Aan Ut Water in Lelystad

Gezellig en sfeervol dineren of lunchen.

De mogelijkheid is er om achter ons restaurant te parkeren.

Lunch Diner
vr lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30
za lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30
zo lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

Omschrijving

Een vertrouwd gezicht in de haven van de Flevo Marina.
Ons buitenterras biedt 120 zitplaatsen, direct aan de haven gelegen.
Er is dus altijd wat te zien en te beleven.

Ons restaurant biedt plaats aan 80 gasten. Uiteraard is het altijd mogelijk om een deel van ons restaurant of terras te reserveren.
Voor partijen van 20-150 gasten beschikken wij over meerdere zalen op de 1e etage. De zalen hebben spectaculaire vergezichten over het IJsselmeer. Een traplift is aanwezig en onze zalen stellen wij altijd kosteloos ter beschikking!

Wat kunt u van ons en bij ons verwachten?
Allereerst onberispelijke service en een vriendelijke lach.
Ten aanzien van de inwendige mens is dit een lekkere lunch, diner, High Tea, gezellige borrels, dat laatste afzakkertje aan de bar, buffet, of een barbecue op één van de terrassen, maar ook een afhaal is mogelijk. Sinds 2013 zijn wij trouwlocatie. U kunt zelfs trouwen aan boord van uw eigen schip. Zolang dit afgemeerd ligt aan onze hoofdsteiger.

Wellicht mogen wij daarna uw babyshower wel organiseren. Want ook daarvoor kunt u bij ons terecht.
Om onze locatie te ervaren en mogelijk ook (voor) te proeven, zien wij uw komst graag tegemoet. Mocht u een rondleiding willen, dan horen wij dat graag van u.

Prijzen

1616371911 82
1624209261 82
1632046610 73
1710420104 80

1. Heerlijk gegeten lekker toetje. Vriendelijke bediening. Mooi plekje bij het raam. Komen zeker nogmaals als we in Lelystad zijn.

2. Karin Boode

Wat een leuke plek zo in de haven! Ik ging er lunchen en nam een 12 uurtje: heerlijke tomatensoep, een kroket op brood, een broodje zalm en een ommeletje (ipv een spiegelei). Was erg lekker! Gezellige ambiance en vriendelijke service!

3. Mooie locatie de naam zegt het al Aan Ut Water met uitzicht op de haven prima bediening en ruime keus van de menukaart.
    Al met al een aanrader maar wel vroeg genoeg Reserveren!

4. Heerlijk geluncht, prijs en kwaliteit prima! Mooi uitzicht en lieve bediening.

5. R.Bosscher

Ontbijt was heel erg goed en meer dan genoeg. Sfeer is ook heel gezellig mede door het mooie uitzicht op de jachthaven. Vriendelijke ontvangst en service was zeer goed.

6. De hartelijke ontvangst, de attente aandacht van de bediening, en het heerlijke dinner zorgde ervoor dat we 2× heerlijk gegeten hebben. Dik voor mekaar!

7. Hans Barnas

Veel voor weinig en prima bediening!

8. Met 7 personen hier gegeten. Vriendelijk personeel en heerlijk eten.

9. D. J. Brands

Wat een geweldige plek om ff aan een haven te zitten en dat vakantie gevoel te krijgen! Super beleefde bediening, lekker eten en drinken (probeer vooral de zeewolf!) Een aanrader om vaker te bezoeken!

10. Zeer onvriendelijke eigenaar en zeer onvriendelijk personeel. Geen enkel personeelslid heeft ons een goedendag gewenst. Werkelijk ongelofelijk maar er wordt nog geen alsjeblieft gezegd op het moment dat ze iets op tafel zetten.
    Als je vraagt of je alsjeblieft nog wat drinken mag bestellen, roepen ze wat???
    Het eten was oké, maar daar was ook alles mee gezegd. Wij komen er nooit meer.

