De Gordiaan in Lelystad

De Gordiaan,puur,eerlijk in een unieke ambiance

om de hoek/schuin tegenover De Gordiaan

Op loopafstand van het station

Geachte gast,

Wat leuk dat u onze pagina bezoekt. Sinds jaar en dag is De Gordiaan een begrip in Lelystad. In 2015 hebben Lars en Joëlla het roer overgenomen en varen hun eigen koers. In de keuken maakt Lars dagelijks vers brood en al die andere lekkernijen, als hij daar niet de vinden is dan is hij wel op zoek naar nieuwe producten uit de regio om u tijdens het diner mee te verrassen. Aan tafel zal Joëlla uw avond begeleiden met mooie wijnen en een portie gezelligheid. Graag zien we u bij ons aan tafel.

• Veganistisch

1357320715 86
1455204070 92
1520459641 88

1. De Gordiaan

2. Het is nooit gezellig als je de enige gast bent… het eten viel een beetje tegen de amuze van het huis was echt geen visitekaartje van de kok, wat het toch zou moeten zijn.

3. Vrienden

Voor het eerst hier gegeten, op aanraden van een vriend. Was heerlijk, zowel de polderhoen als het lamsvlees. Leuke ervaring om menu te kiezen vanuit schatkistje.

4. Gisteravond heerlijk met z’n 4’n gegeten.
    Het hele eethuisje zat vol en daardoor de indruk dat de bediening niet 100% de focus op ieder tafeltje had, maar daarmee blijft die nog steeds voldoende op peil om een ruime voldoende te scoren.
    Het eten was ronduit goed. Als voorgerechten de Tom ka kai, carpaccio en Pata Negra. Hoofdgerechten de zalm, parelhoen en kalf/os. Stuk voor stuk heerlijk.
    De aankleding zou qua meubilair iets aangekleder kunnen, maar ook die is voldoende zoals die nu is.

5. Stephanie

In een woord: perfect! Een hartelijk welkom. Heerlijk eten. Geen menukart maar een schatkistje. Een kok met verstand van eten die met je meedenkt en met leuke alternatieven komt als je vegetarisch of vegan eet. Een superenthousiaste gastvrouw. Een avond genieten.

6. Lelystad verdient een restaurant á la De Gordiaan: het eten is prima, de wijn heerlijk, en de gastvrouw en kok zijn vol passie met hun vak bezig. Kortom, een prima keuze voor een gezellige culinaire avond met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

7. Fijn ontvangst bij binnenkomst.
    De menukaart is een kistje met kaartjes erin waarop staat wat je kunt eten. Persoonlijk geven we de voorkeur aan een " normale" menukaart.
    Het eten is van prima kwaliteit, de porties echter aan de kleine kant.
    De wijn is prima. Het bierassortiment aan de summiere kant.
    De prijzen zijn, zeker rekening houdend met de omvang van de porties, aan de hoge kant.
    Het is best wel wat lawaaiig in het restaurant. Wellicht is het geluid met bepaalde muurbekleding akoestisch wat te dempen.
    Tenslotte vonden we het niet erg warm in het restaurant, en daarin waren we niet de enigen (aan het tafeltje naast ons had een mevrouw de winterjas aan, een paar tafeltjes verder op zagen we een tweetal gasten ook wat aan/om doen). Dus de verwarming mag wel een graadje hoger.)
    de bediening is prima in orde. Je voelt je wel een gast.

8. H. Goudkamp

Wij hebben heerlijk gegeten, culinair en met de prettige bediening daarbij hadden wij een perfect avondje uit! Voor herhaling vatbaar!

9. Marcel Reith

Top kok en dito bediening. Het menu is zeer creatief. Je ziet dat ze er lol in hebben en dat maakt al een deel van de sfeer. Het eten is voortreffelijk voor een redelijke prijs. Beste restaurant van Lelystad!

