Gio's Cucina Casalinga in Maastricht

1472919757 78
1549612098 72
1692040730 75

1. Sylvie Schrans-Berendsen

We zijn met 9 personen gaan eten bij Gio's in Maastricht. Het was in een woord geweldig, zoveel liefde en aandacht voor alle gerechten. Perfecte bediening. Heerlijk gegeten. Complimenten voor de kok en de bedienende dames. Een echte aanrader.

2. Alles is prima maar het grootste probleem is het telefonisch reserveren daar wordt je echt niet blij van. Neem de telefoon eens op a.u.b..

3. We hadden goede recensies gelezen, maar ik denk dat Gio's daarmee wat laks is geworden. Het concept om aan je tafel uit te serveren is leuk, maar de kwaliteit van het eten is zeer overtrokken. De meloen met parmaham was prima maar de handvol rucola maakt het onnodig scherp. De Penne aioli zwom in de bittere olie met grote plakken ongare knoflook. Geen greintje verfijning. En de zeevruchten lagen op een bed met ongare prei en uien. De scampi’s waren zo taai dat ik het sterke vermoeden heb dat ze uit de vriezer kwamen. Allemaal niet beroerd als je er twee tientjes voor zou betalen maar ruim 42 euro!!!!
    Daarnaast keek de bediening nauwelijks naar ons om.
    Niet voor herhaling vatbaar…

2,4
  4. Niet voor niets gekozen tot het beste en gezelligste Italiaans restaurant van Nederland.
    Zeer gezellige sfeer. Prijs kwaliteit verhouding is perfect. Heerlijke wijnen.
    Correcte bediening.

5. We hebben al vaak hier gegeten en het is een topper onder de Italiaanse restaurants in Nederland.

6. L.s..
    Super lekker eten super ambiance en tafel bereiding zoals het hoort! Je waant je bijna in Italië. Gio’s is echt top! Zo top dat ik er mijn vriendin ten huwelijk heb gevraagd. Echt een aanrader.

Timothy.

7. Wilma van Vugt

Elke keer opnieuw een genot om daar te mogen eten.
    Gastvrij personeel, reserveren zeker mogelijk.
    Fantastische pure Italiaanse gerechten.

8. Herma 11 punten

Gereserveerd met 1 vegetarier in groep Dat was prima Bij het vega eten lieten ze gewoon het vlees weg bij het menu dus op het bord lag een beetje spinazie en wat champignons Bij navraag bleek het kleine bakje bloemkool als vervanging voor het vlees was Toen iedereen klaar met eten was zag men dat de vegetarier ontevreden was en werd er nog snel een omelet gebakken Zeer teleurstellend Je betaald veel geld voor je eten daar wil je ook kwaliteit voor.

2,1
  9. Edwin van vilsteren

Super restaurant, wij bezoeken Maastricht enkele keren per jaar en altijd de eerste avond bij Gio's.
    Verse producten, fantastisch bereidt en goede, vriendelijke en goed geklede bediening.
    Eindelijk een restaurant met tafel linnen.

Heerlijk eten voor nette prijzen, top!

10. Walter

11. Wat een vreselijke teleurstelling. Probeer eerst maar eens te reserveren. Na een paar keer bellen (werd ons steeds gevraagd later terug te bellen, want ze wisten niet of het ging lukken) eindelijk gereserveerd. Aangekomen op het tijdstip werd ons doodleuk verteld dat onze tafel nog niet beschikbaar was. Kon nog wel een half uur duren. Op de vraag of we dan mochten wachten werd ons verteld dat er geen wachtruimte was. We zouden wel gebeld worden wanneer we mochten komen. Het was al 20.30u! Daarvoor kom je helemaal uit Harderwijk naar Maastricht! Mevrouw ging zelf buiten maar een sigaretje roken. Nou laat maar! Zeer slechte service dus!

12. Afgelopen weekend een hapje gaan eten bij Gio's. Het aperitief (prosecco) kwam snel met een amuse (bruschetta met tomaat - lekker en verse producten). Het hoofdgerecht (ossenhaas) lekker en mals, met verschillende verse groenten maar de twee kleine stukjes haas waren niet voldoende om de prijs ervan (31€) te rechtvaardigen en kwam veel te snel. We hadden de amuse maar net op, 2 maal genipt van de aperitief, en kop eraf 5 minuten na de bestelling was de hoofdschotel er. Ook jammer dat de op zich best lekkere salade veel te veel zout bevatte. Een draai of 2 van de molen was voldoende geweest (ik kook zelf best wel met veel zout), maar dit was er los over.

