De Kolentip in Maasbracht

Lekker en Lokaal eten zonder nonsens!

Voldoende gratis parkeerplaatsen voor de deur

Bezorgrestaurants in de buurt van De Kolentip

“Lekker” eten zonder nonsens en “Lokaal” samenwerken met regionale producenten, ondernemers en leveranciers. Op die manier gebruiken we bij Restaurant De Kolentip zo veel mogelijk biologische, seizoensgebonden streekproducten. We nodigen je uit voor lunch, high tea en diner. Of voor koffie op het terras aan de oever.

Ons restaurant ligt op een plek met een bijzondere geschiedenis. Ongeveer honderd jaar geleden begon men hier de Limburgse steenkool massaal op schepen te laden om in alle hoeken van Nederland voor warmte en vooruitgang te zorgen.
De enorme kranen die hiervoor werden gebouwd, zijn nu verdwenen. Maar wij hebben er nog één, hier op onze site. Op de oude fundering van zo’n Kolentip staat ons restaurant dat we sinds 2005 voeren.

Ook al zijn de mijnen gesloten, Limburg is nog steeds rijk aan mooie grondstoffen. We speuren de regio af om de lekkerste lokale ingrediënten in het seizoen te verzamelen en in onze gerechten te verwerken. Zo werken we veel met groenten en fruit uit onze eigen tuin van ’t Sweeltje uit Montfort, waaronder veel asperges in het seizoen. Gebruiken we uitsluitend Nederlands Maas-Rijn-Ijssel rund, Livar vlees uit Echt en Limburgs lam. Komt de honing van Imkerij Roerdalen, wordt ons brood gemaakt van het meel van de Maasbrachtse Leonardusmolen en ontwikkelen we samen met chocolatier “Eclair” uit Maasbracht eigen bonbons.

Naast de gerechten op onze kaart hebben we een ” Tip van de chef ” voor je: een dagelijks wisselend gerecht of menu.

Lekker eten gaat goed samen met een glas wijn. We hebben een uitgebreide selectie wijnen en vertellen je graag meer over hun smaak en hun lievelingsgerechten.

Graag tot snel!

4. Betalen Visa pin Master Card

1190586165 88
1197411591 88
1204237017 88
1252015001 70
1320269264 77
1333920116 77

1. Heerlijk gegeten met 6 personen. Wachttijden waren precies lang genoeg en na 4 gangen een voldaan gevoel. Borden worden erg mooi opgemaakt en alles wat op het bord ligt, wordt goed toegelicht door het vriendelijke personeel. Wij komen zeker terug.

2. Mooie locatie en vriendelijke bediening. Echter van het eten waren we minder overtuigt. Presentatie is mooi maar smaak kan wat ons betreft beter. We hadden gekozen voor 4 gangen en dit is gezien de grootte van de porties niet te veel.

3. 14 Juli 2017
    Een fijne lunch - origineel - lekker - met stijl - De moeite om over te doen!

4. Alles lecker, sehr zu empfehlen!!!

(Vrije vertaling door Redactie Eet.nu)

Alles lekker, zeer aan te raden!!!

5. Van der Heijden

Eten was lekker en personeel was vriendelijk.
    De porties hadden wat meer gekund. Je had echt 4 gangen nodig om een voldaan gevoel te hebben.

6. Danielle

Het eten is heerlijk. Alles is heel vers en goed klaar gemaakt. Het personeel is heel vriendelijk. Het is een erg mooie locatie want je zit er prachtig aan het water. In de zomer vooral erg leuk, dat kan je het aperitiefje buiten drinken en erna evt boven eten aan het raam.

7. Anja 16 punten

Lunch... Vandaag daar gegeten, had een maaltijdsalade besteld die was echt niet lekker. Oké, smaken verschillen. Maar de anderen moesten erkennen dat het niet lekker was. Zag er ook verlebberd uit, alsof hij al een tijdje lag. De rest had soepje met kroket, daar kan weinig mis mee zijn ;) En dit met een pilsje voor €62,-- pfff. Nee alle 4 tot besluit gekomen... hier komen we niet meer terug. Had eigenlijk foto moeten maken van salade. Jammer.

