Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Lemiers verdeeld zijn.

1. Nederlands Lemiers

rob ilse maud en jan.

Heerlijk gegeten in een leuke spontane sfeer. We waren met 4 personen op zaterdagavond. Fijne bediening en nog bedankt voor peper en zout.

2. Nederlands Lemiers

kelly Schmitz

We waren zeer benieuwd, hadden nog niks gehoord van anderen. De sfeer in het vakwerkhuis is manjefiek. De borden zijn een pracht voor het oog en elke hap van het eten geeft een bijzonder lekkere smaak. De bediening is zeer betrokken en vriendelijk. Ze werken echt met passie en dat maakt het een heerlijke avond om van alles te genieten. Bedankt hiervoor.

3. Nederlands Lemiers

Ans yzermans

Een explosie van smaken, bij elke hap zeiden wij en onze gasten "hmmmmmm" daarbij was het n genot om naar de opmaak van de borden te kijken.
    Dit is allemaal met liefde gemaakt, we zitten nu nog na te genieten. Wij komen zeker terug.

4. Internationaal Lemiers

Restaurant is al een tijdje definitief gesloten

5. Nederlands Lemiers

Marc Creusen

6. Nederlands Lemiers

Wat een geweldig restaurant met geweldige bediening. Heerlijk gegeten en de extra hapjes waren ook verrukkelijk. Ze hadden ook alle aandacht voor mn 10-jarige dochter. Echt een aanrader!

7. Nederlands Lemiers

Een echte aanrader! We hebben hier heerlijk gegeten. Een kleine kaart maar daardoor verse producten, verfijnde en pure smaken. Ook serveerden ze heerlijk zelfgemaakt brood. Een ontzettend sfeervolle en gezellige inrichting. Lekkere wijnen mogen drinken en zeer vriendelijke bediening. We komen zeker een keer terug!

Een prachtige locatie waar je nog echt super lekker kan eten voor een goede prijs. Verse salade, eigen gemaakte frietjes, zalig! Vriendelijke eigenaren zonder opdringerigheid. Prachtige ambiance.

Een prachtige locatie waar je en echt super lekker gegeten.

10. Nederlands Lemiers

Helaas weinig keuze op de kaart of vis of varkensvlees. Vegetarisch een keuze. Weinig rode wijn in het glas... serveerster zei "moest zo van de baas".

We bestelden een cappuccino en een koffie, werd door serveerster uitgebreid met een chocolaatje en een kleine muffin waar je vervolgens op de rekening wel zelf voor moesten betalen. En was niet goedkoop.
    Antwoord van bazin: "deden ze altijd 's avonds", dus veel mensen trappen hier in. Sorry maar ik had dit niet besteld. Werd weer van rekening afgetrokken. Jammer voor de eerste keer, tweede keer denk het niet, we waren toch wel teleurgesteld. Groetjes!

11. Nederlands Lemiers

Slechte ervaring. Geen aanrader.

12. Nederlands Lemiers

Tja wie wel eens inkopen doet in de Eyserhalte, en dus de kwaliteit weet die aldaar verkregen kan worden, die zal ongetwijfeld snappen dat Marc Creusen (voormalig mede eigenaar van de Eyserhalte) zich wil profileren in zijn nieuwe zaak met onderscheidt als insteek. En dat lukt hem volgens ons heel goed.

Gisteravond op een doordeweekse donderdag was het bijna afgeladen vol. En dat met een dinerkaart met maximaal 6 gerechten. U leest het goed, 6 gerechten. Dit keuzemenu kan met 2 gangen t/m 6 gangen worden gekozen. Er staat één gerecht op dat als tussen- of hoofdgerecht gekozen kan worden. De kaart zag er als volgt uit.

VITELLO Een op lage temperatuur gegaard graankalfsvlees met een crème van wilde kruiden en gefrituurde kappertjes.
    GAZPACHO
    Koude Spaanse tomaten- groente soep met minette basilicum uit Margraten.
    COUSCOUS MET ROODBAARSFILET
    en een Antiboise van tomaten en Franse dragon.
    VARKENSHAAS
    omwikkeld met spek van het krulvarken, auberginekaviaar en gratin van aardappel broccoli.
    KAASPLENKSKE
    met regionale kaasjes, sjroeëp/zeem, druifjes, huisgemaakt kletzenbrood en Puur by Marc lieve vrouwe bedstro gelei.
    IJSKOUDE CAVAILLON MELOENSOEP
    met citroensorbet en chocolademunt.

Uit de bovenstaande 6 gerechten mag je dus zelf een aantal gangen (of allemaal) kiezen, waarbij de Roodbaars zowel als tussen- of als hoofdgerecht te kiezen is.

