Brasserie de Houtrib in Lelystad

Brasserie De Houtrib al ruim 5 jaar een begrip in Lelystad!

Gratis ruime parkeergelegenheid nabij ingang.

Bus stopt nabij Bataviastad 5 min loopafstand

Bent u opzoek naar één van de leukste restaurants van Flevoland? Zoek dan niet verder! Bij Brasserie de Houtrib zorgen we al ruim 5 jaar voor gezelligheid, lekker vers eten en een goede sfeer.

In één van de bekendste havens van Lelystad geniet u van onze service en gastvrijheid en proeft u échte brasserie-gerechten. Wij geloven dat goed eten niet ingewikkeld hoeft te zijn, als het maar vers en van goede kwaliteit is. Er gaat toch niets boven een goed gebakken stuk vlees of vis met mooie groenten en huisgemaakte frieten met mayonaise?

In de afgelopen 5 jaar is ‘de Brasserie’ uitgegroeid tot één van de bekendste restaurants in Lelystad en omstreken. We staan bekend om de hartelijkheid, gezelligheid en professionaliteit van ons team. Niet voor niets zijn we tot 3 keer toe uitgeroepen tot ‘Leukste Restaurant van Flevoland’. Daar zijn we best trots op!

Heeft u speciale (dieet-)wensen, wilt u een borrel of receptie voor een grotere groep organiseren? Geen probleem! Neem contact op met Guido Botter voor een passende offerte: 0320-260286

• Veganistisch
  • All-inclusive

5. Betalen pin Master Card Visa

1320294549 85
1421320270 80
1433205649 84
1462919097 86

1. E. van Kleef

Gisteravond gegeten; voorgerecht prima, service heel hartelijk, maar de Vega crea (het enige vegetarische hoofdgerecht) was verre van creatief & super saai.

2. E.Hendrik

Zondagavond 29 Mei ,hebben wij met 4 personen heerlijk gegeten.
    Kortom het was een zeer gezellige avond
    Staat bij onze favorieten

3. Een fijn en gezellig restaurant, goed en fijn eten en goed opgeleid personeel. Mooie ambiance
    Echt een aanrader!

4. heikoop met familie

Op 11 oktober gegeten met de hele familie. We waren allen heel enthousiast over het eten. Goed verzorgd en lekker. Het was er gezellig. Alle lof.

5. Prima ervaring, uitstekende kwaliteit, grote porties, goede huiswijn, goede en prettige bediening. Gaan er absoluut weer een keer eten.

6. Gisteren voor het eerst wezen eten. We hadden gereserveerd en er was een tafeltje buiten voor ons gedekt.
    Prachtig uitzicht op de haven met binnenkomende boten.

Eten was goed qua smaak en de prijs kwaliteit was oké.

Bediening was prima, had iets geïnteresseerder gemogen in de zin van vragen of alles naar wens was en of we nog iets te drinken wilden bestellen. Het was druk dus dat zal vast de reden zijn geweest.

Kortom prima eten op een bijzondere plek.

7. Altijd super eten! Vers en met passie bereid. Ook de bediening is erg leuk, spontaan en passievol!

8. Debbie Terwey

Super gezellig restaurant. Heerlijk eten en leuke bediening.

9. Kelly Camfferman

Wat een heerlijke zaak is dit toch. Altijd lekker eten & drinken gemaakt met goede producten (uit het seizoen), super vriendelijke, behulpzame en gezellige bediening, een goede sfeer en een perfecte prijs/kwaliteit verhouding. Wij komen hier regelmatig eten en ik kan Brasserie de Houtrib tot mijn favoriete restaurants rekenen.

10. Heerlijk gegeten. Fantastische service. Mooie locatie. En verre van duur! Top tent!

11. In 2013 een keer gegeten, vond het toen 3x niks. Nu in 2015 geweest was zeer verrast. Lekker eten en leuke bediening. Hoop dat het zo blijft, we komen zeker terug.

13. Jullie zijn echt lekker.

14. Verrassend restaurant in voormalig clubhuis jachthaven! We waren er voor de eerste keer. Inrichting, bediening en prijs-kwaliteit van het gebodene van hoog gehalte. We hopen dat dit restaurant nog vele jaren is beschoren!

