Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Linschoten verdeeld zijn.

15 april met 6 man bij Mette gegeten. We hebben een gezellige avond gehad, toch wel wat op- en aanmerkingen.
    Nadat we allemaal drankjes besteld hadden vroeg de ober of we er nog wat water bij wilden. Gezegd dat wat gewoon (plat) water wel lekker erbij is, zie je dat er later 3 flessen water op de rekening staan. Ik blijf het vriendelijker en beter (milieu) vinden om karaffen kraanwater voor te stellen. 6 maal Mette menu besteld, 3 met entrecote. Er is aan niemand gevraagd hoe hij/zij de gaarheid wil hebben (medium/rare/done). Vind ik echt niet kunnen. Na afloop koffie besteld, blijkt er op de bon koffie compleet te staan a 3,75. Je moet toch een gewoon kopje koffie kunnen bestellen lijkt me. Verder zat er bijna een uur tussen de gangen, vind ik behoorlijk (te)lang.
    Als je astma hebt kun je hier ook beter niet gaan eten, 4 maal per uur wordt er in de keuken een sigaret opgestoken en stroomt de sigarettenrook het eetgedeelte in. Leuke avond gehad, maar dit is geen toprestaurant. Prijs /kwaliteit daarom een 4.

De Burgemeester is ongeveer een jaar geleden overgenomen door een jong koppel. Chefkok Sander Spruijt uitgeroepen door Gault & Millau tot belofte van het jaar 2015 en partner Anne Hövels als maître. De gidsen waren alle positief en Carla vond het een van haar absolute topbelevingen van 2016, dus onze belangstelling was gewekt.

De reis verliep zonder problemen en parkeren kon op de eigen parkeerplaatsen achter het restaurant, dat langs het riviertje in het pittoreske gedeelte van Linschoten ligt. De inrichting was strak modern met een huiskamersfeer. Bij binnenkomst een flinke bar en aan de andere zijde een wijnkast. De muren hebben verschillende kleuren, decoratie door enkele moderne schilderijen en in het midden een groot bouquet. De tafels zijn keurig met linnen ingedekt, de lederen armstoelen zatten comfortabel.
    Als aperitief een Côtes de Gascogne van het huis Maubet die goed beviel. Ernaast een vaasje met bosje broodstengels gekruid met rozemarijn. Gevolgd door keurig gepresenteerde fingerfoods. Krokantje van bataat, smaakvol. Makaron van koffie, lekker maar in de mond wat plakkerig. Hoorntje gevuld met brandade van bakkeljauw afgewerkt met aardappelkaantjes en een krokantje met speculaas kruiden waarop plakjes wortel en toefjes crème van parmezaan, erg lekker. Chef Sander Spruijt Kwam zich even voorstellen en nam onze wensen en voorkeuren op, prima.

De amuse kwam op een glazenbord met klein kuiltje, onderin een hartige salade op basis van burrata waarop een crème van tuinkers en granité van groene appel, afgewerkt met verse groene blaadjes. Een verrassend lekkere combinatie.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de gastvrouw. Een Italiaanse Müller Thurgau 2014 van het huis Pfitscher lekker fris, vleugje kruidigheid en sappig. Op het bord een mooie strakke presentatie van een ring van rauwe makreel, centraal een laagje paella waarop stukken tamarillo, verfijnde groente structuurtjes en stukjes toast, aan tafel afgewerkt met een heldere frisse tomatenbouillon. Hele delicate smaakjes en verfijnde structuurtjes met de glibberige makreel op de voorgrond. De wijn sloot keurig aan met zijn frisse toets maar ontwikkelde een klein bittertje in de afdronk. (9)

Verder met een Duitse Qvinterra Grauer Burgunder 2015 van het huis Kühling Gillot, mooi bloemig aroma en aangenaam fris in de mond. Op het witte bord een stukje heilbotfilet met erop lichte groente structuurtjes en stukjes van de pijlstaartinktvis, aan tafel afgewerkt met een frisse saus op basis van champagne. Heerlijke smaakjes die smaakte naar meer. De wijn sloot naadloos aan. (9.3)

Uit Oostenrijk een Grüner Veltliner, de Classic Waldham van het huis Waldschütz in een frisse rijpe stijl met tonen van appel en papaja. Uit de keuken een stukje rogvleugel erop zoete ui, ziltige mossel, toefjes crème van prei en krokante kussentjes van deeg, aan tafel afgewerkt met een 30 dagen gefermenteerde thee van kombucha. Delicate smaakjes die mooi in balans waren en sappige texturen waarnaast de wijn keurig aansloot. (9.2)

