Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Maasmechelen verdeeld zijn.

We hebben er al heel lekker gegeten, ben benieuwd voor men pannenkoekske of de chefkok daar iets op gevonden heeft? Groetjes Emma.

Emma Donni

Mirella

Effe bijkomen na een wandeling in het bos kan je zeker in 't salamanderke…
    Lekkere vegetarische lasagne… heerlijke pasta met boschampignons… enz.
    Super lekker ijs… eenvoudig maar goed… fijn personeel… hondjes krijgen er zelfs een koek.

Niet van toepassing

Gereserveerd, 1,5uur gewacht en nog geen tafel of eten gekregen.

Indra Singh

Jan de Weerd

Dramatisch slecht!!
    Via een mail van Maasmechelen Village (outlet) lazen wij over het Terhills Hotel in Maasmechelen dat ook nog eens over een sterrenrestaurant beschikte (Danny). Omdat wij tijdens een weekje Genk/Maastricht ook Maasmechelen zouden bezoeken, leek het ons leuk Terhills en Danny te reserveren.
    Een dag van tevoren werden wij gebeld door het hotel dat Danny op vrijdag 10 februari al het Valentijnsmenu zou serveren en dat er geen andere keuze zou zijn. Maar omdat wij al eerder geboekt hadden zou men ons het 5-gangen Valentijnsmenu van € 92,00 aanbieden voor de prijs van het 6-gangenmenu (€ 88,00) dat wij normaliter hadden kunnen kiezen.
    Omdat wij het menu niet kenden, namen wij de mededeling maar voor kennisgeving aan.

Het menu zag er op papier goed uit, maar het werd op tafel een hele grote teleurstelling.
    Het voorgerecht werd ons geserveerd als kabeljauw, maar het bleek tonijn te zijn, zoals ook op het menu vermeld. De stukjes tonijn dreven in donkergroen/bruine drab, die extreem zuur smaakte. Toen wij de bediening vertelden dat we het een slecht gerecht vonden, dat veel en veel te zuur was, meldde de jongedame dat het een ceviche was. Nu weten wij wel wat ceviche is (marineren met citroen en limoen), maar dit had er echt niets mee van doen.
    Het tweede gerecht was een Tom kai kai. Deze Thaise soep werd geserveerd met een paar mosselen. Het was niet slecht, maar zo’n soep eten wij minstens zo lekker ook bij de lokale Thai; daarvoor hoeven wij niet naar een restaurant met een ster.
    Het derde gerecht stond op de kaart als Kreeft & Livar buikspek. Wat was dat slecht. Van de kreeft was niets te proeven door een potpourri aan overheersende smaken (chili, pindasaus). Het buikspek werd gepresenteerd met een grote dikke rand spek omdat deze door onvoldoende garing niet was weggesmolten. Als ik dit gerecht een naam zou mogen geven, dan zou “moord op een kreeft” het gebodene treffend omschrijven. Uiteraard meldden wij onze onvrede weer aan de bediening.
    Het hoofdgerecht was Holstein rund. Aan het begin van de avond hadden wij gekozen voor het supplement van truffel aan tafel geserveerd (€ 10,00). Gelukkig werd dit door de bediening vergeten, want het vlees werd geserveerd met een overheersende sojasaus. De truffel zou volledig weggeblazen zijn door deze soja. Het vlees was slecht bereid of niet geschikt voor de gekozen bereiding, maar het resultaat was alleen met langdurig kauwen weg te werken. Mijn vrouw heeft haar bord vrijwel onaangeraakt teruggegeven omdat ze er onpasselijk van werd. Wederom onze onvrede gemeld.
    Blijkbaar was er overleg met de keuken geweest, want ons werd een ander dessert aangeboden (want u zult het dessert uit het menu ook wel niet lekker vinden), te weten een dame blanche. Hiervoor hebben wij vriendelijk bedankt, omdat dat niet bepaald ons favoriete dessert is.
    Het dessert viel ons wat de smaak betreft niet tegen (passievruchten, vanille, chocolade). De uitvoering was, volgens de dame van de bediening, geïnspireerd door een jeugdtrauma van de chef. Hij was genietend van een ijsje bij opa en oma gestruikeld en daarbij was zijn ijsje pardoes beland in opa’s asbak. Het dessert liet hij nu ook in een asbak serveren, waarbij het ijshoorntje op z’n kop stond in een as van witte chocolade. Als fervente niet-rokers vonden wij het toch een raar idee uit een asbak te moeten eten. Waar eindigen deze fratsen? Is het volgende een kleine po op tafel waarin de chef een chocoladegerecht in de vorm van een charmant drolletje serveert?
    Het is voor ons onbegrijpelijk waarvoor dit restaurant een ster heeft gekregen. Of was er iets anders aan de hand? De bediening was onderbezet (de sommelier was ziek), was misschien ook de halve keukenbrigade afwezig en had de afwashulp het roer in handen genomen?
    Hoe dan ook, er was geen enkele verklaring, geen enkel excuus en geen enkel begrip voor onze ontevredenheid. Hier is sprake van een grote onverschilligheid en arrogantie ten opzicht van de gasten. De rekening (300 euro! voor 2 personen; voor het menu werd toch € 92,00 berekend, na reclamatie gecorrigeerd) werd ons aangereikt met de opmerking dat ze hoopten dat wij nog eens terug zouden komen. Daarop heb ik duidelijk gemaakt, dat als dit het laatste restaurant op aarde zou zijn, wij nog niet terug zouden komen. Wij zijn restaurantbezoekers met ervaring in zo’n 50-60 restaurants met een ster in de Benelux en hebben nog nooit zo iets rampzalig slechts meegemaakt. Normaal is een Michelinster een garantie voor een bepaald niveau. Hier is dat alleen van toepassing op het prijsniveau, dat is hoog. Het eten is beneden alle peil!
    Waren wij de enige die het menu zo hebben ervaren? Nee, van de drie andere tafels in het gedeelte van het restaurant waar wij zaten, uitten de gasten van twee tafels ook nadrukkelijk hun ontevredenheid. Omdat de dame aan het tafeltje achter ons dat op luide toon deed, weet ik dat zij het eerste gerecht ook veel en veel te zuur vonden. En van het gerecht met kreeft herinner ik mij de letterlijke tekst nog: “wij vonden dit helemaal niks”.
    Normaal neem ik niet zo snel de moeite voor het schrijven van een uitgebreide recensie, maar voor dit restaurant maak ik graag een uitzondering. Dit is zo dramatisch slecht. En als u er dan toch heen zou willen gaan, kunt u niet zeggen dat u niet gewaarschuwd bent.

