Le Journal in Lelystad

ma lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

1322181950 70
1367620959 63

1. Een leuke gezellige tent waar ik al een tijd met plezier kwam. Tot vandaag. Ik met een paar vriendinnen gezellig een drankje gedaan, alleen was er volgens de baas 1 probleem; wij wilden graag appart betalen omdat niemand van de groep het bedrag had om alleen te betalen. De serveerder vertelde ons dat wij binnen apart mochten betalen. Wij naar binnen, en vertellen dat wij graag appart wilde betalen. De baas, zei toen op een negatieve manier: is dit serieus? Waarop wij antwoorde: ja? Vervolgens zuchten en vertelde zij dat dit heel lastig is en zij dit niet meer wilde doen. Dit met een hele onklanvriendelijke toon. Wij vonden dit niet netjes, en lieten dit merken. Ik vertelde haar dat wanneer ik op deze manier tegen klanten op mijn werk deed, dat ik dan ontslagen zou worden. ( klant is koning) zei zei toen: oh nou ik kan toch niet ontslagen worden. Zij probeerde nog uit te leggen waarom apart betalen zo lastig is, tuurlijk begrijpen wij dit maar de manier waarop u dit tegen ons zei vinden wij niet normaal. Zij vond het een hele normale opmerking of het serieus was bedoeld. Vervolgens zei ze nog: als jullie zo bijdehand doen komen jullie toch niet meer? En op jullie leeftijd ging ik niet zo met volwassenen om. Ten eerste: wij zijn allemaal boven de 18, en ten tweede wij communiceerde nog vrij netjes vergelijken hoe de "baas" tegen ons communiceerde. De rest van de bediening doet hun uiterste best om de klanten tevreden te houden, hier kan de baas (!!) nog een hoop van leren.

2. Geweldig! 'S Ochtends eerst met 13 personen koffie gedronken. Binnen, want het regende. Prima. Het gebak is wat aan de dure kant. De ober aardig en snel. Per persoon afrekenen was geen probleem. 'S Avonds er gedineerd. Driegangen keuzemenu voor 14,50 was niks mis mee. Bediening professioneel en aardig. Een pluim!

3. Karen Zijlstra

Was uitgenodigd en dus voor het eerst, maar zal leJournal niet verder aanbevelen. Cheffin (?)zeer kort van stof. Bijna 20 minuten moeten wachten op onze drinks op buitenterras. Omdat het frisser werd binnen gaan zitten en toen bijna onzichtbaar voor de bediening.
    Begreep later dat deze horecazaak was overgenomen. Mogelijk dat de service in de toekomst verbetert. Hoop ik van harte.

4. Marijn en Toos Cornelisse

Heerlijk gegeten. Complimenten aan de kok. Vriendelijke bediening en attent. Ieder gerecht was een verrassing. En we zijn wel wat gewend (we eten vaak buiten de deur). Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Gezellige sfeer en echt genieten. Ga zo door.
    Marijn

5. Gegeten op maandag 16 januari 2017.

Te beginnen met het positieve; eten en drinken, de verhouding tussen prijs en kwaliteit, daar geven wij zeker een voldoende op! Het is simpel, maar lekker.

We komen hier niet regelmatig en zo werden we ook behandeld. We kwamen het restaurant binnen en werden niet begroet, nou prima, geen probleem. Vervolgens hebben wij zelf een tafel moeten uitkiezen en 10 minuten moeten wachten voordat er iemand bij onze tafel kwam om ons gedag te zeggen en te vragen wat we wilden drinken.

We kozen het drie-gangen keuzemenu en kregen al snel het voorgerecht. Het duurde 20 minuten voordat zij onze lege borden kwamen ophalen om vervolgens het hoofdgerecht door te geven. Tussen de gangen door duurde het ontzettend lang. Hetzelfde gebeurde met het hoofdgerecht. We waren al een hele tijd uitgegeten, maar moesten nog zeker weer 20-30 minuten wachten voordat onze borden werden opgehaald. Vervolgens gaf mevrouw ons de menukaart voor een dessert, maar zij kwam hier niet eens voor terug. Wij moesten zelf na 20 minuten naar de bar lopen om te zeggen wat wij graag wilden als dessert. Dat voor een maandagavond!