Wij kozen, bouwden, een 4-gangenmenu uit de 6 gerechten. We sloten de gazpacho en de meloensoep uit. De kookstijl kan als natuurlijk en puur omschreven worden. De smaken beperkten zich tot de essentie van datgene wat moest schitteren. De bijgerechten vulden speels smaak piekjes toe waarbij wij de zachtheid van al die smaakjes enorm waardeerden. Niets was overheersend of dominerend.

De vriendelijke en kundige bediening beloofde ons om in samenspraak met de keuken een wijnarrangement toe te voegen. We hadden een zuid Afrikaanse chenin-blanc bij de kalf. Een heerlijke droge franse rosé bij de roodbaars. En een fantastische merlot tannat combinatie bij de omwikkelde varkenshaas. We schrokken eerst omdat de Tannat behoorlijk kruidig is. Maar het fruit spatte je tegenmoet uit het glas. Bij de kaasplank mochten we een koude overheerlijk Maury drinken.

Bij het voorgerecht was er trouwens heerlijk brood met knapperige korst, met daarbij een blikje overheerlijke olijfolie met zeezout verrijkt met saffraan om het brood in te dompelen. Verder was er tafelwater dat voorzien was met fruit en kruiden. En bij de espresso was er een mooie kleine koude choco mousse bom plus wat blokjes turks fruit.

Wat u verder op de borden van Marc kunt tegenkomen zijn, daslookolie, gekonfijte groene walnoot, rood-kruidenzout, mosterd-venkel dressing, lieve vrouwe bedstro azijn, paardenbloem gelei, vlierbloesemsiroop, wilde kruidenpesto en nog veel meer.

Wederom, even ver weg, en dat heel kortbij ;-)

13. Nederlands Lemiers

Erg goed gegeten!! Eindelijk een keer een heel ander concept!

14. Nederlands Lemiers

Spontaan gistermiddag wezen eten. De tip van de chef, de Steak peper, een tagliatelle pasta met op hoog vuur gebraden ossenhaaspuntjes met pepersaus was voortreffelijk. De kwaliteit van het vlees was zeer zeer goed. We dronken er een italiaan bij uit de regio Salento. Een primitivo met behoorlijk wat kruidigheid in de smaak en in de geur een bonk fruit. Lekker vol, maar zacht en rond in de smaak en afdronk. Hij had ietsje gekoeld mogen zijn. Even later kwam het zonnetje nog uit en we hebben beschut op het terras nog een mooie kaasplank genomen met 5 AOC Belgisch Limburgse kaasjes. AOC is trouwens AOP geworden. Appellation d’Origine Protégée. Die plank was goed verzorgd en samen met nog wat van dezelfde italiaan uit Salento een genot. Kortbij, en toch even ver weg ;-)

15. Nederlands Lemiers

Wij hebben heel erg goed gegeten bij dit leuke restaurant. Echt een ontdekking. Perfect gelegen en ook kan men buiten dineren. Binnen zeer sfeervol.

Chef Marc maakte voor mijn vrouw een mooi veganistisch menuutje. Ikzelf bleef bij de vis. Vooraf de gemarineerde zalm en hoofdgerecht was de zeebaars. Keus uit mooie open wijnen per glas en prachtige wijnen per fles.

Wij gaan zeker terugkomen en zijn al benieuwd naar de volgende creativiteit van Marc v.w.b. een veganistisch menu.

De bediening was zeer gastvrij.

16. Internationaal Lemiers

Gertie Stallenberg

vanmiddag op het terras van Het Mo'Ment gaan lunchen. Bestelde een broodje gezond, dat op de kaart staat voor 7,25 euro.
    Voor zo'n bedrag verwacht ik toch echt meer dan een klein ciabatta broodje van amper 9 cm. met daarop 2 plukjes sla, wat saus en een lapje ham en kaas. O ja, er lagen ook nog een paar friemeltjes tomaat en paprika op. Niet de moeite waard om het over te hebben. Als aankleding lagen er op het bordje nog 2 doorgesneden kleine tomaatjes en wat plukjes lenteuitje, en 1 rozetje veldsla.
    Schandalig duur dus voor dat beetje eten... We zijn met honger vertrokken.

17. Nederlands Lemiers

Hoogwaardige keuken met zeer lekker eten en een gezellige sfeer.

18. Nederlands Lemiers

We moesten betrekkelijk vroeg omdat de keuken relatief vroeg sluit. Kok doet goed zijn best met redelijk goede producten al was het rundvlees niet zeer goed van smaak. Porties voor goede eters. Koffie lukte niet meer omdat de machine reeds in de schoonmaakstand was gezet. Over all een redelijk prettige ervaring. De huiswijn beviel ons goed.

