Grand Café D'n Ingel in Maastricht

Grand Café D'n Ingel... voor een Duvels goede beleving..

Diverse parkeergarage's centrum, Dichtsbijzijnde onder het Vrijthof parkeergarage

diverse busverbindingen richting centrum

Waarom Grand Café D'n Ingel..

Niet omdat het zo mooi past in onze Frans getinte stad, maar meer in de vorm van "Groots" in wat wij zijn. Onze voorkant is zo smal en onopvallend, dat alleen diegene die binnenkomt de grootsheid van D'n Ingel kan ontdekken. Want eenmaal binnengekomen kun je letterlijk dat hele oude Maastrichtse gezegde toepassen; Mestreech is neet breit mer laank (Maastricht is niet breed maar lang) Daarbij zijn we net zo hoog als lang, door de twee bovenverdiepingen, die geheel in hun oude glorie zijn gerestaureerd. Voor Uw diner, lunch, vergadering, receptie, of familiefeestje vind U hier onze twee stijkamers , de Gabrielzaal en de Michaelzaal.

Maar ook dit maakt van een café nog geen Grand café. Het interieur, de sfeer en ambiance, zijn zeker bepalend voor het begrip Grand Café, maar de medewerkers doen toch de grootste duit in het zakje. Zonder hen enthousiasme en toewijding U als gast te bedienen zou "Grand" niet goed passen.

In een modern café hoort een goede keuken. Onze chef en zijn staf, staan wel nooit in het voetlicht, maar ook zij presenteren het "Grand" door de hoge kwaliteit van hun gerechten. Dit alles en een nooit aflatende oplettendheid maken naar onze mening van café D'n Ingel, met recht al jaren Grand Café D'n Ingel, waar wij hopen U als gast (nog vaak) te mogen begroeten.

• Veganistisch

1511925106 83
1519194261 83
1620962425 85

1. Céleste Milosevic

Had a great experience! Loved the little pancakes!

2. Het was een heerlijke lunch, zoals altijd. Het was de laatste lunch voor de lock down, maar de bediening was nog steeds heel vriendelijk, klantgericht. De kwaliteit van de lunch was ook goed.
    Ik vind de gezellige en ontspannen sfeer heel fijn, met goede muziek op de achtergrond. Ik kom er al 25 jaar, en nog steeds heel graag.

3. Top restaurant.
    Lekker eten, prima bediening.
    Echte aanrader..
    Wel een tafel van de voren reserveren.

4. Richard van den Bergh

Het eten was goed verzorgd en lekker.
    De bediening was top

5. W. Merckelbagh

Vriendelijke bediening en goede prijs/kwaliteit eten.👍

6. Sonia van Soolingen

7. Lysanne v Rijssen

Gisteravond hier met mijn moeder gegeten.
    Voorgerecht prima (vis) alleen beide hoofdgerechten niet goed! Vette aardappelen, zalm niet gaar en te rood en droog vlees. Niet voor hh vatbaar

8. Van Dongen

Bediening was heel goed vriendelijk, gezellig, eten was redelijk, paar stukjes vlees (mixed Grill) was nog rauw. Binnen was de aankleding gezellig en huiselijk.

9. Frank munsters

Lekker gegeten en een gezellige avond gehad.

10. Joyce Somai

Heerlijk gegeten; club Sandwich is heerlijk op een verse Foccaciabrood. Je merkt dat er aandacht is besteed aan het eten. Goede service en leuke plek om te zitten. Een aanrader!

11. Zoals gewoonlijk waren spareribs weer top.
    Alleen reservering via eet.nu was waardeloos geregeld, beter gezegd niet geregeld.

12. Pascal Goubet

13. Jacqueline van Sluis

Ons favoriete restaurant als we in Maastricht zijn. Je nooit druk hoeven maken of er iets fout kan gaan met je dieet (glutenvrij). Dat geeft pas echt een vakantiegevoel. Lekker eten zonder ziek te worden!

Of het nu voor de lunch is, het ontbijt of zomaar een lekker tussendoortje: perfect ❤

De vijf sterren zijn dik verdiend. We hebben het zo vaak elders heel anders meegemaakt.

14. Peter Hulsink

15. Martijn Hamer

16. Martin

17. Ontzettende aardige jongen die ons bediende en ons alle vrijheid gaf in keuzes en advies gaf en enorm behulpzaam was. Fijne tijd op het terras gezeten. Weinig veganistische opties maar het kon aangepast worden, heel fijn.

