• Rustig
    • Nostalgisch
    • Honden toegestaan
    • Vermaak
  6. Betalen Visa Master Card pin Diners Club

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1239219802 91
1393208351 77
1422081204 76
1470202626 79
1547196901 79
1624191176 79
1681936882 78

1. paul wagemaakers

Heerlijk Frans restaurantje, goede keuken, goede wijnen en buitengewoon vriendelijke en behulpzame bediening. Wat kun je meer wensen? :)

2. Anthon van Zuuren

Heel lang wachten op het eerste gerechtje Coquilles dat wij deelden is dodelijk voor voor een goede kritiek. U leest het goed. Meer dan een uur!! Vervolgens nog 3 kwartier tot het hoofdgerecht werd geserveerd. Wij missen hier de beleefdheid / klantvriendelijkheid om de klant in kennis te stellen van eventuele wachttijden. Openheid graag.

De eerste kennismaking was amicaal en veelbelovend, het vervolg was de andere kant op kijken, vluchtgedrag om contact met de wachtende klant te mijden. Bah, wat laf en jammer.

Met constructieve groet,

Ton van Zuuren

3. Fam, van der Pluijm

Wij zijn woensdagmiddag gebeld door de eigenaar, dat hij genoodzaakt was om het restaurant te sluiten, vanwege zieken.
    Erg jammer, maar volgend jaar weer beter.
    Wij hebben toen bij de buren gegeten.
    Was erg goed. We kregen een aperitief aangeboden, voor de tegenvaller.

4. Heerlijk buiten gegeten, fantastische sfeer, vriendelijke bediening.

5. E Cramer

Voor het feest van André Rieu op het Freithof heerlijk bij Il y a gegeten.
    Het enige aandachtspuntje was dat de áángeboden dessertwijn later op de rekening stond.
    We komen zéker een keer terug.

6. C. M. Leenders

Gezellig restaurant in oude wijk van Maastricht, donkerbruin ingericht met zeer zwakke verlichting en leuke muziek. Snelle en vriendelijke bediening, goede wijn. Klassieke keuken, niet verrassend, flinke porties.

7. Dit restaurant heeft toch eerder bistrot dan ware haute cuisine troeven. Wij gingen als entréé voor de kalfskroketjes: correct maar ook niet meer. Het hoofdgerecht was een uitstekende vis weliswaar met nogal droge frietjes. Het nagerecht overtuigde niet echt: een nogal droge chocola biscuit met wat ijs: veel moeite was het niet echt in de keuken. De bediening was vrij assertief en wat ons het minste beviel: al dat lawaai! Niet echt een plaats om eens rustig bij te praten…

8. vandebril.roger

Het is gewoon anders als vroeger.In de laatste jaren verschillende keren gaan eten als we in Maastricht bleven overnachten, maar het is niet meer hetzelfde als vroeger. Ik kan niet zeggen dat het slecht was, maar het is gewoon anders. Gr.

9. Inmiddels voor de 3e keer hier gegeten en het was wederom prima! Vriendelijk personeel, toegankelijke kaart met voor ieder wat wils. De zeebaars was echt verrukkelijk. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Wij komen zeker nog eens terug!

10. Roel van der nat

Geweldige avond beleeft. De ober maakt er echt een feest van. Prijs/kwaliteit was 100 % in orde. Zeker voor herhaling vatbaar.

11. Bart Wolters

Wij hebben heerlijk gegeten en gedronken. Uitstekend vlees, vriendelijke bediening uitstekende prijs waarde verhouding. Een aanrader!

12. Prima avondje gehad. We waren met een groep van 11. Lekkere wijnen, gemiddeld eten, met een gezellige ambiance.

6,7
  13. Vertaal van English naar Nederlands

Impressive quality-price. Atmosphere is great. It is impossible not to repeat if you have the chance.

14. john wetzels

Heel erg lekker gegeten. De keuze is enigszins beperkt maar is zeker de moeite waard. De keuze van wijn daarentegen zeer uitgebreid met enkele klasse versnaperingen. Personeel jong en met humor, wordt wel gewaardeerd. Restaurant lijkt rommelig maar is erg gezellig en niet te groot. Charmante tent dus.

