Merlot in Lochem

"Good Food, Good Mood, Good Price", daar staan wij voor !

Uitzonderingen

• Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Gesloten

• 7 jan t/m 17 jan

Na een complete renovatie heeft Grand Cafe' Merlot zijn deuren weer geopend. Met een nieuwe, frisse start zal de traditie van Merlot voortgezet worden waar authentieke gastvrijheid, kwaliteit voor een vriendelijke prijs en een lekker glas wijn, hoog in het vaandel staan.
Ons zeer streekgebonden menu, in combinatie met uitstapjes naar het Franse en Italiaanse dessert 'walhalla', zorgt steeds weer voor verrassende smaakbelevingen bij onze vertrouwde gasten.
Laat U door ons verwennen tijdens een 'Lazy Afternoon of voor een 'Romantisch Candlelight Diner'.

We hopen U spoedig te mogen verwelkomen in Grand Cafe' Merlot.

Alex en het Merlot Team

1356120304 95
1422090278 94
1532040235 93

1. Marco en Willy

Mooie inrichting en goede muziek. Het eten is heerlijk en niet standaard. Voor het dessert komt de eigenaar langs met een kar waar verschillende toetjes op staan waar je uit kan kiezen. Ook de samengestelde menu’s zijn origineel en heerlijk. Goede service. Zeer zeker een aanrader.
    Verder hebben ze originele ideeën, zoals een stamppottenbuffet, pizzadag, met kerstavond verschillende hapjes, met sjoelen, bingo en de kerstman. Dus wie van gezelligheid en lekker eten houd, moet bij Grand Café Merlot in Lochem zijn.

2. Het eten was prima. De sfeer en kwaliteit was goed. De service miste de aansluiting met de rest.

3. Het diner was echt goed. De achterhoekse wijn uit Zutphen was verrassend lekker, vooral de brut bij het voorgerecht. En dan die Lakenvelder biefstuk toch ook een streekgerecht was goed gebakken, lekker mals en precies zoals ik had gevraagd. Bediening spontaan en lette goed op. Zeker een aanrader en kom zeker nog een keer terug.

4. In september hebben we we een weekje op het resort doorgebracht en hebben we een aantal malen in Grand Café Merlot gegeten. Sinds juli 2018 is hier een nieuwe eigenaar die er alles aan doet om het tot een succes te maken. De gerechten zijn heerlijk en de prijs-kwaliteit verhouding is zeer aantrekkelijk. Kortom, een aanrader om daar de (nog simpele) menukaart uit te proberen. Als we weer in de buurt zijn gaan we zeker weer eens terug.

5. J. Van der Heiden

Eten is prima, vriendelijk personeel, goede sfeer, goede prijs.

6. Bij deze willen wij iedereen bedanken voor de jaren die wij met veel plezier hebben gedraaid. Wij, Theo en Miranda, stoppen met Grand café Merlot vandaag 8 januari 2017.

Maar we stoppen niet helemaal, we gaan door met het hele team en met dezelfde formule. We gaan naar de Witte Wieven dat ook in Lochem ligt. Vanaf 20 januari bent U daar van harte welkom en we hebben er veel zin in. Ook daar staan prijs kwaliteit en service hoog in het vaandel. Dus we nemen geen afscheid en willen u daar graag begroeten in een mooi landelijk locatie met vele mogelijkheden voor jong en oud van koffie tot diner. De kinderen kunnen heerlijk buiten of binnen uitleven en U van alle rust en ruimte genieten.

Waar kunt u ons vinden, ons adres luidt: Restaurant en Spelerij de Witte Wieven
    Zwiepseweg 157 Lochem
    Tel 0573-745002.

Tot gauw en nogmaals bedankt voor de mooie jaren in Grand Café Merlot.

Theo en Miranda Blaauw

7. Joke Pepping

Heerlijk gegeten, uitgebreide kaart, zeer vriendelijk personeel, kwaliteit/prijs top. Restaurant heel sfeervol versierd (kerst).

8. Marja en Theo van Tienhoven

Weer heerlijk gegeten, goede en vriendelijke bediening in een gezellige sfeer. Helaas de laatste keer op Europarcs Ruighenrode. Wij wensen jullie heel veel succes op jullie nieuwe stek de Witte Wieven en komen daar zeker eten.

