Brasserie Monopole in Maastricht

1497420493 50
1519852743 51
1620797867 51
1632013992 49

1. Vieze dekentjes op stoelen, vieze glazen, wijn werd vanuit het vieze glas in een reeds schoongepolijst glas geschonken. Deze bleek alsnog niet schoon. Onvriendelijke serveerster! MoNOOOOpole voor ons!

1,8
  2. Aumix

Bad food, quality of service : - 10😡

3. M. Van der Velden

Bediening redelijk. 2 koffie en een droge kersenvlaai waarvan de slagroom uitgedroogd was. 14 euro betaald. Gaan we zeker nooit meer zitten.

1,6
  4. Koffie met vlaai besteld, droge vlaai, niet vers, verwacht in de vriezer geweest. Taaie kortst. Wel €6,50 per stuk. Koffie koud.
    4 personen ook dezelfde droge vlaai.

Zeer slecht voor 6,50 per stuk vlaai. Doet de Limburgse vlaai geen eer aan.

5. Drinken en sfeer prima maar het eten was erg slecht

3,7
  6. skip deze zaak

Je kunt het beste dit restaurant skippen als je een leuke dag Maasstricht wilt hebben. Ooit in het verleden was het hier goed te vertoeven, maar tegenwoordig is het een ondermaatse dure tent, waar je uren moet wachten op je smerige eten. Het personeel je compleet negeert en niet naar je omkijkt behalve je als de veel te dure rekening wilt betalen en ze je centjes willen binnenhalen.

Veel mensen lopen hier de deur uit met een slechte ervaring of discussie met het personeel. Als het eten dan nog goed zou zijn, maar ze durven EUR 12.95 te vragen voor een tosti (één dubbel gevouwen kleffe/koude witte boterham met ham en kaas). Dubbel hard gebakken friet, koud ei, enz enz.

Snel doorlopen naar één van de buren die wel zijn zaakjes voor elkaar heeft op het Vrijthof.

7. Vandaag 27 september 2023 op het terras van Monopole Maastricht 2 koffie en 2 stukje taaie kersenvlaai genuttigd. Prijs 19,20 eu!
    Schandalig.
    Dit was de laatste keer op dit terras.

8. Nooit meer, zonde van je geld! Saté met satésaus, die saus was zo smerig, het verpest je saté. Alles draait om extra geld en schofterig wat ze voor saus vragen, terwijl de maaltijden zelf al prijzig genoeg zijn. Patat leek uit oud vet te komen niet te eten ook laten staan.

Schrijf niet zo gauw een recensie maar dit is zeker geen aanrader!!

3,7
  9. Vandaag een prijs betaald van € 28 voor 2 latte macchiato met 2 appelstrudel. Dacht dat ze mis waren. Belachelijk hoog voor hetgeen het is. Maar de prijs was omdat we op het Vrijthof zaten werd verteld door de bediening.
    Toilet was smerig en de ruimte zag er ook oud uit. Achterstallig onderhoud.
    Prijs en kwaliteit matchen echt niet. Niet voor herhaling vatbaar.

2,4
  10. Een uitsmijter ham/kaas voor €14,95!!
    En dan krijg je maar liefst 1 boterham.

1,4
  11. Zeer klantonvriendelijk, hier telt alleen de winst. Geen aanrader.

12. Mano Kuzelj

13. Ton Stoffels

Bij Brasserie Monopole is het prettig verblijven: terras, druk, mensen kijken, betaalbaar eten, niks mis mee, maar toch, om e 9,50 te rekenen voor een Irish Coffee dat geen Irish Coffee is geeft blijk van het ontbreken van elke vorm van realiteitszin en productkennis. Een hoog glas voor 1/3 gevuld met koffie en enigermate met slagroom uit de spuitbus. Belachelijk en schandalig.

14. Zaterdag 14-05-2022 op het terras gezeten bij Monopole te Maastricht. Wij waren met z’n vieren en wilde Limburgse vlaai met koffie / thee nuttigen. Er waren nog maar 2 stukken vlaai en toen werd door de ober het voorstel gedaan: warme wafel met slagroom en aardbeien en bolletje ijs. Dit hebben wij toen gedaan. Bij het afrekenen werd er voor de 2 wafels € 30,00 in rekening gebracht! Dit vinden wij belachelijk duur voor wat je krijgt! 1 warme wafel, 1 bolletje ijs, toefje slagroom (Geen vers geklopte) en 3 aardbeien. Vooraf geen kaart gekregen of prijs vermeld. Wij willen best betalen, maar moet wel redelijk blijven (prijs : kwaliteit verhouding) Hier dus nooit meer naar toe! De dienstdoende ober gewezen op de belachelijke prijs, maar deze gaf aan de prijzen niet te hebben gemaakt.

15. Slechte koffie.
    Verrotte erwtensoep.
    Sorry staat wel op de rekening maar u krijgt een rondje koffie.
    De beroemde sigaar uit eigen doos.
    Schandalig.

4,3
  16. Wilde wat drinken op wat er uit zag gezellig terras.
    Helaas werd ons nogal onvriendelijk medegedeeld dat het zitten aan een vierpersoonstafel met 2en niet mocht. Er was geen 2 persoonstafel vrij, en die stonden er bijna niet. En t was verplicht te eten. Het was 14.30.
    Dus terras ziet er gezellig uit, maar ik zou aanraden terrasje verder te pakken. Bediening zeer onvriendelijk.