15. Sjm jongen

Op zondagavond redelijk druk. Vriendelijke attente bediening en eten prima.
    Interieur wat rustiger na de make over, maar nog steeds gezellig.

16. De eigenaresse kwam erg druk en gestrest over. We werden onvriendelijk verwelkomt en er werd ons een plaats toegeëigend met een onvriendelijke toon. We mochten niet kiezen. Terwijl de jongere medewerker ons die keuze wel gaf. We zaten op een doorloop zeer onrustige plek. De glazen werden bijna leeg 2× bekeken of ze afgeruimd konden worden en weer terug gezet. De andere medewerkers (jongeren) waren uiterst vriendelijk en kwamen ons vragen of het smaakte. De keuze is vooral vis, maar wel lekker. Voor een voorgerecht betaal je ongeveer €10, -. Door de onvriendelijke benadering keren wij nooit meer terug.

17. Sharon Bronzwaer

This was our first time at IL y a and it was lovely. Great food, fantastic people and a very nice atmosphere. We will visit again.

18. ton akkermans

19. We zijn al vaak geweest in deze leuke bistro in een van de leukste horecastraatjes van Maastricht, met ook een heel leuk terrasje. We waren een beetje verrast door de metamorfose die het restaurant had ondergaan. De tierlantijntjes sfeer had toch wel wat. Maar ook de nieuwe look is oke. Wel maakt het de zaak een beetje tot een klankkast doordat er weinig absorberende materialen zijn gebruikt. Het eten was als vanouds goed. Maar wat er voor mij deze keer helemaal uitsprong is de service. Ik had op enig moment mijn splinternieuwe overhemd helemaal onder de jus vlekken. Of ik even mij overhemd wilde afgeven. Ik kreeg het aan het eind vrijwel vlekvrij terug, en dat ging zeker niet vanzelf! Super service wat mij betreft! Nogmaals dank daarvoor!

20. John en Linda

Heerlijk gegeten, leuke Franse muziek op de achtergrond en zeer vriendelijke en goede bediening.

21. Het restaurant 'Il y a' is niet echt groot qua oppervlakte, doch sfeervol ingericht. De bediening is vriendelijk, maar zou misschien iets meer oog moeten hebben voor gasten die iets willen bestellen. Alhoewel wij de enige gaste waren (we waren tamelijk vroeg ivm theaterbezoek), besteedde de dame die ons bediende soms iets meer tijd aan andere zaken (bar schoonmaken en praten met een collega).
    De kaart is erg beperkt, met name voor wat betreft de hoofdgerechten, zeker in vergelijking met het aantal voorgerechten. Wij hebben dat toch als een minpuntje ervaren. De gerechten waren goed bereid: entrecote aan één zijde gegrild was smakelijk, hetzelfde gold voor de eend, die precies goed was (dus zeker niet te droog). De manier waarop de dame uit de keuken de maaltijden opdiende was wat bruusk naar onze smaak... maar goedbedoeld. Misschien beter indien een scheiding tussen keuken - en bediend personeel wordt ingevoerd. De rekening vertoonde geen verrassingen met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

22. Als afsluiter van onze jaarlijkse Mamadag van damesdispuut Chouette zijn we met een groep van 25 dames warm ontvangen bij Il y a om samen heerlijk te dineren. Ondanks de keuze uit 3 gerechten koos bijna de hele groep voor de welbekende entrecote, wat een topgerecht! Alsof we nog niet voldoende verwend waren, kregen we als verassing nog een dessertje! Namens ons allemaal DANKJEWEL voor de geweldige service en verwennerij! Een absolute aanrader!

23. Heel gezellig restaurant. Leuk aangekleed.
    Bediening was erg vriendelijk en begripvol.
    Eten was uitstekend. Een echte aanrader om eens niet in de hoofdstraat te eten, maar hier.
    Wel aan te bevelen om in de weekenden en tijdens decemberdagen te reserveren.

24. mutsaers steven

Zeer lekker gegeten met een hele goeie prijs/kwaliteit. Super toffe bediening in een frans kader. Een echte aanrader voor wie een gezellige avond wil starten in een leuke stad.

25. Eten is prima, de sfeer is goed. De bediening mag wat scherper zijn in wat je bestelt. Wij hebben glazen wijn besteld en we kregen ongevraagd een fles, die ook op de rekening werd gezet, terwijl we de fles niet helemaal leeg gedronken hebben.

