Hajé De Aalscholver in Lelystad

1483981900 54
1512792027 53
1519994559 53
1527197091 53

1. Even bij dit restaurant gestopt om te eten. De bestelde schnitzel was zo waardeloos. Is er wel een kok in de keuken? Als die er wel is, hij kan geen schnitzel bakken.

2. Afgelopen weekend onderweg naar het westen van het land even een broodje gegeten bij De Aalscholver. Ondanks de enorme drukte werd onze bestelling snel opgenomen.

Toen onze zoon zijn volle beker met verse sinaasappelsap per ongeluk omver gooide, werd er meteen een nieuwe volle beker voor hem neergezet, zonder extra kosten. Een kinderstoel, een rietje voor zijn beker drinken, alle moeite werd genomen om ons van een prettige lunch en service te voorzien.

Een dikke pluim voor de service bij De Aalscholver!

Gezin uit Groningen

3. Onderweg tussen Brabant en Groningen is dit vaak de pauzeplek. Maar wat een teleurstelling iedere keer als we er eten.

Het eten is er duur in verhouding tot wat je krijgt! Hoezo biologisch?? Het lijkt eerder cafetaria-achtig. Het is zoeken op het menu naar een gerecht wat niet verprutst kan worden. Zonde en absoluut niet nodig.

Daarnaast gaan ook de sanitaire voorziening en hygiëne achteruit!! Het voortbestaan van deze restaurants is volgens mij puur een zaak van geen concurrentie onderweg, we hebben langs de weg geen redelijk alternatief. Triest maar waar. Geldt ook voor de zaak aan de overkant van de weg!!

2,1
  4. Goede vrijdag onderweg gegeten bij dit wegrestaurant, gaat erg achteruit, vorige keer best lekker gegeten, wat een teleurstelling dit keer. Haasbiefstuk, rare smaak, een of ander mooi rond stukje ander vlees. Slappe berg gemengde groente erbij. Dessert cheesecake besteld, vreemde smaak, heel korrelig. Samen over de 60 euro kwijt, niet lekker gegeten. Ga voortaan liever naar een goede snackbar dan dat ik hier nog een keer naar toe ga.

5. kenneth boom

Na een uitstapje in Hilversum zijn we langsgegaan bij het Haje restaurant in Aalshover. Het is vlak naast de snelweg, en dus ook snel bereikbaar. Toen ik de menukaart te zien kreeg, vond ik het nog wat hoge prijzen. Maar na mijn bestelling te hebben gezien, vond ik het de prijs toch wel waard. Daar komt ook nog eens bij dat alles biologisch is, dus dan verwacht je iets hogere prijzen dan normaal.. In ieder geval een top ervaring gehad!!

6. Laten we het zo stellen: de vis wordt hier heel heel erg duur betaald! Prijzen veel te hoog voor een bordje snackbarvoedsel.

7. Ik heb daar twee keer een lunch gebruikt, zeer lange wachttijden en zeer matige bediening. Nog slechter is wat uitgeserveerd wordt. De eerste keer een uitsmijter besteld, deze leek wel van rubber, moeilijk te snijden en met uitgedroogde bruine randen, vermoedelijk veel te lang op de warmhoudplaat gelegen. Die dag (vakantietijd) was het erg druk en was maar weinig bediening aanwezig.

De tweede keer het lunchgerecht brood met gehaktbal besteld. Een echte stuiterbal, hard en met veel wit vet o.i.d. niet echt een smakelijke hap.

8. Onderweg naar een concert gestopt bij Hajé (aan de zijde richting Amsterdam) op 5 juni. Uiteraard ervan op de hoogte dat dit een wegrestaurant is, maar dat hoeft geen probleem te zijn!

Helaas was het dat wel, na binnenkomst eigenlijk gewoon geen ontvangst, we moesten zelf vragen of we konden eten. Plaatsgenomen op het terras, zag er niet verzorgd uit. Veel onkruid, vieze fontein, rare mix van meubilair.

Het leek erop dat er niet op drukte was gerekend, er waren slechts de chef bediening en een medewerker waardoor we lang moesten wachten. We kregen maar 1 kaart want ze hadden er niet nog meer.

