Hajé de Lepelaar in Lelystad

1600203729 38
1610199453 37
1620195177 38
1630190901 34

1. Koffie gedronken en wat zat erbij? Een half kerstkransje! Doe dan niets!!! Aanfluiting ten top! Een simpel afgebroken kerstkransje als ‘koekje’. Om te schamen.

1,1
  2. Johannes de Vries

Na een cursus dag nog even eten bij Hajé. Besteld en betaald via de QR code op tafel!
    Na 55 min wachten en twee keer vragen, behalve de soep dat is buffet, nog geen voorgerecht gekregen! We moesten om 8 uur weer op een afspraak in Lemmer zijn.
    Helaas we zijn zonder eten maar weer vertrokken. € 64.00 armer! Wat een ontzettend slechte zaak is dit!!

3. Zijn er te lunchen geweest, heb nog nooit zo'n vieze ladderige gehaktbal gehad. Bah.
    Heb t laten staan.

2,1
  4. Kom al jaren bij jullie paar keer in de maand. Nu weer ruim een kwartier aan een de tafel zitten wachten op bediening. Onze tafel ook niet afgeruimd. Zaten achter de borden van onze voorgangers. Dit is de zoveelste keer. Wel jammer. Ga nu op zoek naar een ander leuk plekje. Het is niet meer wat het geweest is. Jammer. Ook voor jullie… waren niet de enigen die er uit zijn gelopen. Geen reclame.

5. Vrijdagavond rond 6 uur gegeten met mijn vrouw, dochter en kleindochter.
    Soep was waterig, saté niet warm, snitzel plakkerig met lauwe vieze groenten en het kindermenu was ook niet goed.
    Bediening is niet meer dan dat het eten op tafel gezet wordt.
    De ervaring betekent dat we Haje niet meer zullen bezoeken.

1,8
  6. Eigenlijk zijn we hier best wel vaak geweest al door de jaren heen. Het was altijd een wegrestaurant waar we meestal een kopje koffie of een broodje aten onderweg naar het noorden. En in het begin was het altijd toch wat gezelliger als het standaard wegrestaurant. Maar het holt toch best hard achteruit. En afgelopen weekend was er weer een nieuw dieptepunt. Wegens personeelsgebrek, zoals er op bordjes stond, kon je niet meer overal zitten en moest je met je telefoon een QR-code scannen, bestellen en gelijk betalen. En even later werd het dan door één van de twee bediendes op je tafel neergezet. Gezelligheid is dan inmiddels ver te zoeken. Nee, dan toch maar liever een buffet waar je je eten en drinken zelf pakt en bij de kassa afrekent. Extra lullig is dat je bij de wc een bonnetje krijgt waarbij je het geld van de wc kan aftrekken van de rekening van het eten. Maar daar is de app niet op voorbereid en dus moet je dat nog eens apart bij de kassa gaan afrekenen. Maak dan op zijn minst de wc gewoon gratis als je dat ook al niet voor elkaar hebt. Nee, voor mij hoeft het niet meer bij Haje de Lepelaar. En het brood met gehakt en de kaaskroket smaakten eigenlijk ook al niet echt super. Het gehakt was behoorlijk aangelengd met andere zaken waar geen vlees in zit.

5,3
  7. Hajé restaurant de Lepelaar: misdadig slecht...

Soms ontkom je er niet aan. Die zondagavond, op weg terug naar Friesland, nergens gereserveerd, en al over achten... Dan toch in de polder maar even aansteken bij Hajé, hoewel de ervaringen uit het verleden negatief waren. Mijn vrouw is overwegend positief ingesteld: “zo slecht als het toen was, zal het vast niet zijn”.
    Nou... het was nog slechter. Ten eerste dat bestellen via een app op je telefoon. En vooraf betalen. Ik heb er niks mee. Wat is het gebeurd met een vriendelijke meneer of mevrouw aan tafel? Fish and chips was onze keus. Plus een glaasje witte wijn. Kan niet veel mis mee gaan, toch?
    De patat? Ik zou zo 1,2,3 niet een snackbar kunnen bedenken waar nóg het slechter is. Hoe moeilijk kan het zijn, frietjes bakken. Nou... te moeilijk voor de chef van Hajé, zo blijkt. Slappe halfgare gele stengeltjes. Zonder zout. Dat was op zich wellicht verstandig, het zou zonde zijn om hier een goed product als zout aan te spenderen.
    “Hoe vind je de vis”?, vroeg mijn vrouw. Ik wist het niet. Ik weet het nog steeds niet. Ik heb geen vis geproefd. Een velletje karton, met heel veel paneermeel, dat wel. Maar vis? Geen sprake van. Naast dat karton lag een hoopje armoede: 2 schijfjes van wat waarschijnlijk ooit een tomaat was geweest. Uitgedroogd, met een verdachte bijsmaak. Verlepte sla, een paar stukjes komkommer. Dressing? Nooit van gehoord. Maar ja, wat moet je, je hebt al betaald. €45,00 weggegooid geld.
    En als hoogtepunt van de Hajé service: ik wilde voor ik in de auto stapte, nog even een plas doen. Dat mocht, maar dat kostte wel 50 cent extra.
    Vandaar mijn eind oordeel:
    Misdadig slecht...

1,2
  8. Bij binnenkomst eerst het te betalen toilet bezocht, zowel mijn partner als ik riepen onafhankelijk van elkaar: “ de toiletten zijn ronduit smerig”. We hebben het personeel hierop aangesproken. 2 Cappuccino’s besteld, de smaak hiervan was erg waterig, ook over de melk kun je twisten. We vroegen ons af hoe het met de hygiëne in de keuken zou zijn, we hebben hierdoor geen eten durven bestellen. Voor ons geen Haajee meer!

9. Jan van Duinen

Middels een notitie geplakt op een tafeltje bij binnenkomst wordt gevraagd om geduld bij het bedienen, vanwege een personeelstekort. Wij hebben inderdaad lang (ruim 1,5 uur) moeten wachten op ons eten (wat uiteindelijk nooit is gekomen). Tijdens het wachten viel ons op dat er voldoende (bedienend) personeel was. Deze hadden echter meer oog voor elkaar dan voor de gasten. Toen uiteindelijk bleek dat, nadat ik nota bene nog had gevraagd of ze ons misschien waren vergeten, ons bonnetje was verdwenen, hebben we eieren voor ons geld gekozen en zijn vertrokken.

1,5
  10. Jammer, de menukaart is weer ingekort, wat er nu nog op staat daar stoppen we niet meer voor. Jullie zijn bezig een leuke zaak om zeep te helpen.
    Lang moeten wachten, niet gezellig meer, we zoeken iets anders.

2,9
  11. We kwamen aan bij een best druk restaurant, 2 kamers waren afgesloten. Wij besloten op het terras bij de serre te gaan zitten omdat het andere vol was. Na 5 minuten komt er een meisje ons, niet erg vriendelijk, meedelen dat t terras gesloten is. We mochten alleen nog in de serre zitten waar t die dag té warm was. Helaas was er verder nergens plek… dus toen we aangaven dat we de serre te warm vonden was t, ja helaas dan. Waarom de serre niet afgesloten en het terras open op die mooie dag? 11/08/2021. Beter voor besmettingen…
    Jammer, even geen Haje meer…

12. Heel lang moeten wachten tot de bestelling opgenomen werd. Tafels werden niet afgeruimd. Personeel klaagde over lange werkdagen en onder bezetting. Niet echt professioneel. Klanten die gereserveerd hadden werden weggestuurd waar bij andere gezelschappen telefonisch werd gezegd dat er niet gereserveerd hoefde te worden omdat er plek zat was. Niet klantvriendelijk. Geen nagerecht meer besteld omdat we compleet genegeerd werden nadat wij ons hoofdgerecht hebben gekregen. Hou je tent dicht als je zo in je werk staat en bederf de dag voor anderen niet zo verschrikkelijk!