26. Heerlijk gegeten met een goed wijn arrangement. De eenzijdig gegrilde entrecote is een cadeautje. Bediening vlot, kundig en professioneel.

Marc en Peggy.

27. Knus, gezellig en sfeervol restaurant. Ongedwongen en zeer vriendelijke bediening. Prijs/kwaliteit top! Lekkere wijnen voor correcte prijs.

28. Erg lekker gegeten in een sfeervolle ambiance. Een aanrader!

29. Brigitte van der mark

Parijsgevoel, leuke muziek, kwaliteit eten ruim voldoende. Super vriendelijk personeel. Als je dan een minpuntje moet noemen is dat als je op het terras zit je heel dicht zit bij andere gasten waardoor de privacy erbij in schiet. We komen zeker nog terug alleen al voor de Franse ambiance

30. Ad en John

We zijn verwend op een warm terras. Na de heerlijke biertjes hebben we samen met onze vriendinnen fantastisch gegeten. Het menu was prima op elkaar afgestemd. Heerlijke wijn en bediening met aandacht.

Het was een feestje. Wij komen zeker terug!

31. K.van Eck

Heerlijk gegeten en was erg gezellig. Nadat we een vervelende plek bij de toiletten kregen, was er nadat we aangaven dat we een plaats gereserveerd hadden per internet een prima plek geregeld en na het eten koffie als excuus! Super! Wanneer we weer naar Maastricht komen gaan we zeker weer bij jullie eten.

Met vriendelijke groet,
    Kees en Corien van Eck

32. Ik ben hier gisteren gaan eten, op mijn hele avond moet ik een 9/10 geven omdat de perfectie niet bestaat. Het is namelijk geen sterrenzaak maar voor een 40 Euro per persoon heb je hier zeer lekker gegeten en gedronken. Het werd me aangeraden door een vriend en ben hem hiervoor heel dankbaar! Ik ben zeer aangenaam verrast! Super gezellige plaats, leuke sfeer gecreëerd, knus maar toch genoeg plaats aan tafel! Genoeg keuze op de kaart, lekkere wijnen, etc. Ik heb hier heel lekker gegeten en kom hier zeker nog terug! Ik wil graag in het bijzonder het personeel een pluim geven. Super vriendelijk, spontaan, gepassioneerd door hun werk en dat merkt de klant!

33. Bart Reuten

Heel gezellige ambiance. Heeft wat weg van een Franse bistro. Heerlijke aspergeschotel met gerookte zalm. Een aanrader!

34. manon hofstee

Wat de ambiance betreft en de bediening, prima! Het eten vonden wij (een vriendin van mij en ik) allebei wel goed bereid maar flauw van smaak, het is de eerste indruk die goed moet zijn dus wat ons betreft zouden we daar niet nog eens gaan eten.

Groetjes,
    Manon

36. An Baelemans

37. Goed restaurant, smalle zaak maar sfeervol aangekleed. Vriendelijke bediening. Goede kwaliteit - prijs verhouding.
    Kleine tip: wees niet al te zuinig met de vulling van het glas wijn. Nu was het een beetje onder de maat, en het is zo lullig om te vragen of er een beetje bij kan.

38. marianne heiman

39. Marjo Bronckers

Vrijdagavond gegeten bij Il y a. Voortreffelijke bediening, goede wijnen en lekker eten. Een aanrader.

40. Kevin Cnudde

41. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijk en goede bediening. Kom zeker terug!

Groetjes, Gaby

42. Gisteravond heerlijk gegeten bij restaurant Il y a! Zeer vriendelijk personeel: erg voorkomend, oplettend en vrolijk. Het is te zien dat er veel aandacht wordt besteed aan details: van de menukaart tot de servetring is er gelet op de aankleding. Het eten was heerlijk, en voor een redelijke prijs. Eerst leek het jammer dat ik op internet geen menu kon vinden, maar het bleek juist een leuke verrassing dat we pas ter plaatse iets konden uitkiezen. Een echte aanrader! Il y a, bedankt, en we komen zeker terug!

43. Isabella & Willem

Na de Tefaf heerlijk weg van alle drukte, gezellig eten, biertje, wijntje, toppie !

