof van onze gasten, zowel zakelijk als privé.

We zijn zo tevreden over Hennie, zijn restaurant en vriendelijke personeel dat we onze huwelijks receptie en diner daar hebben gehouden.

We hopen nog vaak te gast te zijn bij Hennie fan Richt.

27. Ik heb het als heel goed ervaren. We zaten eerst gezellig buiten en toen we aan tafel konden werden we netjes naar binnen gehaald. De bediening was erg vriendelijk.

28. Thérèse en Peter Aarssen

Elk jaar komen wij 1 of 2 keer in Makkum. Altijd zien wij ernaar uit, om weer bij Hennie fan Richt te gaan eten. Deze keer kozen wij voor garnalen in tempuradeeg en het vispannetje. Prachtige opmaak, heerlijke geur en bovenal de smaak van vis. Prachtig in balans, waardoor je de smaak van de verschillende soorten verse vis ook echt proefde.
    Het was weer helemaal top. Ook de gastvrije bediening. Wij bevelen restaurant Hennie fan Richt wederom van harte aan.
    7 juni 2016

29. Age Halma

In een gezellige ambiance gegeten bij Hennie Fan Richt. Ons gezelschap van 8 personen at vergetarisch, vlees en vooral vis. Allemaal tevreden eters. De vis springt eruit vanwege de versheid; de opmaak van de gerechten vanwege de kroepoek. Een welbesteedde avond gehad.

30. J.triemstra

Een gezellig restaurant met lekker eten en super gezellig personeel!! We komen hier zeker nog eens terug. Vraag om de koffie met koala, plezier verzekerd 😂😜😂

31. Een plezierig bezoek met goed eten en drinken, ook voor onze 3-jarige kleinzoon, voor een schappelijke prijs.

32. R. van Dooren

Op bezoek in het kleine plaatsje Makkum kwamen we uit bij Hennie Fan Richt.

De inrichting is erg sfeervol. Aan de wand hangen diverse boerenwerktuigen. Ook hingen er aan de kant waar wij zaten hingen een aantal fraaie pentekeningen. De bediening was correct. We konden kiezen uit diverse voor-, hoofd- en nagerechten tegen schappelijke prijzen. Ik koos voor de sliptong waar ik geen spijt van heb. Zeer goed klaargemaakt en mooi geserveerd want het oog wil ook wat. Mijn vrouw koos voor de mixed grill waar ze ook zeker geen spijt van had.

We konden op ons gemak zitten en voelden geen druk om op te staan om plaats te maken voor volgende gasten.
    Dit eetcafé /restaurant is een keuze waar je geen spijt van zult hebben. Een absolute aanrader. Wij zullen er in ieder geval nog een keertje komen.

33. Annemieke

We hebben 18 maart jl. heerlijk gegeten bij Hennie Fan Richt. De bediening was heel erg aardig en het interieur was gezellig en knus.

34. We hebben gisterenavond heerlijk gegeten hier. Het eten was niet alleen een lust voor het oog maar ook voor de maag. Mede dankzij de gastheer een fantastische avond gehad, Voor iedereen die van lekker vers eten houdt raden wij dit restaurant aan. Wij komen hier ook zeker terug!!

35. Top gegeten!! Alles was super lekker van de lof, bloemkool en het vlees alles was echt goed!! De toetjes ook heerlijk.... Zeker een aanrader als je in Makkum goed wil eten.

36. Kees Tops

Super lekker gegeten, sfeervolle ambiance, en een goede horecaffer als eigenaar :)

37. Wil & Patrick

Heel lekker en smaakvol eten, net vuurwerk 😜

38. Ondanks slechte bereikbaarheid toch meer dan de moeite waard.

39. Als we in Makkum zijn, moeten we altijd even bij Hennie fan Richt gaan eten. Als we iets willen eten wat niet op de menukaart staat, mailen we of het mogelijk is dat Hennie dat voor ons wil bereiden, hetgeen nooit een probleem is. Vlees of vis altijd super van kwaliteit met bijgerechten die altijd juist gegaard zijn. Attente en zeer vriendelijke bediening. Gezellige ambiance en sfeer. Voor wie in Makkum wil eten een must.

40. Wij hebben drie dagen achtereen hier gedineerd. Twee keer gereserveerd en één keer onverwacht. Alle keren zijn wij persoonlijk onthaald. De eerste avond meldde ik rugproblemen en vroeg om kussens. Die kwamen onverwijld. De andere keren lagen ze al klaar. Geweldig.
    Het personeel heeft ook tijd voor een persoonlijk contact. Zelfs als het druk is. Dat geeft een thuisgevoel. Kortom: een pareltje voor Friesland en Makkum.

41. Weekend makkum... 2 avonden hier gegeten. Wat een gezelligheid en lekker eten. Huiskamer sfeer en een welkom gevoel. Personeel super.