9. Top personeel top service heerlijk eten.

10. Zeer vriendelijk personeel, ontspannen sfeer, heerlijk eten. Aanrader.

11. Het was weer heerlijk, mijn complimenten.

12. Heerlijk gegeten. Goede, vriendelijke bediening. Ook met dieetwensen kun je hier goed terecht.

13. Wederom heerlijk gegeten in dit top restaurant. Deze keer een lekkere wildkaart, een altijd perfecte vriendelijke en vlotte bediening.
    Een geweldig team dat zijn klanten een geweldige avond wilt bezorgen. Het is jullie weer gelukt!!
    Bedankt, tot gauw!!

14. Kees Hagenaars

Alles wat je hier bestelt is goed. We hadden deze keer de wildschotel en die was weer verrukkelijk. Perfecte rode wijn erbij en ze schenken er de wijnglazen goed vol. Vriendelijke bediening, zeer gastvrij. Leuk restaurant. Tip: wegens grote belangstelling vooraf reserveren.

15. Super goede bediening en super snel.
    Eten prima netjes op het bord en ook nog lekker, echt een aanrader.

16. Geweldig, we waren met een groep van 10 dus we hadden van tevoren gereserveerd, maar we gingen vooraf een drankje doen, en hadden 1 persoon met een allergie. Toen we zeiden dat we vanavond terug zouden komen voor diner, begon de serveerster meteen over de persoon met de allergie. Dus toen we kwamen eten was alles al geregeld, en echt mensen op zijn brabants gezegd ut ete was kei lekker.

Dus de complimenten aan al het personeel.

17. Heerlijk.

Ze brengen alles op een manier, dat die uren als een echte verwendag lijken, qua aandacht voor eten, drinken en gast. En mooie presentatie, met een kaart vol humorvolle benamingen. Vroeger is nu... denk altijd aan het liedje
    Oh, wat lekker smullen wij!!

Bis...bis...bis

18. Jacques en José Janssens

Twee avonden achter elkaar heeeeeeeerlijk gegeten. Beleefde bediening, prijs- kwaliteit prima. Je voelde je echt welkom, zelfs onze twee honden mochten mee naar binnen en onder de tafel liggen. Zij kregen zelfs een bak water en een hondenkoekje. Waar vind je nog zoveel gastvrijheid. Toppie.

19. Heerlijk gegeten in de avondzon.

20. De locatie is aan de buitenkant van een camping, wat in eerste instantie afschrikt maar eenmaal aan tafel, in dit geval buiten met 20 graden, 's avonds nog, was er niets van te merken. Als het druk is dan kan het iets langer duren voordat een iets grotere groep te eten heeft. Eten was prima verzorgd, veel en lekker.

21. sylvia arts

Wij hebben heerlijk gegeten. Prijs kwaliteit verhouding is top.

22. 12 juli tgv ons 25 jarig huwelijk met gezin gegeten. Heerlijk, netjes en een verrassing, samen met mijn man dessert van 1 bord gegeten!

23. John den Bakker

Goed eten, ruime porties en prima kwaliteit en prijs verhouding. Een aanrader.

24. Gisteren gegeten. We hadden de recensies gelezen. En wat denk je... helemaal waar. Leuk en alert personeel, heerlijk eten, grote porties (bestek moet je hiervoor iets verder uit elkaar leggen haha). Inderdaad... ossenhaaspuntjes een aanrader. Was gezellig vol. Geen negatief puntje te verzinnen.

25. marielle en martijn willemsen

Onze ervaring is dat je hier zeer goed kunt eten voor een leuke prijs. Als we hier op het park zijn gaan we regelmatig hier eten met zoveel lekkere gerechten op de kaart. Het eten wordt gepresenteerd met hoge klasse en je wordt zeer gastvrij ontvangen.
    Groetjes marielle en martijn

26. Bas en Familie

Vandaag hier heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening en om de kleintjes zich te laten vermaken, hebben ze nog een kleurplaat en potloden aan tafel. Als je in Lochem bent, is het de moeite waard om hier te lunchen of te dineren.

27. Chantal

Heerlijk eten. Deze week 3 x gegeten. Vriendelijke mensen. Ossehaaspuntjes is een aanrader ;) en overdag de schnitzel of varkenshaassate!

