Brasserie de Buren in Lisse

1320455632 89
1380721927 92
1420899457 83

1. Tanja Bouwhuis

Meerdere keren hier geweest was toen prima.
    Gisterenavond was het waardeloos, slechte ontvangst na 10 min pas vragen wat te drinken na drank pas de kaart en na 5 kwartier de kaart stokbrood zou gebracht worden, moest hier zelf weer om vragen.
    Bij het afhalen van de tafel nog etensresten laten liggen staat niet heel smakelijk als je nog een nagerecht zou nemen.
    Het was druk, maar sorry je betaald er genoeg voor dus verwacht ook een gezellige avond zonde ergenis.
    Heel jammer ik kom niet meer terug.
    Heb het wel bij het afrekenen verteld hoe ik er over dacht, meisje sprak mij keurig te woord en bood excuus aan en een bak koffie.
    Jongen doe hier wat aan dit kan echt niet, zo zonde voor zo. N prachtig restaurant.

2. Wij hebben het als goed en gezellig ervaren.
    Klein minpuntje. Het eten niet tegelijk opgedient.
    Het was druk, dus daar kan het aan liggen.
    Verder leuke uurtjes bij jullie gehad.
    Ik denk voor herhaling vatbaar.
    Met groeten.

3. Vaker geweest maar deze keer viel het enorm tegen. Het duurde ruim een uur voordat de voorgerechten werden opgediend. Druk was het absoluut niet. De bediening was vriendelijk maar had geen actieve werkhouding (onderling kletsen i.p.v. tafels afruimen). Prijs/kwaliteitverhouding was zeer matig. Spareribs verbrand en ribeye had vreemde smaak. Geen dessert genomen. Niet meer voor herhaling vatbaar. Zonde van het geld.

4. Cobi Adriaanse

Zeer knus restaurant met leuk personeel en erg lekker eten. Zeker een aanrader.

5. Anoniem

We hebben heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant!

6. Wezen uit eten bij de Buren in Lisse, leuk ingericht en leuke sfeer. Wel jammer dat de tafels niet zijn ingedekt bij reservering. Staat wel een emmer op tafel met bestek. Voor de rest heerlijk gegeten en zeker aan te raden!

7. Waardeloos! Ik vroeg er groeten bij. Ik kreeg boontjes, dit was voor mij geen probleem. Mijn vrouw kreeg ook boontjes. Die van m'n vrouw waren redelijk gaar en lekker, die van mij hard en alles behalve gaar! Bij m'n vrouw werden ze gelijk opgediend met het hoofdgerecht, ik moest er lang op wachten. Eindelijk kreeg ik ze. Smerig en niet gaar terwijl mijn hoofdgerecht inmiddels flink was afgekoeld. Er staat geloof ik negen man personeel. Allemaal vliegen aan t vangen i.p.v werken! Leer 1 ding! Dien als je wat op dient al het eten tegelijk op! En niet in fouten etappes! En gaat er wat fout, biedt dan namens het huis wat aan. Dit sloeg nergens op! Maarja als er wat mensen binnen zitten krijg je al gauw kapsones! Bleh!
    Voor mij nooit meer!

8. Ondanks dat er nog tafels vrij waren voor in het restaurant kregen we achter de bar, een nogal donker gedeelte, een tafeltje toegewezen.
    Het duurde erg lang voordat onze bestelling kwam, wel echt vriendelijke bediening.
    De biefstuk die mijn partner had besteld was prima, maar mijn hamburger stelde niets voor. Een diepvriesbroodje amper garnering, geen saus en vijf partjes aardappel,
    En dat voor € 11,50 ...

9. Monique Berkhout

Het eten was goed, maar wat duurde alles lang. Genoeg personeel die tijd had om 't heel gezellig met elkaar te hebben, maar 't eten liet echt heel lang op zich wachten.

10. Heerlijk genoten, hippe trendy sfeer en super prijs/kwaliteitsverhouding!

11. Eten en drinken was super! De service had iets beter gekund. Moesten de ober vragen of we konden bestellen terwijl we de kaart al lang bekeken hadden.

12. Wij aten vanavond voor het eerst bij de Buren en waren aangenaam verrast. Erg vriendelijke bediening en het eten smaakte voortreffelijk. We bestelden twee keer De Proeverij en twee losse voor- en hoofdgerechten. Allemaal bijzonder smakelijk, ook de Proeverij van desserts. We hoefden niet lang op het eten te wachten en ook de tijd tussen de gangen was beslist niet te lang. Meestal gaan we maar 1x naar een restaurant maar naar de Buren gaan we vast nog eens!

