Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Leuven verdeeld zijn.

1. De naam zegt het zelf al, tot laat in de nacht open. Dus ideaal om na het stappen in Leuven nog iets te gaan eten. Eerlijke gerechten tegen een eerlijke prijs en goed gelegen, dicht bij de Grote Markt. Interieur is wel niet je van het, misschien eens een keertje aan vervanging toe.

2. Gunther Booten

De place to be voor de carnivoor. Hier is enkel vlees van topkwaliteit te verkrijgen. Heerlijk, en dat samen met Belgische dikke frieten en een groene salade. Fijn gelegen op de grote markt. Mocht je echt geen vlees eten, er is ook vis. Maar ik zou het wel weten...

3. Belgisch Leuven

Flip K.

Gezellige drukte, dus voor een rustig romantisch etentje is het niet aan te raden. Wel heel fijn om met vrienden te gaan eten, grote porties voor een schappelijke prijs. Iedere dag zijn er dagschotels aan 9.50 euro. Uitgebreide bierkaart.

4. Fleur Habets

De gerechten zijn lekker en aan een goede prijs. Guacamole als voorgerecht gegeten en als hoofdgerecht enchillada met kip. Bediening is ok!

5. Italiaans Leuven

Tim Peters

Alles dagvers klaargemaakt. Hartelijke bediening en een vriendelijke uitbater. Verder een werkelijk schitterende Italiaanse keuken. Er zat wel veel tijd tussen de verschillende gerechten maar de service maakte dit ruimschoots goed. Wij komen nog terug.

6. Lennert Paes

We hebben hier lekker gegeten. Heerlijke fajita's. Tip top in orde. Bediening vriendelijk en snel. Kan wel druk zijn dus voor het weekend is het aangeraden om te reserveren. Aanrader.

7. Italiaans Leuven

Patrick Lieben

Enorme keuze aan pizza (met heerlijke bodem!!!). Maar ook veel andere gerechten zoals pasta, risotto.... Lekker eten en een vriendelijke bediening.

8. Martine L.

Goed restaurant met een aparte inrichting. Je vindt er kerkmeubilair en zelfs een kansel terug. Apart, maar het is eens een keer iets anders. De kaart is erg uitgebreid dus iedereen kan er iets naar zijn smaak vinden. Wij hebben er smaakvol gegeten.

9. Internationaal Leuven

Jan Willems

Warm en smaakvol ingericht restaurant. Heerlijke Spaanse gerechten van de kaart of tapas. En ook een goede wijnkaart. Bediening vriendelijk en attent.

10. Italiaans Leuven

Jelle P.

Trendy Italiaans eethuis, dus geen gewoon klassiek Italiaans restaurant. De hele sfeer en inrichting is een beetje jaren 80. Heerlijke gerechten, mooi op het bord en zalig van smaak. Ik ben fan en kan het alleen maar aan iedereen adviseren.

11. Fernand S.

Heel erg gezellig restaurant en mooi en modern ingericht. Wij aten er het zarza's biermenu met 4 passende bieren erbij. Alle borden waren mooi opgemaakt en de smaakcombinaties waren een beetje apart maar erg lekker. De aanbevolen bieren pasten erg goed bij het menu. Wij kunnen het aanraden. Ook de bediening was vriendelijk en erg professioneel.

12. Belgisch Leuven

Gertie S.

Wij hebben heerlijk gegeten bij Terra, absoluut een culinaire ontdekking in Leuven. De gerechten waren heel lekker en verfijnd, de bediening vriendelijk en klantgericht. Het restaurant is mooi en rustig gelegen en toch in het centrum van Leuven. Zeker de moeite waard om een keer te bezoeken. Dikke proficiat aan het hele team.

13. Marieke Vogels

Heel gezellig en knus restaurant net buiten het centrum van Leuven. Gerechten waren super gepresenteerd en de smaken zaten goed, lekker gekruide en smaakvolle gerechten. Vriendelijke bediening.

14. Wim Verstegen

Voortreffelijk gegeten. Wij hebben er heerlijk gezeten met meer dan voldoende privacy. De bediening is vlot, vriendelijk en heeft goede kennis van zaken. De gerechten zijn heel lekker en verrassend.

15. Jeroen P.

Mooi gelegen restaurant. We werden erg vriendelijk ontvangen, vlotte bediening.
    Restaurant is gezellig en smaakvol ingericht. Het menu was verrassend en verfijnd. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

16. Belgisch Leuven

Benjamin L.

