Den Ouden Heere in Lisse

Voor de deur of in de directe omgeving

ma 17:00 - 22:00

8. Betalen Visa Master Card pin

ma 17:00 - 22:00
di 17:00 - 22:00
zo Gesloten

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1245432035 86
1264820939 82
1284209842 81
1352071004 81
1419932166 77
1671987911 77

1. Femke

2. Eigenaar vreselijk onbeschoft! Rascistische opmerkingen naar gasten dat ze tegen naar “hun eigen land” moest gaan…
    Drinken en eten veel te duur!
    Ik snap werkelijk niet iemand zo onprofessioneel kan zijn.

3. Kees, Lucas en Marieke

Bij Den Ouden Heere in Lisse klopt het allemaal.
    Dat maakt dat het smaakt.
    De porties zijn goed, de kaart is op elkaar afgestemd, de sfeer is intiem.
    Er wordt gezegd dat DOH prijzig is, het is inderdaad niet het goedkoopste restaurant in Lisse. Dat maakt ook helemaal niet uit omdat het gewoon genieten is bij DOH. Na een bezoek aan dit restaurant kun je lekker lang nagenieten, omdat het allemaal klopt, daarom. Daar willen wij dan zeker wat meer voor betalen!

4. N.v.Diest

Goed eten

Een arrogante eigenaar die geen enkel gevoel voor service verlening heeft,jammer.

5,1
  5. Eigenaar reageert niet netjes als hij een week van te voren een afzegging krijgt voor kerst. Daarna krijg je nog zo'n sms.

Hoe durf je om zo een reden een kerstdiner te annuleren een paar dagen voor de kerst. Om mensen zoals jullie maakt horeca Nederland zich nou boos. Meer dan onbeschoft om een bedrijf zo te laten zitten met een kerst diner. 😡😡😡

6. Voor de 6e keer hebben we gegeten bij Den Ouden Heere. Samen met 3 kinderen, en onze ouders kozen we voor de dagschotel en dessert, hetgeen prima eten was. Het wachten op het dessert duurde even. Mijn zoontje van 3 jaar werd wat ongedurig. We zijn even bij de bovenafdeling van het restaurant wezen kijken (je kan daar ook naar beneden kijken via een midden-opening). Toen we dat deden werd de eigenaar erg boos en begon door het restaurant te schreeuwen dat we onmiddellijk naar beneden moesten komen. Ik antwoordde dat we dat zouden doen. Wat ons erg tegenviel was de zeer boze chef die ons openlijk voor schut zette in het restaurant. Ik heb hier letterlijk gegeten en gedronken. Conclusie: eten was prima, klantvriendelijkheid super slecht, en de sfeer was direct verziekt. Geen restaurant voor kinderen zou ik zeggen. De sterren voor de service zijn dan meer bedoeld voor de ober die ons bediende.

8. De Franse Week bij De Ouden Heere in Lisse. We zijn op een prettige manier ontvangen en verwezen naar de eerste etage (pas op je hoofd want de balk hangt een beetje laag). Een tafel onder een dakbalk, maar het ging prima. Een in plastic geseald menu. Mensen wat onpersoonlijk maar wel makkelijk in het schoonmaken, maar in uw bedrijf dat een beetje klasse wil uitstralen is dit wel erg matig.

Wel een leuk uitzicht op de verbinding met de bar. Middels een lift met een oud tegengewicht (gewicht van een oude weegschaal) worden de drankjes, voor iedereen zichtbaar, naar boven gehaald en de nieuwe opdracht naar beneden verstuurd.

Het Franse menu bestond in mijn geval uit eend, paddenstoelensoep, lam en een kaasplankje met vijgenbrood. Het diner was best wel goed te noemen. Niet uitzonderlijk maar oké, Frans.