4,3
  13. We moesten ondanks het feit dat het rustig was 3 kwartier op ons eten wachten. Mijn zoon kreeg totaal verdroogde zalm en ik een taaie smakeloze biefstuk met half koude champignon saus. De spelen mijn vrouw kwam duidelijk uit een blik en haar salade was super eenvoudig. Toch € 69.- We zeiden bij het afrekenen iets over de kwaliteit maar kregen geen antwoord. Dit doen we dus nooit meer.

14. Ruud 50 punten

We kwamen per fiets, toerend door de fraaie (voor velen onbekende) Flevolandse natuur, om een kopje koffie met 'iets erbij' te nuttigen. Vanaf het terras van De Lepelaar hadden we mooi uitzicht op het bosrijke en ook waterrijke achterland. Een ooievaar staarde ons hautain aan. Tot zover het positieve.
    Het was redelijk druk - eindelijk mooi weer - dus logisch dat je niet meteen geholpen werd. Geduld is een schone zaak, toch? Maar wij werden compleet genegeerd, althans voor de duur van een halfuur. Tja, de service bleek helaas als vanouds (!) ondermaats. Onze tafel oogde bijzonder smerig, het personeel keek 'dwars door ons heen', er zat geen enkel logica in hun werkzaamheden (een stel naast ons zat nauwelijks of werd reeds ‘geholpen’, terwijl wij al pakweg 30 minuten aandacht probeerden te vangen.) En toen we uiteindelijk werden bediend, werd onze bestelling (koffie met saucijzenbroodjes) met zodanig grote tussenpozen gebracht dat de koffie al koud was toen eindelijk de saucijzenbroodjes verschenen. Het (jeugdige) personeel liep rond als de spreekwoordelijke kippen zonder kop, was inefficiënt, traag, ongeïnteresseerd en niet al te vriendelijk (maar dat waren wij inmiddels ook niet meer).
    Eigenlijk was dit alles geen verrassing, want we keren hier ieder jaar (dom!) wel even aan tijdens een leuk fietstochtje. De locatie is immers uitnodigend en het uitzicht vanaf het terras zeer fraai. Echter, de bediening (wellicht tijdelijke krachten) is en blijft alhier dieptreurig. Zo jammer voor een wegrestaurant dat qua uitzicht en rust/oase-gevoel misschien wel het mooiste van Nederland is. Gemiste kans.

15. #doorrijden #zondevanjegeld

Op weg naar huis behoefte aan een gezonde en voedzame salade. Ondanks de stevige prijs toch gekozen voor de Superfood salade en de Salade niçoise van de hippe menukaart.

Salades binnen 5 minuten op tafel. Dat is best vlot voor 2 verse salades🤔
    Er werd geen brood bij geserveerd.

Eerste indruk was dat het geen verse salade betrof. Boontjes slap en taai evenals broccoli niet vers. Alle ingrediënten heel erg koud en daardoor smakeloos. Zelfs even laten staan om op temperatuur te laten komen.

Helaas kwam bediening zelf niet langs of alles naar wens was dus wij iemand aangesproken. Hierbij gevraagd of het vers bereid was en dat wij onze twijfels hierbij hadden. De mevrouw verzekerde ons dat het vers binnengekomen was en dat het eten gekoeld moet worden bewaard om vers te blijven. Echter hebben de boontjes en broccoli zichzelf verraden...
    Aangegeven dat wij hier een andere verwachting van hadden waarop de bediening zei: “Dat kan.” Hiermee was het gesprek beëindigd.

Tot overmaat van ramp, bleken wij ook nog een fles water van 0,75L te hebben besteld á la €5,50 omdat ze geen karafjes water schenken.

Daarmee zijn wij genezen van Hajé Almere en rijden de volgende keer liever met een knorrende buik door naar huis.

1,7
  16. Kansloze tosti, koffie was ok. Een snelle lunch, eenvoudig hapje en een kopje koffie. Gezeten op het terras, snel bediend. Ik bestelde een standaard tosti, toch geen moeilijk gerecht. Ik kreeg twee sneetjes witbrood met daartussen ham en kaas, maar de kaas was helemaal niet gesmolten en de op de buitenkant zat slechts een vage streep van een rooster. Kortom, de tosti was nauwelijks verwarmd. Ook werd niet de keus voor bruinbrood geboden. Dit was de naam toastier niet waard.

3,5
  17. Na ziekenhuisbezoek in de randstad stoppen we na 22.00 Bij Haje in de hoop nog iets te kunnen eten. We worden vriendelijk begroet en kunnen een tafeltje uitzoeken; de keuken is nog open. De kaart is uitgebreid met aandacht voor vegetarische gerechten. Het eten wordt snel geserveerd en zowel de aangeklede nasi als de burrito's met zoete aardappelchips smaken prima. Het is goed gekruid, ruime porties en vooral lekker vers. De bediening is heel vriendelijk. Wij zijn aangenaam verrast, zeker nu we de eerdere recensies lezen. Men zal zich de kritiek hebben aangetrokken want onze ervaringen zijn beslist goed. De bediening en de kok verdienen een compliment!

18. Met 4 personen naar HAJE in Lelystad. Hebben ruim een uur moeten wachten op ons menu. 3 menus werden na anderhalf uur uitgeserveerd en 4e menu duurde nog eens een half uur. Rundvleeshamburger was rauw en werd geserveerd op groot bord rauwe salade. Als compensatie voor het ongenoegen lange wachten werd er een consumptie aangeboden. Maar helaas voor ons nooit meer uit eten bij HAJE in Lelystad

2,4
  19. M. De. Vries

Gisteren met vier personen s avonds bij jullie gegeten. Helaas zelfde verhaal zie ik nu als bijna alle voorgaande recensies. En ben ik heel kritisch, kan ik niet wat langer wachten op mijn eten, wil ik alleen als koningin worden bejegend, Nee hoor! De vraag die, ook mede nav het lezen van vele negatieve recensies, ik nu dan ook heb is gesteld aan de drie broers "HAJE": waarom doen jullie hier niks aan? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Bij mij dringt zich de gedachte op, met zoveel slechte recensies, dat het het management totaal niet interesseert wat de recensies zijn. Jammer! Heel jammer zelfs!

20. Er zat glas in mijn bord. Geen excuses, geen compensatie, slecht eten en uiterst onaardig personeel. Je kan ook merken dat het team niet functioneert want er is veel onrust en geroddel en niemand lijkt het wat te interesseren. Dat is misschien nog wel het ergste.

21. Vanmiddag bij restaurant gegeten, duurde lang voor we geholpen werden, eerst drinken besteld, kregen de placemat(menukaart) en bestelden gehaktbal, deze was niet aanwezig. Dan maar kroket brood, 1 gerookte zalm en een carpaccio.
    Kregen later eerst het eten, werd neergezet en moesten vragen waar het drinken bleef.
    Dit kwam later en ondertussen merkten we dat de carpaccio niet goed rook en ook niet lekker was, rare kleur had dus gewoon bedorven! Hier over geklaagd en kwam doordat er een lamp boven hing volgens de ober. Dus maar kroketten brood besteld en ondertussen stonden de zalm en de kroketten brood ons wat tegen.
    Nieuwe kroketten werden gebracht, dus moest er 1 iemand nog eens eten terwijl wij( man en ik) het eten al op hadden.
    We hebben er niet zo lekker meer gegeten want de lucht van de bedorven carpaccio zat ons nog in de neus. Dus toen de ober vroeg of het had gesmaakt, zeide we nee helemaal niet! We kregen volgens de ober de drankjes gratis, maar op de kassabon bleek later ook nog een espresso die we helemaal niet hadden besteld!
    Lekkere service! We komen hier dus niet weer want helaas hebben we dit ook al vaker meegemaakt, en zijn er nu helemaal klaar mee!
    Geen aanrader! Hopelijk wordt mijn dochter niet ziek van die carpaccio die volgens de ober vers was!