De mannelijke medewerker had een hele goede werkhouding, was positief en vriendelijk. De vrouwelijke medewerker daarentegen was onfris, deed arrogant en babbelde alleen met mensen die er waarschijnlijk vaker komen.

Onze conclusie: hier komen wij nooit weer!

6. Verschrikkelijk slechte en onbeschofte bediening! Nooit meer daarnaartoe!

7. Wat een opgeklopte lucht. Hoe kun je een ballentent zo op de kaart zetten.
    Het is gewoon niets bijzonders. Een dame die serveert, maar meer bezig is met haar eigen ego en bedenken hoe goed ze wel niet is; not. Schoenen lopen zonder haar de tent door; verwaand en fake.
    Heb Le Journal nog een keer het voordeel vd twijfel gegeven, maar ik kom er niet meer.
    Wanneer je geen "bekende" bent dan ben je een soort tweederangs gast.

8. Kom hier minimaal twee keer per week eten, tot ik ongeveer een maand geleden met een grote groep vrienden daar ging eten, waarbij het allemaal niet zo vlotjes verliep. We gingen nota bene op mijn aanraden daar eten.

De frietjes waren ze vergeten, daarop geattendeerd, excuses, zou zo gauw mogelijk geregeld worden. Toen iedereen al voor de helft z'n eten ophad nogmaals even iemand gevraagd. Nogmaals excuus en u kent het wel, nadat iedereen z'n eten ophad kwamen de frietjes met de medeling dat de kok een ander programma had en de friet bereiden daar niet in voorkwam.

Voor mij en de rest een afknapper, maar goed, een week later met z'n vieren toch weer wat eten, waarbij een vriendin van mij een carpaccio salade had waarbij de carpaccio met een lampje gezocht moest worden. Toen zij dat aangaf kwam het antwoord in overleg met de kok dat de kok het ruim voldoende vond en niet eens even kwam kijken. Nou ja, zeer klantonvriendelijk en zeker niet service gericht. Eigenlijk was ik er wel klaar mee, maar goed toch maar weer geprobeerd.

Twee maal spareribs bestelt met twee bakjes friet, expliciet nog vermeld dat wij het graag tegelijkertijd zouden willen hebben. Geen enkel probleem, kwam dik voor elkaar. Nou u raadt het al, twee maal spareribs met een bakje aardappeltjes. Daarop reagerend was het antwoord dat ze vandaag aardappeltjes hadden, pff.

Nadat er in de keuken gevraagd was heb ik zelf de jongeman weer moeten roepen of het allemaal gelukt was. Zijn antwoord "we doen ons best maar de kok moet de friet bereiden". Nou zeg, ik heb de hele handel teruggestuurd, de drankjes afgerekend.

Dit was dus de laatste keer dat ik of mijn vrienden daar gaan eten. Zo'n slechte bediening, ongeïnteresseerd en gemakzuchtig, heb ik zelden meegemaakt. Daarna heerlijk gegeten bij een concurrent Lelystad waarbij een extra bakje friet binnen een minuut op tafel stond.

