Brasserie No.14 in Lemmer

Aan de achterzijde van Brasserie No.14 is volop GRATIS parkeergelegenheid (Lijnbaan)

ma lunch vanaf 10:00

1502079681 76
1577207292 60

1. René Neele

2. Vriendinnen

Met 4 personen high tea gereserveerd. Potten thee genoeg, een plank met 2×4 minibroodjes, soepje in glas, enkele ieniemiene gebakjes en nog wat klein spul… in de 2 uur die wij er waren geen bediening aan tafel geweest, niks bijgevuld en dat voor 24,50 pp. Bij afrekenen dit gemeld, maar zo doen zij de high tea dus. Eens maar nooit weer…

3,3
  3. Het was erg gezellig, mede door het vriendelijk personeel. Lekker gegeten en heerlijk bijgekletst.

4. Zomaar even een paar (niet alle negatieve) punten.
    Menukaart op internet van is een hele andere dan die daar aanwezig. Thaise´soep wordt lauw geserveerd (wel met een stuk brood), weinig smaakvol, beetje het idee van ´pakje supermarkt´. Andere voorafjes van onze mede tafelgenoten geven wel de indruk van wat meer raffinement.
    Sommige (van onze) hoofdmenu´s hebben een groot pasta gehalte (plateservice?!) zonder dat dit blijkt uit de kaart. De ossehaas blijkt toch niet doorbakken te zijn. Dit wordt hersteld maar duurt zo ontzettend lang dat de andere tafelgenoten daarna al meer dan halverwege zijn. Als toetje wordt de cappuccino (2x) al ruimschoots geserveerd voordat de anderen hun bestelde ijs konden nuttigen. Tja....

3,5
  5. Heerlijk gegeten. Plezierige en prima bediening.

6. Wij zijn er vandaag met 4 man geweest,
    Slecht slecht echt slecht!!!

Komen normaal 2/3 keer per jaar maar dit overtrof alles.
    Kabeljauw droog en niet lekker,
    Spareribs droog niet te eten.

Ijs moesten wij eten met vork omdat de lepels op waren toen was ik er klaar mee.
    Buiten dat hebben wij zelf moeten vork en mes halen anders koud gegeten.

Ik vroeg rekening toen zei ik ga niet betalen voor ijs ben er klaar mee.
    Ok hij zegt u moet zo veel betalen.
    Ik zeg doe mij de rekening en kwam een andere bedrag naar voren.

Triest zo een goed restaurant geweest.
    Drama.
    Jammer ik ga geen 200 euro betalen voor slecht eten en bediening!!!

7. Marianne Leeflang

Soms moet je kiezen.
    En wie kies je dan?
    Vooral NU, nu de terassen van de horeca weer open mochten gaan.

Ik heb ze lief, de horeca van De Lemmer.
    Tja, wie kies je dan ?

Zomaar vanndaag was het Brasserie No 14.
    Morgen kan het zo maar iemand anders zijn.
    Het was overigens een goede keus.
    Het hapje en het drankje waren als vanouds.
    En .... het praatje met deze of gene, want dat is immers zo belangrijk.

Horeca van De Lemmer, we leven allemaal met jullie mee.
    En hopen voor jullie - en natuurlijk ook stiekem voor onszelf - op een “mooie hete zomer”.

Veel liefs.

#horeca #Lemmer #terassen #corona

8. een leuke tent, met een mooi terras waar je prima een koffie of een borrel kunt nemen. Door de keuken ben ik toch wel teleurgesteld.
    De maaltijden die wij bestelden, schnitzel en rundvlees waren van zeer matige kwaliteit. Schnitzel was vet met daarbij alleen wat koolsalade, het rundvleesgerecht was smakeloos, met slechte kwaliteit vlees.
    na de snelle bediening met het eten, komt er daarna niemand vragen of alles naar wens is. ook niet of er nog drinken moet komen.
    Toen ik later meldde dat het gerecht met rundvlees echt niet smakelijk was, kreeg ik een rivella ter compensatie. Toen ik met dinerbonnen wou afrekenen, was dat ook weer moeilijk. Voor mij geen restaurant om weer te gaan eten. Een drankje een keertje kan nog wel.

3,9
  9. Schnitzel was lekker, met zigeunersaus. Bijgerechtjes voldoende (friet, salade en een groente) helaas is beetgare lauwe bloemkool niet mijn ding.
    Voor t bestellen van een drankje is de bediening vlot bij je, net als dan de drankjes brengen en overhandigen van een menukaart. Voordat je dan eindelijk kunt bestellen. Dat vroeg wat geduld.
    Het restaurant vind ik sfeervol en de bediening is vriendelijk.