22. Het is een rustige dinsdag. Komen er rond 13.15 Bestellen duurt even drinken wordt eerst niet gevraagd. 13.42 Drinken. De soep hadden we inmiddels op. Vragen om ons eten om 14.25. De serveerster die toen kwam bood ons keurig gratis een drankje aan. Hadden een haje menu besteld. De hete kip kwam 10 min later. Het eten was helaas ook niet helemaal super. In de beschrijving stond hete kip op salade. Dan verwacht ik niet dat er vreselijk veel groene saus over komt. Dit had de serveerster ook niet gezegd toen we al vroegen wat er bij zat.

Helaas deze ervaring hebben we al vaker gehad. We komen er niet weer.

1,1
  23. Met betrekking tot onderstaande klacht, heb ik kontakt gehad met Hajé. Er is direkt excuus aangeboden over de gang van zaken. Wij zijn tevens bedankt voor de melding. De klacht is serieus opgepakt en Hajé heeft ons verrast met een kadobon. Bedankt Hajé, dit is super. Klachten worden dus serieus opgepakt door Hajé en men heeft verbetering beloofd.

24. Ontzettend duur voor wat je krijgt. Ik zou het niet aanbevelen. Het eten is heel simpel.

25. Prachtige omgeving als oase bij de snelweg. Nette zaak.
    Personeel merkbaar nog wat in opleiding. Vlot, maar een enkeling zo nu en dan wat haperend en onzeker en daarbij soms even de klantvriendelijkheid uit het oog verliezend.

Heerlijke soep, heel dagelijkse schotel.
    Een per saldo aangename onderbreking van de reis.

26. C. J. Janzen

Een zonnige vrijdagavond op hun mooie terras. Een half uur gewacht en toen om aandacht gevraagd De manager zou iemand sturen, heel aardige dame die niet wist of er ook een karafje wijn kon worden besteld, vervolgens twee fish en chips besteld. Je bent onderweg en hebt trek maar… de smerigste vis ooit gegeten kwam na weer een half uur. Veel te veel beslag om een flintertje wijting, bah! Geserveerd met een eetlepeltje geprakte erwten in een heel klein plastic bekertje.
    Laten staan, -alleen friet(redelijk) gegeten,
    wel duur voor €16, -
    Heeft het gesmaakt vroeg de aardige dame, nee natuurlijk, ja jammer, wegrestaurant he zei ze volgende keer beter.
    Echt niet, snel voorbij rijden of alleen iets drinken daar!

27. Adriaan

We hadden honger. Eten hielp daarbij. Ik vond het heel slecht. De prijzen daardoor absurd. Bediening lief maar voelde als compensatie.

1,4
  28. Al eerder (begin 2019) vertrokken in deze vestiging, nu weer 11.40 niet druk, geen personeel te zien op terras!!!
    Dus niets gekocht.

4,5
  29. R

30. Ontzettend asociaal gedrag tegenover mensen die hulphonden nodig hebben. Kleinerend toon en geen respect in discussies met klanten. Walgelijke leidinggevende met een ontzettende denigrerende manier van communiceren.

3,4
  31. p m de vries van ee

Vorige week een stop gemaakt onderweg naar Friesland, we wilden even een uitsmijter eten, het was een kale bedoeling, geen stukje tomaat of komkommer kon er vanaf ik wilde 2 eieren in plaats van 3 dat vond ik wat te veel heb dat kenbaar gemaakt. Ik moest de volle mep betalen, als er nog een extraatje bij had gezeten had ik dat niet erg gevonden. Het was een kale bedoeling.

1,3
  32. Slechte combi super drukke eetgelegenheid, veel personeel maar zeer chaotische en ongestructureerde bediening… lang wachten op tafel afruimen van vorige klant en dan nog eens lang wachten op een menukaart… Na een kopje koffie en bestelling opgegeven te hebben geduldig gewacht. Na ruim een half uur wachten gevraagd waar de bestelde lunchgerechten bleven… t antwoord enigszins snibbig was… we doen ons best t duurt nog zeker 5 min… gerecht stond op kaart als… snel klaar? Wellicht bestelling vergeten… Helaas geduld was op en eetlust verpest! Bestelling afbesteld afrekenen van de koffie kon niet aan tafel alleen bij de kassiere… wederom wachten nu om koffie af te rekenen. Ineens kwam er toch een excuus en erkenning dat er iets fout was gegaan in de keuken. Kopjes koffie kregen we aangeboden van t huis… jammer maar helaas voor ons nooit meer Haje de Lepelaar.

33. Henk de Klerk

Helaas op 10 nov om 18:30uur voor 42,20 gegeten: fish and chips met koude frietjes en zalmfillet vd grill met overcooked broccoli en smakeloze droge zalm.
    Verder lag er bij de buren een zeer onrustige hond bij de tafel :springend en piepend en blaffend.
    Was eens en nooit meer.

2,5
  34. Reijersen van Buuren

Zo'n mooie plek en dan zo belabberd eten. We bestelden fish and chips. De 3 stukjes vis kamen regelrecht van een bekend diepvriesmerk van de supermarkt. De patat was slap en te kort gebakken. De erwtenpuree was koud en smakeloos. Bij de kassa werd gevraagd of het gesmaakt had. Nee dus. We kregen ter compensatie een koffie take away mee. Mij zien ze er nooit meer!

35. Zeer zeer slecht! Na een uur wachten op eten nog geen eten, niemand zei wat en bij navragen kwam men gewoon niet terug. Meerdere mensen zijn weg gelopen en wij ook! Schandalig.

36. Jan de groot

Heb hier 15 jaar geleden eens gegeten.
    Toen was het al niet goed.
    Nu 15 jaren toch maar eens weer geprobeerd.
    Conclusie ik kom hier voor een maaltijd NOOIT weer.
    Friet was slap en koud, vis was papperig en te vet.
    Pluspunt: we hoefden de drankjes ook niet te betalen.

3,1
  37. Slechte service doordat je eerst naar het toilet moet en dan pas je geld terugkrijgt. Het systeem blokkeert het. Komen niet weer

38. JJ Deelstra

Zelf je eigen tafel opruimen als ergens gaat zitten, lang wachten op drinken en eten. Onze snelle tussenstop werd meer dan een uur langer. Tevens 2gangen met koffie na, maar de koffie kwam al gelijk met het bier. Personeel weet niet waar iets heen moet, geen duidelijk tafelsysteem. Smaak van het eten wel goed, kok blijkbaar wel ervaring

3,7
  39. Joke en Hans

Slecht :-( Klacht over de soep. Er zat nauwelijks brie op de panini brie-honing-noten. En er was geen enkele tegemoetkoming van het personeel. Dit doen we dus nooit meer.

40. Jammer dat er op zo'n mooie plek er te weinig aandacht is voor de bereiding en de prijs van het eten. Mooie taak voor nieuwe manager?

41. Op terugweg van Schiphol, wat slecht, wij hadden steak besteld met groente en aardappeltjes. Het bleek een smakeloze taaie homp vlees, met iets wat groente moest zijn en een bakje aardappels. Gelukkig zat er mayonaise bij. Daardoor was het weg te krijgen. Mayo zat dan wel weer in een plastic bakje. Het leek wel er erg op dat alles was opgewarmt in de magnetron. Was een slecht eind van een leuke vakantie. Ik zou als ik chef kok was, dit eten niet zonder het schaamrood op de kaken aan klanten durven voorschotelen. Ga ook iedereen afraden om hier ooit nog te gaan eten. Je kan beter doorrijden en naar de KFC. Kregen overigens van een vriendelijke jongedame bij de kassa de koffie gratis ter compensatie.