28. Heerlijk gegeten, porti behoorlijk groot. Prijs is prima.
    Wel erg warm binnen.

29. Afgelopen zaterdag met de familie hier gegeten. Het was erg druk maar ondanks dat was de bediening snel en vriendelijk. Het eten was heerlijk, de porties waren voldoende en er was een ruime keus. We komen zeker terug!

30. Paul de Brabander

Een eenvoudige kaart, ruime keuze en het wordt zeer aantrekkelijk geserveerd. Attente bediening, gratis een karaf water (een pluspunt). Wij hebben hier heerlijk gegeten en komen zeer zeker terug.

31. Edith Sibinga

Ambiance is niet erg gezellig, maar de bediening is zeer vriendelijk en gastvrij. Het eten is, gezien de prijs, goed van kwaliteit, alhoewel het hoofdgerecht warmer had gekund en de chocolademousse wat tegenviel.
    Het wordt er wel erg warm als het druk is! Misschien een aandachtspuntje...

32. Hendrik Jan

Ook nu weer perfect. Lekker gegeten en vergaderd. Prima adres voor ons.

33. Via Iens terecht gekomen bij Grand Cafe Merlot, uiteindelijk niet voor het aanbiedingsmenu (Shell) gegaan maar voor de varkenshaassate. Wat hebben we heerlijk gegeten! Nog nooit zulke malse sate gegeten, goede pindasaus, lekkere friet en een hele gevarieerde salade creatief opgemaakt op witlofbladeren. En dat alles voor een hele nette prijs en een hele correct en vriendelijke bediening. Super!

34. Augusteijn

Vriendelijke bediening, maar iets te gehaast. Heerlijk eten voor eeen hele schappelijke prijs.

35. Gisteravond weer een super gezellige avond bij jullie gehad! Zoals altijd was alles weer prima in orde. Heerlijk eten, ontzettend vriendelijk personeel en vooral voor de kinderen was het een echt feestje. Ze mochten hun eigen ijsje maken, samen met de kok in de keuken.

36. Vanavond hier gegeten, de kipsaté was super mals en de friet en salade ook erg lekker. Ook het toetje smaakte uitstekend! Zeer goede prijs kwaliteit verhouding!

37. Sabine Spaanderman

Samen met een vriendin met wie ik in een hotel in de buurt verbleef ben ik hier gaan eten. De recensies die we vantevoren lazen waren lovend en we werden dan ook niet teleurgesteld. Het eten was echt erg goed. Ik had wild en mijn vriendin had vis. De bijgerechten waren ook heel goed. Een perfecte pastinaakpuree ondermeer. Daar het een erg rustige tijd was (14 januari) en het flink regende waren er nauwelijks gasten. Daardoor was het weinig sfeervol, een beetje kaal zou ik zeggen. De bediening (een jonge vrouw) was vriendelijk. Ze moest af en toe wat vragen over de ingrediënten van onze maaltijd (wat zat er nou precies in de wildstoofpot?), maar dat was verder niet storend.
    Al met al een heerlijke maaltijd met een goed gesprek, mocht u dat laatste ontberen raad ik u een voller etablissement aan of een bezoek in het juiste seizoen.

38. Gisteravond bij Grand cafe Merlot genoten van een heerlijk etentje. Vlotte en nette bediening en eten dat heerlijk smaakte. Prima kwaliteit. Gaan we vaker doen!

39. C. Barmentloo

Prima adres en heel goed eten. Al met al een aanrader

40. Mevr Turenhout

Het was de eerste keer voor ons bij Grand Merlot maar absoluut niet de laatste keer, we hebben daar heerlijk gegeten. Prijs en kwaliteit was zeer goed, prima bediening en aardige mensen.

41. Als we in de buurt komen is dit restaurant vaste prik. Nu al voor de vijfde keer. Ook nu weer geen teleurstelling. Bij binnenkomst wordt je jas aangenomen en krijg je als welkom een broodplankje. Het eten was klasse. De mosterdsoep en de tomatensoep waren precies op smaak en eigenlijk te weinig (grapje). Hetzelfde geldt voor de hoofdgerechten. De hoeveelheden zijn dusdanig dat een nagerecht teveel wordt. Tot de volgende keer.