10. Thaise overpriced soep, met ipv kippedijtje: plakjes gerookte kipfilet. Nadat we er iets van zeiden was de reactie dat we dat hadden moeten doen vóórdat we het ophadden terecht. Eigenlijk had het restaurant iets moeten zeggen vóórdat zij de soep serveerden, maar niettemin later op de middag nog een biertje gedronken. Opmerking van uitbaatster dat zij er niets meer aan kon doen klopt, qua soep. Andere compensaties hadden natuurlijk wél gekund…

11. Super mooi restaurant. Bediening was erg vriendelijk, maar het duurde allemaal erg lang. Tussendoor werd er bijna nooit gevraagd of we nog wat te drinken wilden, we voelden ons een beetje vergeten en dat terwijl de zaak bijna helemaal leeg was.
    De spareribs, biefstuk en carpaccio salade waren echt heerlijk, maar de lamsrack was een beetje flauw. Het broodplankje was heerlijk, maar waarom de kruidenboter keihard uit de koelkast kwam was ons een raadsel. Jammer dat het chocoladetaartje en monchou taartje uit de proeverij niet huisgemaakt waren. Dan is het behoorlijk prijzig voor 'fabriekstaart' als toetje.
    Al met al zullen we niet zo snel weer gaan. Helaas.

12. Bediening was vriendelijk, helaas was de appelpannenkoek niet gaar en ging dus terug. ipv een nieuw gebakken pannenkoek was de teruggeven ws nog even in de pan gegaan met als gevolg een wel erge donkere, tegen zwart aan onderkant.
    Jammer, dit eenvoudige gerecht had echt beter gekund.

13. Antoinette

Het eten en de locatie was goed. Maar het feit dat de toiletten boven zijn, zorgt ervoor dat de eindscore een 2 is. Als hartpatiënt is het voor mij moeilijk om naar boven te lopen. Waardeloos!!

14. Het restaurant ziet er mooi uit! De bediening was vriendelijk. Voorgerecht was simpel hadden we meer van verwacht. Het hoofdgerecht was helaas niet erg lekker. Mijn biefstuk was droog en smakeloos. Het stuk vlees van mijn man was gegrild maar smaakte te aangebrand. Presentatie op het bord was ook niets bijzonders. Dat kan toch echt beter. Het toetje was wel lekker.

15. Alie Wouda

Erg vriendelijke bediening, waar je vrolijk van wordt. Het verrassings menu was... is top!! Als voorgerecht heerlijke coquilles, als hoofdgerecht Limburgse 😉 asperges met ham en gekookte in reepjes gesneden ei. Met aardappelen, friet en paksoi met pijnboompitten... we wachten nu onder het genot van een heerlijk glaasje cabernet op het 3e en tevens laatste gerecht... Spannend!! 😉

16. Jan en Gea

Nu voor de 2de keer het verrassingsmenu gehad en wederom top. Bijpassende wijnen erbij met leuk uitleg waarom daarvoor wordt gekozen. Aangezien menu gemaakt wordt naar inzicht kok moet daar a la minute keus in gemaakt worden. Fles aan tafel geopend. Fijne bediening en gezellige drukte. Wij denken dat in de zomer dit ook voor ons wel eens een vaste stek kan worden.

17. Vorige week bij de Sushi Sunday geweest, wat een succes!!! We kregen beide een heel bord vol met allemaal verschillende soorten sushi. Alle vis was vers, en perfect gecombineerd met uitstekende, en soms verrassende ingrediënten (asperges in de sushi was nieuw voor me, maar heerlijk!). Ik eet regelmatig sushi in Amsterdam, maar voor deze sushi kom ik graag terug naar Lemmer!
    Verder was de service alert, vrolijk en vriendelijk. Ze kwamen regelmatig bij ons tafeltje om te checken of alles naar wens was. Sfeer is fantastisch, erg knus en gezellig. Perfect voor de komende donkere herfst- en winteravonden!!

18. Hallo,
    Na een redelijke ervaring enige tijd geleden besloten we gisteravond te gaan eten bij no 14. Wat een domper werd dat. Nadat een van de bediensters naar de keuken was gegaan waar het eten bleef werd na lange tijd het eten geserveerd. Het was ronduit slecht. Totaal geen aandacht geschonken aan hetgeen je de mensen voorschotelt. Je kreeg echt de indruk dat de dag ten einde liep en de keuken er zo gauw mogelijk van af wilde.