Naar Portugal met een Alvarinho 2015 van het huis Soalheiro, heerlijk aroma aangenaam fris met een goede mineraliteit. Ernaast een heel klein vegetarisch gerechtje. Ravioli met frisse saus, stukjes noot en erop een platte parel gevuld met vloeibare miso. Lekker maar in mijn beleving meer een amuse. (8.5)

Over naar rood met een Spätburgunder 2013 van het huis Steitz, heerlijk aroma met tonen van kers, lekker sappig in de mond met subtiele aardse tonen. Op een rood bord twee medaillons van fazant omwikkeld met spek, erop spruitenblaadjes waarin kleine balletjes Doruvael kaas gerold in geroosterde sesam, verder krokante cannelloni gevuld met pastinaakcrème en een stukje gedroogde zuurkool, aan tafel afgewerkt met een heerlijke eigen jus. De fazant was mooi op smaak en had een prima cuisson, het spek bracht het nog wat hoger op smaak. De kaas zorgde voor heerlijke accenten en de wijn maakte het gerecht compleet, genieten. (9.5)

De dessertwijn was een Monbazillac 2014 gemaakt van Semillon van het huis Les Brumes, mooie diepe kleur, rijk en geconcentreerd met goede zoet zuurbalans. De patissier presenteerde zelf zijn gerecht, leuk. Op het bord een prachtige presentatie met allerlei balletjes. Verse banaan met noot, bananen ijs, pure chocolade, kastanjecrème, enkele krokantjes en toefjes advocaat. Mooie pure smaken die goed combineren en die door de wijn nog iets versterkt werden, keurig. (9.3)

Bediening was zeer goed verzorgd op vriendelijke wijze in een ongedwongen sfeer.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik zeer goed.

Dit was een hele fijne eerste kennismaking. De keuken van chef Sander Spruijt is licht, modern, verfijnd en creatief met originele smaken combinatie, prima bereidingen en keurige bordpresentaties. De wijnen waren goed gekozen in veelal lichte frisse Duits-Oostenrijkse stijl. Een restaurant om in de gaten te houden. Aanrader voor fijnproevers en levensgenieters.

Heerlijk gegeten op 2e kerstmiddag. Is weer eens wat anders, het is ons uitstekend bevallen. Alles uitstekend verzorgd, echt heerlijk eten met een ware sensatie aan verschillende smaken, heerlijke wijntjes, prima bediening en een lekkere relaxte sfeer! Mooie afsluiting van de kerst!

Wat een heerlijke ervaring is het eten bij de Burgemeester op 09 december 2016. Elke gang (8!) was een lust voor het oog en voor de mond.
    De bediening was zeer vriendelijk en niet opdringerig.
    Een absolute aanrader!

Prima gegeten, mooie porties met heel veel smaakgenot, prima service, mooie wijnen en zeker voor herhaling vatbaar!

"Als een engeltje dat piest over je tong..."
    In 2015 voor het eerst gegeten bij De Burgemeester. Nu voor een tweede keer. Vorig jaar was al top en nu zelfs nóg beter. Verfijnde, uitgebalanceerde gerechten, heerlijke amuses, prachtige wijnen en mooie, volle kazen van het plateau. En een prettige service. Ik kan er niks aan doen, maar De Burgemeester is by far mijn favoriete sterrenrestaurant op dit moment. Complimenten aan Sander en Anne en hun witte en zwarte brigades!

Service was iets minder vanwege de drukte, maar het eten was lekker. Porties zijn vrij klein, maar goed op smaak. Hier komen we zeker terug.

J van walsem

25 februari prima geluncht; vriendelijke adequate bediening en heerlijke verzorgde gerechten, die ook spannend van samenstelling waren. Wijnarrangement prima.