44. Ton en Lian

Heerlijk gegeten bij IL Y A gisterenavond. Wij hadden gekozen voor vis en die was uit de kunst. Wijn mochten we eerst proeven en mochten toch een andere kiezen. Was heel sfeervol, maar wel erg rumoerig. Misschien volgende keer iets later afspreken, waardoor er geen kleine kinderen meer aanwezig zijn.
    En zeker een dikke pluim voor het personeel, ook als het druk is zijn ze nog attent op alles om het naar je zin te maken.

45. Lekker gegeten in een ongedwongen sfeer. Leuk is dat de wijnkaart per glas te bestellen is. Verwacht echter geen culinaire hoogstandjes; iets minder olie en knoflook had wat ons betreft gemogen. Daarentegen is de smaak goed en de producten vers.

46. Quirine van Asselt

Een dikke 9! We hebben meer dan heerlijk gegeten, de mensen die er werken hebben liefde voor het vak en dat zie je en proef je. Zeker een aanrader voor een gezellige avond!!

47. Tim en Marian

We hebben een gezellige avond gehad. De sfeer in het restaurant is heel goed. De bediening is uitstekend, je voelt je absoluut een gast. De wijn en het eten smaakte goed. Alleen de prijs/kwaliteit vonden wij minder.

48. Heerlijk gegeten bij een zeldzaam enthousiaste waard. We kregen de kaart van Spaanse wijngebieden erbij omdat we wilden weten waar Calatayud lag. Lekker eten, heerlijke wijn en je kunt ook in het Spaans of Portugees bestellen als je dat wilt. Van harte aanbevolen!

49. Op een donderdagavond heerlijk gegeten bij IL Y A. In een van de mooiste en meest sfeer volle straatjes van Maastricht, hebben we een driegangen menu gegeten bij IL Y A. Hebben genoten van een echt gezellige avond met de chansons op de achtergrond, deze geven je een Mediterraans vakantie gevoel in Maastricht. Niet alleen de wijnen zijn erg lekker, maar ook het eten was uitstekend. De bediening weet bij elk gerecht een heerlijke bijpassende wijn te schenken. Wij raden IL Y A dan ook bij iedereen aan en komen hier nog graag terug.

50. Ode aan eetcafé IL Y A.
    We waren op zoek naar niets, en kregen alles, slenteren door Maastricht een glaasje wijn aan het water, samen komen met de belangrijkste drijf in een mensen bestaan: de familie.
    Nog een terrasje babbelen, tot de honger op stak. Mijn vrouw heeft het voor de zij straatjes en na toch wel het voorzien tegen uitdroging, afsluiten met de liefde van de man, ja ook bij mij door de maag. En dit is absoluut een liefde die we ontdekt hebben in een zijstraat: eetcafé IL Y A koestraat 7 Maastricht.
    Mediterraans Frans restaurant. Open venster; daar namen we plaats en de avond werd een waar festijn, de serveerster vriendelijk en behulpzaan en ja ze verstaat Frans, une biere et du vin, brood kwam op tafel, de dochter bestelde een mix van sardine, pasta, vongole en een reeks starters, maar dan als hoofdgerecht Franse friet, het festijn was begonnen; een avond zoals je in Frans Italiaanse films ziet, daar toch top of the bill, Elise de serveerster van dienst, attent, goed gezind, een vrouw naar ons hart. Ja, liefde gaat door de maag en met de juiste vrouw aan 't roer smaakt het nog beter. Elise, zoals beloofd als onze dochter nog iets te vieren heeft komen we naar IL Y A terug. Met op de achter grond Paulo Conti, Jack Brel en zoveel meer mediterraans gevoel. Bedankt Elise met de complimenten aan de kokkin daar haar keuken hoe kan het anders gemaakt met de liefde van een vrouw.
    ZONDAG 28 07 2013 een dag om nooit te vergeten.

Evrie Lenaerts uit Bilzen

51. ger bruin

We hebben met ons klein bedrijfje een uitstekende avond gehad om ons 10-jarig bestaan te vieren. Het was (weer) erg druk, maar desondanks hebben we nergens op moeten wachten. De diverse gerechten hebben iedereen uitstekend gesmaakt in combinatie met enkele uitstekende wijnen. Dit alles met een spontane bediening die er ondanks de drukte ook heel veel plezier in schijnt te hebben en dat bepaalt toch voor een groot deel de prima sfeer.

