Momus in Maastricht

Carpe Diem bij de Momus.

Q-Park garage aan de overzijde van de straat.

Bereikbaar met de stadsbus of taxi.

In april 1839 werd Nederlands Limburg definitief van Belgisch Vlaanderen gescheiden, na een staatsbeleg van negen jaar.
Gedurende deze periode was er geen plaats voor feesten, ontspanning en zelfs de Carnaval werd verboden.
Deze bevrijding wilde men vieren door de Carnaval weer een nieuw leven in te blazen.
De eerste Carnavalsvereniging ``RAAD VAN ELF `` was een feit, de Momus sociëteit was geboren.
Momus was de Griekse God van de zotten, Momus was afgeleid van Mombacus dat masker betekende.
Gestaag groeide de vereniging, de locatie waar de bijeenkomsten plaats vonden werd al snel te klein.
Op het Vrijthof was de breedte van twee naast elkaar liggende cafe´s precies elf meter breed, het getal van de zotten.
De gelegenheid deed zich voor om de twee cafe´s te kunnen kopen, waarna zij de panden sloopten en er hun eigen Momus tempel bouwden.
Het getal elf is door het gehele pand terug te vinden.
De breedte van het pand is elf meter, er bevinden zich op de begane grond elf zuilen.
Vanaf de voorgevel van het pand elf meter naar de binnenkant van het pand ontstaat dan een vierkant van elf bij elf meter.
Het balkon aan de voorzijde telt twee maal elf pilaartjes.
De elf enorme spiegels die zich in het pand bevinden dienden ervoor dat de Carnavalist zichzelf en anderen kon bewonderen.

Het is een voorrecht om met een enthousiast team de gast te mogen verwelkomen in een pand met een rijke historie, sfeer en gezelligheid.

• Rookruimte

1478207276 71
1489204512 69
1500201748 67
1511198984 67

1. Saté van varkenshaas en kleintje spare ribs gegeten. Was lekker, maar niet uitmuntend. Voor de prijs had de opmaak ook mooier gemogen, maar de sfeer buiten op het Vrijthof is goed. Verder kwam men niet meer om drinken vragen en was het hoofdgerecht zonder drinken (jammer). Over algemeen toch tevreden met etentje.

2. Afgelopen zondag (9 april) bij Momus gegeten. Na eerst het niet schone bestek teruggestuurd te hebben, kwam vrij vlot de maaltijd.

Helaas was de verfijning ver te zoeken in beide schotels (gyros schotel en pangamedallions), Alles werd gepresenteerd zonder dat er een duidelijke hand van een chef aan te pas is gekomen. Bijvoorbeeld wat dressing op de salade, volle smaak in de saus, kroontjes uit de tomaat etc.
    Dit alles is nog naast het feit dat de gyrosschotel eerder op een gyrossoep leek met de hoeveelheid vet onderin het kommetje en de vis alle structuur verloren had (te gaar).

Zelde zo slecht gegeten. Dus niet voor herhaling vatbaar.

3. Had a wonderful time at this restaurant. It was such a nice place and the waiters are really helpful to tourist like us.
    They have a large menu with a lot of good international food.
    So while I'm back in the states right now, I'm missing their Spanish coffee really much!

4. Heerlijk gegeten bij de Momus. Bediening was heel vriendelijk en behulpzaam. Ik kom zeker nog eens terug!

5. Marvin Bogaert

Heerlijk gezeten en natuurlijk gegeten voor een goede prijs, vriendelijke personeel ook en een leuke sfeer.

6. Na een tijdje kwamen we erachter dat onze bestelling niet was doorgegeven, verkeerde drankjes worden geleverd. De zalm was droog en de biefstuk bijna koud. Het wachten duurt lang en heb het idee dat niet al het personeel weet waar die mee bezig is.