Peter Bond

Op een zaterdagavond hebben mijn vriendin en ik gegeten in dit restaurant. We betalen niet vaak 67,50 euro per persoon voor een 4-gangen menu, dus waren heel benieuwd.
    De eerste twee gangen waren, hoewel smaakvol, het formaat van een klein aperitiefhapje. De derde gang was gelukkig iets groter, maar bleef ook beperkt tot een klein stukje vlees (Black Angus). Nu verwachtten wij natuurlijk geen gigantisch stuk vlees op ons bord, maar na de eerste twee bijzonder kleine gangen een stukje vlees van waarschijnlijk nog geen 50 gram is wel heel karig. De vierde gang stelde helaas ook wat teleur, zowel qua smaak als portiegrootte. Uiteindelijk zijn we beiden letterlijk met honger naar huis gegaan en hebben we zelf nog een pan op het vuur gezet.
    De sfeer was oke, maar vrij druk, al is dat natuurlijk niet meer dan normaal voor een zaterdagavond. De bediening kwam een beetje onervaren over maar dit komt misschien door de (bijna-)vakantieperiode. De parkeerplaats achter het restaurant is heel klein, maar met een klein beetje zoekwerk konden we vrij makkelijk verderop parkeren op zo'n 2 minuten loopafstand.

Zaterdagavond (24-01) hier gegeten op uitnodiging van een vriendin, die 50 geworden was, samen met haar echtgenoot en nog een stel vrienden. Mette is gevestigd in een oud pand in het knusse centrum van het middeleeuwse stadje Linschoten; daardoor wat krap in de parkeergelegenheid. Wij konden gelukkig op de fiets. Het restaurant ligt aan de voet van de scheve kerktoren aldaar; geen nood echter, astie omkukelt, komt ie niet op Mette terecht ;-)

Wat had Mette voor ons in pette(o)? De vriendin had een menu afgesproken en van te voren ook de culinaire no-no's doorgegeven. Daar werd goed rekening meegehouden; alleen de eendeborst van een van ons, moest even terug in de pan om wat verder te garen. We begonnen met dun gesneden plakjes ham van wild zwijn; heerlijke smaakvolle ham, geserveerd met diverse bereidingen van bietjes die zelfs in de smaak vielen bij degene die niet zo van de biet is. Als tussengerecht een lekker stukje gebakken roodbaarsfilet met een krokant korstje, ten ruste gelegd op een bedje van risotto. Dat laatste had ik nog nooit gehad; smaakte naar meer. Het hoofdgerecht trakteerde ons op lekker mals stukje eendeborst, begeleid met liflafjes van grondpeer. Vooral het gedroogde knapperige schilletje van de peer een aangename verrassing. Je zou hier mooi culinaire chips van kunnen maken. Als toet konden we kiezen uit een plankje met streekkazen of een zoet dessert met o.a. pannacotta, ijs, mousse e.d. De gangen waren vergezeld van een goed passend wijnarrangement; ook bij het dessert werd een mooie passende wijn geschonken.

Wij kwamen om zes uur als eerste binnen; later liep het restaurant vol. De bediening bleef tijdig en attent: glazen werden regelmatig bijgeschonken en ook werden telkens voorzien van verse broodjes. Een heerlijke avond gehad bij Mette, maar met dit gezelschap lukt dat altijd wel.

P.s. Aangezien ik niet hoefde te betalen is het cijfer voor prijs/kwaliteit enigzins een gok maar ik neem aan dat het wel goed zit.

Heerlijk gegeten. Echter even vergeten dat het restaurant week was. Vanwege de drukte beetje minder qua service.

m-etops

Op n doordeweekse avond zomaar een diner gepland, goed dat we even hadden gebeld want zat bijna vol. De aangekondigde nieuwe chef maakte zijn vooruit gesnelde faam volledig waar met geweldige amuses gevolgd door heerlijke en verrassende gerechten, vis,gevogelte en vlees alles perfect. Tel daar bij op de altijd zeer professionele bediening, attent, en vakkundig wijnadvies en we zijn weer overtuigd een geweldig adres voor de echte fijnproever, chapeau.