42. Je vd Werf

Heerlijk eten, vlotte bediening. We hebben genoten! Enige minpuntje: dat nergens vermeld stond dat je het landgoed op moest rijden... Wij durfden niet verder bij het "geen toegang voor onbevoegden" bordje... Hebben toen maar gebeld... In het donker zoeken valt niet mee ;)

43. Bloemsma J.

Prima lunch, vriendelijke bediening.

44. Carlo, Kelly en Bright Gotink

We hebben heerlijk gegeten, de porties zijn ruim voldoende en de gerechten zijn erg leuk omschreven. Het personeel was erg vriendelijk ook tegen onze zoon van 2,5 jaar. En alles met elkaar niet duur.

En onze zoon kreeg ook nog een cadeautje heel onverwachts van sinterklaas omdat dit over was.

Al met al een super avond. Wij bevelen Grand cafe Merlot erg aan.

45. Wij zijn geregeld op het park omdat we daar een huisje hebben. Eten ook regelmatig bij Grand Cafe. Reserveren via de app is erg handig, je krijgt bijna direct antwoord. Prijs/kwaliteit is perfect. Is dus zeker aan te raden als je in de buurt van Ruigenrode bent.

46. Janneke van der Vegte

Zaterdagavond met 4 personen gegeten. Zoals gewoonlijk helemaal prima. De keuze is reuze en alles is even lekker.

47. Miriam Groot

Wij hebben gisteren met een groep van 9 personen gegeten in Grand Café Merlot. Iets kiezen van de menu kaart was niet makkelijk omdat er zoveel verschillende aantrekkelijke gerechten op staan. We hebben allemaal ontzettend lekker gegeten, de bediening was snel en vriendelijk. Als je iets wilde afwijken van het menu dan kon dit, alles was bespreekbaar. Nogmaals onze complimenten aan de kok en de bediening, wij denken dat het moeilijk is voor een ander restaurant om dit te overtreffen!

48. Tiede Tolsma

Lekker en goed gegeten voor een hele redelijke prijs. Vriendelijke en vlotte bediening.

49. Gerard de Jong

Sinds kort hebben we een chalet gekocht op Landgoed Ruighenrode, dus alle reden om eens te kijken hoe het restaurant op het park het er vanaf brengt, en ik moet zeggen dat is ons niet tegengevallen. Een uitermate vriendelijke bediening ging gepaard met een zeer smakelijk diner. De porties waren zelfs voor mij te groot en dat wil wat zeggen. Het was er redelijk rustig, waardoor er wat minder sfeer was, maar dat was dan ook het enige minpuntje. Dit restaurant verdient het om meer bekendheid te krijgen!

50. Mario en Astrid

Dag beste mensen, wij hebben heerlijk gegeten bij jullie. Helaas was het niet erg druk. De gezelligheid moet men toch zelf maken. Wij werden prettig geholpen, vlotte bediening en er werd een gezellig praatje met ons gemaakt, de tijd/drukte liet het toe. Vooral zo doorgaan en nog vele succesvolle en gezellige jaren erbij. Met vriendelijke groet, Mario en Astrid uit Andelst.

51. Jon & Rietje

Gezellig en heerlijk gegeten op het prachtige park van Landgoed Ruighenrode! Het eten was weer voortreffelijk! De bediening was vriendelijk en gastvrij, zoals je nog tegenkomt in de Achterhoek! Niets was te veel. En de prijs... ook daar kom je voor terug. Echt een aanrader dus!

52. Jolanda en Joan

Week vakantie gevierd op Landgoed Ruighenrode en tegen de gewoonte in elke avond in hetzelfde restaurant gegeten omdat het zo goed was. Men is er gastvrij en klantgericht. Eten is er heerlijk, grote eters komen ruimschoots aan hun trekken, porties zijn er groot. Ambiance is gezellig, muziek zacht op de achtergrond, nooit storend. Complimenten aan de kok, de gastvrouw en de mensen in de bediening!

53. Ik heb heerlijk gegeten. Alles ziet er verzorgt en schoon uit. Alleen voor mij zijn de maaltijden te groot. Misschien is daar iets aan te doen.

54. Ingrid Eggink

Wij hebben heerlijk gegeten en de bediening was prima!