7. Bediening liep als een kip zonder kop in de ronten. Eten was goed niet bijzonder.

8. Madeleine

Vandaag zaten wij bij deze tent. Na 50 minuten wachten op onze broodjes met kroketten vroegen wij of ze ons vergeten waren. De bediening zei dat het eten er bijna aan kwam. 15 minuten later bleek toch dat ze de bestelling vergeten waren door te voeren. Ze kon ons niet garanderen dat het eten nu alsnog snel zou komen. We kregen geen enkele compensatie. Na drie keer om de rekening te hebben gevraagd voor onze drankjes waar we overigens ook 20 minuten op hebben gewacht konden we eindelijk betalen. Leuk restaurant, maar slechte service. Personeel denkt niet goed mee. Prijs kwaliteit verhouding is wel oke.

9. Vriendinnen weekend

Erg gezellig en lekker gegeten. De bediening was top. Het grand dessert was verrassend en goed geregeld door enthousiaste medewerkers.

10. Vandaag gaan lunchen met een vriendin. Personeel liep met een lang gezicht rond, als ik iets wilde bestellen liepen ze al weg terwijl ik nog niet klaar was. Bestek en drinken werd op tafel neer gepleurd, niet netjes bij de desbetreffende persoon gezet. Toen het eten gebracht werd zeiden ze niet eens smakelijk. Eten was lekker maar niet bijzonder. Kroketten lagen op een dunne smaakloze boterham. Bij het afrekenen was het meisje echter wel aardig.

11. Wij hebben heel lekker gegeten, alles was heel vers, vriendelijke bediening, de wijn was uitstekend. Gezellige sfeer en de prijs was zeker niet overdreven.

12. Monique 686 punten

Gezellige tent met uitzicht op Vrijthof. Leuke bediening. Saté gegeten, was lekker, niet bijzonder. Wel lekker Erdinger weissenbier gedronken.

13. Heerlijk gegeten qua prijs en kwaliteit. Bediening was heel gastvrij en kwam netjes vragen bij elke gang of alles naar wens was. Zeker voor herhaling vatbaar.

Martine Keur

15. Eten zwaar onder de maat. Kruidenboter zat een rare bijsmaak aan, leek wel maggie. Biefstuk zat geen smaak aan, leek wel een biefstuk uit het vriesvak van de lidl. Smakeloos. Het toetje hebben we niet eens meer genomen.
    Frietjes waren wel lekker.

16. Bij een dagje Maastricht hoort een bezoek aan Momus. Verwarmd terras met zicht op het Vrijthof en binnen een aangename sfeer met een bijzonder mooie ambiance. Het eten is er prima en de prijs in orde, tevens een vlotte bediening.

Naar Maastricht? Momus bezoeken, aanrader!

17. Super lekker gegeten gister. Voor maar €30,00 voor twee personen heerlijk tapas gegeten. Als je drinken wilt betellen moet je de obers zelf even roepen. Erg vriendelijke obers verder.

18. Arlon

19. Gezellig terras, pech met vergeetachtige bediening. Eten was oke maar niet bijzonder.

20. Leuk terras, tafels zijn mooi gedecoreerd, heb er lekker gelunch (sandwich vlees). Bediening was vriendelijk.. komen zeker een keer terug.

21. vos 191 punten

Leuke tent, jammer dat het eten niet goed is.

22. Heel erg lekker eten ook veel keuze. Er heerst altijd een gezellige sfeer. Ook een leuke barman. Ik kom er altijd graag terug.

23. Afgelopen zaterdag naar Maastricht geweest. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en een gezellige sfeer. Grote menukaart dus voor ieder wat wils. Wij komen hier zeer zeker nog eens terug!

24. Bij het zoeken van een plekje op het Vrijthof, viel ons oog al snel op restaurant de Momus. Wat een mooi, gezellig terras!
    We besloten alledrie een andere tapas te nemen en dat was geen verkeerde keuze! Mijn moeder had de vega,mijn vriendin de vis en ik de vlees tapas en ze waren stuk voor stuk heerlijk. We hebben echt zitten genieten. Zoveel lekkernijen op 1 bord, echt top!
    Mede dankzij de vriendelijke bediening zullen wij hier, als we nog eens in Maastricht zijn, zeker terug komen.

