Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Maasbracht verdeeld zijn.

Uitgenodigd door fijnproever John om samen weer eens bij da Vinci te eten, dat was inmiddels al weer ruim zes jaar geleden. Het moest een top beleving worden. Voor de zekerheid had John samen met chef Margot de menukaart samengesteld. De basis was het Margo’s meesterlijk menu met enkele upgrades. Veel van mijn favoriet ingrediënten waren vertegenwoordigd. Ik vond het wel fijn dat het een verassing bleef.

Petro Kools stond ons op te wachten, leuk. Na een gezellig ontvangst werden we begeleid naar de lounge. We startten feestelijk met een Moët 2008, heerlijk. Ernaast de knabbels, verrassend puur met subtiele smaakjes. De groet uit de keuken liet even op zich wachten en kregen we aan tafel die zich voor de keuken bevond. Deze werden gepresenteerd op een prachtig servies. Ook weer verfijnde smaakjes, het bloemkoolsoepje met espuma van piccalilly maakte de meeste indruk.

De eerste wijn werd keurig door de jonge sommelier gepresenteerd, een loepzuivere mooi geconcentreerde Weissburgunder 2015 van Weinrieder. Ernaast een hele verfijnde uitvoering van geschroeide coquille waarop wat Anna Gold Kaviaar met ernaast crème van aardpeer en een moesje van boerenkool. Een prima finale in het verrassingseitje, heerlijke koningskrab salade, hoog op smaak, genieten! (9,7)

de tweede wijn was een hele speciale, Sauvignon 2013 uit Italië van Terlan. Niet met tonen van groene appel maar met gekonfijte citrustonen, mega complex, heerlijk. Ernaast een klassiek signature gerecht van Margot uit 2003. Roseval aardappel met geslagen room, erop langoustine staartjes en een crumble van bieslook aardappel en Anna Gold Kaviaar. Wow, verrassend hoe mooi de aardappel met de langoustine combineerde en heerlijk hoe de crumble de wijn nog mooier tot zijn recht laat komen, toppie. (9,8)

petro schakelde nog een tandje bij met een geweldige Meursault Petits Charrons 2015 van Jean Lavillier, o, o. Ernaast een mooi stuk gebakken Noordzee tarbot op een bedje van zilte groentjes aan tafel afgewerkt met een espuma van aardappel. Apart uitgeserveerd nog een heerlijke Zeeuwse platte met aardappel gratin. De tarbot en de oester waren blij dat ze in de Meursault mochten zwemmen, geweldig. (9,85)

weer terug naar de aarde met de zeetongfilet waarop een ravioli gevuld met kalfswang met structuren van bataat, compote van rode ui en schuim van Parmezaan. Erbij een heerlijk Riesling Zeltinger Sonnenuhr spätlese 2009 van Markus Molitor. (9,7)

de topper van ons eerste bezoek werd wederom uitgeserveerd. Gebakken ganzenlever op zure pruimen met een streep port siroop. Ernaast nog ganzenleverijs, brioche en heerlijke bonbon van ganzenlever. Ditmaal met een elegante Scheurebe spätlese 2015 van Pfeffingen. (9,7)

uit een mooie karaf werd de Chono van San Lorenzo Estate geschonken die me aan een mooie Haut Medoc deed denken. Ernaast een proeverij van de Bresse duif met verschillende structuren van mais, crunch van pistache en bitterbal gevuld met ricotta. Prima cuissons en mooie smaken waarbij de wijn naadloos aansloot. (9,75)

verder met iets speciaals uit de regio. Pinot Gris late harvest 2012 van het huis Thorn, mooi rijk aroma en verrassend elegant met mooie zuren. Op het bord structuren van bloedsinaasappel met verveine, kruidnagel, mousse van witte chocolade en rotsjes van ras el hanout. In een kelk nog een quenelle ijs van bloedsinaasappel, Een verrassende combinatie met subtiele kruiden en frisse tonen. (9,6)

als afsluiter nog een krachtige espresso met lekkere friandises en gezelligheid aan tafel.

Bediening was uitstekend verzorgd.

Kortom een topmiddag, mooie verfijnde gerechten waarin kwaliteitsproducten en verfijnde pure smaken de hoofdrol opeisten, ernaast een overweldigende wijnselectie. Zo Ja, een goede sommelier kan vrienden maken, knipoog. Nou John, missie geslaagd!

