Pêt Thai in Maastricht

1208381498 85
1273192211 86
1312078639 84
1519472922 87

1. Kom al jaren bij pet thai maar nog nooit een recensie geschreven.
    Blijf er altijd terug komen omdat het eten gewoon fantastisch lekker is!

2. Zéér lekker , vriendelijke en snelle bediening en dat zelfs bij een zo goed als vol resto. Chapeau! Josh Delci.

3. Tom-Eric 3883 punten

Gisterenavond hier met vrienden gegeten. Bij binnenkomst was het meteen duidelijk dat het een populair restaurant is - we hadden gereserveerd en hadden de laatste vrije tafel in het restaurant. Helaas zaten we daardoor wel een beetje opgepropt.

Gelukkig maakt de vriendelijke service en het heerlijke eten alles goed. Er staan een heleboel heerlijke gerechten op de kaart die variëren in pittigheid. Ik ging voor de Pad Krapau, één van mijn lievelingsgerechten. Gelukkig werd me geadviseerd om een graadje minder pittig te nemen, want er wordt hier niks verwesterd. Een glas melk was nodig om mijn mond achteraf te blussen, maar het was heerlijk.

De prijs viel heel erg mee en omdat het redelijk goedkoop is en zo lekker zie ik ons nog heel vaak terugkomen.

4. Rijk Zandstra

Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer.

5. Norbert Ouddeken

Het was top. De echte Thaise keuken in Limburg.

6. Lekker gegeten. Vooraf loempia en viskoekjes, daar was ik niet heel erg van onder de indruk. Vervolgens soep met scampi, paddestoelen en kokosmelk. Tamelijk pittig maar een heerlijke smaakexplosie. Daarna gele curry met biefreepjes en gebakken rijst. Erg lekker. Wat je niet op eet krijg je in zakjes mee. Normaliter doe ik daar niet aan maar dit keer hebben we het meegenomen zodat de achterblijver thuis er ook van kon genieten.

Akoestiek kan beter, het was erg druk en het geluid wordt niet gedempt zodat je je eigen woorden amper verstaat. Inrichting is erg sober. Bediening is heel vriendelijk en correct.

We gaan er zeker nog eens eten.

7. Meta de Groot

8. Erwin 9261 punten

Vrijdag 25 juli bij Pet Thai geweest.
    We bestellen gepaneerde scampi's (kung chub peng tod) en huisgemaakte Thaise worstjes (sai kok) als voorgerecht. Als hoofdgerecht nemen we kip met pikante kruiden, chili, krapau en groenten (Pad bai Krapau) en biefstuk met groente en rode currypasta (Pad prik neua). We kunnen zelf de scherpte bepalen. De gerechten worden nl. vers bereid. Eén peper is met wat pit, twee pepers is zweten op het voorhoofd, drie pepers is zweten uit alle poriën. We gaan voor één pepertje, het is al warm genoeg.

Terwijl we wachten op het voorgerecht loopt het restaurant langzaamaan vol. Gedurende de tijd dat we hier hebben gezeten is de bezetting ruim 120%.

De scampi's worden geserveerd met een Thaise chilisaus. De saus lijkt niet standaard maar mogelijk huisgemaakt en is in ieder geval erg smakelijk. De scampi's zijn heerlijk.
    De huisgemaakte worst is een wat dunne verse worst-achtige worst. Voor mij is deze wat te ver gebakken en wat droog. We krijgen dit geserveerd met wat witte kool, verse gemberstukjes, verse koriander, een rood pepertje in ringetjes en wat Thaise chilisaus. We krijgen het advies dit in combinatie te eten. Het is een smakelijk voorgerecht. We eten zelf ook met enige regelmaat koriander. Het is wel een kruid wat even wennen kan zijn voor iemand die het niet kent. Het is in geen geval vergelijkbaar met de gedroogde kruiden uit een potje.

Op tafel staan nog wat potjes waar niets over gezegd wordt. Hierin vinden we gedroogde, gevijzelde pepertjes, stukjes noot en een potje met azijn met pepertjes. Dit laatste is erg lekker en niet te pittig.

De hoofdgerechten worden normaal gesproken geserveerd met witte rijst. We hebben besloten om Thaise noedels met groente (Pad mamma) en Thaise gebakken rijst met ei (Koa pad kai) te nemen.

