Beluga Loves You in Maastricht

1253812046 99
1320671628 95
1420961001 95
1487820582 91

1. Ik ben absoluut niet blij verrast. We werden vriendelijk uitgenodigd naar het terras en er werd ons vriendelijk een drankje aangeboden. In de veronderstelling dat dit zonder meer bij het drankarrangement hoorde, ontvingen we een prosecco. Gedurende de avond werd water veel bijgevuld, echter de wijnen niet, ook niet op verzoek om nog een tweede glaasje te krijgen. Een aantal jaren geleden hier gegeten bij Hans van Wolde en zeer smakelijk gegeten, dat kon ik nu niet zeggen. Bij afrekening kostte het glaasje prosecco 30 euro per persoon. We gingen naar buiten en betaalden voor 2 personen 600 euro. Dat was het niet waard. De totale beleving ontbrak voor mij. Overigens mochten we beneden ook niet buiten zitten met het warme weer en was dit alleen voor de lunch in verband met mogelijke overlast voor de bewoners.

2. Chris

3. adriaan 74492 punten

Retour naar onze favoriet in Maastricht, waar de chef zijn geheel vernieuwde menu presenteerde. De verbouwing was grotendeels afgerond, alleen de ruimte in de kelder kan nog niet worden gebruikt. We startten in de lounge welke het thema bos heeft. Als aperitief een gerijpte Tradition Brut Champagne van Denis Bovière die uitstekend beviel. Om de smaakpapillen te activeren een shot geconcentreerd Iberico bouillon verdund met sap van tomaat, prima.
    De amuse hapjes werden door chef aan de bar geassembleerd, leuk. Op een houten blokje een sandwich van opengewerkte krokante blaadjes waartussen een dot kikker-erwten crème verrijkt met ansjovis, mooie volle smaken met prima textuur.
    Het krokante broodkussentjes gevuld met romesco (saus van gerookte paprika) afgewerkt met een flinke portie lardo en dotjes crème van citroenschil zorgde voor een gelaagde smaakbeleving met mediterraanse twist, heerlijk.
    De krokante cilinder van aardappel, gevuld met een salade van gerookte paling afgewerkt met dotjes knolselderijcrème met chocolade parels was een echte delicatesse, toppie.

We werden begeleid naar het restaurant gedeelte met het thema water. Overbodige decoratie stukken zijn verdwenen en hebben plaats gemaakt voor verschillende barretjes zodat de bediening zich beter kan organiseren. De wijn klimaatkasten staan erachter inclusief eentje met de kelderschatten. Als gadget kregen we een blokje popcorn welke in vloeibare stikstof was gekoeld wat behoorlijk wat rookontwikkeling in je mond opleverde, grappig.

Aan tafel kwam de amuse, keurig gepresenteerd in de vorm van een bloem. Als basis crème van amandel waarop een een soort eidooier met een vulling van mango en passievrucht, eromheen sap van groene tomaat en een krans van geschaafde amandel. Dat lepelde lekker weg.

De eerste begeleider werd met kennis van zaken gepresenteerd, Gelblack Riesling Feinherb 2019 van Schloss Johannisberg, betoverend aroma, in de mond sappig en fris met tonen van tropisch fruit. Uit de keuken een prachtige presentatie in twee delen. Centraal drie plakken hamachi in een heldere licht gekruide wortelbouillon met basilicum olie, afgebiesd met een crème van sinaasappelschil. In het schaaltje stukjes van de hamachi buik aangemaakt met een emulsie van chilipeper afgedekt met een dun krokantje van wortel, aan tafel aangevuld met ijsparels van yoghurt. De smaken op het bord waren een serieuze voltreffer waardoor de wijn nog lekkerder werd. De smaken in het schaaltje zorgde voor mondbeleving, complimenten. (9,75)

Door met Roussette de Savoie 2021 van Chevallier-Bernard, rond aroma die mij net iets meer aan snoep deed denken dan aan bloemen, in de mond verfijnd met aangename mineraliteit en subtiele kruidigheid. Een een prachtig bord met een gepocheerde oester op een bedje van gestoofde daslook in een schuimige saus van fenegriek met als basis bouillon van ham. De oester was afgedekt met een gelei van olijf en luxe afgewerkt met een flinke quenelle private label kaviaar van Imperial Heritage en oesterblad. De saus was hoog op smaak zodat het een echte surf en turf werd met luxe smaken in de hoofdrol. De wijn werd duidelijk lekkerder naast deze delicatesse, toppie. (9,75)

Uit Italië de L'Ora 2016 van Cantina Toblino gemaakt van de voor mij nog onbekende Nosiola, overrijp geplukt en kort ingedroogd. Diepe goudgele kleur, in aroma en mond vol, rond en complex. Ernaast een strakke presentatie. Dikke Noordzeetongfilet in een schuimige saus van zolderspek waarin een zongedroogd tomaatje, erop flink wat fijngesneden bieslook en plakje zolderspek. Aan tafel aangevuld met een stukje gemarineerd artisjokhart en aardappelkaantjes. Top cuisson en volle smaken die keurig in balans waren met de heerlijke wijn, genieten. (9,25)

Voor bij het vegetarisch gerecht een Grillo 2018 van Cantina Foderà gemaakt in volle frisse stijl met een toets van rijpe ananas. Op een wit bord met mooi reliëf in de rand een strakke presentatie. Centraal een rolletje lint van koolrabi gebakken en licht gekarameliseerd in geklaarde boter, links een heldere sterk gereduceerde truffel koolrabisaus waarin dotjes knolselderij afgewerkt met plakjes truffel en partjes cantharel, rechts een schuimige truffelsaus. Volle smaken zonder een serieuse truffel toets en in mijn beleving net niet krachtig genoeg om de voortreffelijke voorgaande gerechten te evenaren. Terwijl partner met haar Italiaanse paddenstoelen thee ernaast juist helemaal in haar nopjes was. (8,5)

