Chicken City in Lelystad

Grote parkeerplaatsen (betaald) aanwezig.

Bezorgrestaurants in de buurt van Chicken City

1428142090 44
1520390497 44

1. Petat, slap en helemaal niet krokant. Hier kom ik nooit meer.
    Onvriendelijke vrouw. Veels te duur voor een bakje met petat en kip. Bah!!!

2. Mohamed

Oude, koude, niet te eten kip. Ongezellige tent. Service was redelijk. Kom er niet meer.

3. Wij hebben het thuis laten bezorgen. Het eten was zo goed als koud en de sla die op de wrap zat, was alles behalve vers. Het grootste gedeelte is ook in de container belandt.
    Het enige pluspuntje: De bezorging was op tijd en de bezorger was vriendelijk.
    Voor ons was het eens maar nooit meer.

4. Sjoerd

5. Orlando Wouter

6. Mijn man en ik zijn 2 weken geleden hier voor het eerst geweest. We reden er sinds lange tijd weer langs en besloten er eens een stukje kip te gaan halen.

De inrichting is heel modern en het viel ons op dat er echt aandacht aan is besteed. Elk detail is op elkaar afgestemd.

De vrouw achter de balie was zeer vriendelijk en vertelde vriendelijk toen mijn man vroeg wat een chicken mountain burger was. Ze nam alle tijd om een goede service aan haar klanten te bieden.

We hebben hier zeker lekker gegeten en blijven zeker terug komen!

7. Van vren

Vandaag 6 juni toevallig deze Chicken City voor het eerst ontdekt. Nooit eerder reclame van gezien. Inrichting is nieuw maar sober! Niet uitnodigend om te gaan zitten eten... Maar erger nog: de kip was oud en is blijkbaar gewoon ergens achterin opgewarmd (de kip die zichtbaar in de schappen lag, werd niet gepakt). En daar moest ik 9,25 voor betalen.... Ik kom hier niet meer!

8. Had onze dochter ons er niet op attent gemaakt dat er een nieuwe eetgelegenheid bij was gekomen in Lelystad, dan hadden we het nog altijd niet geweten.

Men heeft kennelijk vrijwel niets aan promotie gedaan want ook veel kennissen wisten niet van het bestaan van Chicken City af. Wij hebben van de eventuele promotie die men deed niets voorbij zien komen. En je kunt niet verwachten dat men jouw heerlijke kippetjes op afstand al ruikt en vanzelf komt.

Nu zit Chicken City ook niet echt op een locatie, het pand waar voorheen Bimbello zat aan de Neringweg, waar je regelmatig langs komt. Zeker niet nu men al maandenlang bezig is aan de herstructurering van de wegen rondom deze locatie.

Maar naar wat wij hebben begrepen is Chicken City al sinds half maart 2011 open. Maar wij vernamen, zoals gezegd via onze dochter, daar niet eerder van dan ergens einde april.

Verschillende keren deden wij een poging om deze tent eens uit te proberen, maar stonden telkens voor een gesloten deur. We vreesden al dat het al gedaan was met de uitbaters en de tent aan gebrek aan belangstelling te onder was gegaan. Dat zou wel heel erg snel zijn geweest, maar voor Lelystadse begrippen geen raar fenomeen. We hebben met veel bombarie tenten de deuren zien openen om nog geen maand later weer te sluiten en nooit meer open te gaan.

Gisteren had de uitbater meer geluk. Want hoe vaak krijg je de kans op onbezoldigde reclame van meneer Veelkantie, toch? Met andere woorden, Chicken City was gewoon open! Verrassing!

De tent bleek gesloten te zijn geweest vanwege ‘de trouwerij van de broer van de uitbaatster’. De uitbaatster bleek een stevige, naar wij schatten Marokkaanse mevrouw te zijn. En dat verklaart wel iets waarom je minstens een week dicht bent voor zoiets als ‘de trouwerij van je broer’. Marokkaanse huwelijksfeestjes nemen wel een paar dagen in beslag.

De uitbaatster vertelde dat ze het niet aandurfde om de tent tijdens haar afwezigheid over te laten aan het personeel. Dus besloot ze om de deuren gesloten te houden.

En misschien had ze daar wel gelijk in. Als voormalige ondernemers weten we dat het lastig is om de tent over te laten aan het personeel. Als wij al eens een weekje op vakantie gingen dan kelderde de omzet die week met minstens 50% en werden we de godganse dag gebeld omdat men spontaan alle basis zaken vergeten was die men normaliter alle dagen deed.

