't Ruifje in Loenen

Eetcafé 't Ruifje; altijd verrassend anders!

Corona informatie

U bent van harte welkom bij 't Ruifje! Wij werken conform de richtlijnen van het RIVM/KHN. Daarnaast bieden wij nu de mogelijkheid tot afhalen en doen we bezorgen. Bekijk onze maatregelen en de afhaalkaart op www.ruifje.nl

Corona informatie

Er is voldoende parkeergelegenheid naast het pand en aan de doorgaande weg. Gratis ION oplaadpunt voor fietsen.

Bushalte voor lijn 109 en 43 binnen 200 meter afstand.

Uitzonderingen

Open

• Corona – 1 jan t/m 20 apr

Een gezellig, huiselijk Eetcafé in de sferen van een Bruin Café. Tevens hebben wij een prachtig tuinterras met uitzicht over de landerijen!

Wij bieden diverse mogelijkheden:
- koffie met gebak
- lunch
- diner
- feesten en partijen

Wij zijn zeer geschikt voor kinderen.

3-gangen maandmenu voor € 21,50

Bekijk onze website www.ruifje.nl of bel 055-5053123 voor meer informatie en reserveringen.

1. Personeel

1422452047 89
1520223914 84
1600219078 85

1. Jacqueline

Het eten was heerlijk, bediening vriendelijk. Service goed. Bediening liep met mondkapjes. Extra wc geopend zodat er minder werd gelopen door de zaak. Alles bij elkaar top avond gehad. Voor herhaling vatbaar.

2. Eten goed, de bediening liet te veel merken dat ze 1.5 meter afstand moesten houden. Kwam voor mij als ongemakkelijk over. We zaten midden in de ruimte met zn 2en aan een 4 persoons tafel. Ik vond het niet gezellig eten. Maar ja Corona regels. Dus niet meer uit eten... ik bak wel een biefstuk thuis.

3. Vlotte bediening, mooie kaart, genoeg keuze, eten was echt top. Er werd netjes gevraagd of alles naar wens was. Ga zo door!!

4. B. Planken

Heerlijk gegeten en goede en vriendelijke bediening. Vooral de spare-ribs zijn een aanrader.

5. Fijne avond gehad, goed gegeten, zeer vriendelijke bediening en allemaal binnen de Corona-maatregelen.

6. Heerlijk gegeten van de kaart. Bavette was subliem. Bediening perfect, meer dan 1,5 m afstand tussen de gasten wat erg veilig voelde in deze coronatijd.

7. Prachtig verwarmd terras, vriendelijke bediening, lekker en goed eten voor niet al te veel geld. Alleen zou er een wat uitgebreidere selectie wijnen beschikbaar mogen zijn.

8. Ontzettend lekker gegeten, alles is hier top! Onverwacht groot en mooi tuinterras, zeer vriendelijke bediening, prijs kwaliteit is top en niet onbelangrijk, heerlijke koffie en cappuccinno.

9. Nette, vriendelijke bediening, lekker gegeten. Heerlijk warm breekbrood.

10. Eten was van prima kwaliteit. Aardige maar beetje chaotische bediening waardoor we soms lang moesten wachten.

11. Eten is altijd goed bij het Ruifje. Alleen die aardbeientiramisu? Sorry hoor, geen aardbei kunnen vinden, ook niet in de smaak. Had een onbestemd koffiesmaakje.
    Ik vond de bediening dit keer echt niet goed. We moesten wel heel hard ons best doen om een hoofdgerecht te mogen bestellen. En ook de rekening ging niet goed. 2x 2 hoofdgerechten ipv 2? Waarschijnlijk was men iets teveel van streek door een slecht werkende kassa?

12. Ruud Harleman

Inmiddels vaste klant en dat is natuurlijk niet voor niets. Binnen is het gezellig, maar als het een beetje weer is zitten we buiten met een prachtig landelijk uitzicht. De sfeer is ongedwongen met een leuke groep personeel dat ook gewoon tijd neemt voor de klant. En niet geheel onbelangrijk; het eten is top.👍

13. m van Velzen

We hebben heerlijk gegeten. Bediening was prima. Leuk restaurant.

14. Bij aanvang was bediening niet erg vlot, later ging het beter.
    Het naleven van de 1,5 m maatschappij was onzichtbaar. Tafels te dicht bij elkaar. We voelden ons daar erg onprettig bij. Van te voren goed op de site gekeken en daar staat duidelijk vermeld dan tafels op 1,5 afstand staan. Voorin het restaurant is die afstand duidelijk zichtbaar maar achterin staan de tafels veel te dicht op elkaar. Dit is echt onacceptabel in deze coronatijd. Ik beveel om deze reden deze zaak niet aan.
    Het eten was oké. Het dessert: slagroom zag er niet fris uit. Kortom: voor ons niet voor herhaling vatbaar.