8. K.Hundscheid

Heerlijk gegeten aan het water. Goede sfeer, smaakvolle gerechten, lekkere wijn.
    Kortom, TOP!

9. LM 14 punten

Makkelijke maandag, fantastische maandag!

Heerlijk gegeten op maandagavond bij De Kolentip. Geweldige locatie. De zeer vriendelijke gastvrouw maakte de avond compleet!

Een échte aanrader!

10. Fam. Thewissen

We hebben er met 4 personen gegeten van een Wow deal. Heerlijk, alle gerechten super lekker en heel vriendelijk personeel. Was een super gezellige avond, voor herhaling vatbaar. Zal het zeker bij anderen aanbevelen.

11. Leanne Hodzelmans

Super genoten van het 5-gangen verrassingsmenu bij de Kolentip. Er werden heerlijke gerechtjes geserveerd gemaakt van verrassende ingrediënten. Zowel de droge witte als de rode huiswijn maakte het compleet. Kortom een mooi restaurant, prachtig gelegen aan de Maas in Maasbracht, met een gezellige uitstraling (nog meer na de laatste restyling). Het personeel staat je vriendelijk en kundig te woord. Wij gaan zeker weer terugkomen!!

12. Daemen.m

13. Mooie locatie gelegen aan het water met terras om in de zomer buiten te eten. Het eten was voortreffelijk, evenals de heerlijke wijnen. Dit is zeker een adres voor fjnproevers. Hier komen we altijd graag terug.

14. Familie Peeters

Heerlijk genoten van het 5-gangen verrassingsmenu! Gekozen om bij elke gang een passende wijn te laten serveren. Dat zette het puntje op de i. Wij komen graag terug.

15. Heerlijk 5-gangen diner met zeer verfijnde smaak. Prima bediening en uitleg door Franka en Aurelia. Verschillende wijnen smaakten voortreffelijk bij de verschillende gerechten. TOP! Ga zo door!!

16. Zeer goed restaurant. Veel aandacht wordt besteed aan de afwerking en smaak van de gerechten. De bediening is zeer vriendelijk. Geweldige Italiaanse huiswijn voor een leuke prijs. De locatie is geweldig aan de Maas. Vooral ook in de zomer buiten op het terras met zicht op de haven. Een echte aanrader.

17. 5 gangen diner gegeten en geweldig genoten van de heerlijke smaken, de leuke en verrassende combinaties op prachtig opgemaakte mooie borden. Met 6 personen lekker lang en gezellig getafeld met lekkere wijnen. Enthousiaste bediening.

18. Lisanne Rutten

Heerlijk gegeten met collega's. Een rustige en gezellige sfeer. Het eten was super lekker en zéker genoeg met zelfs nog proeverij bij de koffie erna.

19. Een paar jaar geleden hier gegeten en wat teleurgesteld vertrokken. Toen, omdat ik de verwachting had dat de Kolentip een wat beter restaurant was, maar smaak, kwaliteit en prijs lagen niet in verhouding. Recentelijk daar met een grote groep wezen eten. Maar daar heb ik mijn mening erg moeten herzien! Eten daar was een feest! Nu is de lokatie zeker al mooi, met het uitzicht over de haven van Maasbracht. Maar het eten was een verrassing van mooie smaken en originaliteit. B.v. als voorgerecht een vis die wat vergeten is (Harder). Heel mooi klaar gemaakt, smaakte heerlijk. Ook origineel was de carpaccio is vers werd gesneden. Deze ook even geproefd bij mijn tafelgenoot. Vond ik persoonlijk wat 'te dik', maar wel lof over het idee. Hoofdgerechten werden opgediend met bijlages van verschillende 'vergeten groenten' die met veel creativiteit werden geserveerd. Eigenlijk nog lekkerder dan het 'hoofdgerecht' zelf, al was het vlees ook uitstekend. En als toetje een mix van verschillende ijssoorten en mousse. Heerlijk! Voor ons allemaal als groep een geslaagd diner. Zeker een ervaring om voor terug te komen.