18. Amanda Schreibers

Hebben heerlijk gegeten. Het 3 gangen menu.
    Goed van smaak mooi opgediend.
    En leuke en gezellige bediening.
    Bedankt voor de leuke avond.
    Alexandra Sophie Amanda.

19. Hilda Rosman

20. De Opschepper

21. Het eten was prima. Alleen kregen we gelijk het hoofdgerecht, het voorgerecht was niet eens door gekomen. Na het voorgerecht duurde het flink voordat de bediening eens langs kwam, zaten op dat moment net nieuwe gasten achter ons. Netjes werd gevraagd of we nog een dessert wouden maar niet eens of het eten had gesmaakt. Na meer dan een half uur maar contact gemaakt met de bediening dat we wouden betalen. Tijdens het betalen hebben we dit aangegeven maar kregen als antwoord het is druk, over 2 weken is het rustiger en dan hebben we meer tijd voor de gasten.

22. Nico Waasdorp

Op het laatste moment gebeld! Het kon, was goed en leuk! Hulde!

23. Stefanou

24. Lekker eten aan het Vrijthof. Ondanks de grote drukte op deze gewone doordeweekse dag werden we vlot en vriendelijk geholpen.

25. M. Nelissen

Een zeer gezellig restaurant waar we met een groep vriendinnen lekker hebben gegeten. De bediening was prima, vriendelijk en snel. Voor iedereen was er iets lekkers op de kaart en goed betaalbaar.

26. Gerdine Terwindt

Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer.
    Zeer hondvriendelijk. Onze hond kreeg meteen bakje water.
    Aanrader. Ligging aan vrijthof is ook perfect. Groot terras.

27. Leuk, gezellig, sfeervol! Lekker gegeten met ons gezin. Biefstukjes waren mooi gegarneerd. Spareribs waren erg lekker. Was erg prettig geweest als er een bakje met water en citroen bij was gegeven, nu was het wat geklungel.

28. J.de Nijs

Erg druk restaurant en daarom boven gezeten in een van de stijlkamers. Het eten was oké maar niet bijzonder. Toch een half uur met leeg bord gezeten voordat bediening kwam vragen of we nog een dessert wilden. Vriendelijke bediening maar eigenlijk net iets te weinig personeel voor zoveel gasten.

29. Al 2 jaar achter elkaar na de bbb horecabeurs heerlijk gegeten.
    Toppie
    En ook een leuke sfeer.

30. Marlie Thijssen

Goede bediening, goed eten. Gezellige avond geweest.

31. Super fijne avond gehad. Heerlijk gegeten en ook heel prettig hoe ze met coeiliakie omgaan. De glutenvrije gerechten worden afgedekt geserveerd waardoor de kans op kruisbesmetting heel klein is. Erg vriendelijk personeel ook!

32. Vanmiddag fantastisch glutenvrij geluncht bij D'n Ingel (ze hebben een uitgebreide glutenvrije kaart, ook voor het diner). Het broodje gezond (6,95) werd geserveerd met veel lekkere rauwkost en goede ham, niet zo'n standaard kleffe plak. De bediening was vriendelijk, het chocolaatje bij de thee lekker, en het toilet schoon. Beslist een aanrader.

33. Heel goed gegeten. Wij zijn een gezin met 2 kinderen met hevige pinda/noten allergie en ik zelf met gluten/lactose. Het was na overleg met personeel/kok fijn om aan te kunnen schuiven. We hebben lekker kunnen gegeten (1 x avond en 1 x middag) zonder ziek te worden. Personeel en kok waren heel secuur en vriendelijk. Personeel was goed ingelicht over de allergieën. Als we nog eens naar Maastricht gaan komen we zeker nog eens terug.

34. Eerst verkeerde drank gekregen, dit is keurig verwisselt. Frietjes van de spare ribs waren in minimum hoeveelheid aanwezig. Bij bijbestelling frietjes moet je natuurlijk bijbetalen. Bij betalen van rekening kassaticket gevraagd, dit beneden gekregen en nagekeken in auto en er was een glas wijn teveel aangerekend. Dus in de zaak nakijken. Eten en gezelligheid was in orde.

35. Tjardy Hulshof

Gezellig restaurant. Eten goed. Glutenvrije maaltijd afgedekt geserveerd. Uitgebreide keuze. Prima gegeten.

36. Fam.Wiersma

Gezellig restaurant, prima eten. Het was enorm druk en omdat wij tegen de muur een tafeltje hadden, met het looppad naast ons liepen het personeel en andere gasten tig keer langs ons, wat geen rustig ontspannen gevoel gaf. En de bediening was ons nagerecht vergeten.

