't Ruifje in Loenen

Eetcafé 't Ruifje; altijd verrassend anders!

Er is voldoende parkeergelegenheid naast het pand en aan de doorgaande weg. Gratis ION oplaadpunt voor fietsen.

Bushalte voor lijn 109 en 43 binnen 200 meter afstand.

di vanaf 11:00
wo vanaf 11:00
do vanaf 11:00
vr vanaf 11:00
za vanaf 11:00
zo vanaf 11:00

Een gezellig, huiselijk Eetcafé in de sferen van een Bruin Café. Tevens hebben wij een prachtig tuinterras met uitzicht over de landerijen!

Wij bieden diverse mogelijkheden:
- koffie met gebak
- lunch
- diner
- feesten en partijen

Wij zijn zeer geschikt voor kinderen.

3-gangen maandmenu voor € 19.50

Bekijk onze website www.ruifje.nl of bel 055-5053123 voor meer informatie en reserveringen.

5. Betalen Visa Master Card pin

1209704527 89
1243751991 91
1420798804 86
1482084240 84

1. Jammer dat jullie honden toe laten op het tuinterras en binnen waar men zit te eten! en er word bij aankomst eerst gevraagd..wilt u een broodplankje? Wat niet op de menukaart staat...dus bij afrekening betaald moet worden...slechte zaak

2. Hier begin mei wezen eten tijdens onze vakantie. G E W E L D I G! Wat een sfeervolle tent, een goede kaart en heerlijk eten! De gastheer was zeer gasvrij en betrokken. Volgens mij was het ook de eigenaar?
    Kortom, wij komen terug als we weer aan die kant van het land zijn!

3. We hebben vanavond heerlijk gegeten en gedronken bij Eetcafé 't Ruifje. Gelukkig voor ons was het vrij rustig en niet rumoerig in het eetcafé zodat we gewoon met elkaar konden praten.

De gerechten zijn door gastvrouw Debby smaakvol geserveerd. Ik heb spareribs besteld, want dat maken we thuis eigenlijk nooit zelf klaar. De spareribs smaakten voortreffelijk en hoewel je onbeperkt bij kunt bestellen, heb ik het bij 1 portie gehouden. Lekker met een Grimbergen tripel erbij.

We waren aangenaam verrast dat de menukaart zowel qua uiterlijk als qua inhoud in het afgelopen jaar sterk kwalitatief verbeterd is. Klasse! We komen op basis van deze ervaring zeker nog eens terug.

4. Wij zijn bij dit Eetcafé beland tijdens een verblijf op een Landal park in de buurt. Het is een gezellig, laagdrempelige gelegenheid. Verrassend terras aan de achterzijde van het pand! We hebben hier een keer geluncht en later ook 's avonds gegeten. Die avond was er later een feest, en daarom konden we niet in het café gedeelte zitten, maar werden we in de serre geplaatst. Het was behoorlijk druk, maar toch werden we vlotjes geholpen. Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Kidsmenu is aan gedacht, heerlijke Burger gegeten en ook een maandmenu voor nog geen 20 euro; vers én ruim voldoende. Wij raden 't Ruifje zeker aan als u eens in de buurt bent! Ps. zeker met kinderen ook erg geschikt (kinderstoel, kinderhoekje, grabbelton erg leuk!).

5. Afgelopen zaterdagavond 9 januari met een groep van 6 personen gegeten en gedronken. Het eten was perfect en zeer smakelijk, mooi opgemaakt. De bediening was leuk en snel, niks was teveel gevraagd. Prijs en kwaliteitsverhouding is erg goed. Wij komen zeker weer eens terug want wij hebben een hele gezellige avond gehad.

6. HVermeulen

Gisteren met 4 personen na een fietstocht gestopt bij Eetcafé het Ruifje. Vriendelijke ontvangst, goed eten (eetcafé+) en zeer verrassende inrichting.

Wij zullen onze volgende foetstocht ook zeker hier weer stoppen!

7. Afgelopen weekend hier gegeten met de familie. Ondanks de drukte hebben we lekker gegeten en hebben we niet lang hoeven wachten. Prijs kwaliteit van de gerechten zijn goed, leuke sfeer en vriendelijk personeel.