20. Prachtig uitzicht
    Klantgerichte bediening
    Eten waarbij je tong weg smelt!!!
    En waar voor je geld

Een intiem genot

21. Mooie ambiance, veel te lange wachttijden tussen de gangen, belachelijke kleine porties voor hetgeen je moet betalen, personeel heeft geen stijl. Kok kan wel lekker eten bereiden, maar de porties zijn minuscuul. Bij het voorgerecht en tussengerecht is dit voor te stellen, maar het hoofdgerecht is ook al zo karig, toetje ook. (ijs wordt met meloenlepel opgeschept) Niet aan te raden als je honger hebt of nog andere plannen voor de avond hebt.

22. Geweldige avond gehad! Lekker buiten gezeten in het avondzonnetje.. Heerlijk gegeten en super bediening! Net als voorgaande keren! Wij gaan zeker nóg een keer terug!

23. w.verheijen

Kwaliteit van eten was goed.

24. Anja 183 punten

Prima ontvangen. Gerechtjes mooi geserveerd,goed op smaak, voldoende porties. Smaakte uitstekend. Super vriendelijke, goed geïnformeerde gastheer. Lekkere wijnen als aanvoeling...Prima prijs/kwaliteit vehouding. Wij komen terug!

25. Via Socialdeal geweest op 22/02. 6 gangenmenu.

Eten was lekker van smaak, doch de hoeveelheid was zodanig dat wij na thuiskomst toch nog iets hebben gegeten. Dit is spijtig... hoeveelheid was echt te weinig. De tijd van Nouvelle cuisine is voorbij. 3 spruitjes, een schijfje wortel, een knikkerbolletje wortel, 5 gram kabeljauw, een garnaal (darmkanaal zat er nog in) en twee kleine lepeltjes verschillende soorten aardappelpuree... dat was de trend van de gerechten. Tevens was het erg fris (koud) in de zaak.

Wij hadden ons er meer van voorgesteld. Voor ons niet meer... spijtig

26. marianne heijmans

Hebben er met z'n vieren gegeten met een social deal. Lekker eten, 6 gangenmenu voor € 32,50. Dat was de halve prijs. Je krijgt er toch wel aparte gerechtjes voor. We waren het er over eens dat het de moeite waard was. En de bediening is goed en vriendelijk.
    We zullen er vast nog wel eens komen.

27. Hier laatst weer eens gedineerd. Het was er die avond vrij rustig. Ik houd van rust, dus dat kwam goed uit.

We konden op de bovenverdieping aan het raam zitten, en daardoor genieten van het mooie uitzicht. De bovenverdieping is erg sfeervol ingericht, dus je kan er heel gezellig zitten. De stoeltjes zijn overigens niet echt naar mijn smaak, het mag van mij wat minder modern en wat comfortabeler, maar dat zijn details waar de gemiddelde bezoeker geen last van heeft. De ambiance vond ik dus erg goed, ook zeker op dit prijsniveau.

De gastvrouw is erg vriendelijk en heeft een open houding. Ze is als gezicht van de zaak in die zin heel goed. Een kanttekening is dat haar openheid hier en daar wat risico's meebracht. Eén anekdote die ze vertelde (wel eerlijk en grappig) zou negatief effect kunnen hebben. En ze benadrukte wat overeenkomsten. Dat mocht iets oppervlakkiger, want ik twijfelde op enig moment of het niet wat aangedikt was. Al met al deed ze het heel goed. Bij mijn vorige bezoek bestond de bediening uit "veredelde" obers, nu was het één gastvrouw. Een aanzienlijke verbetering.

Het eten vond ik heel lekker. De steak was goed klaargemaakt, de friet goed gebakken (en niet te veel zout, maar gelukkig ook niet te weinig!) en het dessert was heel lekker. Het was ook allemaal mooi opgemaakt, dus dit aspect was zeker naar tevredenheid.