11. Vegan 10 punten

Absoluut niet Vega(n) vriendelijk.. ze begrijpen de meest simpele vragen niet. Bieden vervolgens vleesgerechten aan..

2,1
  12. Heerlijk na het fietsen even aan zitten met een biertje en een plankje, top bediening altijd vriendelijk.
    Voor diner ook zeer aan te bevelen goede keuken en goede prijs/kwaliteid verhouding top.

13. Petra Wijkhuijs

Heerlijk genoten van een hele fijne en lekkere lunch buiten! Fijn, behulpzaam en flexibel personeel.
    Wij komen graag nog eens terug.

14. Peter de Haas

Was prima goede service heel vriendelijk en geen lange wachttijd top.

15. We hebben heerlijk gegeten afgelopen zaterdag was heel gezellig daar en gezellige bediening leuke sfeer. We komen zeker terug👍👍

16. Echt een leuke plek om samen te eten. Heel aardig personeel (de bediening) en super lekker eten.

17. Fijne bediening die ervoor zorgt dat de klanten niets te kort komen. Erg fijne mensen en het eten was ook erg goed

18. Wij, een seniorenstel, streken hier eind van de middag neer op het terras, na een fijne dijkwandeling. Ofschoon het erg rustig was (bewolkt weer) werden wij maar niet geholpen, ondanks dat we pal voor de bar, en dus erg in het zicht zaten. Door dat lange wachten kregen we het toch wat koud en besloten daarom binnen te gaan zitten. Hier zat helemaal niemand. Ondanks dat werden we nu niet bepaald warm verwelkomd door de man achter de tap, een grote, nurks kijkende kerel, geen type waar je ruzie mee moet krijgen... Geen groet, vriendelijk woord of uitnodigend gebaar. ‘Ga maar ergens zitten,’ klonk het nonchalant.

We bestelden twee witte wijn. ‘Geen eten of zoiets erbij?’ was zijn enige reactie. Even later werden twee kleine, matig gevulde glazen voor ons met een klap op tafel gezet. Aan onderzetters deed men hier niet. Aan kamerplanten ook niet, want die waren van plastic.

Wat later sloeg de onvriendelijke sfeer totaal om toen een vrolijk gezelschap binnenstapte, een man (m/v) of zes. Kennelijk waren het vrienden/bekenden van de nurkse man, want er werd hard gelachen, op schouders geslagen en luidkeels geroepen. Van een doodse bedoening sloeg het om naar een luidruchtige Amsterdamse/Jordaanse café. Je moet er van houden. Wij, heus geen snobs, voelden ons hier echter niet thuis, zeker niet na de kille ontvangst van zonet.

We rekenden snel af (9.00 euro voor 2 kleine glazen huiswijn) en namen ons voor hier nooit meer een stap te zetten. Gelukkig biedt de kuststrook van Lelystad prettiger alternatieven.

2,7
  19. A.van de Weerd-Salomons

Eten en drinken prima. Maar om er met de auto te komen is een raadsel. Zo ook het weer naar huis rijden.
    Geen goede voorlichting over het parkeren.

20. walter berwald

Prima gegeten! Leuke bediening, ook vanwege een leuk gesprek met de dochter van de eigenaars. Absolute aanrader dus!

21. Jaap Westhoff

Bij binnenkomst schofterige behandeling.
    Gingen aan, naar later bleek, bij gereserveerd gedeelte zitten. Was nergens aangegeven.
    Komt er een of ander iemand aan en zegt botweg. “Nee, hier niet zitten”! Geen enkele verdere uitleg.
    Nooit meer komen hier is mijn advies.

22. Nog heerlijk buiten kunnen eten. Het terras zat vol.
    Vlotte, leuke bediening. Lekker gegeten.
    Tip: geef bij de bakjes zoals patat, groente en mayo ook (opschep)lepel.