9. Ik ga hier mijn persoonlijke ervaringen weergeven die dus voor iedereen anders ervaren kan worden. Ik hoop dat dit opbouwende kritiek kan zijn.
    We hadden ruim van te voren geboekt voor een groep van 9 personen en waren keurig op tijd. Ik had bij de recensies al gelezen dat de ervaringen met uitleveren van eten heel wisselend waren en was benieuwd hoe dat voor ons zou zijn.
    Allereerst : het terras van Le Journal is 1 van de beste van Lelystad, centraal gelegen en groot en goed op de zon in de avond. De stoelen lijken comfortabel buiten maar na iets meer dan een uur blijken ze toch ongemakkelijk was de ervaring van de meesten van onze groep.
    Het bestellen liep een beetje chaotisch, kennelijk is er een verdeling voor eten en drinken binnen het personeel gemaakt want het overkwam ons diverse malen dat we een vraag hadden over het eten en dat er dan naar een andere collega verwezen werd die nu even druk was.
    We kozen voor verschillende opties, 5 van ons wilden de kleine hapjes proeverij voor 25 euro en 4 a la carte. Kennelijk was dit voor de keuken moeilijk want ons voorgerecht duurde iets meer dan een uur voor het klaar was. Inmiddels hadden we behoorlijk trek en dan is de hoeveelheid niet echt groot, althans niet in mijn idee. Wel lekker overigens !
    Gevraagd of het hoofdgerecht iets sneller kon maar helaas, dit duurde ook weer 3 kwartier voor het uitgeserveerd werd. De kwaliteit hiervan was wisselend, het gekken was dat er binnen de zelfde gerechten ook verschil was, bij sommigen was de mixed grill koud, bij anderen warm maar droog, en überhaupt was een aantal gerechten gewoon koud. Omdat we lang moesten wachten best wel weer trek maar ook hier was de hoeveelheid niet super.
    De nagerechten duurden iets langer dan een half uur, persoonlijk heb ik dit niet meer afgewacht, vanaf 6 uur zat ik op de stoel die mij niet lekker viel en om half 9 ik had er genoeg van, mijn nagerecht is opgegeten door de anderen want daar was nog plek genoeg voor in de magen.
    Het kan zijn dat ik niet genoeg uit eten ga en te ongeduldig ben maar om ons heen zagen we kleine gezelschappen van 2 personen allemaal binnen anderhalf uur hun volledige gangen naar binnen werken en bij ons duurde het dus bijna 3 uur.
    Conclusie : jammer dat de keuken van Le Journal kennelijk geen groepen aan kan qua planning, het restaurant heeft de potentie om hoog te scoren maar ik persoonlijk zal er niet meer komen. Ook het personeel is heel wisselend, degenen die het eten mogen noteren en verzorgen doen het redelijk tot goed, degenen die alleen de drankjes mogen doen zijn ongeinteresseerd en mijns inziens ook van weinig toegevoegde waarde.
    Ga je voor een drankje is Le Journal prima, uit eten met 2 personen ook maar met een groep ? Ik zou het niet aanbevelen op grond van deze ervaring. Hopelijk gewoon een slechte dag van de keuken qua werktempo en planning.

10. Afgelopen donderdag gegeten en gedronken. Moesten best lang wachten voordat we geholpen werden bediening kwam er onervaren over op ons. Eten was net een voldoende. Moniek

11. Zondag met vrienden heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad. Bediening was uiterst vriendelijk, nooit zonder drankje gezeten en de prijs/kwaliteit was uitstekend. Zeker om snel weer terug te gaan om het over te doen. Bedankt crew tot snel.

12. Dit weekend gezellig gegeten bij Le journal. De ongedwongen sfeer en het heerlijke menu, maar ook de gezelligheid daarna aan de bar maakt het helemaal af.

Voor herhaling vatbaar dus!

13. Ik ben hier één keer met de familie wezen eten en bij die ene keer zal het ook wel blijven. Grote afknapper is de sfeer of beter het gebrek daaraan. Le Journal oogt sjiek maar steekt uiteindelijk niet uit boven het gemiddelde niveau. Het personeel maakt een ongeïnteresseerde indruk want een bestelling opnemen bijv. duurt wel erg lang. Wat vervolgens opvalt is de voortdurende stroom winkelend publiek dat luidruchtig in en uit loopt naar de toiletten. Eet smakelijk! Het eten overigens scoort wel een voldoende want alles smaakt prima. Ook de prijzen zijn alleszins redelijk. Al met al toch niet echt een aanrader voor wie in Lelystad iets zoekt.