25. Een van de restaurants die we wel vaker een bezoekje brengen. Heerlijke broodjes en saté. Altijd goed verzorgd en vriendelijk personeel in een gezellige omgeving!

26. Niet gastvrij ontvangen. Nadat we de drankjes kregen zei (denk ik) de leidinggevende heel geïrriteerd alsjeblieft nadat wij blijkbaar geen dankjewel zeiden. Voorgerecht super lekker, zag er mooi uit ook. Het hoofdgerecht viel zwaar tegen. Ik had een tapas vlees schotel en bij tapas verwacht je kleine hapjes er lagen 2 enorme spiezen op die eruitzagen alsof ze plat gedrukt waren in de vriezer en 1 minuut in de magnetron gelegen had. Het zag er heel vies zag uit. Biefstukplakjes waren gewoon niet te eten.

Mijn moeder had een andere tapas schotel, ook niet lekker, ook zo'n vieze spies gewoon uit de vriezer niet vers. Mijn Broertje had spareribs, die waren wel goed. Toen wij de man vertelde dat het gewoon niet lekker was reageerde hij geïrriteerd.. deed net of wij achterlijk waren en beweerde dat het vers was... We kregen wel de drankjes vergoed maar mayonaise kosten wel even 0,50 per bakje.. niet echt meer van deze tijd vind ik.

Brulee was wel lekker opzich maar wij kregen het alle drie in een ander bakje geserveerd, best raar. Een keer en nooit meer... al was het niet lekker geweest maar waren we wel fijn geholpen was het nog anders, maar die man was erg geïrriteerd en was niet begripvol.. Erg vervelend vind ik.

27. Vorige week hier met een grote groep gegeten. Het eten was lekker en werd goed verzorgd. Er waren echter twee minpunten. Het eten was lauw, wat ik erg jammer vond. En er werd achteraf geld in rekening gebracht voor een paar bakjes mayonaise. Als je toch een groep van rond 40 personen binnen hebt, zou een bakje mayonaise toch wel bij de prijs inbegrepen mogen zijn.

28. Na een gezellige dag op de bbb beurs wezen eten hier, maar de eerste en laatste keer. Vis uit de vriezer en ook de groente zelfs niet vers, schaam je. Vis zat dus geen smaak aan, kruidenboter proefde je de maggi bovenuit en de gamarineerde olijven veel te zout. Zelfs voor de mayonaise betaal je 75 cent, schandalig.

29. Lekker gegeten in deze sfeervolle zaak. Jammer alleen dat de waarschijnlijk leidinggevende vreselijk klant onvriendelijk reageerd op naar mijn weten gewoon normale vragen. Jammer

30. Zeer slecht gegeten. De gyros was veel te zout en het toetje noemde ze Dame Blanche, maar was het niet.
    Ijs was reeds gesmolten en de slagroom liep zo wat van het bord.
    Wat het meest tegenviel was dat ze gebruik maken van een kunststoffen borden. Zagen er absoluut niet smakelijk uit en waren niet schoon. Zijn ook niet meer schoon te krijgen omdat ze beschadigd zijn door het snijden met scherpe messen.
    Voor ons nooit meer!

31. Zijn hier 12 juni 2013 blijven dineren, we hebben heerlijk gegeten. Service was goed. Zeer geslaagde afsluiting van ons dagje maastricht.

32. Goed en lekker gegeten, echt een aanrader. Sfeer is goed, personeel zeer vriendelijk.

33. Tijdje geleden wezen eten bij de Momus. Lekker gegeten en gedronken. Bediening vriendelijk en eten is heerlijk

34. Rogér Eikenboom

Super lekker gegeten in een van de meest bijzondere Horeca-aangelegenheden in Maastricht..
    Prachtige ambiance en een heerlijke uit gebreide menukaart..
    Absolute aanrader voor mij....

35. Jolanda

We eten geregeld bij de Momus en zijn inmiddels vaste klanten. Het eten is altijd even goed, en ook aan de opmaak van de borden wordt de nodige aandacht besteed. Complimenten aan de keuken.
    De bediening is er altijd even vriendelijk.
    We komen er graag.

