De Mof in Leusden

1206413861 91
1213193914 91
1219973968 95
1342014929 78

1. Na een tegenvallende eerste keer in november waarbij het hoofdgerecht koud geserveerd werd hebben we dit restaurant vandaag een 2e keer willen gunnen. De 3-gangenproeverij met 'bijpassend' wijnarrangement klonk zo verrassend dat we ons toch hebben laten overhalen. Maar wat een teleurstelling! De eerste keer in mijn leven dat ik een recensie plaats maar dit kan echt niet.
    De proeverij was samengesteld uit 15 componenten waarbij het aan totale samenhang ontbrak. De wijnen waren volledig uit de lucht gegrepen en misten connectie met de gerechtjes. Sowieso zat er al geen visie achter de geserveerde wijnen bij deze gerechtjes en later kwam de eigenaar ook nog eens doodleuk vertellen dat hij alleen maar gerechten open heeft staan die afgestemd zijn op de andere gerechten op de kaart. Alsof je bij deze proeverij à € 49,90 slechts voor spek en bonen mee doet.
    Goedkope ingrediënten, gemis aan samenhang en (met name bij het nagerecht) tegenvallende smaken (vetaanslag in je mond, waterig ijs,…). Wanneer de eigenaar bij het eerlijk vertellen van je mening dan ook nog eens in de slachtofferrol kruipt en je te verstaan geeft dat het echt aan jou ligt omdat alle klanten verder tevreden zijn dan houdt het voor ons echt op. Temeer daar dat laatste niet op waarheid gebaseerd was aangezien er nog 2 tafels vanavond waren die wanklanken hebben laten horen bij het bedienend personeel. Onze indruk: een eigenaar die erg op de penning is en vindt dat klanten verder niet moeten zeuren.

2. Diner met 8 personen. Uitstekend verzorgd en de bediening was prettig en goed. Kan dit restaurant een ieder aanbevelen.

3. Vanavond om 20:15 uur voor een verkoelend drankje naar de Mof. i.p.v. een lunch in de middag bij 29C te warm voor mijn 87 jarige vader(dag). Mijn vader wachtte in de auto ik keek vast voor een leuk tafeltje.
    Drie tafeltjes vrij helaas mochten wij deze niet bezetten ivm mogelijke dinergasten... teleurstellend.

4. Jaco

5. J.S. Jacobs

Wat heel goed is bij de Moff is de constante zeer goede kwaliteit en prijs kwaliteit verhouding. De service is heel goed, de eigenaar is buitengewoon gastvrij en doet veel voor zijn klanten. Iets minder vind ik de inrichting, maar dat is persoonlijk.

6. spijker-van amerongen E

Geweldig gegeten a la carte.
    Gezellige en goede vriendelijke bediening.
    Wij komen terug!

nb. de bediening zet spontaan een mooie fles water
    op de tafel a raison euro 3,75, doch volgende
    keer vragen wij gewoon een plat watertje!

7. Afgelopen weken een aantal maal hier gegeten en elke keer was top, prima bediening, super eten en prachtige ambiance, zeker de laatste keer onder de luifel was een belevenis, wij komen zeker terug.

8. We hadden een groupondeal en konden net nog terecht. We hadden een proeverijmenu, was lekker. Niet ontzettend exclusief maar wel lekker en van goede kwaliteit. Tijd tussen gerechten was goed en vanwege mijn zwangerschap waren de gerechten met roodvlees netjes doorgebakken. Brood vooraf was ook goed, maar personeel wist niet altijd precies wat er geserveerd werd. Was gezellig, we zaten buiten op het teras, heaters werden aangestoken zodat we tot laat konden blijven zitten terwijl het regende. Ruime parkeergelegenheid, ging prima zo. Voor herhaling vatbaar.

