Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Loenen aan de Vecht verdeeld zijn.

1. Wij hadden gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu en we hebben ervan genoten! Bijzonder ingerichte restaurant, er hangt een huiskamersfeer waardoor ons diner minder stijf aanvoelde. We waren aangenaam verrast door alle geserveerde amuses, waaronder de dessert amuse. Bediening was goed. Onze ervaring met het restaurant is positief. We komen er vast nog wel een keer terug!

2. Nathalie

De sommelier is ontzettend goed! Luistert naar de wensen en doet er iets mee, tot tevredenheid van de klant.
    Echter, de bediening… verschrikkelijk! Ik ben denigrerend behandeld, alsof ik een klein kind ben en niet weet hoe het er in goede restaurants aan toe gaat.
    Daarnaast was het eten niet bijzonder. Waar je normaliter een smaak explosie verwacht, was het hier eentonig.

Maar vooral de bediening heeft voor mij de sfeer verpest!
    Tempo moordend, wijn glas al leeg voordat het eten op tafel stond.

1,8
  3. Vandaag geluncht met zijn vieren.
    Fantastisch bevlogen en vriendelijke bediening!
    4 gangen - en de talrijke amuses vooraf - perfect gepresenteerd met een fantastische smaken palet.
    Wereldzaak!
    2 sterren waardig!
    Graag tot heel snel.

4. Vanavond met 5 personen heerlijk en gezellig gegeten. Rijsttafel Flores voor 2 personen, extra saté kambing, pangsit goreng, daging belado, garnalen Peter, saté kip. Alles opgegeten met veel smaak. De spekkoek en pisang goreng nagerecht mooi opgemaakt en een lekkere afsluiting. Bediening was goed en behulpzaam. Wij hebben genoten van de verschillende smaken. We komen beslist terug omdat alles goed was bevallen. Eindelijk weer een goed Indonesisch restaurant er bij. Net als in China heb je ook in Indonesië in elk gedeelte van het land hun eigen smaken. Wij vinden restaurant Flores een echte aanwinst voor Loenen a/d Vecht Familie Zwart Loenen a/d Vecht.

5. J.Lekkerkerker

We hebben heerlijk gegeten. Onze keus viel op een rijsttafel voor 4 personen.
    Er was ruim voldoende en veel verschillende gerechten.
    Gaan we zeker nog een keer doen.

6. Zeer trage bediening met lange wachttijd. Personeel weet niet WAT ze op tafel zetten, alleen dat het lekker is. Bij een rijsttafel voor 3 personen krijg je hetzelfde als voor twee personen dus zéér karige porties. Prijs/kwaliteit nièt in verhouding. Leuke entourage maar niet voor herhaling vatbaar.

7. Wij hadden om 19.00 uur gereserveerd. Kwamen al wel snel een drankje bij ons brengen maar daar bleef het bij. Om 20.10 uur zelf maar eens naar de bar gelopen om de menukaart te vragen. Excuses want ze waren ons vergeten. Eten besteld, dat kwam bijna 3 kwartier later pas op tafel. Wederom excuses want het was druk. Halverwege het eten maar weer eens zelf naar de bar gelopen om nog een drankje te bestellen. Een mevrouw (ik denk de eigenaresse want zij stuurde de rest aan) kwam bij veel tafels even vragen of alles naar wens was maar wij hebben haar niet aan tafel gezien. Ruim een kwartier nadat het eten op was hebben we zelf maar weer eens de menukaart gevraagd voor het dessert. Inmiddels was de hele zaak leeg dus voelde het wel wat ongemakkelijk en was het excuus van drukte ook niet meer op z'n plaats maar goed. Uiteindelijk ook een dessert gegeten. Het eten was prima en van goede kwaliteit maar de service was echt beneden peil. Dit was ons eerste en tevens ook ons laatste bezoek aan dit restaurant...

5,3
  8. We kwamen in de top 300 van de wereld opgesteld door 'the best chef awards' een voor ons nog onbekende Nederlandse chef tegen. Dat maakt nieuwsgierig dus maar gelijk geboekt voor een lunch op donderdag.
    Het restaurant is goed bereikbaar, ligt in het centrum en parkeren kan in het straatje tegenover. Als je binnen stapt dan is het verrassend groot, het hele pand word gebruikt. Links de lounge, centraal de grote open keuken en rechts het restaurant verdeeld over twee etages. Weinig daglicht binnen, dat vind ik een minpuntje.
    We kregen een keurig ingedekte tafel langs de wand. Als aperitief een Spaanse witte, de Synera Blanco gemaakt van Macabeo en Chardonnay, die goed beviel. Ernaast de knabbel. Een gemarineerde olijf, mooi hoog op smaak met hartige toets. En broodsoldaatjes in een heerlijk frisse dip.
    De maître stelde zich voor en stemde onze wensen nauwkeurig af, complimenten.

