De Otter in Loosdrecht

Ouderwets genieten van heerlijk eten en live muziek

Parkeerplaatsen aanwezig.
    Tevens aanlegplaatsen voor uw boot

Bezorgrestaurants in de buurt van De Otter

ma lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 23:00
di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 23:00

Na een paar jaar afwezigheid is OtterJazz weer terug op zijn oude beroemde gezellige plek. Per 2017 maakt de nieuwe eigenaar, Mike Eggermont, samen met chef-kok, Joost Reisch, live topjazz weer mogelijk. Gezien de vele reacties een door velen toegejuicht initiatief!

De programmering is in de vertrouwde handen van Menno Veenendaal Expodia.

5. Betalen pin Master Card Visa

ma lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 23:00
di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 23:00

1304209074 96
1362038000 45
1419866927 66
1458419544 69

1. 24 Juli hebben we bij restaurant de Otter onze bruiloft mogen vieren, en wat hebben wij een goede keuze gemaakt om onze mooiste dag hier te beleven, Mike de nieuwe eigenaar heeft ons fantastisch geholpen om voor ons een onvergetelijke dag te maken, Alle zorgen heeft Mike van ons overgenomen, een overheerlijke lunch met zeer goed gevulde broodjes, de boottocht met de Bommelervaart met goede catering aan boord, de borrel met de heerlijke garnalen en kip spiesjes die Mike geregeld had, en later op de avond een geweldig overheerlijk diner voor onze gasten, iedereen is er vol lof over en hebben zeer goed vermaakt, geweldig dank je Mike, en je ziet ons regelmatig terug!

2. Sinds de nieuwe eigenaar Mike de touwtjes in handen heeft, is het een super gezellig en heerlijk restaurant geworden, fijn personeel die oog voor aandacht en detail hebben!
    Heerlijke gerechten op de nieuwe kaart, de mosterdsoep en T pan garnalen is zeker aan te raden, het is ons zo goed bevallen, dat wij onze huwelijksdag met Mike besproken hebben en we alle vertrouwen in Mike hebben om er een geslaagde dag van te maken.

3. Monique

Heerlijk gegeten, fantastische kok, vriendelijke en gezellige sfeer. Absoluut een aanrader in een prachtige omgeving!!

4. J. van Dopperen

Met een grote groep lekker gegeten en was reuze gezellig.
    Top ... advies ga het eens zelf proberen.

5. Er is een nieuwe uitbater in Café Restaurant De Otter. Helemaal top daar. Gezellige bediening. Helemaal top gegeten. Kon niet beter. Van ons krijgen ze een 10. Het mooiste terras van Loosdrecht.

6. W.H. Visser

7. Erg slechte ervaring gehad hier afgelopen woensdag. Werkelijk alles viel tegen. Zal niet in detail treden, want dan voldoet mijn recensie niet aan de recensieregels...

8. Hele leuke en gezellige middag en avond gehad bij de Otter. Het was nog net warm genoeg om op het terras te kunnen zitten en dat is natuurlijk ook hun grootste pluspunt (terras met uitkijk op het water). Bediening was erg gastvrij en vriendelijk en hoefden niet lang te wachten op onze drankjes en borrelhapjes, terwijl het behoorlijk druk was. We waren eigenlijk niet van plan te blijven eten, maar we zaten zo lekker dat we toch bleven zitten. Mijn man had spareribs besteld en ik de vegetarische risotto. De risotto was echt heel lekker en volgens mijn man waren dit de beste spareribs die hij ooit had gegeten, dus onze complimenten aan de kok! Het werd wel wat frisser, maar gelukkig waren er kleedjes beschikbaar, zodat we toch nog buiten konden blijven zitten. Als afsluiter nog een heerlijke Irish coffee besteld en iets later dan gepland, maar met een goed gevoel richting huis vertrokken.

9. Heerlijk terras. Super genoten van het mooie uitzicht onder het genot van een lekker wijntje! Diner was ook super, heerlijk gegeten, complimenten aan de kok! Ook de bediening was top! Gastvrij, gezellig, servicegericht. Wij hebben echt een super avond gehad. Wij komen zeker terug, echt een aanrader!!

10. Van te voren was er persoonlijk van alles besproken m.b.t. een zorgeloos feestje voor ca. 40 gasten (drankje met gebak, privé boottochtje en daarna diner), bij De Otter.

