Het Witte Huis in Lent

1501937492 77
1511197655 78

1. Tijdens binnenkomen goed vriendelijk ontvangen door een jonge meid in een licht grijze joggingbroek.. vreemd.
    Maar een lage onbehagelijke temperatuur waardoor het niet gezellig aanvoelt. Géén achtergrond muziekje waardoor het ook weer niet gezellig aanvoelt.
    3 gangenmenu besteld waarvan mijn vrouw alles netjes krijgt gebracht, en ik te lang op mijn gebakken aardappeltjes heb moeten wachten. Deze kwamen ze brengen toen ik mijn groente en vlees al op had.
    Heb door mijn niet behaaglijke gevoel niet eens mijn 3 gangenmenu volledig genuttigd en ben helaas vroegtijdig naar huis gegaan.
    Heb wel het volle bedrag afgerekend, maar goed dat is mijn keuze. Ik had er wellicht wat van kunnen zeggen. De soep was perfekt, vlees was zeer goed, groente goed ( beetje aan de weinige kant-- twee soeplepels vol.)

Helaas hebben ze verder mij niet een keuze gegeven of geëxcuseerd.

Verder een mooi pand. Alleen te fris om behagelijk te genieten van een lekkere (complete) maaltijd.

Prijstechnisch in dit geval TÈ veel bepaald.

2. Hans Willems

We waren met z'n zessen. Het eten van ons was wisselend. Voor enkele van ons was het eten goed en van andere matig. Entourage en bediening waren prima.

3. Tinnenbroek

Wij waren om 6 uur bij het restaurant, om kwart over 6 kregen wij het voorgerecht. Heerlijk.
    Het was tien voor 8 nog geen eten, gevraagd wanneer het eten kwam, was iets mis gegaan in de keuken.
    Het hoofdgerecht kregen wij om 8 uur wij hebben ander halfuur op het eten moeten wachten!
    Wij kregen gratis koffie na Herhaald woord verwijderen het zolang duurde,
    Het eten was super lekker, maar ik denk niet dat ik er nog eens naar toe ga!
    Jammer,

4. Theo en José

Op 3 juni 2017 hier gegeten. Leuke plek, ontzettend aardige mensen. Heerlijke asperges met zalm, krieltjes, ei en een salade. Tijdens het wachten op het eten kregen we hele lekkere warme kleine broodjes: top! En zonder daar wat voor hoeven te betalen. Fles water staat ook standaard op tafel. Afgesloten met koffie en thee met heerlijke soorten chocolaatjes en noga. We konden er nog een likeur bij krijgen. Al met al was het super lekker en ee komen graag nog eens terug!

5. Gerrit Veenendaal

Prettige sfeer, goede gerechten tegen een relatief lage prijs. Vriendelijk, strategisch gelegen.
    Aanbevelingswaardig.

6. Gerrie Gebbing

Mijn man en ik hebben Koningsdag, 27 april 2017 bij Het Witte Huis gegeten. We kozen voor het driegangenmenu. Beiden namen we als voorgerecht de carpaccio, die prima was! Mijn man koos als hoofdgerecht de entrecote, die uitstekend smaakte en ik heb genoten van de asperges met zalm. Als nagerecht namen we koffie / cappuccino, waarbij een overheerlijk likeurtje werd geserveerd en een schaaltje bonbons. Wij hadden al goede ervaringen met Het Witte Huis als restaurant en dit werd nu weer onderstreept en bevestigt. De kwaliteit / prijsverhouding is prima. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was vriendelijk en attent. Alle complimentjes en we komen zeker nog eens terug.

7. M.Theloosen

4 januari gingen met 3 personen naar dit restaurant. Bij aankomst werd de deur al open gedaan door 1 van de gastvrouwen. Heel attent omdat mijn man en ik in gezelschap waren met mijn vader. Hij is visueel en lichamelijk beperkt en dan is en helpende hand heel fijn.
    We hebben heerlijk gegeten! Mijn man en vader kozen een 3 gangenmenu met wild. De smaak was top! Ikzelf koos een ander 3gangenmenu. Ook mijn menu was heel smaakvol !
    We hadden een mooi plekje in dit sfeervolle restaurant en de bediening was zeer vriendelijk. Complimenten aan de Kok en de bediening! We komen vast en zeker een keertje terug!