8. Freek Willems

Slecht eten, gewoon ondermaats zeker gezien de prijs. Te vet, te zout. Kant en klare zakjes van de Aldi smaken nog beter. Beetje gaarkeuken niveau. Friet als bijgerecht erg vettig en slap en daar werd dan wel 2 euro voor gevraagd. Sfeer wel oké, alleen erg warm en benauwd binnen waardoor de deuren open moesten en je op de tocht zit. Tafeltjes voorin staan erg dicht op elkaar, met opstaan zit je tegen de rug van andere gasten aan. Personeel stond onprofessioneel te giechelen achter de bar. Laat je niet misleiden door de gezellige sfeer, als je culinair bent ingesteld: rij door!

9. Wat een slecht eten zeg! Zwart geblakerde saté, slappe friet, groenten die gewoon doorgekookt waren zonder bereiding met kruiden of zout. Smakeloos en vooral zonde van een avond uit eten!

10. Na jaren voorbij dit restaurant te zijn gereden, nu pas eens binnen gestapt. Nieuwe eigenaren, maar 'oude bekenden' en heerlijk gegeten. Wel even reserveren! We komen gauw weer langs.

12. Per 1 januari 2015 nieuwe eigenaar en natuurlijk moesten we dat even gezellig met zijn tweetjes uitproberen. Wat zijn we blij dat we zijn gegaan! Heerlijke verse produkten met zorg bereid! Eigenlijk nemen wij nooit een 3-gangenmenu, maar het menu zag er zo aantrekkelijk uit dat mijn man er toch voor ging en hij heeft daar absoluut geen spijt van gehad! Zelf had ik een heerlijk vers rond broodje met heerlijke kruidenboter en alioli. Vervolgens een plate biefstuk, heerlijk! Gezellige sfeer, oftewel volgende maand gaan we weer en nemen de familie mee!

13. Mevrouw Kok

Nieuwe eigenaren die zeer enthousiast zijn en passie hebben voor het vak! Genoten van een super lunch!
    Aanrader qua verhouding prijs en kwaliteit.

14. Monique van Ham

Met een groep van 12 personen super gezellig en lekker gegeten. De eigenaren willen je echt verwennen! Ga zo door!

15. In het verleden hebben we hier ook al vaker gegeten. Was altijd gewoon een prima adres. Sinds 1 januari is er een nieuwe eigenaar dus we waren benieuwd naar de verschillen.

Het eten was altijd prima maar weinig vernieuwend. Je ziet nu dat men de goede punten heeft behouden, maar veel kleine dingetjes heeft verbeterd. Vooral het dessert dat je kan samenstellen uit verschillende mini gerechtjes is een aanrader, evenals de echt lekkere ambachtelijke soep van de dag. Top.

De service is heel persoonlijk en er wordt echt rekening gehouden met je persoonlijke wensen. Warm welkom en persoonlijke bediening betekent voor mij een 10+ ervaring.

Prima eten, uitstekende service en hele nette prijzen maken dat we hier vaker gaan komen.

16. Relaxte sfeer, prettige bediening, top gegeten! #aanrader

17. peterstolp

Gisterenavond kerstdiner met het bedrijf: koud eten, slechte bijgerechten, 3x vragen of het geluid wat minder kan want je wordt schor maar steeds gaat íe weer harder. Loop deze tent maar voorbij en zoek wat beters, dat is er echt wel.

18. Diana Arrebout

Heerlijk gegeten. 3 gangen menu voor 16,95 euro. Hoe kunnen ze het er voor doen. Voor ons had de saladeplank geen meerwaarde. De hoeveelheid was ruim voldoende.

19. Thom 14 punten

Wij komen uit de buurt en hebben hier al regelmatig gegeten.

Een goede kaart met een verrassend voordelig maandmenu.

Lekker eten, goede sfeer.

20. Marco Brekelmans

Tijdens verblijf i.v.m. een hotel in de direkte omgeving, van te voren onderzoek via deze site gedaan naar reviews. Geen woord verkeerd. Prima eten, kwaliteit en prijs perfect in verhouding. Een aangenaam eetcafé. Betaalbaar en snelle & vriendelijke bediening! Een aanrader!

21. Wat een gezellig eetcafe. Overheerlijk gegeten en de bediening was top!! We wonen niet zo heel dichtbij maar gaan zeker terug.

22. Inge, Kirsten&Jan

Lekker ongedwongen gegeten op een sfeervol terras. Smaakte prima, beter dan je bij een Eetcafé verwacht. En als dan ook de rekening meevalt..