14. Super lekker eten, goede kwaliteit en vriendelijk personeel. Voor herhaling vatbaar!

15. Goed eten. In ongedwongen sfeer. Voor herhaling vatbaar.

16. Ga hier regelmatig heen voor een drankje of lunch. Altijd goed en snelle service. Vriendelijk personeel. En de prijzen zijn prima en de hoeveelheid aan eten is ruim voldoende.

17. Peter de Vries

Wij hebben een hele gezellige avond gehad, heerlijk gegeten en vriendelijke, vlotte bediening. Ons zien jullie gauw terug. Ga zo door 👍

18. Super restaurant!! Gezellige ambiance, vriendelijk en gastvrij personeel. De prijs/kwaliteit verhouding is goed in balans. Dit soort restaurants heeft Lelystad nodig!!

19. Kom geregeld een terrasje pikken. Prima eten en prima service!

20. Gisteravond wezen eten. Super gezellige sfeer, het eten was heerlijk en de bediening onwijs aardig! Tot snel!

21. Cindy van der Horst

Ik heb nog nooit zo'n slechte service gehad, het personeel hangt de hele avond aan de bar. De glazen stonden langer dan 45 minuten leeg! Eten smaakte redelijk. Ik ga nooit meer terug.

2,1
  22. Bep van der Stad

Gisteren (23-04-2015) heerlijk op het terras gezeten. Vlotte en nette bediening. Niks lange wachttijden, eten was goed verzorgd en lekker. Zeker voor herhaling vatbaar. Ga zo door!

23. Personeel was erg vriendelijk en attent, eten was erg lekker en we hoefden er zeker niet lang op te wachten. Op ons verzoek het dessert zelfs wat uitgesteld, om het eten even te laten zakken en sigaretje te roken. De sfeer was gezellig en de prijzen zijn erg netjes. Zeker een aanrader en wij komen zeker terug!

24. De reacties voorafgaand aan ons bezoek beloofden niet veel goeds, maar we zijn zeer positief verrast! Leuke zaak, lekker eten en erg aardig personeel, wij komen wel terug hoor.

25. Het eten en drinken was meestal viezer dan verwacht, en nu liggen mijn verwachtingen echt niet hoog. De service was erg onbeleefd. De sfeer hebben we er zelf maar een beetje ingehouden en prijs/kwaliteit verhouding was iets te duur. Ik kom daar niet meer terug, dat is zeker.

26. Paar jaar geleden wezen eten, stinkend naar urine waar we zaten, andere plek. Chagrijnige bediening die het niet begreep. Vorige week een nieuwe kans genomen, jammer: slechte service, lang wachten, slecht eten. Kortom nooit meer.

27. angelique

Ik kom hier vaak, leuke en vriendelijke bediening, het eten is altijd naar wens. Zeker een aanrader!!

28. Mijn man en ik gaan regelmatig een drankje pakken in Le Journal. Lekker veel keuze op de tap. Altijd een gezellige sfeer en het is er ontspannen. Soms blijven we ook eten. De prijs kwaliteit is erg goed, de gerechten zijn lekker en met aandacht bereid. De bediening is altijd vriendelijk. Wij blijven zeker onze week afsluiten bij Le Journal.

29. Gisteren met z'n vieren heerlijk wat gegeten en gedronken bij Le Journal. Gezellige sfeer en leuke mensen. Een aanrader wij hebben al weer gereserveerd voor volgende week.

30. Prima eten, ok decoratie. Alle ingrediënten voor een leuk restaurant. Helaas weet de bediening dit tot iets waardeloos te transformeren!

31. De service was erg slecht! Het duurde lang voordat je het eten kreeg, en daarbij was de bediening rommelig. Het eten was ook niet bij iedereen goed. Maar het was zeker sfeervol binnen.

32. Uitstekend eten voor goede prijs.

33. Vandaag bedacht even lekker sinds jaren weer wat te eten bij le journal. Helaas was de bediening drukker met elkaar dan met de klanten. We hebben wat te drinken kunnen bestellen en daar ist bijgebleven... Na 40 minuten zijn we zonder eten (na betaling van de drankjes) vertrokken. Nooit meer le journal voor ons, wat een tegenvaller.