8. Wij zijn met 10 pers. 1e kerstdag geweest. Wat een aanfluiting. Er waren teveel mensen binnen, wat ze absoluut niet konden handelen. Lang wachten, koud eten en veel te weinig. Friet en witlof bijbesteld, niet ontvangen. Ondanks alle klachten bieden ze geen oplossing. Voor ons echt geen tweede keer meer. Ik zou als ik hun was de grote zalen met kerst niet meer vullen. Ga voor kwaliteit i.p.v. veel geld willen verdienen!! Dit kost klanten.

9. Ruitenburg

1e kerstdag met zijn tweeën gereserveerd voor 19.00. Er waren verschillende ruimtes en de ruimte waar we kwamen was erg licht en had behoudens een klein kerststukje weinig sfeer en helemaal geen kerstuitstraling. Het eten was redelijk. Smaak goed, beetje weinig.
    De afrekening was een koude douche. Op de rekening stond een kersttoeslag van 7,5€ per persoon. Dit stond niet op hun site, niet bij de reservering doorgegeven, niet op de menukaart en ook niet bij binnenkomst door gegeven. Al met al, niet voor herhaling vatbaar.

10. 22 December hebben we met zijn tweeën heerlijk gegeten bij het Witte Huis in Lent. We hebben gekozen voor het 3-gangenmenu en het was prima!! Carpaccio, entrecote en als nagerecht dame blanche voor de een en creme brulee voor de ander. Het restaurant was prachtig en smaakvol versierd. En ook de bediening was dik voor elkaar.
    Beste mensen, ga zo door!! Wij wensen jullie alle goeds in het nieuwe jaar en vooral een goede gezondheid.

11. Een aantal dagen geleden hier gegeten met een gezelschap van 5 personen. Circa 40 minuten gewacht op het voorgerecht toen het mij enigszins begon te irriteren dat de betreffende voorgerechten nog niet door kwamen. Serveerster hierop aangesproken en binnen 5 minuten kwamen de voorgerechten dan alsnog door. Door de serveerster werd excuses aangeboden ivm de lange wachttijd. Dit had te maken met het grote aantal gasten wat in het restaurant aanwezig was.
    Vervolgens de hoofgerechten: 2x hertenbiefstuk, 2x entrecote, 1x vegetarisch taartje bladerdeeg. Hertenbiefstuk beide rauw, entrecote beide stukken vlees vol met zenen en het vegetarische taartje waarbij een aantal ingrediënten niet aanwezig waren. Hertenbiefstuk retour gestuurd om verder te laten bereiden; vegetarisch taartje retour gestuurd om de rest van de ingrediënten aan te vullen. De gegrilde groente bij de entrecote bestond uit aubergines, echter deze waren te ver doorgekookt. Het nagerecht hebben we niet meer besteld. Ik zie geen enkele reden om hier nog een keer te gaan eten!

12. Henry veulings

In de middag even langs het witte huis voor een kopje koffie en 2 lekker broodjes: tosti ham kaas en gezond. De tosti waren echt goed... goed vers brood en er zat zelfs tomatenketchup bij zonder dat ik er om vroeg, pluspunten...
    Broodje gezond, damn deze was behoorlijk groot en goed gevuld...

Complimenten aan de dame die ons hielp... Zeker een 2de visite waardig ;).

13. Na een eerste slechte ervaring toch maar weer eens naar Het Witte Huis gegaan, omdat wij uitgenodigd werden...
    Tafel was erg krap met 4 personen of wij een andere plek mochten, zei het meisje 'nee dat gaat niet'.
    Het eten was redelijk, niet echt wat anders. Menu hetzelfde. Bij vraag of ze nog iets anders hadden, werd er door bediening gezegd 'meneer u kan ook naar de overkant'.
    Slechte zaak.

