Romein aan het Water in Linden

!Vakantiegevoel op 15 minuten van Nijmegen!

Gasten van bistro 'Romein aan het Water' en bezoekers van de jachthaven kunnen op het naastgelegen openbare parkeerterrein parkeren voor € 3,00 per dag.

ma Gesloten
di Gesloten
wo Gesloten
do Gesloten
vr Gesloten
za Gesloten
zo Gesloten

Omschrijving

Terras en bistro Romein aan het Water ligt op één van de mooiste plekjes aan de Kraaijenbergse plassen. Gelegen aan de fraaie jachthaven met uitzicht op een prachtige zonsondergang krijg je meteen het ultieme vakantiegevoel te pakken. Wie wordt daar nou niet gelukkig van?

Vanaf april tot eind september is het terras elke dag vanaf 11.00 uur geopend. Uiteraard ben je ook welkom voor een drankje, koffie met appeltaart uit eigen keuken en natuurlijk flammkuchen!

De eerste flammkuchen van Nederland.
Toen wij in 2008 ons terras begonnen waren wij de eerste in Nederland die 'Flammkuchen' introduceerden. Het gerecht - afkomstig uit de Elzas - kan het beste omschreven worden als steenoven gebakken “flinterdun pizzadeeg besmeerd met crème fraîche” en vervolgens op allerlei manieren belegd met dagverse producten.

Driegangen keuzemenu voor € 26,50
Daarnaast serveert 'Romein' vanaf 17:00 uur een 3 gangen keuzemenu voor een vaste prijs van € 26,50 per persoon. Op deze dagen worden op het verwarmde overdekte terras de tafels feestelijk ingedekt, zodat u ook bij minder mooi weer kunt genieten. Het driegangen keuzemenu wordt bereid door koks uit onze vestiging Bistro Romein in Nijmegen.

Reserveer een tafeltje:
Geef ons even een belletje! 06 - 13192319

Het is mogelijk om met pin te betalen!

Prijzen

1496941999 80
1520020393 87
1571946779 69
1641181961 66

1. Wat een teleurstelling: dachten lekker te gaan eten voor onze 35 jarige huwelijksdag. We hadden graag wat meer betaald voor beter eten, want dit was erbarmelijk slecht. We bestelden mixed gril voor 2 personen, en ik hoefde niet eens te proeven, ik zag al aan het "vlees" wat geserveerd werd dat dit hm niet ging worden. Kan me niet voorstellen dat het in een pan was gebakken, het zag er uit en smaakte alsof het in een zak had gezeten en in een pan water of magnetron opgewarmd was. Het enige waar niks over te zeggen viel was over de frietjes, sla zat in een weckpot waar ik veel moeite voor moest doen om het eruit te krijgen. De vreemde eend in de bijt (Duitse worst bij mixed gril?) was veels te zout, net als de rest. Schijnbaar moest de overdaad aan kruiden de slechte kwaliteit enigszins verdoezelen. Zin in een nagerecht had ik niet meer, bang dat dat van hetzelfde niveau zou zijn, waren we binnen het uur al vertrokken, en zijn we ergens anders naartoe gegaan voor ijs en een cappucino. Dat was eens maar nooit meer naar de Romein.

2. Dhr. Zondergeld

Heerlijke fietstocht culinair onderbroken door deze geweldige plek om een lekker drankje te doen en lekker te eten.
    Nu de haven is verbouwd kijk je nog veel mooier weg over het water. De kaart is lekker uitgebreid en vooral de lunchkaart doet ons watertanden.
    Gezellige bediening en een vriendelijke atmosfeer.

3. Wilden graag wat eten en drinken bij de Romeijn in Linden! Werden op afstand naar een tafel gedelegeerd! Gingen plaats nemen bij een tafel met 2 stoelen, want dat moest! Volgens de Eigenaar op een napoleotanische manier! Kwam een man, blijkbaar de Eigenaar op ons af met een harde stem, dat wij deze tafel wel aan 4 personen kon geven! Was het niet met hem eens, en zei allen, dat hij heel onvriendelijk was! Hij zei, ik ben de Eigenaar en U kunt direct vertrekken, zei hij, en wij werden van het terrein verwezen! Geen goede klantenbenadering! Deze Eigenaar moet nog veel leren!