23. Weekendje weggeweest en op 8 juni hier uit eten geweest naar aanleiding van de goede recensies.
    Als behoorlijk ervaren kok kan ik zeggen dat menig a la carte restaurant hier jaloers op zou zijn. Ook kan er een glutenvrije maaltijd besteld worden.
    We zijn hier met zijn zessen wezen eten en een ieder vond het eten hier geweldig.
    Ook de sfeer van het restaurant sprak ons aan.
    Kortom, een aanrader voor iedereen die in een gemoedelijke sfeer voor een goede prijs lekker wil eten.
    Als wij in de buurt zijn komen we hier zeker nog terug!

24. Rene Welboren

6 juni 2013 samen met mijn vrouw gegeten op het buiten terras. Het weer zat mee, maar eigenlijk alles: wat een prima eetcafe/restaurant is dit, zeg. Heerlijk asperges gegeten. De bereiding en smaak ervan was van uitzonderlijke kwaliteit. Werkelijk alles klopte. Compliment aan de gastheer / gastvrouw, kok en personeel. De streek mag trots zijn op een dergelijk establishment! Wij komen zelf uit het westen, maar komen wij hier weer in buurt, dan gaan we zeker hier eten!!

25. esther troost

Super gegeten, heel veel en lekker. Voor herhaling vatbaar.

26. Op onze 25-jarige trouwdag hier wezen eten met de familie!
    Prima locatie - knusse en informele sfeer.
    Goede prijs-kwaliteit verhouding.
    We hebben (zoals wel vaker) weer genoten!
    Dank je wel voor de fijne middag/avond!

27. Woensdag 19 september 2012 heerlijk gegeten.
    We namen slib tongetjes Picasso. Mijn echtgenote heeft met name genoten van de stamppot peen en ui die erbij werd geserveerd. Geweldige sfeer en goede service.
    Komen zeker nog een keertje terug als we in de buurt zijn.

Kan het van harte aanbevelen!!!

28. Fam. Vermeer

Afgelopen donderdag, 2 augustus hebben wij voor de 3de keer met alle broers en zussen uit de kunst gegeten, onder het genot van een heerlijk drankje. Dit gaan wij zeker het volgende jaar weer doen.

29. Ron 5 punten

heerlijk gegeten op zonnig terras goede bediening lekker eten niet lang hoeven wachten komen zeker weer.
    Wonen in de buurt (Apeldoorn)

30. We waren hier in juni 2012 voor de 2e keer. Eten en drinken is zijn prijs waard! Daar is niets tegen in te brengen. Een glas wijn voor onder de € 3 zie je tegenwoordig nergens meer. Vlotte nette bediening. Wat mij tegenviel is dat je bij de menu's niet voor b.v. tomatensoep mag kiezen als je de 'menu soep' niet op prijs stelt. Ik heb er beeld bij dat je een schnitzel niet tegen een tournedos kunt ruilen, maar een simpel soepje? Nu wordt er welliswaar op de kaart vermeld 'menu=menu', maar het is nu net dat beetje extra service wat voor mij de doorslag geeft tussen later 'wel' of 'niet' een keertje terugkomen. Als zoiets simpels al niet meer kan. Erg jammer!

31. Omdat het eetcafe aangegeven stond bij ons vakantiepark als kindvriendelijk wilden we er een keertje gaan eten.
    De bediening was prima! Van de sfeer / entourage moet je houden (mij iets té). Het eten was aardig, maar niet overweldigend lekker. Het tomatensoepje was wel lekker, maar ik heb echt veel betere sate op. Als je dan ziet wat je ervoor betaalt, vind ik het te veel. Mijn wat negatievere eindoordeel hangt vooral samen met de prijs-kwaliteit verhouding. Ik vond niet dat ik waar had voor mijn geld.
    Het grabbelen voor de kinderen is een leuk idee. Maar doe er dan ook echt iets leuks in. Mijn dochtertje had een roze pakje gepakt waarin een plastic rog zat. Niet echt leuk voor een meisje...

32. fam. van der Kwaak

Nadat we per ongeluk hier terecht waren gekomen heerlijk gegeten en gedronken. (waar vind je nog een wijntje, lekker van smaak voor € 2.45)
    We kregen een lucky nummer mee, en wat schets onze verbazing, we hadden een heerlijk dineetje voor twee gewonnen.
    Dus wij hier weer naar toe. We mochten eten en drinken zoveel we wilden en weer verraste ons het prima eten.
    Een heerlijke garnalen coctail en lekkere champignons.
    De sfeer is een kwestie van smaak, wat ons betreft hadden we liever in de diner ruimte gegeten.
    Toch komen we hier zeker terug!!!
    Allemaal bedankt.

33. Voor een wandeling met de boswachter gegeten in t'Ruifje.... de sfeer is op zich goed, werden netjes ontvangen, iets te drinken enz, prima.