14. Vanavond een heerlijke avond gehad bij het witte huis. Leuk ontvangst, gezellige tafel en vooral erg goed gegeten. Een echte aanrader!
    Wij komen zeker nog eens terug!

15. Wij beiden hadden al ruim van te voren een voor ons bekende tafel gereserveerd. Dit i.v.m. onze trouwdag! Het meisje wilde ons daar plaatsen echter de eigenaar maakte direct heel bot duidelijk dat het voor iemand anders gereserveerd was. Dát was niet genoteerd in het boek! Oké, dat accepteerden we uiteindelijk, echter we werden neergezet bij een tafeltje vlak voor de deur! Niet echt romantisch vonden wij! Een ander stukje kritiek is wanneer je één onderdeel uit de 3-gangenmenu kiest je net zoveel garnituur krijgt als wanneer iemand een 3-gangenmenu kiest. Dezelfde hoeveelheid 3 schaaltjes zoals friet, groente en salade, daar zit geen verschil in. Gevolg is dat je honger blijft houden! Er is dus duidelijk geen verschil wanneer je alleen het hoofdgerecht besteld en het driegangenmenu! Een vreemde zaak vinden wij! De prijsverhouding vinden wij niet kloppen t.a.v. wat je krijgt!

16. Afgelopen zondag met zijn 6-en (vrienden) ons jaarlijks mosseletentje gehouden. Deze keer door ons gereserveerd bij Het Witte Huis. Gevraagd om een tafel in het ""nieuwe"" gedeelte. En we kunnen alleen maar zeggen dat het prima was. De mosselen maakten deel uit van het drie-gangen menu. En alles was meer dan heerlijk. We hebben gezellig gezeten en heerlijk gegeten. Voor herhaling vatbaar.

17. Ontvangst was zeer prima, de deur werd geopend en de jassen konden worden afgegeven... zo kan het dus ook.

Bediening erg vriendelijk.

Het voorgerecht was aan de matige kant, daarentegen was het hoofdmenu prima, alleen jammer dat er bijna geen groente bij word geserveerd (bakje sla, bakje aardappels, bakje frieten, dat was het dan... jammer).

Nagerecht: er zouden rode vruchten een geen ijs bij zitten... toch een bolletje ijs en geen rode vruchten, alleen een soort taartje met een rode moes erop.

Dan worden de gerechten ook vrij snel na elkaar geserveerd, dit is niet prettig gezien dat we van plan waren om er een gezellige avond van te maken.

Het was voor ons alweer een tijd geleden dat we hier waren geweest, nu weten weer waarom. Jammer, de locatie is prachtig, ondanks dat het gelegen is aan de grote weg N325 Nijmegen.

Gezien de prijs/kwaliteit voor ons even niet meer.

18. e. steenvoort

Het eten was prima. Alleen wil ik wel melden dat de bediening erg snel was. Wij wilden graag een avondje lekker eten. Het gaf het gevoel alsof we toch echt wel voor tienen weg moesten zijn. Jammer, wij hadden er de hele avond voor uitgetrokken. En ook gezegd dat het niet zo snel hoefde maar dan was de bediening er al weer. Voor de rest prima.

19. Voor de tweede maal hier gegeten. Plezierige gelegenheid, leuke bediening. Aangenaam eten tegen een leuke prijs. Prijs/kwaliteitverhouding dik in orde.

20. Vorige week weer naar Het Witte Huis afgereisd om lekker te eten met vrienden. De ontvangst was weer erg warm en gastvrij. Schijnbaar had de gastheer begrepen dat we wat te vieren hadden en niet snel daarna werd ons champagne van het huis aangeboden. Na deze aangename verrassing hebben we een keuze gemaakt uit de ruime menukaart.