De amuse ronde was een vierluik met als thema een wereldreis. We starten met een ijshoorntje geïnspireerd op China. De vulling was met soja en sorbetijs van oester. Wow een uitbundige smaakbeleving.
    In een vogelkooitje gevulde eitjes, als ode aan de Franse chef Alain Passard. Een gestoomde eidooier met fris schuim van appel afgewerkt met broodcroutons, bieslook en haringkuit. Dat lepelde heerlijk weg.
    Hertenworstje in een krokante cannelloni afgewerkt met Amsterdamse tafelzuren.
    Uit Bonaire, pasteitjes gevuld met tonijn afgewerkt met piccalilly, prima textuur en goede smaak. De mond was inmiddels helemaal op smaak en de toon was gezet.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, Sauvignon Blanc Gran Reserva 2015 uit Chili van Tabali Pedregoso, knisperend fris. Uit de keuken een mooie presentatie op een zwart bord. Als basis een crème van jalapeno, centraal erop een marbre van geroosterde paprika waarop een quenelle ijs van geitenkaas en een krokantje van de huid waarin wat Anna kaviaar. Eromheen stukjes gepekelde en geschroeide forelfilet. Een verrassende smakencombinatie, heel speciaal maar goed uitgevoerd met goede texturen. De wijn bleef verrassend overeind, keurig. (9,6)

verder met een Italiaanse Gewürztraminer 2016 van Terlan, mooi aroma, strak droog met een stevige licht gekruide afdronk. Op een diep bruin bord een grote ravioli gevuld met kreeft op een bedje van gepofte zaden, gekruid met zoete sambal en gel van citroen, die in een crème van pompoen lagen. Het geheel was afgewerkt met een Thaise saus en een takje bimi (jonge broccoli). Wederom een verrassende smakencombinatie, een goede bite door de gepofte zaden, mooi zoetzure toets en licht pikant. De wijnsloot naadloos aan, genieten! (9,7)

voor bij het pièce een Chileense Chardonnay Gran Reserva 2014 van het huis Carmen, beetje stoer aroma, in de mond verrassend fris met bescheiden houttoets. Op het bord een krokant gebakken kabeljauwfilet in een beurreblanc met champagne, ernaast pommes duchesse, toefjes crème van kweepeer, amandelen en een krokante cannelloni van kruidkoek gevuld met gefermenteerde rode kool. Er werd aan tafel nog wat gemalen peper toegevoegd uit een hele grote pepermolen, leuk. De kabeljauw had een prima cuisson. In het garnituur mooie smaken, lekker frisse gefermenteerde rode kool, de pommes duchesse was mooi krokant met toets van kaas. De wijn combineerde erg goed. (9,5)

de dessertwijn was een Riesling Pfedders Heimer auslese 2015 van Pfannebecker, mooi aroma en prima zoet zuur balans, lekker. Als overgang een shot van duindoornbes gepresenteerd als kleine sinaasappel die we uit een boompje moesten plukken. Leuk en lekker verfrissend.
    Het dessert werd gepresenteerd in een cocktailglas. Onderin een schuim van kardemom, erop een platte cilinder custard van sinaasappel en ijs van zwarte thee afgewerkt met een merengue van duindoorn, crème van sinaasappel (in de vorm van een partje) en zeste van kaffir. Heerlijk aroma, veel smaakbeleving met veel verschillende texturen. Voor mij de topper van de middag. (9,75)

bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd. Goede presentaties op een correcte, joviale wijze.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat wat ik verrast door de originele en soms zelfs gedurfde smaken combinaties van de gerechten. De chef houd er een heel eigen stijl op na, complimenten. Veel smaakbeleving met als rode draad de zoetzure toets. Ernaast goede wijnen die prima aansluiten en een fijne bediening. Een aanrader voor de smaakavonturier en levensgenieter, bedankt!