Een klein voorbeeld wil ik u niet onthouden; Handvol rucola met daarin 2 stukje tomaat en 6 stukjes komkommer zonder dressing of maar iets van dien aard. Een vismaaltijdsalade waarvan alles aan ontbrak omdat de ingrediënten op waren. Tong, op een hoopje geserveerd zoals je ze tegen komt op de visveiling. Een brok spareribs die in de oven zwart verbrand waren en waar het vet vanaf gesneden moest worden. Aan de gebakken aardappelen wilden we ons gebit niet aan wagen - lang niet gaar. En de 11 stukjes friet dreven nog in de olie. Als compensatie kregen we gratis koffie die evengoed bij de 78 euro moest worden afgerekend. Jammer van het geld. Jammer van de avond.

19. Heerlijk gegeten en prima bediening. We komen zeker nog een keer terug.

20. Lekker geluncht.
    Leuke gerechten.
    Leuk gelegen aan het water.

21. Geweldige avond gehad, spare ribs besteld en na het voorgerecht te horen gekregen dat die op waren en dat er al nieuwe onderweg waren alleen dat duurde even, heel netjes opgelost met een proeverijtje van allemaal lekkere dingen om het wachten wat draaglijker te maken. Eigenlijk de perfecte avond gehad! Leuke bediening en heerlijk eten! Respect voor de koks en bediening! Bedankt.

22. Afgelopen vrijdag een wijntje gedronken en genoten van een heerlijk borrelhapje. Uiterst vriendelijk geholpen door diverse dames. Al meerdere keren heerlijk gegeten voor een redelijke prijs, niet de goedkoopste maar wel persoonlijke aandacht en een vriendelijke en warme sfeer. De kaart mag iets meer variatie krijgen, maar wat aangeboden wordt is perfect. Zeker aan te bevelen.

23. Vandaag gegeten in Brasserie no 14. Het eten heeft een van der Valk gehalte maar dan veel duurder. Ik wil best wat geld uitgeven als ik uit eten ga, maar dan verwacht ik iets bijzonders en niet het zelfde als ik thuis ook eet.
    Voor ons de eerste en ook de laatste keer Brasserie no 14.

24. Anco 448 punten

Hele leuke zaak, zeer sfeervol. Via eet.nu opgezocht. Echter je komt voor het eten. Zowel de snoekbaars als de biefstuk pepersaus hadden echt niet veel smaak. Voorgerecht tompouce paddestoelen alsmede mosterdsoep was wel goed.

6,5
  25. Kpieknl

Een aanwinst voor Lemmer! Goede prijs kwaliteit verhouding! Fijn terras in de zon. Mooie inrichting.

26. Bas van Bodegraven

In één woord super! Super leuke ontvangst, je voelt je meteen heel welkom. Prachtig ingericht, hele attente vlotte bediening!
    Het eten is heerlijk. Het is niet super goedkoop, maar de porties zijn ruim voldoende waardoor de prijs/kwaliteitsverhouding gewoon hartstikke goed is. Wij gaan zeker terug!
    Wat mij ook opviel was dat er bij elke tafel een soort van retrostopcontact is voor je laptop of telefoon, met een geïntegreerde usb ingang. Wifi was ook snel!

27. Brasserie is echt een aanwinst voor Lemmer. Er is zoveel besteedt aan de aankleding, het uiterlijk, lichtwerk, aan alles. Ziet er echt prachtig uit en super sfeer! Menukaart vond ik alleen een beetje karig. Meestal hebben de betere restaurants een beperktere keuze, waardoor ze de kwaliteit van de gerechten beter kunnen waarborgen en de porties zijn vaak ook wat kleiner. Van mij mocht de menu kaart echter wel íets uitgebreider. Meestal zit er te veel tussen wat me lekker lijkt, nu zag ik eigenlijk niets wat me lekker leek. Gerechten waren mooi gepresenteerd en bediening was vriendelijk en vlot. Porties zijn echter voor normale tot grote eters vrij minimaal en ik vond het ook niet erg smakelijk. Bijgerechten waren wel lekker. Ik zou alleen terugkomen voor de sfeer, maar het eten viel erg tegen en prijs ervan (voor- en nagerechten) licht vrij hoog.