19. Internationaal Lemiers

Paul van Harn

Afgelopen zaterdag wezen eten op deze locatie. Eerlijkheid gebied ons te zeggen dat we een dag eerder ook in een ander restaurant hebben gegeten en we toen dachten dat het niet makkelijk te overtreffen was. Maar niets is minder waar. Het was tot in de kleinste details perfect. Een fijne locatie, een geweldige kok en zeer leuke en vriendelijke bediening. Wij vonden het zo goed dat we maandag (onze laatste vakantie dag) opnieuw hier zijn wezen eten en... wederom geweldig!!! Het was een fantastische ervaring om te mogen genieten op deze locatie!! Het hele team bedankt!! Het cijfer tien is eigenlijk te laag.

20. Internationaal Lemiers

Vandaag high tea met z'n vieren bij het Mo'ment. Zeer enthousiaste gastheer en idem bediening. Wat er gepresenteerd werd in een woord; super!! Eerlijke zelf gemaakte hapjes en zoetigheden. Lieve mensen en iedereen die het nog niet weet; ga het zelf proberen. Een echte aanrader! Wij komen zeker bij jullie terug.

21. Internationaal Lemiers

Beste mensen van het Mo'ment,

Wij zijn met een paar vrienden uit Vlaardingen bij jullie komen eten.
    Het was van a tot z compleet. Het eten was voortreffelijk, de bediening zeer vriendelijk en wat sfeer betreft, wij, maar zeker onze vrienden uit Vlaardingen, waren zeer onder de indruk.
    Het is absoluut een aanbeveling. Deze 10 als waardering hebben jullie verdiend.

Gr Ton en Monique.

22. Internationaal Lemiers

Anouk Siemerink

Vorig jaar rond kerst hebben wij gegeten bij het Moment, en ik denk hier nog vaak aan terug! Wat een sfeer, gastvrijheid en heerlijk eten! We hebben erg genoten en komen ook zeker nog eens terug! Ook al komen we van ver! Ga zo door met dit fantastische restaurant!

23. Internationaal Lemiers

Alleen koffie gedronken en dat was al een hele aangename ervaring in het Mo'ment. Complimenten dat de keuze is gemaakt voor Nespresso: en wat een wondermachine die er staat. Nespresso geeft altijd een aangenaam resultaat en dat is een verademing na de vele slechte volautomaten koffies. Presentatie koffie erg leuk, net zoals de prijs. Ik was net aan het kijken naar de openingstijden: helaas vanmiddag dicht anders waren we er gaan lunchen. Maar dat komt nog.

24. Internationaal Lemiers

Raymond Kempen

Wij hebben hier met een gezelschap op 04-09-2014 heerlijk gegeten en gedronken, het eten en drinken was fantastisch, perfecte bediening, daarna nog even geborreld bij de bar, wij komen hier zeer zeker op korte termijn weer terug.

25. Nederlands Lemiers

Ontzettend lekker gegeten. De sfeer is erg goed en het eten nog beter. Het was veel maar vooral ook goed en vriendelijk personeel.

Perfectie kost tijd, dus wees Niet verrast dat je lang moet wachten op je eten. Echter dan krijg je wel eten wat met liefde is bereid tegen een, mijn inziens, veel te lage prijs. We hebben heerlijk gegeten en waren de laatste gasten. Nog even met de eigenaar gesproken en hij vertelde ons dat hij alles alleen doet in de keuken. Tevens vertelde hij ons dat hij waarschijnlijk volgend jaar stopt met diners en dan alleen lunches serveert. Een groot gemis en ik hoop dat de salades op de menu kaart blijven. Een absolute aanrader en dan heb ik het nog niet gehad over de bijzondere locatie met het het waanzinnige uitzicht.

27. Internationaal Lemiers

Roxanne Lemmens

Wat een ervaring! Aan niks ontbreekt het je in dit restaurant! De ambiance, inrichting, vriendelijkheid, enthousiasme, fantastisch gepresenteerd eten met een perfecte smaak, heerlijke muziek, goede prijs, enorm sfeervol met privacy door alle kleine etages/ nissen waar je kan zitten of loungen. De eigenaar is gepassioneerd in zijn vak en dat zie je in alles terug. Aan werkelijk alles is gedacht. Zelfs voor kinderen eens geen frikandel of kroket op het menu (kan wel als je het vraagt) maar lekkere Chili of kip of ham
    Met Meloen etc. In 1 woord TOP!

28. Internationaal Lemiers

Marcel Wobma

29. Internationaal Lemiers

Marcel Wobma

Een prachtige ambiance heerlijk gegeten en gedronken. Super mooi interieur. Super aardige eigenaar. Echt een aanrader.

30. Internationaal Lemiers

Rob de Rijter

Heerlijk gegeten in een mooie ambiance. Zeer goede service en zeer goede prijs en kwaliteit verhouding.
    Aanrader om daar naar toe te gaan. Mooie beleving. We zijn daar op woensdag 15 januari 2014 geweest.