Van der Valk in Leusden

1420043952 59
1460119830 47
1500195707 56

1. Nanny Kajuiter

Bij van der Valk is het eten altijd goed behalve in Leusden. Hier komen wij NOOIT meer. Hoewel er maar twee tafels bezet waren en personeel in overvloed moesten wij belachelijk lang wachten op werkelijk alles. De soep die wij extra warm wensten werd lauw geserveerd en ging meteen terug. Opwarmen duurde een eeuwigheid. Pasta eveneens lauw. Patat moddervet. Slechts twee schaaltjes met weinig, eveneens lauwe, groente. Voor mayonaise moest extra worden betaald en werd geserveerd (op tafel gegooid) in een plastic knijpzakje alsof je in een snackbar zat. Wijn werd bijgeschonken terwijl de glazen nog niet leeg waren. Het personeel negeerde ons volkomen, er werd niet gevraagd hoe het was en of wij nog iets wilden bestellen. Voor alles moest je wachten om uiteindelijk zelf maar een serveerster te zoeken. Voor klachten konden wij bij de balie terecht, maar die moeite hebben wij ons bespaard.

2. Heerlijk gegeten, mooie gerechten! Nette, leuke en vlotte bediening! Zeer gastvriendelijk!

3. Heerlijk gegeten, mooie gerechten! Nette, leuke en vlotte bediening! Zeer gastvriendelijk!
    Wij komen zeker terug! Echt een aanrader!

4. Ger. 199 punten

Volgens het personeel moet er worden bezuinigd, nou dat merk je met de gerechten, fantasieloos. Gerechten worden minimaal geserveerd in tegenstelling voor wat je er voor moet betalen. Competentie gesprekken met het personeel in het restaurant waardoor huilende serveersters, en dat valt de gasten op. Nee eigenlijk hollen ze hier heel hard achteruit.

5. Zeer matig! Aardige serveerster die jammer genoeg wat moeite had met het onthouden van de bestelling. Tot twee keer toe vroeg ze wat voor soort brood we erbij wilden hebben en wat we nu besteld hadden. Mijn broodje Waldkorn werd uiteindelijk toch Ciabatta maar dat wilde ze wel omruilen. Besloten niet te doen omdat we samen wilden eten. Het was een dubbel broodje/doorgesneden met op de ene helft slechts een vleugje tonijn en op de andere helft een vleugje onbekend beleg met 2 takjes rucola. Het bord was verder niet opgemaakt met het een of ander. De prijs 9,75 euro is ver onder maat voor dit ciabatta broodje van miniformaat met amper iets erop. Ik had moeite dit droge geheel weg te krijgen.
    Mijn man had een boeren omelet met 2 fantasieloze bruine boterhammen uit de supermarkt en een hoopje sla waar geen dressing of iets doorheen zat. Smaak was redelijk maar zeer geringe hoeveelheid, werd dus een sandwich!
    Toen serveerster kwam vragen of het smaakte hebben we aangegeven dat je het broodje tonijn geen broodje tonijn kunt noemen en het dik overbetaald is. Ze gaf het door aan de manager en die besprak het weer op haar beurt met de keuken. Onze klacht werd gehonoreerd met het niet in rekening brengen van de twee drankjes.
    Vanaf ons tafeltje konden we het restaurant in kijken en zagen tot onze schrik de enorme hoeveelheid viezigheid onder de banken liggen, dat was niet van een weekje. Etensresten, bestek, geld en een enorme hoeveelheid stof. Tafels en stoelen waren niet schoon, zoutvaatje en spullen op tafel allemaal vet!
    Voor ons geen van der Valk Leusden meer!

6. M.J.Bontenbal-Kraaman

Gisteravond 7 april met vier vrienden weer eens bij v.d.Valk gegeten. Ik moet U zeggen, we waren erg teleurgesteld. Bij het voorgerecht smaakte bij twee pers. de soep naar aangebrande uien en werd niet gegeten. Bij het afruimen van de volle koppen wel iets van gezegd. Het vlees was vervolgens goed, maar het garnituur, in te kleine schaaltjes gepropt, was o.a. niet gaar en niet warm. Grote brokken bloemkool en broccoli met flinke stronken. Het tafelmes ging er bijna niet doorheen. Er ging wel een schaaltje terug, maar het volgende was niet beter. De patatfrites was te lang gebakken, taai en niet warm. De sla in de schaaltjes gepropt met te veel croutons er in, is ook niet gegeten. De saus bij de chateau briant was niet warm en niet vers. Als genoegdoening werd ons gratis koffie en thee aangeboden, waar 3 pers.gebruik van hebben gemaakt. Alles bij elkaar, was het ver beneden de maat!
    Ik denk niet, dat we dit nog eens doen. Jammer hoor!

M.J. Bontenbal- Kraakman
    Leusden
    033-4941534

7. Op de laatste avond van een weekendje weg in dit hotel ervoor gekozen om in het hotel te eten. Prima kaart, goede huiswijnen. Geen ontzettend verrassende gerechten op de kaart, maar prima.