De prijs was naar verhouding prima, het is natuurlijk geen "prijsvechter" maar daar waren we ook zeker niet naar op zoek.

Al met al was ik zeer tevreden, een enorme verbetering ten opzichte van ons vorige bezoek. Ik twijfelde een beetje aan de kwaliteit van De Kolentip, maar die twijfel is bij dit bezoekje helemaal weggenomen. Het is inmiddels weer een echte aanrader!

28. Chris

29. Angèle van Laack

30. Toevallig hier beland, maar wat een prachtige locatie en heerlijk eten. Doperwtjessoep was verrukkelijk, evenals de perfect gebakken kogelbiefstuk. Adresje om te onthouden!

31. cs15

32. Met hele familie naar De Kolentip gegaan voor een verjaardag.
    Allemaal gekozen voor een 4-gangen à la carte menu van de chef.
    Erg lekker en netjes opgediend.
    Bediening is ervaren en vriendelijk.
    De locatie is erg mooi door het uitzicht over het water, het enige minpunt is dat de tafels wat verder uit elkaar mogen voor iets meer privacy.
    Een aanrader!

33. Erg lekker gegeten. Leuke bediening en lekkere hapjes tussendoor en bij de koffie. Echt een aanrader.

34. Romy 28 punten

Heerlijk gegeten. 4 gangen met lekkere verse producten. Menu van de chef. Pluim! Dit was in korte tijd voor de tweede keer klasse.

35. Ook wij waren bij de Kolentip op 2 maart.
    De nieuwe inrichting vonden wij erg mooi, maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste! We hebben lekker en verrassend gegeten!
    Op het nagerecht moesten we iets langer wachten dan op de vorige gerechten, maar in deze drukke restaurantweek is dat op zich begrijpelijk.
    Voor ons een geslaagde avond, vriendelijke bediening, we komen nog eens terug.
    Dat gastheer zag er netjes uit, hemd uit de pantalon hebben wij niet gezien. (en als dit al zo was, dan hadden we hem dit even toegefluisterd zodat hij het had kunnen herstellen!!)

36. Afgelopen zondag hier gegeten, veel te lang wachten, de nieuwe kok heeft het nog niet helemaal onder controle. Moest op een bankje zitten dat viel best wel tegen, niet erg comfortabel voor een avondje uit eten. Helaas volgende keer toch ergens anders de verjaardag van mijn vrouw vieren.

37. Erg goed gegeten tegen een redelijke prijs. Het restaurant ligt fantastisch aan de Maas met een geweldig uitzicht. Zeker de moeite waard om eens te proberen. Bediening is vriendelijk. Al met al zeker een aanrader.

38. Gisteren gegeten voor de eerste keer hier, maar een reden om vaker terug te komen. Ieder gerecht was goed bereid, de wijnen waren goed in combinatie met de gerechten, de bediening was attent vriendelijk en kundig, wat wil je nog meer.bedankt voor de mooie avond.

39. Hier afgelopen jaar zeker drie keer wezen eten, ik vond het nu wel tijd hier eens een recensie over te schrijven. Ik vind het meestal een super restaurant om te eten, het smaakt er allemaal prima. Of het nou vis is of vlees, ik vind het allemaal best, tot nu toe ben ik er nooit echt ontevreden over geweest, meestal juist zeer tevreden!

Ik ben hier twee keer echt tevreden geweest over het volledige plaatje, gek genoeg beide keren met mijn vader. De bediening was die keren helemaal goed, heel vriendelijk, netjes en zeer goede timing, dus op die momenten vond ik het geen probleem om er te komen. Ben er echter ook een keer met mijn moeder en zus geweest, toen was het helaas wel wat minder. Het duurde allemaal te lang, de bediening leek soms stik nerveus, soms juist een beetje vol van zichzelf (afhankelijk van de bediende). Ook waren meerdere gerechten toen niet beschikbaar, zelfs de koffie was op (dit zou nooit mogen voorkomen). Neem ik ze niet kwalijk, dit was in de zomer toen de leiding waarschijnlijk op vakantie was, dus daar zal ik niet heel hard in zijn, de meeste keren was het wel heel goed.