Werkelijk prachtig restaurant met een verfijnde, vernieuwde en erg smaakvolle keuken. De porties zijn eerder klein maar qua smaak iedere euro dubbel en dik waard. De aangepaste wijnen waren ook prima. Wij gingen voor het 5-gangen menu en kwamen zeker niet bedrogen uit. Onze verwachtingen lagen hoog en zijn helemaal ingevuld. Bediening perfect!!

17. Annemie C.

Gemakkelijk te bereiken en ze hebben een ruime parking. Het restaurant is een mooi oud herenhuis en smaakvol ingericht. Vlotte en vriendelijke bediening. De gerechten waren lekker en mooi gepresenteerd. Ze hebben ook een mooi terras.

18. Max Vleugels

Erg mooie zaak, ik persoonlijk vond de stoelen erg mooi. Het restaurant zat goed vol maar dat heeft ons niet gestoord. Bediening vlot, correct en vriendelijk. Lekkere keuken met fijne smaken. De menukaart is even uitzoeken omdat er geen prijs is per keuze maar een startprijs en bijna overal staat een toeslag bijgeschreven. Maar het eten was superlekker en de eindprijs (met wijn) viel ook niet tegen. Reserveren is aan te raden, en dat zullen wij in de toekomst ook nog eens gaan doen.

19. Italiaans Leuven

Jacqueline Verstraeten

Wij hebben hier van het weekend gegeten. Eenvoudig maar erg lekker. Het restaurant geeft een beetje een retro gevoel als je er binnenkomt. Ik vind het wel mooi uitzien. Bediening vriendelijk en correct. Wij aten er heerlijke vegetarische risotto. Wel aangeraden om op voorhand te reserveren. Het is er vrij klein en druk bezet.

20. Karolien Beckers

Hier kan je onbeperkt eten voor 18.80 euro. Je kan je eigen soep maken en eten van het voorgerechtenbuffet. Vervolgens kan je van het wokbuffet nemen wat je wil en laten klaarmaken door een van de koks. Ze hebben ook heerlijke sushi! Ik ga zeker terug.

21. Mia Boonen

We hebben heel lekker gegeten. Zowel het voorgerecht als de hoofdschotel en het dessert hebben ons gesmaakt. De koffie en thee was volgens onze smaak iets minder. De bediening meer dan goed, zeer behulpzaam en vriendelijk. We komen zeker terug.

22. Lekker gegeten voor een degelijke prijs. Wijnen iets te duur geprijsd maar dit wordt herbekeken, aldus de uitbaters. Zeer vriendelijke bediening, verzorgd en attent. Nette zaak, ook naar servies en bestek. Lekker gegeten, van amuse tot dessert. Luchtig en smakelijk! Een aanrader!

23. Belgisch Leuven

Ik had hier een dinertje georganiseerd voor een team van collega's (15 personen). Op voorhand heb ik een lijst doorgegeven wie welk gerecht had gekozen. Dit is vlot verlopen, ook nadat twee medewerkers ziek zijn geworden en ik dus last minute nog twee personen heb moeten annuleren. We zaten in een klein salonnetje apart, dus dat was wel aangenaam. Het eten vond ik persoonlijk heel lekker en grote porties. Zelfs een beetje te groot. Mijn portie everzwijnragout heb ik niet opgekregen. Mijn mening: fijn om met een groep te doen, maar voor een romantische tête-à-tête toch wat minder geschikt omdat het restaurant nogal groot is en niet echt intiem.

24. Dit restaurant gisterenavond samen met een groep van 10 personen bezocht. De groep was samengesteld uit allerei nationaliteiten: Nederlanders, Fransen, Amerikanen, Indiërs, Turken. Iedereen was vol lof voor de kwaliteit van de gerechten. Nog nooit zo'n lekkere ganzelever gegeten! Alles wat huisbereid en zeer geraffineerd. De bediening verliep zeer vlot , zeer vriendelijk en professioneel. Dit restaurant is een prima aanrader! Hier komen we beslist terug!

25. Ann Schepens

We hebben het menu met de soep geprobeerd, dat al bij al best meeviel, maar echt speciaal was het zeker niet. De voorgerechtjes bestonden vooral uit gefrituurde snacks (Samosa, Tod Man, Satay en Koung Tod). De soep, een 'Tom kha Kai', een kruidensoep met kip en kokosmelk was wel heel smaakvol bereid en erg lekker. De hoofdgerechtjes dan: de 'Beef Thai House', gegrild rundsvlees met sesamolie, was misschien niet slecht, maar wel veel te koud geserveerd. De 'Kai Pad Pak' (kip met groenten) was ook niet meteen slecht te noemen, maar wel heel gewoontjes (eigenlijk een doorsnee afhaalchineesgerecht). Het enige pluspunt was eigenlijk de 'Pla Chu-chee', een viscurry die heerlijk afsmaakte