Zowel het voor-, hoofd- als nagerecht was smaakvol en voldoende. Tussen het serveren van de gerechten zat voldoende tijd en hierdoor hebben we genoten van een heerlijk avondje uit. Zelfs bij het nagerecht was door de keuken aandacht besteed aan hetgeen we te vieren hadden.

Kortom de complimenten aan het attente personeel voor de gastvrijheid en het lekkere eten met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. We komen hier snel weer eens terug.

21. Annemarie

Erg krap. Tweepersoontafeltje erg krap, ook de ruimte eromheen. Hinderlijk het personeel wat vlak langs je tafel loopt of nog erger je per ongeluk aanstoot. Of andere gasten die dat per ongeluk gebeurd. Het eten vond ik ook niet echt bijzonder, wij hadden het 3 gangen wild menu. Voorgerecht plakjes ham, salade en te weinig saus en in het nagerecht heb ik geen kaneel geproefd zo zoet was het ijs. Maar over smaak valt niet te twisten.

22. Janssen

Met moederdag hier gegeten. Matige ontvangst. Niet heel kindvriendelijk. De bediening reageerde hier en daar geïrriteerd, waarom is voor ons ook een vraag. Als je een vierjarig kind een grote kom tomatensoep serveert, terwijl het bij het kindermenu staat, eet ze het natuurlijk niet helemaal op. Daar werd vreemd op gereageerd tegen mijn dochter notabene. En bij het kinderijsje een grote zak snoep als verrassing vind ik echt niet kunnen. Ook de plek vlakbij de deur was niet fijn. Steeds een koude windvlaag binnen. Er waren diverse tafels die hier last van hadden.

23. J. Toonen

Wij zijn vorige week met onze vrienden gaan eten bij het Witte huis te Lent.
    Bij binnenkomst werden onze jassen aangenomen en op de kapstok gehangen.
    Er was een mooie tafel voor ons gereserveerd, maar omdat het lekker weer was zijn wij op het terras begonnen met een heerlijk wijntje en biertje. Wij besloten om alleen iets te drinken buiten en niet buiten te eten.

Toen het voorgerecht gereed was konden wij met z'n vieren naar onze tafel.
    Wij namen een 4 gangen menu. Heerlijke 2 keer gamba's piri piri en twee mosterdsoep was onze eerste gang. Wij waren allemaal erg te spreken over deze heerlijke gerechten.
    Benieuwd en nieuwsgierig naar onze volgende gang.
    Die bestond uit gebakken champignons met spek en Carpaccio van ossenhaas met truffelmayonaise.
    Dat was wederom genieten.
    Daarna kwam ons hoofdgerecht. 2 keer parelhoen, een keer trio van rund en kalf en een kabeljauw. Wat hebben wij heerlijk gegeten. Regelmatig kwam er iemand langs om te vragen of alles naar wens was en of er genoeg was.
    Ook het nagerecht zag er heerlijk uit en smaakte voortreffelijk.
    Dame blanche,kletskop met gemarineerde appel, karamel en pistache-roomijs, en trio van chocolade, chocolade fudge cake, chocolade-ijs en een mousse van witte chocolade.

Om het geheel goed af te sluiten hebben we nog een kop koffie gedronken.

Wat hebben wij een fijne avond gehad. Wij werden op onze wenken bediend.
    Bij het weggaan werden onze jassen weer gehaald en wij gingen voldaan naar huis.
    Wij komen zeker weer terug om hier te eten.

Ik wil iedereen van het Witte huis bedanken voor deze fijne avond en tot gauw.

24. Theo Willems

1 punt
  25. houterman

Fantastisch gegeten. Prachtige kleine menukaart met verrassende gerechten. Als er een iets grotere entree zou zijn die minder tochtte kregen ze alleen maar tienen.