1,5
  4. Ewald van Gemert

Wat een heerlijke plek om te eten, gemotiveerd personeel en heerlijke gerechten maakten dit voor ons een geweldige avond.
    We hebben de flamkuchen hier ontdekt en zijn vandaag speciaal een stukje omgereden voor deze traktatie.
    Tot snel!

5. Afgelopen maandag 31 september wilde wij mijn man en onze vrienden gezellig gaan lunchen bij Restaurant Romijn
    Één van de weinige restaurants die open zijn op maandag en zat op een mooie locatie.

Mijn man en ik hadden een salade Nicoise met tonijn besteld. Hadden we maar iets anders besteld want dan had onze middag heel anders gelopen
    Want aL bij de eerste hapje merkte ik dat de tonijn niet goed meer was en heb deze meteen uitgespuugd in het servet, ik keek mijn man aan en hij trok ook een vies gezicht en ook hij had de zelfde ervaring, nog even aan de tonijn geroken en werd meteen misselijk van de
    Geur en de smaak die ik in mijn mond had… Ik ben meteen naar binnen gelopen richting het toilet om mijn mond te spoelen, maar kreeg de vieze smaak niet weggespoeld met water en heb over gegeven.
    Aan de bar had ik doorgegeven dat de vis bedorven was.
    Even later kwam ik terug aan tafel en de serveerster haalde de 2 boorden weg van tafel en keek ons verbaasd aan, ik gaf nog aan het is echt niet goed ik heb net staan overgeven.

Na enge tijd kwam deze dame terug met de melding u heeft het eten wel terug geven en mijn baas zegt dat de vis prima is, hij heeft er echt verstand van en heeft al 40 jaar ervaring en weet echt wel of een vis bedorven is of niet...
    Ik vroeg haar wanneer deze tonijn was ingekocht, zij antwoorden gisteren.. Ik zei weet u dat wel zeker want gisteren was het zondag ….ohh stamelde zij dat was het toch zaterdag maar kan ook vrijdag zijn geweest.
    Nogmaals aangegeven dat de vis niet goed was, en aangegeven dat tonijn dagvers moet zijn maar de serveerster bleef bij haar betoog wat zij had doorgekregen….. Enne u moet het ook betalen hoor want er is niks mis mee!!
    Ik zei dat wij al het andere zullen betalen maar niet de bedorven tonijn. Ga uw baas maar halen dan kunnen wij dit aan hem zelf even mededelen dat hij deze tonijn van vrijdag of zaterdag nooit had mogen serveren.

Een andere horeca collega, weer een vriend van onze vrienden
    die ook op het terras zat en alles had gehoord gaf later ook aan dat hij dit nooit had mogen serveren , want er komen bacteriën in de vis terecht die een toxine (gifstof) produceren waar je goed ziek van kunt worden
    Tonijn moet dagvers zijn en zeker niet langer dan twee consumeren dat weet iedereen…

De eigenaar kwam na enige tijd toch opdraven niet om zijn excuus aan te bieden voor hetgeen hij op tafel had gezet, maar om zich zelf voor schut te zetten om stennis te maken op zijn eigen terras.
    Hij was witheet en gaf aan dat mijn man zijn croquet moest opeten die hij net had besteld en dan onmiddellijk zijn terras moest verlaten en nooit meer terug moest komen.

De overige gasten kennissen en een aantal vrienden die ook op het terras waren zaten met verbazing te kijken en kregen alles mee
    Mijn man at zijn croquet op en onze vrienden liepen naar de Kassa om te betalen.

Toen mijn man nog even met vrienden die ook op het terras een praatje ging maken kwam de eigenaar weer naar hem toelopen en schreeuwde.. Ik had je toch gezegd om dit terras te verlaten? Toen kwam er versterking vanuit de keuken.. de kok kwam ook aangelopen met zijn handen in de zij heel intimiderend naar ons toelopend, mijn man maakte zijn verhaal af met de vrienden en zijn weggegaan

Wat een onprofessioneel en asociaal gedrag

6. Heerlijk eten in de strechtent.met geweldig uitzicht. We zijn al meerdere malen geweest, maar toch iedere keer weer bijzonder.