De sfeer vind ik er altijd geweldig, het is er niet perse druk, maar voor mij hoeft dat ook lang niet altijd, vooral als ik met mijn vader ergens ga eten, vinden we het fijn als we niet teveel luistervinkjes om ons heen hebben. Het is een vrij exclusief restaurant, dus op dat gebied zit het eigenlijk altijd wel goed. Je zit er bovendien prachtig, het is aan het water (lijkt er wel overheen te "leunen" een beetje) en vlak bij een haventje, dus er is altijd wel wat te zien, en ik vind het al een mooi plaatsje.

Ik weet nog niet hoe vaak ik er dit jaar ga komen, vlakbij de Kolentip zit een vrij gelijkwaardige concurrent, die ik eveneens zeer kan waarderen, maar ik denk dat ik er vast op enig moment wel weer eens langs zal gaan, wanneer het weer mooi weer is.

40. Afgelopen donderdag een familiereünie gehad.

Dit was de 1e keer voor ons bij de Kolentip.

Veel gehoord, nog nooit eerder geweest, maar het was een positieve, gezellige ervaring.

Mijn partner en ik hebben beide een horeca-achtergrond, en hebben dus al op vele plaatsen (mogen) eten.

Ik moet zeggen de ligging, uitzicht dat hierbij hoort, de gerechtenpresentatie, smaak, fantasie, en combinaties allen zeer goed. Jong personeel, maar zeer vriendelijk en klantgericht. Verder nog na afloop een kleine rondleiding gehad.

Over prijs kwaliteit kan ik geen uitsluitsel geven omdat dit diner ons werd aangeboden. Maar het is zeker een aanrader voor de toekomst, voor kleine gezelschappen én groepen.

Kortom, een aanbeveling waard!

41. Vandaag heerlijk gezeten en gegeten!

Ook 'even' heerlijk genieten kan bij de Kolentip. Op onze weg terug vanuit Maastricht wilden we even wat eten. Het werden uiteindelijk een heerlijke 2 uurtjes waar we in het mooi opgeknapte onderste deel van de Kolentip hebben gezeten. Graag hadden we buiten gezeten, maar het weer speelde niet mee.

In het heerlijk nieuw ingerichte (bar staat nu in het midden) onderste deel kun je nu net zo goed zitten als boven (zeker overdag ;)) We werden zeer gastvriendelijk ontvangen (zoals we ook ontvangen worden als we er een avond van maken)

De amuse (klein krachtig soepje met thijm) en een beetje salade, balsamicoazijn met komkommerschuim prikkelde de smaak. Daarna hadden we een twee-gangen menusuggestie: Een risotto met bijzonder ingredient, scampi's en een bijzonder rose toefje bietenschuim. Leuk voor het oog en de mond! Aansluitend een kalfsoester met katenspek in een rode wijnsaus. Erg smakelijk!

Dus ook een even lekker eten kan bij de Kolentip. Alhoewel dat ik ook weer uitkijk naar een hele avond. Kost wel wat, maar dan krijg je ook een heerlijke avond! Prijs/Kwaliteit van de avond waard. En dat gold ook voor onze short visit!

Jammer dat de eigenaar er zelf niet was, maar de dames hebben hem goed vervangen!

42. 25-6-2011 daar gegeten.

De menu suggestie die door de vriendelijke serveerster werd gegeven was heerlijk. Een ware smaaksensatie.

Eten was erg goed (ik eet veel buiten de deur).

Bediening vriendelijk met gevoel voor humor.

Lokatie: prachtig uitzicht over de maas. Binnenkant ziet er ook netjes uit.

Prijs is vergeleken met de kwaliteit zeer aantrekkelijk. Het is geen 'schnitzel met friet' of 'vreetschuur' maar wel bourgondisch op zijn Frans tafelen: veel tijd om te praten en genieten van het eten. Zeer geschikt voor de culinaire genieter.