Wij deden in luxe consumentenelektronica, maar in geval van een eetgelegenheid ligt dat nog wat gevoeliger. Je kunt in dat geval vaak maar één keer een klant iets slechts voorschotelen en deze komt nooit weer. En met deze klant vaak nog tal van andere potentiële klanten die via negatieve mond op mond reclame liever geen risico nemen. Want vergis je als ondernemer niet in de kracht van mond op mond reclame. Die kan dodelijk zijn voor jouw zaak. En laten we dan over een negatief stukje op Veelkantie maar zwijgen.

Goed, we troffen Chicken City geopend aan en een vriendelijke uitbaatster achter de toonbank. Zo ver zo goed!

De tent doet lekker fris aan. Het interieur is netjes, uiteraard heel en als nieuw, de vloeren en tafeltjes waren schoon en er is niets aan te merken op de inrichting. Behalve dat het misschien wat aan de donker kant is binnen. Dat doet niet alleen wat schemerig aan voor de klanten, maar ook kan het daardoor op afstand lijken alsof de zaak dicht is.

Meneer Veelkantie nam een box met daarin diverse stukken kip. Zo kon ik de meeste soorten kip die men serveert in één keer proeven. Mevrouw Veelkantie bestelde een cheeseburger in de veronderstelling dat het dan om een kipkaasburger zou gaan. Dat bleek niet het geval te zijn. Dat mag misschien nog iets duidelijker op de borden vermeld worden.

De cheeseburger was overigens van goede kwaliteit en hield een beetje het midden tussen een simpele burger van McDonalds en een cheeseburger van de Febo. Minder klef dan de eerste, iets dikker dan de tweede. Gewoon een lekkere cheeseburger. Kosten € 2,25. En dat valt mee.

De flinke kartonnen doos met kipstukken moest ik wel delen met mevrouw Veelkantie. Niet alleen omdat twee meer proeven dan één, maar zeker ook omdat het voor één persoon gewoon teveel was. Ik trof in de doos namelijk drie zogenaamde Chicken Strips (stukken gepaneerde en gefrituurde kipfilet), een gepaneerde en gefrituurde Drumstick en vijf stuks gepaneerde en gefrituurde Chickenwings aan. Kosten € 6,75. En dat is een redelijke prijs voor behoorlijk wat kip.

We concentreerden ons volledig op de kip. Het is immers een kiprestaurant in de stijl van Kentucky Fried Chicken. Willen we hamburgers en patat eten dan zijn er voldoende alternatieven.

Je kunt, naar wij later pas begrepen, kiezen tussen fried (gefrituurd) of grilled (gegrild). De vraag of wij onze kip gefrituurd of gegrild wilde hebben is ons echter niet gesteld want dan had ik zeker voor gegrild gekozen! Gefrituurde kip is weliswaar gegarandeerd krokant, als het vet maar heet genoeg is, maar de smaak van gegrild is zoveel lekkerder. Jammer dat we geen keuze kregen.

De kip was in alle formaten en soorten mooi gaar en niet te gaar. Zo eet ik de kip thuis wel het liefst, zo gaar dat het van het botje valt, maar snap dat dit in een kiprestaurant waar je moet koken naar alle monden niet kan. Men heeft dus prima de juiste voorgaring gedaan.

Ook waren de kipstukken goed tot redelijk krokant. Ik hou wel van lekker kruidig dus sommige stukken waren mij iets te licht gekruid. Alhoewel drie van de vijf kipvleugeltjes kennelijk hot & spicy waren. Die smaakten me dan ook het beste. Mevrouw Veelkantie vond de smaak prima in orde. Het beslagje om de kip was niet te dik en gelukkig ook door en door gaar. Er is niets smeriger dan gefrituurd maar alsnog ongaar beslag om wat dan ook.

De bediening was vriendelijk en vlot. We mochten aan het tafeltje, bij het raam omdat we de rest van de zaak wat te donker vonden zoals ik al opmerkte, plaatsnemen en de bestelling werd gebracht. Het zal nog geen minuut of vijf geduurd hebben. En dat is behoorlijk vlot voor het feit dat de kip, alhoewel duidelijk voorgegaard, nog gefrituurd moest worden.

Al met al waren we goed te spreken over deze eerste keer bij Chicken City. We gaan binnenkort nog wel een keer langs. Moet ik dan onze indruk bijstellen dan zal ik dat zeker doen, maar daartoe zie ik vooralsnog geen aanleiding.