Soepje vooraf, ben een grote liefhebber van soep, geen slechte soep maar niet hoogstaand.
    bij geserveerd brood, goed, lekker vers, de tapenade vlak van smaak, kruidenboter is misschien alledaags en afgezaagd maar had wel mijn voorkeur gehad....

Hoofdgerecht, vlees (kalfsribeye) prima, italiaanse saus minimaal... groente garnituur...... plank met diverse salades van goede kwaliteit, vers en goede smaak.
    Op het bord, witlof... een groente met een grote groep "niet liefhebbers" half stronkje, de pit niet verwijderd -slordig-.
    de ratatouille werd koud geserveerd, nu kan dat wel maar... warm was lekkerder geweest denk ik..... het groente kroketje en de friet gewoon goed

Nagerecht... coupe boerenijs met slagroom....... niet slecht maar ik heb beter op..... ijs was iets te hard slagroom wel heel erg luchtig (spuitbus)

Kortom, als je in de buurt bent kun je in 't Ruifje een fatsoenlijke hap eten voor een redelijke prijs.... t'is geen straf, kwaliteit is op zich goed, details kunnen beter.... maar er voor om rijden.........

34. Prima eetcafé! Wij eten hier zeker 1x per maand. Leuke, ongedwongen sfeer en het eten is altijd OK. Lekkere schnitzels, spareribs en saté. De vlaamse frieten zijn ook om te smullen. De bediening is vriendelijk. Wij zijn tevreden klanten!

35. Vorige week een keer wezen eten na het lezen van de goede recensies. Viel me eigenlijk een beetje tegen. We werden met z'n tweeen aan een lange tafel (6 pers) geplaatst. Binnen de korste keren kwamen daar nog 2 stelletjes bij aan schuiven. Met slechts een bloembak er tussen weinig privacy en niet veel ruimte om het eten op te serveren. Eten was niet super slecht, maar kan beter. Vond vooral de 5 soorten sla beetje cafetaria-achtig overkomen. Voor ons in elk geval niet voor herhaling vatbaar!

36. Na een natuurwandeling met gids bij de schapen in Ermelo (zeer aan te bevelen) hadden we 't Ruifje uitgekozen om te gaan eten.
    Heerlijk, echt heerlijk.
    Wij hadden de tong meunière, zalm van de plaat en een 3 gangen menu met schitzel.
    Het eten was voortreffelijk. De bediening vriendelijk en gastvrij. Ruifje je ziet ons zeker terug.

37. Leuke tent om te eten met een groep.
    Prijs kwaliteit is prima.

38. Lekker gegeten, maar vreselijke bediening.

39. Leuke mensen en een leuke plek. Keurig schoon. Het eten was uitstekend. Prima prijs kwaliteit verhouding.

40. Na een mooie wandeling in de omgeving gingen we bij 't Ruifje iets drinken. De bediening en de sfeer was goed dus besloten we voor 's avonds te reserveren. Het was een goed besluit, we hebben voortreffelijk gegeten, goede prijs/ kwaliteit verhouding. Alleen de porties zijn vrij groot.

41. helga 182 punten

We hebben nu voor de 3e keer bij het Ruifje gegeten en we waren weer zeer tevreden. Het eten was zoals we het eerder al gewend waren heerlijk en de bediening vriendelijk en attent. Als we in de buurt zijn komen we zeker nog een keer terug.

42. Dit restaurant werd door verschillende mensen aangeraden. Helaas vonden wij het zeer tegenvallen. Er ging die avond veel mis in de bediening waar de meeste irritatie van is gekomen. Het meisje dat ons bediende was zeer onervaren. Teveel om hier op te noemen. Het eten is prima, eenvoudig. De prijzen zijn wel iets te hoog voor hetgeen dat je krijgt.

43. We hebben voortreffelijk gegeten bij het Ruifje! Er is een knusse sfeer en er lopen leuke, vlotte meiden in de bediening.

Het eten is helemaal top, heerlijk vlees, lekkere salade en vooral: genoeg! We komen nog eens terug!

44. Heerlijk gegeten, toprestaurant!

Omdat wij nog zo'n anderhalf uur moesten reizen naar huis en onze hond indy bij ons hadden, hebben we eerst maar even gevraagd of de hond ook welkom was.

Dit was helemaal geen probleem.

Er werd gelijk gezorgd voor een bak met water en zelfs nog 3 hondenkoekjes.