De chef presenteerde aan tafel met enige trots zijn perfect bereide Label rouge kip wellington in een koperen steelpan, leuk. Ernaast een El Berrakin 2020 van Zerberos, een elegante Grenache met tonen van kers en framboos. Om de mond op smaak te brengen startten we met een krachtige bouillon, zeer smaakvol. Op het bord een dikke plak wellington met ernaast een dot crème van oude Reypenaer en bundeltje van paddenstoelen met groentjes, aan tafel afgewerkt met een verrukkelijke saus. Apart uitgeserveerd een brioche krokantje met parel van kippen rillettes aangemaakt met de lever. De kip was mooi op smaak, de croûte had een uitstekende textuur, het dotje kaas was hemels. De saus, die gelukkig op tafel bleef, was een geweldige smaakmaker terwijl het zuurtje in de wijn het gerecht completeerde. Complimenten weer. (9,25)

Voor bij onze verrassing van de middag een luxe Viña Ardanza Reserva 2015 van Bodegas La Rioja Alta die alleen in goede jaren wordt geproduceerd. Uit de keuken een minimale presentatie. Een stuk wagyu met dikke laag private label kaviaar van Imperial Heritage waarop partjes van rijpe kers licht gemarineerd in amaretto. Uit de erlenmeyer een sterk gereduceerde jus aangevuld met een schep koffie sabayon. Wow, ben normaliter niet zo’n liefhebber van wagyu maar de combinatie met kaviaar, welke een diepe kaviaar toets opleverde, was sensationeel. De heerlijke wijn werd gekoppeld door de kers, de intense saus maakte de wijn nog iets eleganter. Geweldig. (10)

Als dessertwijn een Côteaux du Layon Rochefort 2020 van Château Pierre-Bise, late oogst Chenin Blanc met edele rotting, diep goud geel in het glas, licht geconcentreerde met vleugje honing en verfijnde zuren. Ernaast een tweetraps gerecht met tafelbereiding geïnspireerd op een eigen beleving van de chef in Ibiza. Op het bord een smeuïge cheesecake van geitenkaas, in het schaaltje verschillende structuren van framboos en vijg. Beide smaken combineren voor het optimale resultaat. Aangenaam verrast door de frisse geitenkaas die uitstekend combineerde met de framboos structuren waarnaast de heerlijke wijn ietsje ronder werd. (9)

Als afsluiter een krachtige espresso met een optocht van prachtig gepresenteerde friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd door een groot team met in de hoofdrol de barista (die de begeleidende thee verzorgde), de sommelier en de chef.

Samengevat waren we aangenaam verrast. Een perfect gerecht en twee die de perfectie benaderen. Dan denk je toch echt dat hier een zeer ervaren chef aan het werk is, we hebben het over een jong talent welke net 23 jaar geworden is. Een ambitieuze, gedreven kerel die zich voor 100% geeft. Eentje waar we zeker nog meer over gaan horen of lezen. Oogstrelende presentaties, opgebouwd met voornamelijk luxe ingrediënten vaak hoog op smaak met een mediterraanse twist. Ernaast keurig geselecteerde wijnen en theeën. Wij voelden ons op alle fronten in de watten gelegd. Bedankt.

4. Genoten van een 7 gangen diner in het bijzonder.

De scène was uitmuntend. Een luxe restaurant waar de uitzonderlijke keuken in onze smaak viel. Gebalanceerde smaken die goed tot recht kwamen.

Amuse met gepofte popcorn was een verassing die we niet eerder zagen. Licht gezouten toets. Bijzonder!

Langoustine met kool, kraakvers product met een gerecht waarin alles tezamen komt. Zilt, zout bitters en zoet.

Octopus waarin we de steenkool mooi subtiel proefde. Verassing van chocolade en gerookt paprika pulver in de mole. Een creme die uiterst dichtbij komt hoe wij hem genoten in Mexico.

Lam, mals met een surprise van parmezaanse kaas. Chorizo die duidelijk naar voren kwam en een mooie selectie groentebereidingen.

Foie, gecombineerd met amarena kersen. Een combinatie van het hartige en het zoete kwam voor ons als een complete verassing. Portionering + punt.

Kaas,

Kokos, grootse presentatie. Niet te zoet, mooi fris. Met complimenten voor de karamel on the side.

Al bij al genoten wij van smaken die uitzonderlijk goed waren en garingen die ook heel fijn waren!

De zaal daarentegen, vonden wij daarin minder tot zijn recht komen, vlakke wijnen in het glas en gematigd overzicht in het restaurant. Water werd keurig bijgeschonken. Iets wat vaak tekort schiet in dit kaliber restaurants. Een tal uitblinkers in de bediening die hard werken en een aantal die wat ons betreft steken laten liggen. Teamwork makes the……

Wat ons betreft komen we graag terug binnen deze organisatie.

Hartelijke groet,

5. We hebben vandaag het viergangen menu gehad. Helaas was de erwtensoep zo zout dat ze zelfs met een grote plens water niet goed te genieten was. En, helaas was ook het hoofdgerecht van de kabeljauw veel te zout zodat de zachte smaak van de kabeljauw helemaal weggedrukt werd. Deze veel te zoute gangen deden het verder mooie en originele menu de das om. Jammer

6. Gisteren 4 maal de Amuse box besteld. Dramatische inhoud van onsamenhangende amuses. Zeer slechte kwaliteit, garnituren niet bijgesloten.
    Smakeloze afbrander.
    Nooit meer doen!

1,1
  7. Beluga loves you, en dat voel je! Je wordt ontvangen in een warm Limburgs bad met een prachtige locatie die zowel modern als relaxed aanvoelt. Fijne lounge muziek die de sfeer goed erin houdt. Het menu van 7 gangen van Servais is een cadeau voor je smaakpapillen. Een ware smaakexplosie bij elke hap die je neemt met de juiste wijn erbij uitgekozen door sommelier Bo. De kracht van Beluga loves you is dat het team goed op elkaar inspeelt. Absoluut voor herhaling vatbaar!! Proficiat Servais met dit prachtige concept, een ware beleving voor elke gast!

8. Tessa Ammeraal

Ontzettend lekker gegeten! Gerechten waren mooi in balans en vol van smaak. Dit restaurant verdient naar mijn mening 2 sterren. De mensen die hier werken waren erg professioneel en vriendelijk.