15. Luuk Somers

Prettige sfeer, goed ‘voer’!

16. Gezellige sfeer, vriendelijke bediening, prijs/kwaliteit goed op orde. Gewoon lekker gegeten voor een goede prijs.

17. Eten en plek waren prima. Het was onverwacht druk... dat was sneu voor de dames die erg hun best deden...

18. Aad van Eijk

Prima eten met een goede prijs - kwaliteit verhouding. Maar boven al een uitstekende service van het bedienend personeel. Een echte aanrader.

19. Heerlijk gegeten buiten op het terras. Goede service!

20. Heerlijk gegeten. Gerechten mooi gepresenteerd. Vriendelijk, attent personeel. Interieur mooi opgeknapt. Mooi buitenterras.

21. Irma van Ekert

Eten was goed. Bediening super vriendelijk. Erg leuke zaak met sfeervolle tuin.

22. Heerlijk gegeten. Leuke vlotte aardige bediening. 1 ding vonden wij wat minder en dat waren des sausjes bij het brood.
    De biefstuk was heerlijk mals. Zou er weer gaan eten.

23. Heerlijk op het terras achter mogen vertoeven met lekkere koffie, een vers gebakken bol brood met smeersels en een heerlijke sandwich. Zeer vriendelijke en ontspannen bediening. Het terras aan de achterzijde is erg sfeervol met fraai uitzicht over een weiland. Eerlijk gezegd vond ik het er binnen wat minder sfeervol uitzien, maar misschien als het wat voller zou zitten dat er meer sfeer ontstaat. Ga het zeker een keer proberen. Prijs-kwaliteit-sfeer is bovengemiddeld goed.

24. Liesbeth

Lekker gegeten voor een mooie prijs op een gezellig terras. Vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

25. Mariska

Wat een fijne ontdekking! Prachtig terras (met speelruimte voor kinderen en water voor de hond zelfs - niet dat wij 1 van beiden nodig hadden) achter maar ook binnen een mooie aankleding en ambiance! Eten smaakte ook top. Zeer vriendelijke bediening en veel vrolijkheid. Wij waren heel blij dat we hier op uit kwamen voor het eten en zullen zeker weer komen!

26. Prettige bediening, ongedwongen sfeer en lekker relaxed. Eten en drinken uitstekend.

27. Lucy de Ruygt

Gezellig restaurant. Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening.

28. Het was lekker, erg lekker! De bavette was voor ons te veel, maar te lekker om een stuk te laten liggen. Ook de duo vis was goed. Wat meer tagliatelle had gemogen, alhoewel er nu hulp was voor de bavette. Maar al met al 👌 Ook een fles kraanwater er bij, zo hoort het! En dat alles kon op het terras buiten. 😀

29. Anja Jansen

Lekker gegeten, goede prijs kwaliteit verhouding. Van mij had de biefstuk iets langer mogen bakken, hij zat tussen rauw en medium in. Die van mijn man was mmm… de mijne was ook wat dikker. Ik vroeg of er ook champignons en uien overheen mochten i.p.v. pepersaus, dat was geen probleem! Voorgerecht en toetje mmm… 😋😍

30. Kees van Woerkom

Het eten was inderdaad erg lekker. De receptie en bediening was erg aardig en vlot. We hebben heerlijk buiten op het terras gezeten. Echt een aanrader!

31. Erg gezellig zitten lunchen. Van tevoren geboekt, snelle reactie op wensen.
    Vriendelijke meiden in de bediening.

32. Lekker eten, leuke menukaart, mooi groot landelijk gelegen terras, vriendelijke mensen en prachtig nieuw interieur. We komen hier graag.

33. Dick 19 punten

Na een flinke wandeling in de buurt kwamen we voor de lunch terecht bij 't Ruifje. Gastvrije, hartelijke ontvangst. Vlotte en attente bediening. Het "twaalfuurtje" was inderdaad wat de kaart beloofde: voor de stevige trek. Een lekker soepje, een mooi klein uitsmijtertje, een broodje kroket met heerlijke mosterd en een groene salade. Nadeel van dit concept is dat het uitsmijtertje en de kroket al afkoelen terwijl je het soepje nuttigt. Ze waren niet meer zo warm als ik ze graag had gezien - terwijl ze dat bij het serveren misschien nog wél waren.
    Maar de sfeer en het enthousiasme van de bediening maken veel goed. Prima gedaan!