23. We werden heel vriendelijk verwelkomd. Er was een ronde tafel voor ons gedekt, heel gezellig met een bloemetje en kaarsje. Al heel snel werd te bestelling opgenomen en werd er iets te drinken gebracht. Ook het voorgerecht werd snel geserveerd. Daarna het hoofdgerecht. We kregen daarna de kaart voor het nagerecht.
    De bediening was erg vriendelijk en we komen zeker nog terug. Ook zullen we reclame voor jullie maken, we kijken met veel plezier terug van een gezellig avondje uit.

24. S en J uit Dordrecht

Super sfeer, bediening en klantvriendelijk.
    Wij hebben het al aanbevolen bij vrienden.
    En als we weer eens in de buurt zijn komen we zeker terug👌🔝.

25. Iedere keer weer ongedwongen en gewoon lekker eten

26. Gezellige tent, aardig personeel.

27. D.beaufort

Lekker gegeten en vriendelijke bediening. Bestellingen werden snel bezorgd en een heerlijk plekje aan de haven.

28. Jacqueline

Ruim terras. Goede en vriendelijke bediening. Eten was heerlijk bereid en goede porties.

29. Hillie Boshuis

Lekker eten, vrolijk personeel. Gezellige sfeer.

30. Het was een mooie zomeravond met lekker eten en een vriendelijke bediening. We hebben een hele leuke avond gehad!

31. M. Glerum

32. Ineke Geertsr

Heerlijk plekje. Mooie sfeer en lekker gegeten.

33. Nieveen Geert-Jan

Prima avond gehad, ondanks de Corona maatregelen. Goede service, eten en drinken. Komen terug!

34. Heerlijk gegeten. Graag minder vlees en meer groenten. Groenten heel schaars.

35. We hebben heerlijk gegeten bij ‘aan UT water’! Vriendelijke bediening en een grote verrassing dat er live muziek was! Heel gezellige, ongedwongen sfeer!

36. Met 5 personen heerlijk gegeten, gezellig en sfeervol.

37. Locatie mooi, maar verder geen aanrader.
    Wij hadden wat te vieren en dachten met 5 man uit eten te gaan. Maar ik kan helaas niet zeggen dat het een feestje was. Bediening onervaren lees. Puur slecht. Borden en schaaltjes werden aangegeven van ""pak even aan"" in plaats dat men dat netjes bij iedere gast aan tafel zette daar was plek genoeg voor. Maar die extra stappen waren waarschijnklik te veel moeite.
    Glazen wij werden aangegeven waarbij niet de steel werd vast gehouden maar de kelk.
    Met de likeurtjes die men bij de koffie serveert werd letterlijk over de tafel gesjoeld.
    Voorgerecht waren er champignons echt 4 stukjes en niet echt smakelijk. Prijs kwaliteit ver te zoeken.
    Hoofdgerecht vlees van de gril was grijze kleffe hap toegedekt met saus. Het leek wel gekookt. Nu heet het restaurant aan UT water… dit stuk grillvlees kwam letterlijk UIT het water. Eigenaar heeft nog poging gedaan om dit te herstellen door een nieuwe te brengen, maar ook deze actie was niet echt geslaagd. Biefstuk tja wat zal ik zeggen de eerste de beste thuiskok maakt er meer van. Sliptong was oké. Weinig aandacht voor e.e.a. er wordt duidelijk niet met liefde gekookt. Rauwkost (wat minimaal was) en patat werden ook over tafel geschoven.
    Het was al met al meer dan jammer. Het niveau is meer een kantine van een jachthaven dan een restaurant dus verwacht er niet te veel van, dan kan het altijd meevallen.
    Voor mij was dit een eenmalige actie.

3,5
  38. Via Social Deal gegeten hier. Nooit gedaan nog, maar niet voor herhaling vatbaar. Slecht eten, fruit ui blik, salade met rozijn en perziken uit blik. Dessert was slecht. Misschien, omdat dit via Social Deal was dat het niet zo top was. Geen goede reclame voor het restaurant. Ik kom niet meer. Sowieso volgende keer weer ergens anders en zonder dat Social Deal. Liever iets meer kwijt en goed bereid vers eten. Bediening was overigens niet slecht.