9. YVONNE Gasse

Top gegeten op een bijzondere toplocatie
    Een aanrader

Yvonne

10. Genoten. Het was mijn eerste ervaring met een twee sterren restaurant. Super ervaring. Een warm ontvangst en een ongedwongen sfeer. Later op de avond ook door de eigenaar verwelkomd.
    Het eten was echt een feestje. De gerechten waren heerlijk en qua smaak steeds een verrassing en een lust voor het oog.
    De bediening was erg vriendelijk en stond open voor een vraag maar ook voor een lach. Het was een top avond.

11. wim van de westerlo

Fantastisch.

12. Voor het eerst gegeten in een 2 sterren restaurant samen met een vriendin. Enorm genoten van de heerlijke smaken en presentatie van de gerechten! Wij voelden ons zeer welkom! Er was een ongedwongen, gastvrije sfeer. Echt een aanrader! Al een tafel gereserveerd om er binnenkort met mijn man te gaan eten!

Miriam

13. s v d berg

Derde keer in jaar tijd dat wij hier zijn gaan eten, de ontvangst was al super met kleine hapjes en een welkomst drankje, daarna aan een 7 gangen menu gekozen werkelijk hemels gegeten, komen hier zeker terug, in een woord klasse!

14. Willemen

Eten en drinken voldeed dit maal niet aan onze verwachtingen , nochtans komen we geregeld en graag naar Beluga

15. Gezellig en een leuke ervaring.
    Uitstekende lunch met een voortreffelijk wijn arr.
    Voor herhaling vatbaar.

16. anke

17. Erg leuke en gezellige beleving.
    Hans & crew super bedankt👍

18. Ondanks dat wij al jaren in Maastricht/Lanaken wonen voor het eerst een Lunch genoten bij Beluga. En wat een sfeertje. Even vanuit de dagelijkse routine en stress terechtkomen in een warm bad. Wie heeft tegenwoordig nog zin om in zijn spaarzame vrije tijd ook nog eens in een keurslijf van etiketten terecht te komen.

Een geslaagd etentje is een combinatie van goed en puur eten, perfecte ambiance en personeel dat zichzelf is. Haal er 1 element uit en de cirkel is niet meer rond. Elke gast werd door de eigenaren persoonlijk begroet en men nam ruim de tijd voor een praatje terwijl de zaak helemaal vol zat, chapeau. In elk opzicht klopt het verhaal op hun website "what you see is what you get" en dit allemaal dankzij het eigenzinnige karakter van een vakman en zijn warme gastvrouw.

We zaten overigens 1e rang op het hoogste punt in de zaak voor onze 1e ervaring op het gebied van Low Dining. Oftewel met zijn tweetjes zittend in heerlijke stoelen aan een lager tafeltje. Het is even wennen, datwel, echter je komt hierdoor in een heerlijke relaxmodus. Het totaal is een compleet andere ervaring op gebied van eten. Voor de traditionele eter zijn er uiteraard normale tafels beschikbaar. Ook de mogelijkheid om plaats te nemen pal aan de rand en met zicht op de keuken of nog chiller midden in de keuken is helemaal te gek.

Voor ons de eerste keer, maar zeker niet de laatste.

19. Wout van Dee

20. John van Rossum

21. Robert van O

We zijn voor het 6-gangen menu gegaan, waarvan wij er 3 ontzettend goed vonden en 3 beetje te voorzichtig. Ontzettend smakelijk, maar niet direct bijzonder (de "mindere" drie dus).

Pluspuntjes;

- Een bijzonder mooie zaak, prachtig gelegen aan de maas.
    - Ontzettend fijne en ontspanne sfeer.
    - Drank, ook alcohol, was absoluut niet overdreven duur.
    - 3 gangen die er als extra'tje nog bijkwamen, dus in totaal 9 gangen.

Minpuntjes;

- Geen enkel wijnglas is zonder knoeien ingeschud. Kan toeval zijn, maar in dergelijke restaurants mogen zulke dingen best wel met wat meer beleid.
    - Sommige mensen uit de bediening hoorden naar onze mening niet echt helemaal thuis in dit restaurant. Misschien dat ze er nog niet zo lang werkte, maar met twee sterren mag je misschien wel net iets meer verwachten. Het overgrote deel van de bediening was uiteraard wel zoals je verwacht.

Conclusie;

Een restaurant dat toch wel ontzettend goed de balans vindt tussen goed eten en modern zijn. Vaak zijn restaurants met sterren toch wel klassiek en misschien een beetje stijf (helemaal niks mis mee). Dat kun je hiervan absoluut niet zeggen. Met lekkere lounge muziek op de achtergrond hebben we een erg leuke en ontspannen avond gehad. Eten had dus naar onze smaak iets gedurfder gemogen, maar we zijn zeker van plan om nog eens terug te gaan! Tip: pak niet al te veel brood, want de gemiddelde eter zal alleen al van de gerechtjes toch wel behoorlijk genoeg hebben :-)

22. Tjonge, wat een heerlijke avond. Fantastisch in een woord. Ambiance klopt, bediening klopt, eten klopt en de wijnen maken het af! Geweldige sfeer, lekker lounge achtig met een moderne twist in de bediening!

De dames strak in de jurk met sneakers, wie dit durft krijgt een compliment!! Bij deze: Hans en team, het was echt een ervaring! Wat gedaan is met dit restaurant zou eigenlijk iedereen moeten doen. Durf en lef tonen aan dat het nieuwe concept gewoon werkt. Althans voor ons natuurlijk, er zullen altijd wel andere meningen zijn.

Ik ben oprecht benieuwd waar dit prachtige restaurant komt te staan in de Lekker 2015. Het zal me niets verbazen als het een hoge ranking krijgt. Weer met 95 plaatsen omhoog? Het restaurant en de durf en lef is zelfs voor mij een inspiratie bron. Wees zeker van jezelf, geloof en doen!

Top, top, top!