55. Uit Lochem, Winterswijk en Nijmegen

Samen met dierbare vrienden hebben we gegeten bij Merlot in Lochem. De ontvangst was zeer goed. Vriendelijk personeel. Er ontstond al gauw een gezellige sfeer. Er was een ruime menu keuze. Iedereen was zeer tevreden over het eten. In lange tijd heb ik zo lekker gegeten was de veel gehoorde kreet. Onze dag was dankzij Merlot een goede afsluiter. De thuiskomers hebben nog vele berichtjes gedaan dat Merlot een zeer goede keuze was. Personeel van Merlot jullie krijgen van onze een dikke tien.

56. Ik en mijn vriend zochten nog een leuk en lekker restaurant/café in de buurt van Lochem, en we kwamen uit bij Grand café Merlot vanwege de geweldige recensies op eet.nu. En alle recensies kloppen helemaal, wat kun je daar lekker eten! De sfeer deed toch niet zo heel veel voor me, maar het eten, de service en de prijs zijn allemaal top in orde!

57. leo looije

Via het internet hebben wij dit adres gevonden. Toen we, via de tomtom, voor de deur stonden, hadden we het gevoel dat de tomtom ons in de maling genomen had. We hadden iets totaal anders verwacht. Het eten en de service bleken gelukkig voortreffelijk te zijn.

58. Evelien

We hebben echt heerlijk gegeten. Alles vers en voor een schappelijke prijs. Zeker voor herhaling vatbaar.

59. Zeer lekker en goede kwaliteit. Aanrader!!!

60. Martijn

Gezellige eetgelegenheid met prettig personeel. De menukaart is super. Leuke namen voor gerechten bedacht! De gerechten zijn heerlijk en de prijs lijkt nog ouderwets op de guldenprijs.. Voor herhaling vatbaar en zeker aan te raden.

61. J. Kolman

Lekker gegeten tegen betaalbare prijs. De bediening was erg aardig.

Mochten wij in de buurt zijn dan komen wij zeker terug.

62. Grand café merlot. In 1 woord geweldig. Super gegeten, geweldige service. Echt voor herhaling vatbaar. En die appelcompote was echt heerlijk. Echt een aanrader. We komen hier zeker terug.

63. Heerlijk gegeten bij dit restaurant, voor een zeer betaalbare prijs! Zelfs gratis bijvulling gekregen voor de aardappeltjes en de appelcompote, geweldig! Aanrader!

64. Wat een heerlijk eten voor zo'n lage prijs! Het hoofdgerecht was meer dan genoeg, bijna teveel, en heel erg lekker. Het dessert met kaneelcake en ijs was verrukkelijk!
    Absoluut een aanrader.

65. Heerlijk gegeten en gastvrij onthaald, eten met zorg klaargemaakt.

67. Petra Even

Gezellige sfeer, aardige bediening en een uitgebreide kaart. We hebben heerlijk gegeten!

68. Arie en Jose Bronmeijer

Gewoon in een woord top. Iedere keer weer heerlijk eten, gezellig om er te zijn! Is gewoon, thuis komen!!

69. hannie oostendarp

Heb er met een collega al een paar keer een lunch gedaan, in een woord geweldig, chapeau! Het is allemaal even smakelijk en verzorgd, of je gaat zitten of je besteld het om mee te nemen. Super.

70. Op Valentijnsdag hier gegeten en het was super!! Gereserveerd via Eet.nu en bij aankomst lag er een roos op de tafel en bij vertrek voor mijn man en mij ieder een presentje. We voelden ons welkom en echt een gast!

Het eten was heerlijk en alles vers! Vooral de eigengemaakte appelcompote was erg lekker. Alles mooi opgediend met veel aandacht en heel leuk de soepen en bijgerechten in pannetjes.

De gastvrouw Miranda was heel vriendelijk en heeft zelfs onze ijskoffie even in de vriezer gezet omdat wij in Brabant die ijskoud drinken! En dat alles voor een heel betaalbare prijs!

We wonen niet in de buurt anders zouden wij hier zeker vaker gaan eten. Een aanrader! Het ligt wel wat achteraf en het was even zoeken maar het is zeker de moeite waard. Miranda bedankt!

71. Het was oudjaarsavond en dus erg stil. Maar het eten was prima en de prijs heel bescheiden. Ook de bediening was uitstekend.

