• Catering

1419648636 70
1442047929 68
1520445456 63
1632441922 63

1. Eten bij Ut Lieuwke, we bestelden Noordzeetong voor € 34,50. We kregen één tong middel/sliptong Toen één van ons aangaf dat de tong op zich niet verkeerd was, alhoewel de ervaringen van ons vieren daarover verschilden, maar dat het formaat nogal tegenviel voor de prijs, kwam de chef kok zelf aan tafel. Niet om naar ons te luisteren, maar om te vertellen dat hij nog nooit van tong middel had gehoord en dat hij dit al jaren serveert. Er kwam zelf een diepgevroren tongetje aan te pas. Op de kaart staat overigens tong tegen dagprijs. Toen we vertelden dat we alleen maar reageerden op de vraag of ‘alles naar wens was’, was het antwoord dat we als we anders gewend waren de tong beter thuis konden gaan eten. Schandalig en niet waard om nog eens terug te gaan.

2. Wij hadden ervaring met het eten bij Ut Lieuwke, en hebben daarom gereserveerd. Op de website hebben we van te voren gekeken naar het menu, en wij verheugden ons al op een heerlijke avond.
    Dat viel echter zwaar tegen.

Bij binnenkomst zagen we dat het restaurant tot de nok toe vol zat, en wij werden (ondanks een vroege reservering) achter in het restaurant geplaatst, aan de kop van een grote tafel waar al vier personen aan zaten.

Toen wij hier wat van zeiden, zei de eigenaresse dat het extra druk is vanweg de concerten van André Rieux, en dat het niet anders is.
    De bestelling werd opgenomen, en ik wilde a la carte bestellen. Dat ging helaas niet. Er waren twee Andre Rieux menu's en een kleine beperkte kaart waaruit we konden bestellen. Het combineren van de kaart met het menu was niet mogelijk (want er is slechts één chef kok!!) en iets anders bestellen kon dus ook niet (we hebben het al druk genoeg).

Aangezien Rieux om 21.00 uur startte, liep de zaak rond 19.30 uur leeg. Echter wij moesten aan de lange tafel blijven zitten...en dat terwijl er meerdere tafels leeg waren. Hoe mooi was het niet geweest om ons drietjes aan een gewone tafel te zetten?

Het eten viel niet tegen. De biefstuk was goed gebakken, zo ook de varkenshaas. De slibtongetjes waren oké, maar ook niet bijzonder.
    Bij het bestellen van het nagerecht wilde ik toch echt het nagerecht van het menu (aardbeien), en na afstemming met de kok was het wel mogelijk.

Op een gegeven moment zaten wij met zijn drietjes alleen in het restaurant, nog steeds aan de grote lange tafel. Toen wij wat vroegen hoe de ervaring met Rieux is, en hoe het dan is met de drommen toeristen gaf de eigenaresse enorm af op deze toeristen. Het was te druk, daarom menu, niet leuk, kan het niet meer aan, ook niet in combinatie met Bed & Breakfast, eerder sluiten...
    Kortom: het gaf ons het gevoel dat we te veel waren.

Al met al een slechte ervaring, terwijl ik mij juist zo verheugde.

Toen wij weggingen gaf de eigenaresse nog aan dat ik bij een volgende keer hopelijk wel van het menu kon bestellen.
    Maar laar ik je zeggen: er komt wat mij betreft geen volgende keer.

3. Joop

4. Prijs-kwaliteit klopt niet maar t ergste wat een brutale en onsympathieke gastvrouw! Onbeschoft!

3,9
  5. 4 september, ruim van te voren via de mail gereserveerd voor 14 oktober. 4 volwassenen en 2 kinderen van 9 en 12.
    Bij aankomst bleek de gastvrouw een tafel voor 4 klaar te hebben staan voor ons en dat past natuurlijk niet met gezin van 4 en schoonouders. Gelukkig kon ik op de mail aantonen dat ik het toch echt duidelijk had aangeven. Ik kreeg namelijk een beetje het gevoel dat het toch mijn fout was. Er stond een ruime tafel voor 6 gedekt maar daar mochten wij met geen mogelijkheid aan zitten aangezien die gereserveerd was.... Maar dat had ik toch ook gedaan?! Zeer ruim van te voren.... "Hadden deze mensen dan nog eerder gereserveerd"? Het kwam er eigenlijk op neer dat de eigenaresse niet op ons zat te wachten. Daar stonden we dan met 6 personen op straat zeer verbouwereerd want dit hadden we nig nooit meegemaakt. Gelukkig is er keus genoeg in Maastricht als je daar een weekend bent en is het uiteindelijk goed gekomen.