17. Op 7 juli te gast geweest bij Monopole met 4 vriendinnen en een ongelofelijke avond gezellige gehad.
    Diner was fantastisch, stond al een mooie amuse klaar, bediening zeer gastvrij, kortom een team mensen waar de eigenaar van de uitbating terecht trots op mag zijn.

Een dikke tien verdiend!!

18. Aspergesoep was ronduit schandalig, dikke drap met klonters zonder asperges erin! Tagliatelle met 'verse zalm' was zalm uit de diepvries helemaal droog gekookt zonder enige smaak! Kies alsjeblieft een ander terrasje uit!

19. Wij hebben hier voor de 2de keer heerlijk gegeten, met z'n tweeën aan een 4 persoonstafel met vlotte aardige bediening.
    Er word zelfs voor ons voor volgend jaar januari een tafel vrijgehouden (classic cars vrijdag).

20. Job Scholtze

Ik schrijf niet snel een review over een restaurant. Plek is top, bediening ook. Drukke tent, kan niet fout gaan zou je denken. Alleen waren dit echt de slechtste spareribs die ik ooit gehad heb. Jammer, zo'n top plek, en dan zo'n terleurstelling.

2,6
  21. Wat slecht!! Kurk in de wijn! Schnitzel uit de frituur, uitgedroogd! Rib eye is een vies stuk rauw rood vlees! Kinderen, kipnuggets koud! Bah!
    Pak een ander terras... slechter kan niet!

22. We hebben vanmiddag een lunchmenu genomen. Dagsoep, visspies met zalm en kabeljauw en dessert (mijn echtgenote koffie en ik een dame blanche). Over de hele lijn een meevaller. De bediening was vriendelijk, attent en vlot. het eten was lekker. En met 20 euro op de teller mag van een uitstekende prijs-kwaliteit-verhouding gesproken worden.

23. Vandaag wilde ik met mijn vriendin lunchen bij de Monopole en wij hadden een afspraak met een 3e persoon die later zou aanschuiven. Bovendien hadden we 2 volle winkeltassen bij ons. De "gastheer", waarschijnlijk de eigenaar, wees ons in de richting waar een 4- en 2-persoonstafel stonden waar we konden plaatsnemen. Wij gingen aan een 4-persoonstafel zitten en werden op zeer onvriendelijke wijze gesommeerd om aan een 2 persoonstafel te gaan zitten, waar sowieso geen ruimte was om onze winkeltassen kwijt te kunnen. Ik kreeg niet eens de kans om uit te leggen dat er nog 1 persoon zou bijkomen. Toen ik zei dat we anders ook wel elders konden gaan lunchen zei hij:" ok, nou dag!!" Wat een onvriendelijke man!! Zo ga je niet met je gasten om lijkt me. Mijdt dit adres. Aan de beoordelingen te zien is de kwaliteit ook niet geweldig hier. We zijn vervolgens elders gegaan, waar ze wel weten hoe ze met hun gasten kunnen omgaan. Wellicht kan men van de Monopole hier een opleiding gastvrijheid en fatsoensnormen hanteren krijgen. Echt een schande voor Maastricht deze zaak.

24. Van balkom

Werden vanmiddag weggestuurd door een personeelslid omdat we maar met zijn 2en waren en er 3 of 4 personen aan een tafel moesten. Echt zo belachelijk! Geen woorden voor! Zo slecht.

25. Bar en boos. Zeer onvriendelijk personeel.

3,6
  26. Familie

Zeer klantonvriendelijke bediening. Om 10:50 aan tafel op een leuk en druk bezet terras. Eerst koffie besteld en gelijk menukaart ontvangen. Toen we na een kwartier eindelijk de koffie ontvingen en ons ontbijt wilde bestellen vertelde de serveerster doodleuk dat er na 11:00 geen ontbijt meer werd geserveerd. Dit staat nergens aangegeven, werd ook door haar bevestigd, maar dat zijn nu eenmaal de regels van het restaurant werd ons medegedeeld. Toen we aangaven dat dit een wel erg vreemde gang van zaken is omdat we al ruim voor 11:00 aan tafel zaten en door drukte lang op onze koffie moesten wachten werd de baas ingeschakeld die aangaf dat we dan maar weg moesten gaan en de tafel vrij moesten maken. Een alternatief werd niet aangeboden en er was geen begrip voor de situatie. Jammer en onbegrijpelijk dit handelen.

5,7
  27. Erg onvriendelijk ontvangen door de bedrijfsleider. Gelukkig vriendelijk en snel bediend door de obers. Lekker gegeten. Verder vol verbazing gekeken naar de bedrijfsleider, dit kan echt niet. Die man moet een ander beroep kiezen, eentje waar hij wel happy wordt.

28. Als twee jonge dames dachten wij heerlijk te kunnen lunchen bij Monopole. Toen wij buiten wilden zitten, kon dit niet want dit was pas vanaf 3 personen geoorloofd onder de heater. We liepen toch maar naar binnen & mochten achterin plaatsnemen. De ober kwam eraan om de drankjes bij de buren op te nemen, ons werd geen goedendag gezegd maar onze tassen werden zonder toestemming verplaatst.

Verbaasd over deze feiten besloten we toch de kaart te bekijken: ik vertelde mijn vriendin dat ook hier (meerdere restaurants op de Vrijthof) de rekening niet gesplitst kon worden, voor twee studentes aardig irritant. De ober hoorde dit terwijl hij de drankjes bij de buren verzorgde, draaide zich daarna om, keek in mijn kaart en loopt weer weg. We zaten er 10 minuten zonder goedendag en zonder dat er drankjes zijn opgenomen: we zijn opgestaan en vertrokken.

