Hier zie je hoe de meningen over de De Witte Wieven verdeeld zijn.

1. Mediterraans Lochem

Na een middagje thuis bankhangen op, deze trieste zondagmiddag gezellig met Jolanda naar De Basiliek, 2 minuten lopen. We hadden een prachtig plekje bij het raam.

We hebben heerlijk gegeten en natuurlijk ook heerlijk genoten van de fantastische kookkunsten van de kok. En zeker niet de laatste keer!

Onze dag was weer helemaal goed.

2. Mediterraans Lochem

Het was een beetje rustig toen ik hier at, maar onterecht: enorm lekker gegeten voor niet al teveel geld, en de bediening was zeer vriendelijk en bekwaam. Als voorgerecht een stukje brood besteld met de verwachting een saai stukje stokbrood te krijgen, maar dit bleken superverse breekbroodjes te zijn, erg lekker. Als hoofdgerechten varkenshaas met mozzarella (met hele lekkere saus, misschien wel een van de lekkerste hoofdgerechten die ik ooit heb gehad) en een spies van ossenhaas. Persoonlijk had ik de tiramisu liever iets zoeter gehad en de achtergrondmuziek iets minder nadrukkelijk aanwezig.

3. Mediterraans Lochem

Het was op zondagavond wat stilletjes. Door de opening van het Raedthuys?? Maar het was hier weer uitstekend. Een prima voorgerecht, de kogelbiefstuk goed gebakken. Het dessert viel me wat tegen, de combinatie van caramelblokjes bij het ijs niet zo geslaagd. De lekkere huiswijn: een Merlot uit de Pays d'Oc. Al met al een goede prijs-kwaliteit verhouding. De sfeer zou iets gezelliger kunnen, bijv. met een zacht muziekje op de achtergrond?

4. Mediterraans Lochem

Mariska Ruesink

Gezellig restaurant. Heerlijk eten. Vriendelijke bediening. Prijs eten goed.

5. Mediterraans Lochem

Gezellig restaurant.De biefstuk was heerlijk; we hebben heerlijk gegeten.

6. Mediterraans Lochem

H.. Seesink

Wij waren met een groep van acht personen een weekend in Lochem in hotel "Hof van Gelre". Na een stadswandeling hebben wij restaurant De Basiliek bezocht voor een diner. Alle personen waren verrast door de gezellige ambiance van het restaurant, de keurige bediening en gastvrijheid van de restauranthoudster. Ook de gevarieerdheid van het menu en de prijs kwaliteit verhouding vonden wij zeer goed.

7. Mediterraans Lochem

Erg gezellig restaurant, hele leuke bediening, en onwijs lekker eten voor een betaalbare prijs

8. Mediterraans Lochem

Josefien Spoelder

Prima gegeten. Sfeer in restaurant vonden wij formeel, tikkeltje decadent. Mag best iets losser qua sfeer en inrichting. Keuken is goed.

9. Mediterraans Lochem

Super lekker en goed gegeten. De Baseliek is een sfeervol en gezellig restaurant waar je prima kunt eten.

10. Mediterraans Lochem

Weer heerlijk gegeten. Eigenlijk altijd een goede keus om daar te eten. Op de kleine markt in Lochem is het ook nog eens gezellig zitten met al die terrasjes in de buurt.

11. Mediterraans Lochem

Hans en Ellen

Zaterdagavond 22 maart superlekker gegeten. Jammer dat het restaurant niet in Winschoten gevestigd is (dan zouden we er zeker vaak gaan eten!).

12. Mediterraans Lochem

marionn pezy

Heerlijk gegeten! Het is hier gezellig zitten.

13. Mediterraans Lochem

Meerdere malen gegeten.. en elke keer weer top! Blijft goed en lekker! Zeker een aanrader!

14. Mediterraans Lochem

Super lekker gegeten, de garnalen als voorgerecht, de heerlijke dressing op de salade, de boeuf bourguignon die zo geweldig apart gekruid was én dan de allerallerbeste plak brownie die ik ooit geproefd heb, om je vingers bij af te likken. Naderhand nog een praatje gemaakt met de kok, die gelukkig een tipje van het lekkere boeuf bourguignon-recept verklapte. Wat een bescheiden en aardige man, hij glunderde van onze complimenten. Kortom, een aanrader! En de groeten uit Brabant....

15. Mediterraans Lochem

M. Geertsma

Lekker gegeten en de bediening was super! Leuk terras.

16. Mediterraans Lochem

Net eet etablissement en bediening zeer vriendelijk. Gegrild varkenshaasje en spareribs traditioneel besteld en voor de kinderen een hamburger menu.
    Spareribs een dikke tien, super mals en heerlijk gekruid.
    Varkenshaasje ook lekker, ietwat droog aan binnenkant maar dat werd door champignonsaus weer goed gemaakt.
    Een hamburger wat zwart gegrild.
    Aan alle service was te zien dat eigenaren hun best doen om de gasten het na hun zin te maken. Ga zo door!