6. Taaie biefstuk, en gastvrouw was extreem onvriendelijk!

3,5
  7. Voor ons het beste restaurant van maastricht. Heerlijke gerechten. Leuke bediening. Top restaurant

8. M.a.j.van Dijk

2 personen stoofpotje, lamsgerecht was zeer slecht, muf en zout, vooral veel uien. De reactie op een klacht van ons was erg bot en hooghartig.
    Wij komen nooit meer terug!

2,2
  9. van Boven

Zeer goed gegeten, voorgerechten waren heerlijk, risotto iets te gaar. Mooie wijn, vriendelijke (niet extreem kundige) bediening. Wij komen graag terug.

10. Sfeer -10! De zogenaamde gastvrouw is inderdaad nors en onvriendelijk, toont enkel interesse in Maastrichtenaren en mensen met een dikke portemonnee. Voel me ongewaardeerd als vriendelijke en netjes betalende klant, geen aanrader als je op zoek bent naar een gezelligeavond.

11. Bastiaens

Gisteravond was een gezellige en culinaire avond. Goed ontvangen door de gastvrouw. Het eten was heerlijk. Wij kunnen ons niet voorstellen, na het lezen van de vorige recensie, dat iemand dit anders heeft ervaren. Uiteindelijk moet je het ook zelf gezellig maken. Wij komen zeker terug!

12. Voorgerecht was heerlijk, hoofdgerecht kalfsvlees met asperges was heel vet alhoewel we vroegen of het mager zou zijn.dessert was lekker. We hadden ons gevoel moeten volgen. De gastvrouw was stug en onvriendelijk, dus hadden we direct weg willen lopen. Hadden we dat maar gedaan! Jammer dat je niemand meer ziet als je niet tevreden bent! Ook de kok niet meer. Zonde van onze vrijdagavond Maastricht.

5,1
  13. Frank Schouten

Jammer dat je met zo weinig enthousiasme, norse kop, wordt ontvangen in het gezellige Maastricht.
    Naast de port bestelde mijn vrouw een glas kraanwater. " nee dat doen wij niet". Er werd geen kraanwater geschonken. Er kon ook geen uitleg worden gegeven waarom niet. Toen bleek dat het was om medicijnen in te nemen veranderde dat de zaak. Het blijft kleingeestig dat men in de horeca aan water wilt verdienen. Alsof je naar een restaurant gaat om water te drinken! Vanaf dat moment was de bediening zakelijk en koel geworden. De eigenares gunde ons al helemaal geen blik meer waard. Gelukkig was de kok wel een vakman en hebben wij uitstekend gegeten.
    De rose, huiswijn van € 4,50 per glas smaakte naar niets, vast te lang open gestaan.
    In het begin was het rustig en dan gaan de verschillende gangen ongevraagd snel. Jammer dat het tempo van de keuken belangrijkers is dan dat van de gasten.
    Af en toe kwam de kok het restaurant binnen. Hij had alleen maar oog voor bekende en gunde de andere gasten geen enkele aandacht.
    Bij het hoofdgerecht ontbrak een verrassende groente. Helaas kwam er wel weer een schaal standaard patat op tafel. Doe dan maar een kan water, dan begrijp je tenminste iets van je vak.
    Lekker gegeten, maar van de gastbehandeling en het water hebben wij een rare smaak in de mond overgehouden.

14. Petra Neuvel

Echt een aanrader. De coquille als voorgerecht en heilbot als hoofdgerecht mijn vriend de carpacio en de ossenhaas. En echt alles was top de heilbot was mooi zacht de lamelle vielen mooi los en helemaal glanzend. Ook de ossenhaas heerlijk mals en mooi krokant korstje.
    Dan de kaas na het gerechtje met de vijgen en de lauw warme kaas ben even de naam kwijt echt geweldige combi.

Al met al een aanrader voor wie echt wil genieten van zijn eten

Gr. Uit venray

15. GerardH

16. paul 10 punten

Een echte aanrader.