7. Edith van Erven

Heerlijk terras aan de jachthaven.
    Menukaart is veelzijdig en de lunch was meer dan goed. Ook grote hoeveelheid. En prachtig geserveerd. Vriendelijke bediening.
    Zijn hier paar dagen in Katwijk. Maar morgen zeker weer terug.

8. Heerlijk gegeten. Geen zin om te koken en een Thaise biefstuk salade gegeten. Snelle bediening, aandacht voor de gast, en mooi uitzicht op de jachthaven. Een aanrader.

9. Ries en Anneke

Afgelopen jaar waren we vaker bij Romein om een hapje te eten en met genot.
    Gisteren voor het eerst weer. Het is een prachtige lokatie om daar in het zonnetje te zitten.
    De prijs van het menu is E6 verhoogd. Jammer genoeg was het dit keer smakeloos.Met uitzondering van het Stoofpotje. In de sorbet zat onrijpe meloen met aardbeiensaus en een kwart aardbei aan top. Groente bestond uit een klein roosje bloemkool, kwart stukje wortel en 2 kleine stukjes courgette. Dit zonder smaak.
    Jammer!

10. A. Wegerif

Zeer gezellige zaak. Zeker bij mooi (zonnig) weer en top locatie.
    Goede gastvriendelijke ontvangst en service.
    3 Keuze menu goed in verhouding voor prijsstelling…
    Romein "Nijmegen Centrum" geeft net iets meer: 'Dineren in restaurant' gevoel.
    En dit vind men relatief weinig in Nijmegen e.o..
    In beiden gevallen een echte aanrader!

11. Das Restaurant wurde uns vom Hafenkapitän empfohlen. Nachmittags haben wir bei Kaffee und Eis die Speisekarte studiert und viele leckere Gerichte entdeckt. Als wir abends extra deshalb wiederkamen, mussten wir hören, dass es ohne Tischreservierung nur Flammkuchen gibt, sonst nix. Vorher keinerlei Hinweis!
    Also haben wir trockenen Flammkuchen gegessen. Anschließend haben wir zwei Mineralwasser (Spa rot) zum Mitnehmen auf unser Boot bestellt. Diese Bitte wurde ebenfalls abgelehnt mit dem Hinweis: Es dürfen keine Getränke außer Haus verkauft werden. Gastfreundschaft ist irgendwie anders ☹️

2,1
  12. Het voorgerecht was voedzaam fantasieloos. Het hoofdgerecht ligt op een wit koud bord zodat de malse sirloin steak snel koud is. Vlees is goed gegaard en niet zout. Stoofpotje moet het juist wel van het zout en het bindmiddel hebben. Salade en dressing zelf scheppen; keuze redelijk. Chocolade mousse is herkenbaar aan de kleur. Structuur is die van een iets korrelige zalf. Het menu komt op mij over als maximaal uitgekleed. Het tempo is hoog tussen de gangen. De rosé is goed te drinken. Drank is aan de prijs. De bediening doet goed haar best en is vriendelijk. Een prima plek om te borrelen. Ik zou het daarbij laten.

13. Heerlijk gegeten, mooi zitten met super uitzicht over het water. Prima bediening. Al met al zeker een aanrader!

14. We hebben 20 minuten zitten wachten, nog niemand geweest om de bestelling op te nemen buiten.
    Ik ging naar ‘t toilet en stonden binnen gewoon te kletsen.
    We zijn verder gefietst naar het volgende terras. Daar werden we gastvrij ontvangen.

15. Ben Janssen.

Erg gezellig aan het water.
    Mogelijkheden genoeg voor een mooie plaats in de schaduw of in de zon met mooi uitzicht.
    Ook erg gezellig en behulpzaam personeel met een goede kok.
    Toppy.

16. Slome grieten die er werken lopen 5 keer langs je tafel zonder iets te vragen ik moest zelf iemand roepen om te bestellen verder verloopt alles een beetje rommelig niet fijn als je uit eten gaat ik zou investeren in proferssorneler personeel eten was verder redelijk drank vrij duur.

17. Jolanda Martens

Het was vervelend dat er een feestje was in de tent, vanwege het geluid. Wij konden elkaar niet goed verstaan. Liever vooraf geweten dat er ook een feestje was.