23. Lenssen

Wauw! Dat is wat wij zeiden nadat we na onze geweldige avond bij Beluga naar ons hotel liepen. Hier gaan we zéker vaker terug, wát een beleving! De eerste indruk was al geweldig: we werden bij de ingang zeer vriendelijk ontvangen door zowel de patronesse als Hans van Wolde. Door het zeer bekwame, jonge en vriendelijke personeel werden we eerst naar buiten gebracht om in het zonnetje op het terras te genieten van een overheerlijke champagne uit de magnum. Ook volgde hier onze eerste amuse. Door Hans himself kregen we uitleg van de menukaart en (uiteraard) kozen wij voor onze eerste keer Beluga voor het Beluga Loves You - Diner Xpressions menu, inclusief bijpassende wijnen. We werden begeleid naar onze tafel in het restaurant en een tweede amuse volgde. Daarna kwamen in een uitstekend tempo de allerheerlijkste gerechten voorbij. De jonge, enthousiaste sommelier schonk ons lekkere, verrassende wijnen uit onbekendere wijnlanden. Dit vonden wij een zeer geslaagde keuze, écht wat anders dan anders!

Het restaurant zelf heeft een hippe, moderne uitstraling. Informeel en daardoor voor ons perfect. De (lounge)muziek staat op een goed volume: niet té hard maar hard genoeg om geen gesprekken mee te krijgen van de andere gasten. Álles past: sfeer, uitstraling, muziek, eten, personeel: de perfecte combinatie.

Na het diner genoten we van espresso, friandises en diverse digestieven in de lounge, waar we uitstekend werden geadviseerd door cocktailshaker Remko. Van 19u tot 0.30u voelden we ons in de watten gelegd tijdens ons 5-jarig huwelijk!

We hebben werkelijk genoten van ieder moment bij Beluga. Voor ons is dit het toppunt van gastvriendelijkheid en culinair zeer hoogstaand eten. Wij zullen Beluga overal aanraden en komen binnenkort met vrienden terug want hier moét je zijn geweest!

24. Nieuwsgierig naar het nieuwe concept reizen we af naar Beluga in Maastricht. Het restaurant 'loves you' tegenwoordig en dat is mooi om te weten, maar het gaat ons deze maandag toch echt om de gerechten en bijbehorende wijnen. De ontvangst is hartelijk. Een hand van de gastvrouw bij binnenkomst is iets wat ieder toprestaurant zou moeten doen want je voelt je meteen welkom. We nemen plaats in het lounge gedeelte en ontvangen niet veel later het aperitief en 4 verschillende amuses op basis van zwarte olijf. Zeer apart en heel lekker. De veranderingen vallen trouwens al meteen op. De inrichting is nog meer trendy dan voorheen, de muziek wat luider, veel moderner maar niet storend, er hangt een grote discobol aan het plafond en er worden foto's van Mestreech en de chef middels een beamer getoond.

We gaan er vanavond helemaal voor en kiezen voor het 10-gangen menu met begeleidende wijnen. Nadat we aan onze tafel met die heerlijke draaistoelen hebben plaatsgenomen volgt eerst pittig pizzabrood en de Chef"s special dish van tomaat en Parmezaanse kaas. Deze variant is beter dan de vorige versie (de tafelbereiding) omdat het gerecht door wat meer tomaat beter in balans is. Heerlijk. Ook in het restaurant een make-over. Andere kleurstellingen en een groot scherm bij de ronde tafel dat de gehele avond van kleur verandert. Even wennen maar het stoort verder niet. Er zijn trouwens ook een aantal zaken niet gewijzigd. We eten nog steeds met het mooiste bestek ooit van Cutipol en het superstrakke servies van Stockmans.

Wat volgt zijn 10 fantastische gerechten met heerlijke wijnen uit diverse landen. Het ene na het andere 'schilderijtje op bord' verschijnt maar de absolute topper vanavond is de Kingcrab. Wat een subliem gerecht, perfect in balans en wat een voorrecht om dit te mogen eten. De bediening is trouwens helemaal in vorm, zeer vriendelijk en zonder fouten. Dus ook daar geen veranderingen.

We sluiten af via een heerlijke espresso met friandises en zijn van mening dat Beluga nog steeds tot de absolute top van ons land kan worden gerekend. Ook het nieuwe concept staat als een huis. Wij komen graag terug en love you too.

25. Na de lounge, champagne 15 euro!, werden we vervolgens naar het restaurant geloodst. Opnieuw zeer ongemakkelijke zeteltjes. Echt pijnlijk in de rug. De eerste gang werd ons na lang wachten als een amuse voorgesteld. Een gang was alweer voorbij. De voorgerechtjes die niet slecht waren passeerden een voor een. Opvallend was vooral de extreem kleine hoeveelheid. Zo was bijvoorbeeld de langoustine nauwelijks op het bord te vinden. De wijnen waren op de Riesling na van een zeer matig niveau. Aangezien we erg lang moesten wachten op het hoofdgerecht vroegen we nog maar een beetje brood. In plaats van het brood werd na een tijdje de olijfolie en het zout afgeruimd. Boter hebben we niet gezien. Het water werd maar matig bijgevuld. Het tweede 'glas' wijn was een derde van het eerste! Geen brood meer gezien. Dan maar wachten op het hoofdgerecht: haas. De ontgoocheling was zeer groot toen de haas bleek te bestaan uit een reepje vlees van 1 bij 3 cm. Weer een Italiaanse wijn. Weer geen Franse. Het eerste dessert kaas. Een lauwwarme bol van ik weet niet wat. In een sterrenrestaurant verwacht je toch wat topkazen. Eerlijk. Het was helemaal niets! Vervolgens het tweede dessert. Een bol witte chocolade. Het bestek werd niet vooraf neergelegd, maar men hergebruikte het bestek van het eerste dessert, ongelofelijk! Zelfs in het meest gore restaurant in een van de meest onderontwikkelde gebieden in Italie heb ik dit nog nooit meegemaakt! Natuurlijk de ober hier op aangesproken. Neen, dit was blijkbaar volgens de Beluga-normen 'normaal'. Na aandringen toch een schone lepel gekregen, maar voor ons was de lol eraf. Snel de rekening gevraagd en vertrokken. Dit avontuur is de 2-sterren restaurant, wat zeg ik, een restaurant onwaardig! Such a bad experience, never again! U bent gewaarschuwd!