Wanneer de gerechten geserveerd worden is de tafel maar net groot genoeg. Het lijkt niet gebruikelijk om de witte rijst om te ruilen maar we zijn blij dit gedaan te hebben. De noedels zijn heerlijk. Prima gaar en met wat ui en wortel en een licht zoetige smaak erg lekker. De gebakken rijst is ook erg smakelijk en wordt geserveerd met koriander.

De kip wordt geserveerd met ui, prei, wortel, bloemkool, sperzieboontjes en champignons. De groene is naar onze smaak erg grof. Ook de sperzieboontjes zijn nog net wat te hard. Dit zijn echter kleine puntjes want het gerecht is lekker, het is niet te scherp. De saus is niet gebonden, dat is jammer want deze is nu wat dun.

Het biefstukgerecht kent dezelfde groenten. Hier is de saus wat pittiger maar ook erg lekker, zij het ook hier wat te dun. We zijn nooit in Thailand geweest en kunnen niet beoordelen of de smaken authentiek zijn. Ik kan mij dit echter goed voorstellen en als dit zo is ga ik graag naar Thailand om daar meer van de keuken te proeven.

Er zijn wat kleine puntjes van aandacht, maar we hebben smakelijk gegeten. Het is wat ver bij ons vandaan maar we zouden hier zeker graag terugkomen.

Aanrader? Jazeker.

9. Kevin Cnudde

10. Het eten is heerlijk en de bediening is supervriendelijk! Het is er bijna altijd druk dus reserveren is altijd beter om verzekerd te zijn van een plek. Wij komen vanuit Echt om hier te eten.

11. Ik kom hier nu elke werk 1 of 2 keer en het blijft geweldig. Het komt het dichtste in de buurt van het eten wat ik in Bangkok kreeg geserveerd, vaak ook zelfs beter.

12. Renate Roeterdink

13. Heerlijk gegeten. Je kan kiezen hoe pittig je het eten wilt hebben. Zo is er voor elke smaak iets. De vis die ik bestelde was heerlijk en daar ik van heet eten houd bestelde ik hem pittig. In eerste instantie kreeg ik te horen dat dit te heet was voor Nederlanders. Zeer goed dat ze hiervoor waarschuwen want er is zeker een verschil tussen het heet dat veel andere restaurants hanteren en dit niveau heet. Ik heb gelukkig de serveerster kunnen overtuigen dat ik het wel aankon en wat een feest was het eten! Zeker een aanrader!

14. m meijboom

Leuk joh, ga je uit eten kijk je waar je glutenvrij / vegetarisch kan eten blijkt er niks mogelijk. Alles is blijkbaar zo voorbewerkt dat er niks kan, was echt niet leuk als je er spesciaal voor op zoek gaat! Echt geen aanrader.
    Gr. M

15. Gisteren heerlijk gegeten. Toptent. Prijs/kwaliteit is prima.
    Zeker een aanrader!

16. Al drie keer heerlijk gegeten. Administratief wel wat rommelig (reservering kwijtgeraakt), maar dat mocht de pret niet drukken.

17. Heerlijk gegeten in de bijna huiselijke omgeving met persoonlijke, vriendelijke bediening. Overzichtelijke kaart, met voldoende keus uit vlees, vis en vegetarische gerechten met de beste ingrediënten op een authentieke en (h)eerlijke manier bereid. Echt een aanrader!

18. Maurice

Een van onze favoriete restaurants!

19. Mijn vrouw en ik keken echt uit naar een maaltijd bij Petthai.

Wij zijn Thai liefhebbers, dit viel echt gewoon tegen. De prijs is heel aantrekkelijk, viskoekjes en beefhapjes vielen echt zwaar tegen.

Hoofdgerecht van mijn vrouw was aardig, de vismaaltijd red snapper is echt verpest door de saus. Kennelijk is in Maastricht het thai niveau lager dan in Rotterdam Arnhem en Amsterdam.

Smaak blijft persoonlijk. Advies wel reserveren waanzinnig druk..........ik snap niet waarom maar ook dit is persoonlijk.

20. Heerlijk (en veel) gegeten voor een scherpe prijs. Echt een aanrader!

21. Op aanraden van vele vrienden die hier al eens waren eten, ben ik dit restaurant gaan opzoeken met mijn vrouw. Bij aankomst veel te druk in deze kleine ruimte, je wordt gewoon gepropt tussen al de mensen in. Voorgerecht was lekker, beide hoofdgerechten waren veel te zout. De prijzen die ze hier hanteren zijn gewoon goedkoop vergeleken met andere thaise restaurants. Als echte Thai-food liefhebber kom ik hier niet zo snel terug!

