De Brass in Lelystad

De Brass, de echte Brasserie !

Gratis ruime parkeergelegenheid nabij ingang.

Bus stopt nabij Bataviastad op 5 min loopafstand

Tien jaar geleden opende De Brass in een van de bekendste havens van Lelystad haar deuren onder de naam ‘Brasserie de Houtrib’. Al snel is de brasserie uitgegroeid tot een begrip in Flevoland en wordt Brasserie de Houtrib door vaste gasten liefkozend afgekort tot ‘De Brass’.

En waarom zouden we moeilijk doen, als het makkelijk kan? Brasserie de Houtrib, heet nu écht De Brass.

Wij geloven dat goed eten niet ingewikkeld hoeft te zijn, als het maar vers en van goede kwaliteit is. Bij ons kunt u terecht voor een uitgebreid diner, heerlijke plate-gerechten of een hapje en drankje aan de bar. Die combinatie maakt ons een échte brasserie!

We staan bekend om de hartelijkheid, gezelligheid en professionaliteit van ons team en niet voor niets zijn we tot 3 keer toe uitgeroepen tot ‘Leukste Restaurant van Flevoland’. Daar zijn we best trots op!

Heb je speciale (dieet-)wensen, wil je een borrel of receptie voor een grotere groep organiseren? Geen probleem! Neem contact op met Guido Botter voor een passende offerte: 0320-260286

1. Personeel
  7. Omgeving
    • Aan het water
    • Aan de snelweg
  9. Betalen pin Visa Master Card

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1584720392 86
1592063478 87
1593532095 87
1619967206 88

1. Paris Meijer

Het eten was zoals altijd erg lekker. De service was erg goed met veel aandacht en snelle bediening.

2. Bijster

Alleen jammer dat t zo luidruchtig is!!

3. Chris Kruisheer

Gezellige ongedwongen drukte. Zowel binnen als buiten tafels. Eten goed en goede prijs/kwaliteit. Vriendelijk personeel en leuke attentie als je jarig bent.

4. Anoniem

Zeker lekker gegeten!

5. Bernd Jordens

Heel vriendelijk personeel, en direct aan tafel als je ze roept.
    Topavond!

6. We hebben heerlijk gegeten. Goeie sfeer was gezellig en een prachtige locatie.

7. Alita Zoer

Het eten was goed van kwaliteit. Alleen de bediening was wat traag in reageren. En de tafel was niet goed. Vriendin bleef haken aan de tefel. Omdat er losse lijsten aan zaten. Verder waren de stoelen wat smerig. Waardoor het plakkerig aan voelde. Eten en lokatie ok maar interieur mag na gekeken worden.

8. Het eten was echt heel erg goed, maar ik vond dat het lang duurde voordat het er was (we waren de eerste gasten). Misschien moesten ze nog ff opstarten? Het uitzicht is mooi en het restaurant is ook mooi van binnen.

9. Magda Gerritzen

Prima eten, gezellige drukte voor de maandagavond! Fijne vriendelijke, vlotte bediening. Ontspannen sfeer, richting de klanten maar ook onderling tussen het personeel.
    We gaan zeker een keer terug!

10. Bert 10 punten

Heerlijk gegeten; het vlees was precies zoals ik het gevraagd had. Aan de bediening mankeerde niets en er heerste een prettige en gezellige sfeer. (Er werden een paar verjaardagen gevierd).

11. Het is een prima restaurant, precies kloppend met de locatie, aan de jachthaven!

12. Yasmine

Met 4 personen heerlijk gegeten. Zeebaars, kabeljauwfilet, slibtongetjes en vega burger waren erg goed! Dames van de bediening erg vriendelijk. Restaurant had een rustige gemoedelijke sfeer. Echt een aanrader!

13. Lekker geborreld en gegeten. Vriendelijke bediening. Leuke speelplaats voor de Kids.

14. Jacco en angela

Heerlijke entrecote met pepernoot saus of jus, carpaccio als voorafje, en de gelatine Italiano, espresso met vanille ijs, heerlijk. Bediening was attent vriendelijk, niet te vroeg of te laat. Top, genoeg voor terugkeer dus.