17. Mediterraans Lochem

RVW

Hier met 2 personen gegeten.
    Voor een normale prijs kun je hier goed eten.
    Restaurant heeft binnen een prettige uitstraling.
    I.v.m. het mooie weer echter buiten gegeten.
    Bediening was alert en vriendelijk.
    Jammer dat het vlees van beide hoofdgerechten lauw werd geserveerd! Dat haalt het niveau helaas naar beneden.

18. Mediterraans Lochem

Theo

Wij hebben hier gisterenavond lekker buiten heerlijk van het 3 gangenmenu genoten en dat voor een vriendelijk prijs (Euro 24,95 p.p.)
    Zowel de voorgerechten alsmede de hoofdgerechten waren heerlijk en met veel zorg bereid ....en mooi opgediend
    Ook een groot compliment voor de bediening die ons netjes en correct bedient hebben zonder ook maar iets opdringerig te zijn en ze wisten ook precies goed te timen wanneer het hoofdgerecht na het voorgerecht geserveerd dient te worden ...alles in alle rust zoals dat bij een avondje uit eten hoort
    Met lekker een espresso met een creme brulle na al met al een zeer geslaagde avond
    Ook de zaak en het toilet zien er netjes en schoon uit ..complimenten!

19. Mediterraans Lochem

Na jaren gezellig sfeer proeven op koopavond in het centrum van Lochem, nadat de auto goed te parkeren was aan de Noord wal. Achter de authentieke voorgevel van De Basiliek op de Kleine Markt kom je binnen in een modern en sfeervol ingericht restaurant. Na een vriendelijke ontvangst mag er een keus gemaakt worden uit de beschikbare tafels. Tijdens het aperitief kan er a la carte een drie gangen menu samengesteld worden. De prijzen zijn betaalbaar. Indien je de eigen leesbril vergeten bent om de kaart te kunnen lezen is dat geen probleem. Als service kun je gebruik maken van een leesbril van de zaak. De gerechten waren van sublieme kwaliteit, zoals de biefstuk mals en smaakvol bereid. De bijgerechten smaakten ook heerlijk! Verse knapperige groente en krokante bruine frietjes. Alles werd netjes, beleefd en verzorgd geserveerd door dezelfde serveerster. Dit is persoonlijker, dan wanneer bij elk gerecht een ander personeelslid aan tafel komt serveren en vragen wat voor wie bedoeld was (wat tegenwoordig vaak voorkomt bij andere restaurants). Voor ons betekende het gezellig tafelen met vrienden en in alle rust samen gezellig bijpraten, waar we alle tijd voor kregen en tot slot werd on nog een rondje van de zaak aangeboden. Achterin het restaurant waren tip top schone en ruime toiletten. Midden in het restaurant kon je een blik werpen in een open keuken, wat nogmaals de verzorgde en hygienische werkwijze bevestigde. Voor ons betekende het een volledige avond gezellig uitgaan.

20. Mediterraans Lochem

Sinds lange tijd weer eens gegeten bij de Basiliek. Hoewel het niet erg druk was, lang moeten wachten op het mandje brood en het voorgerecht (soep). Daarna duurde het nog ruim 1 uur voor de warme maaltijd kwam. Eten op zichzelf niets mis mee, maar een piepklein schaaltje appelmoes en een klein schaaltje rauwkost ( voor 4 personen ) en verder geen warme groenten, was toch een tegenvaller.
    Prijs/kwaliteit niet goed in verhouding.
    Voorlopig hier niet meer naar toe.
    Personeel vriendelijk maar wat onervaren ?

21. Mediterraans Lochem

sandra roes

We hebben een ontzettend leuke avond gehad. Het eten en drinken was erg goed. Personeel was vriendelijk en de sfeer relaxed. Het ziet er ook nog een sfeervol uit en de prijzen zeer betaalbaar. Kortom een absolute aanrader.

22. Mediterraans Lochem

Herman en Ineke van Ingen

Wij zijn gisteravond met vrienden die we al lang niet meer hadden gezien uit eten geweest bij dit sfeervolle restaurant en hebben een heerlijke avond gehad. Prima sfeer, vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Net als de vorige keren trouwens dat we iets te vieren hadden en hier zijn gaan eten. Echt een aanrader. We komen zeker terug.

23. Mediterraans Lochem

Heerlijk gegeten; goede bediening.
    Restaurant ziet er schoon en fris uit en ook nog sfeervol.