36. Fam. L 254 punten

Met Hemelvaart hebben wij hier 's avonds gegeten. De sfeer is leuk en gemoedelijk, het personeel is supervriendelijk. De gyros die we hadden besteld, was wat minder van smaak en een beetje te zacht gebakken. De kipwrap die onze dochter had, was heerlijk. De volgende dag terug gegaan voor de lunch. Heerlijk gegeten op het terras en 10% korting gekregen. Een aanrader!

37. M 608 punten

Wij zijn hier op kerstavond wezen eten met een grote groep mensen..Gezellig restaurant, Bediening is vriendelijk en iedereen had netjes te gelijk zijn eten. En ook leuk dat je hier gewoon a la carte kan eten op kerstavond i.p.v zo'n voor gekozen kerst menu wat de helft niet lust. Dus wij zijn positief over dit restaurant, prijs kwaliteit goed ! Maar verwacht ook geen top restaurant..

38. Mathijs

Gezellige sfeer, eten erg slecht, niks vers en alles uit potjes. Nee, kunnen koken hoef je daar niet. Ik ga er niet meer naar toe in ieder geval.

39. Goedkoop eten. Wel allemaal niet vers. Sausjes en garnituur uit een potje. Wachttijd 20 minuten voor een lunch. Prijs kwaliteit ok.

40. Samen met mijn man een paar daagjes in Maastricht. Om ons jubileum te vieren zijn we gaan eten bij Momus.
    Jammer dat deze nog geen cijfer heeft op Eet.nu want het is zeker de moeite waard om hier te gaan eten.
    Het was prima weer en we hebben heerlijk buiten kunnen zitten op het terras.
    Enorm gezellig terras, veel mensen, lekkere zitjes en de sfeer is super.
    Voor een wat frissere dag hebben ze ook terrasverwarmers aan de gevel, wat best lekker is wanneer er een briesje staat.
    We hebben beide super gegeten!!!
    Ik had de Vitello Tonato welke echt super was!!! Alles aan dat gerecht was gewoon heerlijk!!! Mijn man had de gerookte zalm, ook zijn voorgerecht was enorm smakelijk.
    Voor het hoofdgerecht had ik de op de huid gebakken zalm. Vaak kan je de huid dan ook eten, maar dat vond ik bij deze niet zo lekker. Voor de rest was de zalm goed te eten. De wijnsaus was niet helemaal mijn ding, maar dat kan ook komen doordat ik gewoon niet helemaal van de witte wijnsaus ben. Groente die erbij lag was erg smakelijk.
    Mijn man had de spareribs. Deze waren erg lekker gemarineerd. Wel zeer spicy dus daar moet je wel tegen kunnen. We kregen netjes poetsdoekjes zodat je de handen kon schoonmaken, want met spareribs zit je er wel van top tot teen onder haha.
    Ik had voor dessert de creme brulee. Hmmmm...wat was dit heerlijk. Lekker met kaneelijs en slagroom. Leuk op het bord en het smaakte super!!
    Mijn man had het appeltaartje en ook hij heeft enorm genoten. Lekker warm appelgebakje met ijs en slagroom!
    De bediening ging. Niet heel bijzonder ofzo, hier zouden ze wat mij betreft nog wel wat meer mee mogen doen.
    Maar voor de rest in totaal dus een enorme leuke en gezellige maar bovenal lekkere ervaring! Moet je zeker een keer gaan eten!

41. Uitgebreide lunchkaart, menukaart voor diner is niet heel uitgebreid maar wel met heerlijke gerechten, gerechten worden leuk en mooi gepresenteerd en kwalitatief zeer goed, er is zeer gemoedelijke en vriendelijke bediening alleen al hierom kom ik er regelmatig terug. Wij eten hier regelmatig zowel tijdens lunch als bij diner en zijn altijd zeer tevreden, de Prijs-kwaliteit verhouding is dan ook prima in orde!!!

42. Cindy Plath

43. Eten echt waardeloos, geen verse producten en de toetjes zijn volgens mij allemaal van de supermarkt. Geen aanrader.