Toch twee dingen over de ambiance. Allereerst is het ronduit vies als je in de baklucht zit van vissen-vet. Gewoon een echt goede een schone afzuiging moet dit toch op kunnen lossen.
    Een tweede was zeker de achtergrond muziek die alleen maar bestond uit het dreunen van de bas en verder niets. De boxen zijn zo opgehangen dat inderdaad alleen de bas doordringt in de restaurantruimte. Of uitzetten die muziek als het druk is of het geluid in de zaak beter verdelen zodat muziek echt gehoord kan worden.

Als je een dergelijk menu hebt zou het leuk zijn als er een wijnarrangement bij aangeboden wordt. Dat maakt een avond compleet en een tikkie meer Frans. Tevens valt het op dat de horeca steeds meer zichzelf uitkleed. Een amuse? Niet gezien. Betalen voor een stokbroodje?

Het eten was zeker niet slecht te noemen zoals ik al eerder zei. Maar De Ouden Heere van Lisse zou toch iets moeten doen aan het geheel. Lisse en nabije omgeving hebben overigens een behoorlijke bezetting waar het eetgelegenheden betreft. Vandaar mijn advies aan De Oude Heere, "zorg net iets meer voor uw gasten. Het hoeft niet veel meer te kosten maar het levert zeker meer op".

Andre Grundmann

9. Lekker eten. Jammer dat er voor een stukje stokbrood met kruidenboter zoveel betaald moet worden. Bij veel restaurants is dit gewoon gratis. Ook zou er zonder te vragen gewoon water met ijs op tafel kunnen worden geserveerd. De bediening is prima.

10. Ik heb hier 2e Kerstdag gegeten met mijn ouders. Het eten was erg lekker maar er waren wat minpuntjes. Bij binnenkomst werd gevraagd om een cocktail. Door de manier van vragen kregen wij het gevoel dat het (bijna) gratis was, maar uit beleefdheid vraag je dat niet. Deze cocktail kostte €5.50! Ook was de wijn erg duur, €4.30 per glas en het glas was nog niet eens voor de helft gevuld. Een fles water kostte €5,-.

Na het dessert wilden we koffie/thee. Deze werd geserveerd met 3 lekkernijen per persoon. Wij dachten dat dit (gratis) erbij hoorde omdat we niets lekkers hadden besteld. Uiteindelijk kostte 3 hele kleine lekkernijen 2,50 p.p.. Erg jammer, iets serveren terwijl je het niet besteld hebt. Je moet wel een dikke portemonnee hebben om hier te willen eten.

6,3
  11. Gisteren met mijn vrouw gegeten bij de deze zaak. we hebben dit restaurant al eerder bezocht en zijn zeer tevreden over de gastvrijheid en het eten (wat op hoog niveau blijft).
    Een heerlijk avondje genieten in een ontspannen sfeer, ben je er nog niet geweest kan ik deze zaak van harte aanbevelen.

12. Eten was erg goed (behalve die zak patat), naast ons fles wijn die we bestelden vroegen wij ook om een karaf water. Helaas was dat niet de bedoeling want anders zouden we alleen water drinken en daar verdienen ze niet aan. Wij vinden- als je goed wil eten en proeven er dan ook water is om te neutraliseren, dus dat vinden we een grote minpunt, ook de manier hoe dat werd gezegd. Verder maar geen koffie met likeur besteld, en elders maar een afzakkertje genomen. Jammer.. het is niet voor herhaling vatbaar.

13. Een gezellig en trendy restaurant met een sfeervolle openhaard en bar. Wij komen er al jaren en de kinderen gaan van jongs af aan mee. Voor vermaak van onze kleinste komt regelmatig het kleurboek en kleurpotloden op tafel. De kaart is aantrekkelijk met mooie gerechten die regelmatig variëren en daarnaast een aantal favoriete gerechten die vast terugkomen. Zo zijn de spareribs en de tournedos nergens beter dan bij Den Ouden Heere. Ook voor de kinderen zijn er meerdere lekkere mogelijkheden. Afgelopen zaterdag weer top gegeten!