72. Wij hebben weer een fijne vakantie gehad, en erg genoten van de sfeer en aandacht ,die jullie aan alle gasten geven. Het eten was weer 100% goed, ook glutenvrij was geweldig.Bedankt en tot ziens. Groetjes van tuffie.

73. Wij zijn net terug van 2 weken op Ruighenrode en we hebben een supervakantie gehad! Na op deze site al wat recensies te hebben gelezen over Merlot waren wij heel nieuwsgierig en zijn er op onze eerste avond meteen gaan eten. En wij zijn tot dezelfde conclusie gekomen als alle anderen: helemaal geweldig! Het eten is heel erg lekker voor een heel schappelijke prijs, de sfeer is warm en gezellig en wat vooral opviel, was dat het personeel ontzettend vriendelijk was. Wij vierden er tijdens onze vakantie een verjaardag en ze hadden zelfs de stoel versierd! Is dat leuk of niet? Als we dichter bij zouden wonen, aten we er vanavond weer. Iedereen van Merlot hartstikke bedankt!

74. Fam. peters

Wij hebben gisteren hier voor het eerst gegeten. De bediening was vriendelijk. De tafellopers mogen een keer vernieuwd worden. Maar het eten was uitstekend en heel lekker voor een redelijke prijs. Wat wij heel leuk vonden was dat de bijgerechten in kleine pannetjes op tafel komen. Ook de zelfgemaakte appelmoes was heerlijk.

Als wij hier in de buurt zouden wonen dan kwamen wij hier regelmatig eten.

Aanrader!!

75. boomkamp

Gisteren voor het eerst hier gegeten. Vriendelijk geholpen. Super lekker gegeten. Ook de bijgerechten zoals de huisgemaakte appelcompote waren geweldig, dikke 10.
    De uitstraling (van het meubilair en inrichting) is wat simpel, maar de kwaliteit van het eten is bijzonder lekker en goed en dat is veel belangrijker. Dus ook wij hebben voor een betaalbare prijs heerlijk gegeten!
    Houden zo!

76. Wat een geweldig eetcafé!!
    Zowel de bediening als het eten zijn perfect.
    Dit maak je zelden mee voor de prijzen van de menu's.
    Geweldig! Een aanrader voor wie in de buurt is.

77. Heerlijk gegeten bij merlot, prijs kwaliteit is heel goed. De bediening is super, het personeel heel vriendelijk en behulpzaam. We komen er zeker nog eens terug.

78. Sinds een jaartje hebben wij een chalet op Ruighenrode. In die tijd hebben we met grote regelmaat gegeten bij Grand cafe Merlot.
    Eten is prima, prijs kaliteitsverhouding is zeer goed. Personeel heel vriendelijk en behulpzaam.
    Onze hond -boxer- gaat ook altijd mee en is daar welkom. Bij binnenkomst krijgt hij gelijk een bak water en een koekje. Geweldig toch.
    We blijven zeker regelmatig komen.

79. Wij hebben erg lekker gegeten bij Merlot! Er is een ontspannen sfeer en de bediening is erg prettig. Netjes en toch heel gezellig. Verhouding prijs/kwaliteit is prima. We komen zeker nog eens terug!

22 februari B Smit

80. We hebben gezellig en lekker zitten eten bij Merlot.
    Aan de inrichting van het restaurant is veel aandacht geschonken en dat is te zien, het heeft een gezellige uitstraling.
    Het eten was erg lekker en ook de bediening verdient een pluim.

81. Berry Olijslager

Zijn hier vanmiddag wezen eten, zeer vriendelijk personeel, kwaliteit /prijs verhouding is zeer goed.
    Zullen zeker vaker komen nu we er een woning hebben gekocht.

A. Olijslager kavel 5

82. Walter & Tineke

Voor het eerst in Lochem geweest. Wij wilden ergens een hapje gaan eten kwamen terecht in Merlot. Wij dachten een eetgelegenheid bij een recreatiepark is een veredelde restaurant, schijn bedriegd.
    Toen wij daar gingen eten waren wij met stomheid geslagen, onze vooroordeel moesten wij bijstellen. Wij zijn geen mensen om iets te schrijven, maar nu doen wij het om andereren op deze eetgelegenheid attent te maken.

Prijs / Kwaliteit is heel goed, bediening op beide dagen was fantastisch, sfeer was goed ondanks dat er weinig mensen aanwezig waren komt vanwege het seizoen.
    Eigenlijk moeten wij alles een 10 geven, maar er is alltijd wel opmerkingen.