34. Net weer eens een keer 's avonds bij Le journal geweest. Bij binnenkomst zitten er een paar jongens in de hoek met pet. Voor mij geen probleem. Ook mijn dochter en haar vriend dragen petten. De vrouw die ons drinken brengt zegt: doen jullie die petten even af. Waarop ik vraag waarom. Volgens mevrouw is dit een regel die in alle horeca gelegenheden geldt. Nu werkte ik zelf in de horeca en zeg haar nog nooit van deze regel gehoord te hebben. Volgens haar hangen overal bij deuren bordjes. Aangezien mijn dochter haar pet draagt met een rede mag ze deze ophouden. Ze spreekt mijn dochter hier hooghartig op aan en loopt hoofdschuddend weg. Om vervolgens niet meer terug te komen. Absoluut klant onvriendelijk gedrag van deze eigenaresse. Buiten nog even gekeken of er een bordje of sticker aanwezig is waaruit de petten regel blijkt. Niets. Na haar daarmee te confronteren beweert ze ineens dat ze dat niet gezegd heeft en dat er geen huisregels zijn. Tijd om een ander etablissement te zoeken voor mijn zakelijke afspraken.

35. Na een lang weekend in de tuin werken om 16:00 uur zin in een hapje en een drankje in de stad. Beetje veel wind op het terras, maar binnen aan de mooie bar gaan zitten. Grote pils besteld en een grote bak schuim gekregen! Op de vraag of dit niet vreemd was gaf de (overigens aardige) barman aan dat het de eerste van de dag was en dus niet goed gelukt was! Jammer, geen fooi, geen klant meer, slecht recensie en slecht gewerkt. Voor € 4,00 een duur glas schuim! Moet toch anders kunnen als je zelf al weet dat het niet goed is.

36. Ik kom/kwam hier regelmatig. Bij binnenkomst word je altijd netjes begroet en meestal komt er ook meteen iemand een drankje opnemen. Tot zover prima. Echter, het is me nu al verschillende keren gebeurd dat er daarna niemand komt om te kijken of ik misschien nog wat anders wil bestellen, ook niet wanneer het rustig in de zaak is. Meerdere keren worden mensen om mij heen geholpen, maar ook wanneer ik al lange tijd zit te wachten, komt er niemand. En de mensen die er werken, werken er toch echt al wat jaartjes, dat noem ik dan dus droevig. Lunches zijn, wanneer ze opgenomen en geserveerd worden, prima, maar erg jammer dat ze na al die jaren nog steeds hun bediening niet op orde hebben. Zo loop je dus inkomsten en klanten mis.

37. Duurt lang voor dat je wordt geholpen, als je doorgeeft bij het opgeven van een drankje dat je nog iets wil eten komen ze niet meer lang om op te nemen. Bediening loopt met het hoofd omlaag. Bediening begint spontaan zeer fout te dansen op ongepaste momenten. Gewoon jammer.

38. We zijn op zoek naar een gezellig en goed restaurant om op ons trouwdag te gaan eten. Vandaag hebben we" Le Journal geprobeerd". Het ziet er sfeervol en uitnodigend uit en we worden vriendelijk geholpen. We bestellen een whiskey en bekijken de menu kaart. Ik bestel een maaltijdsalade van carpaccio en na niet te lang hoeven wachten krijg ik toch een domper, een keurig opgemaakt bord met heel veel sla en nog eens sla en één dun plakje (het hoort inderdaad dun gesneden) vlees eroverheen. Maar dan moest je wel goed kijken, en een afbakbroodje ernaast met boter. Dat het een maaltijdsalade genoemd wordt zit hem in het broodje kennelijk. Ik vond het teleurstellend en heb het gemeld aan de aardige serveerster. Haar antwoord was, ik zal het doorgeven en toen ik betaald had zei ze tot ziens.