Als dames die beide in de horeca werken, weten we dat we niet op deze manier behandeld wilden worden.
    Daarnaast was het relatief duur voor de recepten maar dat komt door het toeristische dat de Vrijthof biedt.

29. Zaterdagavond op 't Vrijthof. Hapje eten bij Restaurant Monopole, zittend op het terras. Terrasverwarming aan, relaxte sfeer. Bediening aardig en behulpzaam. Daar ik een maagverkleining heb, en geen heel hoofdgerecht op kan en een kindermenu met frikandel of kroket niet best vind, vroeg ik om een kleiner portie kipsaté, daar ik het zonde vind om de rest weg te moeten gooien. Aan deze vraag wilde de keuken niet meewerken, werd er verteld door de serveerster. Ik moest dus toch een hoofdgerecht nemen.
    Souvlaki steaks, gekruide filetlapjes met een uitgedroogde salade als garnituur. Jammer. Rijst bij een gerecht voor iemand die geen friet of brood wilde, was ook absoluut geen optie. Ik heb zelf jaren in de horeca gewerkt en dit stukje service, als tegemoetkoming naar de klant toe, vind ik een gigantisch gemis. Nogmaals bediening attent en snel. Op het eten is meer eer te behalen, gezien prijs en kwaliteit.

5,9
  30. Zonde van de meeste recensies hier. Zelf werk ik ook in de horeca dus let ik gedetailleerde op bepaalde punten. Als ik vraag of er citroen in een drankje zit en ze doen er een extra schijfje in ben ik zeer tevreden. De bediening is zeer gastvrij, lekker ontspannen en los. Overigens waren ze ook erg vlot. Zowel de dranken als het eten hebben we niet op hoeven te wachten. Zeker de verhouding tijd en de drukte was het heel snel. Het eten smaakte ook heerlijk. De zalm was heerlijk zacht en de asperges waren verrukkelijk. De varkenssate was ook heerlijk op smaak.

Al met al een heerlijke en aangename ervaring!

31. Wat een ongelofelijke verschrikkelijke tent!
    Na vijf keer vragen, seinen, mijn collega komt zo bij u krijg je met een chagerijnig gezicht iemand aan je tafel die je bestelling op neemt. Ook wordt bij het afrekenen het geld uit je handen getrokken en kijkt ze om zich heen om maar geen oogcontact te maken.

Ik ga in ieder geval nooit meer terug!

32. Wilde daar gaan eten met 2 personen. Mogen niet aan een 4 persoons tafel gaan zitten. Stonden een beetje raar te kijken, maar ze boden ook geen alternatief. Wat een arrogantie. Komen daar nooit meer, terwijl we normaal meerdere keren per jaar daar gingen eten. Eten is ook best duur. Sorry een paar klanten kwijt.

33. Gezellige sfeer, heerlijk gezeten! Erg vriendelijke bediening. Prima gegeten, 1 portie friet bij 2 gerechten vond ik niet passend bij de prijs. Kwaliteit prima.

34. Op donderdag morgen een ontbijt besteld.

Het stokbroodje was lekker, de snee witbrood en buinbrood waren droog. De koffie werd geserveerd in een kopje met een barst over het hele kopje (goed zichtbaar, de barst was bruin uitgeslagen).

Bij het ontbijt hoort een kannetje koffie. Hiermee kun je 2 kopjes vullen. Raar dat er dan maar voor 1 keer suiker bij zit, dit moet je dus los bestellen. Vreemd ook het steakmes bij een ontbijt. Niet handig om de jam uit de verpakking te halen, nog voor het smeren.

Geen ervaring om te herhalen.

2,1
  35. RB 332 punten

Hebben hier vanmiddag een lunch genoten, broodjes waren lekker en werden vrij snel opgediend. De vrouwelijke bediening buiten was wat nors maar dat werd binnen goed gemaakt door haar collega's.

36. Jacqueline

Vandaag even drankje en een kippenpasteitje gegeten. Het pasteitje was koud en oud. De ragout met droge kip was ronduit smerig en over de bediening zullen we het maar niet hebben. De salade op ons bord was niet gewassen en zeker een dag geleden op het bord gekwakt. Wat een smerige zooi. Hier zou de keuringsdienst van waren eens een kijkje moeten nemen, dan wordt deze tent meteen gesloten. En voor deze zooi laten ze je ook nog eens de hoofdprijs betalen. Mensen wees gewaarschuwd, ga hier nooit iets nuttigen!

1,4
  37. Zaterdag 14 december jl. hier gegeten met 4 personen. Het was er stampvol. Ondanks dat, was het eten er al na ongeveer 15 minuten. Dat bleek ook wel! De biefstuk was compleet rauw, ondank onze vraag om medium. Vervolgens terug naar de keuken maar bij terugkomst was er niets veranderd. Nog steeds rauw!
    De frites waren zacht en niet gaar! Vervolgens kregen we een veel kleiner schaaltje frites terug (voor slechts 1 persoon). Toen we dit aangaven kregen we een iets groter schaaltje voor 2 personen. Dit terwijl we toch echt met z'n vieren waren. De goulash was minimaal. In een superklein pannetje zaten niet meer dan 4 stukjes vlees, en dat voor 19,95! Hoe durven ze. Als "troost" kregen we een kopje koffie. Nou, nou kan het eraf.
    Kortom, schandalig gewoon. Slechte bediening en service. Je had het idee dat je binnen een half uurtje weer weg moest zijn zodat er die dag zoveel mogelijk omzet gemaakt kon worden. Toeristen "uitknijpen" noemen ze dit.
    We komen hier dus nooit meer.