37. Ton Hermans

Wij hebben met 8 personen heel lekker gegeten in Grand café d'n Ingel.
    Wij hebben hier al vaker gegeten en dit restaurant aan het
    Vrijthof kunnen wij iedereen aanbevelen!

38. Veerle schelkens

Top met glutenvrije kaart!

39. M.Nothen

Het eten was niet warm genoeg, dat was jammer.

40. Tijdens ons bezoek aan Maastricht hier heerlijk gegeten. Naar aanleiding van de recensies op deze site, hier voor de zaterdagavond gereserveerd. Dat bleek een uitstekende keus.

Een restaurant met sfeer, leuk personeel en een uitstekende kok. Menu du chef is een aanrader.

41. 3 gangen diner gegeten; voorgerecht bestond uit 3 kleine voorgerechten, verse ingrediënten, hoofdgerecht en een nagerecht dat niet te groot was. Perfecte combinatie. Sympathiek personeel, prijs kwaliteit dik oke!

42. jolanda

Jammer, wat een verassing voor vaderdag moest worden viel erg tegen. Was voor ons 1e keer in de Ingel, brood van club Sandwich was droog (en niet door het even te laten staan). Frites zuurvlees viel tegen, ik vind persoonlijk de servering van sla (wat gerust wat meer kan zijn) op een houten plank onhygiënisch. Aspergesoep was zoutig. Sorry ik had meer verwacht naar aanleiding van de verhalen, we hebben elders al veel beter gegeten voor minder geld. Sorry!

43. Geen prijskaart op tafel terras. Schandalig dat ik voor een witbier van 0.3 ltr 4.70 euro moest betalen.

44. Netty en Bert

Zijn met ons jaarlijks bezoek aan maastricht weer bij d'n ingel geweest en even lekker bijgeladen. Heel erg lekker gegeten (wat je ook besteld) en een crew die weet hoe het moet. Wij geven ze een 10.

45. Gisteravond hier gegeten! In een woord: Top! Heerlijk gegeten en super bediening! Ik had zelf een heerlijke asperge soep en een trio van vis als hoofdgerecht, echt uitstekend!

46. J. Verweij

Prima restaurant, goed eten en zeer attent naar mijn partner toe die een glutenvrij dieet heeft. Alles werd duidelijk uitgelegd aan haar. Zeker een aanrader als je in Maastricht bent. Mooie locatie op het Vrijthof en zeer goede bediening en service.

48. Ruurd Brinksma

Wat een heerlijk eten, wat een gezellige zaak en wat een vriendelijk personeel. We waren hier 14 februari, ondanks de drukte buiten ivm carnaval, hier niets van gemerkt binnen. Ik had de mixed grill genomen en mijn vriendin tortellini met saus van tuinkruiden. Toetje was heerlijk, cheesecake met pecan noten. Als we weer in Maastricht zijn weten we waar we weer heen gaan! Toppie!!

49. Dirk Lagaysse

Zeer lekker gegeten op oudejaarsavond. Prachtige lokatie. Mooie inrichting. Een echte aanrader !!!

50. Janet en Bart

Het was erg rustig maar misschien logisch op een dinsdagavond. Daardoor was de zaak leeg en dus minder "gezellig". Het eten was heerlijk en smaakvol, de bediening vriendelijk en geïnteresseerd.
    De zalm als voorgerecht was een heerlijke keuze, de terrine van Wild was iets minder, maar dit lag meer aan de verwachtingen van mijn vriend dan aan de chef.
    Als hoofdgerecht beiden gekozen voor het duo van wildzwijn en hert met rode kool, een warm appeltje en perensaus. Echt erg lekker en de smaken bij elkaar waren perfect!
    Jammer dat de pecan cheesecake als nagerecht niet voorradig was, dit werd goed gemaakt door de heerlijke Eton Mess waar wij met z'n tweeën van gegeten hebben.
    Een aanrader als je in Maastricht een hapje wil eten!

51. Kevin Cnudde

52. Na voorgaande recensies hadden we meer verwacht. We hadden paddenstoelenpasta en die was ok maar niet top. De eend was iets te ver door en de frietjes taai en droog. Erg goede bediening.

53. Paul, ElseIinge en Rene

Zeer warme en gastvrije entourage en bediening. Gerechten van hoog niveau en begeleidt met de nodige dosis humor. Aanrader!

54. Gorissen

Gisteravond hier spontaan gaan eten en er hing een gezellige woensdagavond sfeer. Bediening was prima in orde en het eten heel goed en vers! De pasta was ook zelf gemaakt, onze complimenten! Wij komen hier regelmatig lunchen of avondeten maar het is echt een aanrader ook met kinderen.