26. Op een mooie zomeravond besloten om naar Beluga te gaan; we konden nog net een tafeltje reserveren voor deze woensdag. na ontvangst door de enthousiaste chef mochten wij plaatsnemen op het terras aan de Maas. Hier genoten wij van heerlijke Grand Brut Champagne uit de magnum geschonken en een aantal amuses, waarbij vooral een verfrissende doch karaktervolle watermeloenshot bijbleef. Hierna werden wij naar binnen gedirigeerd voor het vervolg: dit loog er niet om: heerlijke grotchampignons om onnavolgbare wijze bereid, hierna o.a. hamachi, langoustine, kreeft, tarbot, duif etc. een blikvanger was het pruimen/passiedessert 100 pct gold in twee serviezen. En de wijnen? die waren vooral origineel en verrassend, wij proefden o.a. Sloveense, Nederlandse en Oostenrijkse wijn. Later op de avond mochten wij nog even buiten zitten om de laatste ronde te nuttigen (incl mini dessert en macarons). Dit restaurant onderscheid zich in originaliteit en vakmanschap, is fantastisch ingericht en is een geweldig adres om eens flink te genieten. Zijn er dan geen minpunten? Na acht gangen plus acht wijnen, plus acht amuses te hebben genoten ga ik niet kinderachtig doen over een kleinigheid. Het was leuk daar aan de Maas!

27. GerBNL

28. Wij hebben dinsdag van een meer dan voortreffelijke lunch genoten de service en kwaliteit van de gerechtjes waren zeer bijzonder. Kortom vakmanschap van het hoogste niveau.
    Beluga bedankt

29. Dennis Huizer

30. Mieke

31. Het restaurant is erg gemaakt. De mensen achter de bar, de kok trekken allemaal een krom gezicht als ze uit gezichtsveld zijn. En dat is precies zoals het eten smaakt, niet gewoon lekker, maar overdone...geforceerd proberen ze een status hoog te houden die ik niet heb kunnen proeven.

4,7
  32. hw 156 punten

eten wat goed, maar niet bijzonder, dus een 7,5 Kennis van wijnen was onvoldoende, vandaar een 7. Sfeer en ligging is goed, dus een 8 Wat ons stoorde was de kok die perse een praatje wilde maken....Culinair was het goed maar niet bijzonder voor het geld dat je betaald, dat vonden wij een 6.