15. Super leuke bediening, vlot en gezellig. Eten was lekker. Heerlijk buiten gezeten. Makkelijk parkeren!

16. Nel Huttenga

We hebben uitstekend gegeten, prima prijs kwaliteit verhouding! Zeer attent en goed personeel. De enige aanmerking is dat het zeer laawaaiig was het eerste uur door een grote groep mannen!

17. Chantal van Amerongen

Wat heb ik genoten samen met mijn bonuszoon in het restaurantje waar zijn vader en ik jaren geleden verliefd worden. Heerlijk eten en goede service!

18. Margreet

Alles prima. Heerlijk gegeten.
    Alleen erg lawaaiig, je moet hard praten om elkaar te verstaan. Probleempje van de ruimte in het gebouw. Verder prima personeel, erg vriendelijk.

19. Jacques Mikkers

Super lekker gegeten en goede bediening.

20. Heerlijk gegeten op het terras. Voorgerechtencombi en hoofdgerechtenplank (vlees en vis) genomen. De bediening is attent, zonder opdringerig te zijn. Ze kunnen je ook keurig vertellen wat je te eten krijgt. Altijd prettig. Het eten is lekker, mooi gepresenteerd en goed op smaak. Soms een beetje te zout naar onze smaak, maar zelf kook ik met weinig zout, dus wij vinden het snel wat te zout. Het was echter niet storend. De porties zijn fors. Wij namen een doggie bag mee naar huis. Je kunt op je gemak eten en drinken, je wordt niet weggekeken voor de volgende shift (in Coronotijd).
    Kortom, voor herhaling vatbaar.

21. Veltman

Als vanouds weer heerlijk!

22. Ontspannen sfeer, leuke bediening, uitzicht op de jachthaven en het eten voortreffelijk.

23. Gastvrij ontvangst en vanaf het terras prachtig uitzicht over de haven.
    Goede vlotte bediening en heerlijk gegeten.
    Zeker een aanrader.

24. Vriendelijk en vlotte service en heerlijk gegeten.

25. Vandaag eten besteld bij Brass. Het smaakt net als in het restaurant. Voor ons genieten.
    Ook het thuis bezorgen bij Brass is echt de moeite waard.

Michael

26. Voor de eerste keer geweest, en zeker niet de laatste.
    Super lekker eten, vlot & aardige bediening.
    Wij vinden het, het beste restaurant waar we zijn geweest in Lelystad.

27. Goed verzorgd, van de broodjes vooraf ("Smaakmakers") via een mooi opgemaakt bord met zalm vooraf (dat net zo lekker smaakte als het eruit zag) en een kogelbiefstuk met lekker gekruide champignons, en een vakkundig samengesteld kaasplankje tot en met de smaakvolle koffie. Ondanks corona is bijna alles van de kaart verkrijgbaar. Met een glimlach opgediend en correct geserveerd. Voor herhaling vatbaar.
    P.S. Het was oktober, dus we zaten binnen, maar 's zomers moet het hier ook goed toeven zijn.

28. G. Benning

Vlotte attente bediening. Prachtige view over de haven.

29. Fileke Stavast

Zoals altijd heerlijk gegeten! Voor de 3e keer genoten vd gebakken mosselen, nog nooit ergens anders gebakken mosselen op een menukaart zien staan.

30. We hebben er prima gegeten en de sfeer is top!

31. Vriendelijke bediening, lekker eten en een leuke locatie. Aanrader!

32. Zoals altijd ook deze keer weer lekker gegeten. Dat we na een kwartier nog niks hadden uitgezocht omdat we even druk waren met bijpraten (oud-collega's) was geen enkel probleem.

Enig nadeel is dat enge trappetje om het restaurant te bereiken, zeker als het vochtig is vind ik dat doodeng...

33. Ondanks de drukte hebben de twee dames van de bediening heel erg hun best gedaan. We kregen snel de drankjes. De bekende plank met diverse vlees/vis was meer dan voldoende en het eten was prima, voor herhaling vatbaar.