Martin Hartman

Carla

2091 punten

Op deze donderdagavond zouden we gaan eten bij De Burgemeester. Een ons bekend adres, niet al te ver van onze woonst gelegen. Er was nog net een parkeerplaats beschikbaar en we wandelden zo tegen half 8 het restaurant in. Of er wijzigingen zijn aangebracht in de inrichting weet ik niet helemaal zeker, in ieder geval deed het geheel lichter aan. We zaten nu ook in een heel andere hoek dan waar we meestal zitten, dat kan ook meegespeeld hebben.
    Of we een aperitiefje wilden. Ja, dat wilden we wel. Een glaasje champagne. Moët & Chandon, niet aan tafel ingeschonken, dus ik weet niet welke versie. Jammer. Erbij direct wat knabbels. Olijfjes, macadamianoten en een kaaskoekje en in een potje mousse van ham, bedekt met gruis van gedroogde erwt = tuinaarde, mini-asperge en een krokantje van varken. Lekker.
    Een kaartje met de wijnen van het wijnarrangement stond op tafel. Een gewoon arrangement en een prestige arrangement. Wij voelden wel iets voor het prestige arrangement, de Burgemeester staat tenslotte bekend om zijn goede wijnen.
    Water verscheen, voor echtgenoot een fles bruisend, voor mij een karaf, brood en boter en ons werd gevraagd wat we absoluut niet wilden eten. Nu blief ik absoluut geen balsamico en echtgenoot is allergisch voor knolselderij, dus dat gaven we door.
    De eerste wijn werd ingeschonken. Een Saar Riesling 2009, Van Volxem, Duitsland. Een fijne wijn, die we volgens mij niet al te lang geleden ook ergens gedronken hebben. In ieder geval eentje om te onthouden. Erbij een amuse. Leuk gepresenteerd in de schelp van een scheermes. IJs van gazpacho, tonijn, scheermes met chorizo en dipjes avocado. Veel smaakjes, maar wel erg lekkere smaakjes. En mooi om te zien.
    Tot onze verbazing kreeg ik nog wat Riesling bijgeschonken, echtgenoot echter kreeg een ander glas, waarin Greco di Tufo ‘Vigna Cicogna’ 2010 Bennito Ferrara, Campania verscheen. Een zeer prettige, relatief lichte rode wijn.
    Mijn gerecht kwam. Reeuwijkse rivierkreeftjes, Waldorfsalade, grapefruit. Op een smal bedje van Waldorfsalade (waarin dan waarschijnlijk iets van knolselderij verwerkt was) lag een laagje rauwe rivierkreeftjes, afgewerkt met grapefruit, zodat door de zuren ze toch iets ‘gaarden’. Erbij een gefrituurd rivierkreeftje in kataifideeg en een kroepoek van rivierkreeftjes. Erg lekker vond ik het.
    Echtgenoot kreeg een mooi bord met pekelvlees, tartaar van rund, kalfslever, gel van eidooier, appel en croutons en was ook erg tevreden met zijn bord. Een zeer ruime portie overigens. Volgens hem paste de wijn er uitstekend bij.
    Van de volgende wijn kregen we eerst een slokje om te proeven. Nu kenden we deze wijn al, we hadden hem gedronken bij Merlet. Het ging om de Malvasja Amfora 2007, Kabola Istrië, Kroatië en wij vinden deze wijn bijzonder lekker. Het deed de sommelier zichtbaar plezier en dat is leuk.
    Het gerecht erbij was gerookte paling, risotto, granaatappel, limoen. Op een mooi rond bord in het midden risotto met granaatappel. Rechts huisgerookte paling met een zelfgemaakt huidje van melk en opgespoten kleurstof en links een rondje crème van brandnetel met erop een gefrituurd kwarteleitje. Dat alles omgeven door een limoensausje. In aanleg een leuk fris gerecht. Ik persoonlijk zie de risotto liever iets zachter, deze was aan de harde kant en het kwarteleitje, hoe leuk bedacht ook, wat licht taai. De paling was erg lekker.
    De volgende wijn was een Barolo ‘Pietrin’ 2008, Franco Conterno, Piemonte. Die biedt alles wat je van een Barolo mag verwachten. Erbij het hoofdgerecht. Hollandse kalfslende, asperge, morilles, kalfsjus. Een mooi bord kregen we met erop een heerlijk stuk kalfslende. Erbij kalfsschenkel met morilles omwikkeld met zolderspek, verder diverse groentjes en heerlijke jus. Op de lende nog een lekker kruim van kruidjes en we waren erg tevreden over dit gerecht, erg lekker.
    De volgende wijn was Macon-Villages’ Cuvée Héritage’ 2006, Vendanges Botrytisées, Domaine Michel, Bourgogne. (ik vind er niets over op internet). Een fijne, lichtzoete wijn, perfect passend bij het kaasgerechtje. Lauwwarme crème van ganzenlever, gesmoorde witlof en Herve Remoudou. In een mooi glas met erop een krokantje met in ieder geval wat noot en wat rood fruit kregen we wat gesmoorde witlof, erop crème van ganzenlever en daarop weer wat van die heerlijke kaas. Ook nog wat selderij en paddestoel troffen we aan. Een erg leuk kaasgerechtje vonden we dit, weer eens wat anders.
    Een dessertwijn werd ingeschonken. Een La Màlaga 2010, La Meridiana, Piemonte. Een fijne, niet te zoete dessertwijn, perfect passend bij het dessert. El Santa aardbeien, rabarber, Harmeler meikaas, zwarte olijven en hibiscus. Een mooi bord wederom met die heerlijke aardbeitjes, lekker wat rabarber, stukje kaas, zwarte olijven puur en gefrituurd en wat hibiscus en volgens mij ook nog wat hele fijne vierkantjes griesmeel. Een lekker fris dessert.
    Espresso wilden we ook nog wel en daarbij kwamen drie heerlijke pastilles en een mooie verse madeleine, waarmee een fijne en lekkere avond bij De Burgemeester werd afgesloten. We vonden het deze keer erg lekker hier.