13. Normaal gaan we eten met zijn tweeën. Nu, in verband met mijn verjaardag, hebben we het iets forser aangepakt: een mannetje (en vrouwtje) of 40. Natuurlijk wel een afspraak gemaakt en voor deze 40 gereserveerd. Een menu werd samengesteld en het feest kon beginnen. Trouwens opvallend dat je in een populair restaurant in Lisse voor 40 man kan reserveren op zaterdag. Als extra service werd het keuze menu zoals was afgesproken op mooi papier gedrukt met daarop een foto van het slachtoffer (in mijn geval was ik het zelf).

Een ruime keuze uit voorgerechten waar carpaccio het meest gekozen werd. Verrassend waren de twee droog gebakken strips bacon boven op de carpaccio. Erg goed moet ik zeggen. Ook de andere voorgerechten hadden hun aftrek. Een garnalencocktail, nu eens niet met van die roze sompige garnalen, maar met gamba’s. Geen commentaar van de eters. Eigenlijk over de voorgerechten geen klachten gehoord.

Zowel de keukenbrigade alsook de bediening was aangevuld met wat extra krachten. Gelukkig, want het was echt vol in het restaurant. Toch verliep alles op rolletjes en de bediening was erg vriendelijk. Complementen voor de keuken die ervoor zorgde dat alle ongeveer 40 gasten op hetzelfde moment het eten voorgeschoteld kregen.

Keizerskroon, een bier van de Sligro, viel zeker niet tegen. Ook de huiswijn was prima te drinken en paste bij deze avond. Complimenten voor de bediening die alert was op iedere vraag en deze naar behoren invulde. In een groep waaronder de ouderen de meerderheid vormden werd met name de loftrompet gestoken over het enthousiasme en vriendelijkheid van deze jonge mensen.

Hoofdgerechten. Hier viel de keuze voor velen op een stick saté met ruim voldoende vlees. Maar ook biefstuk was een toppertje. Wederom goed door de keuken in de hand gehouden, rood, rosé of doorbakken alles verliep voor zover ik heb gehoord gewoon goed. Ik zelf besloot voor een mixed grill, prima. Een stukje varkenshaas, biefstuk en een stukje spareribs completeren deze schotel. Doordat op de borden ook een goed garnituur te vinden was, was het voor iedereen ruim voldoende. Samen met de frites opgediend in een zakje en salade een goede maaltijd.

De proeverij De Buren, een dessert dat prima opgemaakt was en bestond uit drie verschillende kleine hapjes zoet. Maar niet zo zoet dat het pijn deed aan je mond. Het geheel werd afgesloten door een kopje koffie, cappuccino of thee met een stukje boterkoek. Trouwens leuk een theestaafje in plaats van een o zo bekend zakje.

Bij de afrekening bleek dat er geen 40 maar 37 mensen gekomen waren. Zonder dat we ze attent hoefden te maken werden de drie afwezigen op de rekening in mindering gebracht.

Ze gaan verhuizen niet ver, maar naar letterlijk de buren. Ik hoop alleen dat ze de lampen niet meenemen. Ik denk dat een groot deel van de gasten hiermee kennis gemaakt heeft. Je hangt er al snel in als je wat langer bent en zonder te kijken op staat. Maar dat niet alleen: de spiegel met het speciale menu is door niemand die achter een lamp zit (en dat is bijna iedereen) te zien. Denk bij de inrichting van het nieuwe deel alstublieft aan een invalidentoilet, deze werd node gemist.

Goed eten, aardige mensen, een fijne verjaardag. Kortom het is goed toeven bij De Buren.

André Grundmann
    “Beoordeel op prijs, kwaliteit, gastvrijheid en vergelijk eerlijk”

14. Met een groepje gegeten, het eten was lekker maar wat je krijgt voor wat je betaald valt tegen! Lang wachten op je eten en vragen waar de friet blijft.. Personeel is vriendelijk en verzorgd.

15. Met zn 2en het onbeperkt proeven geprobeerd. De gerechtjes waren heerlijk alleen duurde het elke keer een half uur tot drie kwartier tot we de volgende gerechtjes kregen. Bij een tapas idee is dit niet de bedoeling. Ook was een deel van het personeel niet klantvriendelijk. Er werd niet gevraagd of alles naar wens was, we moesten meerdere malen vragen om het eten, drinken en bestek.