34. Aan de buitenkant verwacht je misschien niet zo'n gezellig en mooi ingericht restaurant. Maar als je even googelt zie je verschillende foto's die je een idee geven over de inrichting en de gerechten. Hier hebben we geen spijt van gehad. Het was zeer geslaagd, leuk opgemaakte borden, lekkere gerechten, en een prettige sfeer. De porties saté waren heerlijk maar iets groter dan verwacht dus helaas niet alles op kunnen krijgen.

35. Tegen verwachting in hier heerlijk gebakken mosselen gegeten. Erg smakelijk klaargemaakt en ruim voldoende.Met de drukte bleef het wel oppassen t.a.v de corona maatregelen maar iedereen werkte er goed aan mee.Beslist een aanrader om het weer net even anders te ervaren.

36. We hebben hier heerlijk gegeten. Voor ieder wat Wils.

37. Heerlijk gegeten bij de Brass, de zalm was heerlijk en de biefstuk viel ook goed in de smaak. Vriendelijke bediening een fijne ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

38. Kan hier heel kort over zijn: Eten gewoon erg lekker, sfeer nergens anders te halen, service gewoon super goed. Kortom De Brass een toppertje.

39. E.van Leeuwen

Gezellige, relaxende sfeer. Lekker gegeten en leuke bediening. Mooi uitzicht over de haven. Komen zeker nog eens terug!

40. Paula Schoonevelt

Een gezellige avond in een goed bezocht restaurant.
    We zijn prettig ontvangen en de bediening was vriendelijk.
    Het eten was goed, lekker en voldoende.
    Voor herhaling vatbaar.

41. Vriendelijke ontvangst, fijn tafeltje aan het raam, vakkundige bediening en goed bereid eten.
    Het rook wel erg naar eten binnen. Ik vond het wat benauwd aanvoelen. Maar verder prima avond gehad. Wij komen terug hoor.

42. Dinsdag 25 augustus gezellig en smakelijk gegeten bij de Brass. Pkezierige attente bediening. De hoeveelheid friet was wel enorm. Beter wat minder met mogelijkheid wat bij te vragen dan een bijna vol bord te moeten laten staan. Ziet er ook prettiger uit vind ik. De gebakken mosselen waren warm heel smakelijk. Maar ook deze hoeveelheid leek wel voor 2 personen. En afgekoeld worden mosselen taai. Dat is niet smakelijk. Vraag: is daar een oplossing in te vinden? Bv een comfoortje met een klein pannetje erop met een deel van de mosseltjes. Veel smakelijker lijkt mij. VERDER ALLES PRIMA.

43. Het eten was echt uitstekend. De sfeer en de muziek was top. De bediening was zeer vriendelijk en gastvrij. Geweldige avond!

44. Bemanning Place 44

Vriendelijke ontvangst en bediening. Eten was zeer verzorgd en erg lekker.
    Komen zeker weer terug als we weer eens in de haven liggen.

45. Eduard Jansen

Dit keer gekozen voor de pepersteak. Onze zoon wilde deze rare gebakken proberen en ik deed mee. Het was weer heerlijk met gezellige andere gasten om ons heen. Lekker informeel aan het water. Aanrader dus!

46. Nel Dessens

Hele vriendelijke bediening. Lekker gegeten. Echt een hele leuke avond gehad. Top

47. Jan van Raam

Uitstekende sfeer, leuke bediening en prima eten tegen redelijke prijzen

48. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Goede en gezellige bediening. Alleen de 1.5 meter op het balkon is niet haalbaar. Tafeltjes staan net iets te dicht op elkaar. Aanrader

Eén vorige recensie
  49. De bediening was heel vriendelijk. Van tevoren is het mogelijk geweest in overleg een plekje op het terras te reserveren voor het etentje op mijn verjaardag (normaal gesproken is het niet gegarandeerd). Het eten was heel lekker, de uitzicht op de haven was ook mooi, vooral bij de zonsondergang. Ivm mijn verjaardag heb ik de coupon uitgeprint en kreeg een fles prosecco gratis mee. Dit en ook de goede beoordelingen samen met de locatie zijn voor onze keuze voor de avond doorslaggevend geweest. Zeker een aanrader!