14. Sabine schaap

Echt heerlijk gegeten gisteravond. Zou vanavond wel weer wilen... Top! Een aanrader!

15. Wat fijn dat je op deze site als restaurant kunt reageren op een recensie. Deze meneer verdraaid het verhaal behoorlijk, heeft zich belachelijk laten gaan en vind het nu nodig om ons op werkelijk alle restaurant sites zwart te maken. Het werkelijke verhaal is dat deze meneer zonder reservering met alle geluk bij ons terecht kon in een bom volle zaak, perfect is bediend, geweldig heeft gegeten, een super leuke avond had, €.95.00 moest afrekenen met twee personen, 3 gangen menu, mooie wijn, daarna irish koffie, koffie, likeur, huisgemaakte bonbons van witte chocolade, boter koek uit eigen keuken, brownie en een geweldige entourage heeft gehad. Voor deze koffie rekenen wij in dit geval €0.75 per persoon extra, als je daar dan een geweldige rel van gaat maken, keurig antwoord krijgt maar daarna weer precies het zelfde verhaal tegen het personeel gaat ophangen dan is bij ons de maat vol! Sorry voor deze meneer maar zelfs bij ons is er een grens van wat wel en niet kan. Wij gaan door met waar wij goed in zijn, service, kwaliteit, gezeligheid en een super sfeer, maar wel zonder deze meneer. Vriendelijke groet DOH Lisse.

16. Zaterdag 2 april heb ik samen met mijn vriendin gegeten in uw restaurant. Het 3-gangenmenu was van hoog niveau. Omdat wij voor het menu kozen hebben we de dessertkaart niet meer gezien. Nadat ik de rekening kreeg viel me op dat de koffie voor € 4,-- werd berekend. Bij navraag kreeg ik direct een kleinerend antwoord: "wij serveren koffie en thee altijd standaard met ons huisgemaakte lekkernij". Wij eten vaak buiten de deur en komen ook regelmatig in de betere restaurants waar dat niet standaard is. Zijn opmerking "dat slaat nergens op wat u zegt en ga maar in Amsterdam eten, daar tref je niet anders!" Deze opmerking werd luid gebracht zodat iedereen het kon horen. Ik merkte dan ook op of hij niet zo tegen me wilde schreeuwen. Vervolgens liet hij mij de dessertkaart zien waarop inderdaad stond dat koffie standaard wordt geserveerd met extra's. Jammer dat we die kaart niet eerder zagen. Maar wat een arrogante vertoning zeg!

17. Een heel gezellig restaurant met een mooie uitstraling en prima eten! Ik kom zeker nog eens terug!

18. wim de ruiter

Super lekker gegeten. Leuk restaurant, goede uitstraling. Bediening is ook prima.

19. Tweede druilerige dag te gast in dit bedrijf. Sfeervolle inrichting, vriendelijke bediening en keuken op hoog niveau. Eigenaar/gastheer meestal aanwezig. Aangenaam verrast door het dagmenu: wie zegt er nou nee tegen parelhoen als die ook nog eens gevuld is met smeltende eendenlever... De prijs past in positieve zin niet bij het gerecht. We hebben ons niet voor niets zo snel opnieuw laten verrassen door de nieuwe kaart; de tempura van gamba met kerrie en peper is een droomgerecht en dat vindt mijn lieve disgenoot ook van de Oosterse vleeshapjes. Verwend worden we met frisse, Oosterse warme doeken en huisgemaakt lekkers bij de koffie. Top!

20. In één woord: top!

Op nieuwjaarsdag heb ik samen met mijn vriend hier gegeten. Bij binnenkomst een warm ontvangst en een héérlijk glas champagne om alvast het nieuwe jaar in te luiden. Zoals altijd prachtige gerechten op de kaart en keus uit wijnen van topkwaliteit. De bediening is goed, leuke meiden die er graag voor zorgen dat de hele avond alles naar wens is! Ontspannen sfeer en heerlijke muziek. Bij de koffie kregen we ook nog eens kleine oliebollen: origineel en zéér attent!