24. Mediterraans Lochem

gretha schutte

Met de hele familie bij de Baseliek gegeten.
    We werden gastvrij ontvangen en het eten was heerlijk.
    Ook de bediening was vlot en netjes.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

25. Mediterraans Lochem

Heerlijk gegeten! Genoten van het maandmenu: ossehaasspies. Wij komen hier zeker terug.

26. Mediterraans Lochem

Heerlijk gegeten afgelopen vrijdagavond, alleen de mosterdsaus bij de zalm was te overdadig. De smaak van de zalm viel dit niet ten goede. Verder was het echt lekker en de bediening erg aardig! Een aanrader voor Lochem!

27. Mediterraans Lochem

Tjeerd en Rina

Gisteravond heerlijk en bijzonder smaakvol gegeten.
    Gezellige ambiance en zeer vriendelijk, vrolijk en opgewekt personeel. Een voorbeeld voor meer restaurants.

We hebben Zeebaarsfilet met mediterrane rijst en de Gebakken Gamba's met spaghetti aglio olio gegeten. Vooraf de Garnalensalade en Gefrituurde Calamari's. Voortreffelijke smaakcombinaties. Ruime porties, kortom een meer dan uitstekende prijs / kwaliteit verhouding.

We kunnen het voor iedereen aanraden.
    We komen zeker terug.

28. Mediterraans Lochem

Met ons 3e

Wij zijn op de recencies afgegaan,maar het is ons tegengevallen.
    Het is het net NIET.
    Broodmandje= goedkope Aldi broodjes met nep kruidenboter en aïoli.
    Haastrio=veel te doorbakken,en ziet 't bijna niet op je bord liggen.Saus die erbij hoort wel goed van smaak maar zo uit een pakje,JAMMER....Personeel is wel erg vriendelijk.

29. Mediterraans Lochem

Gisteravond met zijn vieren gegeten bij de Basiliek.

Goede sfeer en prettige bediening.
    Het eten was heerlijk!

We komen snel weer terug!

30. Mediterraans Lochem

Een prima ontvanst door de gastvrouw in een gezellige ambiance. Eerlijk gekookt, alles goed op smaak. De zalm is aan aanrader! En dat voor een prima prijs / kwaliteit verhouding.

Komen zeker terug.

31. Mediterraans Lochem

Laatst hier voor het eerst wezen eten, met toch wel de nodige verwachtingen. Op het eerste oog gezellig en trendy ingericht. We mochten plaatsnemen aan een tafeltje die helaas erg dicht naast de voordeur stond, waardoor we vaak op de tocht zaten.
    Vooraf hadden 2 van ons de gamba's. Die waren lekker.
    Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor een Trio van de haas en de Boeuf Bourguignon. Helaas was al het vlees van de Trio veel te lang gebakken.
    De Boeuf Bourguignon was nogal flauw van smaak, vergezeld met de nodige diepvriesgarnituur.. jammer.
    Prijs/kwaliteitverhouding is verder prima, maar we betalen liever iets meer, voor beter.

32. Mediterraans Lochem

ambagtsheer

Wij zijn zeer tevreden over het eten bij de Basiliek.
    Als ze zo doorgaan komen we zeker wel weer terug.
    Ook de prijs is voor iedereen goed te betalen,hoop dat het zo blijft!! We kunnen het bij iedereen aanbevelen om hier gezellig te eten. Ga zo door!

33. Mediterraans Lochem

Woensdag j.l. hebben wij in het nieuwe restaurent De Basiliek in Lochem gegeten. Wat een ontzettend gezellig en sfeervol eethuis is dit geworden en wat was het eten weer heerlijk (als vanouds). Koken kan Emad als de beste maar dat wisten we al. Het restaurant zit nu op een erg leuke lokatie. Een aanwinst voor Lochem! Wij wensen Yolande, Emad en personeel heel erg veel succes en plezier in dit prachtige nieuwe onderkomen.

34. Mediterraans Lochem

Gisteren in de nieuwe Basiliek op de Kleine Markt gegeten.
    Wat een prachtig pandje, mooi van buiten en sfeervol van binnen.
    Echt zeer geschikt voor een grotere groep maar ook knusse plekjes waar je gezellig samen een hapje kunt eten.
    Het eten was voortreffelijk maar dat wist ik eigenlijk al wel, ook in de Walderstraat kookte Emad als een 4 sterrenkok, en dat was nu weer zo.
    De prijs /kwaliteit is zeer reeel, eigenlijk kan ik niets bedenken wat ons niet bevallen is in de Basiliek.
    Ik wens Emad en Yolande dan ook alle geluk en voorspoed toe.
    We komen zeer zeker terug!