Jagerschnitzel was goed op smaak, krokant randje. De bijgerechten waren zeer minimaal. Je kunt zonder problemen bij bestellen, maar 1 uiterst klein schaaltje bloemkool als enige groente voor vier personen om mee te beginnen is karig. Desserts standaard maar oké (eindelijk een dame blanche waar de chocoladesaus daadwerkelijk warm wordt opgediend, dat mag gezegd worden).

Zeer vriendelijke en voorkomende bediening.

8. Over het algemeen ben ik prima tevreden over een Van der Valk maar de lokatie Leusden valt erg tegen. Nu twee keer geweest en twee keer dezelfde ervaring. Het eten is standaard en eigenlijk te duur voor wat je krijgt. Een vleessalade als amuse zegt denk ik wel voldoende. De bediening is echter ronduit amateuristisch en vooral druk met elkaar. Helaas geen volgende keer!

9. Slechte keuken, flauwe soep, dikke klonterige sausen, doorgegaarde groente, al met al veel te veel geld voor dit eten. Niet doen is ons advies.

10. RP 192 punten

Heerlijk gegeten. Genoten! De Franse uiensoep was heerlijk. De Thaise vis met groene curry was ook heerlijk.
    De meloensoep met hangop was ook weer heerlijk!
    Bedankt! :)

11. W. Lucassen

We hebben er geluncht op hemelvaartsdag, salade met tonijn voor mijn vrouw en voor mij een bal gehakt. Persoonlijk vind ik de salade met tonijn als opmaak ver beneden de maat en over het balletje gehakt .. Meer paneermeel dan gehakt en daarvoor bijna 10 euro betalen. Vraag je om wit brood, krijg je bruin. Ook mijn vrouw vond de salade minimaal en karig. Wil ze graag uitnodigen op een plek waar je voor minder meer krijgt in alle opzichten. Zal dus ook nooit meer lunchen bij Van der Valk.

12. Keuken is zeker het laatste jaar stukken beter geworden. Onze ervaring was zeker goed en verdient dan ook een dikke 8 en ga zo door

13. Ik verblijf deze periode diverse keren in v/d Valk Leusden i.v.b. training. Wij denken lekker alles in de buurt en onder een dak. Nou, niks lekker. Een gaarkeuken is beter! Er stond een bamisoep op het menu en er werd een armoedig groentesoepje met taugé en een paar minuscule stukjes vermicelli gereserveerd. Vlees en zwaardvis was kurkdroog en smakeloos en het dessert stond naar mijn idee ook al een klein weekje in de koeling. Onze bediening was overigens prima. Deze knaap kon wel janken na mijn commentaar. Helaas moeten we toch elders . Ontbijt daarentegen prima.

14. Tim 13 punten

Na het lezen van de reacties die men geplaatst had was ik bang dat ik de verkeerde beslissing genomen had om bij Van der Valk Leusden te slapen en te eten.

Dit is mij heel erg meegevallen!!

Afgelopen dindag 15 mei geslapen en gegeten bij Van der Valk Leusden.
    Erg goed gegeten, goede kwaliteit/prijs verhouding.
    De bediening was volgens mij niet te langzaam. Alles liep vlot en zeker niet chaotisch. Die indruk kreeg ik althans niet.

Over twee weken verblijf ik weer in dit hotel en zie er zeker niet tegenop.

15. Wij hebben medio december rond lunchtijd het diner "vistrio" besteld. Toen de bestelling werd opgenomen werd er gevraagd of we er wit- of bruinbrood bij wilden. Het diner werd geserveerd met zwart verbrande scampi's. Ook de groente op het bord was zwart verbrand en daardoor keihard en niet meer herkenbaar. De overige vissoorten waren veel te doorbakken.
    Bij binnenkomst waren diverse tafels, ook die van ons, nog niet afgeruimd. Het was voor ons het eerste en tegelijk het laatste bezoek aan dit restaurant.

16. Na er een keer goed gegeten te hebben, dachten we dat het een goed idee zou zijn om de brunch op 2e kerstdag te gaan doen.
    Helaas was dat een grote vergissing. Het eten was van zeer slechte kwaliteit, het was eigenlijk gewoon te smerig voor woorden. Daarnaast was er niets geregeld voor vegetariërs (en nee mijnheer van de bediening, vegetariërs eten ook geen vis).
    Jammer dat vd Valk dit zo slecht heeft aangepakt, want nu kom ik er echt nooit meer.

17. Heerlijk gegeten! Ik kan niet anders zeggen, we hadden onze scepsis omdat het ontbijt zo chaotisch was maar we wilden allebei wat drinken bij het eten en dan was eten in het hotel een goede optie. De 1e meevaller was al toen ze vroegen hoe we de Chateau Briand wilden hebben. Die wilden wij graag rood en hij was ook rood, precies zoals we hem graag wilden! De bijgerechten, alles was top en het werd snel en netjes verzorgd! Gaan we vaker doen!

18. Was lekker, snel en niet duur...