•Er zouden voldoende parkeerplaatsen zijn voor de gasten. Resultaat: De gastheer/gastvrouw moesten zélf parkeerplaatsen gaan zoeken voor hun gasten!
    •Er zou buiten een gezellig hoek voor de (merendeels oudere) gasten klaarstaan. Resultaat: Twee kale rijen tafels/stoelen (niet schoongemaakt), hordes wespen en géén enkele parasol, terwijl het een zeer zonnige dag was. Gasten waren genoodzaakt schaduwrijk plekjes langs de struiken te zoeken. Er werd door personeel totaal niet gereageerd op vragen m.b.t. de wespenplaag (gasten werden gestoken!) en parasols etc.
    •Erg lang moeten wachten voordat er een bestelling werd opgenomen en daarna nog langer moeten wachten tot de bestelling kwam, voor sommige gasten kwam de bestelling zelfs helemaal niet. Sommige gasten zijn (i.v.m. vertrek boottochtje) maar naar binnen gegaan om zelf een drankje bij de bar te halen.
    •Na het boottochtje terug bij De Otter konden we aan tafel, wéér niet gezellig bij elkaar (zoals afgesproken) maar 2 lange kale tafels en 1 ronde tafel.
    •Bestelling qua diner werd opgenomen; drankje moest bij een ander personeellid worden besteld en maar weer wachten... bestelling diner werd tweemaal opgenomen omdat er iets met de eerdere notities zou zijn gebeurt, maar nog steeds geen drankje!
    •Toen het voorgerecht was gebracht en de gastvrouw had gevraagd of men alsjeblieft flessen wijn en water op de tafels wilde zetten werd er eindelijk gereageerd en hoefden we alleen nog op een wijnglas te wachten.
    •Tijdens het voorgerecht kwamen er nog twee gasten aangeschoven welke niet eerder konden komen, er werd gemeld dat ze géén keus meer hadden qua voor- en hoofd gerecht, er werd hen gewoon een gerecht voorgezet!
    •Na het hoofdgerecht werd er een stukje opgevoerd waar enkele gasten (die het niet goed konden zien vanaf hun tafel) naar gingen kijken, ze lieten hun borden en halfvolle glazen wijn/water etc. op tafel staan. Terugkomend aan de tafel bleek deze helemaal kaal te zijn (weg waren de borden, wijn, water, servetten etc. ) terwijl de overige gasten nog gewoon aan hun gedekte tafel zaten en op het nagerecht zaten te wachten.
    •In de veronderstelling dat het feestgebeuren ten einde was zijn enige van deze gasten vertrokken; zonder nagerecht, koffie o.i.d. en het gezellig samenzijn na het diner.

Dit is onze recensie m.b.t. De Otter, zoals wij het (gedeeltelijk) hebben ervaren en waar wij als (familie)gasten van de ene verbazing in de andere vielen m.b.t. de zeer onprofessionele gang van zaken etc. terwijl van te voren zeer duidelijke afspraken waren gemaakt. Ook bij enige klachten op het moment zelf werden beloftes gedaan doch totaal geen actie ondernomen!!! De vrij jonge bediening was overigens vriendelijk doch duidelijk onervaren en/of onjuist geïnstrueerd. Voor ons nooit meer “ De Otter” in Loosdrecht!!

11. Erg verheugd op een mooi feestje van mijn vrienden.

We waren met veel (43) personen en werden ontvangen met koffie en gebak. Voordat wij op het terras konden gaan zitten moesten we eerst zelf de spinnen webben van de stoelen vegen. Er was duidelijk niet op ons gerekend. Ook de koffie met het gebak liep uit de hand. Moesten hierop lang wachten en een vriend van mij heeft helemaal geen koffie met gebak gekregen. Ook werden wij door de vele wespen weg gejaagd.

Tijdens het avondeten ging ook van alles mis. We zaten met z'n allen erg ver uit elkaar. De bediening was duidelijk niet ervaren, er was totaal geen structuur onder elkaar. De bestelling voor één tafel kwam ook niet tegelijk, met het gevolg dat het eten van sommigen al bijna koud was voordat andere tafelgenoten hun eten kregen. Het gezamenlijke eten is tenslotte heel wat gezelliger.

Een bediende liet zelfs een blad met het nodige vallen, met het gevolg dat meerdere vrienden er natte en vieze kleren van overhielden. Ook achter de bar lag op de vloer heel veel rotzooi, papieren.

Conclusie: ik zou mijn vrienden nooit aanraden om hier een feest te geven. Gelukkig hadden wij het onder elkaar erg gezellig en is het toch nog een leuke dag geworden.

12. Gisteravond toch nog eens contact gezocht met De Otter, nu telefonisch.

We hebben de zaken nog eens op een rijtje gezet. De Otter heeft excuses aangeboden en de rekening op mijn voorstel aangepast.

Als je kan zien wat er is fout gegaan kan je ook tot verbetering komen.

13. Hanny Graat

Ik was er met een groep van 40 personen. Als horeca docent heb ik zeer veel locaties bezocht, zelden heb ik zoiets gezien. Als het een cijfer moet hebben dan een dikke onvoldoende. Dit was een prachtige kans om nieuwe gasten te winnen, ik denk dat die kans vergeven is.

