Restaurant Le Courage in Maastricht

Deal Genieten van een creatief en verrassend 2-gangenmenu inclusief een glas wijn, voor maar 20,-!

Le Courage is een gezellig restaurant gelegen in een van de leukste, oudste en meest culinaire straatjes van Maastricht. Het wordt gerund door een gepassioneerde en creatief kokende Engelsman. Het is een walhalla voor die disgenoten die van creatief en verrassend houden. Le Courage biedt altijd seizoensgebonden producten. De gerechten worden door de patron zelf met veel ‘passion for food’ en mondelinge toelichting gepresenteerd. Vegetarische, suikervrije en glutenvrije gerechten worden met plezier samengesteld, evenals gerechten voor mensen met een noten of melkproducten allergie. Een restaurant met een sfeervolle combinatie van kleur geeft het een fris accent, perfect voor een avondje uit.
Guests walk in, friends walk out!

Er kan gekozen voor een 2-gangen menu met een voorgerecht en hoofdgerecht of een hoofdgerecht met een dessert.

Voorbeeld: Lunch menu

Frisse zomersalade met Ardenne ham, gecarameliseerde Limburgse geitenkaas, walnoten, dadels.
In oven bereide kabeljauw filet met paksoi, doperwt risotto en mosselen.
Franse pot au chocolat met wilde zomer bessen.

Ook genieten van een creatief en verrassend 2-gangenmenu inclusief een glaasje wijn? Reserveer dan nu deze deal voor slechts 20,-!

25,00 20,00 -20%
Meer informatie Beschikbaar tot 01-02-2018

Deal Smullen van een traditionele Britse high tea bereid door de Engelse Chef. Nu voor maar 14,80!

Le Courage is een gezellig restaurant gelegen in een van de leukste, oudste en meest culinaire straatjes van Maastricht. Het wordt gerund door een gepassioneerde en creatief kokende Engelsman. Het is een walhalla voor die disgenoten die van creatief en verrassend houden. Le Courage biedt altijd seizoensgebonden producten. De gerechten worden door de patron zelf met veel ‘passion for food’ en mondelinge toelichting gepresenteerd. Vegetarische, suikervrije en glutenvrije gerechten worden met plezier samengesteld, evenals gerechten voor mensen met een noten of melkproducten allergie. Een restaurant met een sfeervolle combinatie van kleur geeft het een fris accent, perfect voor een middagje genieten.
Guests walk in, friends walk out!

Ook genieten van een traditionele Britse high tea? Reserveer dan nu deze deal voor slechts 14,80!
* Graag minimaal 1 dag van tevoren reserveren!

18,50 14,80 -20%

1341926115 80
1420080102 74
1485208425 74

1. Yaan 72 punten

Dit is leuke plek om te eten en de moeite waard om een keer te bezoeken. De mensen die er werken zijn ontzettend attent, we werden erg hartelijk ontvangen. Het eten is ook goed. Goede porties en erg smaakvol, gewoon goed! Wij hebben een leuke middag gehad in Maastricht.

2. High tea via Groupon was een tegenvaller. Eigenaar gaf aan bij een ander tafeltje, waar men ook niet tevreden was, dat dit een kleinere versie van de high tea was; een zogenaamde Groupon-high tea. Zo wordt het wel niet voorgesteld door Groupon. Daar zegt men dat het voor de helft van het geld is.

Kwaliteit was matig. Sandwiches waren droog bovenop. Twee piepkleine scones met klein beetje clodded Cream en jam. Zoete lekkernijen waren wel lekker maar al te lang uit de koeling.

De eigenaar hebben we bijna niet gezien. We werden een beetje aan ons lot overgelaten.

Jammer!

3. Met enigszins hoge verwachtingen naar Le Courage gegaan in Maastricht voor een vier gangen diner. Het concept is mooi en zeker voor de uitbater want die weet precies wat hij moet inkopen en zit niet met grote restpartijen. Je eet wat de pot schaft maar je kunt wel je voorkeur of je eventuele allergieën opgeven.

Het ontvangst was vriendelijk en hoffelijk maar doordat het eerste gedeelte van de zaak aandoet als een pijpenla, deed ook het zitten benauwd aan. De rugleuningen van de stoelen raakten elkaar en dat betekent dat er echt te weinig ruimte is en al helemaal als je een avond wilt gaan smikkelen. Het eerste gerecht bestond uit zalm en ondanks dat we opgegeven hadden dat ik een vis allergie had, werd dit couvert ook voor mijn neus gezet. Het effect is dus dat of de rest van het gezelschap moet wachten of, zoals in dit geval, ik alleen zat te eten toen er een vervangend gerecht werd geserveerd. Dit was overigens een heerlijke compote van waldorfsalade, eendpate en een fris sausje.

De rest van de gangen verliepen perfect en het eten was smaakvol bereid en met veel liefde en fantasie opgediend. We hebben goed gegeten doch wat mij betreft geen culinaire hoogdraverij. Het geheel kwam over als het op de wip zitten tussen chique en doe maar gewoon. Soms is het dan toch goed om daar een keuze in te maken zodat het een completer beeld vormt. Het restaurant is zonder meer schoon en het is er prettig vertoeven. Door de open keuken ontstaat een volledige doorkijk en voelt men zich direct thuis. Een restaurant dat een aanrader zou zijn voor de bezoeker die eens een avond wilt tafelen met een gezelschap in een omgeving waar men zich klant waant en zich toch thuis voelt.

4. manon

5. E. Rombout

Zilvervisje in bakje voor broodje. Hele avond geen broodjes gekregen. Lege wijn glazen werden niet aangevuld. Eten smaakvol maar niets bijzonder.

6. Janneke beertsen

Super te eten, vriendelijke bediening. Je weet niet wat je krijgt, maar het een is nog heerlijker dan het andere. Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.

