Pieke Potloed in Maastricht

1678262029 68

1. Harde broodjes. Kon het niet snijden met mes. Mager beleg

3,5
  2. Margriet Pansters

Het broodje was heel karig gevuld. De ene helft was heel dun belegd met tonijnsalade en een beetje sla. De bovenste helft van het broodje lag er bovenop, maar er was echt niks om het het mee te beleggen. Een paar tomaatjes en wat sla wat op de ene helft zat.
    Heel jammer, ik weet niet of ik nog eens terug ga.

5,3
  3. Vandaag met vrienden bij Pieke Potloed gegeten. Bijzondere ervaring. Een geweldige locatie met vriendelijk personeel. Echter, wat een fantasieloze gerechten! Juist met de authenticiteit van de gerechten wordt geschermd. De Flamkuchen (Duits) waren goed, maar klein en vooral stevig geprijsd (ruim 9 euro). De salade met scampi’s was werkelijk viermaal overgeprijsd. 18,50 euro voor een omgekeerd zakje groene sla (zonder verdere garnering) met 6 gefrituurde scampi’s erop. Schaamteloos. Maar het zal niet veranderen vrees ik aangezien de prachtige en gezellige ambiance zorgt voor een volle zaal...

5,9
  4. Wat een heerlijk gezellig restaurant was dit zeg! Van de voorkant zie je niet hoe leuk het terras achter is helaas. Maar alles was net iets meer, alles was net iets mooier bereid wat super fijn was vooral voor de prijs! Een stukje appeltaart heel recht afgesneden met ijs en slagroom erbij, heerlijk! Zeker een aanrader.

5. Robby Penterman

We werden al heel vriendelijk ontvangen, ondanks het extra werk wat zich meebrengt met iemand (mijn vader) die in een rolstoel zit.
    We hebben heerlijk gegeten in een knus en gezellig restaurant met heel vriendelijk personeel. Wij komen zeker terug.
    Robin van Eet.nu heeft mij perfect geholpen met het vinden van een restaurant in Maastricht in de buurt van het theater.
    Nogmaals bedankt daarvoor.

6. Jean Claesen

Gisteren 1 november 2017 melde "Herr Ober met de donkere bril" , die zich uitgaf voor "de baas", mij met een snauw dat ik maar wisselgeld moest gaan halen bij het nabijgelegen eetcafe "De Fallstaf" nadat ik met een 100 € biljet betaalde. Hij had geen wisselgeld om terug te geven. Laten wij wel wezen, hij moet zorgen dat er wisselgeld beschikbaar is , desgevallend ook voor de eerste klant.
    Op een arrogante manier stelde hij dat ik dit goed wist en dit niet de eerste keer was .... nou, nou, nou.
    Meer dan 30 jaar was ik klant.
    Hoedje af voor het andere personeel.

7. Op vrijdagavond zijn wij bij Pieke Potloed gaan eten. Het eten was prima! De service vonden wij erg matig. Wanneer we vroegen om een citroen bij een spa rood werd er helemaal niet gereageerd. Toen we uitgegeten waren rond half 10 werden wij duidelijk weggekeken door het personeel die al aan hun gezamenlijke afterworkborrel was begonnen. Jammer, wij komen hier niet meer terug.

8. Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant met een vriendelijke bediening

10. In december met een vriendin gegeten. Helaas was de service echt slecht. Ik bedoel echt heel slecht. Hier kom ik dus nooit meer terug. Familie, vrienden en collega's vertel ik dan ook graag over de verbluffend slechte service bij dit restaurant...

11. mark van erp

Geweldig gegeten. Heel erg sfeervol daar binnen. En een super bediening. Echt een aanrader!

12. Gisteren mijn gewonnen prijs geïnd. Een diner voor twee bij Pieke Potloed. Dit is niet de eerste keer dat we hier zijn geweest en net zoals alle andere keren hebben we voortreffelijk gegeten. De "Unnesop" als voorgerecht vind ik inderdaad nergens zo lekker als bij Pieke. De "knien in 't Zoer" was heerlijk en qua portie meer dan genoeg en ook het andere gerecht "Lamsfiletspies mét een Roeijewien-sjalottesajs, werm greunte en Roseval eereppelkes oet de ove" smaakte super! De sfeer is er gezellig en gemoedelijk, de bediening super attent. De prijs/kwalitiet verhouding is prima. Mijn favoriete restaurant in eus sjoen Mestreech. Beij Pieke Potloed mooste zien gewees, ouch es neet-Mestreechteneer! TOP!!

