Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Loosdrecht verdeeld zijn.

1. Frits Spangenberg

Prachtige locatie, vooral met mooi weer. Je kunt er rustig en ongestoord verblijven.

2. Op het terras gegeten op vrijdagavond. Het tafeltje wiebelde, volgens de serveerster lag dat aan het blad. Werd verder geen actie op ondernomen, dus vanwege de wind het tafelblad steeds vastgehouden omdat het er anders op leek dat het eten en drinken bij iemand op schoot zou komen bij een windvlaag of als je met je been tegen het tafeltje stootte.
    Ik ben vegetarisch en bij het bestuderen van de kaart zag ik geen vegetarisch gerecht er op staan. Bij navraag bij de serveerster, zei ze dat de soep vegetarisch is (al betwijfelde ik dat). Ze ging het ook nog even bij de keuken navragen: ik kon kiezen voor patat, pizza, kaassticks en edame boontjes...! Oftewel een soort kindermenu. Nu was mijn humeur al helemaal gedaald. Met tegenzin koos ik voor patat, mijn zus ook en samen deelden we de kaassticks. Een vriendin nam ook patat en de edame boontjes. Op deze 'gerechten' moesten we vrij lang wachten. Eenmaal aangekomen, waren enkele frietjes aardig doorbakken en de edame boontjes smaakten raar en hadden een vreemde structuur.
    Al met al met een zeer ontevreden gevoel afgerekend en vertrokken. Ik ben niet van plan daar weer terug te komen, volgens mij is het aanbod hoog genoeg in de omgeving voor een (lekker en gezond) hapje en een drankje.

1,2
  3. Zondag middag met het heerlijke weer wezen drinken en eten. Mannelijke bediening was zeer opdringerig. Een atente zwangere dame in bediening merkte dat op en heeft ons verder leuk geholpen. Ons complimenten aan de Dame die met warme weer, goed haar best deed en met een glimlach aan het werk was.

6,7
  4. N van Doorn

Sinds er een nieuwe eigenaar in zit, is de kwaliteit met sprongen achteruit gegaan. Laatst toch nog eens geprobeerd, geen groente. patat of aardappelen bij je gerecht. Alles in heel hoog tempo uitgeserveerd, werd gewoon weggekeken door de eigenaar. Er zijn veel betere eetgelegenheden in Loosdrecht, kom er nooit meer.

5. Rob van de Pavert

Het was de jaarlijkse Gamba-avond bij De Serre. Jacob maakt ze heerlijk klaar en met alle salades, frietjes stokbrood etc.etc hebben wij zitten smullen. Ook de prijs is zeer acceptabel. Voor herhaling vatbaar.

6. Josephine

Erg goede gezellige lunch, vriendelijk personeel

7. Gezellig personeel, maar kleine porties, wel goed van smaak. Zowel hoofd als nagerechten. Prijs kwaliteit verhouding sterk uit balans. Extra patat omdat er eigenlijk te weinig eten is, wordt meteen in rekening gebracht. Al met al geen aanrader voor een volgende keer.

3,4
  8. Hans van Asten

Zoals wij vaker hebben ervaren was het weer gewoon gezellig, goede sfeer, goede en vlotte bediening.
    Absoluut een aanrader!!

9. Porto heeft sinds kort een nieuwe eigenaar en nieuwe kok! Ik kan het goed vergelijken en kan niet anders zeggen dat de nieuwe enthousiaste eigenaar een super aanwinst is voor Porto. Ik heb er alle vertrouwen in dat Porto weer op de kaart wordt gezet! Goede prijs/kwaliteit, heerlijke gerechten, lekkere wijn en super super terras!!!

10. Nooit meer! Het eten is ok. De prijs - kwaliteitverhouding slecht! Personeel ook ok, maar vaak niet attent. Wij zaten lang te wachten, niet eens menukaart aangeboden, terwijl wij gezien waren. Het personeel kletst met elkaar en gasten die zij kennen hebben voorrang. Uff!
    Wij hebben een nagerechtkaart gevraagd - vergeet het maar! Hebben ze niet! Je moet onthouden uit veel keuzes wat je zou nemen en snel, want ze hebben haast! Prijzen worden niet genoemd en bleken zeer hoog! Trucjes dus, zoals ook het brood wat aangeboden wordt en later ook op de rekening staat! Nu 2 keer geweest en weten genoeg - nooit meer!!