Het eten was heerlijk. Als je nog honger hebt als je daar vandaan komt is het je eigen fout.

Volgende keer komen we voor het suikerbrood ijs... 😉

42. Ellenbroek

Voorgerecht mostertsoep en hoofdgerecht met meerdere vissoorten. Heerlijk. Niets op aan te merken. De groente, wortels en sperziebonen waren vers en op temperatuur. Dat maak je bijna niet meer mee. Als wij weer in Makkum zijn weten we al waar we gaan eten.

43. Al een aantal jaren ons vaste adres voor een avond gezellig en lekker eten. Vandaar nu eens een reactie. Vriendelijk en gastvrij ontvangst en het eten is gewoon heel goed. Dus als u in Makkum bent is dit zeker de moeite waard.

44. r sinnema

46. Ontzettend gezellige eetgelegenheid, waar gastvrijheid hoog staat. Zelfs met een uitgebreide eetallergie kon ik hier super goed eten. Meer dan een aanrader.

47. Zeer goede ervaring. Beleefd en vriendelijk personeel voelen ons hier altijd zeer welkom. Het eten wordt altijd goed bereid en er wordt altijd wel geluisterd naar de wensen van de gast. TOP!!

48. Heerlijk eten en genoeg. Vriendelijk personeel en een gezellige en warme inrichting. Zeker een aanrader!

49. Gisteren heerlijke wijtingfilets gegeten bij Hennie! Mooie zaak, je kijkt je ogen uit. Vriendelijke bediening, mooi opgemaakte borden! Voor herhaling vatbaar

50. Mell

51. Weekendje Makkum gedaan. Mooie plaats. Hebben in 3 restaurants gegeten maar deze stak er boven uit. Gezellige sfeer, speciale aankleding. Gezellige bediening. Ook even een praatje. Dienstverlening hoog in het vaandel en wat het belangrijkste is heerlijk eten. Slibtongetjes zijn een aanrader. We komen nog een keer terug. Vraag ook eens wat de naam betekent!

Wilma en Wim v.d. Coelen

52. Peter en Thérèse Aarssen

Dinsdagavond gamba's gegeten. Heerlijk. Opgediend in een gietijzeren pannetje met paprika, uien, worteltjes in de juiste verhouding. Afgemaakt met olijven en heerlijke grote mosselen.Daarbij nog gebakken aardappeltjes en beetgare bloemkool en wortelen en een frisse salade. Fantastisch !

53. Ongedwongen, geen poeha. De huiskamersfeer wordt ver doorgevoerd. En die kok, geweldig. We waren hier per ongeluk eens verzeild geraakt en gingen nu met vrienden nog eens langs. Daar moesten we wel een uurtje voor rijden maar dat is het beslist waard. Je voelt je welkom, de bediening is adrem en vrolijk. Helemaal goed, zoiets verdient een ster!

54. nassen e

Nette bediening.
    Visbereidingen zeer in orde, maar de groenten (vooral de sla), mocht met meer zorg.
    Vriendelijk, voorkomend personeel.

55. 11 maanden geleden was het al prima, maar nu is het nog beter! Een echte Friese eterij, een kampioen waardig .

56. Lesley van Essen

Wij hebben met 4 personen heelijk gegeten.
    Alles was erg lekker en de bediening erg vriendelijk.
    Mochten we weer eens in de buurt van Makkum zijn dan zullen we zeker terug komen.

57. Afgaand op recensies een tafel gereserveerd, was maar goed ook want de hele zaak zat vol. Wij hebben hier heerlijk gegeten, goede bediening in een mooie sfeervolle omgeving. Zeker een aanrader voor mensen die van lekker eten houden

58. Prima eten en prima bediening.
    Een aanrader!

59. Wij waren weer eens bij Hennie. Elke keer als we in Makkum zijn , doen we dat een keertje. Eigenlijk te weinig, dus. Maar we koken zelf ook graag, en de collega-restaurants mogen we ook niet vergeten.
    Onze buikjes zijn weer gevuld met voortreffelijk bereid eten. Bediening: absoluut naar wens!
    Recente wijzigingen in kaart/bereiding: IK mis het Friese accent, maar de smaakpapillen van ons hebben genoten!

60. Tine 21 punten

Was super! Aanrader is de Regenboogforel voor de visliefhebber en de tournedos voor de vleeseter! Toetje? IJs van Fries Suikerbrood.

Bediening is attent en correct, sfeer is gezellig en informeel.

Bedankt voor een fijne avond en tot de volgende keer!

61. Ellen van der Molen

Vandaag gegeten bij Gasterij Hennie van Richt. Het eten was voortreffelijk en de bediening was super. Ben je in de buurt van Makkum, dan is dit zeker een aanrader.