2,4
  39. Sylvia middelkoop

Heerlijk gegeten en zeer gezellig. Voor herhaling vatbaar

40. van heiningen

Te druk voor 4 man serveren… muziek veel te hard… eerst 10 minuten wachten totdat we een tafel hadden… daarna zeker een kwartier voor er iemand de drank kwam opnemen… voorgerecht mandje brood was er direct… alleen het diner duurde zeker een uur en kregen we 1 bakje patat voor 4 man… bord werd voor het kind zijn neus weggehaald terwijl die nog aan het eten was… dus dat was 1× maar nooit meer.

2,6
  41. Joke Dirksz

Wij hebben een heerlijk middag gehad vanwege ons vijftig jarig Huwelijk 10 maart bij ut water in Lelystad. Zeker tevreden met onze high thee en de voorafgaande borrel! Wij zijn blij voor deze leuke fijne locatietie te hebben gekozen. Lief personeel en ook een fijne peek want de kinderen hebben zich ook buiten kunnen vermaken! Bedankt Cris!

42. Op recensies afgegaan. Mooi weer dus zou perfect moeten zijn. Helaas wat teleurgesteld. Ober aan zijn tweede werkdag bezig. Vriendelijk maar moet toch echt begeleid worden. Onthield bestelling wijn en cappuccino niet om mee te beginnen. Menu kennis is toch ook wel een must. We hadden brood met aioli, varkenshaas saté, gamba's in olie met brood en een geitenkaas salade. Hoeveelheid saté vlees laat wat te wensen over. Geitenkaas salade was niet voorzien van een lekkere zachte geitenkaas met verfijnde smaak maar meer gerijpt. Deze rol geitenkaas kan je ook bij de Lidl kopen. In een restaurant verwacht ik toch een hogere kwaliteit. Klacht neer gelegd. Jongen zou erop terug komen maar enige waar hij mee kwam is met de rekening en het pin apparaat. Geen enkele reactie op de klacht. Jammer... voor ons geen 2e keer meer.

43. Jammer van het lange wachten voor het eten minstens drie kwartier gewacht op eten, helaas was niet alles naar wens maar de oplossing was heel attent

6,7
  44. Wilma Elsinga

Wij wilden in Lelystad lunchen omdat we een helikopter vlucht hadden geboekt, wij vonden de haven een mooie locatie, en wij zijn hier zeker niet in teleurgesteld.

We kregen een goede en snelle service en bovenal heerlijk eten wat er fantastisch uitzag. We waren met een groep van 6 volwassenen en 2 kinderen.

Als we in de buurt zijn dan gaan we hier zeker weer heen en kunnen dit restaurant aanraden bij anderen

45. De omgeving is leuk. Je ziet wat zeiljachten in de haven liggen. In de verte zie je in de vaargeul wat grote schepen voorbij komen.

Het stokbroodje vooraf was wel erg traag en platgesneden (waarschijnlijk nog te warm bij het snijden). Het stokbrood met kruidenboter is ook 2x afgerekend en we kregen geen keuze voor het broodplankje of het stokbrood met kruidenboter...

Het hoofdgerecht was erg lekker met genoeg groenten en frietjes erbij. Dat maakte dus wel weer iets goed.

46. Met kleine groep variërend in leeftijd 15 tot 80+ goed verzorgde high tea genoten. Een aanrader.

47. edith

48. Pracht locatie maar zeer matige bediening. Zelf moeten vragen of een lunch kon worden besteld. Uiteindelijk een half uur moeten wachten op het eten. Kwaliteit van het eten is overigens redelijk.

50. Vond het helemaal niet goed. Slechte carpaccio, smaakte alleen naar de pesto. Mix gril ging wel, maar groenten niet gaar en aardappeltjes vet en slap.

De kok heeft nog nooit van zout gehoord.