13. Hans Kouveld

14. culinellie

We hebben een heerlijke avond gehad! Maastrichts op zijn best.

De kaaskroketjes waren voortreffelijk en het stoofpotje heerlijk. Bediening zeer vriendelijk en attent.

Zeker voor herhaling vatbaar, en een echte aanrader voor iedereen die lekker wilt gaan uiteten.

15. Zeer slechte prijs kwaliteit, belachelijk duur!! 10 Euro voor 2 hele kleine kaaskroketjes en een piepklein stukje brood en sla zonder dressing maar wel met zand. 6,50 voor 1 gewone kroket met 2 sneden brood zonder garnering. Personeel was constant aan het roddelen over andere gasten terwijl we het prima konden meekrijgen. Vreemd gedrag tegen een kind van 3 of hij wel wilde oppassen met het steakmes wat ze hem gaf om mee te eten..

2,4
  16. Zojuist gegeten bij Pieke Potloed, erg leuke locatie in het centrum van Maastricht we hadden ons er erg veel van voorgesteld. Helaas, prijs kwaliteit van een menu viel zwaar tegen, klein schaaltje patat, klein beetje sla. Besproken met de leiding dat het ons tegenviel, en graag, tegen betaling, af willen wijken van het menu voor het nagerecht. Dit was onmogelijk. Jammer dat ze dan ook niet flexibel zijn.

17. Kevin Cnudde

18. Marianne

Leuk binnenterras. Kaart met lekkere (Limburgse) gerechten. Niet goedkoop maar goede kwaliteit. Bij het afrekenen bleek dat een fles water € 7,50 kost. Kom op zeg. Geef gewoon een karaf water als mensen dat vragen. Hierdoor een slechte nasmaak overgehouden aan deze lunch.

6,7
  19. Diner voor twee gewonnen bij dit Restaurant. Ontzettend verrast door de heerlijke keuken en de uitstekende bediening en sfeer. Zeker de moeite waard om terug te gaan en al die andere gerechten te gaan proberen.

20. Heerlijk gegeten. Gezellig en sfeervol. Niet heel goedkoop, maar wel leuke en lekkere Limburgse gerechten op de kaart.

21. Prima Maastrichts restaurant met typisch Limburgse gerechten. Neem hier entrecote van livar of het Limburgs zoervleis!

22. Gisteravond gegeten bij Pieke Potloed. Bij binnenkomst netjes ontvangen en naar onze tafel in de serre begeleid. Deze mist duidelijk sfeer en is erg ongezellig: veel tafeltjes die dicht op elkaar staan. We konden het gesprek van onze buren letterlijk volgen. Er is weinig/niets gedaan om het geluid te dempen. Personeel was vriendelijk, maar mist enthousiasme en inzicht. We zaten al een kwartier zonder drankje en wilden eigenlijk nog iets bestellen. Hebben het toen maar gelaten voor wat het was. Het eten was niet bijzonder. De sate was goed van smaak. Het kommetje sla zeer matig. Wat ik ook jammer vind is dat je moet vragen om mayonaise terwijl bij het gerecht specifiek dikke frieten worden geserveerd. Voor een minuscuul kommetje wordt dan ook nog 50cent in rekening gebracht. Voor mij niet de moeite waard om nog een keer naar toe te gaan. Er zijn in Maastricht meer dan voldoende alternatieven.

5,7
  23. Na een dagje shoppen in Maastricht hier gegeten. De menukaart toonde leuke gerechten. Over de salade met kip van mijn vrouw en de gebakken visfilet van mijn schoondochter waren we zeer te spreken. De mix grill van mijn zoon was echter een ander verhaal. Buiten dat ik van mening ben dat de portie grote te klein was voor een mix grill, was zowel de biefstuk als de kipfilet veel te doorbakken. Niet lekker dus. De varkenshaas was goed gebakken.

Jammer, je zit leuk in dit restaurant maar een mislukt gerecht bederft toch enigszins de sfeer. Het oplossend vermogen van de bediening was onder de maat. Onze klacht werd doorgegeven aan de keuken. Als klant koop ik hier niet voor...

5,1
  24. pascal

Onlangs bij U gegeten met vrienden, waar onze mannen mixed gril bestelden. Met grote verbazing toen het geserveerd werd lagen er 3 stukjes vlees, een stukje kip, biefstuk en varkensvlees (samen nog geen 200 gram). Klein bakje friet, bakje salade en verschillende sausen, voor de prijs van 19.50 beslist geen aanrader om te bestellen. Voor de rest was de bediening en sfeer goed.