1,8
  38. Mevr Snackers

Slecht. Ik vroeg om een glaasje kraanwater bij de koffie en dat werd geweigerd. Ik vroeg niet om gratis water, dus deze zaak kan er gewoon iets voor in rekening brengen. Ik heb geen zin om uit te moeten leggen waarom ik een glaasje water bij de koffie wil/moet drinken. Ik vind de weigering een gebrek aan service en we hebben de lunch daarna ergens anders gebruikt.

39. J. Rothuizen

Slechte ervaring met bediening Brasserie Monopole op donderdag 19 september 2013 15.00. Bediening was traag; verschillende keren aangegeven dat we wilden bestellen. Wachten op de bestelling duurde erg lang. Toen enkele mensen aan onze tafel nog wat te eten wilden bestellen, duurde het weer een hele tijd voordat we geholpen werden. De tosti's waren vervolgens niet warm; geen kwaliteit voor de prijs die ervoor betaald moest worden. Geen fooi gegeven, want degene die afrekende had erg veel haast, want haar shift zat erop. Of we maar even snel wilden afrekenen.

40. Wauw wat hebben we genoten van Andre Rieu en jullie. Alles was tot in de puntjes verzorgt. Het zag er toppie uit. De bediening zorgde niet alleen voor de drank en eten maar ook voor een goede sfeer. Het eten was ook erg lekker. We kregen een 3 gangen menu en konden kiezen tussen vlees of vis. Het drinken kwam ook snel. Dit was erg fijn omdat het erg warm was buiten. We raden iedereen aan om dit ook eens mee te maken. Wij zijn er volgend jaar weer zeker bij.

41. Mijn vriendin en ik komen op veel locaties Maastricht. Het begon al met ouder stel naast ons waarvan de rekening niet klopte, hier verder op dat moment geen aandacht aan gegeven. De bediening liet te wensen over, iedereen liep er maar wat met elkaar te kletsen. De Sate was ronduit slecht, volgens mij was deze 3x opgewarmd net als de Friet. Toen maar snel de rekening gevraagd. Ik vroeg of ik kon pinnen, geen probleem zei het meisje. Ze kwam met een pinautomaatje aan tafel maar deze werkte niet zei ze, alles loopt vast. Toen naar een andere pinautomaat gelopen. Ik moest 59,90 betalen zei ze, vond ik erg duur voor 2x sate, 2 witte huiswijn en 1 rode huiswijn. Toch betaald en ik vroeg het bonnetje, dit kon ze me niet meer tonen. Ze zou een handgeschreven bonnetje maken. Ik ben terug naar de plaats gegaan en heb in de menukaart gekeken wat we moesten betalen. Dit was 47,90!! Ze zag dat ik in de kaart aan het kijken was en even later kwam ze terug en ze zei dat een foutje was gemaakt en ineens was er ook het goede bonnetje. Mijn advies ga hier nooit eten, het is al duur, niet te pruimen en dan wordt je ook nog eens voor 12 euro opgelicht. Buiten het ouder stel en wij zou het me niks verbazen als dit hier vaker gebeurd. We zijn echt niet kieskeurig maar dit sloeg alles.

Groeten uit Limburg

42. Zaterdag 29 september hebben wij gegeten in restaurant Monopole.
    Wij komen in veel restaurants en kunnen goed beoordelen of het een kwalitatief goed restaurant is.

Dit restaurant was rond uit slecht!!

-Bediening : Slechte service, meisje was zeker net nieuw. Ze vroeg niet naar extra drankjes of het smaakte en of we andere wensen hadden betreft het eten.

-Eten
    Wij hebben alle 4 een ander hoofdgerecht genomen.
    Pasta met zalm had een slechte smaak.
    Spaghetti was niet zoals je het verwacht in een restaurant, dit was net een kant en klaar maaltijd.
    Sate was niet goed doorbakken , het was nog rood.
    Patat was te hard gebakken.

Wij hebben ons eten niet opgegeten , toen wij om de rekening vroegen en weg gingen zaten de ober/manager ons uit te lachen!!!

Ik kan iedereen aanraden om hier nooit te eten.

Met vriendelijke groeten,

Vier meiden uit het gezellige en smaakvolle Utrecht.

43. Ontbeten bij monopole op 3 augustus met 3 personen op het terras. We bestelden alle drie ontbijt monopole voor 9,95. Na ongeveer 10 minuten werden de kannetjes koffie gebracht en de jus d'orange, maar 1 van ons had geen koffie besteld maar thee, dus dit moest weer worden omgewisseld. Na nog eens 25 minuten kwam eindelijk het ontbijt, er was ook een ei bij, minimaal 15 minuten gekookt en daarna nog 10 minuten in de diepvries afgekoelt of het ei kwam al uit de koelkast en was al een paar dagen of weken of misschien wel maanden tevoren gekookt, maar in ieder geval was de dooier al een beetje zwart. De andere eieren hadden dezelfde kwaliteit. De rest van het ontbijt was eenvoudig en ten opzichte van een gewoon ontbijt van 7,95 was het croissantje geen 2 euro waard.