9. Heel gezellig restaurant. Wel erg veel lawaai als het druk is.
    Bediening was een stagiair. Heel aardig maar wist echt niets.
    Voorgerecht top. Gamba's in een knooflookroomsaus. Heerlijk.
    Als hoofdgerecht entrecote van de green egg. Dit viel heel erg tegen. Naar onze mening was het geen entrecote. Het was veel vlees maar niet lekker en we konden de bereiding op de green egg er ook niet in terug proeven.
    Doorgegeven aan de kok die verklaarde dat het echt entrecote was maar omdat we het ook niet opgegeten hadden als compensatie een kop koffie thee gaf omdat we ontevreden waren.

Witte huiswijn prima, rode wat minder. Karaf water op tafel.

10. Een heerlijke ervaring, voor een hele goede prijs. Heerlijke wijn, heerlijk eten, fijne sfeer. Wij gaan hier vaker eten.

11. Buiten op het terras gezeten. Een heerlijke ervaring in een ontspannen sfeer. Nooit eerder in een sterrenrestaurant gegeten. Bediening was perfect. Een aanrader.

12. Heerlijk gegeten, super vriendelijke en snelle bediening. Top. We hadden op dezelfde avond gereserveerd, ging niet helemaal goed, maar hebben ze bij het restaurant super goed opgevangen. Top ervaring. Toetje was wel de bom!

13. W.H. Visser

14. W.H. Visser

15. Lekker gegeten met z'n 2n. Goed rekening gehouden met de wensen die we hadden aangegeven. Wij hadden het persoonlijk wel lekker gevonden om het 3 gangen AH menu uit te breiden naar 4 gangen. Dit werd ons jammer genoeg niet aangegeven als optie. Een wijnarrangement had ook niet misstaan maar ook dit werd niet gevraagd? Toch zonde. Maar al met al echt wel een aanrader! Al zou ik toch echt wel gaan voor 4 gangen ivm de portionering. Mooie avond gehad!

16. In september gegeten met mijn beleggingsclub 40 personen. De ontvangst en gehele presentatie was grote klasse. Het eten en de wijnen waren voortreffelijk en het personeel deed hier niet voor onder. Daarom bij deze bedankt voor de geweldige avond. Een aanrader voor ieder die iets te vieren heeft.

17. Opa Keyboard

Gisteren op mijn 65e voor het eerst in ons leven bij tante Koosje geweest, en het 4 gangen-menu genomen. Niet met het wijnarrangement, maar afzonderlijke duurdere wijnen genomen. We zijn meer dan wijn- liefhebbers. Het eten was perfect, grandioos, fantastisch! En geen kleine hoeveelheden, maar normaal zoals het hoort. Alle smaakpapillen werden getest en oh zo plezierig, van de "griet" tot het worteltje tot de coquille, tot de eend, alles fantastisch. We waren hier gisteren voor het eerst en willen vandaag al terug, en zeker niet voor het laatst.

Ik zie recensies van mensen die hier beter niet kunnen komen, want tekst en uitleg is nou eenmaal normaal en vinden de jongelui ook leuk om je te vertellen, dat hoort erbij. Prima personeel, prima sfeer, gezellig vol, en van alles genoten.

18. We were incredibly disappointed. We asked for the menu and were shown the blackboard with 2 starters and 2 main courses. We chose 1 of each and received the most flavourless food ever. I ordered 2 glasses of wine each of which was 2cm full if that. The food was thawed, unseasoned. Just tasteless.
    The waitress didn't know what was what (ie we asked what was the crispy thing on top the carpaccio) and just gave a stupid look. The guy couldn't care less. Terrible staff. Terrible food. And they charged us 91€ for it. I asked what happened to the price on the blackboard and they said 'oh that is just if you order a surprise dish'. Obviously not made clear.
    Avoid this place. We tried 2 others beforehand but one was closed for vacation, the other just closed for whatever reason.

19. Ruud Beekes

Vandaag een werkelijk sublieme clubsandwich alsmede een sandwich zalm genoten. Zeer smakelijk en knapperig donker brood, rijkelijk zalm en een gebakken ei plus komkommer en sla en een heerlijke roomkaasdressing. Daarbij nog goudgele patatjes en dat voor 8 euro! We konden er de hele dag op teren...