10. Ella Goud

Hallo jongens, het was natuurlijk weer een dikke 10 vanavond. Dit keer helemaal voor de verrassing gegaan en natuurlijk wist ik wel dat dit niet mis kon gaan. Ik lust alles, maar bij jullie is het iedere keer weer een feestje. Naast het eten ook nog mijn lievelingsfilm, dat maakt alles compleet. Met een glimlach van de kok kan het helemaal niet meer stuk. Kom maar op met die ster, voor mij hebben jullie hem al verdiend.

11. Zeker de moeite waard om nog een keer te gaan top voer.

12. Karin aus Deutschland

Im Oktober 2016 und 2017 war ich im Restaurant essen. Ein Erlebnis der besonderen Art. Zuvorkommend bedient zu werden, leckeres, frisch zubereitetes Essen und gute Getränke, das hat man nicht überall. Es war einfach super.
    Wehmutstropfen : alles sehr eng und bisschen teuer. Aber im Urlaub kann man sich das leisten und gönnen.
    Wenn ich wieder in Lelystad bin, ich komme wieder.
    Der Chef ist besonders liebenswert und ein Charmeur.

13. Heerlijke gerechten. Zeer vriendelijke bediening.
    Leuk intiem restaurant.

14. Ja top restaurant! Heerlijk eten, altijd weer anders en zo’n ongelooflijk leuke sympathieke serves. Love!

15. Fam. Prins

Prima eten, gezellig, heerlijke wijn

16. h.stoorvogel

Lekker gegeten, fijne bediening, een juiste prijs.

17. Voordat ik bij voordeur was, moest ik eerst door de walm van sigarettenrook van andere eetgasten. Dat was een nare ervaring. Ik heb dat ook kenbaar gemaakt bij de bediening. We hebben vervolgens met 4 personen heerlijk gegeten (en gedronken). Complimenten voor het wildmenu, de risotto en de pasta carbonara. Super chardonay-tje erbij!
    Het is een kleine ruimte en daardoor staan de tafels wat (te) dicht op elkaar, dat gaat ten koste van de sfeer. Kortom: de kookkunst is fantastisch maar de entourage laat nog wat te wensen over.

18. Heerlijk gegeten. Ontvangst was prima, kortom prima avond.

19. Heerlijk gegeten, goede service en een gezellige ambiance, fijne avond gehad. Zoals altijd en reden om zeker nogmaals te komen, beste plek in Lelystad voor een heerlijk diner.

20. Sibert Meurs

Helemaal prima. Dat een groepje jonge dames zoveel lol hadden dat wij elkaar nauwelijks konden verstaan is het restaurant niet te verwijten.

21. We hebben gisteren met vrienden heerlijk gegeten. We hebben genoten van Chefs Choice, het wildmenu. Prima, attente bediening.

22. Wij hebben heerlijk gegeten! Service is heel goed, vriendelijk. Het is niet het goedkoopste restaurant maar zeker het geld waard. Wij komen hier zeker nog vele keren.

23. Het eten bij het goriaantje is heerlijk en de bediening is kundig en vriendelijk! Echt genoten! Prijs-kwaliteit verhouding is prima!

24. Top bediening, top eten, heel fijn sfeertje!

25. Verrassend lekker. We waren iets te laat, maar dat was geen probleem. Heerlijke zeebaars gegeten en de hertenrug. Toen samen Jelmer's dessert gedeeld met koffie erbij. De vis was uitstekend gegaard en drie heerlijke stukken op een bedje van groente. Frietjes extra erbij? Niet nodig met een broodje vooraf. Gezellige meiden in de bediening en precies goed afgestemd op onze wensen werd er gevraagd of alles in orde was. We komen zeker terug als we weer in Lelystad zijn.

26. Het eten was heerlijk, mooi opgediend. Het restaurant is klein maar gezellig. Jammer dat de kok niet een nagerecht zonder lactose had bewaard, terwijl wij dit een dag van te voren hadden aangegeven! Dit werd verzacht door een gratis nagerecht voor mij. Bedankt!