3,4
  11. Wat een vreselijke ervaring om hier in deze eet tent iets af te halen... Pizza's waren niet te eten, verbrand aan de onderkant en de vulling was vreselijk, vies, vet en zonder smaak. We hebben dit uit noodzaak een keer geprobeerd omdat de beste Italiaan na zoveel jaar op de Frans Halslaan is gestopt.

1,9
  12. Eten regelmatig buiten de deur maar iedere keer weer zijn wij beiden ervan overtuigd dat je bij De Eend lekker eet, heerlijk wijntje, zeer vriendelijke bediening, gezelligheid alom, heerlijk terras dussss echt uit eten bent voor een goede prijs kwaliteit. Zelfs met de AH kaart werd je verwend wat zeker niet overal het geval was.

13. Megan

14. Gemoedelijk, gezellig en professioneel. Heerlijke dagschotels in het eetcafe of a la carte in het restaurant. Je wordt hier echt nooit teleurgesteld.

15. Zwaar verbaasd over de minder goede recensies hier! Had al vaker in de zon op het geweldige terras aan het water gezeten. Zag al vanaf het terras dat het er binnen erg leuk uitzag! Vandaag eindelijk 's avonds binnen gegeten. Bij binnenkomst meteen vriendelijk, gastvrij en enthousiast ontvangen. Wat een leuke knusse en sfeervolle inrichting! We waren benieuwd naar de wijnen en kregen voordat we een fles bestelden eerst een glaasje om te proeven. Super, aangezien we hierdoor voor de naar onze smaak beste wijn konden kiezen. Gastvrouw Charlotte is zeer kundig en weet goed aan te voelen waar we zin en hadden en kwam met het perfecte menu advies. Erg leuk dat de chef vanuit de open keuken dit aanvulde! En het eten was perfect! Super vlees vd bbq/green egg. Dessert was ook helemaal goed met een goedgemaakte irish coffee. Echt een aanrader. Wij komen snel terug. Prijs/kwaliteit is erg goed. Tot snel. Arthur & Gerben.

16. Na jarenlang mijn favoriete eetgelegenheid te zijn geweest, kwam ik bij mijn laatste bezoek aan restaurant Caesar in Nieuw Loosdrecht tot de vreselijke ontdekking, dat de vorige eigenaars Geurdie en Safano de zaak hebben overgedragen aan een andere (nieuwe) eigenaar.

Ik kwam regelmatig eten (in het restaurant zelf of afhalen) en het was altijd tiptop in orde. Alles, de sfeer, de aandacht aan het eten, de bediening, kortom in 1 woord geweldig. De beste pizza's uit het gooi en omstreken. Ik weet dat mensen van heinde en verre kwamen voor de uitstekende gerechten en pizza's die Safano en Geurdie maakten.

Nu vind ik het toch mijn plicht om deze recensie te schrijven. Ik ga er nooit meer heen, de huidige eigenaar is niet klantvriendelijk en het eten is (smaakt) verschrikkelijk! We hadden pizza's en keukengerechten, maar alles werd door elkaar geserveerd, waardoor we uiteindelijk bijna allemaal apart onze gerechten voor onze neus hadden. Het ene gerecht was al koud, voordat het andere gebracht werd. De wachttijd zelf was ook erg lang, ik kan niet zeggen of dit vaker voorkomt, omdat ik er sinds de wisseling van de (eigenaar) wacht maar 1 keer geweest ben met mijn vrienden, maar dat was ook meteen de laatste keer.

De prijs is enigszins onveranderd gebleven, dat is dan ook het enige positieve wat ik kan bedenken. Helaas gaan goeie dingen ook voorbij, na bijna 25 jaar Caesar, moet ik toch op zoek naar een ander favoriet tentje.
    Julio.

1,4
  17. We waren met 12 mensen in het restaurant, na 30 minuten gingen de eerste 6 naar een ander restaurant (wachttijd). De andere vier kregen verkeerde pizza's met een tussentijd van 20 minuten, en waren ontevreden (met 2 kleine kinderen). Wij, Karin en ik kregen ook verkeerde pizza's na 1,5 uur...