Als wij in de toekomst in de buurt van Lochem komen dan weten wij waar wij een hapje kunnen gaan eten.

Walter & Tineke

83. Grand café Merlot is voor ons het neusje van de zalm. Wij komen al jaren op dit park, maar nu kunnen wij daar ook heerlijk eten. Omdat mijn vrouw gluten allergie heeft, waar Theo gelukkig heel veel verstand van heeft. Bijna alle gerechten op de kaart maakt hij voor haar klaar, dus mensen met dit dieet kom naar restaurant Merlot. Ook voor een lunch kun je hier uitstekend terecht. Theo en Miranda doen voor elk dieet hun best, maar zoals hier hebben wij nog nooit meegemaakt. Heel erg bedankt, en wij komen vaak bij jullie eten. Miranda zorgt voor goede sfeer, erg vriendelijk en aangename muziek. Wij voelen ons daar thuis. De prijs en kwaliteit is super. Daarom roepen wij in koor, alle smulpapen verzamelen in Grand café Merlot in Lochem. Groetjes van de Tuffies uit Zutphen.

84. Vanavond hier weer heerlijk gegeten. Ondanks dat het heel druk was, hoefden we niet lang te wachten tot we ons eten kregen. Heel smakelijke Roodbaars en een werkelijk verrukkelijk wild zwijn potje.
    Verder uitermate vriendelijke en attente bediening. Echt een aanrader en wij, we komen snel weer.

85. Een restaurant om heerlijk te eten. Zeer goed eten,goed gemotiveerd personeel in een leuk ingericht restaurant. Dat men nog heerlijk kan eten voor een prijs die lager ligt dan menig andere zaak bewijst dit restaurant. Zeer onder de indruk.

86. Prima park in een mooie omgeving, twee maal gegeten bij het grandcafemerlot, afgelopen zaterdag op het laatste moment nog gereserveerd voor zes personen geen enkel probleem ondanks de drukte. Mooie locatie dit restaurant, leuke inrichting, nette bediening, en bovenal lekker eten, voldoende van alles op de plate, heerlijke salade mooie stukje vlees en de keuze uit patat of gebakken aardappelen PRIMA. Twee avonden gezellig bij jullie gegeten, en de aandacht voor de gasten ook geweldig. Voor herhaling vatbaar★★★★
    Gr. Wim en Antoinette, Lstad.

87. Dit weekend met een groep , 20 personen 2x genoten van een perfect verzorgd ontbijtbuffet en 1 x gedineerd met de groep, petje af voor de mensen van Grand Merlot.

88. Afgelopen zaterdag hier gegeten, via de site eet.nu gevonden. Aan alle verwachtingen werd voldaan. Er hing een goede sfeer zowel binnen als buiten, de muziek is aangenaam en de bediening is super vriendelijk. Het eten was heel erg lekker, vlees was mals, de patat was buitengewoon lekker en de salade had een speciale saus waardoor het een heel erg prettige combinatie werd. Zeker een aanrader! Kom er ook zeker terug.

89. Mijn vrouw en ik zijn hier op advies van deze site gaan eten en het was prima. Zonder deze site had ik het restaurant nooit gevonden. Het restaurant zit verstopt in een vakantiepark maar met de tomtom is hij goed te vinden. Ik had de ruige koe en die was perfect. Mijn vrouw had de warme feta met pijnboompitten en vond het lekker, maar iets te zout. De appel compote en de prei waren erg lekker, nog extra bij genomen en wat een heerlijke maaltijd. Service was prima en erg vriendelijk. Prijs is ook erg vriendelijk.
    Ga zo door Miranda en Theo.

90. Vanavond zaterdag 17-08-13 hier wezen eten. Terras is gezellig aangekleed met parasols, binnen bijna alle tafels gereserveerd. Hebben kipsate-, schnitzel-, kippenvleugeltjes menu besteld.
    Serveerster kwam na tien minuten wachten met drie riante borden eten aan de tafel. Zat bij eten ook veel patat en diverse groentes, waaronder rode kool in een witlof blaadje dat bijzonder lekker en apart was.
    Kippenvleugeltjes erg lekker en veel.
    Kipsate erg mals en lekkere satésaus.
    Vriendelijke bediening
    Snap het hoge cijfer op eet.nu
    Erg lekker/veel gegeten voor leuke prijs!
    Kom zeker terug.

