Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Loenen aan de Vecht verdeeld zijn.

1. Roush

2. Hilly Bosch

Maya heeft voor een groep van 11 personen een fantastisch diner verzorgd.
    Ze begon met een sfeervolle tafel te creëren, compleet met bloemen, kaarsjes enz.
    De gerechten waren stuk voor stuk culinaire hoogstandjes en ze was zo relaxed, alsof het geen moeite kostte. Ik heb nog nooit zo'n supermalse chateaubriand gegeten en de hele groep was vol lof over Maya. Zeker voor herhaling vatbaar.
    Ronald Schillemans en Hilly Bosch.

3. Chris

4. Chris

5. Zaterdag 11/02/23 gegeten bij de drie gekroonde laarsjes. Bediening is allervriendelijkst, het was behoorlijk druk waardoor e.e.a wat langer duurde als normaal. De geserveerde gerechten zijn van zeer goede kwaliteit en goed bereid. De groentes en aardappeltjes voor vier personen hadden wat grotere porties mogen zijn. Eerlijkheid gebied dat we niet bijgevraagd hebben. De sfeer en ambiance zijn goed voor elkaar, alles is zeer hygiënisch. De prijs kwaliteit verhouding is prima in orde. Dit restaurant is zeker een aanrader al is het maar om de glimlach van de dochter van de uitbater.

6. Prima eetgelegenheid, lekker eten, fijne gezellige bediening.
    Kwaliteit/prijsverhouding uitstekend.

7. Uitstekend gegeten, uitstekend bediend! We komen zeker terug. Aanrader!

8. Duurt te lang voor dat je eten geserveerd word terwijl het restaurant zo goed als leeg is. Afhalen is helemaal niet te doen want dan is je rijsttafel na lang wachten als je thuis komt niet compleet.
    En als je op Facebook een niet positieve reactie geeft word je geblokkeerd.

3,2
  9. adriaan

Met mooi zomerweer retour naar Loenen aan de Vecht voor een culinaire lunch. Het terras was ingedekt, een briesje zorgde voor de nodige verkoeling, fijn. Als aperitief de Alte Reben Riesling 2020 van Van Volxem die uitstekend beviel. De eerste amuse kwam op een zwart bordje. Een schaaltje gevuld met crème van ajo blanco in een dille olie afgewerkt met een crunch van zwarte olijven, ernaast een opengewerkt krokantje in de vorm van een blad met een crunch van zwarte olijven. Dat lepelde prima weg.

Door met een “wereldreis”. Een viertal hapjes geïnspireerd op klassieke recepten afkomstig uit vier verschillende werelddelen. Uit Tunesië shakshuka gepresenteerd in het ei. Onderin een zachte eidooier waarop een pikante tomatensaus, schuim van barbecue- en peterselieolie waarin gefrituurde kappertjes en brood croutons. Krachtige smaken met zalvende textuur.
    Uit Amerika een 18e eeuws stoofgerecht. Als basis een beignet gelakt met schaaldierenbisque waarop krabsalade in tomaten gelei, dotje crème van pikante worst met ingelegde tomaatjes en gepofte rijst. Een echte delicatesse met verfijnde smaken en uitstekende textuur.
    Uit Italië bagna càuda 17e eeuw. Een krokantje met crème van parmezaan en ansjovis waarop een salade van artisjok, olijf, oregano en kapperbes. Verfijnd en complex.
    Uit Libanon een tartelette gevuld met mousse van baharat afgedekt met tabouleh en afgewerkt met dotjes rode peper gel en kruidenblaadjes. Verfijnd met subtiele kruidentoets, goed.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd. Cepas Vellas Rias Baixas Albariño van Do Ferreiro, gemaakt in complexe stijl, bloemig aroma, in de mond verfijnde zuren met tonen van steenfruit en subtiele ziltigheid. Ernaast een tweetraps gerecht met oogstrelende presentatie. In langoustine bisque met basilicum olie een plak brioche waarop schijfjes koolrabi en twee geschroeide langoustinestaarten, afgewerkt met dotjes basilicum crème en kruiden uit eigen tuin. In de witte schaal een pannacotta ring van groene kruiden in een kruiden dressing waarin een grote bombe langoustine tartaar luxe afgewerkt met een flinke schep kaviaar en een krokantje van wortel. Smaken waar ik helemaal blij van werd, waarin de delicate langoustine in beide bereidingen op de voorgrond kwam. De wijn combineerde goed en sloot net iets beter aan bij het koude gedeelte. (9,5)

