Nieuwste recensies in Luxemburg

1. Super kwaliteit en zeer lekker afhaal menu.

2. Felix en Lilian

Waar is de glorie van vroeger gebleven. Zelfs met hun eenvoudige kaart kunnen ze de klanten niet bedienen. Garnaalkroketten die van binnen nog bevroren zijn, urenlang wachten op volgende schotel. Sorry nooit meer.

3. Italiaans Redu

Gisterenavond gaan dineren bij Il Forno. Geschiktere naam zou eerder zijn La Pioggia of Il Freddo… Het begon fijn met het aperitief op het terras.
    Naast ons zaten nog 2 tafels bezoekers te aperitieven. Toen de wind opstak was er plaats om de andere koppels binnen te installeren. Voor ons spijtig genoeg niet meer. Daarna regen en felle koude, en heb dan ook gevraagd om een vuurtje aan te steken.
    Na veel gepalaver werkte het ding niet. Spijtig voor ons maar binnen geen plaats.
    Bibberend van de koude en dan ook nogal lang mogen wachten op het eten, ook dat nog…
    Rillend van de koude opgestaan en snel naar de kassa gegaan. Hier hadden ze ook nog het lef om voor de afrekening manueel een briefje te schrijven terwijl de ‘witte kassa’ het duidelijk wel deed voor de klanten die binnen mochten eten…

4. Incroyable, nous avions réservé pour 5 adultes et 2 enfants plus un bébé. Quand nous arrivions Le propriétaire nous a refusé a cause du bébé car n’ayant pas de chaise enfant il ne voulait pas de poussette dans son restaurant. Le tout communiqué d’une facon hautaine.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Ongelooflijk, we hadden gereserveerd voor 5 volwassen en 2 kinderen plus een baby. Toen wij aankwamen, werden we geweigerd door de eigenaar omwille van de baby. Er was namelijk geen kinderstoel en hij wilde geen kinderwagen in zijn restaurant. Dit alles werd op een hooghartige manier gecommuniceerd.

5. Nadat wij vorig jaar hier al eens geweest jaren en dit uitstekend bevallen was besloten er een jaarlijkse traditie van te maken. We hebben weer hetzelfde concept genomen: Een overnachting met een diner (6 gangen), ontbijt & lunch. Hiervoor betaal je zo'n 400 euro, excl. Dranken.
    Het weer was beduidend minder dan de vorige keer, wat de temperaturen wel iets aangenamer maakten dan de vorige keer (Ze hebben geen airco).
    Zowel het personeel als het eten was weer top. Een aantal van de culinaire hoogtepunten:

* Gerookte / Gelakt Makreel met diverse bereidingen van bloemkool.
    * Gerijpte duif met honing van Wéris Prei / kersen / aardappelen met koffie en balsamico (Echt geweldig. Een van de beste gerechten welke wij ooit op hebben)
    * Het dessert van de eerste avond genaamd "Wandeling aan zee":
    chocolade / hooi / dennen / karamel / gejodeerde boter.
    Ook de kaaswagen mag ik niet vergeten, zeker vanwege de kaasverslaving van mijn vrouw. De ene helft van de kazen is lokaal, de rest internationaal. En je mag dus lekker zelf kiezen.

Bij de lunch de volgende dag zat bij de amuse een taartje van perzik met paprika. Zo'n combinatie waarvan je denk: Dat kan niet smaken! Maar dus wel. Heerlijk! En een flinke hap ook nog. De meloen met Gin Tonic was ook erg lekker. Het hoofdgerecht (hert) was voorzien van een saus waarbij je echt de neiging moet onderdrukken om het bord af te likken. Idem dito bij het dessert met ijs van Amandel melk…

Kortom… Volgend jaar maar weer eens die kant op rijden!

Eén vorige recensie

Meer recensies in Luxemburg