34. Peter en Caroline van Leijenhorst

Als afsluiting van ons weekje vakantie bij Landal Codenhoven zijn we uit eten gegaan bij het Ruifje een dikke 10 heerlijk gegeten complimenten aan de Kok(s) zeer gastvrij en vriendelijk personeel voor herhaling vatbaar Top en bedankt.

35. Gerda termijn

Wij zijn heel leuk bediend, super klantvriendelijk serveerster. We werd op gewezen dat het diner wat later door zou kunnen komen maar dat viel uiteindelijk heel erg mee! Heerlijk in de buitenruimte gegeten! Aanrader!

36. KGoosen

Bij binnenkomst werden we niet direct begroet terwijl er 2 mensen achter de bar stonden en 1 persoon in de buurt liep.
    Eten smaakte heerlijk we vonden de sfeer wat rommilig.

37. Vermeulen

Het was gezellig en lekker goed personeel

38. Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Echt een aanrader.

39. De sfeer is prima, het eten en drinken uitstekend, de bediening heel prettig. We kwamen daar net nadat in restaurants weer gegeten mocht worden, op afstand vanwege de Corona Virus. Bij ‘ t Ruifje werd daar goed rekening mee gehouden.

40. Heerlijk in de tuin gezeten. Uitgebreide lunchkaart en heerlijk gegeten.

41. L Verheul

We hebben hier al wel vaker lekker gegeten en komen er met plezier. Toen we hoorde dat ze het restaurant van binnen gerenoveerd hadden, zijn we uit nieuwsgierigheid er weer gaan eten. Waar de inrichting vroeger wel rommelig over kwam, is het nu echt sfeervol te noemen.

We komen hier zeker nog wel een keertje terug.

42. Super lekker gegeten op het mooie terras van het Ruifje in Loenen. De bediening was top en de zon scheen heerlijk. Kortom een zeer geslaagde avond.

43. Lekker eten de bediening was top, de sfeer was minder te donker vond ik. Voor de rest een goed restaurant. Groetjes Marianne

44. We zijn gisteren voor de 2 e keer bij t ruifje wezen eten. (1 E keer waren we erg enthousiast) deze keer vonden wij het wat tegenvallen. We kozen de dagsoep (bospaddestoelen) die idd vol zat met bospaddestoelen, maar verder vrij waterig en weinig gekruid. Mijn man koos sukade vlees, waarvan de helft vet was helaas.
    Verder was het jammer dat er een erg luidruchtig gezelschap zat, waardoor rustig eten er niet bij was. We hebben dit wel gemeld, maar werd bevestigend beantwoord, meer niet. Jammer.

45. Ineke Koekkoek

We hebben heerlijk gegeten… zoals altijd was de bediening en het eten top… een aanrader.

46. Wij hebben heerlijk gegeten 1e kerstdag bij 't Ruifje. We hebben genoten.
    Hulde aan de kok!! Ga zo door!

47. Paul huiskamp

Eten was lekker biertjes waren lekker, mijn vrouw vond de wijn ook lekker. Dus al met al qua prijs kwaliteit en service top restaurant ga zo door.

48. Fam Schotpoort

We hebben heerlijk gegeten. Alleen de tijd tussen de gerechten was wel lang. Maar verder was het prima.

49. Leuke ambiance waar je lekker kunt eten. De gerechten smaken niet alleen goed, ze zien er ook nog eens zeer aantrekkelijk uit en dat alles voor een hele redelijke prijs.

50. Goed eten, gezellige sfeer met hele vriendelijke bediening.

51. Vakantieganger

Gezellig eetcafe met net wat meer op de kaart dan de standaard kipsaté of biefstuk. Heel vriendelijke bediening die ons meteen thuis liet voelen. Sliptongen waren ok, iets te vettig naar mijn smaak. De ‘salade’ was teleurstellend. Klein bakje met schijfjes augurk, zilveruitjes, wat komkommer en tomaat. Hier had ik graag een simpele maar lekkere groene salade voor in de plaats gehad. Frietjes waren top net als de hertenbiefstuk van mijn tafelgenote. Kindvriendelijk ja, kindermenu met kleurplaat superleuk. Het speelgoed in de speelhoek wel te vies om aan te pakken, dat kan wel een opknapper gebruiken.
    Maar al met al een superleuke plek waar we een prima avond hebben gehad, voor herhaling vatbaar.