1,9
  44. Vandaag 12 oktober 2011 hier gegeten. Het was een regenachtige dag en na een dag winkelen neergestreken op het terras met verwarming. We hadden zo een leuk en levendig uitzicht op het Vrijthof. Vooraf een Frans kaasplateau genomen. De ober kon ons vooraf niet vertellen uit welke kazen het plateau bestond. Maar vooruit, het smaakte best goed. Daarna de hoofdgerechten. Een mixed grill en de zalm en kabeljauw. De mixed grill bestond uit een stuk kipfilet, biefstuk en varkenshaas. De varkenshaas was rauw en niet rose, de biefstuk was ook rauw en taai. De kipfilet spande de kroon: deze was nog helemaal rauw van binnen. Toen de gerechten gebracht werden ook nog een rode wijn en een cola besteld. Die drankjes kwamen pas nadat we na 20 minuten zelf naar de ober gestapt waren. De rode wijn was veel te koud. De kipfilet hebben we aan de ober laten zien. Die beaamde dat de kipfilet niet gaar was. In eerste instantie bood hij aan om de kipfilet mee te nemen en door de kok verder te laten bakken. We waren sprakeloos! Lekker hygienisch..... De ober bood toen aan om het aan de kok door te geven. Daarna hebben we hem niet meer bij ons aan tafel gezien. De rauwe kipfilet hebben we op het bord laten liggen uiteraard. We waren van plan om nog een nagerecht te bestellen, maar hebben dit voornemen maar gauw laten varen. We wilden gewoon weg. Maar ook dat ging niet zo maar. De ober kwam niet meer bij ons in de buurt. Uiteindelijk zelf maar op de man afgestapt en om de rekening gevraagd. Hij vroeg toen of alles naar wens was geweest. We hebben gezegd dat dit niet het geval was. Toen we de rekening betaalden verlaagde de ober de rekening met 2 Euro. Wat een blamage! Als dat de manier is om tevreden klanten te krijgen dan zijn ze toch echt op de verkeerde weg. Overal kan iets mis gaan, maar het is de manier waarop dit "restaurant" hiermee om gaat. Hier komen we nooit meer terug!

1,4
  45. Ik kom drie keer per jaar naar Maastricht met mijn vriendin, en dan eten we altijd een keer bij de Monopool.

Wij hadden nu voor 22 juli een Andre Rieu terras arrangement bij De Monopool, ik wil even vertellen dat het fantastisch was, eten was super lekker en de sfeer ook super, iedereen in het wit gekleed, bediening in paars, en Sandra was een leuke gastvrouw, nog gezellig gedanst, het was allemaal top, volgende keer zeker weer.

Bedankt Dick, Pascal en Emiel.

Vriendelijke groetjes van Lydia en Wilma (amsterdammertjes)

46. 1 overnachting Maastricht geboekt om gezellig winkeltje te kijken, drankje te drinken en gezellig uit eten te gaan.

Na een aantal uurtjes door de binnenstad gewandeld te hebben, aangekomen op het Vrijthof. Bij de Monopole was plek en daar dus gaan zitten. Het duurde even voordat we mochten bestellen en kregen meteen te horen dat we niet goed zaten. We bestelden wat te drinken en een bittergarnituur, maar daarvoor moesten we op een een andere plek gaan zitten. Dit was nergens duidelijk aan gegeven.

Verkassen dus en daar wederom de bestelling gedaan bij de zeer ongeinteresseerde mevrouw van de bediening.

Waarschijnlijk hebben ze bij deze brasserie niet het besef van Horeca want je moest heel veel geduld opbrengen om je bestelde te krijgen. Op het punt dat ik mijn jas wilde aantrekken om te gaan kwamen de drankjes, paar minuten later gevolgd door het bittergarnituur. Op dat punt hadden we al besloten dat we hier niet zouden blijven. Netjes gevraagd of we de bon mochten en die kwam dan weer wel snel. De uiterst vriendelijke jonge dame zei ons dat ze zo weer terug zou zijn om af te rekenen. We zijn uiteindelijk na ruim 10 minuten maar zelf naar binnen gelopen om af te rekenen, want ook daar was de service ver te zoeken.

Conclusie van ons, hier gaan we nooit meer naar toe.

47. Wij hadden een arragement geboekt op 15 juli voor het concert van Andre Rieu...dresscode was wit.

Dat gaf een leuke aanblik over 't hele terras......het eten was verrukkelijk en mooi op tijd geserveerd.

De serveersters in 't paars gaven een extra dimensie aan 't geheel.

Origineel waren de vlaggetjes en lichtjes.

Volgend jaar zeker zonder twijfel deze brasserie!

Niets dan lof over deze geweldige avond in Monopole!

Ja natuurlijk was Andre super, maar dat wisten we al!

48. Jan 42 punten

Van zondag op maandag overnacht in Maastricht in en tijdens onze wandelingen door het centrum willekeurig een terras uitgekozen om een apero te drinken. We houden beide van campari soda dus dat werd het dan. De kelner hoorde het in Keulen donderen maar deed net of hij het allemaal wel kende en bracht 2 campari's waarvan de maat te klein was, opgevuld met ijs en een schijfje citroen verberg je veel, en een klein kannetje met bruisend water erbij en dat wat het. Op de kaart stond campari à 3,65€ uiteindelijk hebben we 11.20€ afgerekend. De kelner bleef vol houden dat het kleine karafje wel degelijk 2 porties water bevatte en deed geen moeite om zijn glimlach in te houden toen we een opmerking maakten. We werken beide reeds jaren in de horeca en weten wat een goede bediening is. Iets dat ze hier zeker niet kennen. Gelukkig zijn ze op een toeristische plaats gelegen anders waren ze al lang gesloten. Absoluut géén aanrader.