Mijn man en ik zullen hier niet nog een keer komen en ik zal het ook zeker niet aanbevelen aan anderen.

Voor de bootreis 's middags chapeau voor de gastvrouw, hoe zij daar haar gasten heeft verwend met drankjes en hapjes, daar kan de Otter nog veel van leren!

14. Feestje voor 40 gasten. Koffie met gebak en later op de dag een etentje voor 40 personen.

Ontvangst met koffie en gebak ronduit slecht!! De beloofde parkeerplaatsen bleken er niet te zijn!! Terras was niet schoon, niets aan de wespen gedaan zoals wel beloofd was! Personeel niet geschoold, erg onervaren. Verschillende gasten kregen geen koffie met gebak, wat wel in rekening gebracht werd!!

Diner: Niets gedaan voor de diëten, was wel afgesproken. Tafels niet gezellig bij elkaar gezet! De bediening was een regelrechte chaos. Bij sommige tafels werd het eten twee keer opgenomen, andere tafels niet, waardoor we niet gezamenlijk aten. Eén tafel was al klaar met het hoofdgerecht terwijl dit bij een andere tafel nog niet gereserveerd was! Drank kwam niet door terwijl er 1 prijs was afgesproken. Sommige gasten gaven aan maar één drankje gehad te hebben tijdens het diner.

Eén tafel werd afgeruimd tijdens een lied wat gedaan werd, waardoor de mensen dachten "oh het is zeker afgelopen..." en ze gingen naar huis. Ze liepen daardoor het dessert en de koffie mis wat, jazeker, wel weer gewoon in rekening gebracht werd!!

Kortom: als je je niet wilt schamen voor je gasten zoek dan zeker een andere gelegenheid op. Ik heb mijn bevindingen ook aan de Otter zelf gemaild en heb hier 0 reactie op gehad. Ook al niet erg beleefd.

15. mari van gor

Het eten was heerlijk, maar de bediening was erg slordig. We moesten heel lang op alles wachten en ze vergaten dingen te brengen. De bediende kwam aan met een privé smoes waarom het zo lang duurde

16. Na een half uur op de kaart te hebben gewacht zat de bediening zelf te eten in het restaurant. We vroegen om binnen te eten, dat kon. We hebben zelf de kaarsjes maar aangestoken.

Eten was niet lekker. Voorgerecht was oké. Garnalen met noodles zwommen in een soepachtige saus. Spareribs niet vers van de grill en erg sterk gekruid, ook wel erg donker. De tournedos was grijs van kleur. Bediening was niet onaardig maar zeker niet professioneel. Toetje was wel lekker.

Zeker geen aanrader dit restaurant. We waren ook bijna de enige die er zaten te eten, dat zal een reden hebben. Jammer.

17. Zeer mixed. De spareribs deels aangebrand en zeer ongeorganiseerde en deels hautaine bediening. Prijs/kwaliteit daardoor niet in balans. Als idee qua eten bij water wel leuk.

18. Juliette

Heerlijk op het terras gezeten met uitzicht op het water! Vriendelijk en servicegericht personeel en een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Echt een aanrader in de zomer.

19. Erge tegenvaller! Het eten was op zich wel lekker maar de ambiance en bediening viel tegen!
    Wij zaten er als enige te eten ook niet echt heel gezellig!
    De foto op de website zag er veel mooier uit dan hoe het er in het echt uit zag!

20. Sinds er nieuwe eigenaren in zitten, is het achteruit gehold daar. Bediening is ronduit onbeleefd en heeft weinig oog voor gasten. Eten wordt neergekwakt en een een lachje kan er nauwelijks af.
    Prijs/kwaliteit verhouding is schandalig. Spareribs zijn inderdaad lekker. Maar ander eten is soms smakeloos en koud. Ik ga er niet meer heen.

21. Bediening op zich vriendelijk, alleen moesten we erg lang op het voorgerecht wachten. Dit werd vervolgens, zonder enig excuus, ca. 1 minuut voor het het hoofdgerecht geserveerd. Omdat anders het hoofdgerecht koud zou worden hebben we dus het voorgerecht moeten laten staan.
    Als hoofdgerecht hadden we spare ribs en gegrilde ossenhaas. De spare ribs waren weliswaar vrij prijzig, maar wel lekker. Gegrilde ossenhaas had echter weinig smaak en ging vergezeld van een paar stukjes lauwe groente. Frites moesten apart bijgekocht worden

22. Marc

23. Bas Dollijslager

Het restaurant ziet er fraai uit, zowel van binnen als van buiten.

Het eten is van hoog niveau! De bediening is heel vriendelijk.