2,1
  51. Ja,dat was wat anders dan de vorige eigenaar "Scheepsrecht". Ben toen boos en met ruzie weggegaan tropische-tong voor noordzee-tong te verkopen!! Nu maar weer proberen, nieuwe naam "Aan ut water" en een nieuwe uitbater. Nou, dat was raak, prachtig voorgerecht, hoofdgerecht de obligate varkenshaas maar dan wel subliem en aangekleed en dan het nagerecht crème brûlée maar wel uitgebreid als een petite grand dessert. De gerechte waren ook zeer ruim, alles Pico Bello. Aan te raden en voor herhaling vatbaar.

52. Leuk gezellig restaurant met goed eten. Je krijgt waar voor je geld!

53. We waren vorig weekend heerlijk uit eten bij Aan ut water. We konden het moeilijk vinden, het was zo donker... Het eten was goed, niet te ingewikkeld, gewoon lekker. Het toetje was super lekker!

54. Geweldige vriendelijke bediening en een heel goede keuken. Er was van alles mogelijk, ook aanpassingen in het standaard menu.
    We komen hier zeer zeker vaker terug!!

55. Freddy de Weerd

56. arend oortman

Fijne bediening, goede kwaliteit, eenvoudig, maar met zorg/aandacht bereid.

57. Van Busschbach

In één woord, heerlijk. Vanavond met mijn vriendin hier gegeten. Ze hadden een speciaal Valentijnmenu. Met oesters als amuse. Als afrodisiac een leuke knipoog naar Valentijn. Super getalenteerde kok. Heerlijk zacht kalfsvlees gehad. De bediening was ook zeer attent en vertaalde onze wensen heel goed naar de keuken. Zo lust mijn vriendin geen ei en champions en werden de gerechten hierop correct aangepast. Leuke ambiance ook, zo aan het water.
    Kortom hier gaan we zeker vaker eten.

58. fam beenen

Goede service, ontzettend gastvrij. Wij hebben meerdere keren gegeten in dit restaurant. Niets dan lof over de zaak! Ik zou zeker de diamanthaasjes uitproberen, en als dessert de huisgemaakte tiramisu!

59. Slecht eten, weinig tot geen aandacht voor de gast. Benadering in het Duits.
    Geen aanrader. Gemopper over drukte en gasten in het bijzijn van andere gasten.
    Diverse keren geprobeerd, maar nu echt niet meer.

60. Heerlijk gegeten met mooie uitleg over de gerechten van de kok. Vooral het voorgerecht was super. Gezellige ambiance dus echt een aanradertje. Mijn ervaring met personeel en gerechten was alleen maar zeer positief. Jammer dat het iets afgelegen was maar een goed restaurant als dit weet men altijd wel te vinden.

61. Sinds Aan ut Water het oude Scheepsrecht heeft overgenomen is het alleen maar slechter geworden.
    Er hangt totaal geen sfeer! Er is oud en modern gecombineerd en in dit geval staat het niet.
    Tevens tijdens lunch chagrijnig personeel die maar naar je toe komt omdat het moet.
    Een gedag kan er ook niet vanaf.
    Kwaliteit van het eten was wel goed, maar daar is ook alles mee gezegd.

6,5
  62. André de Voor

Heel lekker gegeten dankzij de geweldige kok die zijn vak uitstekend verstaat!
    En niet te vergeten Pa,moe en eigenwijze dochterlief die het helemaal af maken met betrekking tot de sfeer,ja,Miranda,jij bent het eigenwijze apparaat!!tot de volgende keer.
    Groetjes André

63. echt lekker en apart gegeten voor een top prijsje met een vlotte bediening.
    geweldige crew die met je meedenkt als je iets aparts te vieren hebt.
    ruime eetgelegenheid ook voor grote partijen.

64. Gewoon lekker eten voor een uistekende prijs, echt een aanrader!!

Leuke sfeer en kreeg nog een aardigheidje bij vertrek, top!