Momus in Maastricht

Lunch - Dinner - Steaks - Cocktails - Live Music

Q-Park garage aan de overzijde van de straat.

• OV

Bereikbaar met de stadsbus of taxi.

ma 12:00 - 21:00
di 12:00 - 21:00

Omschrijving

Restaurant Momus is gevestigd aan het mooie Vrijthof te Maastricht, in het historische pand van de voormalige sociëteit “Momus”. Of u nu lekker even een cappuccino wilt drinken op het terras , een bedrijfsfeest wilt organiseren of gewoon lekker komt uiteten in Maastricht. Het is allemaal mogelijk bij Restaurant Momus!

Wij hebben een uitgebreide keuken met onder andere premium steaks, verscheidene visgerechten, kleine hoofdgerechten zoals pasta's en hamburgers, diverse lunchgerechten met onder andere warme en koude broden en onze Momus Mega tosti's.

STEAKHOUSE BY MOMUS

Voor de echte liefhebber serveren wij verschillende soorten top kwaliteit steaks met huisgemaakte steak-kruiden.

U vindt ons restaurant in 'de Momus', waar van in 1839 tot 1939 de herensociëteit met die naam gevestigd was. Men hield zich bezig met liefdadigheid en de organisatie van sociale evenementen voor haar welgestelde leden.
Omdat de vereniging vanaf 1841 tevens het carnaval in Maastricht organiseerde, kan ze gezien worden als de eerste carnavalsvereniging in Nederland.

• Klassiek

1432086458 73
1486206686 65
1710419056 78

1. H p zanting

Heerlijk eten, goeie bediening interressant restaurant…

2. Nathalie

Vandaag Donnderdag 18 mei 2023 een communiefeest gehad met zeer tevreden gasten waaronder ikzelf. Ruim van tevoren goed contact gehad met de manager, ikzelf en de moeder van het communiekantje. Alle wensen besproken voor het drinken 3gangen menu dessert en de feestzaal boven in de Momus. Alles prima verlopen. Het hele plaatje klopte, zo ook Maastrichtse artiesten die deze dag kwamen optreden. Perfecte timing. Uitermate goed eten vers bereid, geen lange wacht tijdens deze Hemelvaartsdag waar ook mensen op het terras bediend moeten worden. Uitstekende service, goede communicatie, meer dan tevreden! Enkel lof voor dit horecapersoneel, enorm bedankt! (-:

3. Bediening was netjes.
    Sfeer ook… prachtige locatie.
    Eten slecht.
    Bijna alles mee terug gegeven.
    Jammer…

4. Bijzonder verrast! Een keuze maken voor een restaurant in Maastricht is erg moeilijk. Wij zijn uiteindelijk op aanraden terecht gekomen bij Momus.
    Wij hebben heerlijk genoten van het diner. De steaks waren heerlijk, bediening erg vriendelijk en de sfeer was top.
    Wij komen zeker terug!

5. LalaS

6. Albert

7. The best steaks in Maastricht. I usually know where to go when it come to steaks, but I’ve definitely found my new favorite restaurant in Maastricht. Their cocktails are amazing and the atmosphere is outstanding.

8. Heerlijk gegeten en altijd gezellig op het vrijthof.

9. Prashant

Eten en drinken perfect.
    Eten vol van smaak.
    Drinken lekker koel.
    Bediening uitstekend.

10. Delicious food, lovely staff and amazing atmosphere! Highly recommended ❤️

11. Verheijde

12. Heerlijk gegeten onder genot van live pianomuziek.

13. Mooi gebouw, gezellig sfeer onder het personeel, kunde over de bieren en het eten was heerlijk.

14. Jeanine

Gezellig terras, leuke bediening en lekker eten. Goede plek om het eerste weekend dat de terrassen open zijn door te brengen! Wel reserveren!

15. Jan fwlen

Lekker gegeten en gedronken. Geholpen door een vriendelijke heer. Voorgerecht buiten gegeten. Hoofd en na binnen. Met een goed spelende pianiste op de achtergrond. Die nog wat extra nummers speciaal voor ons speelde. Tot de volgende keer. 🙂

16. Ageeth Redeker

Geweldig mooi en gezellig gezeten.
    Heeeerlijk gegeten.
    Geweldig personeel!