Den Ouden Heere in Lisse is een begrip in de bollenstreek. Een échte aanrader!

Wij komen hier dan ook heel snel weer terug!

Groet, S. Vogel.

21. Renata Jansen

Als vaste gasten van DOH hebben ook wij op nieuwjaarsdag hier gegeten. Zoals altijd was het zoals je mag verwachten van een restaurant dat al 24 jaar bestaat en altijd vol zit. Leuke meiden in de bediening, glas champagne en een warm welkom bij binnenkomst. Prachtige sfeer met een lekker muziekje op de achtergrond en nog belangrijker de top kookkunst van Eric en zijn team.
    DOH is top en dat vinden ook onze kinderen, we zijn niet voor niets al jaren vaste klant. Hier kunnen veel restaurants nog een voorbeeld aan nemen.

Dus heb je zin in een gezellige sfeervolle avond met top eten moet je gewoon bij DOH zijn! Met vriendelijke groet, Familie Jansen, Haarlem.

22. Wij hebben vandaag op zaterdag 1 januari 2011 hier gegeten en hebben een slechte ervaring met klachtenafhandeling gehad.

We waren met 2 volwassenen en 2 kinderen en werden boven neer gezet bij het raam en dicht bij een deur waar het personeel steeds door heen moest naar boven. Door het openen kwam er elke keer een zeer koude wind langs ons, wat niet prettig is, dus naar mijn mening, geen plek om je klanten te laten eten. We namen spareribs en deze waren opzich prima, maar misten een bordje om de kluiven op neer te leggen en ook hadden we geen doekjes om je handen mee schoon te maken. Tevens zat bij de salade (zeer simpel en saai) geen bestek om op te scheppen.

De sausjes waren duidelijk kant en klaar, niet een goede kok waardig. De patat was nog rauw en slap en na hier de bediening van op de hoogte te hebben gebracht, werd doodleuk gezegd: volgende keer moet u dit maar even aangeven, dan krijgt u gewoon een nieuwe. Hierna liep ze weer weg en stuurde een collega om de rest van de tafel leeg te ruimen. Ook tegen deze collega verteld, maar ook zij liep zeer geïrriteerd weg. Geen excuses of goedmakertje en vervolgens kregen we de rekening inclusief de patat en ook nog eens een schoteltje met maar 3 pepermuntjes. Kortom, geen zaak om nog een keer terug te komen.

23. De bediening is goed. De carpaccio smaakte niet erg vers. Hoofdmaaltijd (vis in ons geval) was goed. De sfeer is een beetje geforceerd jolig.

24. Ach, wat moet ik daar nu nog over zeggen. Ik kom al bij dit restaurant sinds Hans daar zit, het zijn vrienden geworden en het is er fantastisch dineren. Ik kan niks anders zeggen, een absolute aanrader en Eric de chef kok, werkelijk zalig eten, mooie kaart en een top bediening. Hier ga je graag naar toe voor een fijne avond.

25. Heel lekker gegeten, echt geweldig. Zeker een aanrader en leuk voor kinderen.

26. Ruim anderhalf jaar kom ik nu in "Den Ouden Heere".

Een voorwaarts compliment is nu eens zeker op zijn plaats.

Culinaire originaliteit, variatie en creativiteit gedurende de vierjaargetijden. Ontspannen sfeer en ambiance waar je even de knop kan omdraaien. Waardering voor de voltallige crew en staf.

27. Vincent

Van de week bij Den Ouden Heere in Lisse gegeten. We hebben er echt een onwijs leuke avond gehad. Al bij binnenkomst werden we vriendelijk begroet en onze jassen werden weg gehangen. De bediening was heel vriendelijke en kon op al mijn vragen antwoord geven. Heel goed gegeten, ook meer dan voldoende. Hiervoor alle complimenten.