55. Ronduit geweldig. Heerlijk gegeten, super gastvrij en ook glutenvrij. Top. Echt een aanrader...

56. Eric Mulder

Heerlijk gegeten. Jammer dat er geen tafel was via eet.nu en wel toen ik zelf belde!

57. Gisteravond hier gegeten met mijn dochters, zij kozen de kipsaté en ik de biefstuk, het was erg smaakvol, ook het dessert was top! Vriendelijke bediening in een gezellige omgeving.

58. De Cauwsemaecker

Lekker gegeten voor kleine prijs en zeer attent personeel. Ik kom nog terug.

59. Wim van den Brink

Geweldige avond met heerlijk diner!
    Perfecte bediening en heerlijke gerechten.

60. Clem Mordijck

Beste mensen,

Wij zijn de Pajotse Vrouwen uit België. Wij hadden een reservatie voor 8 personen.
    We waren blij verrast met de mooie ronde tafel en de bloemen in 't midden op de tafel.
    Ook de bediening was verzorgd en behulpzaam, het eten lekker en iedereen was tevreden.

We zullen jullie restaurant zeker in gedachten houden, bij een volgend bezoek aan Maastricht.

Vriendelijke groeten.

61. Heerlijk gegeten en prima georganiseerd.
    Bij een volgend bezoek aan Maastricht komen we zeker terug.

62. G.Wissink

Een week van tevoren gereserveerd, tijdens het weekendje uit. De naam was keurig aan de gereserveerde tafel gekoppeld. De bediening verliep vlot en keurig. Het eten was zeer smakelijk. Mixed grill was een mooie hoeveelheid, de spare ribs waren toereikend voor Obelix (maar erg lekker). Goed gaar met een lekker bruin randje.
    Gerard

63. Zomaar binnengewandeld, naar aanleiding van recenties op het internet. Kregen na wat gemopper een tafel midden in het restaurant in de doorgang. Niet heel prettig maar we hadden niet reserveerd, dus daar klaag je dan niet over.

Voorgerecht was er binnen 15 minuten. Prima eten. Daarna een uur en een kwartier gewacht en vervolgens medewerker gevraagd hoe lang het nog zou duren. Hij zou gaan kijken en is vervolgens nooit teruggekomen. Het personeel werd naar mate de avond vorderde steeds chaotischer. Na anderhalf uur wachten nogmaals gevraagd en toen kwam na 10 minuten eindelijk het hoofdgerecht. Kennelijk waren ze ons vergeten, maar dat is ons nooit verteld. Mensen die een uur na ons binnenkwamen hadden hun eten al op voordat wij ons gerecht kregen.

De frites waren rauw en koud van binnen en de beloofde mayonaise werd niet gebracht. Het vlees was prima, de saus was veel te scherp.
    Mijn vriendin had een prima wild-maaltijd.

Direct na het eten de rekening gevraagd en toen kwam 'onze' serveerster, die we al 2 uur niet meer hadden gezien, met de opmerking dat ze begreep dat het niet helemaal vlekkeloos was verlopen en ze had ons de drankjes (2 cola, 2 wijn -> omdat we niet geholpen werden was er ook geen gelegenheid om te bestellen) van de rekening gehaald. Er werd ons verder geen koffie oid aangeboden.

De niet-gekregen mayonaise stond wel op de rekening. (heb er zelf niet meer om gevraagd omdat de frites toch rauw waren en ik heb meegegeten met de aardappelkroketjes van mijn vriendin)

Voor ons in elk geval een reden om hier niet terug te keren. Iedereen kan een foutje maken, er gaat wel eens iets mis, maar vooral het gebrek aan communicatie naar de klant was zeer vervelend.

64. Goed geregeld , leuke sfeer, fantastisch eten met een stel goede vrienden.

65. Heel vriendelijke medewerkers en lekker eten.

66. We hebben hier gedineerd. Het eten is lekker, de bediening vriendelijk en ongelooflijk snel (al was het restaurant vol) en de prijs heel schappelijk. We zouden zo weer hier komen eten.

67. Eten was goed, bediening vriendelijk.. Echter zou ik niet weer voor de combi vissoep-vispannetje gaan, want dit is hetzelfde (smaakte wel uitstekend).

68. G. Vleugels

Gezellig grand cafe, met lekker eten voor een goede prijs

69. We hebben alleen een hoofdgerecht gegeten en koffie na. Het eten werd mooi opgediend en was van zeer goede kwaliteit. Lang wachten hoefden we niet. Prijs-kwaliteit verhouding is OK.