Bestek smerig, glazen vies, verkeerd (keuken)mes op onze tafel, geen servetten, vloer smerig, na 1 uur de kaars aan. Wij kregen na 1,5 uur de pizza's, toen was ik al naar hem toe geweest waar ze bleven. De salami pizza's gingen zo de oven in zei hij, waarop ik zij 'wij hebben quattro stagione besteld', kregen dus toch salami... Het waren allemaal oude klanten die niet meer terug komen.

De eigenaar die niet voor rede vatbaar was en Karin beledigde. Na de discussie die hij ineens in het Engels wilde voeren (wederom lik op stuk in het Engels), hij wilde e.e.a. op de serveerster (van 15 jaar) afwimpelen die net haar eerste dag daar werkte. Dat heeft hij geweten. Helaas wilde hij niet horen waar de fouten lagen en er geen lering uit trekken. Wij hebben haar aangeraden z.s.m. een andere werkgever te zoeken. Wat is die gozer eigenwijs en onbehouwen.

Wij zullen er nooit meer komen.

3,6
  18. Jos de Ruyter

Caesar is overgenomen na 25 jaar trouwe dienst. Wat een ellende! Na 1 uur zijn we maar weer vertrokken. De bestellingen van de drankjes waren al fout gegaan: huiswijn was op! Casis zonder prik, verkeerde cola. Bestek en glazen waren allemaal te smerig voor woorden en hebben we dan ook teruggestuurd. Toen we na een uur wachten ook nog geen broodjes hadden gekregen, zijn we maar vertrokken. Wat een desillusie!
    Jaren lang hebben we meer dan prima gegeten bij Caesar. Goede service, persoonlijk contact en meer dan prima kwaliteit. Wat jammer dat de oude eigenaren zijn vertrokken en hoe jammer dat deze amateurs de zaak hebben overgenomen.

1,1
  19. Spontane actie, en wat een goeie! Vriendelijk personeel! Goeie aanraders buiten de kaart om! Verrassend lekker gegeten, met een heerlijk bokbiertje erbij! We konden niet stoppen, terwijl we vol zaten. Niet alleen het vlees was heerlijk, ook de groente die erbij hoorde waren super lekker (die aardappeltjes, wát een smaak)! De friet en salade die erbij geserveerd werden zagen er top uit, maar was voor ons overbodig. En lekkere muziek op de achtergrond... Zeker aan te raden dit restaurant!

20. willem hoveling

Het was weer geweldig, eten was perfect, bediening zoals altijd geweldig, leuke sfeer met optreden.

21. Jack en cocky paauw

Wederom geweldig gegeten, echt een aanrader voor een heerlijke avond.

22. "Zou de kerstversiering al hangen", dachten we toen we telefonisch reserveerden. Bij binnenkomst was het weer een plaatje. En ook viel op dat "Het Drechthuis" enkele maanden geleden een inwendige "update" heeft gehad. Wat een frisheid en kerstsfeer straalde "Het Drechthuis" uit. Oh ja, we kwamen een hapje eten. Door de feestelijke Kerstsfeer leek het allemaal nog lekkerder. Wat moet je van het eten zeggen. Luciene en Dennis maken er altijd wat heerlijks van. Deze keer kabeljauw en mixed grill. Mmm. Dit verwacht je op een camping niet! Zijn 's winters alleen de weekenden open en je moet het wel weten te liggen. Een beetje verstopt aan de Drecht als onderdeel van Recreatiecentrum Mijnden. Reserveren is handig en er is een belletje bij de slagboom.

23. Mijn ervaring bij De Dikke Muis is zeer goed. Werd leuk ontvangen en erg vriendelijk personeel, wij hebben alleen geborreld, de volgende keer ga ik ook lekker eten. Helemaal Super!!!

24. Via Groupon kwam ik een leuke aanbieding tegen voor uit eten gaan bij “De Daemes” op de Oud Loosdrechtsedijk in Loosdrecht. Betaald en geboekt voor vrijdagavond 20 november, mijn verjaardag, om 20.00 uur. Later werd deze per E-mail bevestigd.

