Loving Hut in Maastricht

1424262065 60
1427320838 68
1473202442 63
1479319989 61

1. Uniek restaurant in limburg naar mijn mening, alles is veganistisch, prijzen zijn behoorlijk laag en en de porties zijn groot, ideaal voor mij in ieder geval. En de service is ook nog snel en vriendelijk, top!

2. Marjolein

Met een vriendin hier uiteten geweest. Zelf ben ik niet veganistisch, dus ik was wel benieuwd hoe het nepvlees zou smaken. Helaas hebben ze geen cola. We bestellen een combinatiemenu voor twee personen.
    De kroepoek die we krijgen is heerlijk en de kip saté zou ik zo voor echte hebben aangenomen, heel knap nagemaakt. Daarna komen de andere gerechten, die op een warmhoudplaat worden geplaatst. Beiden krijgen we een apart kommetje rijst. De babi pangang vond ik zelf minder lekker, hoewel ik niet kan zeggen of deze smaak van het vlees of de saus kwam. De kipballetjes waren lekker, de saus die erover heen zat vond ik minder. De Chinese paddenstoelen met groenten zijn erg lekker, en de nepgarnalen met groenten zijn ook verrukkelijk. De rijst smaakt ook erg goed. We bestellen nog een toetje. De chocolademousse is wat vaster dan die met ei bereid, maar erg lekker, en ook de sorbet smaakte goed.
    Het restaurant is niet sfeervol te noemen, maar het is netjes en je zit er prettig. De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam.
    Een aanrader dus!

3. Ober was zeer onervaren, wist niks over de gerechten te vertellen wat er in of bij zat. 2 personeelsleden zaten hardop te bellen midden in het restaurant met vrienden, terwijl er niks van muziek op stond, dus je kon alle gesprekken volgen. Het eten was bovendien echt waardeloos en niet te eten. Niks smaakte vers, het nepvlees smaakte voor geen meter, de sauzen waren vies en te zout en overal zat veel te veel gember in. Het vieze eten wilde ik weg spoelen met een groentesap, maar dat drankje kreeg ik ook al niet weg. Dan maar aan een alcohol vrij biertje, want alcoholische dranken verkopen ze niet. Ik heb het eten laten staan en vond het echt zonde van mijn tijd en geld dat ik hier naar toe ben geweest. Er valt niks positiefs te zeggen over deze tent.

4. Aadje456

Eerste keer bij loving hut wezen eten, kort samengevat. Veel keuze voor vegetariers of veganisten. Niet duur, veel sapjes, vooral de meloensap is een aanrader, vriendelijke snelle bediening, goed en veel eten, echte aanrader!

5. Alex19865

Afgelopen week weer eens gaan eten bij lovinghut en het was weer overheerlijk. Ik kom er bijna elke maand en iedere keer neem ik hetzelfde menu voor 2 personen. Je krijgt dan 4 gangen inclusief dessert. Bediening is ook heel vriendelijk en spreekt goed Nederlands. Alles bij elkaar samengevat top ervaring iedere keer opnieuw!

6. Chris 1709 punten

Hier laatst met mijn zus gaan eten. Ze is veganistisch, en ze wilde me graag laten ervaren dat je ook Chinees veganistisch kan eten.

Het eten was er dus volledig veganistisch, en het was prima. Helemaal hetzelfde als "gewoon" Chinees is het niet, maar dat had ik ook niet verwacht. Evenwel zat het er dicht tegenaan en was de smaak opvallend goed. Zo ongeveer alle Chinese gerechten die ik ken heb je er wel, maar dan de veganistische variant. Voor mijn gevoel viel het eten wel ietsje zwaar, maar het was ook best veel. Ook op dat gebied is het dus niet heel anders dan gewone Chinees.

De service vond ik prima, het ging niet super snel, maar ook zeker niet te langzaam. We kwamen er niet om na een half uur weer weg te gaan, dus dan hoeft het voor mij ook niet gehaast te gaan. De gastheer was verder vriendelijk en sprak gelukkig goed Nederlands (dat valt bij menig Chinees nog wel tegen).

De sfeer vond ik wat minder, het restaurant had wel wat leuker ingericht mogen worden. Dit was niet storend, maar evengoed valt op dat gebied nog veel te verbeteren. Belangrijker vond ik het publiek, er zat een grotere groep en een kleiner groepje (Hollandse?) bezoekers. Het (schijnbare) vooroordeel over Hollanders werd hier helaas bewezen: ze waren zo nu en dan best luidruchtig. Ik stoorde me er wel een paar keer aan.

De andere groep was (grotendeels) veganistisch en ook het vooroordeel over veganisten was in dit geval waar. Erg vriendelijke mensen, rustig, maar wel met een duidelijk "andere" uitstraling. Ergens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er zo een barrière ontstaat om veganistisch te worden. Maar goed, ik ben zelf wellicht wat conservatief op dat gebied, en ik ben ook al op (veganistische) plaatsen geweest waar dit contrast juist totaal niet aanwezig was (misschien ligt Limburg op dat gebied een beetje achter...).

De prijs/kwaliteit was m.i. prima, we hebben genoeg en lekker gegeten, en gezien het toch allemaal veganistisch was (en dus wat minder "gewoontjes" dan normaal Chinees eten) had ik eigenlijk wel duurder verwacht.