17. Donderdag 27 aug daar gegeten met mijn dochter. De bediening was erg traag en sprak Engels en nam geen bestelling op. Friet was rauw en toen ik ermee naar binnen ben gegaan (omdat de bediening niet zichtbaar was) werd ik niet netjes behandeld door de manager. Hij vroeg waarom ik ermee naar de keuken liep en niet iemand van de bediening aansprak. Er liep niemand op het terras en hij zag mij ook naar binnen gaan met de borden. Tijd genoeg om mij aan te spreken. Kreeg nieuwe porties maar toen kwam iemand vd bediening vragen of het NU wel smaakte. Beetje respectloos en daar ga ik dus nooit meer heen. Klant is koning en daar hebben mijn dochter en ik erg weinig van gemerkt. Nog geen drankje of sorry.

18. Erikgalien

In 2016 geweest toen ging er iets fout, via mail een tegoed gekregen voor een diner, vandaag geweest en beloofd is beloofd geen rekening. Kijk zo hoort het wat een toprestaurant, als je zo met je klanten om gaat. Een echte aanrader👍👍👍

19. Anette Hoeksema

Heerlijk gegeten op het terras, prima temperatuur op de Vrijthof. En zowel vegetarisch als de spareribs waren heerlijk. Een fijne vakantie beleving.

20. Maurits Bosgoed

Ik en mijn vrienden hadden allemaal een broodje gerookte kip, spek en knoflooksaus genomen. En het was de 10 euro zeker waard, nog nooit zo'n lekker broodje gehad. Service was verder top en de bediening was ook heel attent. Zeker een aanrader!

21. Lily Padilla Dominguez

Heerlijk gegeten.
    Vriendelijke personeel, de driegangenmenu echt een aanrader.
    Top!

22. Eten en drinken waren prima. Personeel was vermoeid en alles duurde vandaag langer. Het eten was prima in orde en is zeker een aanrader.

23. De Opschepper

24. m.n lutgens

Het was allemaal super geregeld en fijn verzorgd ook het eten was goed en genoeg.

25. Jack Custers

26. Giel Sniedt

Prima verzorgde lunch met uiterst vriendelijke bediening. Waren met een groep van 30 man en alles verliep uiterst soepel. Dat we twee hondjes bij ons hadden was ook geen probleem. Ook daar werd iets te drinken voor gehaald.

27. Martin

28. Pim Naafs

29. Gezellig terras, al snel kwam de ober vragen naar onze keuze.
    Toen… lauwe tomatensoep.
    Terras liep al snel vol, toen heeeeeel lang moeten wachten op hoofdgerecht.
    Varkenshaas besteld… droge klleine stukjes vlees met hier overheen een bremzoute saus.
    Ober maakte zijn excuus… kan hij ook niks aan doen.
    Jammer… de ober deed super zijn best en was erg vriendelijk.
    Eten krijgt van ons een cijfer 4.

3,9
  30. Toen we u vroegen om uw toiletten te gebruiken en de rest van de avond met u door te brengen, was u zo vriendelijk en behulpzaam. Je maakte ons zo welkom alles over de Mombus was uitstekend. We zouden willen dat we bij je hadden gegeten. Als we volgend jaar terugkomen, boeken we met je mee.

31. De boerenuitsmijter was erg lekker

32. 3 Gangen menu, kwalitatief slecht. Voorgerecht vitello tonato, althans dat moest het voorstellen. Geen kalfsvlees en tonijn mayonaise. Hoofdgerecht scampi met tortilla chips, wat een combinatie. Nagerecht choco mouse, zo uit de supermarkt. Sorry, geen aanrader om hier te gaan eten.

33. post@vwent.nl

Slecht!
    Hoofdgerecht niet allemaal voorradig, hoofdgerecht koud, dessert niet allemaal voorradig. Moest bezuinigd worden van de manager! Niet gaan eten dus. Gr Rob.

3,1
  34. Resie Essers

35. Saté van varkenshaas en kleintje spare ribs gegeten. Was lekker, maar niet uitmuntend. Voor de prijs had de opmaak ook mooier gemogen, maar de sfeer buiten op het Vrijthof is goed. Verder kwam men niet meer om drinken vragen en was het hoofdgerecht zonder drinken (jammer). Over algemeen toch tevreden met etentje.

36. Afgelopen zondag (9 april) bij Momus gegeten. Na eerst het niet schone bestek teruggestuurd te hebben, kwam vrij vlot de maaltijd.

Helaas was de verfijning ver te zoeken in beide schotels (gyros schotel en pangamedallions), Alles werd gepresenteerd zonder dat er een duidelijke hand van een chef aan te pas is gekomen. Bijvoorbeeld wat dressing op de salade, volle smaak in de saus, kroontjes uit de tomaat etc.
    Dit alles is nog naast het feit dat de gyrosschotel eerder op een gyrossoep leek met de hoeveelheid vet onderin het kommetje en de vis alle structuur verloren had (te gaar).