Volgens het personeel lijkt stroganoffsaus op mosterdsaus, een beetje gelig (?) en 'zou het niet doen, is niet zo lekker'. Na 45 minuten wachten en vragen kwam het eten. Biefstuk zuur, schnitzel slap, groenten uit blik, patat slap en dan ook nog 0,50 cent rekenen voor mayonaise.. De prijs kwaliteit verhouding is volledig zoek hier, de marges zijn hier compleet over de kop gegaan als ik hiervoor 20 euro betaal. Tevens durf ik te stellen dat hier geen biologische producten worden bereid, zoals de kaart doet vermoeden. Los van de kwaliteit waren de porties wel voldoende!

Wij komen niet weer. Geen problemen met een wegrestaurant, maar ook een wegrestaurant kan prijs-kwaliteit bieden. Van deze locatie is heel veel te maken, stel je voor mond-op-mond reclame door het hele land. Als je het goed doet tenminste, maar momenteel wordt die potentie versmeerd. Hajé doe er wat mee.

Groet, een horecaman

9. Na een slopende dag hielden we hier aan om te eten.
    Aangezien ik nog nooit in een hajé restaurant was geweest heb ik mijn ogen goed de kost gegeven. Het concept vind ik leuk bedacht; naast het restaurant ook de mogelijkheid om allerlei hebbedingetjes te kopen.
    Hajé streeft ernaar ook een ruime keuze in biologische producten op de kaart te hebben.
    Mijn partner en ik kozen voor respectievelijk de steak en de kipsate.
    Ruime porties, goed bereid en tevens voldoende bijgerechten.
    De service was vlot, vriendelijk en kundig.
    Voor een wegrestaurant zeer geslaagd en een goede keus om in het achterhoofd te houden, mochten we nog eens op deze route terechtkomen.

10. douwe faber

Ik heb op 28 sept om 16.47 uur 2012 bij haje gegeten. Een maaltijd Indische nasi rames voor 17.00 euro. Maar dat leek wel een mini maaltijd voor kleine kinderen, maar niet voor volwassenen! Ik heb er ook een keer een hakse gegeten maar dat moest je zoeken op het bord? Ik kom er regelmatig een paar keer in de week, maar als het eten niet beter wordt dan rijd ik de volgende keren wel door. P.s ik wil heus wel 17.00 euro er voor betalen maar dan moet er wel genoeg op het bord liggen!

11. Voor een gewoon wegrestaurant toch wel een positieve ervaring. Bediening aan tafel en alles wordt snel afgehandeld dus lang wachten is er niet bij. Maar zoals anderen ook al geconstateerd hebben, de porties zijn niet bijzonder groot en alle prijzen zijn wat aan de hoge kant. Gekozen voor de quiche, wel lekker, maar inderdaad niet al te veel. Als je onderweg bent en je wilt ergens eten, zonder heel erg op de prijs te willen letten en zonder te hoeven omrijden, dan is dit een goede keuze. Anders loont het de moeite om het wat verder af van de snelweg te zoeken.

12. We hadden aan dit restaurant een overnachting geboekt voor weinig in verrassend mooie kamers. Besloten om ook hier het ontbijt te nemen. Wederom zeer nette gastvrije bediening. Twee mensen van ons gezelschap waren vegetarisch en toen dat gemeld werd, werd het voorbereidde ontbijt meteen aangepast. Er was niet veel alternatief (ham weg en extra vers eitje bakken) maar het werd wel snel en correct afgehandeld. Ook konden we genoeg koffie, toast, melk, vers sap, appelsap uit flesje, etc. bijkrijgen. Niet een extreem verrassend ontbijt maar voor een wegrestaurant aan de A6 vond ik het een leuke lokatie met goede bediening. Waar de kamers echter goedkoop waren, vond ik het ontbijtje van rond de 9 euro wel prijzig voor wat je krijgt.

13. John Buijsman

Eerder een keer prima geluncht, dus nu een keer voor diner met vrouw en kind. Dat viel vies tegen. Slechts 5 minuten na bestellen kwamen er 2 hoofdgerechten en poffertjes voor onze dochter op tafel. Poffertjes lust ze wel pap van, maar de eerste kwam er al weer uit. Zo hard en droog. De kipsate was droog, de kroepoek bol, de (diepvries)groente halfwarm en taai. De gebakken aardappelen droog. Al met al geen aanrader. De poffertjes stonden weer op het menu. Ik zou ze er direct weer afhalen. Ik verwacht geen haute cuisine bij een wegrestaurant, maar dit was ondermaats. Tijd voor verbetering dus.