91. r jorritsma

Perfecte plate maaltijden, veel salade, prima vlees, aardige bediening en eerlijke tafelverdeling.

92. 3 dagen super lekker gegeten. Prijs kwaliteit boven verwachting.
    Zeer vriendelijke bediening.

Louis en Rick

93. Afgelopen zaterdag voor de tweede keer gegeten bij Grand café Merlot. We gaan daar één keer per jaar in de buurt op vakantie. We hebben wederom met zijn allen heerlijk gegeten! Zelf heb ik een aangepast dieet en de kok heeft mijn voor-en hoofdgerecht helemaal aangepast naar deze lijsten! Hierdoor had ik de dag erna geen pijnklachten van mijn aandoening, helemaal geweldig. Nogmaals dank hiervoor!

Lekker eten, mooie presentatie, ontspannen sfeer in het restaurant (ondanks dat het vol zat) en geweldige service! Aanrader!

94. We hebben hier met de familie prima gegeten. Attente bediening en in een goede sfeer.
    Iedereren was te spreken over wat er op de borden verscheen. Dit was royaal en netjes gepresenteerd. Daarnaast smaakte ook alles prima.
    Het was ons eerste bezoek, maar we komen hier zeker binnenkort nog eens terug.

95. wim en marja

Heerlijk gegeten voor een zeer schappelijke prijs. Bediening prima en leuke ambiance. Het is een aanrader!

96. R. Wiegerinck

Restaurants hebben soms meer pretenties dan kookkunst. Zo ook dat andere eethuis, ergens in de buurt. Even geen horeca meer dus. Totdat de naam van Merlot opdook. Proberen maar. Prompt vertrouwen in horeca hersteld. Na de eerste keer daar eten direct voor volgende avond gereserveerd. Eerlijk, smakelijk eten voor een meer dan redelijke prijs. Of moet dit luiden: voor minder dan redelijke prijs? Bediening perfect: snel, alert, attent en bovenal zeer vriendelijk, ongedwongen. Zouden ze zomaar extra geld voor mogen vragen. Maar doen ze natuurlijk niet.
    Ron

97. fam Hooyberg

Met de fam. overheerlijk gegeten en een prima bediening. De prijs is laag en kwaliteit van het eten was zeker een 10 waardig. Bent U in de buurt dan is hier een hapje eten geen uitdaging maar een aanrader.

98. Frank en Marjolijn

Sinds 2008 hebben wij een huisje op Landgoed Ruighenrode. Het restaurantgedeelte was in het begin echt beroerd, maar sinds Theo en Miranda het roer hebben overgenomen, is het echt perfect. Zelfs als er weinig andere tafels bezet zijn, is het reuze gezellig.
    De bediening is top, evenals de keuken.
    Je voelt je altijd welkom en ze doen er alles aan om het de klanten naar de zin te maken. De kwaliteit/prijs verhouding is ronduit goed, dit vind je nergens. Zo lekker en zo scherp geprijsd.....daar kan Lochem nog een puntje aan zuigen!
    Wij kijken altijd uit naar een weekendje of weekje vakantie in Lochem sinds Theo en Miranda er zijn. Dit is wat ze noemen gezelligheid en uiteten gaan/borrelen zoals het ooit bedoeld is.

99. Riieky en Peter Stuard uit Arnhem

We hebben afgelopen week weer mogen genieten van jullie gastvrijheid en culinaire hoogstandjes.
    Om chocolade stukjes op het vlees te doen moet je wel erg veel fantasie hebben, maar alle smaakpapillen hebben ontzettend genoten.

Heel erg bedankt.

Tot binnenkort weer,

Rieky en Peter Stuard Arnhem

100. Een leuke verrassing, de sfeer was iets minder omdat er maar drie tafels bezet waren. Het sausje over het vlees mag iets minder scherp. De bediening was erg behulpzaam en vriendelijk. De prijskwaliteit verhouding was heel erg goed.
    Voor ons is dit aanleiding om dit restaurant ( wat overigens vij moeilijk te vinden is) zeker nog een keertje te bezoeken.

Volgende pagina