27. Ontzettend vriendelijke bediening en heerlijk eten dat ook nog eens prachtig is "opgemaakt". Aanrader!

28. Prima keuken. Knus en fijne sfeer. Aanradertje…

29. Sariena en Sunil

Dit is de vierde of vijfde keer dat wij er hebben gegeten. En tot nu toe is het altijd top.

30. Goede kwaliteit
    Klant vriendelijk

31. Teunis Dekker

Gisteravond met ons vieren gegeten voor onze trouwdag.
    Het was gezellig de bediening was zeer goed en relaxed.
    Het eten was voor de prijs kwaliteit perfect.

32. Lia Visser

We hebben superlekker gegeten en de bediening was top
    Zeker voor herhaling vatbaar

33. Wat een verrassing en wat een leuk restaurant, het begint al bij het menu via de kaartjes uit de schatkist stel je het menu zelf samen, de bediening is vlot en zorgvuldig en het eten top kwaliteit en de prijsverhouding is goed.
    Wij hebben een heerlijke avond gehad in een gezellig restaurant, dit is voor herhaling vatbaar, we komen zeker een keertje terug.

34. Uitstekend gegeten, ondanks dat de kok ook de bediening deed, liep het ook nog vlot door. Veel gasten voor een dinsdag.

35. Katrien van Meirvenne

Gisteren met 4 personen gegeten bij de Gordiaan. Het was er gezellig, wel staan de tafels kort bij elkaar omdat de ruimte niet zo groot is. Erg lekker gegeten. Ze houden rekening met je wensen/allergieën. Personeel is erg vriendelijk

36. Joëlla Dekens

37. Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten! We konden buiten zitten op het kleine maar heel gezellige terras. Na een lekker koud biertje kregen we de amuse van het huis. Een mooie zachte asperge room soep geserveerd in een mooi glaasje. Goed begin!
    Ik heb zelf de tournedos met rode wijn saus besteld net als 1 van mijn tafelgenoten. Lekkere aardappelgratin erbij en spinazie.
    De tournedos was heerlijk krokant aan de buitenkant en boterzacht van binnen. Smullen!
    De andere tafelgenoot had polderhoen besteld. Daar zat een lekkere risotto bij en seizoensgroenten. Uiteraard even van elkaars gerecht geproefd en ook de polderhoen was heerlijk.

De bediening was zeer attent en vriendelijk. De kok Lars, kwam ook nog even aan tafel om te vragen of alles naar wens was: erg leuk!

38. Fantastisch restaurant !! Smaak, ambiance, kleur zijn bijzonder te noemen.
    Werkelijk mooie gerechten .
    Dit is een van de weinige restaurants die wij zouden aanbevelen.

39. Een gezellig restaurant. Huiskamersfeer. Goed eten en rekening gehouden met mijn complexe voedsel intoleranties. Zeer goede wijnen. Attente gastvrouw.

40. Heerlijk gegeten!
    Goede vis met gestoofde venkel!

41. Geertje

Heerlijk eten (de eerste asperges) goede wijn en attente gastvrouw.

42. Tony Merkelbach

Heerlijk gegeten, mooie kaart en goede wijnen, top service en gezellige sfeer!
    Was voor ons de derde keer, 1x met 3 personen , de 2e keer met 17 personen en nu weer met 2 personen! Wij komen zeker weer een keer terug!

43. Wat een heerlijk restaurant. Klein, persoonlijk en erg smaakvolle gerechten. Chapeau, wij komen zeker nog een keer terug.

44. Gisteravond wezen eten. Het eten was super en de crème brûlée is een aanrader.

45. M. Verweij-Schotman

Voortreffelijk gegeten.
    Verse producten en goed klaargemaakt.
    Een aanrader!

46. Jos en Janette

Heerlijk gegeten top gerechten en een heerlijke huiswijn echt een aanrader

47. Laatst voor de tweede keer bij De Gordiaan geweest en opnieuw voortreffelijk gegeten. Vooraf coquilles, hoofd hertenrug en na een kaasplankje, alles met bijpassende wijnen. Bediening doet er alles aan om haar gasten te laten genieten. Dit restaurant is een absolute aanrader!