Zelde zo slecht gegeten. Dus niet voor herhaling vatbaar.

3,2
  37. Vertaal van English naar Nederlands

Had a wonderful time at this restaurant. It was such a nice place and the waiters are really helpful to tourist like us.
    They have a large menu with a lot of good international food.
    So while I'm back in the states right now, I'm missing their Spanish coffee really much!

38. Marvin Bogaert

Heerlijk gezeten en natuurlijk gegeten voor een goede prijs, vriendelijke personeel ook en een leuke sfeer.

39. Na een tijdje kwamen we erachter dat onze bestelling niet was doorgegeven, verkeerde drankjes worden geleverd. De zalm was droog en de biefstuk bijna koud. Het wachten duurt lang en heb het idee dat niet al het personeel weet waar die mee bezig is.

1,4
  40. Bediening liep als een kip zonder kop in de ronten. Eten was goed niet bijzonder.

41. Madeleine

Vandaag zaten wij bij deze tent. Na 50 minuten wachten op onze broodjes met kroketten vroegen wij of ze ons vergeten waren. De bediening zei dat het eten er bijna aan kwam. 15 minuten later bleek toch dat ze de bestelling vergeten waren door te voeren. Ze kon ons niet garanderen dat het eten nu alsnog snel zou komen. We kregen geen enkele compensatie. Na drie keer om de rekening te hebben gevraagd voor onze drankjes waar we overigens ook 20 minuten op hebben gewacht konden we eindelijk betalen. Leuk restaurant, maar slechte service. Personeel denkt niet goed mee. Prijs kwaliteit verhouding is wel oke.

42. Vriendinnen weekend

Erg gezellig en lekker gegeten. De bediening was top. Het grand dessert was verrassend en goed geregeld door enthousiaste medewerkers.

43. Vandaag gaan lunchen met een vriendin. Personeel liep met een lang gezicht rond, als ik iets wilde bestellen liepen ze al weg terwijl ik nog niet klaar was. Bestek en drinken werd op tafel neer gepleurd, niet netjes bij de desbetreffende persoon gezet. Toen het eten gebracht werd zeiden ze niet eens smakelijk. Eten was lekker maar niet bijzonder. Kroketten lagen op een dunne smaakloze boterham. Bij het afrekenen was het meisje echter wel aardig.

44. Wij hebben heel lekker gegeten, alles was heel vers, vriendelijke bediening, de wijn was uitstekend. Gezellige sfeer en de prijs was zeker niet overdreven.

45. Monique 817 punten

Gezellige tent met uitzicht op Vrijthof. Leuke bediening. Saté gegeten, was lekker, niet bijzonder. Wel lekker Erdinger weissenbier gedronken.

46. Heerlijk gegeten qua prijs en kwaliteit. Bediening was heel gastvrij en kwam netjes vragen bij elke gang of alles naar wens was. Zeker voor herhaling vatbaar.

48. Martine Keur

49. Eten zwaar onder de maat. Kruidenboter zat een rare bijsmaak aan, leek wel maggie. Biefstuk zat geen smaak aan, leek wel een biefstuk uit het vriesvak van de lidl. Smakeloos. Het toetje hebben we niet eens meer genomen.
    Frietjes waren wel lekker.

3,4
  50. Bij een dagje Maastricht hoort een bezoek aan Momus. Verwarmd terras met zicht op het Vrijthof en binnen een aangename sfeer met een bijzonder mooie ambiance. Het eten is er prima en de prijs in orde, tevens een vlotte bediening.

Naar Maastricht? Momus bezoeken, aanrader!

51. Super lekker gegeten gister. Voor maar €30,00 voor twee personen heerlijk tapas gegeten. Als je drinken wilt betellen moet je de obers zelf even roepen. Erg vriendelijke obers verder.

52. Arlon

53. Gezellig terras, pech met vergeetachtige bediening. Eten was oke maar niet bijzonder.

54. Leuk terras, tafels zijn mooi gedecoreerd, heb er lekker gelunch (sandwich vlees). Bediening was vriendelijk.. komen zeker een keer terug.

55. vos 201 punten

Leuke tent, jammer dat het eten niet goed is.

4,7
  56. Heel erg lekker eten ook veel keuze. Er heerst altijd een gezellige sfeer. Ook een leuke barman. Ik kom er altijd graag terug.