26. Gisteren togen we met 8 vrienden naar het Witte huis voor een gezellig etentje.
    Ruim tien dagen tevoren gereserveerd. We werden ontvangen door een meneer die ons kortaf onze plaats wees: 8 hoge barkrukken. Omdat iemand uit ons gezelschap hier niet op kon zitten wezen wij deze plek af. Geïrriteerd zei de man dat we op een andere tafel konden wachten, later werden daar nog deserts geserveerd en ook de glazen waren er nog vol, dat zou dus lang duren. De man hiermee geconfronteerd, kriebelig zei hij dat hij die dag had zitten schuiven om nog meer reserveringen te doen en toen bleef dit voor ons over… dat wij al tien dagen hadden gereserveerd interesseerde hem niet. We werden aan ons lot overgelaten en toen hij ons nog vroeg om snel te beslissen, wachten op een tafel of wegwezen, was het voor ons duidelijk dat we niet welkom waren en dus hier ook nooit meer komen.

1,7
  27. Vandaag hier voor het eerst allebei een heerlijke salade gegeten! Superlekker, verse ingrediënten zoals bij het Russisch ei o.a. gerookte zalm, 2 soorten garnalen, paling enz., en bij de Caesar salade o.a. gerookte kip, ansjovis, bacon, kaas. Heerlijk! Ook de wijn was erg lekker! Vriendelijke bediening, mooie inrichting!
    Een aanrader!

28. Gisteren met z'n vieren heel lekker gegeten. Genoeg keus op de (goed geprijsde!) kaart, ruime porties en aardige, vlotte bediening.

29. Esmee

30. Marieke

Allereerst mijn complimenten over de bediening. Leuk, vlot, spontaan en erg vriendelijk! Wat een stel leuke meiden!
    Belangrijkste is natuurlijk het eten en dit was heerlijk! Bedankt!

31. Heerlijk gegeten! Alles was lekker, goede porties, lekkere bijgerechten. Als je bijgerechten bij wilde bestellen was dit geen probleem. Nette bediening en toen een van de mensen bij ons aan tafel een iets kleinere tournedos kreeg dan een ander werd er door de gastheer meteen aangegeven dat er nog een nieuwe tournedos (extra!) aankwam. In eerste instantie dachten we dat het een grapje was aangezien wij vonden dat het stuk vlees niet aan kleine kant was tot dat de gastheer aankwam met een extra groot stuk vlees. Wat een service! (wij hebben zelf niets gezegd over de grootte van het vlees) Verder was de bediening erg snel en lette goed op. Goed advies met de wijnkeuze. Zeker voor herhaling vatbaar!

1 minpuntje: er stond een geen achtergrondmuziek aan waardoor er op een gegeven moment stiltes vielen in het restaurant als iedereen aan het eten was.

32. Lekker gegeten hier. Vriendelijk en spontaan personeel, er hangt een open, gezellige en gastvrije sfeer. Genoeg keuze op de kaart. Gerechten smaken goed: mals en smaakvol vlees, goede saus, lekkere bijgerechten en smaakvolle nagerechten. De gerechten worden netjes geserveerd, de borden mooi opgemaakt. De porties zijn prima. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Zeker de moeite waard. Enige minpuntjes: één voorgerecht (pakketje van bospaddenstoelen) was een te grote portie voor een voorgerecht, en bij één hoofdgerecht waren de champignons verbrand.

33. Het eten is er erg goed en niet duur. Ook de bediening is erg vriendelijk. Ik kom er zeker nog een keer terug. Echt een aanrader.

34. T. Knipping

Het restaurant is onlangs overgegaan op een nieuwe eigenaar. De eigenaar was zeer gastvrij en de bediening eveneens. Wat de kaart betreft was alles mogelijk. Dat wat er niet opstond kon alsnog geregeld worden. De prijs kwaliteit verhouding is prima. We komen hier zeker snel weer terug!

35. Samen met ons vierjarig zoontje hebben wij hier genoten van een lunch. Leuke kaart, voldoende keuze. Onze zoon wilde graag een saucijzenbroodje. Dat stond niet op de kaart, maar werd geregeld voor hem. Super deze onverwachte service. Wij komen hier zeker nog eens terug!