15. Afgelopen zaterdagavond 11 januari gegeten bij Brasserie de Houtrib. Na wat speuren op internet sprak ons het menu al aan. Erg interessant leek ons ook de voordeelmenu's. Na een reservering gemaakt te hebben zijn we 's avonds gaan eten. Het restaurant is redelijk eenvoudig te vinden maar zit op een haventerrein. Het oogt een beetje als een strandpaviljoen. De loper lag uit en bij binnenkomst geen strand paviljoen, maar een gezellig ingericht restaurant. De bediening is vriendelijk, we kregen onze tafel voor twee bij het raam. Een hoge tafel met hoge stoelen, erg leuk. We hebben gekozen voor een voordeel menu van 19,50 euro. Vooraf hadden we een Serranoham met selderijsalade. Deze heeft onze verwachting al overtroffen. Erg mooi opgemaakt. Heel culinair. Twee broodjes maakten het af. Als wijn kozen we voor rode huiswijn. Bij het menu krijg je dan een karafje met deze wijn erbij, dus inclusief. Als hoofdgerecht hadden we een heerlijke angus burger afgemaakt met ei en kaas en goede frieten. Heel erg lekker en ook weer culinair. Een nagerecht zit niet in het menu maar dat hoeft ook niet we waren zeer voldaan. Wel kun je dan kiezen voor koffie of thee en dat is wel fijn. Kortom heerlijk gegeten en het heeft onze verwachting overtroffen. Een plezierig en gezellig restaurant waar we zeker nog eens terugkomen. Ik schrijf zelden recensies maar deze verdient het.

16. Heerlijke sfeer en lekker gegeten. Top avondje gehad met het hele gezin. Zat helemaal vol dus reserveren gewenst.

17. Dick en Lucia

Wat een geweldig restaurant,mijn 40 jaar in dienst hier met 25 mensen gegeten.Echt zo goed geregeld.Mijn genodigden ontbrak het aan niets.Wij komen ook regelmatig zelf eten en ook dan genieten we weer van het eten en de sfeer .Echt top.

Bedankt Guido en Erik

18. Wild gegeten was top. De kinderen vonden het heerlijk en weer erg gezellig! Thanks

19. Een warm welkom bij binnenkomst. Bediening: leuke meiden, werken correct en zijn aardig.
    De menukaart wisselt regelmatig en keuze is er genoeg.
    Het eten is altijd goed en smaakt heerlijk. We komen er geregeld en de sfeer is er altijd goed. Reserveren is een noodzaak aangezien het er altijd druk is.

20. Als we een gezellige plek zoeken in lelystad dan is brasserie de houtrib een aanbeveling.
    We hebben er diverse keren gegeten en het is altijd een warm welkom. De menukaart wisseld per seizoen wat zorgt voor een goede afwisseling.

21. Quinty Goudriaan

Ik vind Brasserie de Houtrib een super gezellig restaurant. Er hangt een fijne sfeer en het personeel is erg vriendelijk. Het eten is echt heerlijk, want je merkt dat er veel aandacht aan is besteed. Ook is de prijsklasse prima! Kortom ik zou er zeker weten vaker gaan eten.

22. Wij hebben ruim 15x bij brasserie de Houtrib gegeten. Wat opvalt is de gezellige sfeer, goede en snelle bediening en de leuke ligging in de jachthaven. De kaart wordt geregeld vernieuwd. Prijs-, kwaliteit verhouding van dit gezellige restaurant is goed. Wij komen er met veel plezier

23. Zeer gezellig restaurant met uitstekend personeel. No nonsense uitstraling en lekker eten. Locatie is verbluffend met uitzicht over een haven en in de zomer plek genoeg om buiten te zitten.

Ik kom hier zeker nog eens terug.

24. Van putten

Was in het begin een goed restaurant. Helaas loopt de kwaliteit van de bediening en eten sterk achteruit.
    Onervaren bediening en de vis is op zijn zachts slecht te noemen.
    Veel te veel stoelen in de ruimte en veel te warm.
    Hierdoor zit je ongemakkelijk en het geheel straalt een drukkende sfeer uit.

Zijn erg vaak gesloten door feesten en partijen. Dit past niet.
    Is het nou een restaurant of een feestgelegenheid?
    Heel jammer, goed begin maar kwaliteit houden blijkt toch lastig te zijn.

25. Onze booking via jullie was niet genoteerd. Ondanks bevestiging. De ruimte is te warm als het druk is. De gebakken aardappeltjes waren gefrituurd. Te droog. De kip te vet. De carpaccio prima.