35. Mediterraans Lochem

We hebben gisteren heerlijk gegeten bij de nieuwe Basiliek. Het openingsmenu is echt aan te raden! We willen graag wat feedback geven op de inrichting van de Basiliek. Het zag er allemaal erg verzorgd uit. Wij vonden iets te veel bruin. Misschien een idee om de wand aan de kant van de bar aubergine te kleuren (zoals de stoelen) en in het bloemenbehang af en toe een aubergine bloem terug te laten komen. Op lekker eten moet je wachten. Misschien is het een idee om midden in het restaurant een leestafel te plaatsen met mooie lampen erop. Op het eettafeltje kan dan alvast een bordje gereserveerd staan, terwijl de mensen met een glas de krant kunnen lezen. Mochten ze dat willen. Het is maar een suggestie. Heel veel succes en tot gauw! Johan en Marijke Aartsen

36. Mediterraans Lochem

Inmiddels zijn we 2 maanden en nog iets verder.
    We zijn verhuisd en gisteren (19 september 2011) hebben wij onze deur geopend aan de Bierstraat 6 (kleine markt) te Lochem.

Wij hopen u dan ook binnenkort weer te mogen begroeten,

Met vriendelijke groet,
    Emad en Yolande
    Restaurant de Basiliek
    Bierstraat 6
    7241 AH Lochem
    Telefoonnr: 0573-258082

37. Mediterraans Lochem

Wij zijn maandag 18 juli j.l wezen eten. Heerlijk gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij hebben genoten, voor iedereen aan te raden. In een woord top. Komen zeker terug.

38. Mediterraans Lochem

Prima restaurant, heerlijk gegeten, vriendelijk personeel.

Wij waren daar zaterdagavond 2-7-2011 en het hele restaurant zat tjokvol, maarja dat is niet zo verwonderlijk want je kunt daar heerlijk eten voor een schappelijke prijs.

Dit restaurant is voor iedereen een aanrader.

39. Mediterraans Lochem

Michael en Johanna

Complimenten aan de kok maar ook aan de bediening.

Alles was even lekker en vers gemaakt.

Jammer dat we niet in de buurt wonen anders gingen we er elke week even smikkelen, zeker voor die prijs!

40. Mediterraans Lochem

Heerlijke pizza gegeten hier en de prijs (woensdag veel pizza's voor 7,50) is ook ouderwets lekker. Mochten wij ooit nog in Lochem komen dan gaan we zeker weer hier eten.

41. Mediterraans Lochem

George Oudt

Goede en vriendelijke bediening, heerlijk eten, pizza's de lekkerste van Lochem. We komen hier graag en vaak.

42. Mediterraans Lochem

Heerlijk gegeten, ontspannen sfeer en vriendelijke bediening...

Hier komen wij zeker terug!

43. Mediterraans Lochem

We wilden even een frietje halen.

Maar kwamen toen langs de Basiliek en hebben toen een pizza gegeten en die was heerlijk.

We komen zeker terug.

44. Mediterraans Lochem

Ben er 3 keer in zeer korte tijd geweest.

Bijzonder lekker gegeten. Heerlijke salade met klasse-dressing, tortellini, pizza en gegrilde varkenshaas, met in plaats van patat, een lekkere spaghetti, goede tiramisu. Dit alles zeer goed betaalbaar.

Joh, wat kan die Emad koken!

Leuk, vriendelijk en attent personeel.

Kom ik weer in Lochem, dan zien ze mij daar zeker weer!

45. Mediterraans Lochem

T. de Boer

Goed gegeten bij de Basiliek. Wel tamelijk lang wachten op het eten, 45 minuten. Tip aan de gastvrouw: niet weer de vloer gaan vegen aan het eind van de avond als er nog gasten zitten te eten.

46. Mediterraans Lochem

Maarten

Geweldig restaurant, en wat een goed eten. We hadden onze kinderen van 2 en 5 meegenomen en we hebben ons met z'n vieren goed vermaakt. Het eten was snel, de salade vers, de 2 pizza's heerlijk en de pasta's (Pasta Ravioli met spinazie en de Tortellini precies goed). Het is niet echt een kindvriendelijk restaurant, er is geen kinderhoekje, maar dat hoefde voor ons ook niet. Wel een kinderstoel aanwezig trouwens. Complimenten aan de kok en voor de bediening!

47. Mediterraans Lochem

Ver uit het beste restaurant in Lochem en omstreken.

Heerlijk gegeten!

48. Mediterraans Lochem

Knus en gezellig restaurant in het centrum van Lochem, wij zijn er pas wezen eten en is goed bevallen! De kaart is gevarieerd en onze pizza was supervers en lekker! Bediening is bijzonder vriendelijk dus voor ons een gezellig avondje uit. Hier komen we zeker nog eens terug!

49. Mediterraans Lochem

Heel erg gezellig restaurant met hele goede bediening en heerlijk eten. Voor herhaling vatbaar en dat gaan we zeker doen.

Vorige pagina