1,4
  49. Gisteren (22 maart) zijn mijn man en ik gaan lunchen bij Monopole. Wij kregen onze lunch en deze voldeed niet aan de verwachting. Ik heb mijn lunch niet opgegeten en bij het afrekenen (een andere kelner) heb ik aangegeven dat ik de salade niet lekker vond. Onze kelner heeft dit ook gemeld aan bovengenoemde kelner. Waarop hij letterlijk zei: die vrouw moet niet zeuren. Dit hoorde mijn man en eiste de baas te spreken. De baas kregen wij niet te spreken waarop mijn man het geld had teruggevorderd.

2,3
  50. J.A.Luites

Ondanks de vele vervelende ervaringen van klanten, wilden wij toch weer, net als vorig jaar, reserveren voor het André Rieu gebeuren. Maar nu met meerdere personen. Onze ervaring is niets dan lovend, niet alleen voor het eten maar voor de hele entourage! Chapeau.

Bea Luites-Arends.

51. Gisteravond heerlijk gegeten in heel sfeervol en gezellig restaurant Monopole. (zalm en kabeljauw heel lekker. Voorgerecht champignons super lekker). Bediening heel vriendelijk en gastvrij. Kerstversiering aan buitenkant restaurant top!

52. Patricia en Andy

Zonet bij dit restaurant gegeten. Zelden zo slecht gegeten... Carpaccio was nog bevroren en werd met geraspte kaas uit een zakje geserveerd. Mijn hoofdgerecht.. Kabeljauw en zalm, was gewoon koud. Uiteindelijk een nieuwe portie gekregen maar wederom zeer teleurgesteld. Kruiden hebben ze hier niet uitgevonden.

53. Vanochtend waren wij bij Monopole te gast(?) en probeerden we i.v.m. het bespreken van een eventuele reservering van een diner alvast 2 koppen koffie te bestellen. Na tot tweemaal toe de belofte van de kelner ons te komen helpen meer dan 20 minuten te hebben afgewacht zijn we maar vertrokken.

Vreemd was dat er personeel achter de bar stond, maar deze hadden het te druk met "intern overleg".

Het etentje voor 15 personen hebben we maar ergens anders besproken, zoals je wellicht zult begrijpen!

54. Op een zomerse vrijdagavond geheel onverwacht bij dit "restaurant" gegeten......

We bestelden een witte wijn en een witbier. Het biertje was lauw en rook bedorven. We maakten dit kenbaar en werden vervolgens door een zeer arrogante ober uitgelachen dat dit niet zo kon zijn. We hebben het drankje laten staan en vervolgens een cola besteld. Deze werd met een klap op tafel gezet zonder enig commentaar. Vervolgens de voorgerechten: carpaccio en tomatensoep. De soep kwam volgens mij rechtstreeks uit een blik en de carpaccio was warm en veel te dik gesneden en had een bedorven smaak. Op de vraag van de ober of het gesmaakt had lieten wij weten dat het ver onder de maat was. Zijn enige reactie was dat de kok last zou hebben van de warmte?! Toen het hoofdgerecht: sate met friet, ook dit was van een zeer slechte kwaliteit. Het vlees was erg vet en nog helemaal rood van binnen.. We hebben het hoofdgerecht laten staan en de borden werden zonder opmerking door de arrogante ober weggenomen. Toen maar snel om de rekening gevraagd en zeer teleurgesteld en eigenlijk ook boos vertrokken. Wij gaan zeker 1 keer in de week uit eten, maar hebben nog nooit zo ontzettend slecht gegeten. Nu heb ik ook de andere recensies over dit "restaurant" gelezen en ben dan toch benieuwd hoe de verschillen van mening tot stand komen. Zijn wij nu zo verwend of staat daar regelmatig een andere brigade in de keuken/bediening?

55. Absoluut geen aanrader. Het eten was op zich niet slecht, vooral het zuurvlees was best goed. Maar de manier waarop we bediend werden, was zeer onder de maat. Een beetje vriendelijkheid kon er niet vanaf. De ober had zeer duidelijk geen zin om onze tafel af te ruimen. Na ruim een half uur hebben we dan zelf maar gevraagd of dat aub kon gebeuren (druk was het niet meer, dus dat is geen excuus) en of we nog een dessertje mochten bestellen. Nou, dat kon dan nog net. Bovendien verstaan wij onder een kannetje thee met diverse smaken toch echt dat je een kannetje krijgt en daarbij meerdere smaken thee ipv 1 zakje! Hier komen wij nooit meer terug!

56. Het personeel was heel onbeleefd naar de klanten toe.

Het was een uurtje of 5 en ik bestelde een tosti met mayonaise en een stokbroodje kruidenboter. Hier op werd kwaad gereageerd omdat het diner tijd was maar op de kaart stond tot 18.00. Na enige woorden mocht ik toch blijven zitten en liep de ober weg, zonder bij mijn vriend de bestelling op de nemen. Het was een vergissing volgens de ober. Lang daarna kregen we ons eten:

De tosti was overal lichtjes aangebrand.

De mayonaise was al eerder opgemaakt en hierdoor zat er stof in en was er een hard laagje opgekomen.

De salade was uitgedroogd en de ingredienten zagen er niet vers uit. De kruidenboter was smakeloos!

Mijn vriend vond zijn eten ook totaal niet lekker en het duurde heel lang voordat we eindelijk ons tweede rondje drinken kregen!

Voor ons voortaan een ander restaurant op het vrijthof!

57. Carpaccio: Geserveerd op warm bord. Met een halve rode ui. Pardon?

Garnalencocktail: Kan weinig fout aan gaan, jammer van de kant en klare cocktailsaus (uit plastic bakje!)

Stokbrood kregen we wel een hele van met kruidenboter van de rol....

