De Kolentip in Maasbracht

Lekker en Lokaal eten zonder nonsens!

Eten & drinken 8,9

• do lunch 12:00 - 14:00 diner 17:00 - 21:00
  • vr lunch 12:00 - 14:00 diner 17:00 - 21:00
  • za 17:00 - 21:00
  • zo lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

“Lekker” eten zonder nonsens en “Lokaal” samenwerken met regionale producenten, ondernemers en leveranciers. Op die manier gebruiken we bij Restaurant De Kolentip zo veel mogelijk biologische, seizoensgebonden streekproducten. We nodigen je uit voor lunch, high tea en diner. Of voor koffie op het terras aan de oever.

Ons restaurant ligt op een plek met een bijzondere geschiedenis. Ongeveer honderd jaar geleden begon men hier de Limburgse steenkool massaal op schepen te laden om in alle hoeken van Nederland voor warmte en vooruitgang te zorgen.
De enorme kranen die hiervoor werden gebouwd, zijn nu verdwenen. Maar wij hebben er nog één, hier op onze site. Op de oude fundering van zo’n Kolentip staat ons restaurant dat we sinds 2005 voeren.

Ook al zijn de mijnen gesloten, Limburg is nog steeds rijk aan mooie grondstoffen. We speuren de regio af om de lekkerste lokale ingrediënten in het seizoen te verzamelen en in onze gerechten te verwerken. Zo werken we veel met groenten en fruit uit onze eigen tuin van ’t Sweeltje uit Montfort, waaronder veel asperges in het seizoen. Gebruiken we uitsluitend Nederlands Maas-Rijn-Ijssel rund, Livar vlees uit Echt en Limburgs lam. Komt de honing van Imkerij Roerdalen, wordt ons brood gemaakt van het meel van de Maasbrachtse Leonardusmolen en ontwikkelen we samen met chocolatier “Eclair” uit Maasbracht eigen bonbons.

Naast de gerechten op onze kaart hebben we een ” Tip van de chef ” voor je: een dagelijks wisselend gerecht of menu.

Lekker eten gaat goed samen met een glas wijn. We hebben een uitgebreide selectie wijnen en vertellen je graag meer over hun smaak en hun lievelingsgerechten.

Graag tot snel!

Diëten Glutenvrij, vegetarisch, suikervrij, lactosevrij en biologisch
Bekijk onze menukaarten
Foto van De Kolentip in MaasbrachtFoto van De Kolentip in MaasbrachtFoto van De Kolentip in MaasbrachtFoto van De Kolentip in MaasbrachtFoto van De Kolentip in MaasbrachtFoto van De Kolentip in MaasbrachtFoto van De Kolentip in Maasbracht

Overnachten
Hotels in de buurt »
Omgeving
Aan het water
Toegankelijkheid
Rolstoeltoegang en rolstoeltoilet
Ambiance
Romantisch, rustig, zakelijk en gezellig
Voorzieningen
Terras, Wi-Fi, catering en afhalen