42. i. Kuipers

Op doorreis even een hapje gegeten bij Hajé in Lelystad. Gekozen voor de saté. Erg weinig vlees, drie lullige stokjes die volgens mij opgewarmd waren in de magnetron en kwalitatief slecht vlees. Wat zure komkommer en friet erbij. Geen volwaadige maaltijd voor 15,95! Na afloop gebruik gemaakt van het toilet. Wat een vieze bende! Zowel de toiletten als de wastafel en dan betaal je nog 50 cent voor gebruik ook nog. Afrekenen bij de kassa is ook een ramp. Er staat maar één man/vrouw die naast de kassa ook de koffie doet. Lange wachttijden. Ondanks het uiterst vriendelijke personeel raad ik mensen aan naar de McDonalds te gaan als ze in de buurt van Lelystad gaan ipv Hajé.

43. Paul en 10eke

ONAARDIGE bediening en SLECHT ETEN voor hoge prijs.
    Personeel was matig vriendelijk, de chef was erg correct en vriendelijk toen wij klaagden en we hebben niet hoeven betalen voor het eten om die reden.
    Op het menu stond 'tong (NIEUW)' maar die 'was van de kaart gehaald bij gebrek aan belangstelling' ...
    Het personeel stond inderdaad te kletsen, tot we vroegen om te komen opnemen.
    De frieten waren slap en smakeloos.
    De zalm was taai en smaakte vies.
    De groente was pruttig.
    We hadden voor na het eten gebak en koffie besteld maar de koffie werd bij het eten gebracht, morrend meegenomen na protest 'dat stond niet op het briefje' ...
    En bij het brengen van de toe en de koffie werd het vuile servies niet meegenomen.
    ADVIES: hier niet gaan eten, als je het toch wil proberen, meld het dan bij de chef dan hoef je misschien ook niet te betalen..

44. Arie Alberts

Nou aller eerst wil ik wat kwijt over de negativiteit van mensen over personeel en het eten. Het is een erkent leerbedrijf dus het personeel werkt en leert. Het eten vind ik prima te doen tuurlijk als het niet warm is is het misschien niet zo lekker maar je hoeft niet te blazen en je verbrand je mond niet. Ik ben chauffeur en rij al 3 week zand in lelystad. Doordeweeks eet en douch ik bij "De Lepelaar". Het is goed vertoeven en gezellig

M.v.g. Arie Alberts

45. Wij hebben een paar keer gegeten op deze mooie locatie. De vriendelijkheid van het personeel steekt schril af tegen de professionaliteit. Het personeel is over het algemeen erg jong en onervaren, wat tot uitdrukking komt in de bediening. De laatste keer na een poosje wachten zelf maar eens poolshoogte gaan nemen, waarna een vriendelijke jongen met me meeliep en ons meteen hielp. Had taart zonder slagroom besteld, maar kreeg toch slagroom, kan gebeuren. Vervolgens een flesje water besteld wat nooit gebracht werd.

Mensen zitten erg verpreid over het restaurant, wat de overzichtelijkheid niet ten goede komt. Echter het personeel hoort dit overzicht wel te hebben. Bij de uitgang kon je met een druk op een knop dan wel weer je je tevredenheid over de service aangeven. Het lijkt me dat er werk aan de winkel is voor dit restaurant.

46. W.M. van de Laar

Op doorreis van Groningen naar het Westen stoppen we standaard bij Haje Almere voor een kop koffie. Altijd OK, behalve 20 augustus (het was op de terugreis dus we stopten bij de Lepelaar). Het begon met een storende typefout op een reclameblad van Haje in het herentoilet "goed voor het mileu". Daarna soep van het buffet zonder spek (niet op tijd aangevuld) nasi Rames met koude boontjes, voor publiek merkbare onenigheid bij het personeel, één personeelslid leek in een jolig bui of misschien tijdens werktijd iets te veel gedronken, tijdens betalen wachten, omdat er een telefoontje, zo te horen over de onenigheid, tussendoor kwam. Volgende keer beter (hopen we).

1,5
  47. Zonde van het geld. Matige kwaliteit, erg zuinige porties en verveeld personeel.

3,5
  48. Gisteravond hebben wij helaas bij u gegeten. Wat slecht!
    Kipsate en mixedgrill spies. Wat die kok met het vlees doet weet ik niet, maar hij weet het uitstekend te bederven. Het lijkt wel gekookt i.p.v. gebakken. Prijs/kwaliteit lijkt nergens op. Snel voorbij rijden voortaan!

49. Super gastvrij ontvangst en service, geslapen in een Ark wat ook een leuke beleving was en het eten was heerlijk!

Zeker een aanrader!

50. Was er met de kinderen:
    De friet die bij het kindermenu zat was bedroevend slecht. Slap, lauw en volgezogen met vet.
    Met mijn klacht werd nadien niet zichtbaar iets gedaan.

2,3
  51. Op de terugweg vanaf Schiphol langs de Haje in Lelystad. We hadden beter bij een tankstation kunnen gaan eten. Was kwalitatief vast beter en goedkoper geweest. We hadden een schnitzel en de sate Haje besteld. De schnitzel was smaakloos en lag bovenop een hoopje slappe, ondefinieerbare groentes. De sate Haje werd geserveerd met 5 kroepoekchipjes en een pittige komkommersalade, die bleek te bestaan uit drie plakjes komkommer. Kortom, erg teleurstellend en de prijs is veel te hoog voor het gebodene. Bovendien was het bestek niet schoon. Er zaten opgedroogde etensresten op. Toen wij vroegen om schoon bestek, kregen wij dit min of meer toegegooid. Het vieze bestek werd niet weggehaald. Bij het afrekenen vermeld dat we niet tevreden waren over het eten. Meisje meldde dat ze het door zou geven aan de keuken, maar als ik de vorige recensies lees denk ik dat dit geen enkel effect heeft. Wij komen hier in elk geval niet terug.

1,4
  52. Hiemstra

Na een dagje Den Haag dachten we even te kunnen dineren bij Haje. Waren daar jaren geleden ook geweest. Waren toen erg tevreden. Viel deze keer erg tegen. Hadden rijst besteld bij de saté, kregen echter patat. Ach, niet moeilijk doen, laat maar zitten patat is ook goed. Zelf een schnitzel besteld met groente. Schnitzel was erg week en smakeloos. De groenten, o.a. wortel, allemaal erg klef. We zaten onder een schemerlampje welke aan de wand hing. Ik kon er bijna niet meer door heen kijken, zoveel rag (spinneweb) zat er onder het kapje. Dit gemeld bij de (vriendelijke) medewerkster. Zij vond het eveneens erg vies. Al met al vriendelijk personeel, doch het gebodene viel zwaar tegen.

53. Janco Posthumus

Met fatsoenlijke woorden niet te omschrijven hoe slecht dit restaurant is. Durf het niet eens een restaurant te noemen.

Het drinken werd de eerste ronde snel gebracht. Helaas na het eten besteld te hebben, heel lang moeten wachten voordat uiteindelijk de helft kwam. Na nog een hele poos te hebben gewacht terwijl helft van onze groep het eten dus al bijna op had, werd dan toch ons eten gebracht. Koud! Kan gebeuren, terug gegeven om me vervolgens weer een koude hotdog te brengen. Slecht bedrijf met slechte service. Het liefst was ik daar de hele dag bij de deur blijven staan om iedereen te weerhouden om bij Hajé te gaan eten. Bordje op de deur met permanent gesloten zou het bedrijf niet misstaan!