theo

Neyens lizette

Gisterenmiddag heb ik bij jullie gegeten, Broodje tonijn en een Spaghetti Carbonara gekozen.

Het broodje tonijn mag de naam ECHT niet dragen. Ciabatta met een laagje tonijn zo dun dat ik het niet eens geproefd heb, echt schandalig.
    Wanneer je dit bij een frietzaak voor € 2 besteld ok maar voor € 6 euro mag je toch iets meer verwachten.
    Toen ik er een opmerking over maakte was het enige wat gezegd werd : Ja dat vind ik ook, ik zal het doorgeven.
    Over de Carbonara hebben we maar niets gezegd, dreef in de olie en saus was klonterig.

Het zou wel prettig zijn wanneer je klacht serieus genomen wordt.

Voor mij geen Karbonkel meer hoe druk het dan ook is bij de restaurants in de outlet dan maar in de rij wachten voor een tafeltje daar.

Cheerfull evening. We'll meet again! No awa to bide awa! Lovely people.

Zeer onbeschofte benadering toen wij aangaven dat de salade lardons niet lekker was, doordat de kok het bakvet van het spek over de salade had geschonken. Meneer de eigenaar gooide het wisselgeld op tafel en liep weg terwijl wij nog aan het praten waren.

Heerlijke frieten. Goulash en stoofvlees zijn ook heerlijk, je proeft dat deze in eigen keuken bereid wordt. Vriendelijke bediening en prijs/kwaliteit is top!

Een frituur van wereldklasse, alles smaakt overheerlijk. Alleen jammer van de lange wachttijd, maar dat is normaal als het overloopt van de hongerige klanten.