9. N.a.v. ons wat licht tegenvallende bezoek van 16 juli jl. werden wij door de eigenaar uitgenodigd om nog eens terug te komen om ons daarna alsnog als tevreden klanten naar huis te kunnen laten gaan. Een en ander geheel op zijn kosten uiteraard, een genereus en verleidelijk aanbod. Vrijdag 20 juli jl. zijn we weer geweest en evenals de vorige keer was de ontvangst en bediening uiterst vriendelijk. De restaurateur stelde voor ons het Proeverij menu aan te bieden, zodat wij een goed beeld zouden kunnen krijgen van de kwaliteit van de gerechten. Wat volgde was een keur aan kleine heerlijkheden, verspreidt over 3 gangen. De gerechten waren allen, zonder uitzondering, met zorg en oog voor detail toebereid en tongstrelend van aard. De wachttijden tussen de gangen was precies goed genoeg, terwijl de zaak toch behoorlijk gevuld was. Afgesloten werd met koffie en een assortiment bonbons, teveel om alles te proberen. Na afloop onderschreef de eigenaar nogmaals dat klanttevredenheid bij hem voorop staat en dat dat los staat van het wel of niet krijgen van een goede recensie. Vanwege deze dienstverlenende instelling, een eigenschap die je helaas niet altijd meer tegenkomt, én de culinair zeer geslaagde avond is het duidelijk dat wij nu wél (zeer) tevreden en voldaan naar huis gingen. Missie geslaagd. En natuurlijk schrijven we ook nu een recensie.

10. Van het weekend gegeten bij de Mof in Leusden,wat een geweldig restaurant en een uitermate goede bediening. Bij binnenkomst voel je je meteen meer dan welkom, het geheel ziet er allemaal prachtig uit. De tijden tussen de gerechten zijn volgens mij wel overwogen zo heb je tenminste de tijd om ook nog goede gesprekken te voeren. Uit eten gaan moet toch gezellig zijn niet waar en niet hap slik weg. Er staan daar een aantal zeer geweldige koks in de keuken want het eten was verrukkelijk.
    Dit restaurant is een echte aanrader. Ook het terras ziet er geweldig uit.

Ga zo door wij komen zeker terug

11. Carel 948 punten

Soms leggen we aan bij De Mof. Nu op een drukke zondag. Gevraagd om een rustige tafel, immers, niet vaste gasten krijgen niet de mooiste plekjes. Er zou voor een rustig tafeltje gezorgd worden. Wel, dat was naast een grote tafel, waarbij men een kleine passeerruimte had gecreëerd, waar de bediening en alle rokende en toilet bezoekende gasten langs liepen. Je zat voortdurend in de "wind". We werden vriendelijk welkom geheten door een aardige serveerster. Deze nam het drankje op, dat later door de eigenaresse werd gebracht. Doch, zij die het voorbeeld zou moeten geven, begroette ons niet eens. 2 x aub, en daar bleef het bij. Door de drukte was het ook zeer onrustig, temeer daar de organisatie bij de bediening wat rommelig verliep. Onze voorgerechten kwamen binnen 5 minuten na bestelling. De bouillon staat altijd warm in de keuken, het koude voorgerecht was waarschijnlijk in de koeling klaargezet. Beiden smaakten naar behoren, doch niet spectaculair. Toen was het wachten op het hoofdgerecht. De wachttijd had te maken met de drukte in de keuken. Er werd m.i. niet gelet op de wenselijkheid van tijd van de gast. Na een uurtje wachten kwam het hoofdgerecht. Bij de bestelling vroeg de eigenaar niet hoe de biefstuk moest worden gebakken. Op eigen initiatief gaven we medium door. Ondanks het lange wachten, bleek de biefstuk well-done gebakken. Waar gaat het mis in de communicatie keuken en bediening? Gezien de gehanteerde prijzen en de kwaliteit van het gebodene en de bediening kan men toch zijn vraagtekens zetten over de wijze waarop men de gast tegemoet treedt. Tafelpartner had net haar laatste hap in haar mond gedaan, toen het servies al van de tafel werd gehaald. En aangezien er nu niet op de keuken behoefde te worden gewacht, werd de dessertkaart na 1 minuut al voor onze neus gelegd. Een avondje uit bij de Mof is of snel dooreten of wachten tot men tijd voor je heeft. En dat kan toch niet de bedoeling zijn. We gaan nog wel een keer op herhaling om dan opnieuw te proeven en te keuren.