39. Vanavond hebben wij overheerlijk gegeten bij le journal. Een drie gangen menu voor een vaste prijs. Het eten smaakte fantastisch en de bediening was bijzonder vriendelijk. Een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. De drankjes vind ik wel prijzig.

40. Mimi en Ronald

Net ( 20-5-2013) bij Le Journal gegeten, net als alle andere keren hiervoor prima gegeten, eten was lekker en de hoeveelheid genoeg. Met twee man personeel en met aardig wat gevulde tafels was de bediening vlot en vriendelijk. Komen zeker nog een keer terug.

41. Vriendelijke bediening die nog een hoop moet leren. Bij het opnemen van onze bestelling vroegen we ons ook al af of dit goed zou gaan. Ja, hoor zei de serveerster. Toch begonnen ze met het dessert te serveren. Gezegd dat we toch eerst ons voorgerecht en hoofdgerecht wilden hebben. Eten was redelijk. Wijn erbij en we vroegen om een kannetje water. Dit hebben we niet, werd er gezegd. Geef dan maar een glas kraanwater, vroegen we. Nee, dat mogen we niet serveren,wel spa water. Dus een aanrader: Wil je hier eten en heb je ook graag water erbij ,neem een glas mee van huis en haal water in het toilet.

42. Gister hier weer gegeten na negatieve ervaringen in het verleden. Helaas is er nog niks veranderd. Het duurt erg lang voor je wat kan bestellen en dan nog maar afwachten of je drinken komt... Personeel van gister leek er geen zin in te hebben. Het menu is afgeschaft maar de porties zijn nog even klein. Prijs/hoeveelheid is nu slecht, ik kan voor dat geld ergens meer en beter eten. Vlees van mijn man was niet van goede kwaliteit, mijn kipsate was erg droog. Voorgerechten goed maar 9 euro voor 3 gebakken garnalen??

Desert was niet zoals op de kaart beschreven, fruit kwam gedeeltelijk uit blik terwijl er vers stond en het ijs was ook niet hetzelfde als beschreven in het menu. Hier werd wel wat aangedaan na er wat van gezegd te hebben. Aangegeven dat het vlees niet van goede kwaliteit was daar werd schouderophalend op gereageerd. Uiteindelijk mochten we ruim 80 euro afrekenen en dat was echt teveel voor wat we hebben gekregen.. Jammer het is een mooie zaak om te zitten...

43. Ik heb hier meerdere malen zeer slechte ervaringen opgedaan..

Ik vind langer dan een half uur wachten tot dat je wat mag bestellen wel wat lang. Heb afgewacht tot ze naar mijn bestelling vroegen, bediening kwam wel aan tafel om de asbak te legen.. maar bestellen, dat duurde langer dan een half uur. Bediening is meer bezig met zichzelf en collega's dit heb ik meerdere malen opgemerkt.

Ik heb er ook een keer een 3 gangen menu gegeten. Tussen elke gang door konden we letterlijk een uur wachten voordat het volgende gerecht kwam. We zaten er om 17.30 en waren pas om 21.00 klaar met ons nagerecht!

Dan heb je nog de tomatensoep. Keuze uit vegetarisch of gewoon. Ik kies voor gewoon. Wat valt me op er zit niets in en smaakt naar een cupasoup. Bij de vraag over vlees in de soep krijg ik het antwoord dat de soep op deze wijze standaard geserveerd wordt. Waarom kan ik dan een keuze maken tussen vegatarisch en gewoon???

Daarbij is het restaurant erg vies. Zelden ergens gegeten waar de vloer zo plakte. achter de bar een zooitje.. overal bonnetjes etc.

Erg jammer voor dit restaurant met deze uitstraling!!!

44. Ik en mijn man hebben er 20 oktober gegeten, en ik moet zeggen dat ik niks te klagen heb!
    Het eten was goed, de bediening was goed en het was er gezellig!
    Kortom je kan er goed eten voor een redelijke prijs!
    Ik heb echt niks negatiefs op te merken.