50. Slecht, want hebben er niet gegeten. Nadat we smorgens netjes gereserveerd hebben komen we ruim op de afgesproken tijd aan. Blijkt hele tent vol te zitten (Corona 1,5mtr???) en worden we maar aan de bar gezet met een bordje omdat "door het weer ze druk hebben". Maar terras wordt niet gereserveerd is door eigenaar bevestigd dus kortom, alle tafels zouden netjes gereserveerd zijn.
    Alsnog tafeltje krijgen kon alleen als iedereen wel binnen geweest was. Op dat moment komt er een feestbrigade binnen denderen met pruiken op waardoor 1,5mtr nog minder te hanteren was. Voelde ons er totaal niet veilig en gewenst.

Direct bij andere zaak gereserveerd waar we WEL netjes aan een tafeltje gegeten hebben.

Ik weet dat de Brass lekker eten is. Maar dit heeft wel even een enorme smet op dat beeld gebracht. Zonde Guido!!!

51. Lammertink

Heerlijk eten goede bediening en erg gezellig. Alleen de kakofonie aan geluiden irriteert…

52. Dit is een aanradertje. Het eten was heerlijk en de sfeer gemoedelijk. De bediening was uitstekend. Deze houden we er in :-)

53. Een heel gezellig restaurant met vriendelijke bediening en heerlijk eten!!

54. Heerlijk gegeten en erg vriendelijke bediening.

55. richard kok

Zeer goed eten gezellige sfeer en nette en deskundige bediening.

56. Peter de Groot

Mijn vrouw en ik hebben er prima gegeten. Bedienend personeel was vriendelijk. Enige kritiekpunt: mijn vrouw loopt slecht en heeft veel moeite met trappen. Op de website zou duidelijk vermeld moeten worden dat het restaurant voor mensen met een rolstoel/loophandicap niet of moeilijk toegankelijk is. Tenzij er een lift wordt aangelegd.

57. Annemarie

We hebben een heerlijke avond gehad. Eten was prima, sfeer ook. Enige dissonant was een mijnheer op het terras die rookte. De rook werd door de wind naar binnen geblazen. Helaas wilde mijnheer niet ergens anders zitten.

58. Katherine MacKenzie

The menu is great, loads of choice, and all of our food was delicious. We had a great evening, thanks so much!

59. Goed gegeten, heerlijke gerechten op de kaart, vriendelijke bediening. Was top.

60. Willem J. Noordanus

Heerlijk gegeten. Goede service. Vriendelijk personeel. Watersport haven extra ambiance.

61. Goede ligging met uitzicht over de jachthaven. Beperkte kaart. Bediening vriendelijk en enthousiast. Vaktechnisch weer wat minder. Maar de anderhalve meternorm wordt absoluut niet gehaald. Onze buren zaten echt minder dan een meter van ons vandaan.

62. ed rensink

Bij aankomst en melding stond onze tafel klaar, de bediening kwam meteen vragen of wij wat wouden drinken en of wij een broodje vooraf wilden. Daarna maakten we onze keuze voor de voorafje en hoofdmaaltijd, bediening was snel en vriendelijk, De Brass is een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.

63. Weergaloos lekker eten, 1 van de beste restaurants! De mastersteak is aan te raden..

64. Henk Zonderop

65. Eten was goed en de bediening heel aardig.

66. Henk v.d. K

Een gezellig restaurant, heerlijk eten, goede sfeer en prima bediening. Helaas moesten we eerst binnen plaatsvinden op deze zoele avond, omdat buiten alles bezet was. Gelukkig konden we halverwege op het terras plaatsvinden. Eén minpuntje, de rode wijn werd te warm geserveerd. Deze enigszins koelen bij zulke hitte had de avond helemaal perfect gemaakt. Top!

67. Heerlijk gegeten! Het eten was er super snel en heb genoten.

68. Altijd vriendelijk en gastvrij.
    Eten is echt top.
    En we zijn niet anders gewent bij Gido.

69. Tienco de Vries

Gezellig buiten gezeten op deze mooie zomeravond. Vlotte bediening, lekker eten en een ontspannen sfeer. Ondanks de maatregelen ivm corona een aangename avond gehad.

70. Elly Rebel

Vanwege de Corona nu extra genoten van ons etentje. Zoals vanouds weer heerlijk gegeten en een prima bediening. Top, dat het weer kan.