70. Geweldig restaurant.. het eten was heerlijk, de porties ruim (ben een grote eter) en er hing een leuke sfeer. Top restaurant, een echte aanrader!!

71. Lekker, gezellig en betaalbaar. Een echte aanrader.

72. B. Alblas

Met 4 vrienden gegeten, eten smaakte iedereen goed, bediening vlot, vriendelijk, men had kennis van zaken. Een aanrader!

73. Pascal en Eline

Heel vriendelijk personeel. Leuk interieur en sfeer.. Lekker en voldoende gegeten! Zeker en vast een aanrader!

74. Cees en Hanneke

Op vrijdag 4 januari met 8 personen gedineerd.
    Vooraf gereserveerd, tafel stond keurig gedekt voor ons klaar.
    Vlotte , vriendelijke en correcte bediening in een ongedwongen en super gezellige sfeer.
    Kwaliteit van het eten was uitstekend en de porties zeer ruim.
    Echt een aanrader!

75. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangst, erg mooie aankleding (kerst) van het restaurant. Restaurant zat goed vol maar toch prima bediening, tijd tussen voor en hoofdgerecht prima. Het eten was prima.
    Mochten we nog een keer in Maastricht komen gaan we hier zeker weer eten.
    Prijs ook zeer reëel.

76. Gezellig druk.. lekker eten en zeer vriendelijke bediening.
    Dames toiletten waren iets minder schoon.

77. Onlangs zijn we een paar dagen naar Maastricht geweest en hebben we ervoor gekozen om hier te gaan dineren. We hebben heerlijk gegeten, alleen hadden we een 4gangen diner en omdat het erg rustig was die avond, er zaten drie tafels, werd het eten erg snel achter elkaar geserveerd terwijl we hadden aangegeven het rustig aan te willen doen. Verder leuke bediening, niet heel erg attent want we moesten een paar keer zwaaien omdat de glazen leeg waren. Maar daarintegen stond het dan wel binnen een minuut alweer op tafel. Ook de zaak zag er mooi uit!

78. We hebben via internet geboekt en dat is heel goed bevallen. Het eten was super en ook de bediening was erg vriendelijk. Zeker een aanrader voor de volgende keer!

79. Heerlijk gegeten, prettige bediening

80. Martijn En Naomi

Lekker gegeten, goede service en voldaan op weg naar het hotel.

81. r sinnema

82. Erg lekker eten en prima service!

Alleen die toiletten mogen toch wel eens vernieuwd worden.

83. D'n Ingel is al vele jaren gevestigd aan het Vrijthof in Maastricht, getuige de vele oude schilderijen, tekeningen en foto's aan de wand. Het restaurant zelf straalt iets gemoedelijks uit, niet chique maar ook niet shabby, net ertussen in. Een combinatie van een bruine kroeg met een a la carte restaurant, zo zou je het kunnen omschrijven. De kaart omvat vele 'hollandse' gerechten. Niet te ingewikkeld maar wel voor ieder wat wils. De borden worden mooi opgemaakt en alles smaakt eigenlijk altijd heel erg lekker. Vooral de kipsate van de haas is erg in trek (ook bij mij) en de chocolade lasagne is overheerlijk. Tip: proef eens een Ingelkes biertje, hun eigen bierbrouwsel! Een echte aanrader voor iedereen die lekker wil eten met voldoende keuze op de menukaart. Niet vergeten te reserveren want het kan er soms druk zijn.

84. Ben 7466 punten

Mijn vrouw is vandaag met haar zussen (3) wezen winkelen en heerlijk gegeten bij den Ingel. Een heerlijke aspergesoep en als hoofdgerecht een op de huid gebakken zalm met krieltjes en aspergers, overgoten met een heerlijke saus. Ieder een consumptie en dat voor nog geen € 100,00. Het was weer prima.

Eén vorige recensie
  85. Laatst hier gegeten (2 pers.). Personeel is vriendelijk. We hadden slechts een hoofdgerecht besteld. De vis was heerlijk, maar de groenten die erbij werden geserveerd waren koud. Tevens had de frites nog iets langer in de frituur gemoeten. Een grote afknapper was dat de mayonaise in platsic bakjes werd geserveerd. Al met al niet slecht, maar er zijn zeker nog enkele dingen voor verbetering vatbaar.

86. Erg lekker eten en goede service!

Het restaurant ziet er ook erg sfeervol uit. Zeker een aanrader!