Wij waren hier met een gezelschap van 10 mensen. Lang moeten wachten op de kaart en de drankjes. Toen was er al een herrie van 2tafels met groepen. Met het hoofdgerecht was het lawaai niet meer te verdragen en vroeg ik naar de manager. Het personeel gaf hier blijkbaar niets om. De manager kwam pas na de tweede keer vragen. Hij vroeg wel om rustig te zijn maar het ging gewoon door. Na nog een half uur gingen ze weg. Toen hadden we al twee uur met het lawaai hier gezeten. Gewoon belachelijk dat het personeel meedeed aan de herrie. Dit kan alleen bij ons met jongeren die gedronken hebben. Nooit meer.

3. Pizzeria Maasbracht

Maar liefst 2 uur gewacht op 1 pizza. Na bellen werd er geen excuses aangeboden niks. Pizza was vervolgens ook nog eens niet te versmaden. Eens maar nooit weer.

Beste Da Vinci ervaring ooit! Top. Heerlijk ontspannen gegeten en gedronken.

Heerlijk gegeten met 6 personen. Wachttijden waren precies lang genoeg en na 4 gangen een voldaan gevoel. Borden worden erg mooi opgemaakt en alles wat op het bord ligt, wordt goed toegelicht door het vriendelijke personeel. Wij komen zeker terug.

De soms matige kritieken weerhielden ons een tijdje om hier eens te gaan eten.
    Waren we maar eerder gegaan! Niks te zout en niks onvriendelijk personeel.
    Prima op smaak en aardig en kundig personeel. De mousaka was uitstekend. Gaan er zeker nog eens terug

Ans Dols

Vrijdag met 4 vrienden de eerste keer gegeten in Da Vinci en zeer zeker niet de laatste keer. Dit was een geweldige ervaring. Buitengewoon vriendelijke ontvangst, we voelden ons direct op ons gemak en werden met heerlijke amuses verwend. Het 4-gangen Margo's Alliance menu had de ene smaaksensatie na de andere. Voortreffelijke kwaliteit, heel mooie presentatie en een zeer vriendelijke bediening, goede uitleg van de gerechten en een heerlijk, passend wijnarrangement.
    Eén minpuntje: de menugangen werden vrij snel na elkaar geserveerd. Voor ons had het tempo iets langzamer kunnen zijn.
    Nietemin voor elke kategorie 5 sterren!

Mooie locatie en vriendelijke bediening. Echter van het eten waren we minder overtuigt. Presentatie is mooi maar smaak kan wat ons betreft beter. We hadden gekozen voor 4 gangen en dit is gezien de grootte van de porties niet te veel.

14 Juli 2017
    Een fijne lunch - origineel - lekker - met stijl - De moeite om over te doen!

Alles lecker, sehr zu empfehlen!!!

(Vrije vertaling door Redactie Eet.nu)

Alles lekker, zeer aan te raden!!!

Van der Heijden

Eten was lekker en personeel was vriendelijk.
    De porties hadden wat meer gekund. Je had echt 4 gangen nodig om een voldaan gevoel te hebben.

Danielle

Het eten is heerlijk. Alles is heel vers en goed klaar gemaakt. Het personeel is heel vriendelijk. Het is een erg mooie locatie want je zit er prachtig aan het water. In de zomer vooral erg leuk, dat kan je het aperitiefje buiten drinken en erna evt boven eten aan het raam.

Anja

Lunch... Vandaag daar gegeten, had een maaltijdsalade besteld die was echt niet lekker. Oké, smaken verschillen. Maar de anderen moesten erkennen dat het niet lekker was. Zag er ook verlebberd uit, alsof hij al een tijdje lag. De rest had soepje met kroket, daar kan weinig mis mee zijn ;) En dit met een pilsje voor €62,-- pfff. Nee alle 4 tot besluit gekomen... hier komen we niet meer terug. Had eigenlijk foto moeten maken van salade. Jammer.

K.Hundscheid

Heerlijk gegeten aan het water. Goede sfeer, smaakvolle gerechten, lekkere wijn.
    Kortom, TOP!

Omdat Maasbracht onze nieuwe woonplaats wordt en wij graag lekker uit eten waren we onbekenden in t dorp. Gekozen voor Sluiszicht was een goede keus. Vriendelijk personeel bij binnenkomst. Sfeervolle inrichting. Goede menukaart waren onze eerste indrukken. Gekozen voor t keuzemenu wat n top keuze was. Mooi opgemaakt en heerlijk om te eten. Een bijpassende wijn welk t voorstel van t personeel was maakte t plaatje compleet. Wij komen hier zeker terug 👍👍👍

We hebben hier vanavond gegeten. Met één woord heerlijk! Zeker een aanrader.