Door met een klassieker, Terroir de la Roche Mâcon Pierreclos 2020 van Marc Jambon. Een romige chardonnay met een vleugje hout voor bij de proeverij van eend in tweetraps uitvoering. Centraal op het bord terrine van eendenlever aangemaakt met five spices erop een krokantje van five spices, eromheen stukken bruin gebakken lever in een saus getrokken van de karkassen aangemaakt met five spices en een pakketje van gebakken venkel waarop een bitterbal gevuld met stoof van de bout afgewerkt met een dotje crème van dragon. In de uitgeholde witte ui mousse van eendenlever afgedekt met plakjes ham van de bout, salade van venkel, waterkers en quenelle ijs. De terrine was mooi hoog op smaak met heerlijke anijstoets. In het garnituur keurige bereidingen met prima smaken waarmee naar hartenlust kon worden afgewisseld. De wijn bleef keurig overeind naast de krachtige smaken, feestje. (9,25)

Over naar rood met een flink terug gekoelde Pfeddersheim Spätburgunder vom Löss 2014 van Pfannebecker zodat de nadruk kwam te liggen op de verfijnde zuren met tonen van kers en paddenstoel. Uit de keuken een klassieke presentatie in tweetraps uitvoering. Op het wit bord in een schuimige beurre blanc met kruidenolie een grote tarbotfilet, op de graat in roomboter gebakken. Het bord was afgebiesd met een streep zoete aardappel gekruid met rode peper waarop kleine stukjes zoetzure groenten. In het zwarte schaaltje tijgermelk waarin blokjes geschroeide bataat, snippers van zoetzure rode ui, gepofte mais en kruiden uit eigen tuin. Hele goede cuisson, mooie volle smakken met zoetzure accenten waarbij de Spätburgunder verrassend goed aansloot, genieten. (9)

Bediening was uitstekend verzorgd, in de hoofdrol de sommelier ondersteund door bijna de gehele keukenbrigade, leuk.

Samengevat was ik best wel onder de indruk. Ditmaal niet het verrassingsmenu besteld maar gekozen van de keurig geprijsde à la carte kaart. Allemaal gerechten met mijn favoriete ingrediënten in royale tweetraps uitvoering waarnaast goed gekozen wijnen, dit op het terras met veel gezelligheid. Ik voeg ze daarom graag toe aan mijn favorietenlijst. Bedankt.

10. Fantastisch gegeten!!
    Perfecte bediening.
    Voor herhaling vatbaar 👍

11. Toos De Bruijn

12. Vreeken

Het was helemaal TOP!! Gerecht na gerecht was verrukkelijk! Heel aantrekkelijk qua uitvoering: mooie schilderijtjes om op te eten! Goed verzorgd. De bediening fungeerde als geoliede machine. Leuk: die amuses op plateau met wereldkaart Echt leuk bedacht!

13. Vriendelijke eigenaar. Heerlijk eten, mooi opgemaakte borden. Redelijke prijzen. Sfeervol interieur. Ook buitenterras.

14. Didi Garssen

Nu Indonesisch eten afgehaald, super lekker. Porties waren net genoeg, dat hield niet over dus. Maar verder prima en vingers afgelikt

15. Rob Reinacher

Alles in dit restaurant is perfect. De kwaliteit van het eten, de temperatuur bij aflevering, de bediening, zelfs nu in Corona tijd weten ze dit optimaal te regelen, ons afháalmenu was tot in details perfect. Eenmaal iets goeds gevonden, en nooit meer wat anders geldt zeker voor restaurant Flores in Loenen aan de Vecht.