52. Een gezellige locatie met fijn personeel, denkt mee, geeft tijd indien nodig en erg vriendelijk.
    Een leuke locatie om te eten en te drinken.

53. Goed eten voor een leuke prijs mooi landelijke achtertuin in een mooi stuk nederland.
    Goede bedieninging. Kortom een Top restaurant.

54. Lekker gegeten, goede en vriendelijke bediening.
    Gaan we nog wel een keer heel.

55. De kwaliteit is altijd goed. Vriendelijke bediening en ontspannen sfeer. Altijd prettig om te eten.

56. Dik Delfsma

Leuke en gevarieerde menukaart, goede keuken, attent personeel, erg goede atmosfeer. Wij gaan zeker vaker terugkomen.

57. Je komt binnen in een kroegachtige omgeving, dan loop je door naar het heerlijke terras aan de achterzijde, hier aan een ronde tafel in het avondzonnetje zalig gezeten.

Het eten was allemaal voortreffelijk, de bediening heel hartelijk, weekmenu voor een goede prijs.

Zeker een aanrader als je een keer in Loenen bent.

58. Annemieke Hengeveld

Gereserveerd en een mooie ronde tafel gekregen. Prima gegeten en vriendelijk personeel zoals we ook eerder gehad hebben.

59. Heeijk gegeten gisteren, bediening was perfect.
    Niks om aan te merken, komen zeker nog eens terug.

60. Wij hadden met vrienden afgesproken, zonder dat we dit restaurant kende om de mooie wandeling van daaruit, het Klompenpad.
    We werden heel hartelijk ontvangen in een kroegachtige omgeving, gezellig wat gedronken. Daarna hebben we op het prachtige terras aan de achterzijde gezeten. Zalig.
    Het eten was allemaal voortreffelijk, de bediening heel hartelijk en de porties groot. Wat je maar vroeg, niets was teveel moeite. Echt een aanrader!

61. Esli Verhaaff

Heerlijk gegeten en vooral perfecte bediening zeer vriendelijk, gastvrij en service gericht personeel.
    Heerlijke Spareribs!

62. Prima prijs kwaliteit verhouding.
    Het eten was erg lekker.
    Vriendelijke bediening.

63. Lekker gegeten.
    De saté was alleen wel wat vet.
    De mosselen waren prima.
    Een erg leuke vlotte bediening.

64. Max Willemsma

Gezellige tent! Mooi terras, waar we nog wel even moesten zoeken naar een schaduwrijke plek vanwege de warmte, hoewel die er in overvloed zijn hoor. Behulpzaam en vriendelijk personeel, gelukkig passend bij de sfeer dus niet te formeel. Wij houden ook wel van een kwinkslag van het personeel! Menu is beperkt en dus geldt dat ook voor vegetariërs. Zou iets uitgebreider mogen van ons. Kwaliteit is redelijk goed. Mooie bierkaart!

65. Heerlijk gegeten, lieve bediening ook voor de kinderen! Alles kan. Jammer dat we 200 km van jullie vandaan wonen anders kwamen we zeker vaker.

66. Te nijenhuis

Prima ontvangst, perfect eten. Niets op aan te merken.

67. We hebben buiten op het terras gezeten. Jammer dat daar gerookt mag worden, had ik dit geweten was ik niet gegaan. De rokers zitten ook niet ergens aan de buitenkant maar gewoon vlak bij je tafel en sigarenrook vind ik niet fijn bij mijn eten.
    Eten en bediening is goed maar best aan de prijs.
    Als rook beleid op terras niet veranderd ga ik hier niet meer eten en we waren met zes personen die dit ook niet meer doen

68. A. Hengeveld

Gezellig en lekker gegeten. Een menu vergeten te serveren maar dat werd snel opgelost en ter compensatie kregen wij een drankje voor die persoon van de zaak aangeboden.

69. Het eten was redelijk goed. De spare ribs waren alleen erg droog. Als ik de volgende keer weer een keer hier ga eten dan bestel ik die zeker niet meer. Nagerecht was wel erg goed. Vind het concept van de kleine hapjes erg leuk.

70. Hans Stuart

Heerlijk gegeten! Alles was echt top. Heerlijke dikke frites (met schil en ongezout). De sfeer is informeel en vrolijk.

71. Robbert E. Vis

We hebben heerlijk gegeten met 3 personen - het weekmenu met kipsaté, garnituur. Een sorbet na. Gezellige eetgelegenheid en mooi terras in een mooie omgeving.