33. Carla 2091 punten

Na een lange dag te hebben doorgebracht op de TEFAF checkten we in in de gerieflijke B & B om de hoek bij Beluga en na wat te hebben gerust enzo waren we keurig op tijd om het restaurant te betreden. De deur zwaaide al voor ons open en de ontvangst was vriendelijk. Veel personeel, jong personeel vooral, op deze donderdagavond. Niet verwonderlijk, het restaurant liep deze avond helemaal vol, zoals op waarschijnlijk elke TEFAF-avond. Het liep allemaal op rolletjes. We besloten een aperitief aan tafel te nemen, de lounge, waarvan ik later op de avond, toen hij leeg was, een foto nam, vonden we te druk. In het restaurant zelf, geheel gerestyled sinds ons laatste bezoek, was het nog heerlijk rustig met een prettig muziekje op de achtergrond. We kregen een fijne ronde tafel in het laaggelegen gedeelte, vlak bij de twee treetjes van het trappetje wat het restaurant als het ware in tweeën deelt. Er verdwenen gaandeweg de avond verbazingwekkende aantallen mensen in een hoek, dus ik vermoed dat ook daar nog wat tafels zijn. De stoelen zijn draaistoelen, wat ik eerst wat vreemd vond, maar eigenlijk zaten ze wel erg lekker en het is gewoon leuk om eens een andere kant op te draaien of om gewoon een klein stukje te draaien, zodat je je benen in een andere stand kunt zitten. Ze nodigen uit tot relaxte houdingen zal ik maar zeggen.
    Geen tafellinnen hier, maar een glazen blad, wat ik gaandeweg de avond meer ging waarderen, omdat het gewoon erg goed past bij het gloednieuwe servies van Pieter Stockmans (speciaal ontworpen voor Beluga) en wat ik absoluut prachtig vind. Ook het bestek is geweldig mooi. Prachtig sierlijk en het ligt heerlijk in de hand. Maar vooral de borden - de onderborden, waarop alles wordt neergezet - en de borden met de gerechten die er schitterend inpassen - vond ik geweldig.
    We begonnen met wat glaasjes champagne. De huischampagne deze keer, Perrier Jouët, en die vind ik prettig. Mooi droog. Erbij direct een viertal hapjes. Op de meegekregen menukaart staat ‘het zoete van driemaal rode biet’; ‘het zoute van kikkererwten’; ‘de zuren van groene appel, mierikswortel’; ‘de bitters van 90% choco, olijf’ en ‘rode peper’...We kregen een allerschattigst plateautje met telkens 2 hapjes erop en we begonnen met de biet. Driemaal biet inderdaad, een soort schuim, crème en merengue. Heerlijk zoet met die fijne grondsmaak waar ik zo van hou bij biet. Als tweede namen we de vierkantjes gemaakt van kikkererwten, die lekker hartig waren. Buiten de kikkererwtjes proefden we ook nog koriander en peper, lekker! Het derde hapje moesten we in één keer opeten, omdat de binnenkant ervan lopend was. De appel dus met de mierikswortel. Gezien mijn lichte afkeer van mierikswortel liet ik echtgenoot eerst proeven en hij vond het een heerlijk hapje. Ikzelf vond het begin van het hapje ook erg lekker, maar kreeg - natuurlijk - op het laatst weer de bekende chloorreactie. Maar dat is persoonlijk, dus ik maak daar helemaal geen punt van verder. Ik vond het wel een heel knap hapje met die mooi lopende binnenkant. Tot slot het laatste hapje wat bestond uit chocolade van 90% cacao, zwarte olijf en witlof en zou bitter moeten smaken. Ik proefde vooral chocolade, wat ik over het algemeen niet erg vind...De rode peper moesten we denk ik zoeken op het hapje gemaakt van de kikkererwten.
    Op een kleiner plateautje verscheen een cilinder gerolde zure groentjes. Een explosie van mooie zachtzure smaakjes in de mond, heerlijk!
    Vrijwel direct aansluitend kwamen er twee kleine witte cilinders die bestonden uit structuren van Thaise kokos, wat we ook al erg lekker vonden en hierna kregen we een beker met puntje pizza met flink wat oregano en zeezout erop. Heerlijk hartig en erg lekker weer. En leuk bedacht. De chef begroet elke gast afzonderlijk op een prettige licht amicale manier, wat goed past bij de hele sfeer in het restaurant. Je voelt je er echt welkom.
    Tot onze verrassing kwam er voordat het eigenlijke menu zou beginnen nog een amuse. Eentje die we al kenden, maar die wel volledig geperfectioneerd is inmiddels. De uitstekende bediening maakte via een soort tafelbereiding - helemaal hot momenteel - de signatuuramuse van de chef voor ons klaar. Dat waanzinnige zoetzuur gemarineerde kerstomaatje, waarop wat olie met basilicum komt en daarop dan weer wat halfwarm schuim van parmezaan uit de kidde. Tenslotte wordt dit dan afgewerkt met een krokantje van parmezaan. Fantastisch van smaak weer, lyrisch kan ik van dit schuim worden. Ik herkende de smaak direct weer en zoals telkens opnieuw zou ik hiervan kunnen blijven eten....
    Maar dit was slechts het begin, het eigenlijke menu zou nu beginnen. We hadden besloten geen wijnarrangement te nemen, eigenlijk omdat dat toch nog wel regelmatig tegenvallend is en - belangrijker - we een Saint Romain hadden gezien op de indrukwekkende wijnkaart en die wilden we heel erg graag. We vroegen wel even of er meerdere flessen waren, zodat we niet voor de nare verrassing zouden komen te staan dat we weer eens de laatste fles zouden hebben. Maar gelukkig waren er flessen genoeg.
    Het menu van deze avond had als naam ‘Smaken, Geuren en Kleuren’ en was eigenlijk begonnen met de Chef’s Special, die ik hierboven dus beschreven heb. Met recht een Chef’s Special wat mij betreft dus
    De Saint Romain was goddelijk lekker en paste prima bij het eerste gerecht. Gestoomde ‘mozaïek van ganzenlever/pinda/kers/pickles. Een schitterend mozaïek van ongelofelijk zachte ganzenlever, erg vol van smaak - fantastisch gewoon - lag in het midden van het bord met eronder een ‘koekje’ van pinda. Een geweldige combinatie! Erbij een ijsje van kers, ook al zo fantastisch van smaak, op een rondje van pinda; diverse structuren van biet, crème van pinda en een ‘uitje’ van appel. Erbij een briochebroodje met reuzel en we waren behalve diep onder de indruk ook stupéfait door de geweldige smaak. Wat een fantastisch gerecht. De chef zag ons genieten en vertelde ons in het kort hoe het stomen met simpel wat peper, zout en nootmuskaat in zijn werk ging, leuk!
    Tijdens een korte pauze verschenen in een beker mooie kleine zuurdesembroodjes met erbij een kannetje met heerlijke olijfolie, waarvan vooral echtgenoot erg genoot. We wilden niet teveel brood eten om optimaal te kunnen genieten van alles wat nog zou komen.
    Het tweede gerecht was een plaatje om te zien, wat een kleuren! Structuren van yoghurt/krab/kaviaar/voorjaarsgroentes/curry dressing. Een schitterende salade van krab met yoghurt in het midden, erop en erbij kaviaar. Een heerlijk stukje krab, diverse jonge groentjes, waaronder paksoi en komkommer en een heerlijke currydressing, heel fijntjes van smaak. We waren wederom onder de indruk van dit mooie, afgewogen, gerechtje. Mooi fijn en licht van smaak en schitterend om te zien.
    Het volgende gerechtje verscheen op een langwerpig bordje met een soort bolling erin, waardoor de bediening het heel makkelijk en dus perfect kan plaatsen op het onderbord, echt zo’n detail waarover is nagedacht. Het ging om truffel/pistache/ansjovis/Limburgse grotchampignons/jacobsmossel. Van boven naar beneden troffen we twee truffelcakejes aan, een stukje verse ansjovis, parmezaanse kaas, coquilles, gemarineerde grotchampignons, kiwi, brandade van champignons, paddestoelen en nog meer truffel. Een absoluut schitterend, heel aards, gerecht. Ook bij dit geweld hield de Saint Romain zich met gemak staande, wat een schitterende wijn toch. Een erg mooi gerecht vonden we dit ook.
    We gingen verder met een prachtig kleurrijk gerecht op alweer zo’n schitterend bord wat door de vormgeving alweer zo handig opgediend kan worden. Atlantische ‘Marisco’ garnaal/grapefruit/pompoen/Charente wortel/citroenblad/knoflook. (ik heb gegoogeld op Mariscogarnaal, maar zie alleen maar dat marisco Portugees is voor vis en/of schaal- en schelpdieren en ontdek dus geen ‘ras’, maar goed, het staat wel leuk). In ieder geval kregen we dus een - ja het wordt saai - fantastische garnaal met erbij bereidingen van pompoen, structuren van wortel (uit de Charente blijkbaar) een rolletje wortel met sinaasappel en een heerlijke crème erin, waarin duidelijk een pepertje te proeven was en wederom waren we diep- en dieptevreden. Wat een heerlijk gerecht weer.
    Het laatste visgerecht was ook alweer een topper. Risotto ‘Sake’/venkel/oester/verveine/frisse Ponzu. Een kleurrijk bord weer met een heerlijke risotto waarin duidelijk de sake en de venkel te proeven waren én een lichte hint van de Ponzu, perfect gefrituurde salie, in boter gebakken oester, diverse bereidingen van venkel, onder andere gestoofd en zoetzuur en wederom waren we diep onder de indruk. Hele andere smaken weer, maar oh wat lekker!
    Het menu bood de mogelijkheid om het uit te breiden met een extra gang, een signatuurgerecht uit 2001 van de chef met o.a. kreeft en witlof, maar omdat we de volgende dag ook nog zouden gaan lunchen hadden we besloten dat maar niet te doen.
    We dronken de Saint Romain gewoon door bij het vleesgerecht. Hollands ‘oer’ lamsvlees/witte asperges/tuinboontjes/gepofte pepers/tweemaal kool/selderij. Uiteraard perfect gebakken lam kregen we, een rondje stoof van lam, asperges, tuinboontjes, zoete peper, aardappelmousseline en bleekselderij en een heerlijk jus-tje erbij. Alweer uitstekend en erg lekker.
    We waren toe aan de desserts. Ampel overleg leidde ertoe dat we eigenlijk wel graag de kaaswagen wilden en geen zoete desserts, er zouden tenslotte ook nog friandises volgen.
    De kaaswagen is hier klein maar fijn en met voldoende keus voor iedereen wat mij betreft. De kaassommelier (?) maakte op onze aanwijzingen een mooie selectie van de heerlijke kaasjes en erbij kregen we nog wat kweeperenmousse, vruchtenbrood met kaneel en wat druifjes en alweer waren we erg tevreden. Ook hier ging de Saint Romain uitstekend bij, zoals bekend heb ik het liefste een fijne witte wijn bij mijn kaasjes.
    In afwachting van de goede espresso verscheen er een schaaltje met een heleboel macarons erin. Alweer mooi kleurrijk om te zien. Heerlijke smaakjes ook, ik zal ze voor de volledigheid maar even opsommen: framboos/yoghurt/gember; passie/praline/rijst; limoen/pandan/mint; kokos/djeroek/pistache en chocolade/hazelnoot/Poire William. Bijzonder lekkere macarons.
    Maar we waren er nog niet. Eerst verscheen er een roomijsje gemaakt van koetjesrepen en pecannoten, fantastisch lekker. Erbij een bonbon gevuld met zoute karamel en nougat en een hele rij pralines met de meest fantastische vullingen, waaronder kokos, munt/kafir, vlierbloesem, kers/rode wijn verjus en nog veel meer heerlijkheden. Om helemaal stil van te vallen.