52. Vorige week geweest op donderdagavond. We hadden zin in asperges maar wat een tegenvaller. Ze waren gewoon niet gaar. En niet een beetje niet-gaar maar ze kraakten gewoon. Stom van ons, we durden niets te zeggen om de sfeer niet te verpesten.
    Als nagerecht namen we kaasplankje en mille feuille. Dit was echt een drama. De mille feulle leek alsof hij van de trap af was gevallen (ingestorte slagroom brij) en de kaas...... het was meer korst dan kaas. En dat voor 7,50 ! Onze maat was vol en hebben de kelner geroepen.De kaas werd vernieuwd maar de mille feuille 'hoorde zo' .
    Erg jammer, het is een gezellig oogend tentje maar als ze nou een echte kok in de koken zouden plaatsen kan het misschien wel wat worden.

4,9
  53. Tres bon choix! On vient de manger le jeudi passe,tres bonne cuisine avec un service tres attentif et jovial. On reviendra.
    Vera du Grand-Duche de Luxembourg.

54. Rob 2563 punten

Afgelopen weekend hier gegeten en dat is prima bevallen. Een klein, druk en levendig restaurant/bistro, dat op deze zaterdag afgeladen vol zit. Zowel de eetkaart als de wijnkaart is een mengeling van Spaanse, Portugese, Franse en Italiaanse invloeden. Een kleine kaart met de mogelijkheid a la carte te eten voor een menuprijs van 32,50 voor drie gangen, waarbij er bij een enkel gerecht een supplement moet worden betaald.

Vooraf kiezen we voor de witte bonen, met vongole en saffraansaus. Heerlijke authentieke smaken, waarbij de vongole iets royaler aanwezig hadden mogen zijn. Andere voorgerecht is carpaccio, die op zich zelf prima is, maar wel wat simpel en weinig onderscheidend. Als hoofdgerecht is de zeeduivel met pancetta heerlijk, goed geportioneerd, alleen mocht het geheel wat warmer geserveerd worden. Ook de lamscarré bevalt prima. Goed op smaak en lekker garnituur.

Een aparte vermelding verdient zeker de wijnkaart. Mooie, originele en betaalbare wijnen uit de vier genoemde landen, veelal van autochtone druivensoorten. Hieruit blijkt een grote passie voor wijn en desgevraagd kan er zorgvuldig geadviseerd worden. De Portugese witte Esperao Reserva (door de gastheer aangeprezen als een "Meursault met een twist") is overheerlijk.

Al met al is dit een heel sympathiek restaurant, waar men met een duidelijke visie werkt en lekkere, pretentieloze gerechten geserveerd worden. En dit alles voor hele redelijke prijzen, zeker voor Maastricht.

55. Elly van der Schaft

Het eten was perfect evenals de bediening. Je bestelt een glas wijn en je mag even proeven of deze bevalt. Geweldig gastvrij.

56. Jeroen en Eva

Klein maar fijn. Keuze uit heerlijke wijnen, goede adviezen.
    Heerlijke tonijn gewoon prima en erg gezellig.
    Zeker een aanrader. Bedankt voor de heerlijke avond in het mooie Maastricht

57. antonetschellekens

Onze ervaring krijgt een grote onvoldoende. Zondag 16 dec. Hebben we een uur moeten wachten op het eten nl. een stoofpotje. De oorzaak was dat wij niet vooraf wijn of een ander drankje bestelden. Vier maal is er zeer hinderlijk, op aandringen terwijl wij duidelijk maakten dat wij dat alleen tijdens het eten wijn wilden.
    Het gevoel van "dan wachten jullie maar even" was zeer duidelijk. Onze tafel was bij de kassa en er werdt vaak naar ons gekeken. De consumpties zijn erg belangrijk bij u, dat is niet aangenaam. Wij hebben onze borrel dan ook bij een ander terras gedronken.
    Groeten Antonet Schellekens

58. Zo hoort uiteten te zijn! Professionele bediening met een informele maar toch gemeende houding. Vooraf de ansjovis en salade met blauwe kaas waren heerlijk. Als hoofdgerecht het lamsvlees en de ham waren ook verrukkelijk. Als desert de creme brulee en die was precies zoals het hoorde. Van het huis kregen we nog een likeurtje na die het helemaal afmaakte. Hier komen we zeker eens terug! Soms is iets gewoon goed..