Al bij al inclusief een dessert na goed 45' terug op straat. Ik mis wel de italiaanse inslag (op de Bruschetta na) die ik verwacht had en een gevoel dat het hoofdgerecht voor jou klaargemaakt was. Leek me bijna eerder een restje van de vorige groep wat je kreeg, vooral door de kleine porties. De zaak is vrij rumoerig (was wel druk).

Gaan we terug: neen. Er is ander met zeker zelfde niveau tegen lagere prijs en persoonlijkere touch.

Bezocht Februari, 2015

13. An Baelemans

14. Hans Kouveld

15. wilma van vugt

Ik ben er verliefd op... super restaurant, vriendelijk personeel, ik kan niet wachten om weer te gaan. Ik heb er bijna 2 uur voor rijden voor over.

16. Vanessa

17. Prima restaurant. Wij vonden de bediening wel goed en het eten heerlijk. Wel bijzonder dat het min of meer eten is "wat de pot schaft". Aan te bevelen.

18. Afgelopen week voor de tweede keer gaan eten bij Gio's. De eerste keer is alweer een jaar geleden en de kaart is nog precies hetzelfde maar hier heb ik geen problemen mee. Het eten was gewoon weer perfect en puur zonder poespas met respect voor de ingrediënten. Bij het hoofdgerecht(Ossenhaas) kregen we wel meer bijgerechten dan de eerste keer namelijk: Warme Italiaanse witte bonen met een lichte muntsmaak, witlof met kwarteleieren, Haricot Verts met rode ui en een koude gemixte salade.

De bediening is typisch Italiaans. Ergens begrijp ik dat mensen hier problemen mee hebben want ze geven je weinig aandacht en helpen je alleen als je ergens om vraagt. Persoonlijk vind ik dit erg prettig. Ik vind het namelijk vervelend als iemand telkens komt vragen of alles in orde is. Heb je iets nodig ? Geef dan gewoon een seintje en met de snelheid van een ferrari staat het op je tafel.

Het kan voor een eerste bezoek nogal vreemd zijn dat er geen menukaart is en je dus niet weet wat de prijzen zijn. Reken gemiddeld op een prijs van 35 euro pp voor het eten. Inclusief drinken kwamen we uit op 50 eur pp.

19. Nicole Simons

Genoten van A tot Z! We kenden het restaurant niet en werden uitgenodigd door goeie vrienden.
    Vriendelijk personeel, heerlijke gerechten, lekkere wijn super! We vroegen om de gerechten niet te snel achter elkaar op te dienen en hebben heerlijk op ons gemak zitten tafelen. Zeker voor herhaling vatbaar!

20. Het is jammer dat ik hier niet vaker kan eten. Het was gisteren weer uit de kunst.
    Gio houden zo, dit is toch wel mijn favoriete Italiaans restaurant.
    Tot de volgende keer

21. Heerlijk gegeten in een goede sfeer. Weinig keus maar de eenvoudige gerechten smaken overheerlijk. Wijn was ook uitstekend en de prijs valt niet tegen. Hebben er 4 uur gezeten en ons prima vermaakt.

Gaan we zeker nog een keer doen.

22. We wisten vantevoren dat er geen kaart was. De keuze voor hoofdgerecht was ossenhaas, lamsvlees of fruit de mer.
    Tussengerecht pasta aioli of ravioli.
    Als voorgerecht kregen we een heerlijke salade!
    Het tussengerecht (pasta) viel ons daarna qua smaak eigenlijk tegen, en inderdaad erg veel olie.
    Hoofdgerecht was lekker (ossenhaas en fruit de mer) maar zonder pasta, op verzoek kreeg je één stukje stokbrood pp.
    Wij betaalden zonder nagerecht 37 pp, wijn was 5 euro per glas.
    De hoeveelheden van de porties waren goed.
    Vooral het voorgerecht was lekker, eenvoudig maar bijzonder door de pure smaken van de producten en kruiden.
    Persoonlijk vind ik 95 euro (2 personen) veel geld als je binnen 1.5 uur weer buiten staat, het kwam allemaal erg snel achter elkaar.
    De bediening was prima, wel storend was het dat ze overdreven veel aandacht aan een bekende Maastrichtse familie schonken. We hebben ons verbaasd hoe andere gasten onbeschaamd bleven staren naar deze mensen!

23. Archondoela

Alweer laten verwennen door Gio's uitmuntende gerechten. Een ware verwennerij voor je smaakpappillen, pure smaak, sfeervolle ambiance, je waant je in Italië!