57. Afgelopen zaterdag naar Maastricht geweest. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en een gezellige sfeer. Grote menukaart dus voor ieder wat wils. Wij komen hier zeer zeker nog eens terug!

58. Bij het zoeken van een plekje op het Vrijthof, viel ons oog al snel op restaurant de Momus. Wat een mooi, gezellig terras!
    We besloten alledrie een andere tapas te nemen en dat was geen verkeerde keuze! Mijn moeder had de vega,mijn vriendin de vis en ik de vlees tapas en ze waren stuk voor stuk heerlijk. We hebben echt zitten genieten. Zoveel lekkernijen op 1 bord, echt top!
    Mede dankzij de vriendelijke bediening zullen wij hier, als we nog eens in Maastricht zijn, zeker terug komen.

59. Een van de restaurants die we wel vaker een bezoekje brengen. Heerlijke broodjes en saté. Altijd goed verzorgd en vriendelijk personeel in een gezellige omgeving!

60. Niet gastvrij ontvangen. Nadat we de drankjes kregen zei (denk ik) de leidinggevende heel geïrriteerd alsjeblieft nadat wij blijkbaar geen dankjewel zeiden. Voorgerecht super lekker, zag er mooi uit ook. Het hoofdgerecht viel zwaar tegen. Ik had een tapas vlees schotel en bij tapas verwacht je kleine hapjes er lagen 2 enorme spiezen op die eruitzagen alsof ze plat gedrukt waren in de vriezer en 1 minuut in de magnetron gelegen had. Het zag er heel vies zag uit. Biefstukplakjes waren gewoon niet te eten.

Mijn moeder had een andere tapas schotel, ook niet lekker, ook zo'n vieze spies gewoon uit de vriezer niet vers. Mijn Broertje had spareribs, die waren wel goed. Toen wij de man vertelde dat het gewoon niet lekker was reageerde hij geïrriteerd.. deed net of wij achterlijk waren en beweerde dat het vers was... We kregen wel de drankjes vergoed maar mayonaise kosten wel even 0,50 per bakje.. niet echt meer van deze tijd vind ik.

Brulee was wel lekker opzich maar wij kregen het alle drie in een ander bakje geserveerd, best raar. Een keer en nooit meer... al was het niet lekker geweest maar waren we wel fijn geholpen was het nog anders, maar die man was erg geïrriteerd en was niet begripvol.. Erg vervelend vind ik.

61. Vorige week hier met een grote groep gegeten. Het eten was lekker en werd goed verzorgd. Er waren echter twee minpunten. Het eten was lauw, wat ik erg jammer vond. En er werd achteraf geld in rekening gebracht voor een paar bakjes mayonaise. Als je toch een groep van rond 40 personen binnen hebt, zou een bakje mayonaise toch wel bij de prijs inbegrepen mogen zijn.

6,7
  62. Na een gezellige dag op de bbb beurs wezen eten hier, maar de eerste en laatste keer. Vis uit de vriezer en ook de groente zelfs niet vers, schaam je. Vis zat dus geen smaak aan, kruidenboter proefde je de maggi bovenuit en de gamarineerde olijven veel te zout. Zelfs voor de mayonaise betaal je 75 cent, schandalig.

63. Lekker gegeten in deze sfeervolle zaak. Jammer alleen dat de waarschijnlijk leidinggevende vreselijk klant onvriendelijk reageerd op naar mijn weten gewoon normale vragen. Jammer

64. Zeer slecht gegeten. De gyros was veel te zout en het toetje noemde ze Dame Blanche, maar was het niet.
    Ijs was reeds gesmolten en de slagroom liep zo wat van het bord.
    Wat het meest tegenviel was dat ze gebruik maken van een kunststoffen borden. Zagen er absoluut niet smakelijk uit en waren niet schoon. Zijn ook niet meer schoon te krijgen omdat ze beschadigd zijn door het snijden met scherpe messen.
    Voor ons nooit meer!

65. Zijn hier 12 juni 2013 blijven dineren, we hebben heerlijk gegeten. Service was goed. Zeer geslaagde afsluiting van ons dagje maastricht.

66. Goed en lekker gegeten, echt een aanrader. Sfeer is goed, personeel zeer vriendelijk.

67. Tijdje geleden wezen eten bij de Momus. Lekker gegeten en gedronken. Bediening vriendelijk en eten is heerlijk

68. Rogér Eikenboom

Super lekker gegeten in een van de meest bijzondere Horeca-aangelegenheden in Maastricht..
    Prachtige ambiance en een heerlijke uit gebreide menukaart..
    Absolute aanrader voor mij....