Bij vertrek kregen we een menukaartje mee en diep en diep tevreden verlieten we Beluga. Een topavond was het!

34. Jan van Well

35. Liefje

36. Was mijn eerste keer bij jullie lunchen. Heb mijn ogen uitgekeken hoe mooi, gesmuld van het culinaire, leuke ontvangst van de patron zelf, begeleiding naar de eettafel, opdienen van het culinaire, de bijbehorende uitstekende wijnen. Nogmaals, voor mij mogen jullie niet een derde maar zeker ook een vierde ster krijgen, hoop voor jullie op iedere dag een volle tent.
    Groet Giel Olvers, Maastricht

37. Afgelopen vrijdag geluncht bij Beluga. Wat hier gebeurt grenst aan het onmogelijke.

Zo perfect qua alles. De persoonlijke ontvangst. De alerte bediening. De zensfeer. En dan het eten...magisch!

Na deze culinaire topervaring kan alles alleen nog maar tegen vallen, vrees ik.

Alles bij Beluga is perfect in balans. De opbouw van smaken. De originele uitvoering van gerechten. De begeleidende wijnen. De kok is een genie! (mooi van binnen èn van buiten, maar dat terzijde) Zelfs de handdoekjes op het toilet geven je een goed gevoel. Er staat op: "Beluga loves you" en vanuit mijn tenen kan ik volmondig beamen "I love Beluga!"

38. Geweldig lekker gegeten!

Leuk om een keer mee te maken!

39. Marco JH

40. Adriano

2e week juni 2011 mogen genieten van een meer dan voortreffelijke lunch. De passie en gedrevenheid van Hans van Wolde zijn geweldig en te proeven in de gerechten. Alles, maar dan ook alles is verser dan vers, deze man weet exact waar hij mee bezig is en straalt dat ook uit. De brigade was uitstekend, ontspannen en zeker niet zo stijfjes als ik op andere 2 & 3 * adressen aantrof. Een verademing! Over prijzen moet je het hier niet hebben; deze ervaring is onbetaalbaar voor diegenen die het kunnen waarderen. Hulde!

41. Bart

42. Ralph 111 punten

We waren zeer benieuwd wat een 2 sterren restaurant zou brengen. Grandioos en super, we hebben genoten van het eten. Van het begin tot het eind.

43. Veel over gehoord en we moesten het een keer proberen.

We hebben heerlijk reebok gegeten en een superzachte lamsrug gebraden op het karkas, werkelijk fenomenaal.

44. Stefan Geurts

45. mitch

46. Op de 11e van de 11e gedineerd op onze 27e trouwdag.

Warm welkom door de chefkok en het overige personeel.

Heerlijke amuses gevolgd door een prima diner met bijpassende wijnen. Ook oog voor alcohol vrije cocktails! Het was voor ons een feest. Daarvoor reis je graag naar Maastricht.

47. Beluga = Hans van Wolde van de eerste week meegemaakt, toe op de voormalige locatie van Le Vigneron (Havenstraat). Hartelijke en verrassende ontvangst door de patron. Vrij regelmatig (moesten wij 220 km enkele reis voor rijden en in M'tricht overnachten, geen straf) komen lunchen. Zelf nog de laatste dag dáár waarvoor de gastvrouw Daniëlle ook was gekomen. Dus verder naar Plein 1944: schitterend en kok & gastvrouw nog steeds echt 'goed' en de lunch + wijarrangement prima; echt goede sommelier ook. Feest dat ze een 2e Michelin ** kregen (al was het toen erg warm).

Een paar keer Hans als beste kok aan Lekker voorgesteld en Daniëlle als beste gastvrouw, in de jaren 2002/2004.