Kabeljauwfilet uit de diepvries met smakeloze kreeftensaus. (Tenminste...dat stond op de kaart...)

Varkensmedaillon lees: varkensmedaikarton met champignonroomsaus. We konden kiezen tussen peperroom en champsaus...maar we kregen een heuse combi...maar gelukkig wel met champignons uit blik.

Er werd ons niet eens gevraagd of het ons gesmaakt had...slimme zet ;)

Kortom...het was niet eten. En dat allemaal voor een belachelijk hoge prijs.

Gelukkig kunnen mijn partner en ik het goed met elkaar vinden...en was het evengoed gezellig.

1,9
  58. mia ramaekers

Het concert van Andre Rieu was heel mooi:

De zitplaatsen, het eten, de verzorging door de bediening, gewoon de hele sfeer bij jullie, petje af.

Bedankt voor het hele gebeuren, ook jullie medewerkers bedankt! Wij hebben met ons zessen genoten.

De Gr namens ons en onze vrienden.

59. Fam Kapteyn

Hebben hier heerlijk gegeten en was verbaasd over de professionaliteit van het personeel ipv geldverdienende studenten die alleen (klaarblijkelijk) komen om zich wat bij te verdienen. Eindelijk weer eens een middeklasse zaak in Maastricht waar de ober weet hoe je met de gasten om moet gaan en hoe een fles wijn aan tafel gepresenteerd wordt en open gemaakt met afdronk! Toppie, mijn complimenten. We hebben genoten.

p.s. De vlaai 's morgens was ook uit de kunst!

60. Ilona 42 punten

Een aanrader, wat ons betreft. Ondanks een natte vakantie dag in Maastricht, 3 mei, kwam 's avonds alles goed in dit restaurant. De aspergesoep was echt heerlijk! Vol smaak, met aspergekopjes en zalm. De verse asperges met ham en ei waren ook echt super lekker, alhoewel wat veel (9 asperges p.p. is een hele hap). Beenhammetjes heerlijk (wel veel), goede saus. Lekkere irish koffie (eindelijk een restaurant die weet dat dit met dikke, verse slagroom hoort!). Ook nog vriendelijk personeel en een leuk interieur. Top!

Groeten van 2 kritische en verwende eters.

61. Ik werk binnen de gehandicaptenzorg en hier zijn we al verschillende malen gaan eten. We waren iedere keer erg tevreden. Leuk personeel, die goed met onze doelgroep omgaat. Enige nadeel is dat de zaak erg vol staat met tafeltjes en stoelen. Dus bij drukte is de zaak ook meteen erg vol.

62. Schande, maandag wilden we gaan eten in dit restaurant.

We waren er rond 14.30 en gingen naar binnen.

Gelijk werd ons gevraagd met hoeveel personen we waren, met 2 personen, antwoordde ik. Helaas was er alleen plaats voor 4 personen of meer. Schande, schande wat een discriminatie. Bij dit restaurant telt alleen omzet. En voor minder dan 4 personen is er geen plaats. Wat een klantenservice. Is dit de toekomst van gastvrij Maastricht.

63. David uit alkaar

Ik heb hier een 3 gangen menu gegeten en de volgende ochtend gingen we hier ontbijten.
    Het eten was goed, lekker soepje bij het hoofdgerecht.
    Het vlees was lekker gekruid en de friet was zelfs toen we klaar waren nog warm, terwijl bij sommige het al koud is.
    Het dessert was best een flinke hap. Lekker was het en dat voor maar 20 euro. Niet duur. De sfeer was erg gezellig en het zag er allemaal mooi uit.
    De volgende ochtend hadden we daar onbijt. Het was weer super veel, maar echt super lekker. Je kreeg van alles, we hadden het simpelste gekozen en dat was 7.95 euro. Ook niet duur, alleen de jus d'orange was niet vers. Mja, dat is ook niet zo erg.
    Kortom, ik kom wel nog een keer.

64. Met vier personen gegeten. De sfeer was gemaakt gezellig, waarbij het opviel dat het personeel en volgens mij de eigenaar meer met elkaar bezig waren dan met ons. En dat voor deze prijzen!

De carpaccio was ook bij ons nog bevroren en de warme sauzen komen uit pakken. Op onze vraag of er bij de zalm een Hollandaise-saus geserveerd kon worden kregen we na overleg met de keuken de reactie dat dat niet ging, omdat ze de ingrediënten niet in huis hadden (we hebben het over ei, boter en azijn.....). Ik denk dat de koks niet over de kennis of vaardigheden beschikken om deze saus à la minute te bereiden, want alles wees daarop. Vrijwel alle door ons bestelde gerechten kwamen uit de diepvries: het een was nog niet volledig ontdooid en het ander had waarschijnlijk te lang in de magnetron gelegen want daar kon je je schoenen mee lappen.

De wijn was de eerste keer niet goed (had kurk) en de tweede fles werd geopend naar de tafel gebracht en had dezelfde kurksmaak.

Kortom: vermijd deze zaak, De bediening is vooral erg verrukt van zichzelf, het eten is alles behalve vers en de wijn is slecht (en daarbij niet op temperatuur). Het enige wat hier van hoog niveau is is de prijs.

Een hele dikke onvoldoende dus.

65. yvonne janssen

Wij, Cor en Yvonne Janssen zijn met onze vrienden Jan en Gonnie voor de tweede keer naar Andre Rieu geweest.
    Steeds via een arrangement bij jullie op het terras gezeten.
    Het was geweldig.
    Het eten : eerst iets van het huis en daarna het 3 gangen menu. Was goed, maar het hoofdgerecht wel wat te veel.