Buiten dat het een zeer kindviendelijk restaurant is (na het eten grabbellen in de grabbelton), is het dus ook erg diervriendelijk.

Heel erg de moeite waard dus, en een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding.

45. Op 27 juli 2010 kwamen we bij toeval terecht bij 't Ruifje. We waren gelijk aangenaam verrast door de prima uitstraling en de sfeer. Op het voortreffelijke terras iets gedronken. En besloten om ook te blijven eten.

Hierover zijn wij bijzonder enthousiast. De bediening is werkelijk zeer vriendelijk en attent. De gerechten zijn zeer doordacht en met zorg bereid. De kwaliteit is ronduit goed te noemen, in verhouding met de prijs zelfs zeer goed. Je merkt gewoon dat iedereen hart voor de zaak heeft en er plezier in heeft. Dit dragen jullie over op de gasten. Grote klasse. Een regelrechte aanrader voor iedereen die lekker en ongedwongen wil eten. Hoewel wij op 200 km afstand wonen, komen we zeker terug. Bedankt!

46. Afgelopen zaterdag geweest. Heerlijk & gezellig gegeten.

Tot een volgende keer.

47. Zeer goede eetgelegenheid. Wij komen hier regelmatig speciaal voor uit N. Holland, wanneer wij de Veluwe bezoeken.

Alle lof voor dit restaurant. Uitstekend verzorgd en attent, het heerlijke glaasje bij de koffie.

Een topper, we moesten er binnenkort met de familie maar weer eens gaan eten.

48. Als eigenaar van eetcafe t Ruifje wil ik de opinie van de familie Kamermans even toelichten.

De familie twee personen bestelde het drie gangen voordeel maand menu van 16,75. De voorgerechten wilden zij veranderen, maar dit is prijs technisch niet mogelijk bij zo voordelig menu. Dit vonden ze maar raar; en ze waren zeer verbolgen en kwaad. Maar om deze reden onze medewerkers in een kwaad daglicht te zetten gaat mij te ver.

Het is pure rancune anders gaat je dit niet op alle beoordeling websites vermelden.

49. Het eten in 't Ruifje is goed.

De bediening (3 man) kan de weinige tafeltjes slecht aan. De dame doet alles en de jongemannen huppelen er wat omheen.

De ruimte is erg groot en het verbaasde ons dat het terras gesloten was (24 graden) en dat iedereen in het voorste gedeelte werd geplaatst waar het erg warm was.

50. Kamermans

Echt een eetcafe, met rumoerige gasten.

Eten is redelijk tot goed voor een redelijke prijs.

Personeel is zeer klantonvriendelijk, onbekwaam en onbeschoft. Toen wij vroegen om een andere soep bij een diner kon dat echt niet. Serveerster zie hardop aan onze tafel tegen een nieuwe medewerkster dat niet alle klanten zo lastig zijn.

De nieuwe medewerkster zelf kan nauwelijks een klant te woord staan.

Van ons zullen ze geen last meer hebben!

51. Was hier eind april had op internet al vernomen over de goede keuken. Nou het was af leuke tent lekker eten mooi terras met uitzicht aan de achterkant.

Zeker een aanrader; je kunt voor een leuke prijs hier lekker eten.

52. edwin karin /vrienden1

Gisteren (19-4-2009) wezen eten met vrienden. Het eten was grandioos.

Personeel was erg vriendelijk, sfeer was erg goed.

Kom zeker nog een keer terug.

53. Wat een heerlijk eten hier, goede porties en alles is vers en zelfgemaakt. Leuk ingericht ook, ik heb mijn ogen uitgekeken. Ik kom hier zeker nog eens terug!

54. Fam.vd Braak

Gezellige verjaardag gevierd met ong.80 personen op receptie en 35 op het eten.Bijzonder goede verzorging en bediening.Uitstekende prijs en kwaliteit verhouding.

55. Echt lekker eten en goeie bediening. Ben al paar terug geweest en zal vast niet de laatste x geweest zijn.

56. heerlijk gegeten, fraai opgediend en vriendelijke bediening! We komen snel nog eens terug!

57. fam v Poppel

Heerlijk gegeten, verrassend leuk geserveerd.Enig minpuntje dat je voor de mayonaise apart moet betalen

58. Fam. vd Heijden

Vriendelijke bediening en heerlijk eten voor een prima prijs! Kortom een gezellige avond, tot de volgende keer.

59. Marga Holtman

klopt helemaal wat vorige klant zei.

60. Heerlijk gegeten en leuke bediening,prachtig uitzicht