48. Fantastisch gegeten. Beste restaurant van Lelystad. Komen gauw weer terug.

49. Romantisch, luxe eten maar wel voldoende en enthousiaste bediening.

50. Heerlijk gegeten in dit knusse restaurant waar je je meteen welkom voelt. Hele vriendelijke bediening en eten waar je je vingers bij aflikt.
    Wij komen zeker nog eens terug vanuit het brabantse land.

51. Goede ervaringen bij dit restaurant. Wat mij betreft een van de beste restaurants van Lelystad. Uitstekende service, mensen met hart voor het vak en passie voor voedsel.

Heb hier al meerdere malen gegeten en nog nooit en negatieve ervaring gehad. Smaken zijn niet direct vernieuwend en origineel, maar het eten is wel altijd perfect bereid. Een aanrader!

52. Heerlijk gegeten! We moesten ons best doen de borden niet af te likken! Creatieve manier van menukaart en genoeg keus, fijne bediening. De liefde voor goed voedsel spat er vanaf. Echt een aanrader dus en als ik een tip mag geven, ga voor de zeebaars!

53. Heerlijke ontspannen sfeer en beleefd personeel. Ook het bellen van tevoren om de reservering iets te verzetten was geen probleem.

54. Janneke westerink

Heerlijk gegeten. Top.. Leuk knus restaurant. En de koks en de dame in de bediening waren heel vriendelijk. Voor herhaling vatbaar. En ja de tiramisu was heerlijk :)

56. Gepassioneerd personeel.. goed eten. Aanrader nagerecht tiramisu.

57. Jan Frenaij

Vanavond hebben we een menu gegeten. Carpaccio, rib eye, dame blanche, er waren meer combinaties mogelijk.

Top kwaliteit, er staat geen zout en peper op tafel, dit is ook niet nodig omdat de gerechten prima op smaak zijn. Mijn vrouw vind de carpaccio perfect, ik de rib eye boterzacht. Kortom: een geweldig menu voor een gunstige prijs. De rode wijn is ook smakelijk.

Gezellig restaurant, logisch dat het zo goed scoort.

58. Ik kom er al enkele jaren en zeer goede ervaring met hun keuken en gastvrijheid. Mijn kinderen en kleindochter vinden het prachtig! Wij worden altijd verrast met zeer verse producten, zoals kabeljauw, schelvis, langoustines; ik zie ze als in het water zwemmend, zo vers! Roy maakt er altijd weer een verrassend gerecht van, verslavend! En nog niet gesproken over de bediening, optimaal, warm , we worden gewoon verwend! En de prijs, genot, euforie, heeft geen prijs! Ga zo door Roy en co, ons kan je nooit wegjagen. Bedankt nogmaals voor het fijne eten en aandacht.

59. Een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt en topkwaliteit op zijn bord wil.
    We hebben diverse malen in sterrenrestaurants gegeten, zowel in België als in Frankrijk.
    Dit restaurant doet er niet voor onder en is dus een hele fijne ontdekking.
    Zelden zo lekker gegeten en bovendien een aangename en relaxte sfeer.
    De bediening is bijzonder aangenaam, vriendelijk en voorkomend.
    Prijs-kwaliteit verhouding, onovertroffen!
    Bedankt heren

60. Marco schaaphok

61. Peter van der Wende

Heel fijne avond gehad gisteren. Heerlijk gegeten en ook over de bediening waren we zeer te spreken.
    Misschien een beetje vroeg maar voor alle zekerheid hebben wij al gereserveerd voor het kerstdiner.
    Een heel klein puntje van kritiek is het feit dat de site niet helemaal uptodate is wat betreft de beschikbare wijnen.