7. simon bullock

I heard a lot of good reviews about this restaurant and based on these reviews I decided to take chance on the refreshing concept of a no set menu, and booked a table for my wife and myself, seeing as it would be a nice combination of a weekend away in the beautiful city of Maastricht.
    Upon arrival at the allocated time we were pleasantly surprised by how nice and cozy the restaurant looked inside and we were even more curious as to what the chef could produce with his unique concept. I have to admit that I’m always a little apprehensive when it comes down to trusting the chefs skill to produce something delightful considering that there was no set menu to choose from.

We were greeted by the restaurants charming hostess who made us instantly welcome, asking us how many courses we would like and taking a note of our likes and dislikes we picked four as I wanted to see for myself what could be produced. Well we weren’t disappointed and Chef Nigel is a genius, producing exquisite tasting and beautifully presented foods on a par to Michelin star level, which were a delight to my taste buds.

I highly recommend this restaurant to anyone with a refined taste for excellent food. They can trust the chef’s skill and excellent palate to produce something magical,
    I for one will definitely put this restaurant down as one of the best so far and will recommend it to all my friends and family. If you ever have the opportunity to visit the beautiful city of Maastricht on business or for a vacation, I insist that you try Le Courage! You won’t be disappointed.
    Finally I would like to thank the owners and staff of Le courage for a wonderful evening and the excellent food.

8. Toptent. Regelmatig gegeten en steeds erg tevreden. Keurige zaak, netjes maar niet stijf, net als de bediening. Goed bereid eten, soms wat zoutig maar zeker geïnspireerd en verrassend. Prijs-kwaliteitsverhouding prima.

9. We hadden ons hier toch wat meer van voorgesteld. Onbegrijpelijk dat je een koud waterig bloemkoolsoepje {met "eend" en truffelolie} als amuse durft aan te bieden.
    Wat ons nog te wachten stond was niet veel beter. Een bord sesamzaad met wat tonijn erin; een visje op een bed van zoete aardappelpuree en ... dat moet wel gezegd worden de kalfslende was goed gegaard.
    Al met al een spijtige ervaring.

10. Zaterdag in dit restaurant gegeten.

Online gereserveerd, nav positieve ervaring op deze site en alle verwachtingen zijn overtroffen. In een knus restaurant met een beperkt aantal tafels wordt je goed ontvangen en prima bediend door zeer vriendelijk personeel. Er heerst een gezellige, intieme, informele sfeer. Culinair zijn we verwend met 7 gangen en bijpassend wijn-arrangement (met de taxi terug naar hotel!). Alle gerechten waren goed van portie een stuk-voor-stuk heerlijk. We vonden het een (heel) klein beetje jammer dat we relatief veel vis hadden en slechts 1 vlees gerecht (van de 7). Bij het nagerecht mag je kiezen tussen kaas en zoet, daar hadden we best een visje voor willen inruilen. Maar dat is ook slechts een heel klein puntje ter 'overweging'. Een top avond gehad en heerlijk genoten! Als we in Maastricht zijn komen we hier weer...

11. A.M.Vonk

Op 15 juli 2011(de avond van het optreden van Andre Rieu in Maastricht) aten wij met 4 pers. in dit geweldige restaurant(tje). Heerlijk eten(alles is een verrassing), supervriendelijke en zeer betrokken bediening. Gemoedelijke sfeer, rustige ambiance, waarin je de smaak van het eten optimaal tot je kan laten komen, heerlijke wijn. Niet teveel op het bord, maar precies voldoende.

Goede prijskwaliteitverhouding.

Dit restaurant en zijn eigenaren verdienen een grote pluim, was het overal maar zo.

Wij komen zeker nog eens eten,

Ton en Ellen Vonk.

12. Wij hadden 5 gangen en alles was top. Heerlijke smaken en erg goed verzorgd. Zeker een aanrader!

13. We hebben hier maandagavond gegeten, omdat we van onze trouwdag iets speciaals wilden maken. Nou dat is gelukt, heerlijk eten in combinatie met een wijnarrangement. Alles was een verrassing omdat er geen menukaart aanwezig is, maar dat maakt het juist hartstikke leuk. Ook een zeer persoonlijke bediening, zelfs de kok kwam een praatje maken.

14. Erg leuk: Geen kaart. Hoeveel gangen wil je en wat lust je niet, en verder is het een verrassing wat er op tafel komt.

We hebben heel lekker gegeten, originele combinaties, mooi gepresenteerde gerechtjes en juiste portiegrootte. Heerlijk rustige ambiance, uitstekende service en dito eten: Wij komen terug!

15. Net terug van een heerlijke avond uit. De verrassing is dat je verrast wordt. Je mag opgeven wat je absoluut niet lust en verder leg je je in de handen van een zeer bekwame kok en zijn team. Genoten van een 5 gangen diner in een zeer rustgevende ambiance. Prima bediening, geen overheersende achtergrond muziek en leuke inrichting. Voor herhaling vatbaar!

16. Catherine

In november 2007 high tea genoten met 6 man. Het was geweldig, heerlijk hapjes, gezond en zoetigheden, en passende thee. In mei 2008 terug geweest voor een diner met een groter gezelschap, ook prima in orde. Geweldig restaurant, op een ietwat minder bekende locatie in Maastricht.

17. Le Courage

Gezellig restaurant, dito bediening.Alles kan niets moet.Wij kozen voor 4-gangen (kleine hoeveelheden, aangezien we geen grote eters zijn was dit beslist de juiste keuze)Ook de wijnen waren uitstekend.Goede prijs/kwaliteit verhouding.

18. Absoluut goed eten, ook een super bediening, de moeite waard om voor de 4e keer terug te komen ..