54. Als de ene helft van de groep het eten op heeft de andere helft hun eten brengen. zo heb je dat vast niet geleerd vroeger. Waardeloze bediening die komt met verkeerde gerechten en drinken wat niet besteld is. Volgende x rijden we mooi door naar de McDonald's.

55. Ongelooflijk dat je als restaurant nog kunt bestaan als je zulke slechte service bied. Eerst 4 van de 10 mensen eten brengen en de andere 6 vergeten, uiteindelijk krijgt de rest ook maar is de helft gewoon koud en het brood droog. De helft van het drinken was niet doorgekomen. En de service en reacties van het personeel was ook om te janken. Al met al een heel slecht restaurant.

56. Prima gegeten in een sfeervol restaurant met vriendelijke bediening. Aanbeveling

57. C P van den Brink

Zes maal per jaar bezoeken wij uw restaurant, komende uit Friesland.

De uitsmijter HaJe was van de kaart gehaald wegens weinig vraag. Op mijn vraag of de hollandse uitmijter geserveerd kon worden met gebakken uien en champions was het antwoord nee. Ik vind dit erg jammer, wat is er zo moeilijk aan om dit er over te doen met bijbetaling!

Verder goed te spreken over uw restaurant. Bediening is goed en kwaliteit eten is oké. Hoop over 6 weken terug te komen en wie weet voor de HaJe uitsmijter.

Met vriendelijke Groet

C P van den Brink

58. Voor een wegrestaurant niets mis mee. Goed gegeten. Binnen een uur stonden we weer buiten. Gegeten en al. Terwijl het best druk was. Genoeg keus voor de vegetariër.

59. H.van den Berg

We dachten in oktober gezellig ff te lunchen. Beide brood met 2 kroketten besteld. Prachtige, lekkere kroketten die werden geserveerd op het meest dunne supermarktbroodje dat je maar kan vinden. Wie bedenkt zoiets.. Nog geen plukje sla erbij om het nog iets te laten lijken. Dit gemeld aan de ober die het jammer vindt dat wij niet tevreden zijn en twee minuten later gewoon weer komt vragen of alles naar wens was... Zucht..
    Jammer van de prachtige, voor ons strategische plek maar volgende keer rijden we gewoon door.

60. Wij hebben er 7 mei gezeten, op weg naar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen. De sfeer is gezellig en de koffie en appeltaart met slagroom smaakte perfect. In elk geval voor de koffie en de taart kom ik zo weer, hoe de rest is kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar mijn ervaring was prima. Gezellig ook.

61. Dacht ook een steak te bestellen. En kreeg een soort spons drijvend in een bord gesmolten boter met daar in gepleurd wat diepvries groente uit een zak. De bijgeleverde frietjes waren slap en smaakloos. De dames van de bediening hadden het te druk met praten. Dus na lang wachten kon ik nog een kop koffie bestellen. Deze was redelijk.

Alles bij elkaar iets van 24 euro armer. Zeer slecht bevallen dus en ik kom er niet weer.

1,6
  62. Dick van Grieken

Sinds dit restaurant in andere handen lijkt te zijn overgegaan, is de kwaliteit van het eten en het niveau van de service met sprongen achteruit gegaan.
    Rijd maar door, is mijn advies.

1,6
  63. Gisteren dachten wij om een heerlijke Steak te eten, maar helaas in de keuken weten ze van een prachtig stuk Rib Eye een schoenzool te brouwen. Niet bakken in een koekenpan (rare) maar dit te doen in een oven! Schandelijk. Directie verkoop dit vlees niet meer of ga over tot de aanschaf van een paar koekenpannen.

64. Prima eten, duurde niet heel lang. Wel iets te duur voor wat je krijgt. Maar het was allemaal prima.

6,3
  65. Vanavond doordat de lezing in Zeist over vetzuren en dan met name de Omega 6 en 3- uitliep maar eens het Hajé restaurant De Lepelaar aangedaan. De omgevingstemperatuur was aan de lage kant! Moet er op gas bespaard worden? Ook de toiletgroepen zijn slechts door één poortje te bereiken. Door datzelfde poortje moet je er ook weer uit. Als het druk is krijg je dan gevoelens van claustrofobie! Er werd (en dat op zaterdagavond) verbouwd. De verflucht was dringend aanwezig. Wij hadden alleen trek in een hoofdgerecht en dus nam ik een Hajé steak met chimichurri en groenten met patat frites en mayonaise. Er kon ook rijst, quinoa, gebakken aardappelen of pasta gekozen worden. Chimichurri betaat uit o.a. Olie en azijn met tijm, oregano, rode peper, knoflook, ui, laurier, zwarte peper, mosterdpoeder, peterselie en bieslook. Heel klein gesneden en dan in de vijzel fijn gewreven met olie en azijn tot een saus gemaakt. Daar leek deze chimichurry in de verste verte niet op! Er werden gewokte groenten (waarvan ik ui, rode en gele paprika, snijbonen, aubergine in ieder geval herkend heb) bij gegeven, die wel in de olie van de chimichurry dreef. De smaak was goed, de groenten net aan gaar. De steak bevatte net twéé zeentjes te veel en ook nog twee vliezen. Jammer. De biefstuk was niet echt goed à point (medium) gebakken en aan de koude kant. Mijn vrouw koos voor de Zalmfilet uit de oven met broccoli, quinoa (in de bouillon gekookt) en tomatensaus. Het korstje van de zalm was aan de droge kant. De binnenkant was goed en sappig.

Een minpunt vonden wij dat wij van de buren hoorden dat er geen water kon worden besteld, dat dit alleen met koffie werd geserveerd. Een misser. Ik vind dat ieder restaurant gewoon kraanwater moet serveren! Veel gasten gebruiken bijvoorbeeld medicijnen. Dat er een financiële vergoeding tegenover mag staan is niet meer dan logisch! Overigens kreeg mevrouw het water wel (?). Koele bediening! Hoewel de ober het gerecht gehandschoend kwam brengen, waarbij je dus mag verwachten dat de borden heet zijn, waren ze dat niet! Dat kon ook beter. Een zwak gemiddeld wegrestaurant, niet erg goed. De koffie dronken wij liever thuis.

66. Wat was dit slecht! Steak vol vliezen en vellebellen! Fish and chips was ook slecht vis zat vol graten! Slechte bediening! Nee ik kom hier niet weer terug!

67. Sfeer is prima, de kwaliteit/prijs verhouding is compleet van de pot gerukt..

Ik bestelde 2 kroketten op een broodje ervanuitgaande dat het een "luxe" broodje zou zijn. Komen ze aanzetten met 2 kroketten en 3 sneetjes brood alsof het zo uit de supermarkt kwam. En dat voor 7,50!!! Schandalig.

Wederhelft had een broodje tonijnsalade wat opzich prima was maar wel even 6,90 moest kosten, ook hier hadden we meer van verwacht voor het geld.

Tevens na 20 minuten wachten werden wij pas geholpen ondanks een gezinnetje wat na ons binnen kwam en eerder dan ons geholpen werd..

Wij komen hier niet meer.

2,8
  68. lizzy 25 punten

Vrijdag 03-07-2015 rond 13.30 hebben wij (2 personen) bij het restaurant gegeten. Heel simpel, 2 broodjes kroket, 1 koffie en 1 jus d'orange. Koffie en de jus waren er vrij snel. Na ongeveer 30 minuten heb ik gevraagd waar de bestelling bleef, hierna duurt het nog ongeveer 10 minuten.