62. Gisterenavond heerlijk gegeten. Aardige bediening en een goede kok. Zwezerik was heerlijk!

63. Gisteravond heerlijk gegeten in dit restaurant met mijn vriendin, moeder en schoonmoeder. De producten waren heerlijk vers. Goed en smakelijk bereid. Alles zag er uitstekend uit. De mevrouw van de bediening had het druk met veel gasten maar deed lekker haar werk. De kok(s) waren ook vriendelijk aanwezig en hebben het naar onze zin gemaakt. Hier komen we graag terug!

64. Je zit er vrij dicht op elkaar, vind ik persoonlijk niet prettig.

Het eten zelf is best lekker, verwacht alleen geen volle borden.
    Als je hier vaker komt krijg je er echter wel wat voor terug. Erg netjes.!

65. Een super gezellige sfeer waarbij je je als klant koning voelt.
    Het personeel weet welke producten ze voorschotelen. Daarnaast wordt goed rekening gehouden met de mensen die last hebben van allergieën.
    Zeker een restaurant waar ik persoonlijk vaker ga komen!

66. Patrick van Noorloos

Alles klopt hier, de bediening en keuken zorgen voor een warme ambiance waardoor je je thuis waant. Wijn en spijs werden goed gecombineerd en doordat het een klein restaurant is is de service uitmuntend. Een aanrader?
    Zeer zeker!

67. Rody Sercu

Sfeervol restaurant met heerlijk eten en top bediening! Vanaf het moment van binnenkomst t/m het moment van weggaan word er hier super voor je gezorgd door het personeel. Absoluut een aanrader om een keer te komen eten!

68. aliec Straatsma

Hartelijk ontvangst, onwijs beleefd en sociaal personeel.
    Er word goed om gegaan met allergieën waar ik zelf erg dankbaar voor ben.

Over-all een top avond gehad! Bedankt!

69. Danique Raaijmakers

Heerlijk gegeten met uitstekende bediening!

70. Heerlijk eten bij De Gordiaan!

Nu al een paar keer geweest, maar het eten blijft heerlijk. Erg klein, maar wel knus. De open keuken zorgt voor een goede sfeer en je kan zien dat het personeel het ook gezellig heeft.
    De bediening is soms wel wat aan de jonge kant, maar wel top. Nu al een tijdje niet meer geweest, maar ik kom zeker snel weer.

71. Een tafel geboekt voor 2 personen i.v.m. onze 10 jarige bruiloft :-)

Wat een verrassing, zo een restaurant. Klein maar zeer fijn.

Eten (menu surf en turf) vlees en gamba's! Voorgerecht meloen met een heerlijke ham. Nagerecht, daar kwam de verrassing, groot bord met soort koek in het midden, daarop vanilleijs en aardbeien. Met dotjes slagroom, en van aardbeien een mooie 10 gemaakt. Heel attent. Zowel de bediening als de chef danken wij hartelijk voor dit feestmaal en de gezelligheid. Niet te vergeten de wijn die werd aangeraden bij het eten, perfect. De prijs? Wel, die viel ons heel erg mee.

72. Eten en drinken voortreffelijk!

Service ook heel erg goed!

Sfeer is ontzettend gezellig. Wel is het zo dat je erg dicht op elkaar zit. Alleen dit wende vrij snel.

Ik vind het wel iets aan de dure kant!

73. H.Steller

Gister ontzettend goed gegeten bij restaurant Eethuisje de Gordiaan.

Zeer vriendelijke en attente bediening, de sfeer zat er goed in.

Het is een aanrader voor ieder die de vreetschuren zat is en behoefte heeft aan verfijnde gerechten met bijpassende wijnen.

Bravo!

74. We zijn hier al aan aantal keer geweest en altijd met een goed gevoel het restaurant verlaten.

De kaart biedt genoeg keus en de bediening is attent en vriendijk. Voor ons 1 van de beste restaurants in Lelystad.

75. Op 10 november hier gegeten. Erg leuke atmosfeer en prima service. Hert en Haas met een mooie rode Zuid Afrikaanse Savignon, een aanrader. Mijn gezelschap wist niet dat dat in Lelystad mogelijk was.
    Gr. Joost.