Heerlijke keuken!

Bediening zeer vriendelijk.

Lekkere wijnen.

Gemoedelijke sfeer.

Eens iets anders in Maastricht.

17. We hebben heerlijk gegeten en zijn zeer vriendelijk onthaald. We komen hier zeker terug!

18. Voordat wij verwelkomd werden (zoals het normaal zou moeten gaan in een horeca gelegenheid) werd ons op norse toon medegedeeld waar we onze paraplu moesten plaatsen (doar)!

We gingen (wat we pas later ontdekten) aan een grote eettafel zitten...deze was dus niet aan te schuiven zodat mijn vrouw te ver van de tafel zat. Na dit gemeld te hebben met uitleg werd ons medegedeeld dat de gastvrouw ons al de keuze had gegeven tussen (wederom) doar en doar!. Alles kwam er een beetje Bot/Nors/Ongeduldig op ons over..

Wij hadden vooraf 2 muskaat wijntjes besteld en toen het de gastvrouw zelf ter oren kwam zei ze dat ze nog iets veel lekkerders had...

Glas werd gelijk volgeschonken gebracht zonder het eerst te laten proeven en er werd verder niet meer naar gevraagd, totdat we zelf te kennen gaven liever de muskaat te drinken...

Het eten was daarentegen wel van goede kwaliteit..mooie volle smaken..

Wat ons opviel was dat de gastvrouw verschil maakt tussen "de toerist" en de Maastrichtenaar...!

Jammer om dit te hebben meegemaakt omdat dit niet de afspiegeling is van Maastricht!

19. Heerlijk gegeten en gedronken in een warme, uitnodigende ambiance welke bestierd wordt door een charmante en attente gastvrouw en haar crew. Echt aanbevelenswaardig.

20. Roger Geijselaers

Na mijn diploma-uitreiking AA (Accountant en Adminstratieconsulent) leek het mij leuk om een hapje te gaan eten. Het dichts bijzijnde eetcafe was het Liewke. Zulke onvriendelijke bediening heb ik nog nooit mee gemaakt. We werden aangekeken of alsof we van mars kwamen.

Het eten was niet verkeerd, ondanks het verkeerde gerecht dat we voor geschoteld kregen. Erg jammer dat het eten je dan niet meer smaakt van het ergeren.

Het liefst was ik naar buiten gelopen, maar ben uit fatsoen blijven zitten. Ik heb er wel een rare nasmaak aan over gehouden, vandaar deze recentie.

Ik raad iedereen af om hier gaan te eten, zeker als je kinderen bij je hebt.

21. Indra 504 punten

Een aantal keer gaan eten maar dit is al weer enige tjd geleden. Dit wordt helaas veroorzaakt door de gastvrouw welke veel te arrogant overkomt. Je moet inderdaad elk specifiek karakter op zijn waarde schatten en daarom is het, als een heel voorname rol van gastvrouw, meer dan spijtig te noemen.

Vooral ook omdat de keuken erg aangenaam is, mooie gerechten, mooie porties en heerlijke tarbots en zeetongen wanneer deze op de kaart staan. Zonder saus waardoor de smaak en kwaliteit van de vis heerlijk naar voren komt.

22. Eten van topkwaliteit, hoewel men hier de nouvelle cuisine nog niet vergeten is (te kleine porties, zeker voor de gangbare prijzen). Een chef die met passie kookt, het eten was zeer goed. De gastvrouw is alles behalve dat, haar gedrag naar klanten toe is niet correct en de arrogantie is bijna niet te verbergen. Spijtig, een minpunt voor de moeite van de chef die klasse uitstraalt, zowel in zijn gedrag, als door zijn daden(het koken zelf). De jongere dame die helpt bij het eten doet haar best, geen enkel slecht woord te zeggen. Veel goede dingen, doch 2 minpunten: porties en de gastvrouw.

23. De bediening in het Lieuwke is altijd prima, vriendelijk en ongedwongen. Als je een bediening op sterrenniveau wil hebben dan moet je naar Toine Hermsen of Beluga gaan. Wij komen helaas minder bij ut Lieuwke dan we zouden willen :-). Het eten is altijd super van kwaliteit en beter dan de meeste restaurants in dezelfde prijsklasse!