Toen het geserveerd werd hebben wij gevraagd waarom dit zo lang duurde. Het antwoord was, dat het druk was en dat het op volgorde van bestelling ging. Echt druk was het niet en hoe moeilijk is het om 2 kroketten in de frituur te doen, dit met een gewone witte boterham en slamix uit een zakje te serveren. Volgens mij heeft het onnodig lang ergens gelegen, gezien het feit dat de kroketten lauw waren en de sla taai en warm.

Bij het nalezen van de diverse recensies betreffende De Lepelaar, blijkt de wachttijd bijna altijd erg lang te zijn. Blijkbaar maakt het voor dit restaurant niet uit dat dit wel erg vaak negatief beoordeeld wordt. Niet iedereen die langs de weg zit heeft uren de tijd om te eten. Helaas zullen wij een volgende keer als wij richting Friesland gaan, de Lepelaar rechts laten liggen...

69. Hajé

70. de boer

Op internet diverse slechte ervaringen over de slechte bediening in de Lepelaar gelezen. Zelf hadden we op 18 juni 2015 eenzelfde zeer schofferende ervaring toen we daar met 4 man iets probeerden te eten. Het was niet druk na zevenen en er was personeel genoeg. Echter... het personeel heeft geen idee wat te doen, je mag al blij zijn als je een hoofdgerecht krijgt en dat dat is wat jij besteld hebt. Hoe kan dit, er is toch een manager bij Haje werkzaam die dit soort zaken aanstuurt? Het is toch om je dood te schamen dat zo'n prachtig gelegen restaurant met prima voedsel door een waardeloze bediening en grote onverschilligheid van de leiding(?) om zeep wordt geholpen? Is dit omdat er te weinig concurrentie is aan deze weg? Nadat ik diverse soortgelijke ervaringen als de onze heb gelezen lijkt het me zinloos om onze ervaringen gedetailleerd op te schrijven, er wordt schijnbaar niets mee gedaan. Ons advies is na jaren altijd even koffie of eten in de Lepelaar: niet meer heengaan totdat de directie van Haje eindelijk iets gaat doen aan al die klachten die ik op beoordelingssites ben tegen gekomen over vooral de bediening.

3,4
  71. Nog nooit een slechte recensie geschreven maar eens moet de eerste keer zijn. Na 45 minuten wachten zijn alleen nog maar drankjes opgenomen. Na een uur wachten nog steeds geen drankjes en nog niks kunnen bestellen. In de tussentijd 3 stelletjes geirriteerd zien vertrekken en wij zullen volgen. Tafels waren niet schoongemaakt en personeel leek geen aandacht voor de bezoekers te hebben. Conclusie: waardeloos.

72. Zeer slecht. Een uur wachten op een rustig moment op een spiegelei met een te vette salade.

1,3
  73. Heel lang wachten, meer dan een uur voor eten. Niet vriendelijke mensen. Sfeer is mooi maar kom voor eten. Kom niet meer 'avonds eten.

74. Rianne bauw

Na een dagje huishoudbeurs besloten mijn moeder en ik op de terugweg wat te eten bij de haje tussen Almere en Lelystad. Een prachtige locatie met uitzicht over mooie natuurgebieden. Dat is helaas ook het enige positieve wat te noemen is.

We moesten een kwartier wachten totdat we drankjes konden bestellen en een 'kaart' kregen. Toen we vroegen of we ook de avondkaart al konden bestellen, het was kwart over 4, wist de serveerster het niet en ze moest het vragen. We hebben haar tot een uur later niet meer gezien. Een andere serveerster kwam ons om kwart voor 5 helpen en we konden gewoon de avondkaart (ondertussen) bestellen.

We vroegen om nog een drankje, ik persoonlijk om thee met honing, maar de honing werd vergeten. Daar moest ik nog twee maal om vragen. Het eten smaakte goed, we hoefden er niet bijzonder lang op te wachten, al bestelden we wel als eersten en kregen we als laatsten. Omdat ik persoonlijk niet helemaal gezond was, kon ik niet alles op. Ik vroeg of ik de rest mee mocht nemen in een doggy bag, ik werd aangekeken alsof ze water zagen branden. Er moest een tweede collega bij komen die smalend zei dat ze daar toch echt niet aan konden beginnen.

We gingen afrekenen. De medewerker die aan de kassa stond vroeg routinematig of het had gesmaakt, mijn moeder vertelde over onze ervaring en de medewerker haalde zijn schouders op en ging verder. Mijn moeder zei nog, dit kunnen jullie misschien mee nemen ter verbetering, waarop werd geantwoord "Het zal wel mevrouw." We zijn zonder een fooi te betalen weg gegaan en ik raad deze accomodatie absoluut af. Het boeit het personeel totaal niet wat jij als klant over ze denkt, en je bent maar een nummer die op zijn beurt moet wachten. Zonde, op zo een mooie locatie!

1,8
  75. Wij wilden eten in de haje de aalschover. Na twee keer bellen en 25 min later hadden we koffie. We wilden graag eten bestellen maar het personeel had geen oog voor ons ook niet na 3x bellen. Toen kwamen er mensen vd bus binnen. Deze werden eerst geholpen. Wij zijn opgestapten bij het afrekenen gemeld dat we zo lang moesten wachten. Deze meneer schoot helemaal uit zijn slof, ik kan gvd ook niet helpen dat een bus maatschappij 180 mensen afleverd zonder het van te voren te melden. Wij hebben hier niks meer op geantwoord. Wij waren er immers al voordat de buslading kwam. Al met al dus hele slechte ervaring.

76. LidewyEeghen

Zelden zo slecht gegeten. Het eten rook muf. Het leek al een week klaar te staan op een bord. Dit zou ik zelfs aan mijn huisdieren niet durven te geven.

2,3
  77. Zaterdagavond 28 juni j.l. gegeten. Bediening was ver beneden peil, moesten lang wachten voordat er iemand kwam om ons tafeltje af te ruimen en bestelling op te nemen, terwijl men met 4 personen rond de bar hing en niets deed. Men had totaal geen oog voor de klanten (er waren hierover meer klachten). Het was niet eens druk. Toen wij dit aangaven bij het afrekenen, werden we afgeblaft door degene bij de kassa. De toiletten waren ook erg smerig!

4,1
  78. Slecht, meer dan 20 minuten gewacht voordat we iets mochten bestellen, terwijl het niet druk was.
    Nasischotel niet warm, verkeerd dessert geserveerd, ijs mocht je zelf uit de vriezer halen en was zo bevroren dat we dat later maar in de auto hebben opgegeten.
    En voor dit alles ook nog een fors bedrag vragen, dit kan echt niet!

4,3
  79. Hans Vermaak

Wat een chaotisch, onopgeleid, ongeïnteresseerde en ongestructureerde bediening! We zijn weggelopen na een 45 minuten want het lukte ons simpelweg niet een snelle hap door te geven. Jongeman met groot ego gaf ons de menukaart en liet zich niet meer zien om de bestelling op te nemen. Als je de eigenaar bent van deze toko dan begrijp je werkelijk niets van horeca en heb je niks te zoeken in de horeca. Gooi die slechte bediening eruit en zet 3 ervaren volwassen medewerkers terug. Misgelopen omzet bij ons is zo'n 70 euro.

80. Sinds augustus 2013 en nu vandaag 27 december 2013 is er niets veranderd. Ontzettend lange wachttijd. Na 3 kwartier wachten en zelfs 3 keer vragen naar een fles water werd het dan eindelijk pas na het eten gebracht. Dit is toch onmogelijk! Bestek kwam pas later en ook 1 glas ontbrak en moest de serveerster weer geroepen worden. De serveersters lopen als zombies rond. En dan als je tegen de serveerster zegt wat je wilt bestellen: vraagt ze heel slaperig: "wat zegt u?". Sorry, maar het is echt jammer dat zo'n leuke eetplek als Hajé zo verpest kan worden, vooral wanneer het weer mooi is, is het erg leuk hier, maar het is omdat er niets anders te vinden is anders was ik er echt niet meer gekomen.