16. Heerlijke "proeverij" gedaan. Je mag 6 gerechtjes kiezen van deze kaart (en het zijn flinke porties!) + een toetjes proeverij voor 18,50 pp. Echt een aanrader! Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Er zijn 2 plekken die wat achteraf liggen, maar al zit je daar, houden ze je goed in de gaten of alles naar wens is of dat je nog wat nodig hebt. Hier komen we zeker terug!

17. Heerlijk gegeten voor een eerlijke prijs. Vriendelijk personeel. Mooie zaak met mooi servies. Enige minpuntje was dat er weinig saus op de schnitzel zat en de groenten wat karig aanwezig waren. Mooie garnering met sla is misschien ook leuk en lekker. Verder alles top. Zeer lekkere pomodori soep.

18. Remon

19. Remon 309 punten

Eenvoudige gerechten, heerlijk bereid voor een nette prijs. Altijd druk en dat zegt wel wat! Aanrader

20. Sinds lange tijd weer hier gegeten, was weer top! Zaak zat helemaal vol dus de tijd tussen de gangen was wat groter! Lekkere huiswijn!

21. Jeroen & Rianne

Al meerdere keren wezen eten. Gezellige sfeer, uitstekende bediening die achter hun restaurant staan en de prijs / kwaliteit verhouding is boven verwachting. Deze staat met stip in ons favorieten lijstje.

22. Voor het eerst gegeten, heerlijk!
    Goed verzorgd en voor een hele leuke prijs.
    Er wordt aandacht echt aandacht besteed aan de opmaak van de gerechten.
    Waar vind je tegenwoordig nog een kop soep en ijsje voor 3,95?
    zeker een aanrader en kom zeker terug!

23. Gisteravond hier voor het eerst gegeten, simpele kaart, niet te groot. Kwaliteit van de gerechten zijn prima en er wordt ook aandacht aan besteed. Ik ga hier zeker vaker eten.

24. Wederom daar gegeten en wederom Top!

25. Marcel

26. Wij eten er ook regelmatig en we blijven komen! Top tent! Goed eten, fijne bediening en goede prijzen!

27. Wij komen hier regelmatig. Uitgebreide menukaart, ruime porties en altijd consequent goede kwaliteit. Hier zijn de prijzen nog te betalen en is het leuk met een stel te gaan eten zonder een fortuin kwijt te zijn. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

De, over het algemeen jonge, bediening is oprecht enthousiast, vriendelijk en oplettend.

Dit restaurant is een echte aanrader als je in Lisse bent!

28. R. Witteveen

Afgelopen weekend hier gegeten met 8 personen (3 volwassenen en 5 kinderen) op één van de drukste dagen van het jaar (bloemencorso). Dus een kleiner menu dan normaal maar toch een goede en uitgebreide keuze. Bediening is leuk en vriendelijk, eten is goed en mooie porties en de prijs is gunstig (8 personen voor 145,-- is niet duur).

Ik eet hier als winkelier elke donderdag het winkeliersmenu voor 10,-- (voorgerecht, hoofdgerecht en 1x drinken) en dit is ook altijd voldoende, snel bereid en lekker.

Top tent.

29. Op een donderdagavond in maart via deze site terecht gekomen bij "De Buren" en wat waren wij aangenaam verrast. Een super restaurant! Complimentjes voor de vriendelijke bediening (je wordt gezien als je binnenkomt!), de uitgebreide (en vrolijke) menukaart. Natuurlijk een groot compliment voor het erg smakelijke eten (mooi opgediend én lekker) en voor de smaakvolle inrichting. Wij voelden ons zo welkom en we hebben met ons 4-tjes (2 volwassenen en 2 kinderen) zo lekker gegeten, dat we de dag daarna nóg een keer terug zijn gegaan. Ondanks de drukte, was alles wéér top. Wij komen uit Arnhem, maar zijn we in de buurt van Lisse; dan gaan we zéker uit eten bij "De Buren".

30. Heel gezellig en het eten is top.

En voor veel gezinnen betaalbaar!

31. marjolein

Wat een leuk restaurant. Heerlijk gegeten!

Eerst op zaterdag met een stel vriendinnen in het gezellige hoekje achter in de zaak. En omdat ik zo enthousiast was meteen zondags met m'n man geweest. Lekker eten, mooi opgediend, dat alles voor een leuke prijs!

Ik kom zeker terug!