Conclusie: ik was best verbaasd over deze ervaring. Ik had verwacht dat ik het eten niet lekker zou vinden en dat de ervaring me zou tegenvallen. Maar het eten was goed, de service was prima en de prijs/kwaliteit was ook behoorlijk goed. Ik voelde me weliswaar niet helemaal thuis bij het verdere publiek, maar dat had ik ook niet perse verwacht. Ik hoop dat het publiek in de toekomst wat meer doorsnee wordt, want voor de prijs of het eten hoeft ook een niet-veganist het niet te laten.

Voorlopig denk ik nog geen veganist te gaan worden, maar als die dag toch een keer komt, dan heeft deze ervaring mijn vraag "of veganistisch eten wel lekker kan zijn" positief beantwoord.

7. Met groupon een gokje genomen en een '5-gangen' menu gekocht. Nadat ik twee keer 's middags had gebeld met geen gehoor, onaangekondigd 's avonds naar de Loving Hut gegaan. Toen we kenbaar maakten dat wie via Groupon kwamen deden de volgende dingen zich voor:

1. De gastheer negeerde ons voor de eerste 15 minuten
    2. Na aandringen werd het menu gebracht, zonder maar iets te zeggen en zonder drinken aan te bieden
    3. Vervolgens werden we nog meer genegeerd, waarna we kenbaar maakten te vertrekken (let op: ondanks dat we via groupon al hadden betaald, vonden we het niet waard om verder in de 'loving' hut te blijven - de enige respons die we kregen van de 'gastheer' was tot ziens.

Kortom - ik beveel dit restaurant aan niemand aan!

8. We kwamen binnen en de eerste indruk was al niet de beste: decoratie was vreselijk met papieren posters, witte muren en helemaal geen sfeer. We kwamen met een groupon en mochten uit de kaart kiezen. Het viel op dat het eigenlijk Chinese gerechten waren met vega-vlees/kip ipv dierlijke producten. Het menu vonden wij niet bijzonder.

Service was sloom. Het duurde 30 minuten voordat we onze soep kregen, het volgende gerecht (loempia´s) kregen we weer een uur later en een half uur later de sushi. Dus 2 uur later en we hadden ons hoofdgerecht nog niet.

Er zijn helemaal geen alcoholische dranken. Wij bestelden water en kregen deze in een glas; bij navragen hadden zij geen kleine flesjes. Je kon dus niet weten of deze uit de kraan of uit een fles kwam.
    De nep-garnalen van mijn hoofdgerecht waren koud (nog niet helemaal ontdooid) en de tofu was verbrand.
    Na 2,5 uur hadden we maar 5 minuten gehad om iets van het hoofdgerecht te proeven en moesten we zonder toetje weg omdat we de trein moesten halen.

Kortom een dikke onvoldoende. Het mist veel organisatie en gezelligheid!

9. Super restaurant voor de veganist. Ruime keuze, vriendelijk personeel, eten is zeer goed, een dikke 10

10. Super aardige bediening, geen lange wachttijden op eten, heerlijk eten en huiselijke sfeer. Echt een aanrader...

11. Gerard 2526 punten

Ik moest natuurlijk wel een keer hier gaan eten. Een veganistisch restaurant en dan ook nog redelijk in de buurt! Ik was nog nooit eerder in een puur veganistisch restaurant geweest. Het leek me wel apart om niet zo'n moeilijke bestelling te doen en uit hoeven te leggen wat ik wel en niet eet.

Het tentje ligt even buiten het centrum wat het makkelijk bereikbaar maakt met de auto. We konden voor de deur parkeren, dus perfect.

Van binnen ziet het er niet gezellig uit. Het servies, de tafels en stoelen en de kleedjes deden me aan een bejaardentehuis denken. Aan de muur vegan of chinees geïnspireerde posters enzo. Een raar contrast.

De bediening was erg vlot en behulpzaam. Een beetje te snel soms. Als je nog 1 hap moest van een gang, dan stond hij er al te wachten om de spullen weg te nemen en ook werd de volgende gang al een keer op tafel geplaatst toen we nog met de vorige bezig waren. Ik heb de bediening liever te snel, dan te langzaam, begrijp me niet verkeerd, maar dit gaf wel een beetje een gehaast gevoel.

Als voorgerecht had ik een salade besteld. Ai, dat viel een beetje tegen. Ik had wat meer verwacht in een veganistisch restaurant dan sla, tomaat, komkommer. Hierop volgenden snel een paar miniloempia's. Lekker, maar erg vettig.

Het uitzoeken van een hoofdgerecht was leuk. Er waren (veganistische) kip-gerechten, (veganistische) gamba-gerechten en natuurlijk tofu en tempeh gerechten. De paar (niet vegetarische) visgerechten konden we niet bestellen. Wel raar dat deze op de kaart stonden.

Het principe van de hoofdgerechten lijkt op bestellen bij de Chinees. Je kiest een gerecht en dan kun je kiezen uit witte rijst, nasi of noodles erbij. De gerechten zelf waren ook allemaal oosters. Uiteindelijk krijg je dan ook een schaal met tjap tjoy en de gekozen vleesvervanger drijvend in een vettige doorzichtige saus. Het ziet er mooi uit, maar je proeft de groente helemaal niet doro de saus en het zal zeker niet voldoen aan mijn gezond eten standaard.

Toe had ik soja-ijs met soja slagroom. Dat was wel ok, maar ook niet erg creatief.

De toiletten zien er provisorisch uit, maar zijn schoon. De bediening erg aardig en snel. Afhalen is mogelijk en goedkoop. De kwaliteit van het eten vind ik helaas niet zo geweldig. Misschien als ik toevallig in de buurt ben en echt geen zin heb om te koken wip ik nog eens binnen voor afhaal, maar voor een gezond diner hoef je hier niet te komen.