59. Super avond gehad in dit heerlijke restaurant! We hadden het gevoel op vakantie te zijn en dat in eigen stad!
    Super sfeer, heerlijk gegeten met een super wijntje erbij!
    Zeker voor herhaling vatbaar!

60. Wij hebben genoten in dit restaurant, zeer vriendelijk ervaren personeel, die je al zingend de avond tot een TOP avond bezorgen!!! Vooral de prijs kwaliteit verhouding klopt helemaal, we kregen ook een geweldig advies over de bijpassende wijnen! Kortom dit pittoresk mediterraans restaurant is een echte aanrader voor Maastricht, hier komen we zeker snel terug, team il y a bedankt!!!

61. Verrassend lekker gegeten, in combinatie met een hartelijke en gastvrije ontvangst. Er was speciale aandacht voor een kindermenu, wat niet op de kaart staat maar naar tevredenheid werd ingevuld. Een aangepast volwassene gerecht voor een redelijke prijs.

62. Tsja, het is altijd een feestje bij Il y a maar als je eerst anderhalf uur moet wachten op je voorgerecht en dan geen gorgonzola sausje krijgt maar een of ander 'Maggiding' dan is de lol er toch vanaf.... De goede bedoelingen ten spijt maar dit was echt bedrog!! Jammer want door ons toedoen hebben we tot dusver echt reclame gemaakt!

2,1
  63. Het leek ons een leuk restaurantje om te eten, het zag er gezellig uit en de ober wilde voor onze dochter wel een kindermenu verzinnen. Mijn biefstuk was gewoon koud, ik kreeg hem even later terug en was opgewarmd in de magnetron, evenals de klef geworden friet. Als compensatie kreeg ik een slok wijn extra. De hoenderfilet van mijn vrouw zat vol bot en geen filet te noemen. Het kindermenu bestond uit een minuscuul stukje pezige biefstuk met tuinbonen en daar werd €18,50 voor berekend. Nee, het eten was geen succes. Ik raad het af. Wij komen zeker niet meer terug.

1,6
  64. Heerlijk gegeten en gezeten bij Il y à.
    Een gemoedelijke sfeer.
    Het enthousiasme van de medewerkers werkt aanstekelijk.
    De gastheer weet waar hij het over heeft.
    Prijs-kwaliteit verhouding prima in orde.
    Aanrader voor een gezellig avondje uiteten!!

65. Anne Schutte

Ik zou het niet aanbevelen; wij gaan er niet meer naartoe. Het voorgerecht (gamba's) was lekker, hoofdgerecht o.k. Maar toetje vies. Service was beneden pijl. De bediening is best vriendelijk maar niet adequaat. Toen de ober mijn glas per ongeluk omstootte, kreeg ik wel een nieuw servetje maar geen nieuw glas. Hier heb ik 3 keer om moeten vragen (tegen die tijd was mijn bord leeg) Excuses werden niet gemaakt. Zo vonden er meerdere slordigheden plaats. Uiteindelijk geen leuke indruk van.

3,7
  66. Sfeer en bediening zijn prima, kwaliteit eten is redelijk.
    Wijnen zijn erg lekker en redelijk geprijsd.
    Bediening via voordeur is minder

67. We hebben hier met een groep van 8 personen gegeten. Het eten was prima, 3 gangen voor €30. De kaart wisselt elke 4 weken.

Goed: eten, bediening, sfeer.

Iets minder: groenten te gaar, tafels erg dicht op elkaar.

Zeker aan te bevelen!

68. Rob Heuts

69. Heerlijk gegeten! Fantastische wijnen (per glas geschonken), perfecte gastvrouw! Voor ons een onverwachte verrassing!

Een aanrader!

70. Heerlijk gegeten, sfeer is super...bediening is geweldig.

Zeker een aanrader!

71. T. van Egmond

72. Eetcafé Il y a is een aanrader voor de ervaring op zich. Ilja is een voortreffelijke gastheer die op zijn tijd een chansonnetje meezingt. Ook is zijn partner een fijne gastvrouw. Hij heeft goede wijnen en leuke menu's, ietwat Portugees georiënteerd. Dit restaurantje draait als een tierelier op het vaste Maastrichtse publiek.