21. J. Den Hollander

Wij aten een speciaal 'heerlijk' menu. Het eten was prima. Wij werden alleen zo ontzettend moe van die ellenlange explicaties. Een menugang bestond gemiddeld uit acht ingrediënten/ onderdelen die door de bediening opgesomd moesten worden. Met 5 gangen en een paar amuses hebben we dus 50 termen en ingrediënten opgesomd gekregen 'een krokantje zus' en 'een zuurtje zo'. En een gang hoeft van ons ook niet uit zoveel 'onderdelen' te bestaaan. Less is more. Tante Koosje past in een stroming bij de topkoks maar er is ook een stroming die naar de eenvoud en de puurheid teruggaat.

De bediening vonden we heel attent. Ook fijn dat men bij elke gang het bijpassende bestek kwam dekken. Geen rijen messen en vorken naast je bord.

6,7
  22. Na een glibberige en lange autorit komen we aan bij Tante Koosje in Loenen aan de Vecht. Bij het naderen van het pand zwaait de deur wijd open en worden we zeer hartelijk welkom geheten. We nemen plaats, kijken eens rustig om ons heen en ontdekken dat het restaurant heel apart maar ook heel gezellig is ingericht. Totaal anders dan de meeste Michelin-sterrenzaken, maar daarom niet minder leuk.

Na het bestellen van het aperitief ontvangen we vrij snel daarna drie amuses, die allemaal prima van smaak zijn. Leuke combinaties, mooi van opmaak en smaken die perfect samengaan, een heerlijk begin dus.

We kiezen voor het 6-gangen menu maar vanwege de lange terugreis kan dit menu maar met twee glazen wijn gecombineerd worden, maar dat mag de pret niet drukken. Brood, boter, basilicum-olijfolie en lekker gerookt zout staan al op tafel, dus het feest kan beginnen.

- Tartaar van Koningskrab, gepekelde coquille Saint-Jacques, haringkuit, Yuzu zout en jus van venkel / appel.
    - Grietfilet, coulis van spinazie, handgerolde couscous en gerookte paling.
    - Kreeftencrème met diverse groentjes.
    - Krokant gebakken kalfshartzwezerik, wintertruffel, zolderspek en Carnaroli risotto.
    - Gebraden Hollandse runderlende, hachee, Beluga linzen, Chioggia biet en jus van Cabernet Sauvignon.
    - Gemarineerde bloedsinaasappel, witte chocolademousse, yoghurtsorbet, kletskop van hazelnoot.

De gerechten zijn allemaal heerlijk. Ruime hoeveelheden, prima opmaak, goed op smaak en aparte combinaties, helemaal top. Hulde voor het feit dat het koperen steelpannetje met rode wijnsaus bij het hoofdgerecht op tafel blijft staan en een extra pluim voor het pre-dessert dat op drie-sterrenniveau is!

We genieten volop en niet in de laatste plaats door het toedoen van de medewerkers in de bediening. Wat een leuke mensen! Spontaan, gezellig, geïnteresseerd en met zichtbaar veel plezier in hun werk.

Mede daardoor hebben we een prima avond gehad die voor herhaling vatbaar is. Bij het afscheid ontvangen we nog twee leuke doosjes met een viertal friandises voor thuis. Wat een leuk idee, dank u tante!

23. Nico Karssemeijer

24. Mark

Absoluut geweldig eten en drinken. Prijs kwaliteit is ook heel goed. Dit restaurant steekt ver boven veel andere 1 sterren restaurants uit.

25. Annelies Haasbroek

Heerlijk gegeten, vooral de kipsate was erg lekker. Ook de appeltaart een aanrader. Bij mooi weer buiten op het terras.

26. Het eten was prima. Helaas geen groente en frites bij het hoofdgerecht. Het bier was op een gegeven moment niet meer voorradig. Na betaling plus fooi, kwam de eigenaar achter ons aan met de mededeling dat we tien euro te weinig hadden betaald. Echt onmogelijk! Na veel gedoe, tien euro extra betaald. Daar gaan we never meer naartoe!! Wat een kater na een gezellige avond met vrienden.

27. Angelique

28. vm

29. Elke keer dat we bij de Drie Laarsjes eten is het een verrassing. De laatste keer met kerst 2013 daar gegeten. Het kerstdiner was verrassend en heerlijk. Als je van te voren je dieet en speciale wensen door geeft komt het helemaal voor elkaar. Altijd gezellig, prima eten voor een leuke prijs en gezellig.