76. We hebben hier met vrienden erg lekker gegeten. Als er al een minpunt te bedenken valt zit het in de opstelling van de tafels. Die staan erg dicht op elkaar, als je reserveert vraag dan vooral om een tafel bij het raam. Uitstekende bediening, vlot met humor en kennis van zaken. Niet goedkoop maar goede kwaliteit!

77. Op 29 oktober hier gegeten.

Het eten was erg lekker, heerlijk mals rosé vlees, perfect gelukt.

Prima rode wijn. Vriendelijke bediening en wat het meest aantrekkelijk is, is de open keuken.

Er hangt uiteraard wel een prijskaartje aan; onder de 100 euro met 2 personen zal vrij lastig zijn, zeker als er wat bij gedronken wordt.

Tegenvaller was helaas het kaasplankje. Harde en zachte kaas had het moeten zijn, het waren echter 2 kleine plakjes zachte schimmelkaas en 3 puntjes van een andere soort zachte schimmelkaas. Voor 10 euro viel dit erg tegen.

Al met al, hogere prijsklasse, wel aan te bevelen.

78. Ja, ja zeker een jaar geleden, hier gegeten.

Was zeker weer erg nodig na die laatste keer. Toen ook al een hele goede indruk.

En weer top, wat een zaak!

Alles klopt, zelfs de gastheer.

Moeten we vaker doen.

79. Flamboyante service, geestig en ervaren ober. Goede kennis van wijn en heel goede bediening. Een aanrader voor Lelystad, heerlijk eten en verzorgde keuken. Voor ons prima.

80. 1e keer geweest na lovende verhalen te hebben gehoord van vrienden. Zoewel de voorgerechten, hoofdgerechten als nagerechten waren heerlijk. Prachtig geserveerd, ruim voldoende hoeveelheid en heerlijk op smaak. Lekkere menu kaart die uitnodigt om vaker langs te komen. Top was vooral de wijn. Bediening en service is ronduit vriendelijk en snel. Wij komen snel weer terug.

Enige puntje is dat het geheel wat mij betreft iets sfeervoller zou kunnen, d.m.v. raambekleding/dimlichten/etc.

Maar goed, dat heeft verder weinig invloed gehad op de fijne avond.

81. Wij kwamen hier voor het eerst, en het was een verrassing! Attente, bijzonder aardige bediening, heerlijke wijn en zalige XXXL garnalen en mosselen. En dat tegen een betaalbare prijs.

82. Het eten is hier echt geweldig! Het vlees is heerlijk zacht. Vaak eet ik de salade die bij het vlees bij zit niet, maar dit keer wel. Dat zegt al genoeg over het eten en de specialiteit van de kok. Wel klein, maar wel super gezellig altijd! De service is ook goed!

83. Briljant, ik zeg michelin ster.

84. Beste tent van Lelystad, ga hier met heel veel plezier heen.

Eten is echt uitstekend. Patrick de ober is ook echt het beste wat je je kan bedenken. Zijn wijn kennis is echt klasse.
    Eric is een geweldige kok.

Echt perfect, ik eet er vaak.

85. Echt een top tent, het eten is echt goed bereid.

Open keuken, dus je weet dat het eerlijk is. Goeie service en nogmaals het eten is echt goed bereid en met liefde.

Beste tent in Lelystad!

86. Goede service, lekker eten en mooie wijn! Echt een aanrader.

Helaas is de keuze voor vegetariers beperkt tot een gerecht....

87. Saskia Bakker

De naam doet te weinig eer aan; dit is echt een goed restaurant! Met een leuke, jonge klasse-ober die zijn vak serieus neemt. Had gehoopt op keuze uit verschillende vegetarische gerechten, maar wat ze voorstelden en maakten was gewoon heerlijk.

88. ed schussler

met vrienden daar een kostelijke avond gehad. Wel even een tafel bij het raam reserveren. Bediening (Patrick) is heel leuk. Eten goed verzorgd. Klasse petit-restaurant!

89. Lekker en gezellig, knus en leuk personeel. Een echte aanrader