Groeten, Vincent.

28. Samen met me zus hier gegeten. Viel erg tegen. Voorgerecht was redelijk maar mijn hoofdgerecht, slibtong met een zak patat was ver onder de maat. Met een klodderetje hollandaisesaus was het niks bijzonders. Ook de bediening was slecht. We vroegen om wat stokbrood, moesten we wachten omdat ze dat altijd pas gaven als het voorgerecht besteld was. Toen het uiteindelijk zover was, kregen we 4 minisneetjes. Zonde van al dat boter....Nagerecht(proeverij van versschillende nagerechten) was wel lekker. Lang moesten we wachten op onze drankjes. Prijs-kwaliteitverhouding dus niet best....Gelukkig toch nog een leuke avond gehad want door dit alles kregen we aardig de slappe lach. Wij gaan er in ieder geval niet meer heen.

5,5
  29. Warme ontvangst waarbij de jassen netjes werden aangenomen. Verrassende uitgebreide kaart, voor iedere smaak! Voor de "simpele eter" prima sate en uiensoep en voor de echte kenner wordt er prachtig gekookt en kan je met een mooie fles wijn genieten van een perfecte avond. De bediening is heel vriendelijk en de sfeer is goed. Ondanks de trendy inrichting met zwarte muren en wit leren stoelen, geeft het restaurant je een warm gevoel met de piano, openhaard, oude houten vloer en de sfeervolle verlichting. Zeker een restaurant waar wij terugkomen. Gr Sander.

30. Riet en Marja

Een gezellig restaurant waar we heerlijke saté hebben gegeten. Wat minder vonden wij het feit dat als je een cappuccino besteld, je er wat lekkers bij krijgt en vervolgens betaal je dan € 4,25 voor een koffie compleet!

31. We hebben hier een keer de daghap gegeten, die ze doordeweeks serveren. We kregen een tafeltje op de bovenverdieping toegewezen, met uitzicht op het Vierkant. Heel leuk. Ook leuk is het drankliftje, blijft grappig om te zien. De biefstuk met broccolipuree was erg smakelijk en de bediening vriendelijk en attent.

Ook een keer wezen borrelen op vrijdagavond en toen was het ook druk, maar gezellig.

32. Heel gezellig restaurant waar wij al jaren met heel veel plezier komen! Gezellig interieur, open haard erg sfeervol! Kaart afwisselend en goed! Elke week een ander menuutje, bijzonder lekker!

Al met al een aanrader!

33. Hendrik Jan

Ik ben een collega en als ik in Nederland ben is dit zeker het beste restaurant waar ik kom.

De bediening is top, het eten is top en de sfeer is top.

Ik wou dat ik mijn zaak zo goed als de Oude Heere voor elkaar kon krijgen.

34. Restaurant met professionele bediening, niet opdringerig en veel leuke gasten.

Mooie aankleding en lounge of jazz achtergrond muziek, soms life muziek, in het kort een ambiance voor een mooie avond uit.

Wisselende (seizoens) kaart met een basis kaart vol favorieten, verder een dagelijks 3-gangen menu (soms 4) en tot 20.00 uur een gezonde daghap.

Ik had als kadootje deze avond, met een bevriend echtpaar, een speciaal menu met de kok besproken, werkelijk grote klasse, ze spreken er nog over.!

Iedere gang een nieuw verrassend stuk serviesgoed met als toppunt een schilderijtje van mooi eten.

Eigenaar heeft meer dan goede kennis van wijnen en dus is de wijnkaart een plaatje voor de liefhebber.

Was een fantastische avond en is inmiddels vele malen herhaald in groot of kleine vorm.

Dit restaurant is door de jaren heen in vele opzichten gegroeid.

Voor mij blijft het nog steeds een echte aanrader.!