24. Per toeval raakte ik op deze site!
    De gastvrouw van het Lieuwke is geen professionele horecadame, ze is door haar huwelijk in de horeca terecht gekomen. Voor een " amateur" kan ik niet anders zeggen dan dat ze enorm haar best doet. De meningen hierontrent zijn dan ook enorm verdeeld, veel gasten gaan juist naar het Lieuwke vanwege haar charme! Bovendien moet elk specifiek karakter op zijn waarde geschat worden. Niet iedereen is hetzelfde, dat zou bijzonder saai zijn!

Het eten is altijd subliem en constant, en daar gaat het uiteindelijk het meeste om.

25. Wij komen vaak in Ut Lieuwke, iedere keer een geweldige ervaring.

Prima kwaliteit en bediening. Vaak wisselende kaart met seizoensgerechten. De kikkerbilletjes zijn een aanrader.

Goede wijn voor redelijke prijzen.

Toppie.

26. erwin en hilde

We wisten reeds jaren dat Mike een superdeluxe chefkok is en dat een eigen zaak reeds lang zijn droom was. Maar dit hadden we nooit verwacht! Alles gewoon TOP!!!!!!!!!! Zowel de gastvrijheid als de bediening..... Maar voor Mikes kookkunst hebben we gewoon woorden te kort. Proficiat Mike doe zo voort en........... het was SUPER je nog eens in actie te zien.

27. John Johnson

Met vier mensen wezen eten. Over het eten valt niets negatiefs op te merken. Allemaal erg goed en mooie porties. Echter, de eigenaresse is de verpersoonlijking van arrogantie! Wat een hooghartig mens. Reageerde verveeld en geirriteerd op vragen, alles leek haar teveel. Ze voorde alleen een gesprek met 'haar' bekenden. De andere gasten liet ze links liggen. Zo wees ze een koppel de deur toen die, zonder reservatie, binnen kwamen. Toen de telefoon echter ging, en het was duidelijk een bekende aan de andere kant van de lijn, toen was het voor haar schijnbaar geen enkel probleem om nog een tafel voor vier die avond 'vrij' te maken. Nogmaals: eten was perfect, maar de sfeer, vanwege dat ..... mens was afschuwelijk! Nooit meer, al is het het laatste restaurant in de wereld!

28. we durven geen 10 te geven, bang dat ze naast hun schoenen gaan lopen.
    Maar chapeau om in toch vrij korte tijd zo iets op te zetten!

29. Peter Das

Ik heb hier nu 2 keer in korte tijd gegeten. De gebakken ganzelever met bloedworst is een echte aanrader. Kwaliteit van het eten en de bediening is prima in orde. Tot de volgende keer!!!

30. Paul Teunissen

Ik ben nu sinds de opening een aantal keer komen eten, met of zonder gezelschap. Het was al goed, maar je proeft aan alles dat Mike niet op z'n lauweren rust, maar consequent aan zijn gerechten werkt. Chris is en blijft de charmante en nuchtere gastvrouw en heeft het 'vooraan' top op orde. Oh ja, de rode huiswijn van 'Mas Crémat' is simpelweg fantastisch!!
    Kortom, de beste échte bistro in Mestreech!!

31. Ruud Sakkers

in een woord.... geweldig. Groeten aan chris & Gyl

32. marjolein

Behoorlijk klantonvriendelijk dat reserveren voor 2 personen niet mogelijk is.
    Reserveren kan wel of kan niet, maar hierbij uitzonderingen maken vind ik niet bepaald gastvrij!

33. Ideaal om een leuke avond buiten de deur te eten. Zowel als stel, familie of met een iets grotere groep. Alles vol? Pak dan een drankje en een hapje aan de bar. Het is zeker het wachten waard! Ga zo door

34. Patrick Weijenberg

Lekker eten en drinken in een gezellige ambiance. Prima gastvrouwschap!

35. Het Lieuwke is sinds enige maanden in nieuwe handen. Reserveren is mogelijk maar niet voor 2 personen. 'Daar beginik niet meer aan, ik heb één tafeltje voor 2 personen en als dat bezet is dan is het bezet'. Het gaat wel heel goed als deze arrogantie ten toon gespreid wordt. Ga zo door!!!!!

36. jacques en ine D'Elfant

alles klopt, ambiance,uitstekende prijs kwaliteit verhouding en aangenaam gastheer/vrouwschap
    onze favoriet.