Heel vreemd en erg spijtig werden wij bij een misverstand over een lunchafspraak ( Beluga **, maar ons "de reis waard" oktober 2005 door de gastvrouw ongelooflijk onheus behandeld.

Ja, nu 5 jaar geleden, maar als je lievelingsrestaurant je zó heeft behandeld gaat dat (nog) niet in je kouwe kleren zitten!

Jammer en verdrietig. Ik wens Hans al jaren een 3e *** ster toe,

Nog steeds uiteraard.

48. Twee keer hier gegeten (beide keren uitgebreide lunch). Eerste keer uitstekend!

Tweede keer was de kwaliteit beduidend minder.

Voor mij is Hans van Wolde iets te zeer op de toer van El Bulli gegaan: iets teveel schuimpjes en iets te weinig authentieke ingredienten op je bord. Als ik tarbot wil eten, dan wil ik ook tarbot zien, snijden en in mijn mond voelen en niet alleen de smaak van tarbot in een schuimpje verwerkt. Dit laatste benoem ik als voorbeeld.

49. Marc 41 punten

Afgelopen week van een heerlijke lunch genoten. 5 gangen met geweldige amuses waarna nog 4 overheerlijke, goed geportioneerde gangen kwamen. Over eten niets dan lof. Volgens ons het beste restaurant van Nederland. Ook speciale lof voor bediening. Top sommelier en zeer gedreven, bekwame bediening. Wij komen zeker terug.

50. Geert de Vries

51. S.K. 775 punten

Op 09 april 2010 zijn wij wezen lunchen bij Beluga.

Bij binnenkomst keurig ontvangen en naar onze tafel gebracht. Daar kwamen gelijk al de eerste amuses aan - 9 stuks in totaal!

De menukaart werd ons uitgereikt door Hans van Wolde en onder het motto "Als je iets doet, dan moet je het goed doen" hebben we gekozen voor het "smaken/geuren/kleuren menu van de zomer".

Het 1e gerecht was met ganzenlever op diverse manieren bereid,

2e gerecht was een combinatie van krab en kaviaar,

3e gerecht driemaal oestertjes,

4e gerecht nachtkreeft.

5e gerecht Hollandse mul.

6e gerecht jonge reebok van de Veluwe (dat vond ik toch meer een herfst gerecht) en als dessert kon je kiezen tussen kaas of wit op wit van vlierbloesem met banaan en karamel.

Ik was niet helemaal weg van alle amuses (wit op wit van kokos met koriander, groene curry en gember was heerlijk), maar het menu was zalig.

Omdat het toch middag was geen wijnarrangement erbij genomen, maar twee glaasjes verspreid over het menu en een glaasje witte port bij de kaas.

Het is niet goedkoop, maar als culinair genieter is het wel een restaurant waar je een keer gegeten moet hebben.

Parkeren kan in de onderliggende parkeergarage aan de Sonnevillelunet.

52. Marc Habets

53. Op 19 maart hebben mijn vriend en ik gegeten bij Beluga. Hoge verwachtingen natuurlijk, maar helaas zijn deze niet helemaal waargemaakt. De gerechten werden in een veel te hoog tempo opgediend waardoor de wijnen nauwelijks aangeraakt konden worden en we voor het hoofdgerecht al verzadigd waren. Erg jammer, want de gerechten verdienden een avondvullend diner.

De bediening was op zich goed, maar draaiden wel erg hun programma af en dit had wel met wat meer gevoel gemogen.

54. Wat een beleving! Geweldig gegeten, goede wijnen en top service. De prijs is zeker fors te noemen maar hier krijg je zeer veel voor terug. Persoonlijke, snelle bediening; chef kok Hans ter Wolde is zeker 5 keer bij ons langs gekomen om te kijken of alles in orde was.

55. peter

56. Alfred

57. Een ondeugende, uitgekiende prachtige keuken! Smaken worden hier op een exceptionele manier samengesteld en tentoongespreid. Het is werkelijk een beleving van de bovenste plank om hier te mogen eten.

Niet alleen de bereidingen zijn meer dan moeite waard, de manier waarop het eten gepresenteerd wordt is ook weer een vak apart, hetgeen ook door Hans en de keuken wordt beheerst.

Bijzonder om iedere keer weer met iets nieuws te komen en ze slagen zonder meer!

58. pascal&nicole

59. c.v.iersel

Op 23 mei hebben mij vriendin en ik samen gegeten bij Beluga, een wens die bij haar al heel lang op het verlanglijstje stond.

En ik moet zeggen niet voor niets.

Het was een prachtige avond, we hebben het 10 gangen menu gegeten en het was geweldig, elke gang weer een feest om naar te kijken, maar zeker ook te proeven.

De wijnen waren mooi afgestemd bij alle gerechten.

Kortom, een topkeuken op een prachtig plekje aan de Maas.

Een bijzondere beleving.

60. Gisterenavond met partner en familie bij Beluga geweest. Een absoluut feest!! Nog nooit zo'n geweldige culinaire avond gehad. Personeel, ambiance, producten. In één woord absolute topklasse. Bedankt voor de fantastische avond.

61. AAD & SYLVIA 30/10/2008

Werkelijk een feestje van het begin tot het einde.
    Het eten de bediening Wij kregen deze beleef avond van onze zoon voor onze trouwdag.

62. r.fernhout

SUPER! Wat een feest.Zeer goede sfeer! Heerlijke wijnen, alles was top!!

63. helemaal top
    Ook de Chef heeft nog even tijd voor wat uitleg over de bereiding-helemaal geweldig >Mario

64. Half augustus wezen eten . helemaal geweldig zeer knap wat ze met zo'n jong team klaar spelen. super sfeer helemaal niet stijf maar lekker relaxt
    eten helemaal geweldig .zeker een belevenis die voor herhaling vatbaar is

65. Steven Kok

Heerlijk gedineerd,goede bediening,en een smaakvol ingericht restaurant.

66. Roger Meeren

waanzinnig.dit is niet een reis waard,maar voettocht vanuit kaapstad.Wat deze mensen doen is gewwon waanzinnig.

67. Voor de fijnproevers. In een woord: Geweldig!