71. Van Lonkhuijsen

In deze tijd (Corona) goed en gezellig en heerlijk gegeten

72. Het is Corona tijd maar het restaurant was Corona proef en alles zag er goed schoon uit de glazen glommen je te gemoed dat gaf een veilig gevoel. We hebben heerlijk gegeten we kozen voor een 3 gangen menu. Was heel goed verzorgd, zag er mooi uit en het was smakelijk. Echt genoten hebben we.

73. Eric Hultink

Goede en leuke sfeer, lekker eten en drinken voor betaalbare prijzen

74. J kaschubinsky

Echt heerlijk gegeten, restaurant is ruim opgezet, dus afstand is goed gewaarborgd maar toch heel gezellig.

75. Het was weer ouderwets lekker en gezellig!

76. Top gegeten gezellige sfeer.

77. Joke van Zeeland

Geweldig gegeten. Leuk personeel. Maar dat wisten we al. 😂😂

78. rob jansen

Prima gegeten en een uiterst vriendelijke bediening.
    Dit is een aanbeveling waard!

79. Heerlijk druk en ontspannen sfeer. Gezellige en knusse aankleding en indeling. Top gegeten met fijn gezelschap, geweldig uitzicht en heerlijke achtergrondmuziek. Zeer vriendelijke bediening waardoor je je welkom voelt. Echte aanrader!!

80. Heerlijk gegeten, prima bediening en fijne sfeer.

81. Erg gezellig, leuke sfeer, goede bediening en niet te vergeten lekker eten!

82. Leuk kaart, lekker gegeten de sfeer is goed.

83. Ik heb een leuke avond gehad bij de brass! We zijn erg goed geholpen en het eten was zeer goed. Ze nemen zeker de tijd voor je en het duurde niet lang voordat wij onze eten kregen! Ik zal iedereen het aanraden!!

84. Tricia Striekwold

Lekker eten, leuk sfeer en fijn service. Wij komen terug.

85. Tonny Schouten

Zoals altijd… heerlijk gegeten en gezellige bediening.

86. Van Dalfsen

Het eten was heerlijk. Bediening zeer hulpvaardig en vriendelijk.
    Belangrijk, heel kind vriendelijk.
    Een tasje met tekenspulletjes en spelletjes werd gegeven.
    We hebben een fijne avond gehad.

87. Marvin Born

Bediening was niet professioneel.

88. Mike Horsten

Gezellig klein restaurant aan het water. Lekkere gerechten tegen een normale prijs. Service was goed en eten ook.

89. Familie van de Berkt

Was heel gezellig, er was lekker eten en een geweldige goede zanger.

90. Heerlijk gerechten die mooi opgediend worden, gezellige sfeer en top bediening.
    Voor herhaling vatbaar, komen zeker terug

91. Heerlijk gegeten, geen moeite teveel, ook de kinderen waren content!

92. Heerlijk gegeten! De wijnglazen mogen wat mij betreft wel iets voller geschonken worden.

93. Altijd leuk, gezellig, goed en lekker.

94. Hans & Barbara

Sfeervol ingericht, prachtig uitzicht op de haven, vriendelijke en attente bediening en heerlijk gegeten. Alle ingrediënten voor een heerlijk avondje uit. Wat ons betreft een aanrader voor Lelystad en omgeving.

95. Koen Schonewille

Er was een gezellige en ontspannen atmosfeer. Het eten was van een zeer goede kwaliteit. De bediening was korrekt, snel en veel oog voor de gasten. Kortom het is zeker de moeite van het herhalen waard.

96. We hadden een vegetarische burger besteld. Het brood was verbrand.
    Er was geen vegetarische burgers.
    Wel een gratis drankje omdat het brood verbrand was.
    Het was koud in het restaurant .
    Kortom .... geen aanrader.

97. Toptent! Lekker eten, goede sfeer, mooi uitzicht en superattente bediening!

98. Wilma Edelijn

We hebben heerlijk gegeten. Alles tiptop voor elkaar! Gezellig restaurant!

99. Gast vrij ontvangen en heerlijk gegeten. Bediening ook goed

100. adriaan droog

Lekker en goed eten mooi gepresenteerd.
    Prijzen zijn redelijk.

Volgende pagina