Erg gezellig tijdens het concert, jullie zorgden voor vlaggetjes en sterretjes voor de sfeer. Ook deden jullie zelf gezellig mee.

Hopelijk tot het volgende jaar.

Groetjes van ons.

66. Janneke Hermans

Heb hier vorige week vrijdag gegeten. Zalmcocktail en carpaccio vooraf. Als hoofdgerecht varkensmedaillon en zalmfilet. Om te beginnen was het geen verse zalm op de cocktail en de cocktailsaus smaakte naar kant en klare saus. Bij de carpaccio zat een zoete balsamicodressing. Eerlijk gezegd is dat niet de ideale combinatie, maar ja. Oh ja, de carpaccio was nog bevroren. Triest.

Dan de hoofdgerechten. Het varkens(haasje) was heerlijk. Goed gebakken. Mooi rosé vanbinnen.

De zalm was door de bloem gehaald en toen te lang gebakken. Deze was veel te droog en had een krokante, bloemige buitenkant. De witte wijn saus mag je geen saus noemen. Dat was een crème.

En als laatste punt. Mijn vriend en ik werden geholpen door een kale ober met een bril. Sorry, maar wat is deze man goed in acteren. Een overdreven slijmbal.

Dit is niet voor herhaling vatbaar. Prijs/kwaliteit onvoldoende.

67. Prima gegeten hier. Jammer dat ze de carpaccio een beetje zoet maken dmv een sinaasappelschijfje en een zoete stroopachtige dressing. Als hoofdgerecht een heerlijke kogelbiefstuk op. Al met al een flinke portie!
    Personeel was opgewekt en vrolijk!

68. Jef en Tiny

Als liefhebbers van uit eten zeker in de top 5 van Maastricht en daarbuiten.

69. stalman hoensbroek

lekker gegeten met 5 collega's prijs kwaliteit verhouding was goed bediening was vriendelijk en zeer attent losde alle problemen heel goed op namelijk iemand van ons lusde de saus niet mannelijke bediening zei geen probleem een andere saus was geen probleem ook in de drukte niet koks en bediening toppie

6,7
  70. fam lemmens

Sate was koud, half uur wachten op mosterd. Bediening niet aardig, bediening liep vervelend langs tafeltjes. veel te duur voor de kwaliteit.

1,6
  71. de vries

rondom slecht
    hier voelt men zich als gast behoorlijk berooit
    beslist geen aanrader

1,7
  72. ik kom 3 keer per jaar in maastricht met mijn vrindin,dan gaan we altijd in de monopole eten, lekker pannetje zuurvlees of de mosselen, erg lekker,we waren zelf een keer vergeten geld en pinpas mee te nemen vanuit t, hotel, eigenaar zij toen tegen mij vrindin kom morgen maar betalen, dus toppy voor een gastvrij en vertouwelijk restaurant, we komen inapril er weer naartoe

73. Corry van Berkel

Wij hebben maandag thee gedronken met wat we hoopten 'n lekker stuk limburgse vlaai, maar de vlaai was niet vers de slagroom was helemaal uitgedroogd, maar de serveerster hield vol dat het verse vlaai was, de enige reactie was dat ze het door zou geven, nog geen sorry kon er af en de prijs was niet mis € 3.40 daar mag je toch wel kwaliteit voor verwachten dachten wij.Dus Metropole wij zoeken wel 'n ander adres voor 'n lekkere vlaai!!!

74. Jacques Snepvangers

Wij heben er gegeten met een gezelschap van 11 personen. De gerechten waren ok. De mosselen waren wat weinig. De bediening was erg vriendelijk. Iets moet me van mijn hart. Op de rekening stond een supplement van 0,02. Dit kan alleen het schijfje citroen geweest zijn wat bij de Spa rood werd gevraagd. Tja je moet maar durven.

75. mirella & sharmishtha

Afgelopen week 2x gegeten, was prima!
    Je kunt er leuk zitten, eten was prima en bediening was erg aardig!

76. Heerlijk gegeten, prima bediening enz...

77. Jolanda

Hebben tijdens weekendje weg op vrijdagavond 18 mei daar gegeten, kregen een "bedorven" tounedos, werd door de eigenaar zeer heftig op gereageerd en we werden dan ook volledig voor gek verklaard, want dat kon niet, alles was vers! De tournedos rook naar sterke kaaslucht en dit hoort echt niet en degene die het heeft gegeten was er goed ziek van!!!
    Uiteindelijk hoefde we voor de tournedos niet te betalen maar dit was slechts een schrale troost!!

2,8
  78. 'n ECHTE Maastrichtenaar

Bijna elke keer als we naar de stad gaan om, en we hebben zin om iets te gaan eten, gaan we naar de Monopole. Het eten is lekker (en veel... ook belangrijk) en voor de prijs hoef je het niet te laten.

79. J.H.M. Snakkers

Op 17-10 hebben wij bij u gegeten:mosselen en zuur vlees.
    Het keteltje van de mosselen was niet geheel gevuld, terwijl je voorheen meer dan het keteltje kon bevatten kreeg.
    De frites, bij de twee gerechten geserveerd, waren zo weinig dat meteen gezegd is dat dat toch niet kon gelden als twee porties. De ober gaf als antwoord dat ik bij kon bestellen. Dat is gebeurd, maar tot mijn grote verontwaardiging stond op de nota dat ik voor de tweede portie frites E.1.95 moest betalen. Schandelijk !
    Wij gingen met het gevoel naar huis dat we "in onze nek geslagen waren.

J.H.M.Snakkers

3,3