24. Zondagavond via een rencensie uit het blad Red hier gaan eten.
    Overweldigend, elke hap was een feestje voor je smaakpapillen.
    De, met zorg gekozen, kruiden en dressing combinaties waren geweldig.
    Wij hebben gekozen voor de salade vooraf en als hoofdgerecht de ossehaas. De bijgerechten, spinazie,kwarteleitjes op witlofbootje,boontjes met ui en weer een andere salade waren ieder voor zich, super.
    Wij konden ons niet herinneren waar we zo lekker hebben gegeten en voor de prijs hoeft je het niet te laten.
    Super !!!!!!!!

25. Na een hele dag met z'n drieën in het Kruisherenhotel te hebben gewerkt zijn we op aanraden van een goede vriendin gewezen op GIO, als de plek waar je gegeten MOET hebben, Dat advies hebben we uiteraard opgevolgd en het was subliem! We konden meteen aan tafel dat was voor ons een groot feest! Het eten was verrukkelijk. De bediening zeer gastvrij. We hadden het gevoel bij een Italiaanse familie te zijn beland. De muziek zorgde voor de finishing touch! Heerlijke dramatiek. Onze avond kon niet meer stuk.
    We komen beslist weer!

Monique Bolung
    Debbie Molhuizen
    Harriet Kollen

26. Fantastische avond genoten! Kan niet reserveren, dus moesten wel even wachten. Borrel gedronken aan de overkant! Het was een feest om daar te eten. Eten wat de pot schaft! Eten was echt super. Aanrader! Kost wat, maar dan heb je ook wat! Personeel zeer vriendelijk.

27. Wij zijn hier geweest en het was perfect! We moesten even wachten want je kunt niet reserveren. Het eten maakte alles goed. Vrienden van ons waren in Maastricht en waren op ons advies daar ook geweest. Ze vonden het heerlijk en bedankten ons voor de tip. Wij zijn echte Bourgondiers en kunnen alleen maar bevestigen dat het er erg goed is. Als je er geen problemen mee hebt om te moeten wachten, geen Michelin ster wilt verwachten, dan is het hier prima eten. Het zit niet voor niets elke avond vol. Gewoon doen.

28. Lizbeth brouwers

Afgelopen zondag zijn we er gaan eten met onze twee kinderen, deze zijn elf en 13 jaar oud en gewend om op een bepaald niveau te eten. Het eten op zich was qua smaak in orde ( heb 10 jaar samen geleefd met een Italiaan, dus weet wel wat ik mag verwachten ) maar veelvuldig gebruik van olijfolie. De portie`s daarentegen waren ronduit klein, alsof men in de keuken met een weegschaal er naast gestaan had, om de hoeveelheden te meten.

Toen we er een opmerking tegen de serveerster over maakte, kregen we te horen: Dat moet u niet tegen mij zeggen, maar tegen de kok!

U begrijpt dat dit de eerste en de laatste keer was dat wij dit restaurant bezochten. We komen uit Maastricht zelf en er zijn betere restaurants waar wij ons zuur verdiende geld mogen achter laten.

6,1
  29. Ik kom al 13 jaar bij dit restaurant. Het eten is prima, alleen krijg je altijd hetzelfde geserveerd.

Helaas vind ik de bediening ronduit beschamend. Gevraagd voor een sneetje brood wat nooit werd gebracht, hebben zelfs een uur aan een lege tafel gezeten. Men had niet de tijd om ons te vragen of we nog iets wensten te bestellen, daar er een "bekende Maastrichtenaar" buiten op het terras zat. We kregen ook geen excuses want het was volgens hun niet gebruikelijk dat je aan een tafel vraagt of mensen nog iets wensen.

5,3
  30. Ik heb er verscheidene keren gegeten. In het kleine restaurant waar ze mee begonnen waren hadden ze geweldige pizza's, die ze nu begrijpelijkerwijs doch helaas niet meer op de menukaart hebben staan.

Voor een snelle hap moet je hier echter niet zijn; ze nemen hier de tijd voor je maaltijd. Als gevolg waarvan je er wel enige tijd van je avond hier verblijft.

Het eten smaakt authentiek Italiaans en dus met heerlijke verse ingrediënten bereid, waar ze -evenals inderdaad de olijfolie- niet scheutig mee zijn.

De bediening is hartelijk ( ik werd er na twee jaar zonder bezoek nog steeds herkend...) en het allermooiste vind ik wel dat ze het eten nog écht aan tafel komen opdienen.

Het feit dat je niet kunt reserveren vind ik juist hun charme omdat iedereen op elke willekeurige avond dan nog kans maakt op een tafel. Ik weet zeker dat bij reservering het al dagen, zoniet weken van tevoren vol zou zijn.

Zodra ik maar hoor dat er iemand naar Maastricht gaat, raad ik Gio's altijd als eerste aan, nog voor alle andere bezienswaardigheden.

