Nieuwste recensies in Luxemburg

1. Door Corona hebben we in 2020 onze jaarlijkse traditie een keertje moeten laten schieten, maar dit jaar zijn we weer terug geweest naar ons favoriete hotel/restaurant met Michelin ster in België. Voor 430 Euro hebben we hier een luxe kamer in het hotel geboekt, met daarbij een 6 gangen diner, ontbijt en een 3 gangen lunch. Alles voor 2 personen. Hier komt de drank e.d. wel bij.

Het Nederlands van het personeel varieert van "schattig" tot "goed" tot "niet bestaand", maar ze doen allemaal hun best.

Bij aankomst zijn we begonnen met een 2 lekkere glazen champagne buiten op het terras. Het koelde helaas wat snel af, dus voor het diner zijn we naar binnen gegaan en bestelde we het huis aperitief.

Als amuse kregen we achter elkaar:
    • Meloen geïnfuseerd met Gin Tonic en een gelei van wortel
    • Zeebaars met courgette
    • Langoustine, geconfeite tomaat en een mousse van …..
    Allemaal geweldige smaakbommetjes.

Gang 1 bestond uit een 2-tal bereidingen van Gillardeau Oester. De eerste was met bonen, granaatappel & slagroom. Erg lekker. Maar nummer 2 sloeg alles. Deze was met varkenswang en ponzu parels, gepresenteerd in zwart/wit. Volgens mijn vrouw daadwerkelijk het lekkerste gerecht welke ze ooit op heeft.

Gang 2 was Forel met kaffir limoen, wortel en dragen. Ook wederom een smaakexplosie met lekkere hartige bommetjes en een goede crunch.

Gang 3 was een surf en turf van kreeft & kalfsvlees en diversie paddenstoelen. Verrassend, maar ook weer erg lekker.

Gang 4 bestond dan weer uit een 2-tal bereidingen van hert: eentje met rode biet, knoflook, maribelle & Daikon. Dat was al een kleine wauw. Daarnaast kregen we een bereiding met bloedworst, aardappel, cacao & koffie. Dubbel wauw…

Hier besloten we als extraatje een kaasplank te nemen. In dit geval is dit een kaaswagen met een 20-tal kazen waar je er 5 uit kan kiezen. Een verplichte optie gezien de kaasverslaving van mijn vrouw. En ook weer erg lekker.

Gang 5 werd het eerste dessert: Abrikoos & Yusu. Mijn vrouw vond deze “OK”. Ik zou dit voor de rest van mijn leven als dessert kunnen eten.

Gang 6 was het 2e dessert. Deze keer op basis van rood fruit, pecan noten, wortel, verbeine & Herboriste No 108. Een lekker zurige / frisse afsluiting.

Hierna zijn we nog lekker aan de koffie met lekker zoet gegaan.

’s Ochtends bestaat het ontbijt uit een redelijk eenvoudig buffet, maar wel alles van goede kwaliteit. Diverse soorten vers brood, croissants, lokale jams & honing. Fruit, eitjes, etc… alles wat je nodig hebt.

Voor de lunch kregen we natuurlijk ook weer wat amuses: Vooral het tartaartje met uit was erg lekker, maar ook de aubergine met forel & gefermenteerde asperges was om te smullen.
    Nu worden de beschrijvingen iets korter, daar de uitleg in het Frans was:

Gang 1: 2 bereidingen van kalf.
    Gang 2: 2 bereidingen van lam
    Gang 3: Dessert met rood fruit

Korte omschrijvingen, maar wel weer heerlijke smaken die van je bord afknallen. De kok hier doet niet flauw qua smaken. Wat ook niet flauw is zijn de hoeveelheden die je krijgt bij het wijnarrangement. Er wordt ook nogal eens een keer bij geschonken. Ze zijn hier erg gul. Zeker als je dat vergelijkt met de afgemeten glaasjes die je vaak in Nederland krijgt.

Hoe dan ook: Volgend jaar gaan we weer terug. Deze traditie houden we in ere.

2 vorige recensies
  2. Super kwaliteit en zeer lekker afhaal menu.

3. Felix en Lilian

Waar is de glorie van vroeger gebleven. Zelfs met hun eenvoudige kaart kunnen ze de klanten niet bedienen. Garnaalkroketten die van binnen nog bevroren zijn, urenlang wachten op volgende schotel. Sorry nooit meer.

4. Italiaans Redu

Gisterenavond gaan dineren bij Il Forno. Geschiktere naam zou eerder zijn La Pioggia of Il Freddo… Het begon fijn met het aperitief op het terras.
    Naast ons zaten nog 2 tafels bezoekers te aperitieven. Toen de wind opstak was er plaats om de andere koppels binnen te installeren. Voor ons spijtig genoeg niet meer. Daarna regen en felle koude, en heb dan ook gevraagd om een vuurtje aan te steken.
    Na veel gepalaver werkte het ding niet. Spijtig voor ons maar binnen geen plaats.
    Bibberend van de koude en dan ook nogal lang mogen wachten op het eten, ook dat nog…
    Rillend van de koude opgestaan en snel naar de kassa gegaan. Hier hadden ze ook nog het lef om voor de afrekening manueel een briefje te schrijven terwijl de ‘witte kassa’ het duidelijk wel deed voor de klanten die binnen mochten eten…

5. Incroyable, nous avions réservé pour 5 adultes et 2 enfants plus un bébé. Quand nous arrivions Le propriétaire nous a refusé a cause du bébé car n’ayant pas de chaise enfant il ne voulait pas de poussette dans son restaurant. Le tout communiqué d’une facon hautaine.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Ongelooflijk, we hadden gereserveerd voor 5 volwassen en 2 kinderen plus een baby. Toen wij aankwamen, werden we geweigerd door de eigenaar omwille van de baby. Er was namelijk geen kinderstoel en hij wilde geen kinderwagen in zijn restaurant. Dit alles werd op een hooghartige manier gecommuniceerd.

Meer recensies in Luxemburg