12. Wij hebben deze maand gegeten bij restaurant de Mof in Leusden. Een geweldige ambiance prachtig ingericht. Nodigt echt uit voor een gezellig diner, de menukaart is erg overzichtelijk maar de keus wordt je zo moeilijk gemaakt door de vele gerechten die aangeboden worden. (waarschijnlijk mede door de monidale zalm top 10).
    Al met al was de keuze dusdanig dat er voor iedereen wel iets op de kaart staat. Top bediening, erg vriendelijk en behulpzaam. Kortom, we hebben heerlijk gegeten en zeker voor herhaling vatbaar.

13. GerardH

14. Restaurant 'De Mof' is ons prima bevallen.

Een mooie warme entourage, vriendelijke en vlotte bediening, alsmede smakelijke en smaakvol opgediende gerechten, met ook een prima huiswijn.

Het 'mondvermaakjes-menu' met bij elke gang drie gerechtjes is aan te bevelen.

15. Afgelopen week hier weer gegeten, wat een schitterende entourage na de make over, mooie menukaart die eens in de 5 weken wisselt, waar vind je dit nog, 14 soorten wijn per glas, en waarbij elk gerecht een apart wijnadvies heeft, kortom weer heerlijk gegeten, canneloni van tonijn super, verse scholfilet top.

Dus tot snel en bedankt.

16. Ziet erop voorhand leuk uit. We hebben onbeperkt mosselen gegeten (helaas redelijk wat kleine mosselen tussen enkele grote) die goed smaakten.

Voor een vaste prijs kan je ze onbeperkt eten, maar...... men is toch wel heeeel erg krenterig met de bijgerechten, zoals frites en sausjes.

Men probeert je, waarschijnlijk door de vaste prijs, veel te laten drinken of andere drank aan te praten.

Normale koffie is niet te koop, maar uitsluitend kofiie compleet met bijbehorende prijs.

Achteraf duidelijk het gevoel dat we met de mosselen zijn binnengelokt en dat de winst sowieso met de andere gerechten wel gehaald wordt. Jammer!

17. Heerlijk gegeten, in een hele gezellige omgeving, bediening zeer vriendelijk. We hadden het drie gangen menu mondvermaakjes, dit zag er prachtig uit en smaakte heerlijk. Dit was de eerste maar zeker niet de laatste keer!

18. We hebben hier onze bruiloft gevierd. Het eten is goed verzorgd en erg lekker.

Hierna hebben we er nog 2 keer gegeten. Beide keren het 7-gangen-hapjes-menu. De eerste keer was het heerlijk, de 2e keer niet zo heel bijzonder meer.

Geen hele grote kaart, wel lekker eten en een gezellige sfeer.

We willen zeker nog een keer terug. Misschien wel voor de high tea.

19. Matty Koning

Wij hebben hier 2x keer gegeten. De eerste keer is het beste bevallen. We hadden een menu van 7 gerechten, die allemaal heerlijk waren. De bediening was vlot en aardig. De prijs was ook goed.

De 2e keer was het minder, het eten was nog steeds prima maar de gerechten lieten erg lang op zich wachten. Ook waren we op een plek in de zijkamer neergezet, alwaar toen nog gerookt mocht worden en dat werd dan ook volop gedaan. Hierover was met ons niet overlegd en eigenlijk hadden we om een andere tafel moeten vragen.

20. van Domselaar

Wij waren hier voor het "onbeperkt mosselen eten". Geweldige bediening, heerlijke mosselen, inrichting enigszins voor de oudere gast, die waren ook in ruime getale aanwezig, maar ondanks dat hebben deze jonge gasten een geweldige avond gehad!

21. jan koopman

wij komen hier vaak om te eten . het diner is super goed op elkaar afgestemd . De bediening is vriendelijk ,gastvrij .Het restaurant is sfeervol en gezellig en je bent echt een avondje uit eten .Super