16. Emile en Mohiba

Super rijsttafel. Smaak was zoals wij vroeger bij mam en pap kregen. Dat was dus als vanouds genieten. Ook super fijne bediening! Een adres om te onthouden, wij kwamen er omdat wij een verkeerde afslag namen. We hebben er geen spijt van. Voor het eten uit gordel van smaragd nu een parel in een kleine plaats genaamd Landkaart vlak bij Loenen aan de Vecht.

17. Erg lekker gegeten, rundersucade super en vispannetje heerlijk, in een cozy ambiance.
    Lekkere wijnen en goede bieren!

18. Shirley en Kees-Willem

We hebben een tijdje terug ons huwelijksdiner met 12 personen gehouden bij Tante Koosje. De fijne intieme (huiskamer)sfeer en de heerlijke, verassende gerechten maakten het tot een prachtige ervaring. En ook door de kundige en vriendelijke bediening hebben we een onvergetelijke avond gehad, precies zoals we hoopten en wensten voor onze huwelijksdag!

19. Esther Maas Hill

20. adriaan

Na ruim anderhalf jaar retour, toen onder de indruk van avontuurlijke stijl met soms gedurfde smaken en smakencombinaties. Geboekt voor een lunch op vrijdag. We kregen ditmaal een tafel centraal in het restaurant. Als aperitief een Chileense Sauvignon 2018 van De Martino die goed beviel. Ernaast een plakje huisgemaakte droge worst van ganzenborst met kersen en dragon afgewerkt met een dotje mole van cacao en specerijen, erg smaakvol.
    Ernaast een kaasvlinder waarin gedroogde tonijnkuit verwerkt was met een heerlijke dip van avocadocrème met basilicumolie, prima.

Chef André Gerrits kwam onze wensen opnemen en presenteerde zelf de amuses met het thema een “reis rond de wereld”. We startten met een complex gevuld eitje uit Italië. Als basis een gepocheerde eidooier waarop stoof van ossenstaart, gel van laurier en stukjes zoetzure sjalot, afgewerkt met schuim van parmezaan, aardappelkaantjes en fijn gesneden bieslook. Dat lepelde lekker weg.

In een stoommandje een Japanse chiosa gevuld met Amerikaanse pulled pork uit de green egg met bbq mayonaise, jalapeno peper, stukjes zoetzure komkommer en gepofte zwoerd, heerlijk zacht met een mooi rooktoets.

Uit Zuid Korea een sushi rolletje met kimchi, gepofte wilde rijst en stukje radijs waarin ik de rijst wat vond domineren.

In een halve fles een Griekse rolletje van gepekelde makreel gevuld met tzatziki, waarop een dotje gel van gezouten citroen waarin een bolletje komkommer, verfijnd.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, een hele jonge Zuid Afrikaanse Sauvignon 2019 van het huis Spier, fris en sappig met tonen van gras. Op een zwart bord verschillende soorten tomaat uit eigen tuin, gekonfijt, ingelegd met verveine, gefermenteerd, gemarineerd met lavendel, erbij wat sap van gefermenteerd aardbeien, plakjes onrijpe aardbei en quenelle ijs van burrata. Lichte frisse smaken waarin de lavendel keurig gedoceerd was. (7,75)

uit de Saar een Riesling Feinherb 2017 van Reverchon, gemaakt in ronde stijl waarin de zuren nog aanwezig waren. Op een zwart bord een gerecht met invloeden van de oma van de vrouw van André die op Bonaire bekend was om haar papajasambal. Rolletje koningskrab met jasje van groene papaja, dot crème van papaja, takje geroosterde bimi en pakketje gevuld met zoetzure pompoen, kousenband en pinda waarop een krokantje van krab, aan tafel afgewerkt met de saus volgens grootmoeders recept. Goede smaken, niet te uitbundig met exotische toetsen, waarnaast de wijn naadloos aansloot. (8,25)