Al verschillende keren hier gegeten. Steeds een snelle en vlotte bediening, vriendelijk personeel en altijd al lekker gegeten voor een eerlijke prijs. Kortom onze vaste stek als we weer eens langs de Maaskant zijn gaan fietsen.

Jef Janssen

Mooie locatie met een sfeervol terras, maar wat een waardeloze bediening. Met 5 man geweest. Drinken hebben we lang op moeten wachten. Eten kwam maar 5 minuten later. Dus heel snel. Ze waren alleen een man vergeten. Kan gebeuren, maar geen sorry. De pasteitjes waren niet goed, de saus was klonterig. M.a.w. niet goed opgewarmd, want vers was het niet. Ook hier melding van gemaakt. Maar helaas er werd niets mee gedaan. Ook wederom geen sorry. Het terras was half vol, maar tijdens ons bezoek zijn er zeker 5-6 stellen vertrokken omdat de bediening te langzaam was en de helft op de kaart niet besteld kon worden. Als deze zaak van mij was wist ik het wel. Zonde om het zo slecht te doen, want op een locatie als deze moet je top kunnen draaien mits het eten en de bediening goed zijn.

Eeuwig zonde dus. ik zou zeggen Karbonkel, doe er iets aan. Wij komen in ieder geval nooit meer terug.

Het was heerlijk, de service, de huiselijkheid, de warmte en natuurlijk het eten. Voor echte Italiaanse top gerechten is het een echte aanrader. Bedankt voor de heerlijke avond die jullie ons bezorgd hebben!

We komen al jaren bij Da Lidia. We wisselen vaker van restaurant, maar wat ons altijd weer naar hun toetrekt is natuurlijk naast het lekkere eten, de hartelijke ontvangst van iedereen. Je voelt je lekker thuis, alles kan en mag, ook wat keuzes in gerechten betreft. De sfeer is altijd leuk, gezellige achtergrondmuziek. En wat prijs/kwaliteit betreft kunnen wij zeggen dat dit ok is.

Je wordt eerst verwend met een lekker soepje, divers brood. Hoofdgerechten zijn toch wel behoorlijke porties, dan denken we aan de overheerlijke tonijn en tagliata. Als je daarna koffie bestelt, dan word je nog volgestopt met koekjes en crème brûleetje. Daarna vragen ze of je zin hebt in limoncello. Dus je krijgt zoveel extra's erbij, gewoon een verwennerij! Da Lidia is top!!

Dr. E. Kuypers

Al jaren komen we bij Dalidia. Niet op bezoek. Maar we komen er thuis. Het gastvrije onthaal door de gastheer en de gastvrouw is van zeldzaam niveau. Ook als je er nog nooit bent geweest. Het voelt meteen alsof je thuis komt. Elke keer weer. En we zijn er dan ook thuis. De sfeer in het restaurant is heel bijzonder. Relaxed. Gezellig. Bevlogen. De bediening is vriendelijk, accuraat en professioneel.

Dan het eten: we hebben zo ongeveer de gehele menukaart op ons bord gehad. We zijn nog nooit teleurgesteld naar huis gegaan. Integendeel. Elke keer worden we weer verrast door de verse producten en bijzondere gerechten. Mijn favoriet? De visschotel. Ik heb nergens zo'n grote diversiteit op een visschotel gehad. Met liefde en zorg klaargemaakt. Een aanrader. De chef past indien gewenst je voorkeuren aan. Een tip: laat hem zijn gang gaan en je wordt aangenaam verrast.

En om te aperitieven is het aangrenzende grandcafe van het restaurant een perfecte plek. Ook hier straalt de gastvrijheid. Kortom: bij Dalidia eten is thuiskomen.

Patrick

Dat was nog eens een zeer geslaagde avond gisteren bij Da Lidia. Super gegeten, fijne bediening, alles klopte gewoon, het was super. Zeker een aanrader. Er zijn niet veel restaurants die met zo een verse producten werken, lekkere verse truffel. We zullen hier zeer zeker wederkeren, bedankt.