62. Heerlijk gegeten! Echt zitten smullen.
    Een geweldig vriendelijke ontvangst door Hennie senior. Met alle dieetwensen werd rekening gehouden. We hadden 1 vegetariër in ons midden. Ondanks dat er geen vegetarisch gerecht op de kaart staat kun je hier ook prima vegetarisch eten.
    Fijne sfeer en lekker ongedwongen zonder gewoontjes te zijn.
    Een echte aanrader!

63. Piet en Marjo

Wij hebben 29 april heerlijk gegeten gezellige ambiance in een ongedwongen sfeer

64. Anco 368 punten

Via de site positieve reacties gelezen, dus op naar Makkum. Nou dat was zeker de moeite waard. Heerlijk gegeten, het 4 gangen Paasmenu, frisse en verse producten en met zorg bereid.
    Voor herhaling vatbaar. Ondanks drukte vlotte bediening.

65. Jules 556 punten

Heerlijke, verse kabeljauw gegeten in een sfeervol restaurant met een vriendelijke bediening. Nu nog even de site actualiseren (prijzen waren inmiddels een procent of 10 gestegen voor de vishoofdgerechten en het contactformulier kon ik niet versturen) en dan is het op alle niveaus goed.

66. Afgelopen donderdag hier heerlijk gegeten.
    We hadden een heerlijk mals biefstukje met heerlijke uitgebreide garnituur.
    De bediening was vriendelijk en gezellig. Even gezellig gekletst.
    Jammer dat het niet iets drukker was, zou de sfeer nog meer ten goede komen.
    Als we weer in de buurt zijn komen we zeker nog eens weer eten.

67. marrie Schippers

Samen met mijn vriendin hier heerlijk en gezellig wezen eten afgelopen zaterdagavond.

Het voldeed geheel aan de verwachtingen en we hebben heerlijk genoten.

Als we ooit Makkum weer aandoen komen we zeker terug.

Marrie en Nel.

68. familie Gerritsen

Tijdens onze vakantie 2 keer heerlijk gegeten in dit restaurant.

Goede kwaliteit vlees en vis met daarbij vers en lekker klaargemaakte groenten en aardappeltjes.

Sfeervol ingericht met allerlei oude spulletjes.

Enige nadeel zijn de wat kleine tafeltjes waar net al het lekkers op past.

69. tom en renske

Heerlijk gegeten na een dag toeren op de motor. Haasbiefstuk is een aanrader. Precies goed. Complimenten aan de kok. Voor herhaling vatbaar.

70. osmen27 6538 punten

Op weg naar ons geliefde eiland Texel een tussenstop gemaakt in Makkum alwaar wij heerlijk hebben gegeten in een gezellige ambiance.

Ook deze keer was alles dik in orde!

71. erik pieters

Bij binnenkomst word je al overvallen door de oude spullen die er allemaal zijn, het lijkt net een museum. Het eten was ook zeer lekker met 3 soorten groenten, aardappelen en een lekker stukje vis. Wij komen zeker weer een x terug.

Groetjes.

Erik.

72. Jeltsje Groening

We komen hier vaker, nu was het iets minder goed dan de vorige keer. Vlees was te doorbakken en vis te droog... Kan een keer gebeuren, maar toch jammer.

73. Vorige week met 12 vrouwen overheerlijk gegeten!

Goede bediening, gezellig sfeertje!

Twee minpuntjes; doordat de tafel zo dicht tegen de muur stond, kon je nauwelijks naar 't toilet of even van tafel, aangezien de anderen, ook aan de muurkant, dan van hun stoel moesten om jou door te laten gaan, erg lastig!

Voor toiletbezoek moest je via een erg moeilijke metalen trap naar boven, niet ideaal voor moeilijk lopende personen..

Verder prima!

We komen zeker terug!

74. Marianne Groot

Gezellige, ongedwongen sfeer. Heel sfeervol ingericht.

Eindelijk weer eens een voortreffelijke tournedos gegeten.

De bijgerechten vers en met zorg bereid. Heerlijk gegeten.

Bediening vriendelijk. Bij het volgende bezoek aan Makkum boek ik hier weer en dat is binnenkort.

75. Eten was goed, entourage vond ik wat minder. Wel een leuke avond gehad, maar er moet binnen wel een en ander opgeknapt worden.

76. Familie den Boef

We komen nu al een aantal jaren 1x per jaar bij Hennie Fan Richt. Leuk restaurant, heerlijk eten, ontspannen en ongedwongen sfeer.

Een aanrader!

77. Een restaurant om vaak terug te komen; verveeld niet snel en het eten is altijd weer heerlijk.

Goede carpaccio en biefstuk (van de Ambachtelijke Slager, en niet uit het vacuum). Ook de vis is heerlijk.

Echt een aanrader voor als je in Makkum bent!