72. Marjolein

Drinken ging vlot. Broodje vooraf niet gekregen. Bestelling opnemen duurde erg lang. Hoofdgerecht was lekker, salade karig en zat weinig smaak aan.
    Alleen friet erbij, gebakken aardappeltje zou lekker zijn geweest.

73. JC Bleek

Prima gegeten. Vriendelijke bediening.

74. Els Mathijssen

Prima! Prettige bediening, lekker eten, goede prijs.

75. Topbediening door frisse serveerster met humor, klantgerichtheid en authenticiteit. Dat kom je niet vaak meer tegen. Eten was prima, driegangenmenu voor uitstekende prijs met courgettesoep, gamba’s en parfait (stilstaand ijs) na.

76. Westerhof

Heerlijk gegeten. Vlot en vriendelijk personeel.

77. Sander Nijmeijer

Erg gezellig zakelijke etentje gehad. Eten was super lekker en de bediening is top! Zeker een aanrader 👌🏻

78. Informeel, gezellig, prettige bediening. We hebben hier heerlijk gegeten.

79. We hadden de groentecurry en hertenbiefstuk gekozen. Vanwege een overgevoeligheid voor tarwe vroeg ik of ik een vervanging voor de papadum kon krijgen. Dat was geen enkel probleem. De bediening was fris, vlot, ze wist waar ze het over had. Niets te veel of te weinig. Echt super!

80. Heerlijk gegeten en er was goede aandacht voor dieetwensen! Zeer vriendelijke bediening!

81. Jolanda van Huijgevoort

Heerlijk gegeten, gezellig en goede bediening en een relaxte sfeer om het compleet te maken. Wat wil je nog meer?

82. Henk & Sandra

Prima gegeten. Sandra het dag menu & Henk van de kaart.
    Gezellig buiten begonnen maar toen het frisser werd naar binnen verhuist.
    Het eten was heerlijk en de bediening gewoon weg vriendelijk en goed.
    Aanrader voor als we de volgende keer weer in de buurt zijn.

83. Ontzettend lekker gegeten, super vriendelijk en gezellig personeel, sfeervolle locatie, kortom vol lof!!!!

84. Prima eten, en een gezellige sfeer.

85. Heerlijk gegeten, prettige en goed meedenkende bediening.

86. Goed eten, erg prettige sfeer.
    De drie dames uit de bediening hadden het iets te gezellig met elkaar…

87. Super gezellig, heerlijk eten. Echt een aanrader.

88. Leuk restaurant met een aantal heerlijke gerechten, het hoofd gedeelte van mijn menu was heerlijk, evenzo van mijn gasten, echter vonden we dat er weinig aandacht was besteed aan de bijlagen ze zagen er onverzorgd uit en het leek wel of ze zo op het bord gekwakt waren. Heel leuk zijn de dessert tapas,

89. 'T Ruifje is een leuk restaurant met een lekkere informele bediening.
    Het eten is dik in orde hoewel er wel wat meer aandacht zou kunnen worden gegeven aan de bijgerechten.
    De vitello tonato als voorgerecht deed zijn naam helaas geen eer aan; mooi dun gesneden kalfsvlees maar nauwelijks tonijnsaus erover…
    Verder is 't Ruifje een prima zaak om lekker te lunchen of te dineren.

90. marian zoet

Heel gezellig en lekker gegeten. Leuke bediening en verschillende serviesonderdelen heel geslaagd. Hout, porselein en leisteen.
    Enige nadeel, het is redelijk lawaaiig in de overigens gezellig ingerichte zaak.

91. Prima gegeten.
    Goede prijskwaliteit verhouding!

92. Frans Wildhagen

Heel gastvrij ontvangen, lekker gegeten, prima bediening.

93. Eten was lekker van smaak en de bediening was goed en vriendelijk

94. Lekker eten en de bediening erg goed en zeer vriendelijk.

95. Anja van Steenbergen

Heerlijk gegeten en super vriendelijke bediening en dat met die enorme hitte.

96. Tiemen Brill

We hebben heerlijk gegeten, de bediening was prima en de flexibiliteit voor kinderen groot.

97. C. Konings

Heerlijk gegeten op het buitenterras. Goede sfeer en gastvrij personeel. Kortom een aanrader.

98. Hans Kerseboom

Zeer goede bediening kwaliteit eten was zeer goed en een leuke tuin. Wat wil je nog meer?

99. Eten was ruim voldoende, heerlijk op het terras gezeten.
    Waren de laatsten die weg gingen, dus zegt genoeg.

100. Bianca de Klerk

Erg jammer dat het vlees koud was.

Volgende pagina