Jan

Da Lidia, een restaurant/café waar ik al meer dan 30 jaar kom. Ik ben het oneens met de mensen die hier negatief op reageren, want nadat ze zulke onzin posten komen ze toch telkens terug bij hun eten! Zo slecht zal het dan toch niet zijn?
    Ben afgelopen zondag er gaan eten, hoe je binnen komt word je al liefdevol ontvangen door Theo, Elvira, en de dames. Ze brengen je naar je tafel en vragen gelijk naar een lekker aperitiefje! Heerlijke glasje prosecco! Mijn vrouw en ik hadden gekozen voor het pastamenu! Zeer goedkoop voor een 5 gangen menu met wijn en water er ook nog bij.
    Het was echt buiten gewoon lekker! Zeker voor herhaling vatbaar. TOP!!!

Jo Mullens

Al meer dan twintig jaren bij Da Lidia. Eten wordt steeds gewoner, bediening arroganter. Prijs kwaliteit verhouding is ver zoek. Voorlopig geen Da Lidia voor ons.

Zeer lekkere droge frieten

Coenen nathalie

An

Hier een tijdje terug met vrienden gegeten. Het was zeer lekker en meer dan voldoende! Wat ik leuk vond, was dat we voor de calamaris konden kiezen voor verse calamaris of calamaris uit de diepvries (dat was wel handig, want met 2 zwangere vrouwen in het gezelschap konden we zo op zeker spelen). Normaal gezien eet ik niet graag Grieks, maar bij Rodos (inmiddels 2.0) vind ik het wél lekker! Je krijgt ook altijd een lekkere aperitief vooraf en degustief achteraf, van het huis! Het restaurant is nu wat kleiner dan op de oude locatie, maar nog steeds gezellig. Bediening was ook goed en vriendelijk, zoals we gewend zijn bij Rodos (2.0).
    Wij zijn alleszins blij dat Kosta met de pech in zijn vorige restaurant uiteindelijk toch een nieuwe start heeft kunnen maken! Veel succes en zeker zo door blijven doen!

Tweede keer dat we hier eten, eerste keer verrassend goed. Gisteren zeer teleurstellend. Een antipasti met een dikke bol buffelmozerella in het midden en wat dun gesneden tomaat met wat basilicum: 13u. Presentatie trok op niets, had geen smaak. Suggestie van de chef, tagliatelle met asperge en scampi. Weeral geen smaak en leek alsof de tagliatelle al 2 dagen eerder klaar was gemaakt. Combinatie met asperge paste ook niet. Nagerecht pannacotta voldeed wel. Sfeer op terras aan de straatkant: je waant je op een Formule 1 piste met al dat snel voorbijrazend verkeer.
    Resultaat: abnormaal duur voor wat je voorgeschoteld krijgt. Zal hier niet meer gaan.

Muhammet Sesli

Ook wij dachten door het aantal aanwezigen dat het wel in orde zou zijn, gezien een restaurant waar veel lege plaatsen zijn niet altijd een goed voorteken is.

Het begon al met de bestelling van het drinken toen onze vriend gevraagd had om een cola met ijsblokjes, deze werd gebracht zonder en in de ice tea wel, en na het nogmaals vragen om aub een beetje ijs voor de cola kregen we als antwoord dat de ijsmachine stuk was. Bij het plaatsen van de bestekken werd de ice tea van mijn partner over mij gekieperd, en geen woord van verontschuldiging of niets, gewoon baf, een andere ice tea en voor mij drie servetten om mij droog te deppen. Ik had als diabetes patiënt een beetje meer insuline toegediend met de bedoeling nog een dessert te nuttigen na onze maaltijd. Toen wij die wilden bestellen kregen we als antwoord dat er nu geen desserts gegeven werden. Wij dachten geen probleem we nemen er wel een bij de concurrent, en vroegen dus om af te rekenen. Na 35 minuten hadden we nog steeds geen rekening en door dat ik zeer snel werkende insuline gebruik heb ik voor we op de beoogde plaats voor het dessert te nemen glucose moeten innemen daar ik reeds onwel werd.

Dus een goede raad, vergewis je eerst of er ijs, dessert, en vlotte bediening zal zijn voor je de stap zet om je te laten verleiden door de vele aanwezige gasten, ik in elk geval niet meer.

De Vitello tonato is werkelijk subliem!!
    Asperges nog nooit zo lekker gegeten en de scampi's met look zijn uit de kunst.
    Hier gaan we vaker heen...