17. Pizzeria Maasbracht

E.G.de Ronde

Snelle en stipte bezorging het bestelde was voortreffelijk ga zo door

LM

Makkelijke maandag, fantastische maandag!

Heerlijk gegeten op maandagavond bij De Kolentip. Geweldige locatie. De zeer vriendelijke gastvrouw maakte de avond compleet!

Een échte aanrader!

Weer heerlijk gegeten. Restaurant zat aardig vol, snelle, vriendelijke bediening! Eten altijd super lekker!

Marieke Vd berg

Lekker gegeten.

Fam. Thewissen

We hebben er met 4 personen gegeten van een Wow deal. Heerlijk, alle gerechten super lekker en heel vriendelijk personeel. Was een super gezellige avond, voor herhaling vatbaar. Zal het zeker bij anderen aanbevelen.

Jaren terug ook al tegengevallen
    Dacht ga nog een keer proberen maar helaas niet goed.
    Vond de gyros te gezouten,de kritiraki was wit van kleur met een zwartepeperige smaak met olie erbij.
    Na opmerking hierover gemaakt te hebben,weet niet hoe eten bereid wordt,deden niet veel moeite.
    Bediening niet vriendelijk.
    Ga er niet meer naar toe.
    Ben benieuwd of ze antwoorden op een mail die ik gestuurd heb.

2,1

Super lekker gegeten en heel gezellig gezeten. Prachtige zaak ik heb mijn ogen uit gekeken.

Helaas tegengevallen. Veel te zout en geen saus bij de vleesschotel en 6 euro voor een fles water... had gewoon kraanwater willen hebben bij de halve liter rosé. Die was goed!!

Afgelopen vrijdag gegeten in dit restaurant na enkele goede ervaringen.
    Voorgerecht was niet lekker. Aangegeven aan ober, maar die spreekt geen Nederlands. Eigenaar komt erbij en vraagt intimiderend wat er niet goed aan is. Gaat het gerecht verdedigen en zegt dat de keuken niets valt te verwijten.
    Hoofdgerecht: vlees is heerlijk mals, maar veel te zout; lijkt wel of de zoutpot is omgevallen. Frietjes redelijk van smaak, rijst matig, gekruide aardappels te veel doorgekookt waardoor ze niet aan de vork blijven hangen.
    Obers vergeten tot 3 keer bestellingen te brengen terwijl er maar enkele tafels bezet zijn. Helaas voor ons een teleurstellende ervaring. Denk niet dat we nog terugkomen. Daarvoor zijn er andere leuke restaurantjes die wel een constante kwaliteit leveren.

Leanne Hodzelmans

Super genoten van het 5-gangen verrassingsmenu bij de Kolentip. Er werden heerlijke gerechtjes geserveerd gemaakt van verrassende ingrediënten. Zowel de droge witte als de rode huiswijn maakte het compleet. Kortom een mooi restaurant, prachtig gelegen aan de Maas in Maasbracht, met een gezellige uitstraling (nog meer na de laatste restyling). Het personeel staat je vriendelijk en kundig te woord. Wij gaan zeker weer terugkomen!!

Het eten was goed.
    De bediening was niet opdringerig, wel beleefd, onze jassen werden meteen aangenomen en opgehangen.
    De bediening vroeg ook uit oprechte belangstelling of het had gesmaakt.
    Sls nagerecht hadden we een groot stuk baklava met ijs en 3 bollen slagroom, het was zo'n grote baklava die ik zelden bij een grieks restaurant heb gegeten.
    Na het eten kregen we nog een drankje van het huis aangeboden.
    Mijns inziens heeft de eigenaar de kritiek op de site serieus opgenomen, want van opdringerig gedrag van het personeel heb ik niets gemerkt.
    Ook op het eten hebben we niet lang hoeven te wachten.
    El Greco verdient zeker een aanbeveling om eens te gaan eten.

Daemen.m

Mooie locatie gelegen aan het water met terras om in de zomer buiten te eten. Het eten was voortreffelijk, evenals de heerlijke wijnen. Dit is zeker een adres voor fjnproevers. Hier komen we altijd graag terug.

Familie Peeters

Heerlijk genoten van het 5-gangen verrassingsmenu! Gekozen om bij elke gang een passende wijn te laten serveren. Dat zette het puntje op de i. Wij komen graag terug.