Daar aangekomen… alles donker; de toko bleek gesloten. Enig speurwerk op internet leerde dat ook andere bezoekers van dit “etablissement” de weken ervoor regelmatig voor een gesloten deur hadden gestaan. Daar bleek ook uit dat er niet veel loop in de toko was. Ik denk dat de eigenaars het dit seizoen simpelweg “voor gezien hebben gehouden” en de tent hebben gelaten voor wat het is. Daarmee stonden niet alleen wij, maar ongetwijfeld ook vele andere Grouponklanten deze en aankomende maand in de kou. Want de Grouponactie loopt t/m 31 dec. 2015.

Als je een Grouponactie inzet om meer klanten te werven en je deze achtereenvolgens in de kou laat staan, is dat sowieso geen doordachte actie. “De Daemes” scoren wat mij betreft dan ook een dikke onvoldoende… zo ga je toch niet met je klanten om?

Gelukkig hebben we later op de avond nog lekker Chinees kunnen eten zodat de verjaarsavond niet compleet in 't water viel.

25. Ik denk dat De Dikke Muis geleerd heeft van alle negatieve recensies en er ook iets mee gedaan heeft!
    Daar geef ik een compliment voor. Afgelopen zondag heerlijk op terras gezeten, vlotte, attente en aardige bediening. Lekker gegeten! En een schitterende locatie!
    Top!

26. Zeer slechte ervaring gehad vanavond in de dikke muis. Wat een vreselijke mensen van de bediening lopen daar rond. Ze hebben alleen maar oog voor elkaar en gast gerichtheid is beslist niet aanwezig. Je wordt schandalig behandeld en afgesnauwd als klant. Eten, prijs/kwaliteit is ver beneden peil en de patatjes....ach, het mag de naam niet eens dragen. Vermijd deze tent.

27. Net met een groep van acht mensen wezen bowlen en steengrillen via Groupon. Was helemaal super. Bediening vriendelijk, humorvol en correct. Steengril was super kwaliteit en genoeg voor iedereen. Al met al een tent om zeker weer eens te bezoeken.

28. Hele leuke en gezellige middag en avond gehad bij de Otter. Het was nog net warm genoeg om op het terras te kunnen zitten en dat is natuurlijk ook hun grootste pluspunt (terras met uitkijk op het water). Bediening was erg gastvrij en vriendelijk en hoefden niet lang te wachten op onze drankjes en borrelhapjes, terwijl het behoorlijk druk was. We waren eigenlijk niet van plan te blijven eten, maar we zaten zo lekker dat we toch bleven zitten. Mijn man had spareribs besteld en ik de vegetarische risotto. De risotto was echt heel lekker en volgens mijn man waren dit de beste spareribs die hij ooit had gegeten, dus onze complimenten aan de kok! Het werd wel wat frisser, maar gelukkig waren er kleedjes beschikbaar, zodat we toch nog buiten konden blijven zitten. Als afsluiter nog een heerlijke Irish coffee besteld en iets later dan gepland, maar met een goed gevoel richting huis vertrokken.

29. Op 23-09-2015 hebben wij gegeten bij jullie. Wij komen uit Amsterdam, daar zijn ook verschillende Argentijnse restaurants maar die halen het bij lange na niet bij jullie. Jullie restaurant is geweldig wat sfeer betreft en erg stijlvol ingericht.

Wij hadden een 3 gangen menu, in een woord; perfect. Het was mooi opgediend. De Argentijnse steak en de ossenhaas waren om te zuigen. Groot compliment aan de kok. Het is een aanraden dus ga daar eens heen om te eten. Het is met de auto maar 25 min van Amsterdam en tevens vrij parkeren, dat vind je niet in Amsterdam. Dus mensen doen!

Shirley

30. Sfeerloze tent op een mooie locatie. Eten is van belabberde kwaliteit: niet vers, niet mooi opgediend en een hoogblonde serveerster die ronduit onbeschoft was en meer aandacht voor collega's dan voor de gasten had. Nee, nooit meer.

Weet niet wat voor mensen er komen, lijken elkaar allemaal te kennen, soort huiskamer idee maar wel een dikke rekening achteraf!

3,2