26. Gamba's smaken naar niks en zijn taai, het aardappelprutje wat onder je gerecht zit smaakt vreemd, waarschijnlijk door de kleine witte harde blokjes die erin zitten , die hebben de overhand in smaak. De bediening is vergeetachtig. Na 3 kwartier wachten op de koffie of thee zijn we maar opgestapt. Als dit het beste restaurant van Lelystad zou moeten zijn dan zegt dit wel iets over Lelystad !

27. J.J.Kleinbergen

Wij vinden dit 'over all' het beste restaurant in onze woonomgeving. Het eten en drinken is goed, maar de prijs is aan de stevige kant. Iets meer groente bij het hoofdgerecht zou niet verkeerd zijn.
    De bediening is bovenmaats goed. De akoestiek behoeft verbetering. Vooral als in dit blijkbaar populaire restaurant veel mensen zijn kun je zonder stemverheffing niet meer met elkaar praten.
    Wij komen hier zeker terug.

28. Wij kwamen via een Gift for two card achter julli restaurant. We wonen al 32 jaar in Dronten, maar we hebben jullie veel te laat ontdekt! Het was prima, lekker en een gezellige bediening. De frequentie tussen de gangen vonden we wel een beetje te snel, maar verder topkwaliteit. We komen terug, ook zonder card.

Fam. Hamer uit Dronten

29. Heerlijk gegeten, prima sfeer vriendelijk personeel

30. Marcel Reith

Goede sfeer en geweldig eten! Service is uitstekend en de chef is een kunstenaar. Echt een aanrader!

31. Heerlijk gegeten met onze Gift for two Tapas kaart. Perfecte service en lekker, en ruim voldoende eten.

32. Gisteren avond hebben we hier heerlijk gegeten. Het eten was heerlijk, het duurde alleen wel wat lang voor we het kregen. Prima sfeer en bediening.

33. Heerlijke sliptongen en biefstuk gegeten! Snel weer!

34. Wouter & Edda

Gezellige sfeer, goede bediening en een gevarieerde kaart.

Wij hebben hier heerlijk gegeten, we werden vlot en professioneel bediend en de prijs/kwaliteit vergelijking was optimaal. Wij komen zeker terug.

35. Nieuw restaurant, Brasserie Houtrib.

No nonsens eetcafe / brasserie.

Wij aten een voorgerecht van Hollandse garnalen en gerookte vis.

Hoofdgerecht een kipsaté. Allebei prima.

Vlotte bediening en alles inclusief (broodjes, mayo etc.)

Goed.

36. Geweldig, zeer vriendelijk personeel en top eten.

37. Super gezellig. Onze vaste stek voor lekkere vis of vlees. Vriendelijke bediening en kinderen zijn welkom. En een super locatie.

38. Wat een geweldig restaurant! We hebben hier na een heel vriendelijke ontvangst heerlijk gegeten en een heel gezellige avond gehad. Kortom: prima service, vriendelijk en behulpzaam personeel en een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Wij komen hier zeker terug.

39. Tja, allemaal aardig, maar toch niet je dat.

40. Zit hier soms een andere eigenaar?
    In het verleden wel eens behoorlijk gegeten.
    Half juni 2009 weer eens geweest.
    Zeer traditionele kaart, flinke prijzen. Leuke amuse (meloensoepje koud, snippertje spek) maar verder niet verrassend.
    Gekookte/gebakken aardappels veel te zacht. Bijna geen groente garnituur.
    Aardige bediening die moeite voor je doet.
    Hier moet wat ons betreft een frisse wind doorheen voordat we hier terug komen.

41. r van der sluijs

Heel gezellig, warm onthaal als je binnen komt vrolijke gezichten en zeer vriendelijk.heel mooie lokatie gezellig sfeervol interieur.niet lang wachten op de gerechten ik heb voor vis gekozen mijn man voor vlees bijden heerlijk (om je vingers bij af te likken)je voelt je echt een dagje uit. in een woord fantasties . zeker voor herhaling vatbaar sterker nog weer geboekt

42. Frits Klein Egelink

Dit restaurant is wel goed voor een paar sterren.
    Ik kom er steeds vaker om van alles te genieten.
    En ze hebben ook een buiten terras.
    Alleen nu wat koud buiten.
    Vis Vlees alles perfect.
    Zelfs Vegetarisch eten is goed.