69. Jolanda

We eten geregeld bij de Momus en zijn inmiddels vaste klanten. Het eten is altijd even goed, en ook aan de opmaak van de borden wordt de nodige aandacht besteed. Complimenten aan de keuken.
    De bediening is er altijd even vriendelijk.
    We komen er graag.

70. Fam. L 574 punten

Met Hemelvaart hebben wij hier 's avonds gegeten. De sfeer is leuk en gemoedelijk, het personeel is supervriendelijk. De gyros die we hadden besteld, was wat minder van smaak en een beetje te zacht gebakken. De kipwrap die onze dochter had, was heerlijk. De volgende dag terug gegaan voor de lunch. Heerlijk gegeten op het terras en 10% korting gekregen. Een aanrader!

71. M 688 punten

Wij zijn hier op kerstavond wezen eten met een grote groep mensen..Gezellig restaurant, Bediening is vriendelijk en iedereen had netjes te gelijk zijn eten. En ook leuk dat je hier gewoon a la carte kan eten op kerstavond i.p.v zo'n voor gekozen kerst menu wat de helft niet lust. Dus wij zijn positief over dit restaurant, prijs kwaliteit goed ! Maar verwacht ook geen top restaurant..

72. Mathijs

Gezellige sfeer, eten erg slecht, niks vers en alles uit potjes. Nee, kunnen koken hoef je daar niet. Ik ga er niet meer naar toe in ieder geval.

2,5
  73. Goedkoop eten. Wel allemaal niet vers. Sausjes en garnituur uit een potje. Wachttijd 20 minuten voor een lunch. Prijs kwaliteit ok.

6,5
  74. Samen met mijn man een paar daagjes in Maastricht. Om ons jubileum te vieren zijn we gaan eten bij Momus.
    Jammer dat deze nog geen cijfer heeft op Eet.nu want het is zeker de moeite waard om hier te gaan eten.
    Het was prima weer en we hebben heerlijk buiten kunnen zitten op het terras.
    Enorm gezellig terras, veel mensen, lekkere zitjes en de sfeer is super.
    Voor een wat frissere dag hebben ze ook terrasverwarmers aan de gevel, wat best lekker is wanneer er een briesje staat.
    We hebben beide super gegeten!!!
    Ik had de Vitello Tonato welke echt super was!!! Alles aan dat gerecht was gewoon heerlijk!!! Mijn man had de gerookte zalm, ook zijn voorgerecht was enorm smakelijk.
    Voor het hoofdgerecht had ik de op de huid gebakken zalm. Vaak kan je de huid dan ook eten, maar dat vond ik bij deze niet zo lekker. Voor de rest was de zalm goed te eten. De wijnsaus was niet helemaal mijn ding, maar dat kan ook komen doordat ik gewoon niet helemaal van de witte wijnsaus ben. Groente die erbij lag was erg smakelijk.
    Mijn man had de spareribs. Deze waren erg lekker gemarineerd. Wel zeer spicy dus daar moet je wel tegen kunnen. We kregen netjes poetsdoekjes zodat je de handen kon schoonmaken, want met spareribs zit je er wel van top tot teen onder haha.
    Ik had voor dessert de creme brulee. Hmmmm...wat was dit heerlijk. Lekker met kaneelijs en slagroom. Leuk op het bord en het smaakte super!!
    Mijn man had het appeltaartje en ook hij heeft enorm genoten. Lekker warm appelgebakje met ijs en slagroom!
    De bediening ging. Niet heel bijzonder ofzo, hier zouden ze wat mij betreft nog wel wat meer mee mogen doen.
    Maar voor de rest in totaal dus een enorme leuke en gezellige maar bovenal lekkere ervaring! Moet je zeker een keer gaan eten!

75. Uitgebreide lunchkaart, menukaart voor diner is niet heel uitgebreid maar wel met heerlijke gerechten, gerechten worden leuk en mooi gepresenteerd en kwalitatief zeer goed, er is zeer gemoedelijke en vriendelijke bediening alleen al hierom kom ik er regelmatig terug. Wij eten hier regelmatig zowel tijdens lunch als bij diner en zijn altijd zeer tevreden, de Prijs-kwaliteit verhouding is dan ook prima in orde!!!

76. Eten echt waardeloos, geen verse producten en de toetjes zijn volgens mij allemaal van de supermarkt. Geen aanrader.

3,3