43. Stefan Geurts

44. In september 2010 gegeten. We waren beide niet onder de indruk. Ik had wellicht te hoge verwachtingen maar vond het alles behalve bijzonder. Bediening was vriendelijk en de keus was beperkt maar prima. Het uitzicht op de aangemeerde boten en de kade mist zijn charme.

45. Onvoldoende!

Hadden gereserveerd, met de toezegging dat er boven plaatsen voor ons vrij waren, bij aankomst dus toch geen plaatsen vrij… Ook geen excuses voor het ongemak. Voorgerecht was goed, hoofdgerecht slecht, vlees was droog en doorbakken, 3 van de 4 personen lieten het staan, doorgegeven aan de bediening, maar ook weer werd er niets mee gedaan, prijs kwaliteit is in dit restaurant absoluut niet in evenwicht, wij zullen hier nooit meer komen!

1,3
  46. Recent hier met een groep gegeten. Zeer vriendelijke ontvangst. Menu is niet goedkoop, maar het eten dat geserveerd wordt is het geld meer dan waard. Goede, soms aparte, maar zeer smaakvolle gerechten! Enige aanpassingen zijn op vraag mogelijk, de kok bereidt voor eenieder iets verrassends!

Wil je lekker en verrassend eten in een aardige omgeving met zeer vriendelijk personeel voor een prima prijs-kwaliteitverhouding, dan is dit restaurant zeker een aanrader!

47. H.Langenberg

We hebben hier tijdens onze vakantie vorige week 2x gegeten,

Het was beide keren heel erg lekker. Leuke amuses, uitgebreide snoeperijtjes bij de koffie, gewoon helemaal goed.

Ga zo door, als we in de buurt zijn komen we terug.

48. Geweldig gegeten, was puur genieten, heerlijk glaasje wijn.

Alles perfect en top. Ga zo door.

49. Afgelopen zaterdag gegeten.

Herfstmenu gehad, zeer goed gegeten.

Voortreffelijke wijn keuze.

Leuke bediening.

50. Dit restaurant scoort bij mij hoog vanwege de persoonlijke aandacht voor de gasten, ook als het er druk is. Het personeel is erg vriendelijk.

De menu's zijn gevarieerd en de wijnsuggesties passend.

De huiswijnen vind ik niet bijzonder en te duur voor de geboden kwaliteit.

Het uitzicht over de haven is prachtig.

Kortom, een fijn restaurant waar je je als gast al snel thuisvoelt.

51. bernadette

Mooi restaurant, prachtig uitzicht maar vooral heerlijk eten.

Mijn vraag om rekening te houden met mijn dieet werd meer dan verwacht uitgevoerd.

Zeer vriendelijke bediening.

52. Nagy 120 punten

We zijn pas hier wezen lunchen. Lang moeten wachten en 7 euro 50 voor een simpele sandwich zonder garnering vonden we wel erg duur. Wij zullen hier dus nooit meer terugkomen.
    Ook de bediening was onvriendelijk.

53. Heerlijk gegeten, bediening top, lekkere wijnen!!kortom: voor herhaling vatbaar (dat doen we dan ook wel vaker!!)

54. Hier geld top top top.Hier is het altijd een feest om te eten.Heerlijk binnenkort de eerste asperges.
    Danny en zijn team ga zo door.
    Een echte aanrader voor iedereen.

55. Trudy en Michel Waajen

Hebben gekozen voor de amuserie van 8-gangen met bijpassende wijnen. Super avond gehad met zeer spontane en heel deskundige bediening. Perfecte uitleg over de gerechtjes met bijpassende wijnen.
    Echt de moeite waard !!

56. prijs kwaliteit uitmuntend!Eten hier vaker en nog nooit teleurgesteld

57. John en Natasja Fels

We hebben in de Kolentip al meerde malen lekker gegeten en heerlijke wijnen gedronken. De porties zijn goed maar niet royaal. De bedienig, jong doch uiterst bekwaam en vriendelijk. We komen zeker nog eens terug !