73. Prima gegeten! Goed eten voor een redelijke prijs. Bediening is wat amicaal, maar niet storend.

74. Overdreven alsof ze een sterrenrestaurant zijn, met prijzen die veel te hoog zijn voor de geboden kwaliteit. Kwaliteit die ze pretenderen te hebben maar absoluut niet waar maken. De mensen zijn niet professioneel, te overdreven en te amicaal met de gasten. Vraag voor de lol maar eens naar mayonaise. Ook tonijn van 'sushikwaliteit' kunnen ze binnen een handomdraai omtoveren tot schoenzool. Dit was mijn eerste ervaring met Il y a.

Mijn tweede ervaring (ja, een ezel..... maar we waren uitgenodigd) leerde dat dit geen incident was. Lamskoteletjes die doorbakken waren, rode wijn die gewoonweg niet lekker was. Witte wijn dito. Dus uiteindelijk maar rose genomen die wel ging..

Tijdens die bewuste avond voerde men een "zogenaamd leuke act" op waarbij demonstratief pauze genomen werd. Alsjeblieft val klanten niet lastig met dit soort onzin en gedraag je professioneel.

1,1
  75. Wij bezoeken regelmatig Maastricht en zijn ondertussen helemaal dol op dit eethuis. De gastvrouw en heer zijn vriendelijk en vrolijk en meer dan gastvrij. We genieten van de ongedwongen sfeer en het goede leven op deze plek. Een echte aanrader.

76. De eerste keer dat we kwamen, werden we super vriendelijk begroet. De eigenaar is een fantastische gastheer, samen met zijn dochters doen hij het erg goed.

Vooral de gamba's zijn mijn favoriete gerecht.

Wij komen daar graag, lekker eten, goede wijnen. Kortom een heerlijke avond uit en met de leuke muziek op de achtergrond kan je avond niet meer stuk.

We blijven zeker komen.

77. Ziet er leuk uit, maar pas op, niet naar binnen gaan!

Glas wijn vanaf 4,20 euro, wordt half volgeschonken.

Het vlees bij de hoofdgerechten was goed, de supplementen waardeloos, de groente hard, smakeloos en zeer weinig, de aardappelen leuk geprobeerd maar zelfde probleem.

Dus nouvel cuisine zonder de aankleding ervan. Je zit namelijk zeer benauwd en het eten gaat via de voordeur dus zeer onrustig.

2,9
  78. Goh; wat een gezellig eetcafe en wat een gezellige bediening en ook nog lekker gegeten.

79. Prettig in de omgang, goed advies met de wijn. Personeel biedt de tijd en ruimte (voor mensen met haast minder tijd en ruimte misschien). Porties zijn goed afgestemd, 4 gangen met wijn en koffie na, met zijn tweetjes slechts €110,-
    Verrassend aangenaam vertoeven.

80. Zaterdag 13 september 2009/ 4 vrienden uit Maastricht.

Zeer slechte ervaring met dit eetcafe. We hebben alleen een voorgerecht gehad en na 1,5 uur vroegen we waar het hoofdgerecht bleef. Dit zou er zo aan komen! Na nog drie keer vragen (zonder excuses ) zou het nog 30 seconden duren en daar kwamen onze hoofdgerechten. Dit bleek echter voor onze buurvrouwen te zijn... We zijn toen opgestapt en hebben voor de wijn moeten betalen. Ze hebben nooit gevraagd of we ons hoofgerecht nog wel wilden eten. Geen verscheuren van de rekening. Absoluut geen aanrader dit restaurant. Klantonvriendelijk, rumoerig en geen goede afwikkeling van zaken.....

81. ben en jeannette

Vooraf buiten een heerlijk wit wijntje gedronken, waarbij we in contact kwamen met de eigenaar, heel gezellig zitten kletsen, besloten de volgende dag daar te gaan eten.
    Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en hij wist zelfs nog welk wijntje ik de vorige dag had gedronken.
    De gerechten zagen er leuk uit en we hebben heerlijk gegeten.
    De bediening was heel ongedwongen en gastvrij.
    Hier komen we zeker terug.