31. Ik blijf het vervelend vinden dat je hier niet kunt reserveren. Ik woon 30 km van Maastricht af en als je dan naar Gio's gaat, is er bijna nooit plaats voor ons (2 personen). Hun service bestaat dan uit het noteren van je GSM-nummer zodat men je kan bellen zodra er een tafeltje vrij komt. Met als gevolg dat je meestal een half uur tot anderhalf uur doelloos door Maastricht dwaalt in afwachting van dat telefoontje. Of je gaat een andere horecazaak binnen en drinkt daar alvast iets. Dit is iets wat ongewenst is als je je hebt voorgenomen om eens lekker te gaan eten.

Over het eten: het smaakt uitstekend en puur Italiaans, maar men gebruikt wel erg veel olijfolie. Op zich wel lekker, maar de laatste keer hebben wij allebei de hele nacht wakker gelegen na een etentje hier, omdat de olie ons te zwaar viel. En dat terwijl wij zelf ook uitsluitend met olijfolie koken en bakken. We zijn dat dus wel gewend, zou je zeggen.

32. Silke Staaks

Wij waren aangenaam verrast, eens wat anders dan a-la-carte bestellen. Daarbij was er voldoende keus. Het eten smaakte echt heerlijk en dan ben ik een echte fijnproever en heel kieskeurig! Hele verse ingredienten en echt Italiaans. Leuk hoe ze het kwamen serveren. Ook hele vriendelijke bediening. Enige minpuntje wat ik kan noemen is dat het eten vrij snel koud werd.

33. mieke sanders

Fantastische, pure Italiaanse keuken.

Vriendelijke bediening, goed glas wijn.

Prima sfeer, helemaal goed.

34. In een woord, heerlijk.

Eens iets anders dan een pizzeria.

Eten was verrukkelijk. Gezellige sfeer en vriendelijke bediening.

35. Reserveren kan niet. Er is geen menukaart en dus ook geen prijsindicatie. Zodat we onaangenaam verrast werden door de rekening. Voor vegetariers is er geen redelijk alternatief. Het eten was te zout en was niet warm genoeg. Borden werden wel voorverwarmd op tafel gezet, maar waren al afgekoeld voor het eten er was. Kraanwater werd niet geserveerd.

Aan de tafel naast ons zat een bekende Maastrichtenaar die ongevraagd veel aandacht kreeg van het personeel. Storend.

Eens maar nooit meer!

3,3
  36. Zelden zo teleurgesteld. Bediening arrogant en buitengewoon slordig. Niet luisteren: of ik kaas over de spaghetti wil? Nee dus, waarna er vervolgens dus wel kaas over uitgestrooid wordt.

Voorgerecht (de spaghetti aglio olio) te weinig zout, knoflook veel te donker (en dus bitter) gebakken, hoofdgerecht alles (vlees en groenten) veel te zout.

Maar vooral de arrogantie bleef me het meest bij.

3,6
  37. Pas Breda

38. Heerlijk eten en gezellige sfeer. Zeker een aanrader. Mij kun je er voor wakker maken.

39. Tja, absoluut de beste. Authentiek, 'eet wat de pot schaft' en helemaal af...

40. Het beste dat je kan overkomen, is zo een heerlijke warme zomeravond, en dan op het terras buiten bij gio, gewoon eten wat er wordt voorgezet. Eerlijk, en natuurlijk eten, in optima forma bereid. Beter vindt u niet in Maastricht. Je moet het natuurlijk wel allemaal begrijpen, geen kaart, geen creditkaart, geen reservering, maar verder top italiaans.

41. Super! Gastvrij en echt Italiaans puur eten.

42. het eten is er best lekker maar ik wil er niet meer naar toe. De bediening is zo ontzettend arrogant, je mag als klant blij zijn als je er kunt eten. Ik ga liever naar een restaurant waar je als klant verwelkomt wordt. je kunt er niet reserveren maar voor de echte ingewijden kun je er je 06 nummer achterlaten zodat je mag komen als er een tafel vrijkomt. Pfff, dit restaurant gaat zichzelf op deze manier uit de markt prijzen.

3,6
  43. bezoeker

De eerste keer waren wij zeer te vreden. De tweede - en tevens laatste keer als het aan ons ligt - zeker niet. Het eten was erg vet en het leek erop dat men jongeren liever zag gaan dan komen... Volgende keer dagje Maastricht gaan we naar het restaurant op de hoek van het Vrijthof. Daar wordt je tenminste wel met respect behandeld!

2,5
  44. gerritjan

gewellig gegeten erg leuk dat je geen menu kaart krijgt en gewoon mee eet wat er die dag is . helemaal top

45. matig

3,3