3,7
  81. Qua eten een zeer slechte ervaring ik had een haasbiefstuk met aardappeltjes uit de oven.
    De biefstuk was echt niet te eten van binnen zag het er grauw uit en er zat totaal geen smaak aan en de aardappeltjes waren zo ontiegelijk vet dat het er gewoon afdroop.
    En de groente dat er bij zat kon zo uit een blik komen,en hier moet je nou €19,50 voor betalen.
    Het is gewoon een schande,ik had het eigenlijk moeten melden maar heb het niet gedaan.
    Hier kom ik in ieder geval niet weer,en als je dan ook nog eens 50 cent moet betalen om naar de wc te gaan dan zakt je broek vanzelf wel af.

2,9
  82. We waren hier voor een kopje koffie met appeltaart. Tien punten: alle koffie is biologisch, de suiker is biologisch en zelfs de koffiemelk is biologisch! We zaten amper of er stond al een heel aardig meisje naast onze tafel en alle bedienende personeel waar we mee van doen hadden was voorkomend - jong misschien, maar zeer correct. Afrekenen bij de kassa binnen en daarna nog even door de winkel gelopen - ik viel bijna om: alleen maar biologische dingen; heerlijke flessen sap, jam, echt van alles en niet de normale E-nummer rommel die je bij wegrestaurants/tankstations vindt. De locatie is heel fijn - je zit aan de snelweg, maar je hoort echt helemaal niets - uitzicht op vijvers en groen. Enige minpunt vond ik de muziek in het restaurant, die was te hard en te populair. Achtergrondmuziek moet op de achtergrond zijn en niet zo duidelijk hoorbaar. Gelukkig zaten we buiten dus daar hadden we verder nul last van :-)
    Wat mij betreft een dikke aanrader!

83. Op weg naar huis kozen we ditmaal niet voor de hamburgerketen of tankstation. Hadden we het maar gedaan dan waren we eerder thuis en geen illusie armer.
    Het bedienend personeel oogt ongemotiveerd, passeert zuchtend de tafels en doet er alles aan je niet te bedienen. Op zich heel knap. Druk heen en weer lopen en daarmee de indruk wekken dat je bezig bent.
    Na 15 min wachten mochten we vragen om de kaart, die na enkele minuten door een ander werd gebracht. Er bleek een rolverdeling. Iemand voor het afruimen, drankjes bestellen, eten bestellen, eten brengen en afrekenen. Al deze mensen in huis voor 1 tafel verklaart de belachelijke prijs. 15 mini poffertjes voor €5,00 (gelukkig tocht het niet in de zaak) en €13,50 voor lauwe soep uit blik en een standaard hamburger op een bedje van sla met 1 tomaat.
    Na 1,5 uur mochten we naar huis en vroeg de man bij de kassa naar onze ervaring. Matig, antwoordde ik. Vertel eens, was zijn reactie maar zijn houding verklapte dat mijn mening hem koud liet.
    Ik had alle tijd om de rest van de gasten te volgen: enkele liepen na een tijdje wachten weg, iemand bracht zijn wijn terug, een groep mistte 1 bestelling en van een andere groep ging 1 bord retour omdat het eten koud was.
    Denk je eraan om iets te eten langs de A6? Rij dan gerust Haje Lelystad voorbij. Het spaart geld en ergernis.

3,1
  84. Afgelopen zondagavond wilden wij met 4 personen gaan eten bij De Lepelaar. Bij binnenkomst vroegen wij keurig of er nog een tafeltje was voor 4 personen. Ons werd verteld dat wij gewoon ergens konden gaan zitten waar het vrij was. Aangezien er slechts weinig vrij was, gingen wij aan een tafeltje zitten dat nog afgeruimd moest worden van de vorige gasten. Na ongeveer 15 min was er nog steeds niet afgeruimd. Wij hebben toen gebruik gemaakt van de "Service bel" die op de tafels staat, de bel was vervolgens duidelijk hoorbaar bij de balie, deze werd uitgedrukt... Vervolgens nog eens 15 min zitten wachten, waarna er nog steeds niemand aan onze tafel was verschenen, dus nog steeds niet afgeruimd, geen drankje kunnen bestellen en al zeker geen eten... Wat zien wij vervolgens tot onze verbazing, gasten die ruim na ons binnen zijn gekomen hebben al soep gegeten...? Dit was een zeer slechte ervaring! Wij komen nooit meer bij dit restaurant en zullen het ook zeker nooit meer aanbevelen aan andere gasten maar juist ten strengste afraden.

85. Slechte ervaring. Daar gegeten op 19/12/12. Fish en chips besteld. Patat was lekker maar de vis niet. Harde droge stukken en de korst was te donker gebakken. Mijn vriendin had kipsalade besteld. Tegen de tijd dat we dachten dat het eten gebracht werd, kwamen ze vertellen dat de kip op was.
    Weer wachten. De groenten werden niet geserverveerd en nadat ik erom gevraagd had, gebracht tegen het einde van de maaltijd. De groenten waren slap en overkookt. Het restaurant heeft een leuke buitenkant maar geen inhoud.
    Koffie was overigens wel goed.

2,4
  86. Gert otter

Friet en groente werden koud gereserveerd. Paar jaar geleden nog een oké restaurant maar is hard achteruit gaan. Beter een afslag verder rijden.

1,8
  87. Met een aantal vrienden hier gegeten, in deze prachtige ambiance.
    Maar wat een blamage, als je als vis hier op het bord komt, tussen de lauwe en stukjes koude groente. Op de kaart staat "in de oven gebakken zalm", deze arme zalm was gewoon gedroogd in de oven, dus zonder smaak op het bord gelegd.
    De kogel Biefstukjes, ja ja stukjes, zagen er bijzonder grauw uit.
    Wat te denken van aardappels die gewoon ergens tussen het vet zwommen. De frietjes waren nog redelijk te eten, wat we ook probeerden, ze werden niet nagebracht, het drinken kon gewoon niet in 1 of zelfs 2 keer gebracht worden. "oh dan heeft mijn collega het niet op mijn dienblad gezet"
    Volgens mij kunnen ze de bediening beter leren om hun werk goed te doen, dan ze te leren om excuses te maken en het vervolgens niet oplossen.
    Ik denk dat ik toch meer dan 5 keer gehoord heb: oh ik zal het even doorgeven aan de keuken.
    Kortom slecht.
    Ik moet er wel bij zeggen dat we wel een heel gezellige avond hebben gehad.

2,6
  88. Wat een blamage, zijn 16 april j.l. Wezen eten.. nou ja eten?? We bestelden soep, die nooit is gebracht. Het brood met smeersel komt regelrecht bij hanos vandaan, je krijgt je knoflookboter in een klein plastic bakje.. De varkenshaas met roomsaus, is desastreus. Het vlees is opgewarmd en heeft te lang onder de " lamp " gestaan, en de room saus is niet te vinden, een paar zwarte champions volgens mij ook nog uit een potje , en wat water, wat dus de roomsaus moet voorstellen. Heb t met een servet opgezogen, wat vies. koude groente, zoals al jaren brocolli,wortels en rauwe sperzieboontjes. De biefstuk van mijn man was smakeloos, en erg rood. Volgens ons ook niet
    vers gebakken, maar al een dag daarvoor.. koude groenten
    en erg vette aardappeltjes.
    De bediening heeft geen enkele keer gevraagd of t smaakte, en was verre van vriendelijk. De niet geleverde soep, kon nauwelijks een excuus van af.
    Wij hebben al dit gemeld en geklaagd, maar er werd niets mee gedaan. Ook nog mijn beklag bij de kassier gedaan, en hij haalde 5,- van de rekening af. Hier moesten we het mee doen.. wat een zeer slechte zaak zeg.. beslist niet gaan eten. Er werd dus ook niets met mijn klacht gedaan... Terwijl wij wel bijna 45,-- moesten betalen.