Roland Blaak

Gisteren hier met z'n viertjes gegeten, maar wat een teleurstelling. Ons 6 gangen diner was smakeloos, lauw en sommige gerechten van een zeer laag niveau. Een groot deel van deze smakeloze gerechten hebben we hierdoor laten staan. Zelfs het dessert was een lachertje. De bediening is matig.

Restaurant De Burgemeester te Linschoten ziet ons na deze teleurstellende zaterdagavond in elk geval nooit meer terug.

1,3

Prijs/kwaliteitverhouding zéér goed; héél lekker eten wat mooi was opgediend voor betrekkelijk weinig geld.
    Leuke ontvangst en goede bediening. Jas werd in ontvangst genomen en we mochten ook nog kiezen uit wat tafels.
    Hele lekkere stoelen wat ik ook heel belangrijk vind.
    Gezellige en rustige sfeer met mooie meubels en aankleding.
    Echt een aanrader.

Wim..

Cynthia

Top niveau! De bediening is zakelijk, maar correct en heel vriendelijk (prima combi!). De ambiance is modern/romantisch en gezellig, prettige lichtval. Het eten is echt wat je mag verwachten bij deze prijzen. Wij hadden het menu van de chef en echt elke gang was een plaatje om te zien, en tongstrelend. De huisgemaakte filet americain is heerlijk, de vis "salade" met oester, krab en nog veel meer echt heerlijk! Zeer grote (exclusieve) wijnkaart in alle prijsklasses. Veel wijnen kunnen ook per glas en toen ik de keus van de wijn bij mijn gerechten overliet aan de bediening kreeg ik mooie passende wijnen met een uitstekende prijs (dus niet meteen de duurste). De porties zijn niet groot, maar we zaten aan het eind van de avond zeer voldaan aan tafel (friandises welke bij de koffie zaten kwamen niet meer op ook al waren deze ook uitmuntend). Niet geschikt voor een snelle hap, maar wel voor genieters! Wij komen snel terug....

Met vrienden vanmiddag de lunch(menu) genuttigd.

Ontvangst was met volle mond pratend en bijna te joviaal.

Gedurende het happen werd het iets gemoedelijker en aangenamer voor ons als gasten.

Het eten voortreffelijk.

Wij vroegen de dessertkaart die er niet is en kozen een dessert op aanbeveling, was erg goed.

van den berg

De ontvangst was erg hartelijk. Goede uitleg en advies over de kaart.

Prettige bediening. Goede sfeer.

Mooi opgemaakte borden.

De smaak was erg mooi en voldeed aan de prijs/kwaliteit.

Mooie porties.

Een echte aanrader als je eens gezellig wilt gaan tafelen.

Ben

Ben

Dit is in de regio mijn absoluut favoriete restaurant. Zowel zakelijk als privé kom ik hier bijzonder graag. De persoonlijke ontvangst, de geweldige ambiance, het draagt allemaal bij een keer op keer geweldige eetervaring.

Je kunt allerlei superlatieven vermelden, ik volsta met een "simpel" compliment aan Carel en zijn team. Hulde!

agaath brink

Fantastische ontvangst, prima sfeer en heerlijk gegeten. Menu zeer verrassend en probeer als het weer het toelaat op het terras een tafel te bemachtigen. Een aanrader onder de rook van Utrecht!

Harry

Ik eet hier ca twee maal per jaar en het is nog altijd één van mijn favoriete restaurants. Bediening snel en zakelijk, maat niet stijf. Altijd een mooie wijn uit de kelder en het eten is verrassend, goed en lekker. Prijs is normaal voor dit niveau.

alles was perfect!!!!!

Chantal Oostrom