45. Erg leuke sfeervolle tent.
    Prima bediening en de club sandwich (le Journal en zalm) die we hadden was voortreffelijk.

46. Nathaly & Patrick

Entourage leuk en gezellig, alhoewel je wat iebelig kan worden van de bubbels in de wand, bediening prima en eten goed, prijs kwaliteit uitstekend en wij zijn echt "zeikerds" ;-)
    Wij gaan er zeker terug en zullen het ook aanbevelen bij vrienden en kennissen.

47. Zo, wat een prachtige avond.
    Samen met wat vrienden gegeten, wat een gezelligheid.

Het eten smaakt heerlijk, bij een hoofdgerecht moest de saus apart, dat was niet het geval en we kregen gelijk wat drinken aangeboden van de zaak.

De service ligt hoog. Ik heb al veel zaken bezocht maar hier ligt de service behoorlijk hoog!

Uitstekend restaurant.

48. Da's weer een tijd geleden dat ik hier heb gegeten.
    Toch wel een goede zaak en zeker aan te raden.
    Bediening wel erg aardig,vragen om de haverklap of het smaakt.
    Te veel eigenlijk,maar goed.
    Een stuk of drie vier andere bediendes,die je bedienen,geloof niet dat dat zo hoort ,ze hebben toch hun eigen tafels dacht ik.
    Maar al het eten was toppie.Mooi keuze menu.
    Gek maar ik denk toch dat ik hier niet met vrienden ga eten,is allemaal wat onpersoonlijk en rommelig.
    Ik weet het nog niet.

49. Goeie tent en lekker eten sfeer is goed.
    Alleen een minpunt: bediening was zeer traag, je moet zelf de menukaart 3 gangen menu vragen.
    Verder kan je der goed eten voor een redelijke bedrag.
    Dus aan de bediening moet aan gewerkt worden, is toch een stukje je visite kaartje van het restaurant ;)

50. Shar 50 punten

Net terug van een heerlijk diner. Voorgerecht was lekker (ik had lauwwarm salade met kip en champignons en mijn vriend de uiensoep). Mijn vriend vond de uiensoep goed maar vond dat het weining naar uiensoep smaakte. Hoofdgerecht van varkenshaas en biefstuk was lekker. Wij hadden bij de reservering gemeld dat wij erg twijfelden naar aanleiding van de slechte recensies hier op de site maar dachten ah ja.. smaken verschillen en toch maar proberen. Het viel dus reuze mee. Ik had als nagerecht een kaasplank besteld. Dit vond ik als nagerect absoluut niet passen. Ten eerste was het te veel en ten tweede vond ik de combinatie van de kazen niet passen bij een nagerecht. Het zag erg lomp en gewoon te veel uit.. niet je traditionele franse kaasplank als dessert. Als je deze bestelt hou er dus rekening mee dat je nagerecht net zo groot en zwaar is als je voorgerecht of zelf je hoofdgerecht als je kleine eter bent. Ik heb dus maar 1 of 2 hapjes genomen en de rest laten staan. Vond het wel zonde want ik keek uit naar een lekker kaas plankje met een glaasje port. Het grappige is dat dit blijkbaar (zo hoorden wij van de ober) ook door andere klanten is gemeld maar jammer genoeg doen zij er niets aan. Bediening was vriendelijk en vlot maar dat kwam waarschijnlijk omdat het niet druk was. Wel vond ik dat ons hoofdgerecht een beetje op rommelige manier werd bediend maar goed ik ben nu echt naar negatieve dingen aan het zoeken :)

Eigenlijk toch lekker gegeten en zeker een aanrader. Maar als tip voor het restaurant zelf : Luister wel eens naar je klanten.

51. Een keer hier gegeten, was de eerste keer maar ook de laatste keer. Dat zegt al genoeg, de bediening slecht net zoals het eten.

52. Slecht, slecht en nog eens slecht!

- duurt een half uur voordat ze ons op het terras hadden opgemerkt (40 tafeltjes, slechts max. 15 bezet).