25. Gisteren dagje shoppen in Maastricht gedaan. Gezellig! 's Avonds bij Pieke Potloed gegeten. Zeker de moeite waard. We hebben gekozen voor het keuzemenu. We zaten buiten onder de overkapping. Leuk gedaan en goed ingericht. De mosterdsoep werd leuk geserveerd en was heerlijk. Vervolgens visduo met zalm en victoriabaars. Echt heel lekker. Lekkere dikke friet erbij met een evenlekkere salade. Als dessert een hazelnootijstaartje. Mjammie heel erg lekker. We hebben hier dus heerlijk gegeten. Bediening vriendelijk en correct. Niets op aan te merken. Wanneer ik dit adresje niet op internet had gevonden hadden we het waarschijnlijk niet zelf ondekt. Het ligt niet echt bij de andere restaurants.

26. Hele gezellige tent. Gister de carpoca gegeten was onwijs lekker en zeer aan te raden! De tent zelf is ook erg gezellig leuke muziek. We hebben er ook een typisch maastrichtse muziek gekocht.

Kort om hele gezellige tent.

27. Fijn restaurant! We zaten op het patioterras. Het eten was er heerlijk, de bediening vlot en attent. We gaan er zeker nog een keer naartoe.

28. Afgelopen zaterdag gelunched bij Pieke Potloëd. Als niet Maastrichtenaar bijzonder leuk daar het hier op en top Maastricht is wat de klok slaat.

We hebben gelunched in het binnenterras. Erg leuk gecreëerd.

Het is absoluut de moeite waard om er als 'toerist' een bezoekje te brengen als je Maastricht een warm hart toedraagt.

Eten was lekker en de sfeer ook helemaal goed.

29. Afgelopen week waren wij in het mooie Maastricht. Wij hebben gegeten bij Pieke Potloed welk ons zeer goed is bevallen.

Het is inderdaad zoals de website weergeeft. Je ziet, hoort, voelt, ruikt en proeft Maastricht in deze zaak.

Een hartelijk ontvangst, gezellige doch niet opdringende sfeer. Lekkere wijntjes, heerlijk eten tegen een goede prijs/kwaliteit.

Wij hebben heerlijk genoten van ons weekendje in Maastricht.

Maastricht, bedankt.

30. guido 518 punten

Het cafe ziet er heel gezellig uit. Omdat wij als groep kwamen zijn we in de grote serre geplaatst welke mooi en modern is. Het serredak kon open en dat was geweldig, echter mocht er dus ook gerookt worden omdat men dan officieel buiten zit.

De bediening was vriendelijk, attent en regelde direct een extra tafeltje toen er nog iemand bij kwam.

Het eten was niet lekker en het duurde heel lang voordat we ons hoofdgerecht kregen. Mayonaise-kerrie saus over de salade?! Het beenhammetje was droog maar de mosterdsaus erbij was wel lekker. Er werden weining frietjes bij geserveerd en deze waren smaaklos.

31. Zondag gaan eten, heel leuk restaurant maar het eten was niet lekker, het beenhammetje was erg droog, en de selderij salade op de sla had een vreemde smaak. (de soep was wel lekker)

32. Hans Mondeel

We hebben er een heerlijk zuurvleesketeltje gegeten. Vlees, frites en salade werden op aparte schotels opgediend. Bediening kan terughoudend genoemd worden, maar zeker niet onplezierig.

Voor ons vreemdelingen was de Maastrichtse achtergrondmuziek wel leuk. Te meer daar we op een beeldscherm konden zien welk lied er gezongen werd.

33. Dennis

34. Ronduit slecht! Bezoek 6-2-09

Na reservering voor 10 personen werden we in de Serre geplaatst.
    Deze was tevens in gebruik als rookruimte en hier mochten we vooral geen opmerkingen over maken want HIJ = ( OBER ) besliste dat wel!!
    eten was slecht, bevroren carpaccio, koude borden, koud en taai vlees. bediening zielloos en dom. wisten niet meer wat er tot twee keer toe aan drank besteld was. Drank kwam na het eten.
    40 euro p.p. zonder dessert.

1,1
  35. Helemaal top,
    Leuke kaart met voldoende afwisselende keus, heerlijk gegeten en gedronken tot aan dessert en koffie toe, prima verzorgt,