14. Op weg naar een concert in het westen van het land is dit een uitstekende gelegenheid om voor niet al te veel geld goed te eten en dat doen we dan ook regelmatig. Tot dusver zijn we nog nooit teleurgesteld. Voor een culinair hoogstandje zoek je ook geen wegrestaurant op. Prijs/kwaliteit verhouding is goed.

15. We hebben er in het verleden een paar keer lekker gegeten. Kregen nu echter 2 ijskoude uitsmijters op koud brood geserveerd. Waarschijnlijk in de ochtend al voorgebakken en in de koelkast bewaard. De serveerster gevraagd om vers gebakken uitsmijters, maar kreeg precies dezelfde terug een beetje opgewarmd (ik had al peper erop gestrooid, vandaar dat ik het kon zien), maar aan de randen nog steeds koud. Weer geklaagd en gezegd dat we graag vers gebakken eieren wilden. Uiteindelijk kwam de bedrijfsleider en zei dat we nieuwe konden krijgen, maar dat het wel een tijd zou duren. De 3e uitsmijter die we kregen, was weliswaar warm, maar smaakte niet naar vers gebakken ei.

16. Oppervlakkig lijkt het een gezellig restaurant, als je beter kijkt valt het toch tegen, niet schoon, liefdeloos gemaakte menu's. Kan beslist beter, ook voor de lage prijzen.

17. Jacob 1241 punten

Ik eet hier lekker. Verwacht geen luxe, het is immers een soort wegrestaurant. Maar het eten was goed. Ik vermoed dat er wel eens blikgroente gebruikt worden, of de groenten werden te lang gekookt.

Leuk detail is wel dat mijn meer dan 10 jaar oude kortingspas als chauffeur tot op de dag van vandaag gerespecteerd wordt.

De entourage is best gezellig. Wel zijn sommige dingen prijzig.

18. Jacko 95 punten

Hajé is een wegrestaurant aan beide zijden van de A-6 bij Lelystad.

Dus geen duur 3 of vier sterren restaurant.

Om die reden begrijp ik enkele van de hier bijgevoegde recensies niet!

Het eten is zondermeer goed.

Bijv. De soep-terrines, die je zelf kunt kiezen en pakken, een balletje gehakt met brood, uitsmijter of een luxe broodje.

Simpele lunchgerechten die er goed uit zien en smakelijk zijn.

Voeg daar de leuke inrichting en het terras met uitzicht over het water aan toe en je luncht (h)eerlijk!

19. Te duur, voor een luxe plateservice. Te lang wachten (na een uur nog geen hoofdgerecht en dat voor plateservice). Slechte bediening (ik wel een kaart, mijn vriendin niet). Twee keer iets verkeerds gebracht. De rijst veel te lang opgewarmd waardoor het uitgeharde klonten waren. Een schnitzel als kartonpulp. En dat is nog maar een greep, meegemaakt tijdens 1 keer eten.
    Maar niet heen gaan.....

20. Vreetschuur.

Leek leuk maar toen mijn vrouw ging bestellen ging ik een plasje doen en bij terugkomst stond het eten al op tafel?!
    Zelfs menukaart was vies.

Ook wij komen er noooooit meer.

21. angenita

Mijn vriend en ik gingen er eten het zag er leuk uit enzo en de bediending was erg vriendelijk maar het eten vond ik echt minder je kreeg heeel weinig en een prijs wat je moest betalen echt belachelijk 17.50 voor een mixed grill en dan 3 stukjes vlees op een bordje van zoon 3bij 3 cm toen het op was hadden we nog steeds honger vond het niet voor herhaling vatbaar dus.

22. Fam vdn Broek

Met 6 volw. en 4 kinderen gegeten. Eten was heerlijk, de bediening heel vriendelijk en attent en de kinderen hebben het geweldig gehad. Ruime keuze voor ze, kleurplaat en kadootje, lekker buiten gespeeld. Helemaal top!