22. Afgelopen vrijdag hier gegeten. Zo puur, zo zuiver van smaak, het water loopt me nog in de mond als ik eraan terug denk. De gerechten zijn super lekker, maar vergeet niet de rijst erbij te eten: subliem van smaak. Kom terug als ik weer in Maastricht ben.

23. 2 keer hier gegeten. Door de week gezellig druk, in het weekend bomvol. Personeel dan een beetje gestressed. Slechte ventilatie, waardoor de pepers je op je luchtwegen slaan, maar misschien is dit (na de verbouwing) inmiddels verholpen.

Maaaar... heerlijk Thais eten, leuke, opgewekte bediening, heel goeie prijs-kwaliteit verhouding, gezellige ambiance. Gewoon goed. Voor Maastricht een van de beste aanwinsten van de laatste jaren!

24. Heerlijk, echt prima gegeten! Wel erg scherp maar dat had ik zelf in de hand, zal hier zeker vaker komen! Ook de bediening was super.

25. Super Thai food. I love it.

26. rachel en frank

Wij zijn altijd super tevreden met het eten, de gezelligheid en de leuke mensen die er werken! Wij komen er graag met vrienden, familie of met z'n tweetjes. De producten zijn vers, lekker pittig (maar ook ok als je niet zo van pittig houdt) en ook de wijn is lekker. Kortom fijn!

27. Miek 10 punten

't Is al even geleden dat wij hier hebben gegeten, maar het is er 1 om niet te vergeten. Wij gaan zekers nog een x terug, al is het voor ons 200km rijden!

28. Vers, lekker, verfijnd, niet alledaags, knapperig! En niet duur.

29. Lekker Thais eten zonder poespas. Gerechten zijn heerlijk, bediening is authentiek en vriendelijk. Sfeer is ongedwongen en gezellig. Gezellige avond gehad ihkv afscheidsfeestje van collega (waarbij door kok en bediening goed wordt ingesprongen en aangepast). Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding.

30. Indra 504 punten

Bijzonder aangename ervaring! De bediening was uitermate vriendelijk, goede service en uilteg bij alles.

We hebben vanalles geproefd en waren zeer onder de indruk van het smakenpalet dat tentoongespreid werd en zullen zeker terugkeren.

De prijs is meer dan netjes voor de hoeveelheid en kwaliteit die op je bord wordt getoverd.

31. Geweldige ervaring, was mijn eerste keer Thais eten en het was echt een smaak sensatie. Ik wist niet dat eten zo pittig maar toch vol van smaak kon zijn. We waren met een grote groep en hebben vanalles geproefd. Ga hier zeker terug met wat vrienden, zowiezo voor de viskoekjes, als ik er aan denk loopt het water me al in de mond. Eigenaar is vrij aanwezig en heeft de hele tafel een paar keer aan het lachen gekregen. Al met al een te gekke ervaring voor een zeer redelijke prijs.

32. Heb er super gegeten.
    Prijs kwaliteit vond ik prima en de sfeer ook.
    Alleen 1 tip, neem vooral niet pittig nr 3... dan is de brandweer niet voldoende om je te blussen.
    Super heet... maar heeeerlijk, vond ik tenminste.

33. Gezellige sfeer, eten uitstekend.

Een restaurant waar je met plezier naartoe gaat.

34. Pet thai ziet er erg hip en veelbelovend uit. De goede recensies had grote verwachtingen gewekt. Bediening is vlot en vriendelijk. Ik had viskoekjes, een groene curry en een vis schotel besteld. De koekjes waren erg duur en niets bijzonders. De curry schotel was totaal onherkenbaar: geen kokosmelk maar water: zo'n rare groene curry heb ik nooit geproefd, zeker niet de curry zoals ik gewend was in Thailand.

Op zijn best is dit een huis-tuin thai, niet echt iets bijzonders.

35. Lekker pittig en vers bereid. Dat proef je. De zaakvoerder bewaard ondanks de drukte het overzicht en weet perfect aan zijn Thaise vrouw over te brengen hoe pittig je je maaltijd wil. Subliem.

36. sutthinan ploinoi

ben zelf thai en ben blij dat er eindelijk een restaurant is die gewoon thais eten maakt en niet aangepast aan de nederlander

37. Het eten is al snel heel erg pittig! Goede prijs-kwaliteit verhouding. De drank werd vergeten.....