Wat een waardeloze service zeg...

1,5
  89. Voor een wegrestaurant is de menukaart misschien iets te duur, maar de kwaliteit is redelijk te noemen, en de koffie is zelfs bijzonder goed. Goede service die je ook niet direct in een gelegenheid als deze zou verwachten. Voldoende voorzieningen voor kinderen, mooi gelegen en zelfs mogelijkheid om in een natuurgebied een wandeling te maken (als je vanaf Lelystad komt).

90. Biefstuk van te voren gegaard en een tik mee gekregen in de oven voordat het op bord kwam, daardoor niet mals, wel mooi rood. Kalfsjus was een laffe kalfsbouillon en m'n wortels smaakten naar broccoli, de broccoli naar sperziebonen, en de sperziebonen naar wortel.

Ik begrijp dat 9 vd 10 gasten daar snel snel moeten, maar dat hoeft absoluut niet ten koste te gaan van de smaak van het eten.

91. In tegenstelling tot de negatieve recensies die ik lees op de site, wil ik laten weten dat onze ervaringen heel anders zijn. Altijd als wij onderweg zijn en langs De Lepelaar komen, gaan we er iets drinken en meestal ook eten. Tot nu toe was de bediening altijd vrolijk, correct en erg klantvriendelijk. Het eten kwalitatief prima, niet koud, niet oud, niet bevroren en niet te gaar. Eén keer ging er iets mis toen de bestelde frites niet kwamen. Bij navraag werd het meteen geregeld. Ook bij erg warm weer en na een lange, drukke dag bleven de medewerkers hartelijk en opgewekt.

92. melle 21 punten

Toen we op de terugweg van vakantie bij Hajé restaurant langs kwamen hadden we het lumineuze idee om daar te gaan eten. Hadden we dat nu maar niet gedaan want het werd een déceptie ter afsluiting van een fantastische vakantie.

We bestelden een Hollandse biefstuk met groente en aardappelschijfjes en fish en chips op zijn Engels.

Er was nog gevraagd hoe de biefstuk gebakken moest worden, "graag medium". We kregen een rond stuk vlees dat volgens ons de vorige dag reeds was voorgebakken en nu nog even snel was opgewarmd. Medium was een droog stuk vlees met een stuk zeen erin, de groente was enkele stukjes wortel, boontjes en broccoli wat koud en rauw, zeker geblanceerd. Ook veel te weinig (misschien wel een geluk). Het fish omhulsel was te hard en de fish was ook al te droog. De patat was goed.

Als dit de norm van het restaurant is zullen vele mensen de Hajé restaurants in de toekomst zeker vermijden en de mond op mond reklame doet de rest.

2,5
  93. Zondag 4 juli gezeten en gegeten, slechte bediening. Eten wordt op tafel gekwakt, geen bestek, na vragen kregen we bestek, werd op een hoop op de tafel gegooid. Niemand die langskomt om te vragen of we nog iets willen bestellen (drinken, nagerecht), zelf iemand geroepen, mocht geen bestellingen opnemen, kwam ook niemand anders. Ze hebben daar flink geld misgelopen, we hadden langer willen blijven, maar we kregen niets meer. Sterker nog, op een gegeven moment, toen wij toe waren aan het dessert, kwam er iemand van de bediening naar ons toe die ons vroeg of ze de kaart mocht hebben... En dan niet even vragen of wij nog iets wilden!

Eten was redelijk, we hebben heerlijk in het zonnetje gezeten, maar de bediening was bar en boos.

4,7
  94. Afgelopen zondag er wezen eten.

We wilden gewoon een simpele hap.

Er stond op de menukaart helemaal geen simpele snelle hap voor een wegrestaurant, kortom toen maar van de menukaart.

Het was absoluut niet druk, toen hebben we het volgende besteld en deels gekregen:

Wienerschnitzel met aardappels en groente besteld, gekregen slappe wienerschnitzel met droge aardappelen en lekkere salade.

Fish en chips met groente besteld, gekregen slappe koude magnetron vis met deel ijs er nog in. Patat en geen groente.(ook geen groente na 2x vragen, geen reactie).
    Poffertjes voor de zoon uit magnetron, oftwel er kan nix misgaan.

Voor de dochter een broodje hamburgen met patat besteld, gekregen een hamburger met patat, bij de bediening gevraagd voor een broodje erbij voor de hamburger, kregen we als reactie dat duurt nog ca 10 minuten voordat je een broodje hamburger krijgt.

Wij hebben toen maar uitgelegd dat de hamburger al warm was en alleen een broodje eromheen hoefde. Dit zou de kok wel even proberen te regelen, resultaat een hamburger met een hard broodje met sla, oftwel niet echt een kindermenu.

Resultaat we gaan niet meer naar dit adres, verhouding is veel te duur voor het product.

Entourage is prachtig en daar houdt het mee op.

Dit kun je niet eens een wegrestaurant noemen.

4,1
  95. jet 15 punten

2 cola besteld, maar wat uiteindelijk kwam was een soort lauwe koolzuurloze vloeistof wat totaal niet op cola leek (wel twee euro per glas, die overigens zo oud waren dat je er bijna niet meer doorheen kon kijken).
    Zalm was bijzonder droog in een witte, smakeloze, koude saus waarin wat worteltjes en broccoli dreven.
    Voor de toiletten moest worden betaald, maar zeep om je handen mee te wassen, was er niet. Het zeeppompje hing half uit de wastafel en er stonden enkel een aantal lege flessen los bij de kraan.

Dit wegrestaurant heeft zeker eens een goede opknapbeurt en schoonmaakbeurt nodig. Ik kom er niet meer.

96. Met zoon spontaan uit willen eten, mijn zoon besteld een biefstuk met friet ik een kipsate met friet, echt moeilijk was dat dus niet...

Bijna 40 minuten gewacht op ons eten, toen het na 2 keer vragen dan eindelijk op tafel werd gezet bleek het niet meer warm te zijn, de kip was gekookt ipv gegrild of minstens gebakken.

1,8
  97. Na een fietstocht op dit terras beland. Koffie met broodje warm vlees besteld. De bereiding duurde heel lang en uiteindelijk kwam er een broodje met zegge en schrijve 1 plakje ham.

Wat een culinaire hoogstand! Volgende keer fiets ik wel even verder.

98. Jacob 1241 punten

Best leuk, met boeken en zo.

Het is een gewoon wegrestaurant, dus ik verwacht geen culinaire hoogstandjes. Die zijn er dus ook niet.

Soep is goed, zelf nemen uit die "heksenketels". Als je gewoon eten wil op snackbar- of wegrestaurantniveau dan zit je wel goed.

99. Mensen, het is een wegrestaurant!
    Een lunch of broodje kun je hier prima nemen.
    Het voordeel van deze locatie is dat je bij mooi weer heerlijk buiten kunt zitten op een prachtig terras.
    Er is een geweldig uitzicht. Van hieruit kun je heerlijk wandelen of fietsen in de Oostvaardersplassen.
    Auto op de parkeerplaats (gratis).
    Vooral richting Lelystad heeft een erg mooi terras.

100. ter Wolbeek

niet lekker, satesaus die in klonten van mijn vlees afviel. Saus stond duidelijk al een tijdje. En toen ik daar wat van zei werd ik niet echt serieus genomen, de meneer achter de kassa begon over zijn oma. Erg jammer want de lokatie van het restaurant en het uitzicht vanaf terras was werkelijk prachtig. Ik kom er in ieder geval niet meer.

1,7