18. Peter Hendriks

19. Heerlijk gegeten voor een mooie prijs.
    Als je met de auto bent, krijg je een muntje om uit te rijden. Top geregeld.

20. Peter van holland

Sfeervol, aardige bediening

21. Antoinette

Prachtige plek aan het water inclusief zonsondergang met een beetje geluk. De bediening was echter volstrekt onvoldoende. Lange wachttijden en lege glazen. Ook over de reservering welke schriftelijk en telefonisch besproken was, waren er misverstanden.

22. Je kunt er niet pinnen. Staat niet aangeven op het bord bij de ingang.
    In deze tijd wel wat ouderwets!
    Voor een flesje Westmalle dubbel betaalde ik 4€.
    Over de top.
    Parasol op het terras viel bijna op mijn echtgenote.
    Geen excuus. Nee hier komen we niet meer.

23. Vanavond met 10 personen gegeten ter ere van een 82- en 86-jarige verjaardag. De ontvangst was goed en er was op een mooie plekje voor ons een tafel gereserveerd. Bediening was alert en goed.

Zowel het voorgerecht al hoofdgerecht werden netjes en warm opgediend. Bij het hoofdgerecht werden bloemkool en heerlijke dikke frietjes met mayo gereserveerd.
    Het nagerecht werd op verzoek buiten geserveerd onder het genot van een mooie zonsondergang. Het enige wat ontbrak was 1 kopje koffie met een neutje, waarschijnlijk vergeten maar netjes en zonder discussie van de rekening gehaald.

Direct een nieuwe reservering geplaatst. Verhouding van eten en drinken was heel goed!
    Het was leuk als er aandacht gegeven was als er voor beide jarige extra aandacht was gegeven, wellicht een aandachtspuntje (we hebben het tijdens de reservering gemeld). Al met al een zeer geslaagde en gezellige avond, prijs kwaliteit was goed!

24. Prijs kwaliteit is uitstekend. Eerste kwaliteit vlees, super lekker.
    Heel vriendelijk personeel, moeten echter het vak nog wel leren. Ook nu nadat de gasten de tafel hadden verlaten, werden de tafels niet afgehaald en afgedaan, vergissingen met drankjes serveren.
    Ondanks dat, zeker een aanrader.
    Prachtige locatie.

25. Prettige bediening en smakelijk

26. Goed gegeten en we wisten niet dat we niet konden pinnen, maar personeel was behulpzaam en we hebben meteen bedrag overgemaakt toen we thuis waren, over vertrouwen gesproken!

27. Super locatie, super eten.

28. Willemien Selten

Snelle en vriendelijke bediening. Het eten goed warm geserveerd. En een fantastisch uitzicht op het water en de haven.

29. Truus Steffers

Een super plek met mooi weer. Prijs/kwaliteit heel goed. Je waant je in zuid Frankrijk. Gezellig personeel.

30. Prachtige locatie. Helaas is het personeel ontzettend traag. Ze hebben geen idee wat ze aan het doen zijn. Bijna alle tafels gevuld en niemand die op het terras liep. Niks opschrijven en vervolgens vergeten om bestelling te brengen. Uiteindelijk na 1 drankje maar om de rekening gevraagd. Ook hier meerdere malen om moeten vragen. Jammer.

2,9
  31. Mooie locatie, leuk personeel. Het eten is helemaal goed (als je ziet wat een klein keukentje jullie hebben).

Eén minpuntje: het zit vaak vol! Tijd om volgend jaar uit te breiden!!

32. Henny de Bruyn

Wij waren 2e Pinksterdag bij jullie op het terras wij hadden koffie en een cappacino gedronken. Dit was niet goed, weinig smaak, veel te slap hier moeten jullie echt iets aan gaan doen.

En de bediening mag ook wel wat sneller lopen. Ze zijn veel te traag, ze zien niet waar het werk ligt ze moeten wat alerter worden als de klanten afgerekend hebben die tafels leeg maken en met een doek er overheen gaan.

De lokatie is wel goed vooral bij mooi weer fijn aan het water. Ik wens je verder veel succes.
    Groetjes Henny de Bruyn