uit Spanje een aparte blend, Chardonnay met hout gelagerde Viognier, de Siós 2018 van Costers del Sió. Ernaast, in een saus van ajo blanco, zeeduivelfilet gesmoorde op zeezout met citroen, geglaceerd in witte wijn met boter en getrokken door een mengsel van zeewier, sesam en sumac, waarop geroosterde amandelen en stukjes ingelegde kersen. Wow, verrassend lekker met aangename bite en subtiele knoflooktoets, de wijn was keurig in balans. (9)

de Siciliaanse rosé voor bij het pièce was in de fles nog wat vergist waardoor hij een lichte mousse had gekregen hierdoor kwam er een alternatief welke ik iets minder vond dan de originele keuze. Uit de keuken tongscharfilet, kort geblancheerd, waarnaast een crème van Stroganoff, aan de andere zijde een roosje van zoetzure koolrabi met gekonfijte paprika waarin wat enoki, op de vis pomme soufflée en krokant cilindertje gevuld met gekonfijte paprika en olie van chorizo, aan tafel afgewerkt met een milde saus. Veel smaakbeleving en toch verfijnd, de Siciliaanse rosé sloot keurig aan. (8,75)

bij het dessert een cocktail, Limoncello met partje citroen aangevuld met Fever-Tree Elderflower Tonic Water en enkele basilicum blaadjes. Ernaast, als basis een mousse van moerasspirea waarop vers fruit (framboos, braam en kruisbes), sorbetijs van Limoncello en krokant eiwitschuim aan tafel afgewerkt met een sap van afrikaantjes. Sappig fris en een beetje exotisch, de cocktail sloot keurig aan. (8)

bediening was uitstekend verzorgd op correcte informele wijze met gezelligheid. Leuk dat chef André de meeste gerechten zelf heeft gepresenteerd.

Samengevat was het weer een hele geslaagde middag, originele gerechten met mooie smakencombinaties, duidelijk iets verfijnder dan vorige keer. Ernaast een keurige wijnselectie in een gezellige sfeer. We voegen ze daarom graag toe aan onze favorietenlijst, bedankt.

21. Leuke locatie, fijne bediening en echt heerlijk gegeten. We komen hier zeker nog eens terug!

22. Lydia

23. Heerlijke avond gehad. Wijnen en gerechten pasten perfect bij elkaar. 1 minpuntje is dat er een stukje plastic in mn dessert zat (dat kan toch niet in een sterrentent). Aangegeven bij de ober en verontschuldigingen gekregen. Leuke sfeer.

24. Louis Ghobrial

Uitstekend, heb heerlijk gegeten. Aardige en vriendelijke service. Erg gezellige sfeer. Kortom, zeker voor herhaling vatbaar.

25. Restaurant Flores is een vijf sterren Indonesisch specialiteitenrestaurant gelegen in het rustieke Loenen aan de Vecht. Ik heb genoten van een heerlijke rijsttafel Flores (de milde/pittige variant met vlees). Voor de liefhebbers van rijsttafels zijn er ook een vegetarische variant, een pittig/zeer pittige variant en een op vis gebaseerde variant. Heerlijk eten en een heel vriendelijke en behulpzame bediening. Ik raad een ieder aan die van Indonesische specialiteiten houdt langs te komen.

26. Donald Klaassen

27. Leuke sfeer. Lekker eten, jammer dat ze geen ice tea [green] hadden voor de jongste.

28. Onno en Jose Stokhof

Voor de eerste keer gegeten in het Amsterdammertje en zeker voor herhaling vatbaar.
    We hebben ons laten verrassen door Andre en we hebben genoten van onze wereldreis.
    De bediening was goed op elkaar ingespeeld. Attent en vriendelijk.
    Een aanrader om daar te gaan eten.
    Het was een fantastische ervaring en daardoor een heerlijk avondje uit.
    Dank!

29. Gegeten bij Flores, bediening is al beter maar nog steeds niet profecioneel het lijkt wel of ze niet altijd begrijpen wat je vraagt.
    Als je wijn besteld krijg je een half glas.
    We hoorde van andere mensen vanavond ook dat ze het veel teweinig vonden.