- stokbroodje vooraf komt 1 min. voor het voorgerecht.

- afruimen kennen ze niet: naast ons staat al een half uur een half leeg bord, met mussen en duiven en al, we moeten zelf vragen of ze het af willen ruimen!

- voorgerecht komt linea recta uit de koelkast.

- hoofdgerecht is lauw en wordt op koude borden geserveerd.

- krijgen geen nieuw bestek na het voorgerecht. Vragen we om nieuw bestek, gaat de ober opeens eerst de tafels afruimen. Vragen we een andere serveerster, gaat ze eerst bestellingen bij anderen opnemen (ondertussen wordt ons lauwe hoofdgerecht nog lauwer...)

- we zitten naast de tafel om in de zon te zitten, wordt ons dessert gewoon op de tafel neergezet zo van: zoek het juiste dessert zelf maar.

- worden we tijdens het dessert bekogeld uit een appartement boven het restaurant: bakjes en zakjes met rode saus/troep!

- geen excuses aangeboden gekregen, geen hulp geboden om onze besmeurde kleding schoon te krijgen, geen kopje koffie/thee ter compensatie aangeboden gekregen.

- apart contant betalen: wordt gewoon met 10 cent per persoon naar boven afgerond om op hele euro's uit te komen.

- doodleuke vermelding dat bezoekers eerder al bekogeld zijn vanuit het appartement met rauwe vis!

- HIER KOMEN MIJN VRIENDINNEN EN IK NOOIT MEER en ik raad het iedereen af.

53. Op aanraden van mijn moeder hier eens gaan eten.

Erg lekker!

Goede bediening; ijs was even wat later maar werd met een excuus aangeboden.

Tot een volgende keer.

54. Zojuist thuis gekomen van mijn bezoek aan Le Journal in Lelystad. Slechte ervaring. Cola zou met citroen komen, daar zelf nadat de cola was neergezet om moeten vragen. Het stokbroodje wat je altijd van te voren krijgt aangeboden, kwam nadat het voorgerecht op tafel stond (ook hier weer naar moeten vragen). Schnitzel had veel harde randen, vleesloos. De schnitzel van de AH is beter. Toetje ok, maar de koffie die besteld was moet nu nog komen. Dit wel aangegeven. Je wilt toch waar voor je geld.

55. fijnproever

Misschien ben ik wel te verwend met de restaurants in Amersfoort.

Maar we hebben wel 5 keer gezegd dat we pas bestellen als we compleet zijn.

Als we net drinken besteld hadden stond er 3 maal een andere ober het te vragen.

De obers hadden duidelijk geen vaste tafelindeling.

Ik ben hoogzwanger, da's te zien, toch melden ze niet/ of vragen of varkenshaas effen doorbakken kan.

Toetje moest ik helemaal om lachen.

Bestel sinaasappelkwarktaart met passievruchtijs.

Krijg een roze taart met geel ijs......

Kwaliteit eten was zeker goed. Dat wel. En afrekenen wilde we delen door 4. 84,95 had hij ( rond de 30) een rekenmachine voor nodig, kom op zeg....

56. Gegeten: 21-03-2011

Eten verzopen in de pesto, messen te bot om te snijden, 4 verschillende mensen aan tafel gehad, voorgerecht veel te vroeg gebracht, ondanks kritiek werd het gewoon neergezet. 1 servet pp. : vies? Wij nemen niets mee: jammer dan: 1 servet pp./avond.

Voor afrekeken moet je naar een kassa lopen. Geen rekening aan tafel..

Voor ons hier niet meer!

57. Drie gangen voor 16,50. Daar heb je normaal alleen een hoofdgerecht voor. Logisch dat voor die prijs de kwaliteit en de grootte van de porties wat minder zijn. Toch kun je prima je buikje rond eten. Prijs-kwaliteit verhouding is derhalve prima!

58. In een woord: geweldig lekker eten! En in de late uurtjes gezellig!

Zeker een aanrader!

59. Mooie zaak, heel goed gegeten!