• Station Leiden Centraal, Stationsplein 3

vr lunch vanaf 06:30 diner tot 22:00
za lunch vanaf 07:00 diner tot 22:00
zo lunch vanaf 08:00 diner tot 22:00

1. v d Woerd

Donderdag 27/10-2016, ongeveer om 17.30, ik ben in de stad en precies tijd om mijn tablet te slikken (ik heb diabetes), en ik naar Starbucks. Maar zoals altijd voor ik drink, beter eerst even plassen en dan met een lekker vrij gevoel drinken. Maar ik moest eerst een plaats zoeken, ik ben bang straks krijg ik geen plaats meer. Ik hang mijn sjaal even op de stoel, betekent bezet. En direct naar de balie en vroeg aan de vrouw de code van het toilet, maar zo is boos op mij... ik wist helemaal van niks. Zij wil de code niet geven, zij zegt dat ik niets wil bestellen..! Met een gezicht ver van klantvriendelijk. Waarom zo moeilijk?! Beter thee thuis, geen probleem over toilet. Starbucks, die grote naam doet denken aan goede service voor de klanten, zodat ze zich ontspannen kunnen, als ze in de Starbuck thee of koffie drinken en netjes behandeld worden!!

De conclusie:
    - Zij is achterdochtig en bang dat ik alleen naar toilet ga, zonder iets te betalen. Als zij de chef is, dan is haar gedrag onbehoorlijk
    - Service voor de Klanten moet voorop staan!!

2. Starbucks zit hier op een druk punt dus er is altijd aanloop en vanuit de zitruimte heb je leuk uitzicht op het plein en de stationshal. Toch om de een of andere reden blijft dit altijd een wat ongezellige, rommelige vestiging. Of het komt door de indeling of doordat er tussen gewone tafels en stoelen ook een aantal hoge tafels met barkrukken staan, kan ik niet zeggen maar echt gezellig is het niet. De koffie is als bekend veel voor een relatief hoge prijs. Het onderscheid wordt door Starbucks niet gemaakt met de kwaliteit van de koffie, die is eigenlijk niet bijzonder genoeg.