35. Zaterdagavond 21 november met 8 personen gegeten.

De 4 mannen gingen voor het 3-gangen menu (29.50 p.p., en bij dit menu zat nu zelfs een vierde, extra gangetje, een lekker kokossoepje) en de dames aten a la carte.

Over het eten niets dan lof, het smaakte voortreffelijk. Ook de dames van de bediening vond ik erg vriendelijk en ze gaven een duidelijke uitleg van de menu's.

Alleen, het duurde echt wel lang, maar dan ook echt lang.

Kwart na 8 zaten we aan tafel. Het was bijna half 10 toen we een voorgerecht kregen en dat was zowat de trend van de hele avond. Ik heb trouwens nog nooit in mijn leven ergens zo lang op een kop koffie moeten wachten.... Gelukkig waren we met een leuk gezelschap, dan doet dat wachten wat minder pijn, alhoewel ieder van ons op zijn/haar beurt er toch wel wat last van had.

Maar zoals ik al zei, het eten was wel erg lekker, en de koffie ook.

Verder zat het restaurant goed vol. Ieder plekje in het restaurant is benut. Het ziet er dan ook enorm druk uit als je binnenkomt, maar verder heeft me dat in de ambiance helemaal niet gestoord. Een pianist luisterde de boel op en ook dat vond ik best aangenaam.

Ondanks het wachten toch een heel aangename avond gehad.

36. Matige sfeer en arrogante bediening, een beetje uit de hoogte. Kon je ook wel terug zien aan de gasten. Eten was zeker goed. Zul je ons niet snel terug zien.

6,5
  37. Gegeten op 13/08/2009, had telefonisch gevraagd of ik ergens speciaal kon zitten en dit was mogelijk. Echter bij aankomst kreeg ik als klant gelijk de pin op de neus omdat ik zei dat ik graag in de hoek wilde zitten en dit had afgesproken. Werd gezegd dat kan niet, want ik ga geen tafel met zes zitplaatsen wijzigen in twee. Kan ik inkomen, alleen had het iets anders gezegd. De klant is en blijft tenslotte koning.

Ik ga er dus absoluut door de arrogante opstelling voorlopig niet meer eten. Bediening was m.i. niet optimaal, zelf had ik er voor gezorgd dat je dan extra aandacht krijgt.

Op het eten was niets aan te merken. Was goed.

Is jammer dat constant de buitendeur openstaat en je iedere koude windvlaag meekrijgt. Zelfs in de zomer was dit het geval.

6,5
  38. Daan van Olfen

Bediening vriendelijk. Wel wat langzaam, ondanks een niet te drukke donderdagavond. De kabeljauw was naar onze smaak niet echt vers. Het lamsvlees lekker.

39. eric 20 punten

Afgelopen zaterdag 9mei, fantastisch gegeten. Mooie voorgerechten en zeer smaakvolle hoofdgerechten. De desserts waren subliem met een mooie opmaak. Het was erg gezellig en we werden goed ontvangen en bediend door kundige mensen. Goede wijnen van een mooie komplete wijnkaart. Er werd goede en moderne lounge muziek gedraaid. Aan het eind van de avond nog lekker zitten na te borrelen aan de bar... we komen zeker snel terug.

40. Jan Linker

Gezellige 'tent' van Hans, leuke mensen, prima eten, ongedwongen sfeer. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Een leuke zaak!

41. Sfeervol restaurant, we hebben er heerlijk gegeten, mooie wijnkaart. Verrassende gerechten op de kaart, zeer vriendelijke bediening.

We komen graag weer!!

42. Een mooi en sfeervol restaurant met lekkere loungemuziek. De dames en heren in de bediening zijn zeer attent.

De gerechten van een uitgerbreide kaart worden op een mooie manier gepresenteerd, vooral de proeverij van voorgerechten. Allemaal verschillende kleine gerechtjes in glaasjes en op kleine bordjes. Helemaal top!! Hebben een geweldige avond gehad.